Philips EP5331 wit - Reviews

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5331 wit op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Jolo 05-09-2019

Super oplossing voor melk, gebruiksgemak kan iets beter.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Dit apparaat een stuk goedkoper gekocht dan wat Kieskeurig aangeeft maar vierhonderdrie euro omdat we het kochten bij Media Markt tijdens een BTW vrij weekend. Plus ook nog een koffiepakket er bij van vijfenzeventig, maar dat pakket is niet van dezelfde waarde, paar leuke glazen en een lading koffie die maar net je smaak moeten zijn, maar prima om uit te proberen. Hadden ze misschien beter een groter assortiment kleine pakjes koffie kunnen geven. Maar het is gratis dus niet zeuren.

Bediening:
via een schermpje zie je wat je instelt en je drukt op knoppen i.p.v. een touchscreen, dat vind ik een groet plus want die touchscreens doen niet altijd wat je wilt, zeker niet als je eelt op je vingers hebt of wat vet van een koek e.d. Natuurlijk moet je het gewoon schoon houden maar toch. Met knoppen weet je zeker dat je wat doet vind ik.

Menu:
Het menu is simpel en je hebt amper het boekje nodig. Zowel de koffie temperatuur (3 standen) als de hoeveelheid melk en koffie kan je instellen. Je kan via de knoppen en de memo optie de koffie aan zetten en zelf laten stoppen voor de hoeveelheid koffie en dat kan ook bij de melk, dus traploos. Het bakje koffie kan je dus precies zo sterk maken met de voor jou precies de juiste hoeveelheid melk. En dat is PERFECT. Je slaat jouw instellingen op onder cappuccino of Macchiato, je kan dus maar 1 keer zo'n knop programmeren. Maar het maakt niet uit hoe die knop dus heet voor je Cappucinno, (we hebben er pas twee gebruikt)

Melk:
Melk zit los in een apart bakje dat je aan de machine hangt. Heel praktisch en makkelijk schoon te houden. Het had wat simpeler gekund omdat het dekseltje er makkelijk afvalt (natuurlijk in de melkkan zelf) en de buitenhelft van de kan klikt snel los en dan loopt het kannetje leeg. Het Kannetje ziet er qua ontwerp erg leuk uit maar ik had liever een praktischer kannetje met bijvoorbeeld een dekseltje dat klemt en niet in het kannetje past, alleen maar erop.

Water:
Water bijvullen gaat heel makkelijk, je hoeft bij deze bovenlader alleen een deksel open te zetten en water toe te voegen met een kan of zo. Geen gedoe met die tere plastic handvatten of morsen omdat het bakje niet echt handig is. Het bakje kan er uit maar dat doen we 1 keer per maand om het schoon te maken. Bij andere machines zagen we dat het water toevoegen veel meer gedoe was met een deurtje openen en de waterbak er uit schuiven wat vaak morsen als gevolg kan hebben.

Waterfilter:
Er zit ook verplicht een waterfilter in, dat is wel jammer dat je die er niet uit kan laten. Het water hier is niet hard dus filteren is overbodig. De computer in het apparaat laat niet toe dat je het filter weglaat en stopt alles als je het wel doet.

Water spoelen:
Dit apparaat spoelt er op los. na 5 bakjes, met een tussenpoos van een half uur kan je maar beter de bak gaan legen. Voor een bakje en na een bakje koffie wordt er gespoeld. Water moet je dus ook vaak bijvullen bij dit apparaat. De lek bak beslaat de hele bodem en tegelijk met de verwerkte koffie moet je die legen. De bak zelf is erg onhandig en er zit een stuk voorkant van de machine aan vast. De rand is maar 3cm hoog en het oppervlak is circa 20 bij 30 cm dus morsen is snel gebeurd of je moet de bak dus vaker leeg maken. De vlotter die in de lekbak zit is waardeloos, die zie je amper wanneer de bak vol zit en je dus al te laat bent met legen. Ook de computer geeft te laat een seintje dat de bak vol zit. Ik had liever gehad dat de bak 5 of 6 cm diep zou zijn en dat je na 3cm al een sein krijgt het te legen.

