Philips EP5360 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5360 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jaco 07-03-2021

Koffiemachine Philips

Fijne machine
Lekkere koffie
Waterreservoir snel stuk te klein
Bonen reservoir erg klein
Makelijk in onderhoud
Maar ik zou hem niet aanraden
Te goedkoop materiaal te dun

Kees 19-09-2020

Goedkoop is duurkoop

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

De koffie die dit apparaat maakt is wel redelijk, maar dit apparaat is met inferieure materialen gemaakt. Het hengsel van het waterreservoir is te dun en buigt sterk door. Zelfs als je heel voorzichtig doet is de kans reëel dat hij in no time breekt. Hetzelfde geldt voor het melkkannetje. Verder is het waterreservoir te klein, zeker als je het (veel te dure) reinigingssysteem erin zet en is het bonenvak zeer onlogisch ingericht door de centrale plek van de decafé vakje waardoor de helft van de bonen amper bij de maler kan komen. Ondanks de redelijke koffie is het een grote miskoop.

Pluspunten

• Redelijke koffie

Minpunten

• Inferieur materiaal
  • Klein waterreservoir

Erika wijngaard 24-12-2019

Beoordeling ep5360/10

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Heerlijke koffie. Eenvoudig gezet. De cappuccino is overheerlijk en zo klaar. Voorheen moest ik met een aparte melkopschuimer werken. Weinig geluid vergeleken met mijn vorige machine

Pluspunten

• Goede smaak
  • Minder geluid dan ons oude apparaat
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Frederikus 04-10-2019

HD8834 Prima koffie en gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

xxx net twee jaar en een maand geleden gekocht. Gemakkelijk in gebruik en prima koffie, echter wel uitgebreid in onderhoud. Helaas net buiten twee jaar garantie lekkage. Exact dezelfde klacht had ik eerder met een ander bekend merk.

Pluspunten

• prima koffie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• na twee jaar lekkage
  • uitgebreid onderhoud

nanouska 09-05-2019

Fijne espressomachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Na jaren gebruiker te zijn geweest van de Senseo Latte, wilde ik heel graag een espresso machine. En die heb ik afgelopen week aangeschaft, de machine ziet er prachtig uit, werkt ook prima en is gemakkelijk te bedienen. Het is allemaal heel duidelijk te doen doormiddel van de stappen die de machine aangeeft. Heb nu inmiddels alles uitgeprobeerd en bevalt me heel goed. Heb nu de DE mokka en de DE rood in huis gehaald, en ga de aankomende tijd meerdere merken proberen om te kijken welke smaak het beste bij mij past.

Pluspunten

• Mooi machine
  • Lekkere hete koffie
  • Koffie malen geluid valt me heel erg mee

lekker koffie, that's all... 21-01-2019

Prima koffie, apparaat verder niet top

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Dit apparaat nu een paar maanden in gebruik, als opvolger van een Siemens espressomachine. Het apparaat straalt niet een topkwaliteit uit. Dun glimmend kunststof oogt en voelt goedkoop aan. Aparte 'kraantje' om melk-sproeier te spoelen is een beetje amateuristisch zo los er bij. Waterreservoir en bonenreservoir zijn veel te klein.
Enige pluspunt: koffie op zich is prima.

Pluspunten

• koffie lekker

Minpunten

• oogt en voelt goedkoop
  • waterreservoir te klein
  • bonenreservoir te klein
  • maakt veel lawaai

Cora22 15-06-2018

Een fantastisch apparaat voor de echte koffieliefhebber!

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Wat een heerlijke koffie zet je met dit apparaat.
Voor ieder zijn eigen smaak, je kunt de sterkte en de temperatuur instellen en
kiezen uit een “normale“ kop koffie, espresso, cappuccino of latte macchiato.
Dankzij de geheugenfunctie krijg ik altijd een perfecte kop koffie, cappuccino of latte macchiato.
Door deze functie weet het apparaat precies hoe ik mijn koffie het liefst drink.
Het apparaat geeft een mooie, volle, lekkere schuimlaag bij de cappuccino en latte macchiato .
Het melkreservoir is makkelijk afneembaar zodat je het reservoir in de koelkast kunt zetten.
Het apparaat is gebruiksvriendelijk en makkelijk in onderhoud, er zit een duidelijke handleiding bij,
waardoor de stappen makkelijk en eenvoudig te volgen zijn.
Al met al een fantastisch apparaat voor de echte koffieliefhebber.

