De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 282 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens s300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

d***********@q********** 21-02-2023

Koffiezetapparaat eq

Geschreven voor: Siemens s300

Ruim 2.5 jaar geleden gekocht, binnen een jaar warmte element van de melk stuk. Gerepareerd. En nu barsten in de zetgroep, conclusie van Siemens materiaal moeheid. Wordt door 2 personen gebruikt gemiddeld 2 kopjes per dag. Geen garantie meer, voor ons nooit meer Siemens.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Snel kapot
  • Onderhouds gevoelig.

k******@h********** 02-02-2023

Siemens EQ9 s300

Geschreven voor: Siemens s300

Nooit meer Siemens , wat een rot ding blijft maar zeuren , dit ding is meer aan het zeuren dan dat ie zijn werk doet, dan weer de zgroep dan weer over water met koolzuur, het is ook allemaal enorm simpel voor zo veel geld niks leuks niks speciaals, koop voor dit geld wat anders leuks.

Wil ook nooit meer iets van Siemens in mn huis rotzooi em te duur.

Pluspunten

• Niks

Minpunten

• Blijft zeuren veel te veel onderhoud

Erica van Leeuwen 05-01-2023

De keuze was niet moeilijk

Geschreven voor: Siemens s300

Onze eerste ervaring met een Siemens Espresso volautomaat was al geweldig, maar toen deze er mee op hield na 7 jaar, kozen wij voor een nieuwere variant. Dit werd de EQ9. Wat een ervaring. De koffie smaakt zoals deze bedoeld is, en je kunt hem helemaal naar eigen wens aanpassen. Dus voor ieders smaak een eigen koffiekeuze. Het neusje van de zalm. Hoe fijn is dat om met 1 druk op de knop, je favoriete koffie in je kopje te zien gaan.
Ik wil niks anders meer dan een Siemens Espresso volautomaat. In mijn opinie is Siemens een voorloper op de koffiemachines.

Pluspunten

• prachtig design
  • makkelijk in gebruik
  • meerdere koffiekeuzes
  • profielen instelbaar
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• tot nu toe geen

Mendap 03-05-2022

Problemen komen met de jaren

Geschreven voor: Siemens s300

Augustus 2019 gekocht. Na een jaar begonnen de problemen met de zetgroep. Om de 2, 3 dagen dezelfde melding. Uiteindelijk opgestuurd naar Siemens. Retour gekregen met enkele lakbeschadigingen. Apparaat werkte uiteindelijk weer goed.
Nu na 2 jaar wederom problemen met de zetgroep én andere onderdelen. Lekkage lekbak, water temperatuur laag en ongelijke hoeveelheid koffie bij een duo instelling.......
Ik heb geen andere keuze om het apparaat op te sturen en tegen betaling te laten repareren. Voor dat geld verwacht je toch een betere kwaliteit...........afwachten wat de reparatie op gaat leveren en wat de kosten zijn

• In beginsel prima apparaat

Minpunten

• Water temperatuur laag
  • Ongelijke inhoud duo koffie
  • Lekkage lekbak
  • Om de haverklap melding over de zetgroep

eugeneschouten@hotmail.nl 15-04-2022

Slechte ervaring helaas

Geschreven voor: Siemens s300

Na een jaar gaf hij storing niet koolzuurhoudende water te gebruiken. Terwijl we dat uiteraard niet gebruiken, gewoon kraanwater. Dus machine retour. 3 maanden later hetzelfde probleem. Dus weer retour. Net na de garantie blijft de zetgroep steeds hangen. Ook na schoonmaken. En machine maakt ratelend geluid na ontkalken. Dat heeft hij al sinds aankoop maar kunnen ze niet oplossen. Na 3 jaar door ik hem weg, ga niet nog meer geld aan verspillen. Voor een machine van 1200 euro vind ik dat beschamend.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Snel afgeschreven
  • Duur

Jeroen 29-12-2021

Snel op kosten gejaagd..

Geschreven voor: Siemens s300

Mooi apparaat, lekkere koffie. Nu 2 jaar en 1 maand in bezit. Regelmatig zuigt de machine geen melk aan bij het maken van een Latte of Cappuccino. Slechtste is dat de zetgroep nu na twee jaar, ondanks keurig reinigen elke week, een storing aangeeft. Siemens laat je hierbij in de kou staan. Problemen die ik bij een Nespresso/ Delonghi nooit heb gehad bij machines die veel ouder en een stuk goedkoper waren....

• Uitstraling

Minpunten

• Betrouwbaarheid

Wouter 04-12-2021

Waar voor je geld.

Geschreven voor: Siemens s300

Goede machine die een grote variatie aan lekker koffie bereidingen kan maken. De watertemperatuur, hoeveelheid water en koffie en de maalgraad zijn aan te passen. Zo kun je voor iedereen een kop koffie maken volgens de persoonlijke wensen. Het enige nadeel dat ik kan ontdekken is de koffie geur die aan het heet water zit, thee water uit de machine halen is voor ons daarmee geen optie.

Pluspunten

• Grote variatie aan koffie bereidingen
  • Goede interface
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Heet water ruikt naar koffie
  • Prijzig

Wil 06-07-2021

Koffiemachine Siemens EQ 9 s300 is een top apparaat!

