Krups Evidence volautomatische espressomachine - Chrome EA893C - Reviews

Fabrikant kleur(en)
chroom, metallic

zwaantje1970 26-05-2018

Lekkere koffie

Ik heb het apparaat nu een paar weken in huis en ik ben wel tevreden.
De koffie is lekker, ligt natuurlijk wel aan welke bonen je gebruikt, maar als je zo'n apparaat aanschaft lijkt het me niet dat je op de bonen gaat besparen.
Het schuim is goed als je houdbare melk gebruikt, ik gebruik zelf de halfvolle variant i.v.m. de calorieen en dit schuimt super.
Een nadeel vind ik dat het apparaat na max 1,5 uur vanzelf uitgaat. Als je hem aanzet moet hij ff opwarmen, ik zou liever zien dat ik deze functie ook uit kan zetten. Ik vind het reinigen van het melksysteem omslachtig. Het apparaat vraagt soms na 1 kop cappucino al om het systeem te reinigen, je moet het slangetje losmaken en dit reinigen onder de kraan. Ook moeten de bakjes voor het water en koffieprut snel geleegd worden, de koffieprut is dan nog helemaal niet vol.
Het gebruiksgemak is super, je kan makkelijk op het apparaat kiezen welke koffie je wilt, keuzes genoeg en je kan ook 2 kopjes tegelijk zetten. Je kan je persoonlijke voorkeuren instellen in de app en via de app (bluetooth) koffie zetten. Zelfs de (klein) kinderen kunnen nu koffie zetten.
Je kan er ook thee mee zetten. Ik heb mijn thee graag op 100 graden, maar het apparaat geeft je de keuze uit kruiden en/of zwarte thee en past hier de temperatuur op aan.

Pluspunten

• Gebruik van de app
  • Koffie keuzes
  • Favoriete instellen

Minpunten

• Reiniging melksysteem
  • Afvalbakje water en prut snel vol
  • Automatisch uit na max 1,5 uur

Iekss 25-05-2018

Compleet en compact

We hebben de krups nu een maand en ik moet zeggen dat ik het een super fijn apperaat vind met heerlijke koffie . Alles wordt netjes weergeven via het scherm of via de app en ook de schoonmaak handelingen worden op die manier voorgekauwd . Enige minpuntje vind ik de opschuif functie deze voldeed na een week al niet meer en gaf maar heel weinig schuim ondanks de vele schoonmaak pogingen . De melkopschuimer moet ook echt na ieder gebruik grondig worden gereinigd en dat is best wel even een klusje.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooi
  • Groot reservoir
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Opschuimfunctie functioneerde zeer matig

Charde 25-05-2018

Gebruiksvriendelijk apparaat

Wij hebben dit product inmiddels een aantal weken in huis en wij zijn er lyrisch over! Eerst hadden wij een koffiemachine waar pads in moesten, dan is dit zeker een stap vooruit. Het apparaat ziet er qua design mooi uit met een touch bedieningspaneel aan de voorkant. Het gedeelte waar de koffie uit komt is verstelbaar in hoogte, wat handig is als je verschillende kopjes gebruikt en het daardoor niet spettert. Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen net als de sectie waar de bonen in moeten.

Daarnaast kan je nog bepalen hoe fijn gemalen je de koffiebonen wilt wat weer afhangt van hoe sterk je de koffie het liefst drinkt.

De app is zeer makkelijk te gebruiken en het grootste voordeel eraan is dat de koffie aangepast kan worden. Je kan kiezen hoeveel milliliter koffie je wilt, een extra shot, dark of normale koffie en nog veel meer opties. Daarnaast kan je instellen welke koffie op welke manier je het lekkerst vond en deze kan je opslaan als je favoriet!

Een nadeel (kan ook als voordeel gezien worden) is dat wanneer je een koffie maakt met opgeschuimd melk, je steeds het melkreservoir dient schoon te maken net als het apparaat door te spoelen. Voordeel eraan is dat het apparaat wel onderhouden blijft.

