Krups KP1701KP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP1701KP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

P. Arends 23-09-2018

Makkelijk in gebruik, Mooi design

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Het koffiezetapparaat is goed. Werkt naar behoren, en zet heerlijke koffie. Het waterreservoir is van prima inhoud. wel moet je goed opletten bij het waterreservoir dat deze er goed inklikt.

De koffie is heerlijk en je hebt erg veel variaties. wel zijn de koffiecapsules niet goedkoop.Daarbij zijn deze niet milieuvriendelijk.

Ik heb de witte variant van de KRUPS Dolce Gusto Infinissima en ik vindt het erg jammer dat er een rood snoer aanzit, maar het mooie design staat erg chique in de keuken! #tester

Pluspunten

• mooi design
  • werkt stil en snel

Minpunten

• cups niet milieuvriendelijk

Frank v 21-09-2018

Een erg fijne koffiemachine met goede koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Wat meteen opvalt is het design van de koffiemachine, een echte eyecatcher in onze keuken.

De Dolce Gusto Infinissima koffiemachine is makkelijk in gebruik.
Cup er in en de hendel omzetten voor warm of koud water, let op deze dient handmatig weer gestopt te worden (Stop dus niet automatisch).
Er is een ruime keuze aan zowel warme en als koude dranken.

De tray waar het kopje opgeplaatst word is in hoogte verstelbaar tegen het spatten.

#Tester

Pluspunten

• Mooi Design (het oog wil ook wat)
  • Makkelijk in gebruik
  • Ruime keuze aan warmen en koude dranken

Minpunten

• Stopt niet automatisch

Marieke Kennekens 21-09-2018

Mooi Design en lekkere koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Mooi design. Een koffie machine die ik graag op mijn aanrecht plaats. Verschillende smaken geprobeerd en was hier zeer tevreden over. Lekkere koffie en goed van smaak. Zelf in te stellen hoe sterk je de koffie wil. Snel en makkelijk in gebruik. Makkelijk schoon te maken.

• gebruiksvriendelijk
  • Goed van smaak
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• cups zijn prijzig

JJGG24 18-09-2018

Verrassend lekker!

Geschreven voor: Krups KP1701KP

De machine ziet er super uit, mooi slank design. De rode stroomkabel valt echter heel erg op, dit maakt het design helaas minder mooi. Nadelig vinden wij dat er geen automatische hoeveelheid water ingesteld kan worden. De koffie is echter heerlijk, als je eenmaal de juiste hoeveelheid water hebt! Het apparaat is makkelijk schoon te maken en door het hoger zetten van het kopje kun je spetteren ook tegen gaan. Het apparaat heeft zowel een koude als warme functie. De koude functie wordt hier nooit gebruikt!!! Kortom: een mooi apparaat, lekkere koffie echter nog handiger als het water automatisch zou stoppen. #tester

Pluspunten

• lekkere koffie
  • snel warm
  • mooi design

Minpunten

• geen automatische stop
  • niet milieubewust

jo 17-09-2018

Eye-catcher geeft lekkere koffie, maar..

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Het apparaat ziet er mooi en modern uit, de vormgeving springt direct in het oog. Wat betreft het design is het echt een aanwinst in de keuken. Ik vind alleen het rode snoer jammer, dat geeft het een ietwat goedkope uitstraling en is te opvallend bij het witte apparaat. Het waterreservoir is niet enorm groot, maar dit komt het design ten goede en het bijvullen is erg gemakkelijk.