Pluspunten

• Geheugenfunctie
  • Warmte en sterkte instelbaar
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Geluidsniveau

koffieslurper858 14-06-2018
  • Product gekregen

Een zeer degelijke koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Met dit koffiezetapparaat zet je overheerlijke koffie in een handomdraai. Het apparaat heeft een mooi strak design wat relatief weinig ruimte inneemt op een aanrecht. De koffie is geheel naar wens in te stellen door het afstellen van grootte, temperatuur en malingsgraad. en bij cappuccino´s en lattes kan de verhouding melk/koffie ook zelf gekozen worden. Het melkschuim is mooi stevig en behoud ook als de koffie al even staat goed zijn structuur. Wat ik ook heel fijn vind is dat het apparaat relatief onderhoudsarm, het is makkelijk schoon te houden en hoeft amper ontkalkt te worden door het gebruik van de aquaclean. Het enige wat ik wat minder vind is dat het apparaat een beetje laat aangeeft dat de lekbak vol zit waardoor deze dan echt tot het randje gevuld is. Met legen is het dan goed oppassen dat je niet knoeit. Behalve dit kleine puntje ben ik zeer tevreden en kan ik het apparaat iedereen aanraden!!

Pluspunten

• naar eigen wens in te stellen
  • groot water resevoir
  • groot bonen reservoir
  • stevig melkschuim
  • koffie is goed heet

Minpunten

• lekbak raakt snel vol en had groter gemogen

theahof 13-06-2018

Mooi apparaat en makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Het apparaat produceert heerlijke cappuccino en een voortreffelijke espresso. Ook de koffie en latte macchiato zijn heerlijk. Gemakkelijk te bedienen en prijs kwaliteit verhouding is goed.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk te bedienen

Hennie Devilee 13-06-2018

Lekkere koffie, mooi apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Heerlijke koffie. Mooi apparaat. Compact.
Makkelijk te bedienen en in te stellen voorkeuren.
Meerdere keuze mogelijk.
Aanrader

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooi apparaat

Ed70 13-06-2018

Genieten van een heerlijk kopje koffie…

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu enkele weken in het bezit van de EP5360/10 - R&R – NL. Mijn eerste verse bonenmachine.
Je proeft het verschil van een vers gemalen kopje koffie echt wel. De EP5360/10 bevalt prima, fijn in gebruik. Makkelijke bediening en toch nog veel mogelijke instellingen waarmee je het apparaat kun instellen naar eigen smaak.
Van de sterkte van je koffie tot de hoeveelheid melk bij een cappuccino of de warmte van je koffie.
En mocht je toch nog gemalen koffie in de kast hebben staan de EP5360/10 kan ook daar nog mee overweg.
Nadat ik de EP5360/10 binnen kreeg heb ik hem uitgepakt en in de keuken geplaatst. Dat was even zoeken naar een geschikte plek. Het is een vrij groot apparaat. Daarna de installatiehandleiding doorgekeken. Deze is vooral opgebouwd uit pictogrammen wat de begrijpelijkheid wel ten goede komt. Helaas had de installatie wel iets wat voeten in de aarde omdat na het volgen van de stappen er geen koffie uit de machine kwam. Waar het precies mis ging is mij nog niet helemaal duidelijk. Door een cleansessie te doorlopen is het daarna wel goed gegaan.
Daarna de machine verder naar eigen smaak ingesteld en dat is ook later nog makkelijk weer aan te passen.
De geïntegreerde melkbeker is een zeer fijne toevoeging. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Super fijn dat je hem ook zo weer in de koelkast kunt plaatsen. De melk wordt zeer goed opgeschuimt.
Ik gebruik de EP5360/10 naar alle tevredenheid en wil niet meer terug naar filterkoffie. Geef mij maar koffie van versgemalen bonen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snelle schoonmaakfunctie voor het melksysteem