Schoon maken:
Schoonmaken is altijd een bottleneck bij deze machines. En ik weet niet of deze machine nu zo handig is. In dagelijks gebruik met water afvoeren en verwerkte koffie verwijderen gaat het allemaal wel oké, maar na 500 bakjes wil Philips dat je die grote klomp plastic waar de koffie werkelijk in verwerkt wordt schoon ga maken. Dat ding kleeft aan alle kanten van het smeervet en er wordt ook aangegeven dat je dat ding moet smeren. Ik denk niet dat ik vrolijk ga worden van die klus, dus hopelijk valt het mee. Hoe je moet smeren en waarmee? dat moet ik nog uitzoeken. Maar ja het is wel makkelijk dat je de hele verwerkingsunit dus zo uit het apparaat kan halen.
De lekbak schoonmaken is ook niet zo handig en heeft een risico op breuk omdat het plastic niet zo deugdelijk lijkt/is.

Koffie toevoegen:
Handig met een bovenlader en het dekseltje is wel goed hanteer baar.
Wat niet zo optimaal werkt is wanneer je gemalen koffie gebruikt. Er zit een apart klepje in de deksel waar je de gemalen koffie in kan doen. Hoeveel daar in moet weet ik niet maar als je het vol doet komt het al snel in je hele koffie apparaat terecht en dat wordt echt een zootje. Dit klepje voor gemalen koffie moet je maar niet al te serieus nemen.

Sensor werking:
De sensors voor waterbijvullen zijn perfect, tja leeg is leeg. Voor het schoon maken zijn de sensors wisselvallig en niet altijd betrouwbaar. Neem je gewoon voor vaker schoon te maken dan nodig is en je krijgt geen problemen.

Koffie:
De koffie is goed, we komen er nu achter hoeveel verschil er is in bonen en zijn nog bezig met de zoektocht naar de lekkerste koffie.

Melk:
Wij gebruiken gewone halfvolle biologische melk van Arla, we kregen ook een pak Friesche vlag Latte in het gratis pakket maar dat is niet te zuipen vinden wij, weten we dat ook weer :-).

Wij raden het apparaat wel aan omdat het zo goedkoop is en toch wel handig in gebruik, voor de prijs boven de 5 honderd zou ik het niet kopen. Ik vind het vrij veel geld voor een apparaat dat volgens mijn idee niet erg lang mee zal gaan. (3 jaar) De Ped koffie machines van Philips gingen minimaal 5 jaar mee.

Wij hebben alle soorten koffie zet apparaten wel gehad en eigenlijk moet ik erkennen dat ik met de cups de meest lekkere koffie heb gehad, alleen dat was maar van korte duur, mogelijk zijn die machines niet lang betrouwbaar of hebben we de verkeerde gehad. We hopen met deze machine langer van de koffie te genieten.

Pluspunten

• Zelf instellen van de koffie of melk
  • betaalbaar

Minpunten

• herrie
  • veel plastic dat snel kappot kan gaan
  • Smeren van onderdelen (?)

Senna007 16-11-2019

Ik heb hem ook nu, ipv de vele duurder Xelsis maar deze bevalt nu al beter, en de zetgroep en smaak zijn gelijk,

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

Wocis 12-05-2020

Zeer slecht aparaat

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Draait 1 a 2 dagen vast op malen word er doodziek van.voor die prijs had ik wel iets beters verwacht.een ep5336/10 storing 2

Zweers 06-05-2020

Helaas al defect na 6 weken

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Op het moment dat mij gevraagd word een review te plaatsen mijn apparaat opgehaald voor onderzoek/ reparatie/vervanging.
Het apparaat doet niets meer en defoutcode die op mijn scherm staat komt niet in het boekje voor. Lekker handig! Mega vervelend om zonder koffieapparaat te zitten voor de duur van plusminus 2 weken!
Tot aan het defect werkte hij prima, het melksysteem is simpel en makkelijk te reinigen echter stevig melkschuim kun je echt vergeten. Ik heb heel veel verschillende melksoorten geprobeerd maar geen stevig melkschuim gekregen. Ben je een cappuccino liefhebber dan is dit geen geschikt apparaat. In dit prijssegment is deze waarschijnlijk ook onvindbaar.
Al met al hier geen tevreden gebruiker. Hopelijk wordt er nu door Philips wel een oplossing gevonden waar ik blij van word.

