JURA E6 roestvrijstaal

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA E6 roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

n************@z******* 22-02-2024

Water bij de melk

Geschreven voor: JURA E6

De koffie is uitstekend, maar cappuccino? Bij de E6 komt er uit het melkschuimpijpje éérst een laagje water (zo'n 10 ml)! Dan pas het melkschuim. Dit vertelt niemand. Het apparaat naar Jura gestuurd, omdat het een storing leek te zijn (de leverancier, winkel in Sneek had geen idee). Het apparaat kwam terug met de melding dat het zo hoorde en dat het géén negatieve invloed op de cappuccino zou hebben, dat heeft het natuurlijk zeer zeker. Ik vind het waardeloos voor een apparaat van meer dan 1000 euro! Hierover staat niks in de gebruiksaanwijzing.
Door eerst een glas onder de uitloop te zetten totdat de waterstroom ophoudt en dan pas de koffiekop, krijg ik nu wel een lekkere cappuccino.

Pluspunten

• de koffie
  • cappuccino is op zich lekker

Minpunten

• Eerst zo'n 10 ml water, dan pas melkschuim
  • melk niet warm, hoogstens lauwwarm
  • dagelijkse kosten reiniging (alleen Jura, duur)
  • draaiknop 2 x open/dicht voor één kop capp.

Jura6385 01-03-2024

Goedemiddag,

Graag zouden we even direct in contact komen. Zou u een mailtje met verwijzing naar dit contact willen sturen naar helpdesk@nl.jura.com ?

Wij gaan er alles aan doen om u weer met plezier gebruik te laten maken van uw JURA koffiemachine.

v***********@c******** 17-06-2023

geen goede aankoop

Geschreven voor: JURA E6 platinum

Gekozen voor de E6 JURA. Leek een ideale koffiezetter voor ons. In de praktijk is het schoonmaken en reinigen als je regelmatig cappuccino drink, vervelend. Bovendien geeft hij ook na reiniging de eerste cappucino met een klein laagje schuim. Ook komen er veel meldingen voor het vervangen en reinigen, waarvoor speciale middelen moeten worden aangeschaft. Voor ons geen goede, maar wel dure aankoop geweest.

Pluspunten

• lekkere espresso

Minpunten

• veel handelingen bij het drinken van cappuccino
  • dure reinigingsmiddelen

l************@g******** 01-05-2022

Jura e6: Melkopschuimnadeel met simpele oplossing

Geschreven voor: JURA E6 platinum

De Jura e6 is een mooie strakke machine die heerlijke koffie van topkwaliteit maakt. Echter: de opschuimer blijkt vaak slecht, waterig schuim te geven. Van alles geprobeerd, uiteindelijk zelfs na elke cappucino het systeem gespoeld met de dure cappuccinatore reinigingatabletten. Dat loste het probleem soms op, maar vaak ook niet. Na veel gepuzzel uiteindelijk de oplossing gevonden: aan de bovenkant van de cappuccinatore zit een ventiel dat je eruit kan trekken. Aan de onderkant van dat ventiel zit een rubberen klepje; als dst een beetje plakt door de melk die er is langsgestroomd dan kan het ventiel geen lucht meer aanzuigen en werkt het opschuinen niet goed. Dus wat wij nu doen is dat we voor elke cappucino eerst het ventiel eruit halen en even tussen onze duim en wijsvinger rollen zodat het klepje niet meer plakt. Gevolg: altijd fantastisch schuim. Die dure reinigingatabletten gebruiken we nog maar 1x per week; we maken de cappuccinatore gewoon met water schoon. Nadeel van de e6 is dat de cappuccinatore achter de uit de koffie-uitstroom openingen zit weggewerkt waardoor je de hele cappuccinatore eruit moet trekken om bij het ventiel te kunnen. Bij de veel duurdere Jura e8 zit de cappuccinatore aan de zijkant waardoor je er veel beter bij kan. Ik vind het wel een tegenvaller dat deze simpele truuk niet in de handleiding van de machine staat. Maar goed, probleen opgelost en altijd een heerlijke cappucino!

Pluspunten

• Mooie strakke machine
  • Fantastische koffiekwaliteit

Minpunten

• Melkopschuimer werkt niet altijd goed
  • Flink aan de prijs

VK 19-04-2022

Maakt slechte cappuccino

Geschreven voor: JURA E6

Begin dit jaar de JURA E6 gekocht. Bevalt prima wat betreft de koffie. Alleen het maken van cappuccino werkt erg slecht, bij ons in ieder geval.
8 van de 10 keer komt er warme melk ipv schuim. Ondanks dat alles goed schoon is, slangetje goed is, opschuimmelk goed koud is..... heel erg lastig!!
Wanneer je bezoek krijgt probeer je het maar niet meer omdat de kans groot is dat ie het toch weer niet doet :(

Officiële reactie van JURA 20-04-2022

Goedemorgen,

wat vervelend dat het niet goed lukt om een mooie cappuccino te bereiden. Dit moet met de E6 heel eenvoudig lukken!