Geschreven voor: Siemens s300

Apparaat is super stil en geeft heel snel heerlijke koffie! Ook het design en de verlichting bij gebruik is een echte blikvanger. Heet water voor de thee is echt heet en de koffie temperatuur is ook perfect.

Es 05-07-2021

Luxe

Geschreven voor: Siemens s300

Gewoon een luxe in je keuken! Heerlijk wakker worden met deze lekkere koffie.
Helder en makkelijk display .

Minpunten

• Melkproducten niet echt heet

Loek Schoorl 01-07-2021

Mooie uitstraling!!!

Geschreven voor: Siemens s300

Wij hadden al jaren een Siemens koffie machine , maar deze is weer vele malen beter en een stuk stiller, fantasties.

John 28-06-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens s300

Wij hebben deze siemens gekocht nadat onze oude koffiezetter (ander merk) kapot was gegaan. Het eerste wat opvalt is dat je veel keuze mogelijkheden hebt, maar alles is wel intuïtief. Ook ervaren wij, bij gebruik van dezelfde bonen, dat we ineens veel meer smaak hebben van onze koffie.
Verschil met onze vorige automaat, is dat de reiniging van binnen (zetgroep gedeelte) veel makkelijker is dan bij onze vorige automaat. Alles is afgerond aan de binnenkant en de losse onderdelen zijn makkelijk demonteerbaar (veel wordt vastgehouden dmv magneetjes).
Wel is de melk iets aan de koude kant, waardoor een cappuccino ook snel lauw aanvoelt. Ik heb ergens gelezen dat 50% melk en het gebruik van een dubbelwandig glas dit probleem oplost. Dit moet ik nog proberen.
Oh, had ik al genoemd dat hij echt super stil is? en dat de RVS buitenkant echt niet vlekt?
Al met al zijn wij superblij met dit apparaat.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Duidelijke menu structuur
  • makkelijk schoon te maken
  • Veel meer smaak van de koffie
  • Ontzettend stil

Minpunten

• Melk te koud
  • Geen wifi, maar dat is geen must have

Roy 28-06-2021

Zeer goed apparaat

Geschreven voor: Siemens s300

We hebben voor dit apparaat gekozen voor de diverse soorten /smaken koffie en de mogelijkheden. Het is ook nog eens een mooi apparaat om te zien en een toevoeging van je keuken. Het is een echte aanrader als je de beschrijving goed leest en ook gebruikt . Dan kun je het instellen naar je eigen wensen. Tip dubbelwandige koffie/thee glazen houden de koffie/thee extra lang warm

Pluspunten

• Smaken koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Lekbak snel vol

GH 25-06-2021

Heerlijke koffie, makkelijk in onderhoud en gebruik

Geschreven voor: Siemens s300

Zeer goede koffie, makkelijk in onderhoud en gebruik.
Genoeg instellingen om te gebruiken.
Vaatwasser bestendig

Don Tilburg 15-06-2021

Gemakkelijk, stil, robuust en vooral lekker!

Geschreven voor: Siemens s300

een vriendin van ons had ons gewaarschuwd voor grote kwaliteitsverschillen en was zelf na eea te hebben geprobeerd op deze Siemens uitgekomen. Toen vervolgens de verkoopster in Mediamarkt het kwaliteitsverhaal onderstreepte en enkele praktische verschillen liet zien, hebben we besloten toch voor kwaliteit te gaan. Nu als gebruiker kan ik inmiddels uit ervaring melden dat het een robuust en eenvoudig te bedienen/onderhouden apparaat is dat uitnodigt te varieren met verschillende sterktes en hoeveelheden melk (allemaal in te stellen). Ik dronk thuis al jaren geen koffie meer, maar ben weer begonnen!

Pluspunten

• kwaliteit
  • bedieningsgemak
  • gemak om machine te onderhouden
  • water en melk zeer eenvoudig bij te vullen
  • lekkere koffie!

Minpunten

• prijzig

J. Scholtes 15-06-2021

Luxe en gebruiksgemak

Geschreven voor: Siemens s300

De EQ9+ is een duur apparaat, maar daar krijg je wel een geweldig en gebruiksvriendelijk volautomatisch koffiemachine voor. Neem wel de tijd om de instructie door te nemen. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, maar neem de tijd om met het apparaat te leren omgaan. De smaak is prima en de koffie is heet. Nu nog dagelijks genieten.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te onderhouden met spoel lrogramma’s

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jos van de Sanden 08-06-2021

koffiemachine

Geschreven voor: Siemens s300

Ik had voorheen een siemens EQ6 ongeveer 6 jaar in gebruik met af en toe wat problemen , maar dat kan ook bijna niet anders omdat een groot deel van de machine mechanische is , toen het tijd werd om een nieuw koffiemachine aan te schaffen wilde ik eigenlijk een ander merk machine aanschaffen , na wat navraag in de winkel van media markt kom ik tot de conclusie dat het bedieningsgemak en de kwaliteit van de koffie en melk opschuimen en het onderhoud aan de machine door andere merken niet te halen was of ik moest een veel duurdere machine aanschaffen , dus het is de EQ9 geworden

