Saeco SM5570/10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco SM5570/10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Suzanne 31-01-2019

Leuk en lekker!

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Niet alleen goede en lekkere koffie, maar ook een mooi compact en vooral leuk apparaat. Veel mogelijkheden in een handomdraai. Ik was heerlijke (maar dure) Nespresso cups gewend en had niet gedacht de smaak hiervan te kunnen evenaren.
Dit is echter meer dan gelukt! Heel blij met deze machine.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Heerlijke koffie
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Mooi en compact apparaat

Minpunten

• Eerst water voor de melk uit de kan komt

Ine 15-06-2018

heerlijke koffie

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Mijn eerste ervaring met een volautomaat koffiezetter was met dit apparaat. De smaak is zeer goed, beter als een senseo of filter koffie. De sterkte van de koffie is makkelijk in te stellen met een druk op het touchscreen. Doordat er geen knoppen op zitten is de buitenkant ook makkelijk schoon te houden en blijft het een mooi apparaat om op het aanrecht te hebben staan.
Doordat er een reservoir in zit voor melk is het ook makkelijk om andere koffiesoorten te zetten zoals latte machiato, koffie crema, koffie verkeerd, esoresso en cappaciono. In totaal zijn er 21 soorten koffie mee te zetten en naar wens van een ieder te zetten, deze wensen zijn ook vast te zetten in een profiel waardoor het toestel niet iedere keer opnieuw ingesteld te worden.
Op het begin was het wel nodig om de handleiding erbij te houden anders was het zeer lastig om hem in gebruik te nemen.
Tijdens het koffie zetten maakt hij redelijk wat lawaai en na het koffie zetten spoelt hij zich na een tijdje netjes schoon, hierbij moet niet vergeten worden om er een bakje onder te zetten anders is de lekbak snel vol en moet deze steeds leeg gemaakt worden.

Pluspunten

• veel koffiesmaken
  • meerdere profielen aan te maken

Minpunten

• handleiding nodig voor gebruik

Bianca 07-06-2018

Heerlijk voor dagelijkse koffie(varianten)

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Ik heb deze Pico Baristo Deluxe nu een tijdje in gebruik, en wat een heerlijk apparaat! Gemakkelijk, compact, en zeer veel instelmogelijkheden. Voor mij heel belangrijk: de temperatuur van zowel de koffie als de melk(schuim), en ik kan niet anders zeggen dan dat deze meer dan goed is. Het enige nadeel: er kan maar één soort koffiebonen in, de watertank is wat onstabiel en het handvat van de tank voelt wat fragiel aan. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de koffie en het gebruiksgemak en dat is uitstekend! Kortom, een aanrader dus!!

Pluspunten

• Hete koffie en heet melkschuim!
  • Mooi, compact design

Minpunten

• Geen mogelijkheid voor twee soorten bonen
  • Fragiel handvat/instabiele watertank

mathijsdh 07-06-2018

prima automaat

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

mooi, prima apparaat. makkelijk in gebruik, zeer stil tijdens malen bonen. gewoon prima koffie, keuze uit vele soorten koffie, veel instelmogelijkheden qua hoeveelheid koffie en/of melk. enige minpunten, geen melding dat bonen op zijn, hierdoor heb je mogelijk een slappe bak en dat je geen twee kopjes tegelijkertijd kan zetten.

Pluspunten

• mooi design
  • stil
  • veel instelmogelijkheden
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• geen dubbele kopjes zetten
  • geen meldingen bonen op

Anoniem 06-06-2018

Fantastisch fijn en makkelijk apparaat

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Wat een fijne espressomachine. Koffiebonen erin, water erin en de lekkerste kopjes koffie komen eruit. Goed van smaak en temperatuur.
Het instellen is zeer makkelijk en je hebt veel mogelijkheden bij het instellen, als hoeveelheid water, hoeveelheid bonen, temperatuur, etc.
Deze machine is ook mooi vormgegeven en staat mooi op het aanrecht. Echt een topapparaat.