Qua gebruiksvriendelijkheid zal het een kwestie van wennen en persoonlijke voorkeur zijn. Het apparaat heeft weinig knoppen en leek aanvankelijk dus erg gemakkelijk in gebruik. Je moet de watertoevoer echter handmatig regelen met het handeltje bovenop het apparaat. Dit betekent dat je goed moet zijn in het inschatten van de hoeveelheden en strak bij het apparaat moet blijven staan. Er zitten geen streepjes op het apparaat of de glazen, dus het is natte-vinger-werk en ik heb toch al weinig inzicht wat betreft hoeveelheden. Ik heb altijd koffieapparaten gehad die met één druk op de knop zelf de hoeveelheid koffie bepalen en stoppen als hij klaar is, dus voor mij was het enorm wennen. Sta je ’s ochtends even te dagdromen of loop je weg tijdens het proces, dan heb je een probleem. Je kunt bijvoorbeeld niet even snel je ontbijt maken in de tussentijd. Hij warmt wel snel op en het voetje waar je de mok op moet zetten is eenvoudig omhoog te zetten.

Mijn eerste actie met dit apparaat was het maken van een latte macchiato (niet slim) en die was compleet mislukt. 170 ml melk en 50 ml koffie, ik had geen idee hoe dit eruit moest zien in de mok (waar je ook slecht in kunt kijken tijdens het proces). Dit pure gokken leverde een mok waterige koffie op, erg jammer en zonde van de dure cups. Na deze ervaring heb ik alleen nog maar koffie gemaakt zonder melk en dat ging een stuk beter. Nu ben ik erachter welke creatie ik het lekkerst vind en kan ik de koffie voor visite helemaal naar hun smaak ‘finetunen’. De koffie zelf is echt lekker en goed van temperatuur. Ik kan de Grande Intenso en de Lungo van harte aanbevelen. Je kunt er ook koude koffie mee maken, maar persoonlijk houd ik daar niet van. Mijn dochter vond het echter wel geslaagd.

Een ander aspect is dat ik het jammer vind dat de cups die ik tot nu toe heb gebruikt zo groot zijn. Je kunt niet anders dan een grote mok koffie zetten (of je moet een half gebruikte cup weggooien) en daar heb ik lang niet altijd zin in. Ook moet je opletten bij het verwijderen/weggooien, de cups lekken nogal na gebruik. Daarnaast leveren de forse cups behoorlijk veel restafval op. De cups zijn ook zeker niet goedkoop, maar de koffie smaakt wel beter dan de meeste koffie uit filter of pads. Bovendien heb je een ruime keuze aan smaken/varianten en kun je er ook thee mee zetten.

Conclusie: mooi apparaat en de cups geven lekkere koffie, daar gaat het uiteindelijk om, maar het vergt wel wat oefenen en proberen. Doordat je de watertoevoer handmatig moet regelen, moet je bij het apparaat blijven staan en de hoeveelheden zelf goed kunnen inschatten. Na een paar keer oefenen is mij dit gelukt voor de ‘gewone’ koffie en vind ik het zelfs fijn dat je de intensiviteit ervan kunt aanpassen. Een cappuchino of latte macchiato ga ik er niet mee maken, daar heb ik te weinig inzicht voor. Ik mis dus echt een maataanduiding op het apparaat of de glazen. De cups vind ik net iets te groot van formaat, maar zijn wel geschikt voor mensen die juist van een grote mok koffie houden. De prijs van de cups is aan de hoge kant, maar de koffie smaakt wel beter uit filter of pad. #tester

Pluspunten

• Mooi design (op snoer na)
  • Lekkere, goed warme koffie
  • Warmt snel op
  • Ruime keuze aan smaken/variaties

Minpunten

• Handmatig regelen watertoevoer (is puur gokken)
  • Geen maataanduiding op apparaat/glazen
  • Forse en prijzige cups (lekken + veel restafval)

Capes 17-09-2018

Prachtig design

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Bij het uitpakken van de doos viel gelijk het prachtige design op van deze Dolce Gusto en hoe handig je alles los kan halen om het snel en efficiënt te reinigen.
Wat ook opviel was de afgrijselijk lelijke rode stroomdraad, blijkbaar ontworpen door een kleurenblinde want deze draad past prima bij een rood apparaat want dan kies je bewust voor die kleur maar niet bij meer neutrale kleuren als wit en zwart!