Lavazzacoffeelover 14-03-2020

De beste koffie zet je met Philips

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Voor aanschaf van de EP5335/10 had ik best wat bedenkingen. Zou de koffie die je met dit apparaat zet de perfectie kunnen benaderen? Het antwoord kan kort zijn: Zeker wel!
Het apparaat heeft een groot aantal instel mogelijkheden, variërend van maalstanden tot koffie- en melkhoeveelheden, temperatuurinstelling koffie etc.
Reinigen van het apparaat is eenvoudig. Ik heb zelf de reinigingsstappen en frequentie in de agenda van mijn telefoon gezet en ik krijg elke maandagochtend om 9 uur de melding dat het tijd is voor het schoonmaakritueel en de dingen die er op deze dag gedaan moeten worden.

Johan113 25-02-2020

Dag 1 test: Een prima koffiemachine.

Gisteren binnen.
Vandaag gebruiksklaar gemaakt en getest met "Lavazza Rossa" koffie bonen.
====================================
- Koffie: 4
- Cappuccino/Latte met halfvolle (koude) melk: 3
- Cappuccino/Latte met volle (koude) melk: 4

Conclusie:
Gezien de prijs presteert deze koffiemachine goed.

Dat was mijn ervaring van vandaag (dag 1).
Het is nu te vroeg om de technische levensduur van het apparaat/onderdelen te beoordelen.
Wordt vervolgd...

Outten 18-02-2020

Ziet er mooi uit en niet zo groot.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Het is een prima apparaat waar je lekkere koffie mee maakt. Het opschuimen van de melk is iets lawaaierig.

Arthurp 13-02-2020

Verrukkelijke hete koffie super apperaat

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Wat ik belangrijk vind is dat de koffie hoed heet is en dat is het met dit apperaat.
Zet lekkere koffie alleen wordt de schuimlaag niet zo mooi als dat het voorbeeld op de doos staat.

JP.. 28-01-2020

mooi design, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

De koffie smaakt goed. De doorvoer van de melk kan makkelijk gereinigd worden via een programma. De sterkte is makkelijk in te stellen. Het apparaat is gebruiksvriendelijk.

Shiloh 09-01-2020

Doet wat het moet doen zoals zijn voorganger

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

5 jaar geleden de HD8911/01 gekocht. Helaas gaf deze na 5 jaar trouwe dienst (+/_ 30 a 40 kopjes per dag) de geest. Dus op 08-01-2020 de EP5330 gekocht. Enige verschil is dat hier de melkbsk bij zit en niet zoals eerst alleen het pijpje. De EP 5330 is stiller en zet net zulk lekkere koffie als zijn voorganger. Melk is perfect op temperatuur maar schuimt niet echt erg veel. Zal even moeten uitzieken welk melk type hiervoor het beste is geschikt en anders schuimen we gewoon wat melk op.

Hélie 07-01-2020

Super fonctionnalités, design et qualité !

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Je pourrais difficilement être plus satisfaite de cette machine !

Elle est pratique (on est prévenu de chacun de ses besoins, comme remplir le bac d'eau, vider le collecteur de marc de café etc), hygiénique (le récipient à lait totalement indépendant se rince parfaitement en 15 secondes), l'entretien est simple (ce ne sont jamais que des habitudes à prendre) et bien sûr, le café et ses différentes déclinaisons sont parfaitement réalisées et délicieuses.

J'ai aussi été agréablement surprise du nettoyage automatique au démarrage et à la mise en veille, pour évacuer l'air. Ce qui doit aider à son maintien sur le long terme, en plus de l'adoucisseur d'eau intégré et des filtres aqua clean qui permettent d'éviter le calcaire au maximum .