• Lekkere koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Wellicht duur

Idun 04-06-2018

Veel opties, goede koffie naar ieders smaak.

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Ik geef gelijk toe dat het goed instellen van het apparaat wat tijd en aandacht vraagt. Eenmaal ingesteld op jouw smaak, krijg je met een druk op de knop heerlijke koffie. De hoeveelheid varianten is mijns inziens wat overdreven, vooral omdat je per soort koffie ook nog de hoeveelheid, warmte en sterkte van de koffie (en evt de hoeveelheid melk) kunt aanpassen. Het is hiermee een machine die zowel voor de gemakkelijke mens (ik wil op een knop drukken en koffie krijgen) en de koffieliefhebber (ik wil zelf veel kunnen instellen) geschikt is.
Het schoonmaken en onderhouden is eenvoudig.

Pluspunten

• Veel variatie
  • eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• kleine watertank
  • matig melkschuim

Stans 03-06-2018

Heel veel mogelijkheden en heerlijke koffie

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Het is even puzzelen en uitproberen, maar als je dat hebt gedaan heb je lekkere koffie en voor ieder wat wils.
Je kunt je eigen profiel instellen, voor elke variëteit die je vaker wil drinken, daardoor heb je daarna met 1 druk op de knop een Latte, een Cappuccino, een Café au Lait en ga maar door precies naar jouw smaak. En dit kan elk gezinslid doen, super handig dus.
Het apparaat is best compact, makkelijk te plaatsen dus. Daardoor zijn mi de bakken voor afval, water en bonen wel wat kleiner uitgevallen.
Doordat je van de koffieuitlaat, een stuk eraf kunt halen, past er ook een hoger glas onder, makkelijk. Je moet wel even opletten dat je het goed onder de melkuitlaat en koffie uitlaat plaatst, dat gaat soms maar net.
Melkkan moet je zeer regelmatig schoonmaken, maar gaat na een paar keer doen ook eenvoudig.
Je moet het apparaat leren kenne, maar als dat eenmaal is gebeurd dan heb je voor een ieder lekkere koffie. Bezoek vond de koffie ook erg lekker.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heel veel keuzemogelijkheden
  • Lekkere koffie
  • Eigen profiel instellen
  • Compact apparaat

Minpunten

• Kleinere bakken
  • Opletten dat koffie en melk in het glas komen

john19 31-05-2018

Geweldig apparaat: gebruiksvriendelijk en heerlijke koffie!

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Ik heb dit apparaat nu enkele weken in huis en hem dagelijks meerdere malen gebruikt. Voorafgaand had ik er hoge verwachtingen van, gelet op de vele mogelijkheden die het apparaat zou bieden en de behoorlijke prijs. Heeft Philips deze waargemaakt? Jazeker!

Gebruiksgemak
Een van de grootste voordelen van dit apparaat is de gebruiksvriendelijkheid ervan. De Saeco PicoBaristo Deluxe is enorm eenvoudig in gebruik, zelfs als dit je eerste volautomaat zou zijn, zul je de bediening ervan snel onder de knie hebben. De handleiding is uitgebreid en duidelijk, maar enkel met de snelstartgids kom je al een heel eind. Het apparaat installeren voor het eerste gebruik was een fluitje van een cent en zo gebeurd. Dit kan echt niet makkelijker.