Na het, zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, doorspoelen van het apparaat hebben we onze 1e bak koffie gezet....
Het resultaat was super lekker, wat een kwaliteitskoffie geeft dit apparaat!
Inmiddels hebben we diverse variaties gekocht en uitgeprobeerd zoals de Cappuccino, Latte Macchiato Caramel, Chococino, Barista en Grande Intenso.
Stuk voor stuk smaakte ze zeer professioneel en zouden ze niet misstaan in een coffeebar waar je een smak geld voor betaald.

Minpuntje maar is wel een kwestie van wennen is het handmatig doseren van de hoeveelheid vloeistof wat dan weer van invloed is op de smaak. Handiger zou zijn dit elektronisch af te stellen waardoor het apparaat altijd de bedoelde smaak produceert.

Al met al een goedkoop apparaat in verhouding met de professionele machines maar die qua smaak zeker wel de strijd kan aangaan met deze machines!
#Tester

• Super smaakvol product
  • Professioneel
  • Goedkoop
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Rode stroomdraad
  • Handmatige vloeistof dosering

Koen Vijnmans 17-09-2018

Blikvanger in onze keuken

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Wij hebben al jaren een Dolce Gusto, dit is mijn vierde apparaat. Het uiterlijk van de Infinnisima is zeer stijlvol en doordat hij erg smal is neemt hij weinig oppervlakte in op ons aanrecht. Onze bovenkastjes hangen vrij hoog, daardoor kan hij bij ons wel goed staan. Maar ik kan mij indenken dat hij in een lagere keuken niet past.
De watertank is gemakkelijk bij te vullen, maar voelt een beetje slap aan. Het kliksysteem om de kopjeshoogte aan te passen is even wennen maar na een beetje oefening gaat het nu een stuk gemakkelijker.
Het enige nadeel dat de Infinnisima heeft is dat er geen automatische sterkte regelaar op zit. Je moet zelf "gokken" of je de juiste hoeveelheid water gebruikt voor je product. Voordeel hieraan is weer dat je zelf je eigen sterkte kunt bepalen. # tester

Pluspunten

• Vormgeving
  • lekker koffie

Minpunten

• stopt niet automatisch

M 15-09-2018

Mooi apparaat, maar met een minpuntje

Geschreven voor: Krups KP1701KP

De Infinissima heeft een prachtig ontwerp. Ook het rode snoer met de stekker vind ik leuk opvallend. Je zet er heerlijke koffie mee, maar persoonlijk vind ik het een nadeel dat je de waterhoeveelheid zelf moet regelen, terwijl op de doosjes van DolceGusto juist altijd streepjes staan waarmee je bij sommige apparaten de waterhoeveelheid kunt instellen. Maar misschien vinden anderen dat juist wel weer fijn.

Pluspunten

• Heerlijke koffiesmaken

Minpunten

• Zelf waterhoeveelheid bepalen
  • Je moet er wel bij blijven.

Linda Sahin-Pruijn 13-09-2018

Mooi design, heerlijke koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Ik heb het apparaat nu 3 weken in bezit om te testen en het bevalt goed. Ik vind het design van het apparaat mooi, het is echt een eyecatcher in de keuken en eenvoudig te bedienen. Als ik een minpuntje zou moeten bedenken is het dat je zelf de waterdosering moet bepalen, dus je moet erbij blijven als je koffie zet. Voor normale koffie is dat niet een nadeel maar als je bijv latte macchiatto maakt is het lastig om de hoeveelheid te bepalen. Aan de andere kant kun je wel zelf bepalen of je je koffie sterk of wat slapper wilt. Verder is het lastig dat de koffiecup soms vacuüm trekt waardoor deze er niet makkelijk uit te halen is. Verder kan ik geen nadelen bedenken, de koffie is in ieder geval heerlijk, dus ik beveel het apparaat aan#tester

• Eenvoudige bediening
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Waterhoeveelheid moet je zelf instellen
  • Prijs van de cups

Sjoukje z 12-09-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Prachtig apparaat, goed schoon te houden
De koffie komt er goed warm uit.
Voor ons is het een minpunt dat hij handmatig uitgezet moet worden. Dit vergeten we regelmatig waardoor de koffie overstroomt.

