Philips EP5331 wit - Reviews

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5331 wit op Kieskeurig.nl.

Jolo 05-09-2019

Super oplossing voor melk, gebruiksgemak kan iets beter.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Dit apparaat een stuk goedkoper gekocht dan wat Kieskeurig aangeeft maar vierhonderdrie euro omdat we het kochten bij Media Markt tijdens een BTW vrij weekend. Plus ook nog een koffiepakket er bij van vijfenzeventig, maar dat pakket is niet van dezelfde waarde, paar leuke glazen en een lading koffie die maar net je smaak moeten zijn, maar prima om uit te proberen. Hadden ze misschien beter een groter assortiment kleine pakjes koffie kunnen geven. Maar het is gratis dus niet zeuren.

Bediening:
via een schermpje zie je wat je instelt en je drukt op knoppen i.p.v. een touchscreen, dat vind ik een groet plus want die touchscreens doen niet altijd wat je wilt, zeker niet als je eelt op je vingers hebt of wat vet van een koek e.d. Natuurlijk moet je het gewoon schoon houden maar toch. Met knoppen weet je zeker dat je wat doet vind ik.

Menu:
Het menu is simpel en je hebt amper het boekje nodig. Zowel de koffie temperatuur (3 standen) als de hoeveelheid melk en koffie kan je instellen. Je kan via de knoppen en de memo optie de koffie aan zetten en zelf laten stoppen voor de hoeveelheid koffie en dat kan ook bij de melk, dus traploos. Het bakje koffie kan je dus precies zo sterk maken met de voor jou precies de juiste hoeveelheid melk. En dat is PERFECT. Je slaat jouw instellingen op onder cappuccino of Macchiato, je kan dus maar 1 keer zo'n knop programmeren. Maar het maakt niet uit hoe die knop dus heet voor je Cappucinno, (we hebben er pas twee gebruikt)

Melk:
Melk zit los in een apart bakje dat je aan de machine hangt. Heel praktisch en makkelijk schoon te houden. Het had wat simpeler gekund omdat het dekseltje er makkelijk afvalt (natuurlijk in de melkkan zelf) en de buitenhelft van de kan klikt snel los en dan loopt het kannetje leeg. Het Kannetje ziet er qua ontwerp erg leuk uit maar ik had liever een praktischer kannetje met bijvoorbeeld een dekseltje dat klemt en niet in het kannetje past, alleen maar erop.

Water:
Water bijvullen gaat heel makkelijk, je hoeft bij deze bovenlader alleen een deksel open te zetten en water toe te voegen met een kan of zo. Geen gedoe met die tere plastic handvatten of morsen omdat het bakje niet echt handig is. Het bakje kan er uit maar dat doen we 1 keer per maand om het schoon te maken. Bij andere machines zagen we dat het water toevoegen veel meer gedoe was met een deurtje openen en de waterbak er uit schuiven wat vaak morsen als gevolg kan hebben.

Waterfilter:
Er zit ook verplicht een waterfilter in, dat is wel jammer dat je die er niet uit kan laten. Het water hier is niet hard dus filteren is overbodig. De computer in het apparaat laat niet toe dat je het filter weglaat en stopt alles als je het wel doet.

Water spoelen:
Dit apparaat spoelt er op los. na 5 bakjes, met een tussenpoos van een half uur kan je maar beter de bak gaan legen. Voor een bakje en na een bakje koffie wordt er gespoeld. Water moet je dus ook vaak bijvullen bij dit apparaat. De lek bak beslaat de hele bodem en tegelijk met de verwerkte koffie moet je die legen. De bak zelf is erg onhandig en er zit een stuk voorkant van de machine aan vast. De rand is maar 3cm hoog en het oppervlak is circa 20 bij 30 cm dus morsen is snel gebeurd of je moet de bak dus vaker leeg maken. De vlotter die in de lekbak zit is waardeloos, die zie je amper wanneer de bak vol zit en je dus al te laat bent met legen. Ook de computer geeft te laat een seintje dat de bak vol zit. Ik had liever gehad dat de bak 5 of 6 cm diep zou zijn en dat je na 3cm al een sein krijgt het te legen.

Schoon maken:
Schoonmaken is altijd een bottleneck bij deze machines. En ik weet niet of deze machine nu zo handig is. In dagelijks gebruik met water afvoeren en verwerkte koffie verwijderen gaat het allemaal wel oké, maar na 500 bakjes wil Philips dat je die grote klomp plastic waar de koffie werkelijk in verwerkt wordt schoon ga maken. Dat ding kleeft aan alle kanten van het smeervet en er wordt ook aangegeven dat je dat ding moet smeren. Ik denk niet dat ik vrolijk ga worden van die klus, dus hopelijk valt het mee. Hoe je moet smeren en waarmee? dat moet ik nog uitzoeken. Maar ja het is wel makkelijk dat je de hele verwerkingsunit dus zo uit het apparaat kan halen.
De lekbak schoonmaken is ook niet zo handig en heeft een risico op breuk omdat het plastic niet zo deugdelijk lijkt/is.