Minpunten

• Geluid bij aan en uitzetten

frank 13-06-2018

lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Na vele jaren is de senseo dan toch aan zijn einde gekomen en werd het tijd voor wat nieuws.Nu stamde de senseo nog uit de tijd dat ik studeerde en aangezien ik me wat meer kan veroorloven dan toen vond ik dat ik mezelf wel eens mocht verwennen met een automatische espresso machine.Nadat ik redelijk wat apparaten heb bekeken is mijn keuze uiteindelijk op de Philips 5000 serie gevallen,en wat een fijn apparaat mag ik wel zeggen.
Ik zocht een apparaat wat op de eerste plaats goeie koffie zette en de bonen zelf maalde, verder zocht ik een apparaat wat in staat was meerde soorten drankjes te bereiden vooral de op melk gebaseerde zoals latte macchiato en cappuccino dit vooral om mijn gasten mee te verwennen.Een andere eis was dat het makkelijk schoon te maken was en eenvoudig te bedienen.
Zoals met alles wat nieuw is is het in het begin even wennen maar dat ging in dit geval erg snel, het apparaat is eenvoudig te bedienen en een heldere menu structuur.In dat menu kan je overigens erg veel zonder de weg kwijt te raken, variërend van hoe fijn of grof je de bonen gemaald wilt hebben, de temperatuur van je koffie, de waterhardheid instellen etc etc mogelijkheden te over.
Wat ook erg prettig is zijn het ruime water en bonen reservoir die ook erg makkelijk toegankelijk zijn zoals dit eigenlijk voor alles geld bij deze machine zoals het maalgedeelte wat ook via de zijkant eenvoudig toegankelijk is.Het schoonmaken is ook eenvoudig de voorkant laat zich er afschuiven waarna je het overtollige vocht en de losse koffie die de machine na het gebruik in een apart bakje deponeert kan weggooien.
Wat zijn voor mij de pluspunten van deze machine:
+Hij start erg snel op en is dan gelijk klaar voor gebruik en op temperatuur dit duurt minder dan een minuut waarin die zichzelf ook nog even reinigt, dit doet die overigens ook na elk gebruik.
+Enorm veel mogelijkheden en manieren om je koffie te personaliseren, dit zal voor andere misschien juist als een nadeel worden ervaren maar voor mij is het een pluspunt.
+Ruim water en bonen reservoir zodat je niet constant loop bij te vullen.
+Waterhardheid filter, dit is een functie die ik nog niet eerder ben tegengekomen in deze vorm en iets wat zeker de levensduur van dit apparaat zal verlengen en dat lijkt me een grote plus.
+Goed en eenvoudig schoon te maken en te houden,alle onderdelen die je af en toe moet schoonmaken zijn eenvoudig en goed bereikbaar zodat het onderhoud makkelijk en tot een minimum beperkt word.
+Overzichtelijk en intuïtief menu , het werkt allemaal erg logisch en makkelijk.
+Het belangrijkste hij zet enorm lekkere koffie ,espresso,cappuccino en latte macchiato en uiteindelijk gaat het daarom
​ ​

Pluspunten

• eenvoudig

Minpunten

• uiterlijk

Miejannie 13-06-2018

Mooi apparaat, heerlijk koffie eenvoudig gemaakt.

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

We hebben de machine nu een aantal weken in gebruik. Het is een ware luxe om zo een heerlijke cappuccino of latte te zetten en aan visite een kopje koffie te kunnen aanbieden naar hun wensen. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en ziet er mooi uit. Het menu spreekt voor zich. De display geeft aan als er wat moet gebeuren, door een melding in het rood. Het is prettig dat je door middel van een uitschuifbaar gedeelte het kopje vast kunt klemmen, zodat je weet dat het kopje goed staat voor zowel de koffie als de melk. Voor kleinere kopjes kan je er ook nog een los element onder plaatsen (wat blijft staan door magneten) waardoor het kopje goed blijft staan. De melkkan is wat lastig te openen, ook is het schoonmaken wat veel werk vanwege de losse onderdelen.

De opgeschuimde melk is echt goed en de koffie is heerlijk. Je kunt het apparaat instellen naar je eigen smaak, sterkte van de koffie, hoeveelheid melk etc. Voor de echte koffieliefhebber is het een aanrader om een luxe apparaat als deze in huis te hebben. Wij drinken onze favoriete kopje koffie nu het liefst lekker thuis.