• Warme koffie

Minpunten

• Handmatig uit zetten
  • Spettertvl veel

M.Strootman 12-09-2018

‘Dolce Gusto Infinissima = Perfecto’

Geschreven voor: Krups KP1701KP

‘Mijn ervaring met de ‘Dolce Gusto Infinissima’. De vormgeving is erg mooi en formaat perfect ook heb je de keuze uit drie kleuren. De watertank is eenvoudig te verwijderen en heeft een losse deksel waardoor je de tank ook met een kannetje bij kan vullen. Erg handig is het lekbakje die in hoogte aan te passen is.

De meeste koffieapparaten moeten om de paar weken schoongemaakt worden. Bij de Infinissima blijft de koffiedik in de cup en dat scheelt viezigheid. De cups moet je wel met de hand eruit trekken en zelf verwijderen.

Simpel uitgelegd: je drukt op de aan-knop en binnen 1 minuut is het water warm. Je plaatst de cup(s), je kopje eronder en haal de hendel over. En voilà, je koffie is klaar!

Er zijn heel erg veel verschillende smaken bijv: Chocomelk, Ice Tea, Latte, Chococino, Decaf, Ristretto, Intenso, Skinny Lattes, Cappuccino, Macchiato, Grande of Lungo. Je kunt dus eindeloos variëren. De Latte Macchiato Caramel is bij ons favoriet.

Doordat de Infinissima een handmatige bediening heeft kun je zelf bepalen hoe groot je kopje koffie wordt. De standaard maat is ongeveer 230ml. Zelf heb ik de Dolce Gusto Lungo glazen erbij en dit raadt ik zeker aan te gebruiken. Wellicht nog een tip voor Krups, glazen waar streepjes op staan voor de verhouding/hoeveelheid Melk en Koffie.

Samenvattend, zijn er een paar dingen waarop je moet letten. De cup kan vocht vasthouden en kan lekker bij verwijdering. De poedermelk is kwestie van smaak en moet je van houden (wij vinden het erg lekker). Er zijn ontzettend veel verschillende smaken en soorten te verkrijgen, koffie, Thee en IceTea. En met het overhalen van een simpele hendel zet je de meest heerlijke soorten dranken. De smaak en het gemak van Dolce Gusto Infinissima zijn voor mij echt dikke pluspunten. #tester.

• Gemak
  • Variatie aan smaken en dranken

Minpunten

• Cups kunnen lekker bij verwijderen
  • Poedermelk is kwestie van smaak

Paul 12-09-2018

Strak design voor een goede kop koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Na weken gebruik te maken van de Dolce Gusto Infinissima (White) is het tijd om de ervaringen samen te vatten.

Het begint bij het uitpakken: het apparaat is goed en stevig verpakt en makkelijk uit te pakken. Na de simpele installatie moest het apparaat eerst worden schoongespoeld. Door middel van een overzichtelijke instructie was ook dit slechts enkele minuten werk.

Daarna het eerste gebruik: ook hier door middel van een simpele instructie duidelijk hoe een kop koffie moet worden gezet. Het enige dat mist is een instructie dat het opvangbakje in hoogte verstelbaar is. Dit heeft als nut dat er minder spetters buiten het kopje terecht komen. Na de eerste paar kopjes kwam ik hier achter en het blijkt echt ideaal te zijn! Sindsdien geen spetters meer op het apparaat, dus dat scheelt schoonmaken. Ook het vullen van het waterreservoir is zeer eenvoudig. Alles sluit naadloos op elkaar aan; iets dat niet bij ieder koffieapparaat zo is.