Koffie toevoegen:
Handig met een bovenlader en het dekseltje is wel goed hanteer baar.
Wat niet zo optimaal werkt is wanneer je gemalen koffie gebruikt. Er zit een apart klepje in de deksel waar je de gemalen koffie in kan doen. Hoeveel daar in moet weet ik niet maar als je het vol doet komt het al snel in je hele koffie apparaat terecht en dat wordt echt een zootje. Dit klepje voor gemalen koffie moet je maar niet al te serieus nemen.

Sensor werking:
De sensors voor waterbijvullen zijn perfect, tja leeg is leeg. Voor het schoon maken zijn de sensors wisselvallig en niet altijd betrouwbaar. Neem je gewoon voor vaker schoon te maken dan nodig is en je krijgt geen problemen.

Koffie:
De koffie is goed, we komen er nu achter hoeveel verschil er is in bonen en zijn nog bezig met de zoektocht naar de lekkerste koffie.

Melk:
Wij gebruiken gewone halfvolle biologische melk van Arla, we kregen ook een pak Friesche vlag Latte in het gratis pakket maar dat is niet te zuipen vinden wij, weten we dat ook weer :-).

Wij raden het apparaat wel aan omdat het zo goedkoop is en toch wel handig in gebruik, voor de prijs boven de 5 honderd zou ik het niet kopen. Ik vind het vrij veel geld voor een apparaat dat volgens mijn idee niet erg lang mee zal gaan. (3 jaar) De Ped koffie machines van Philips gingen minimaal 5 jaar mee.

Wij hebben alle soorten koffie zet apparaten wel gehad en eigenlijk moet ik erkennen dat ik met de cups de meest lekkere koffie heb gehad, alleen dat was maar van korte duur, mogelijk zijn die machines niet lang betrouwbaar of hebben we de verkeerde gehad. We hopen met deze machine langer van de koffie te genieten.

Pluspunten

• Zelf instellen van de koffie of melk
  • betaalbaar

Minpunten

• herrie
  • veel plastic dat snel kappot kan gaan
  • Smeren van onderdelen (?)

Senna007 16-11-2019

Ik heb hem ook nu, ipv de vele duurder Xelsis maar deze bevalt nu al beter, en de zetgroep en smaak zijn gelijk,

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

flut 24-11-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Handig te bedienen, helaas heb je oordoppen nodig als je te dicht bij het apparaat in werking staat. Wie heeft dit ooit goedgekeurd?
De koffie is trouwens prima.

ErikHw 23-11-2020

Ziet er mooi uit maar dat is het

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

1 kopje koffie is 2 kopjes water in de lekbak. Cappuccino en Latte schuim niet echt heel goed. Veel koffie restanten buiten de opvangbak, zeker als je een enkele koffie zet met gewone koffie( dat kan bijvoorbeeld voor cafeine vrije koffie)

Koffieliefhebbers 13-11-2020

Erg veel lawaai, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Het apparaat maakt het, bij gebruik, niet mogelijk om een gesprek te voeren. De koffie is heerlijk. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en te onderhouden.

Anoniem 25-10-2020

Koffieautomaat

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Ik ben heel tevreden over mijn aankoop.
Hij doet het goed, en is makkelijk in gebruik en het belangrijkste heeeel erg lekker.

OTitus 21-10-2020

Hulp gezocht

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Ik zou graag een cappuccino drinken maar de hoeveelheid is te klein .
Ik wil die verdubbelen maar als ik druk begint het al voor de eerste keer ?
Kan ik dit ergens zie hoe je een dubbele kunt instellen ?

Geense 15-10-2020

Philips 5330/10

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Verschillende soorten koffie! Maakt weinig geluid vergeleken met onze eerst machine Siemens.
Melk voor cappuccino vind ik wat tegenvallen, geen volle dikke schuimlaag, gebruik speciale latte melk. Verder een prachtige machine

Karpertje 29-09-2020

Lekkere koffie maar ingewikkeld instellen

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Apparaat maakt lekkere koffie maar bij installatie veel instelwerk.
Als lampje brand van leegmaken bakje koffiegruis moet dit worden geledig maar na terugplaatsen krijgen we vaak nog melding bakje vol en dan moet het er weer uit en opnieuw erin gezet worden, dit komt regelmatig voor.