Direct na het installeren ben ik begonnen met het maken van verschillende soorten koffie. Het leek eerst een hels karwei om het onderdeel voor de wateruitloop in het apparaat te krijgen, dit leek niet te passen. Uiteindelijk hebben we hem er met wat geweld ingekregen. Gek genoeg ging het de keren daarna moeiteloos. Ook het plaatsen van de melkkan gaat zonder problemen. Even erin drukken en dan staat hij goed stevig.
Voor het maken van de koffie moet je een keuze maken uit de plaatjes op de duidelijke display. De 7 meest gebruikelijke dranken (incl. heet water) staan ieder met een eigen plaatje op het scherm, de overige 7 dranken die je kunt maken vindt je onder een verzamelplaatje. Je drukt op het plaatje van de koffie die je wilt maken (touchscreen) en volgt de stappen. Zo wordt gevraagd naar de hoeveelheid koffie die je wenst, de smaaksterkte, de temperatuur en eventueel de hoeveelheid melk. Tot slot druk je op de grote startknop en je kunt op het scherm het verloop zien. Het apparaat doet er niet lang over, dus je kunt zeer snel van je koffie gaan genieten.
De koffieuitloop is in hoogte verstelbaar, handig als je koffie met melk(schuim) maakt. Mocht je een erg hoog glas gebruiken, bijvoorbeeld voor de latte macchiato, dan kun je de uitloop er zelfs afhalen. Zo past alles eronder. Dit staat echter niet in de boekjes omschreven, maar heb ik per toeval ontdekt. Dat is nogal een blunder om niet te vermelden, aangezien ik meerdere mensen heb horen zeggen dat een hoog glas niet zou passen. Je moet wel goed kijken of je kopje/glas breed genoeg is, zodat hij zowel onder de melkuitloop als onder de koffieuitloop staat. Ik blijf er altijd bij staan, zodat dit niet misgaat en soms verzet ik het glas iets. Het moet allemaal net passen, maar komt ook erg precies. De breedte van het glas vind ik dan een groter probleem dan de lengte.
Als je het apparaat aan- en uitzet, gaat hij uit zichzelf over tot kort spoelen. Let dus op dat je iets bij de hand hebt om het kleine beetje water dat eruit komt op te vangen. De eerste keer overviel dit mij. Als je melk hebt gebruikt, dan spoelt hij ook de uitloop van de melkkan. Top, want dit houdt het apparaat en de smaak van de koffie lang goed! In het waterreservoir zit een Aqua Clean filter, dit houdt de kalkaanslag beperkt. Als je 8 filters gebruikt, hoef je tot max. 5000 koppen niet te ontkalken. Dit zijn er nogal wat! In de doos zit één filter, de overige 7 moet je dus bijkopen (wat extra kosten). Het bijvullen van zowel het water- als het bonenreservoir gaat eenvoudig, en ze zitten op een handige plek (bovenop het apparaat zitten twee kleppen, rechts voor de bonen, links voor het water).

Wel vind ik dat de lekbak, die helemaal onder het apparaat doorloopt, erg snel vol water staat. Dit komt er niet van bovenaf in, omdat ik het spoelwater altijd opvang in een kopje. Dit hoort bij het interne doorloopsysteem, maar levert wel zeer regelmatig en aardig wat werk op. Je kunt de hele lekbak er eenvoudig uittrekken, maar het schoonmaken is best een werk, omdat het zo’n groot geheel is vol met vakjes. Het koffiedik wordt overigens opgevangen in een apart bakje, dat is wel eenvoudig los te maken en te reinigen.
Naast koffiebonen kun je ook koffie maken met voorgemalen koffie, hiervoor is een aparte ruimte. Prima extra optie.

