Philips EP5360 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5360 zwart op Kieskeurig.nl.

koffieslurper858 14-06-2018
  • Product gekregen

Een zeer degelijke koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Met dit koffiezetapparaat zet je overheerlijke koffie in een handomdraai. Het apparaat heeft een mooi strak design wat relatief weinig ruimte inneemt op een aanrecht. De koffie is geheel naar wens in te stellen door het afstellen van grootte, temperatuur en malingsgraad. en bij cappuccino´s en lattes kan de verhouding melk/koffie ook zelf gekozen worden. Het melkschuim is mooi stevig en behoud ook als de koffie al even staat goed zijn structuur. Wat ik ook heel fijn vind is dat het apparaat relatief onderhoudsarm, het is makkelijk schoon te houden en hoeft amper ontkalkt te worden door het gebruik van de aquaclean. Het enige wat ik wat minder vind is dat het apparaat een beetje laat aangeeft dat de lekbak vol zit waardoor deze dan echt tot het randje gevuld is. Met legen is het dan goed oppassen dat je niet knoeit. Behalve dit kleine puntje ben ik zeer tevreden en kan ik het apparaat iedereen aanraden!!

Pluspunten

• naar eigen wens in te stellen
  • groot water resevoir
  • groot bonen reservoir
  • stevig melkschuim
  • koffie is goed heet

Minpunten

• lekbak raakt snel vol en had groter gemogen

Kees 19-09-2020

Goedkoop is duurkoop

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

De koffie die dit apparaat maakt is wel redelijk, maar dit apparaat is met inferieure materialen gemaakt. Het hengsel van het waterreservoir is te dun en buigt sterk door. Zelfs als je heel voorzichtig doet is de kans reëel dat hij in no time breekt. Hetzelfde geldt voor het melkkannetje. Verder is het waterreservoir te klein, zeker als je het (veel te dure) reinigingssysteem erin zet en is het bonenvak zeer onlogisch ingericht door de centrale plek van de decafé vakje waardoor de helft van de bonen amper bij de maler kan komen. Ondanks de redelijke koffie is het een grote miskoop.

Pluspunten

• Redelijke koffie

Minpunten

• Inferieur materiaal
  • Klein waterreservoir

Ed70 13-06-2018

Genieten van een heerlijk kopje koffie…

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu enkele weken in het bezit van de EP5360/10 - R&R – NL. Mijn eerste verse bonenmachine.
Je proeft het verschil van een vers gemalen kopje koffie echt wel. De EP5360/10 bevalt prima, fijn in gebruik. Makkelijke bediening en toch nog veel mogelijke instellingen waarmee je het apparaat kun instellen naar eigen smaak.
Van de sterkte van je koffie tot de hoeveelheid melk bij een cappuccino of de warmte van je koffie.
En mocht je toch nog gemalen koffie in de kast hebben staan de EP5360/10 kan ook daar nog mee overweg.
Nadat ik de EP5360/10 binnen kreeg heb ik hem uitgepakt en in de keuken geplaatst. Dat was even zoeken naar een geschikte plek. Het is een vrij groot apparaat. Daarna de installatiehandleiding doorgekeken. Deze is vooral opgebouwd uit pictogrammen wat de begrijpelijkheid wel ten goede komt. Helaas had de installatie wel iets wat voeten in de aarde omdat na het volgen van de stappen er geen koffie uit de machine kwam. Waar het precies mis ging is mij nog niet helemaal duidelijk. Door een cleansessie te doorlopen is het daarna wel goed gegaan.
Daarna de machine verder naar eigen smaak ingesteld en dat is ook later nog makkelijk weer aan te passen.
De geïntegreerde melkbeker is een zeer fijne toevoeging. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Super fijn dat je hem ook zo weer in de koelkast kunt plaatsen. De melk wordt zeer goed opgeschuimt.
Ik gebruik de EP5360/10 naar alle tevredenheid en wil niet meer terug naar filterkoffie. Geef mij maar koffie van versgemalen bonen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snelle schoonmaakfunctie voor het melksysteem