De plus, son design est élégant et elle n'est pas trop massive, ce qui est un atout !

En définitive, je suis absolument ravie !
Maintenant, il ne reste plus qu'à voir la tenue sur le long terme.

Boeschoten 01-01-2020

Het product heeft geweldige kenmerken

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Een mooi apparaat, makkelijk te bedienen en schoon te maken, de weg wijst vanzelf, sterkte koffie makkelijk aan te passen, en heel divers in welk kopje koffie je wilt.

jajathecat 31-12-2019

Prima product voor een goede prijs!

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Dit apparaat is heel prettig in het gebruik, makkelijk schoon te maken en maakt heerlijke koffie, espresso, cappuccino en latte macchiato. Met name het LatteGo systeem is geweldig!

L.R.B. 29-12-2019

Lekkere koffievariaties!

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Wij zijn erg tevreden over de koffie in al zijn variëteiten die dit toestel schenkt.
Staat ook erg fraai in onze keuken.
We moeten wel vaak bonen en water aanvullen. Ook moet het opvangbakje voor de koffieresten vaak geleegd worden, soms zelfs al terwijl er nauwelijks wat in zit.

LidiaZoetermeer 21-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Mijn vorige koffiemachine was een soortgelijke van Philips, daar was ik al tevreden over, Maar deze machine is nog beter. Makkelijk te bedienen, handig melksysteem, de koffie is goed op temperatuur. Het koffiemomentje is echt genieten. Ik weet zeker dat de volgende koffiemachine weer een Philips wordt.

Lotterman 11-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Inmiddels met vier volwassenen thuis en toe aan echte koffie bereid met verse bonen. Dit apparaat voldoet aan alle verwachtingen, meerdere varianten simpel te kiezen middels een druk op de knop. Melkkan tbc cappuccino en Latte en koffie verkeerd is handig in gebruik. Simpel te vullen en nog simpeler te reinigen. Prima apparaat.

Frans C. 27-11-2019

Espressomachine voldoet niet aan verwachting

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

We wilden al langer een automatische koffiemachine en een interessante aanbieding leidde tot deze aanschaf. Maar specifiek de cappuccino levert niet het resultaat wat we gewend waren van een Nespressokoffie en een melkopschuimer. Eigenlijk is ook het melkschuimresultaat 'minder'.

Senna007 20-11-2019

Adembenemend mooi apple wit

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Eigenlijk een vergissing ik dacht een RVS te hebben gekocht via het plaatje, maar ontving deze witte, maar ik vind het een juweeltje in mijn keuken en de koffie is super heet staat nu op de laagste stand en ook de melk op de latte en cappuccino is goed heet, deze EP5331 is wat mij betreft beter als de Xelsis 7685 die ik eerst had, hij is klein licht en toch dezelfde zetgroep

Pluspunten

• Heel mooi
  • Water makkel8kk

Marlene W 18-11-2019

Geweldig enthousiast over deze machine

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Na tot 2 maal toe een DOA van een ander type te hebben gehad, ben ik overgegaan tot deze veel voordeligere aankoop, per ongeluk had ik de EP5331/10) besteld ik dacht op het plaatje dat het een RVS versie was, maar uiteindelijk vind ik de EP5331/10)/10 (apple wit) toch wel heel erg mooi en heb besloten hem te houden ook omdat :
- hij veel hetere koffie geeft als mijn eerdere 2 Xelsis automaten
- erg mooi klein en compact vullen doe ik met een gietertje wat erg makkelijk werkt
- de automaat is licht

J. Veldman 25-10-2019

Kabaalmaker die koffie maakt.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

We hebben dit model gekocht omdat deze op onze vorige espressomachine lijkt daar waren we goed tevreden over, hierover zijn we echter minder goed te spreken. Als we het apparaat aanzetten gaat dat altijd gepaard met een fikse knal. We hadden beter onze Saeco kunnen laten repareren.