Smaak koffie
Over smaak valt niet te twisten, maar in dit geval hoeft dat ook niet! Het apparaat biedt zoveel mogelijkheden qua smaak/intensiviteit en zelfs temperatuur van de koffie, dat je aan ieders wens tegemoet kunt komen. Zo neem ik ’s ochtends liever een sterke espresso en geniet ik ’s avonds van een cappuccino of latte macchiato. Ik heb verschillende soorten bonen gebruikt, deze bepalen de smaak van de koffie enorm. Nu ik een merk naar mijn smaak heb gevonden, vind ik de koffie ontzettend lekker. Ook het melkschuim is nagenoeg perfect: rijkelijk aanwezig en goed van dikte. Een van de belangrijkste redenen dat ik fan ben van deze machine.
Omdat je zoveel aspecten kunt ‘finetunen’ duurt het even voordat je hebt ontdekt wat de lekkerste koffie geeft. Als je eenmaal de juiste instellingen hebt ontdekt, is het echt een geweldig apparaat. Na een aantal weken van alles te hebben uitgeprobeerd, hebben alle gezinsleden een favoriet ontdekt. Daarom is het enorm handig dat je tot 4 persoonlijke profielen kunt instellen! Dan hoef je niet meer alle stappen te doorlopen en te onthouden, maar heb je je ‘eigen’ knop.

Design / geluid
Omdat het zo’n complete volautomaat is, had ik eerlijk gezegd een veel groter en lomper ogend apparaat verwacht. Hij heeft bij ons maar een klein hoekje nodig op het aanrecht en is niet hoog. Dat viel me dus ontzettend mee toen ik hem ontving.
Hij heeft een moderne display met touchscreen, waarop de verschillende te maken dranken duidelijk zijn afgebeeld. Het pianozwarte, glanzende apparaat heeft een luxe uitstraling, het is een echte eyecatcher op het aanrecht.
Het apparaat maakt relatief weinig geluid voor een volautomaat. Natuurlijk hoor je het als hij aan het opwarmen is en zodra de koffie begint te komen, maar ik stoor me er niet aan. Je hebt er ook niet lang ‘last’ van, de dranken zijn snel klaar, dus dat mag geen reden zijn om het apparaat niet te willen gebruiken.

Conclusie
Zoals de toevoeging ‘Deluxe’ al doet vermoeden is het geen goedkope machine, maar wel eentje die veel mogelijkheden biedt en van uitstekende kwaliteit is. Daarom vind ik het apparaat absoluut de prijs waard. Wat mij het meest is opgevallen betreffen de gebruiksvriendelijk van het apparaat en de heerlijke smaak van de vele soorten koffie die je ermee kunt maken. De bediening van het apparaat spreekt voor zich en je kunt je koffie helemaal naar eigen smaak maken, qua sterkte, temperatuur, hoeveelheid etc. Ik kan de Saeco PicoBaristo Deluxe van harte aanbevelen!

Let op: andere reviews vermelden dat een hoog glas niet past, maar daarvoor moet je de uitloop verwijderen! Dit had Philips beter moeten aangeven.

Pluspunten

• Erg gebruiksvriendelijk
  • Veel mogelijkheden (soorten koffie/instellingen)
  • Modern design
  • Houdt zichzelf goed schoon (spoelen/waterfilter)
  • Heerlijke koffie en goed melkschuim

Minpunten

• Lekbak staat erg snel vol water (legen is gedoe)
  • Onduidelijk dat de koffieuitloop te verwijderen is

Ellen 31-05-2018

Super apparaat

Saeco Barista de luxe van Philips
Ik pak de doos uit en er komt een mooi apparaat uit.
Duidelijke handleiding.
Het apparaat aangesloten en ingesteld voor eerste gebruik. Ook dat gaat simpel en het apparaat helpt je er staps gewijd door heen.
Dit apparaat heeft heel veel keuzes kwa koffie.
Er staan er 7 op het scherm en nog 6 in het menu. Voor echt ieder wat wils. Ook heet water voor thee kan je met aparte heetwaterketel uitloop tappen.
Je kan per kopje en per soort koffie alles instellen. De hoeveelheid koffie, de hoeveelheid water , de smaakt, de temperatuur.
Bij de latte machiatto en de cappuccino kan je naast de koffie ook de hoeveelheid melk instellen.
Ook is het mogelijk een persoonlijk profiel aan te maken zodat je niet steeds alles op nieuw in hoeft te vullen.
De geinteregreerde melkkan is handig in gebruik. Na gebruik kan je hem met 1 druk op de knop schoonspoelen.
Water reservoir is prima van maat en handig bij te vullen . Hij wordt geleverd met een aqua clean filter zodat hij pas na 5000 kopjes ontkalkt hoeft te worden.
Koffie reservoir heeft extra deksel waardoor aroma van de bonen goed bewaard blijft
Het apparaat maakt weinig herrie. De koffie uitloop kan naar beneden voor kleine kopjes.
De koffie smaakt prima en de variaties zijn leuk om af te wisselen.
Het enige wat ik jammer vind is dat mijn latte glazen niet onder de koffie uitloop past. Deze is vrij laag waardoor er alleen lage glazen of kopjes onder passen.
Verder een perfecte machine die een perfect kopje koffie zet en waar je veel plezier van zal hebben.