We nemen graag even contact met u op om hierbij te helpen. Zou u uw contactgegevens willen mailen naar beurzen@nl.jura.com?

RogiervE 10-11-2021

Mooi en stil apparaat die hele lekkere koffie produceert

Geschreven voor: JURA E6 platina

Helemaal enthousiast! Net een paar dagen binnen en ik ben heel tevreden. Mooi apparaat, bediening super gemakkelijk en koffie echt heel lekker. Koffie is ook goed warm. Ik had hiervoor een standaard Siemens en wat een verschil. Deze is extreem stil en de koffie smaakt veel lekkerder. Heb mijn machine bij Vos gekocht in Medemblik en kreeg er een leuk pakket bij met 3 zakken koffie, wat schoonmaakspul en een melkschuimer. Ik hou echter mijn Inventum schuimer omdat die het goed doet en ik geen zin heb in slangetjes schoonmaken.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Smaak
  • Bediening

Minpunten

• Gedwongen winkelnering

K*****@z******* 10-09-2021
Geschreven voor: JURA E6 platinum

Zeer tevreden , mooi design , mooi compact zeer makkelijk in gebruik . Duidelijke beschrijving ,met volle melk super lekkere Machiato en cappucino met n stevige melk schuimlaag 👌 Aanrader !

wilm ebben 27-05-2021

Zeer slecht apparaat en service.

Geschreven voor: JURA E6 platinum

Nieuwe e6 eb gekocht, het laatste model a 950 euro.
Ding word thuisgebracht en ik kom avonds thuis om m uit te pakken en aan te sluiten.
Melding display error2 en gaat na 2 sec uit.
gekeken, zou met de temp te maken hebben.
ff laten staan en paar uur later nog niks.
gebeld volgende dag, ff waterbak met warm water vullen,, nog niks, zelfde error.
Nieuw toestel a 950 euries en dat ding werkt niet, dat voorspeld niet veel goeds..
En dan de leverancier bellen, is geen probleem, u heeft garantie.
Jura bellen, ik heb de naam van de leverancier nodig, die komt niet voor in de dealerlijst. winkel bellen, jura bellen.
Nu 3 week later staat ie nog steeds hier, defect.
Ik heb m online gekocht bij een shop die er heel veel doet per jaar maar reparatie op vernieuwen ho maar.
Ik ga m retour sturen en mijn geld moet terug komen.
NOOIT MEER JURA voor ons.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Zeer slechte kwaliteit.
  • service jura om te huilen
  • Nieuw toestel defect geleverd

Mc2 17-10-2021

Wat een onzinnige review. U heeft gewoon pech gehad met dit exemplaar en uw winkel is verantwoordelijk voor een correcte afhandeling van uw garantie/omruiling. Jura is niet waardeloos, uw leverancier is waardeloos. Wij hebben dit apparaat ook en is gewoon een topmachine. Ik heb ooit een nieuwe Volvo gehad met problemen en dat werd netjes opgelost door de dealer. Dat maakt niet dat Volvo een slecht merk is. Rest my case.

Officiële reactie van JURA 28-05-2021

Goedemorgen Wilm Ebben,

Vervelend om te horen dat er direct na installatie een error 2 op uw display verscheen.

Service staat voor JURA hoog in het vaandel, we vinden het dan ook spijtig om te horen dat u hier een slechte ervaring mee heeft. Het kan zo zijn dat het bedrijf waar u de machine gekocht heeft niet aangesloten bij JURA als geautoriseerd dealer. U kunt dit controleren door te kijken in de dealerlocator op onze website. Als dit niet geval is, dan wil dit zeggen dat de webshop zelf verantwoordelijk is voor de serviceafhandeling. U heeft wettelijk uiteraard gewoon recht op een correcte garantie afhandeling door uw verkoper. JURA kan echter niet garant staan voor machine die via onbekende routes geleverd worden.

Kunt u aangeven bij welke webshop de machine gekocht is?

Uiteraard zouden wij via één van onze dealers in Nederland (te vinden in onze dealerlocator) het vertrouwen in ons product graag herstellen!

Prinses Badvla 03-01-2021

Redelijke machine, magere bouwkwaliteit

Geschreven voor: JURA E6

De koffie smaakt prima, temperatuur is goed. Niet beter of minder goed dan goedkopere bonenmalers. Erg fijn dat de machine niet volledig schoongemaakt moet worden, maar reken bij normaal thuisgebruik dan op zo'n 15-20 euro per maand aan Jura-filters en schoonmaakproducten. Het display is helder, de knopjes werken met zo'n 1-2 seconden vertraging. Dat is even wennen en zelfs wat onhandig omdat je maar 4 seconden hebt om de hoeveelheid bonen en water in te stellen als je dat wil aanpassen.
Na precies een jaar begaf de machine het. Hopelijk kan het nog gerepareerd worden. Hiervoor altijd goedkopere machine gehad die het toch alijd veel langer hebben volgehouden.