• Eenvoudig in gebruik
  • Naar eigen smaak in te stellen
  • Heerlijke koffie eenvoudig te zetten

Minpunten

• Melkkan lastig te plaatsen en schoon te maken
  • Lekbak zit snel vol

JelleFol 11-06-2018

Heerlijke cappuccino of latte macchiato in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Deze volautomatische espressomachine van Philips produceert een heerlijke cappuccino of latte macchiato in een handomdraai. Ik heb het apparaat nu enkele weken in bezit en ben er erg blij mee. Het apparaat zet heerlijke koffie en is zeer gemakkelijk te bedienen en in te stellen. De meegeleverde melkbeker is makkelijk los te koppelen en in de koelkast te zetten, zo blijft de melk lekker vers. Een aanrader dus.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

meggy 11-06-2018

Top apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Top apparaat. Ook de instelbaarheid van sterkte en temperatuur is een pré.
Heerlijke koffie, cappuccino e.d. Gebruiksaanwijzing mag iets duidelijker.

LarsWo 11-06-2018

Heerlijk kopje koffie, in te stellen hoe je het zelf wilt

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Dit koffieapparaat kan iedereen voorzien van een heerlijk kopje koffie. Alles is in te stellen zoals je het zelf helemaal wilt. De malingsgraad, hoeveelheid per kopje (denk ook aan verhouding melk/koffie bij cappuccino) en de temperatuur. De koffie die er uitkomt is ook nog eens heerlijk. Het hangt natuurlijk wel af van de bonen die je erin doet. De cappuccino en latte macchiato zijn ook nog eens heel lekker en makkelijk te bereiden. Het schuim is vol en blijft lang mooi egaal.
Het enige nadeel is dat elke keer dat je het apparaat aan- en uitzet deze gaat spoelen, waardoor het waterreservoir redelijk snel leeg gaat en de lekbak snel vol raakt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Alles in te stellen naar persoonlijke voorkeur
  • Snel
  • Relatief stil

Minpunten

• Lekbak raakt snel vol
  • Waterreservoir tamelijk klein

Renevz 11-06-2018

Lekkere koffie uit mooi apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu een twee weken de koffie aan het drinken uit deze machine en het is een genot.
Overgestapt van Nespresso naar verse bonen en het verschil is te proeven.
Installatie is met de handleiding eenvoudig, de keuze voor je favoriete soort koffie ook, het enige dat we nog verder moeten gaan ontdekken is de ideale koffieboon die we gaan gebruiken.
Schoonmaken is ook makkelijk en de handleiding geeft duidelijk aan hoe vaak de verschillende onderdelen even schoongemaakt moet worden.
Al met al erg tevreden met deze machine en kan 'm iedereen aanraden.

Pluspunten

• installatie
  • gebruiksgemak
  • keuze mogelijkheden

MoniqueRE 10-06-2018

Prima koffiemachine met een perfect resultaat!

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds kort staat de Philips EP5360/10 bij ons in de keuken, en hij bevalt ons zeer goed!

Het in elkaar zetten van de machine, was even wat uitzoekwerk, ook met het boekje ernaast. Maar in gebruik is hij fijn. Er wordt duidelijk op het scherm weergegeven wat je moet doen (kopje eronder, melk tuutje uitschuiven etc.) en je hebt veel koffie keuzes.
De machine zelf is erg mooi van ontwerp, simpel, duidelijk en compact. Een aanwinst voor in de keuken!

De machine zet heerlijke koffie, goede melkschuimlaag bij de cappucino of latte en goed van smaak.
Vrienden en familie gaven al veel complimenten over de koffie, veel vonden het erg lekker.

Enige nadeel aan de machine vind ik toch het geluid dat hij maakt, maar daar valt denk ik weinig aan te doen, de koffiebonen moeten toch gemalen worden!

Pluspunten

• Mooie compacte koffiemachine
  • Lekkere verschillende smaken koffie
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geluid, maar daar moet je even aan wennen

HelgaWeert 09-06-2018

Prima espressomachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds we dit apparaat in huis hebben, is niet alleen koffie drinken, maar ook koffie zetten een plezier!!
Zeer gemakkelijk in gebruik, ook eenvoudig schoon te maken. Lekkere koffie, cappuccino en Latte.
We zijn zeer tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• gemakkelijk te cleanen
  • bijvullen zonder knoeien
  • geen los slangetje voor de melk
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• handvat van waterreservoir mag iets steviger