Pluspunten

• Goenoeg variaties
  • Water filter
  • Goede koffie

Minpunten

• Groot latte machiatto glas past er niet onder

jenny_acc 30-05-2018

aanrader

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

Deze espressomachine heeft een mooie design, en is makkelijk te gebruiken. Je kunt je eigen profielen maken en aanpassen en er is een ruime keuze van koffie types.
Er zijn vele onderdelen die schoongemaakt moeten worden en het duurt lang voordat je de optimale koffie instelling hebt. Als je alles ingesteld hebt, dan is het een fijn apparaat.

Pluspunten

• design
  • ruime keuze van koffie types
  • meerdere profielen om aan te passesn

Minpunten

• schoonmaken is lastig
  • duurt lang in het begin alle drinken aan te passen

62roos 30-05-2018

je wilt nooit meer anders!

Geschreven voor: Saeco SM5570/10 zwart

deze machine is dankzij en heldere display die met je meedenkt ook voor mensen geschikt die geen elektronicaknobbel hebben. bijna plug and play. stap voor stap geeft het display aan wat je moet doen.

wat en fijne koffie, wat en aroma en wat en smaak! zelfs het oog heeft wat, want zet je bv een latte macciato dan is de koffie mooi opgebouwd in laagjes en de melk is heerlijk op geschuimd.
zelfs de buren komen weer graag koffiedrinken!

wat ik fijn vind is dat je alles individueel aan kan passen, wil je meer koffie of juist meer melk, andere temperatuur, anders gemalen je kan het zo gek niet bedenken en het is mogelijk.
dat noem ik echt koffie met een plus!

de waterfilter is erg fijn, ondanks dat hij veel ruimte in de watercontainer in beslag neemt. vooral bij theewater proef je echt verschil.

gebruiksgemak is erg goed, de machine oogt robust en dat is ze ook!
de koffie uitloop is prima in hoogte verstelbaar, echter is hij zo laag dat er geen hoge beker onder past. ben gewend om latte macciato uit en hoge glas te drinken, maar dat past dus niet. overgestapt op lage bredere glazen en dat werkt prima.

enkel het handvat van de watercontainer is wat dun, waardoor die tijdens het vullen licht doorbuigt.
het openen van de melkcontainer is erg lastig.

de gebruiksaanwijzing is wat summier op sommige onderdelen, bv om de zetgroep te reinigen moest ik echt even puzzelen om erachter te komen hoe de klep openging.

de machine vergt wat meer onderhoud maar de koffie is dan ook lichtjaren beter.
al met al vind ik dat deze machine het waard is gekocht te worden, ik wil nooit meer anders.

Pluspunten

• pure koffie zonder toevoegingen
  • individueel aanpassen aan eigen smaak
  • ook reeds gemalen koffie te gebruiken
  • uitstekend theewater
  • met waterfilter

Minpunten

• handvat van watercontainer mocht wat stabieler
  • het openen van de melkcontainer is erg lastig
  • gebruiksaanwijzing is summier mbt specifieke info
  • koffie uitloop onvoldoende in hoogte verstelbaar