Maar is de smaak ook goed? Zoals gewend van Dolce Gusto is de smaak van de koffie altijd goed! Er is voor ieder wat wils vanwege de ruime keuze. Of je van een slappe bak of een sterke espresso houdt; met dit apparaat kun je het allemaal maken.

Het enige minpunt aan dit apparaat is dat je zelf moet aangeven wanneer je genoeg koffie hebt. Sommige apparaten stoppen na een aantal seconde, zodat je er niet bij hoeft te blijven. Deze Infinissima heeft dat helaas niet, waardoor je in de buurt moet blijven om na een aantal seconde het apparaat weer stop te zetten voordat je koffie te slap wordt. De positieve kant daarvan is echter dat je zelf controle hebt over de sterkte van de koffie; iets dat na een zware nacht nog wel eens ideaal kan zijn...!

Wat betreft het design: over smaak valt niet te twisten. Ik vind het strakke design van het apparaat zeer stijlvol en het zal naar mijn mening ook in veel keukens goed staan. In mijn keuken had ik eerder een espresso apparaat staan die smaller en lager was dan de Infinissima, waardoor de Infinissima als eerste indruk relatief groot en log leek. Na het verwijderen van het espresso apparaat bleek al snel dat het strakke design prima paste in onze keuken. De witte versie ziet er mooi uit, maar nu ik deze versie in het echt heb gezien denk ik dat de rode en zwarte versie degelijker lijken. Maar nogmaals, over smaak valt niet te twisten!

Conclusie: de koffie van Dolce Gusto is simpelweg goed en dit apparaat maakt het ook nog eens gemakkelijk! Zeker aan te raden dus!

#tester

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Strak design

Minpunten

• Geen automatische stop

MaMarisja 12-09-2018

Mooi apparaat, lekkere koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Mooie vormgeving, ookal houd ik niet van modern, het is een echte eyecatcher in de keuken, mede door de witte uitvoering, ben alleen geen fan van de rode, opzichtige stekker. De watertank is gemaakt van hard plastic en daarmee voelt het alsof je hem bij iets te hard stoten, kapot maakt. Ik vul daarom het water bij middels een litermaat. De koffie is heerlijk. Ben jarenlang Senseo gewend en ja, Dolce Gusto is duurder, maar het proeft vele malen lekkerder. Voor een Senseo ben je circa 10 tot 20 cent kwijt (afhankelijk van het merk Pads+melk om een cappuccino te maken) per kop koffie en met Dolce Gusto ben je circa 50 cent kwijt(als de Cups niet in de aanbieding zijn) voor een cappuccino, per kop. Persoonlijk vind ik het dat wel waard, het is gewoon echt een goede en lekkere cappuccino. Ook de andere smaken zijn heerlijk én je kunt er ook cappuccino ice mee maken, ook heerlijk! #tester

• Heerlijke koffie

Minpunten

• Rode stekker
  • Watertank voelt kwetsbaar

Robbin 12-09-2018

Lekkere koffie, apparaat valt wat tegen

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Bij uitpakken van de dolce gusto valt me op, dat ie groter is als verwacht. Tevens mis ik de mogelijkheid om aan te geven hoeveel koffie die afgeeft. Hierdoor moet je erbij blijven staan. Tevens tijdens gebruik valt me op dat ie spettert. De kopjes die naast het apparaat staan, zitten koffiespetters op. Tevens valt me op dat het kapje van het waterreservoir begint te rammelen als het apparaat koffie maakt. De koffie is wel lekker. Maar vooralsnog heeft het meer minnen dan plussen #tester

Pluspunten

• Leuk design
  • Lekkere koffie, voldoende variatie

Minpunten

• Apparaat spettert tijdens zetten
  • Stopt niet automatisch

Hvbvdz 11-09-2018

Mooi apparaat voor een enkel kopje koffie

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Mooi, slank koffiezetapparaat dat gemakkelijk in (bijna) iedere keuken zal passen. Het apparaat is vooral geschikt als je graag een kopje koffie drinkt, maar er geen (groot) gezelschap bij is of je maar 1 kopje hoeft i.p.v. een hele kan.