Pluspunten

• vormgeving
  • bedieningsgemak
  • keuzemogelijkheid koffie varianten

Minpunten

• lekbak is snel vol

Baukje 08-06-2021

Siemens EQ 9 s300

Geschreven voor: Siemens s300

Wat een heerlijke koffie zet dit apparaat. Ik hoef de deur niet meer uit voor de lekkere koffie! Het water reservoir is mooi groot zodat je niet zo vaak hoeft bij te vullen. Fijn dat het waterfilter er standaard bij in zit. De thee uit dit apparaat is hierdoor lekker zacht. En het scheelt natuurlijk enorm met ontkalken.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Meegeleverd waterfilter
  • Heerlijke koffie
  • Grote lekbak

Minpunten

• Kan ik niet bedenken

Toon 04-06-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens s300

Na mindere ervaringen met vorige volautomaat (ander merk) uiteindelijk gekozen voor de Siemens EQ9+ S300. Ik heb het apparaat nu drie dagen in huis en alle vele kopjes uitgeprobeerd. Het belangrijkste is de smaak van de koffie, en die is heerlijk. De temperatuur is goed (ingesteld op maximaal). Smaak is perfect in te stellen naar eigen wens, en eigen voorkeur kun je opslaan in een persoonlijk profiel. De eerste ervaringen zijn fantastisch.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • volop keuze uit soorten koffie
  • uiterlijk
  • temperatuur

Minpunten

• prijzig

Wilma 19-05-2021

Goed en betrouwbaar bij intensief gebruik

Geschreven voor: Siemens s300

Dit is de tweede EQ9 s300 koffieautomaat.
2 jaar geleden de eerste machine aangeschaft en deze werkt altijd zelfs na 2 jaar zeer intensief, veelvuldig gebruik. (begint nu water aan onderkant te lekken)
Lekkere koffie, schuimt goed melk op. Melkreservoir makkelijk te reinigen (kan in afwasmachine). Enige minpuntje is regelmatig zetgroep reinigen, waarbij je enkele handelingen moet verrichten.

Pluspunten

• schuimt melk goed op
  • onderdelen kunnen in afwasmachine

Minpunten

• vaak reinigen zetgroep
  • geeft niet tijdig aan als water of bonen op zijn

Vincent 19-05-2021

Top design apparaat

Geschreven voor: Siemens s300

Mooi en degelijk apparaat voelt stevig aan en eenvoudig te bedienen.
Het elke dag reinigen is wel een dingetje, al zijn daar goede reinigingssets voor te krijgen

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Hoogte instelling voor kopjes
  • Los melk reservoir
  • Makkelijk te demonteren

Minpunten

• Het iedere dag reinigen

Sandra 18-05-2021

Mooi apparaat heel stil werkt snel en maakt lekker koffie

Geschreven voor: Siemens s300

Ik vind het heel leuk koffie apparaat, voor hele familie op eigene smaak voor kindjes lekker warme melk of capuchino ,voor ouder en gasten lekkere koffie.

Pluspunten

• Groote display
  • Stille apparaat

Selma 17-05-2021

Heerlijke koffie en keuze uit meerdere opties!

Geschreven voor: Siemens s300

Al enige tijd opzoek geweest naar een goede koffiezetapparaat en laatst eindelijk het koffieapparaat van Siemens aangeschaft op aanbevelen van een goede vriend. Eerste indruk: het apparaat ziet er modern uit én wat heeft het veel opties! Je kunt een eigen profiel instellen en met een klik, weet het apparaat welke koffie jij nodig hebt. Ook niet onbelangrijk, het apparaat maakt nauwelijks geluid. Al met al ik ben verkocht!

Pluspunten

• Weinig tot geen geluid
  • Veel opties
  • Strak design

Minpunten

• Prijzig

Arend 15-05-2021

Perfect!

Geschreven voor: Siemens s300

Zeer mooi model en daarom is het dit model geworden een apparaat met veel mogelijkheden die aan onze wensen voldoen makkelijk de component eruit te halen voor het schoonmaken kortom we zijn er zeer content mee.

Pluspunten

• Mooi
  • Voldoen aan onze wensen

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

Mandy 13-05-2021
  • Product gekregen

Wauw heerlijk!

Gekregen voor Moederdag!

Wauw nog nooit zo snel, makkelijk en lekker koffie kunnen drinken!
Heel erg blij mee, top apparaat en krijg van iedereen complimenten er over!

Pluspunten

• Snel koffie
  • Installeren gaat snel en makkelijk
  • Eigen profiel

Minpunten

• Melk koffie iets kouder dan dat ik gewend ben.

Siemens Q 11-05-2021

Duidelijk beeld

Geschreven voor: Siemens s300

Via mijn broer, die ook erg tevreden is met deze koffie machine raadde het aan. Vooral de i gbouwde koffie opschuimer vind ik erg makkelijk. Het apparaat is mooi uitgevoerd met een luxe uitstraling

Pluspunten

• Ingbouwde melk schuimer

Minpunten

• Niet erg hete koffie