Pluspunten

• uitgebreid zelf schoonmaken niet meer nodig
  • schoonmaakprogramma's eenvoudig uitvoerbaar
  • verse koffie van bonen

Minpunten

• veel te duur voor matige bouwkwaliteit
  • vertraging bij indrukken van de knopjes en reactie
  • €180-€240 per jaar aan onderhoudsproducte
  • Dopje van de opschuim is snel kwijt
  • elke 4 jaar professioneel laten schoonmaken :(

Mc2 17-10-2021

Duur in onderhoud? Waterfilter niet gebruiken. Is echt onzin in Nederland met onze waterkwaliteit en gewoon ontkalken en reinigen met https://www.koffie-onderdelen.nl/Webwinkel-Product-23246535/100-reinigingstabletten-voor-alle-koffievolautomaten.html en HG ontkalker op basis van melkzuur (geen citroenzuur!). Opgelost.

En elke 4 jaar laten schoonmaken hoeft ook niet. Bestel https://www.koffie-onderdelen.nl/Webwinkel-Product-95433825/Ovaalkopsleutel--bit.html en u kunt hem openmaken en zelf de zetgroep schoonmaken en eventueel smeren met het juiste middel.

Boontje 30-12-2020

Prima voor een enkel kopje

Geschreven voor: JURA E6 platinum

We hebben de E6 nu ruim een jaar en ben over het algemeen erg tevreden. Wel een minpunt is dat bij het bereiden van 2 kopjes de koffie erg slap wordt. Ik heb dit nagevraagd bij de helpdesk, maar blijkbaar is dit zoals het apparaat is geprogrammeerd in combinatie met de maximale capaciteit van de zetgroep. M.i. zou dit beter kunnen, zeker voor een dergelijk topproduct met een topprijs...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Slappe koffie bij 2 kopjes

Loe 25-08-2020

Loe

Geschreven voor: JURA E6 platina

Ik heb de jura nu 3 maanden de koffie is nog steeds heerlijk met mooie schuimlaag maar vind hem wel duur in onderhoud na 2 maanden moest ik de waterfilter vervangen die kost € 11,40 en om de 5 weken reinigingstablet pakje van 6 stuks kost €9,49 dit vind ik wel een heel groot minpunt ,aanschaf prijs was ook duur maar dat is eenmalig maar Onderhoud komt iedere maand terug en dat loopt zo per jaar flink op dat vind ik wel een nadeel van de jura, ben enige koffie drinker van 2 à 3 kopjes per dag en als ik visite heb die drinken koffie dus overdreven veel koffie wordt er niet mee gezet.

7 mei 2020
Na 9 jaar begaf mijn Siemens espresso apparaat het, een nieuwe siemens gekocht maar vond de koffie was niet lekker en geen schuimlaag zoals bij de eerste serie en heb deze terug gebracht, na veel zoeken heb ik een jura gekocht en de koffie is heerlijk met mooie schuimlaag zoals mijn eerste apparaat,toch wilde ik de siemens nog proberen te redden voor mijn zoon die wilde hem graag hebben de man die kwam om te repareren zei dat het te duur ging worden moest nieuwe aandrijving en zetgroep in maar de jura die ik nu had de miele onder de apparaten was en daar heeft hij 100% gelijk in ben heel tevreden 👌

Pluspunten

• Koffie is lekker

Minpunten

• Duur in aanschaf, en vooral erg duur in onderhoud

Maria 01-06-2020

Jura E6

Wij hebben de Jura E6 nu 3 maanden
Heel tevreden, gemakkelijke bediening.
Heerlijke koffie met mooi schuimlaagje.
Ook heel eenvoudig om in te stellen naar je persoonlijke smaken.
Wij bevelen dit apparaat om het prijstechnisch erg goed is.

Pluspunten

• Instelling
  • Heerlijke koffie
  • Mooie schuimlaag

Jan 09-08-2019

Top machine

Geschreven voor: JURA E6 platina

Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden en heerlijke koffie.
Goede prijs kwaliteit verhouding. Mooie vormgeving.

Ellen 16-12-2018

Gebruiksvriendelijk en heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA E6 platina

Zeer gebruiksvriendelijke, degelijke koffiemachine. Ook qua onderhoud. De koffie is goed in te stellen naar je eigen smaak. Er hangt wel een prijskaartje aan maar dat vind ik het dubbel en dwars waard. Daarnaast vind ik het apparaat mooi vormgegeven.

Pluspunten

• Onderhoudsvriendelijk
  • Veel instelmogelijkheden(smaak)
  • Degelijk
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Prijs

Jolanda 14-11-2018

Makkelijke installatie en heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA E6 roestvrijstaal

Makkelijk te installeren en te bedienen. Net een dag in huis, 1ste kopje koffie was al heerlijk. Komende tijd ontdekken welke smaak instelling ons het beste past.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Bediening spreekt voor zich
  • Handige reiniging programma’s
  • Programma voor automatisch uitschakelen

Richard Vergunst 01-10-2015
Geschreven voor: JURA E6 platina

Voorheen had ik een Quickmill 3035, deze heb ik ingeruild voor deze Jura machine om dat het veel gebruiksvriendelijker is en er een lekker bakkie sap uitkomt., echt een aanrader