Ander voordeel zijn de verschil,ende mogelijkheden qua koffies. Zowel warme als koude dranken behoren tot de mogelijkheden.

Grootste nadeel aan het apparaat is dat de watertoevoer niet automatisch stopt. Je moet er dus bij blijven staan en beetje schatten hoeveel je wilt. Daardoor zijn ook de maataanduidingen op de koffie capsules zinloos.

• Lekkere koffie

Minpunten

• Watertoevoer stopt niet automatisch

Mizzsylver 11-09-2018

Eyecatcher in je keuken!

Geschreven voor: Krups KP1701KP

De Infinissima staat prachtig op je aanrecht. Het rode snoer geeft een extra touch.
Het grote reservoir heeft een grote vulopening waardoor hij makkelijk te vullen is.
Je moet er wel even bijblijven als je een kopje koffie zet, want het water stopt niet automatisch.

Pluspunten

• mooi design
  • groot waterreservoir
  • veel smaken

Minpunten

• geen automatische waterstop
  • reservoir zit soms niet meteen goed en lekt dan

Layla1969 11-09-2018

Heerlijke koffie mooi design

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Ik heb het apparaat nu 3 weken in bezit en bevalt goed. Ik vind het design van het apparaat mooi en het is eenvoudig te bedienen. Als ik een minpuntje zou moeten bedenken is het dat je zelf de waterdosering moet bepalen, dus je moet erbij blijven als je koffie zet. Voor normale koffie kan het een voordeel zijn omdat je zelf de sterkte kan bepalen, maar als je bijv cappucchino maakt is het lastig om de hoeveelheid melk en koffie te bepalen. Verder is het lastig dat de koffiecup soms vacuüm trekt waardoor deze er niet makkelijk uit te halen is. Verder kan ik geen nadelen bedenken, de koffie is in ieder geval heerlijk#tester

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Prijs koffiecups
  • Waterhoeveelheid moet je zelf bepalen

Snoetje1960 10-09-2018

Matig

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Helaas heeft deze Dolce Gusto geen indicator. Nu moet je zelf de sterkte van je koffie doen. De koffiecups zijn wel handig in gebruik

Minpunten

• Indicator mist

xchantalk 09-09-2018
  • Product gekregen

Erg fijn

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Ik vind het een erg fijn apparaat! Het was in het begin even wennen, omdat je zelf het knopje terug moet zetten om de koffie te stoppen. Ik was gewend dat het apparaat zelf stopte wanneer het kopje vol was.
De koffie smaakt overheerlijk! Ik wil niks anders meer dan de echte Dolce Gusto cups!

Pluspunten

• Compact
  • Heerlijke smaak
  • Mooi model
  • Ontelbare variaties

Minpunten

• Zelf bedienen

RoyE 09-09-2018

Snel, compact en leuk design, maar minder qua smaak en prijs

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Het is een eenvoudig, compact apparaat met een leuk apart design. De bouwkwaliteit had beter gekund, want je moet goed opletten dat je bij het plaatsen van het waterreservoir deze aan de voor- en achterkant inhaakt.

Het opwarmen gaat snel genoeg en de aan/uit knop aan de zijkant die van rood groen wordt is erg duidelijk. Het maken van een kopje koffie of andere warme drank gaat heel eenvoudig. Het apparaat is ook zeer eenvoudig schoon te houden. Enkel met een doekje en ontkalken ben je daar. Bij een bonenmachine moet je geregeld de zetgroep uitspoelen en schoonmaken, maar dat is hier niet nodig.