Berg van den 29-09-2020

Heerlijke koffie gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

ik ben overgestapt van een Senseo. Ik heb dit niet eerder gedaan omdat ik bang was om het gemak van de senseo kwijt te raken. Niets is minder waar, de koffie smaakt een stuk beter en ik ben gelijk of minder tijd kwijt met het bijvullen van water, koffiebonen en het opruimen van de prut. Gemak en een duidelijke upgrade voor mijn dagelijkse bak koffie. Cappuccino drink ik nu ook in de middag en is ook heel makkelijk met de afneembare melkhouder. Qua geluid vind ik persoonlijk wel meevallen. De sensor maakteook geluid.

Marieke 26-09-2020

Super makkelijk apparaat

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik las dat het melk gedeelte makkelijk schoon te maken was en dat is ook zo, daarop had ik hem uitgezocht. En op de kleur :-)! Alleen de waterbak zit heel nel vol, maar is ook makkelijk te legen.

Pluspunten

• melk gedeelte makkelijk te reinigen
  • waterreservoir makkelijk te vullen
  • veel soorten koffie en instel mogelijkheden
  • makkelijke bediening

Minpunten

• waterbak snel vol
  • hendel van waterreservoir voelt fragiel

Han Kok 21-09-2020

Veel verbeterd t.o.v. de vorige series 4000

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Goed vinden wij het geluid (stiller molen) productie t.o.v. de oude serie,
het melk reservoir is beter schoon te maken en handiger in gebruik,
ook de bedieningen toetsen werken prettiger,
Nadelen vinden wij: de witte kleur van het materiaal van de opvangen lade,
de handel van het waterreservoir is te zwak uitgevoerd (bij onze vorige machine was deze op de zelfde wijze uitgevoerd en is gebroken is ook wel weer door Philips vergoed (binnen de garantie)

Wendy 90 07-09-2020

Heerlijke koffie

Heerlijke.koffie met schuim.
Én ook het defect van ons apparaat is netjes en kosteloos gerepareerd.

Drentse 06-09-2020

Variatie met veel gemak

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Deze koffiemachine zorg met veel gemak voor verschillende soorten koffie. Het dagelijks onderhoud vraagt wel even aandacht, maar het is niet moeilijk. Een genot in de moderne keuken.

Ziegraaf 26-08-2020

Heerlijk apparaat

makkelijk schoon te maken
Heerlijke dranken die je kan maken en instellen is handig voor elke soort drank

Ikke Hugoke 11-08-2020

Waar gaat al dat water naar toe?

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Iedere keer als ik enkele ( 3 tassen ) koffie heb gezet is het water uit de voorraadbak verdwenen, niet alleen in mijn tas maar ook in de opvangbak onder het toestel. Moet dit dan leegmaken, maar het is niet praktisch dat dit zo veel is dat je weg moet gieten.

Bakje Pleur 10-08-2020

Had ik maar jaren eerder zo'n apparaat aangeschaf

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Ik zou dit product als eerste aanbevelen aan familieleden, vrienden, kennissen en buren.
De koffie is namelijk zo lekker dat ze bij mij de deuren plat lopen, er wordt wat liters koffie hier geleut, in alle varianten.
En als hun ook zo'n heerlijk apperaat aanschaffen dan worden de kosten gedeeld, bediening van het apperaat kind kan de was doen, zo makkelijk....

Weckx 30-07-2020

Lekkere koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Toen onze Senseo latte het begaf, was ik op zoek naar een nieuw toestel waar je ook cappuccino mee kunt maken. Ik wilde ook graag af van de koffiepads en kwam zo bij dit toestel terecht. Nu hebben we steeds lekkere (hete) koffie van versgemalen bonen. Het toestel is eenvoudig in gebruik, het onderhoud neemt wat meer tijd in beslag maar dat zie ik niet als een hinder. Het waterreservoir had misschien iets groter mogen zijn, is snel leeg omdat het toestel zich ook spoelt na ieder gebruik. Het handvat is niet stevig dus zeker niet in het toestel plaatsen zonder te ondersteunen. Ik vul het nu met een kan. Het toestel maakt meer lawaai dan een gewone senseo maar de koffie is zoveel beter!
1 ding vind ik er wel spijtig aan: je kan 1 portie gemalen koffie in het toestel doen, ideaal als je eens een kop caffeine vrije koffie wilt maar dan kan je enkel een espresso maken, zonde.

Van zon 21-07-2020

Super koffie

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

Is erg handig in gebruik, super lekkere koffie en makkelijk schoon te maken.
Minpuntje is wel het geluid maar dat schijnt bij al dit soort machines nirmaal te zijn. Went ook snel miet ik zeggen.

peter 17 10-07-2020

Demo modus

Geschreven voor: Philips EP5331 wit

de eerste 10 maanden probleemloze machine.
Maar, is nu al voor de derde keer opgestuurd voor reparatie, valt constant in demo modus.
Is nu al zes weken weg voor reparatie en nog niet terug.