Al met al is dit zeker een aanrader, de koffie smaakt zeer goed (afhankelijk van de bonen) en er zijn tal van mogelijkheden en is zeer makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Keuzes aan koffie
  • Touchscreen
  • Met een app te bedienen

Minpunten

• Reinigen na elke koffie met melk
  • Afvoerbak van restwater zit snel vol

Corinne 25-05-2018

Mooie machine maakt heerlijke koffie

Uitpakken, afspoelen, in elkaar zetten en meteen aan de slag. Zo simpel is het met deze machine. De dikke gebruiksaanwijzing goed doorgenomen maar eigenlijk wijst het zichzelf. Wij zijn een cups machine gewend en in vergelijking daarmee is de kwaliteit van de koffie een enorme verbetering. Het gebruik via de app of het display is erg gemakkelijk, er zijn veel verschillende dranken te bereiden en de sterkte kan worden aangepast. Vooral de cappuccino is bij ons favoriet met zijn heerlijk zachte melkschuim. De slang kan gewoon in een pak of een beker melk dus geen gedoe met een losse melkopschuimer. Vooral lekker spelen met deze machine door verschillende koffiebonen te proberen, verschillende melksoorten en met zelfs af en toe een siroopje erdoor voel ik me net een professionele barista. De warmwater functie voor thee in drie verschillende temperaturen werd in het begin amper door ons gebruikt maar ter compensatie van alle cafeïne wordt de machine nu ook weleens gebruikt voor een lekker theetje. Aangezien het oog ook wat wil is het strakke design een opvallend mooie verschijning in onze keuken. Een flinke allrounder waar we nog een hoop plezier van gaan hebben.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • prachtig design
  • veel mogelijkheden, niet alleen de standaardkoffie

Minpunten

• na elk melkrecept doorspoelen en schoonmaken
  • relatief vaak lekbakje moeten legen
  • behoorlijke financiële investering

Dennis1980 05-05-2018

Lekkere koffie maar apparaat kan beter

Bij binnenkomst van de Krups EA893C was het uitpakken en aansluiten simpel en goed uitgelegd! Het instellen was zo gedaan en ook het connecten met mijn telefoon middels Bluetooth was kinderspel. Alles even afgespoeld voordat ik het apparaat voor de eerste keer ging gebruiken en gaan. Dit was echter wel even spelen om te kijken welke en hoe de koffie het lekkerste was. De cappuccino en latte machiatto waren lekker alleen de long koffie niet zo. Die was slap en ik kon niet vinden hoe ik deze sterker kon stellen. Dit lukte ook niet met de hoeveelheid aan te passen wat erg simpel te doen was. Na wat zoekwerk uitgekomen om samen met de long koffie de functie dark aan te zetten. Dit moet echter wel bij iedere keer koffie zetten. Het is dus steeds een extra handeling door het knopje "dark" aanraken maar toch. Nu ik het apparaat wat langer in gebruik heb is de makkelijkheid en het gebruiksgemak van het begin wat minder geworden helaas. Zo moet er na elke keer een specialiteit met melk is gemaakt het apparaat spoelen, wat logisch is, maar neemt het slangetje naar het externe melkreservoir niet mee. Die moet dus afzonderlijk nog schoongemaakt worden. Ook is het slangetje naar het externe melkreservoir wat lastig aan te sluiten. Je moet deze op het pijpje van het melkreservoir aansluiten maar dat is elke keer even priegelen. Daarnaast valt op dat het opvangreservoir wel vaak geleegd moet worden en altijd samen met het opvangbakje van de koffie geleegd dient te worden. Daar zitten dan max 4 a 5 keer koffieresten in. Al met al is het dus best omslachtig en ben je steeds wel even bezig. Ook duurt het vrij lang als je cappuccino of machiatto zet. Dit duurt zeker langer dan een minuut. Oke is maar een minuut maar had ik sneller verwacht. Zeker van een vol automatisch apparaat van deze prijs. Voor dit geld is er zeker verbetering mogelijk.

Pluspunten

• Lekkere melkspecialiteiten
  • Americano is heerlijk
  • Eenvoudig aansluiten

Minpunten

• Erg vaak opvang en lekbak legen
  • Tijd van bereiding
  • Spoelen na melkspecialiteiten kan beter