Minpunten

• Geluid bij aan en uitzetten

LarsWo 11-06-2018

Heerlijk kopje koffie, in te stellen hoe je het zelf wilt

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Dit koffieapparaat kan iedereen voorzien van een heerlijk kopje koffie. Alles is in te stellen zoals je het zelf helemaal wilt. De malingsgraad, hoeveelheid per kopje (denk ook aan verhouding melk/koffie bij cappuccino) en de temperatuur. De koffie die er uitkomt is ook nog eens heerlijk. Het hangt natuurlijk wel af van de bonen die je erin doet. De cappuccino en latte macchiato zijn ook nog eens heel lekker en makkelijk te bereiden. Het schuim is vol en blijft lang mooi egaal.
Het enige nadeel is dat elke keer dat je het apparaat aan- en uitzet deze gaat spoelen, waardoor het waterreservoir redelijk snel leeg gaat en de lekbak snel vol raakt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Alles in te stellen naar persoonlijke voorkeur
  • Snel
  • Relatief stil

Minpunten

• Lekbak raakt snel vol
  • Waterreservoir tamelijk klein

Renevz 11-06-2018

Lekkere koffie uit mooi apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu een twee weken de koffie aan het drinken uit deze machine en het is een genot.
Overgestapt van Nespresso naar verse bonen en het verschil is te proeven.
Installatie is met de handleiding eenvoudig, de keuze voor je favoriete soort koffie ook, het enige dat we nog verder moeten gaan ontdekken is de ideale koffieboon die we gaan gebruiken.
Schoonmaken is ook makkelijk en de handleiding geeft duidelijk aan hoe vaak de verschillende onderdelen even schoongemaakt moet worden.
Al met al erg tevreden met deze machine en kan 'm iedereen aanraden.

Pluspunten

• installatie
  • gebruiksgemak
  • keuze mogelijkheden

MoniqueRE 10-06-2018

Prima koffiemachine met een perfect resultaat!

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds kort staat de Philips EP5360/10 bij ons in de keuken, en hij bevalt ons zeer goed!

Het in elkaar zetten van de machine, was even wat uitzoekwerk, ook met het boekje ernaast. Maar in gebruik is hij fijn. Er wordt duidelijk op het scherm weergegeven wat je moet doen (kopje eronder, melk tuutje uitschuiven etc.) en je hebt veel koffie keuzes.
De machine zelf is erg mooi van ontwerp, simpel, duidelijk en compact. Een aanwinst voor in de keuken!

De machine zet heerlijke koffie, goede melkschuimlaag bij de cappucino of latte en goed van smaak.
Vrienden en familie gaven al veel complimenten over de koffie, veel vonden het erg lekker.

Enige nadeel aan de machine vind ik toch het geluid dat hij maakt, maar daar valt denk ik weinig aan te doen, de koffiebonen moeten toch gemalen worden!

Pluspunten

• Mooie compacte koffiemachine
  • Lekkere verschillende smaken koffie
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geluid, maar daar moet je even aan wennen

HelgaWeert 09-06-2018

Prima espressomachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds we dit apparaat in huis hebben, is niet alleen koffie drinken, maar ook koffie zetten een plezier!!
Zeer gemakkelijk in gebruik, ook eenvoudig schoon te maken. Lekkere koffie, cappuccino en Latte.
We zijn zeer tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• gemakkelijk te cleanen
  • bijvullen zonder knoeien
  • geen los slangetje voor de melk
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• handvat van waterreservoir mag iets steviger

LeMaWeWe 20-03-2021

super toestel met lastig melk bakje

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Het is een zeer goed werkend toestel. makkelijk in gebruik. extra veel mogelijkheden. het melkreservoir is echter niet echt praktisch. te veel rest melk die niet bruikbaar is en heel lastig om snel proper te maken.

Jaco 07-03-2021

Koffiemachine Philips

Fijne machine
Lekkere koffie
Waterreservoir snel stuk te klein
Bonen reservoir erg klein
Makelijk in onderhoud
Maar ik zou hem niet aanraden
Te goedkoop materiaal te dun

Koester 14-02-2021

Top product

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Super makkelijk te gebruiken en handig in onderhoud. Gebruiksvriendelijk. Cappuccino en de latte macchiato zijn ook heerlijk. Alles is goed heet.

RenMe 10-02-2021

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Veel werkzaamheden te verrichten. Water bij vullen. Bonen bij vullen. Schoonmaken van melkbeker en of drapbak waterbak. Altijd als je snel even een bakkie wilt pakken. Vervangen van Aquafilter sneller dan gedacht extra kosten. Uitgiet gootje waterbak zit heel onlogisch aan de verkeerde kant. Achteraf had ik er nog wel even over na gedacht om het aan te schaffen.