Toch vind ik het apparaat minder fijn, juist vanwege zijn eenvoud. Je moet er de hele tijd bij blijven staan, want als je hem met de hendel niet op tijd uitzet, pompt hij het hele waterreservoir leeg. Hier is dus geen beveiliging tegen en dan ligt alle koffie over je hele aanrecht heen.

Tevens vind ik de cups met 0.25 EUR per kopje koffie of 0.50 EUR per kopje cappuccino vrij duur. Zeker als ik bijvoorbeeld de smaak van de Grande Intenso ook nog eens zeer bitter en zuur vind. Ook de dranken met melk zoals chocomel of Latte Macchiato zijn niet bijzonder en smaken duidelijk naar water. Als je ooit een melkopschuimer hebt gebruikt kan dit er zeker niet aan tippen. Ook vind ik het vervelend dat de meeste dranken zoals Cappuccino reeds met suiker gezoet zijn. Ik zou het beter vinden als dit niet het geval was en de gebruiker dit achteraf zelf naar smaak / gezondheid kan toevoegen. Ook de hoeveelheid plastic afval van de grote cups is iets waar ik mijn twijfels over heb qua "groen" gedrag.

Mjin eind conclusie is dan ook dat het een eenvoudig apparaat is om snel diverse dranken mee op tafel te zetten. Echter, gezien de kosten van de cups zou mijn voorkeur in dit geval eerder uitgaan naar een machine met koffie pads. Als je meer waarde hecht aan de smaak van je koffie, zou ik zeker voor een bonen machine gaan.

Pluspunten

• snel
  • compact
  • design

Minpunten

• prijs van de cups
  • afval van de cups
  • smaak van de dranken
  • geen beveiliging tegen overlopen

Noahbol 09-09-2018

Perfecte machine

Geschreven voor: Krups KP1701KP

De dolce gusto, is een apparaat die eigenlijk niet in de keuken mag ontbreken. Heerlijk een luxere koffie. De Dolce gusto overtreft mijn verwachtingen. Ik ben erg tevreden over het apparaat zelf, alleen de koffie vindt ik wel aan de dure kant. De koffie zelf is echt een aanrader. Het smaakt echt heel goed. Het is net koffie van een restaurant. #tester

Pluspunten

• Mooie machine
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Dure koffie

Dani79 09-09-2018

Koffie is lekker, apparaat valt tegen

Geschreven voor: Krups KP1701KP

De prijs van deze capsules is erg hoog! Bijkomend nadeel is de hoeveelheid plastic voor 1 capsule, helemaal als je voor bepaalde koffiesoorten 2 capsules nodig hebt. De koffie van Dolce Gusto zelf is trouwens prima.

Het apparaat zelf valt behoorlijk tegen. Het design vind ik mooi maar daar moet je van houden. Het is zeker ook geen compacte machine in vergelijking met andere merken. Ik test de witte variant en daar zit een knalrood snoer aan, moet maar net staan in je keuken. De watertank op de machine plaatsen gaat lastig waardoor ik het regelmatig fout doe. Grootste nadeel is toch wel dat er geen instelknop op zit waardoor je de hoeveelheid water moet gokken. Daarnaast spettert de machine bij het zetten van de koffie.

Pluspunten

• design
  • verkrijgbaarheid capsules
  • prima koffie

Minpunten

• dure capsules
  • niet compact
  • rood snoer aan een wit apparaat
  • plaatsen watertank gaat niet makkelijk
  • apparaat spettert

Corabart 08-09-2018

Goede ervaring

Geschreven voor: Krups KP1701KP

Erg fijn apparaat, mooi model en handig in gebruik. Er zijn veel verschillende soorten warme en koude dranken te verkrijgen. #tester

Pluspunten

• Grote watertank
  • Zachte geluid bij koffie zetten

Minpunten

• Zelf de hoeveelheid moeten bepalen