Wiener Kaffee 21-01-2021

Mooi ontwerp qua uiterlijk, matige prestaties

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

In het gebruik is het apparaat niet handig: de keuzemogelijkheden zijn onduidelijk, het beeldscherm en pictogrammen niet echt functioneel: de bedoeling van de pijltjes in het beeldscherm kan je alleen maar met de gebruiksaanwijzing in de hand begrijpen.

Tukkertje 09-12-2020

Prima koffie, maar hoe lang

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Apparaat is prima, maar waarom haar voorganger binnen 4 jaar plotseling kapot ging is ons nog steeds een raadsel.

Ruis 10-11-2020

Heerlijke koffie

Wij zijn zeer tevreden met Philips 5000 serie,
De koffie smaakt heerlijk elk bakje is een traktatie.

Anoniem 13-10-2020

Zeer tevreden, maar 2 puntjes: Philips, let op!

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Ik heb absoluut geen spijt van de aanschaf van dit apparaat. De dranken zijn van goede kwaliteit. Het melkschuim is prima. Ook qua onderhoud, automatische reiniging, doorspoelen, reiniging e.d. niets dan lof! Toch twee licht kritische opmerkingen.
1: Zonder goede toelichting is de melkschuimuitloop niet uit de behuizing te halen. Mij lukte dat alleen met een waterpomptang. Ik heb de servicedienst van philips gevraagd mij een nieuwe melkschuimuitloop te sturen. Ik kreeg echter een complete set, dus inclusief melkkan....Eerst later leerde een vriendin mij een trucje op basis waarvan ik nu de zaak met de hand uit elkaar kan halen;
2: De cappuccino valt tegen. Dat komt, omdat de cappuccino uit deze machine eigenlijk een kleine latte macchiato is. De latte macchiato en de cappuccino uit deze machine worden op dezelfde manier bereid: eerst de opgeschuimde melk, dan de koffie. Voor een latte macchiato prima, maar niet geschikt voor een goede cappuccino. Ik vraag mij af of Philips dit technisch niet had kunnen oplossen. Gelukkig heeft de machine de mogelijkheid om een cappuccino handmatig te maken (eerst een espresso, vervolgens melkschuim selecteren). En die zelf vervaardigde cappuccino smaakt beduidend beter dan de "officiële" cappuccino van dit apparaat.

Douwes 13-10-2020

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Gebruiksvriendelijke espressomachine waarmee je lekkere koffiedranken maakt, met een persoonlijke twist.

Lekker koffie zetten 06-10-2020

Een super goed product en gebruikers vriendelijk

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Deze koffieapparaat is simpel te bedienen en ook om schoon te maken. Neemt niet veel plaats in bezit op je aanrecht. En heeft een mooie strakke chique uitvoering.

DJ Wim 01-10-2020

Ik ben zeer tevreden van deze espresso machine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Ik heb dit toestel gekozen omdat ik de enige ben die een koffie liefhebber is maar de andere in mijn gezin houden wel van cappuccino of latte. Het is een gebruiksvriendelijk toestel dat lekker koffie zet. Je kan perfect je voorkeur instellen op sterkte en zelfs temperatuur. Het onderhoud moet je er wel bijnemen maar valt goed mee. ik voorzie wekelijks een vast moment hiervoor van zo’n 20 minuten. Een prima aankoop dus en zeer tevreden.

Vulcan1 07-09-2020

Heerlijke Cappuccino

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Ik heb dit apparaat nu ongeveer 2 maanden in mijn bezit en moet zeggen dat het heerlijke koffie maakt, vooral de Cappuccino is overheerlijk. Het melkschuim is ook perfect.
Ik vraag me alleen af waarom er meer water onderin het apparaat in de lade komt dan dat er voor koffie gebruikt wordt. Weet ook niet of dat normaal is.

Siebelius 25-08-2020

Lekkere koffie met gemak

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Prima machine, gasten loven de koffie die ze voorgezet krijgen. Gemakkelijke bediening, en keuze welke koffie en koffie sterkte. Reininging en uit elkaar halen van melkkan voor de cappucino vereist enige ervaring en kracht, maar dat is ook alles.