Philips EP5360 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

koffieslurper858 14-06-2018
  • Product gekregen

Een zeer degelijke koffiemachine

Met dit koffiezetapparaat zet je overheerlijke koffie in een handomdraai. Het apparaat heeft een mooi strak design wat relatief weinig ruimte inneemt op een aanrecht. De koffie is geheel naar wens in te stellen door het afstellen van grootte, temperatuur en malingsgraad. en bij cappuccino´s en lattes kan de verhouding melk/koffie ook zelf gekozen worden. Het melkschuim is mooi stevig en behoud ook als de koffie al even staat goed zijn structuur. Wat ik ook heel fijn vind is dat het apparaat relatief onderhoudsarm, het is makkelijk schoon te houden en hoeft amper ontkalkt te worden door het gebruik van de aquaclean. Het enige wat ik wat minder vind is dat het apparaat een beetje laat aangeeft dat de lekbak vol zit waardoor deze dan echt tot het randje gevuld is. Met legen is het dan goed oppassen dat je niet knoeit. Behalve dit kleine puntje ben ik zeer tevreden en kan ik het apparaat iedereen aanraden!!

Pluspunten

• naar eigen wens in te stellen
  • groot water resevoir
  • groot bonen reservoir
  • stevig melkschuim
  • koffie is goed heet

Minpunten

• lekbak raakt snel vol en had groter gemogen

MoniqueRE 10-06-2018

Prima koffiemachine met een perfect resultaat!

Sinds kort staat de Philips EP5360/10 bij ons in de keuken, en hij bevalt ons zeer goed!

Het in elkaar zetten van de machine, was even wat uitzoekwerk, ook met het boekje ernaast. Maar in gebruik is hij fijn. Er wordt duidelijk op het scherm weergegeven wat je moet doen (kopje eronder, melk tuutje uitschuiven etc.) en je hebt veel koffie keuzes.
De machine zelf is erg mooi van ontwerp, simpel, duidelijk en compact. Een aanwinst voor in de keuken!

De machine zet heerlijke koffie, goede melkschuimlaag bij de cappucino of latte en goed van smaak.
Vrienden en familie gaven al veel complimenten over de koffie, veel vonden het erg lekker.

Enige nadeel aan de machine vind ik toch het geluid dat hij maakt, maar daar valt denk ik weinig aan te doen, de koffiebonen moeten toch gemalen worden!

Pluspunten

• Mooie compacte koffiemachine
  • Lekkere verschillende smaken koffie
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geluid, maar daar moet je even aan wennen

Cora22 15-06-2018

Een fantastisch apparaat voor de echte koffieliefhebber!

Wat een heerlijke koffie zet je met dit apparaat.
Voor ieder zijn eigen smaak, je kunt de sterkte en de temperatuur instellen en
kiezen uit een “normale“ kop koffie, espresso, cappuccino of latte macchiato.
Dankzij de geheugenfunctie krijg ik altijd een perfecte kop koffie, cappuccino of latte macchiato.
Door deze functie weet het apparaat precies hoe ik mijn koffie het liefst drink.
Het apparaat geeft een mooie, volle, lekkere schuimlaag bij de cappuccino en latte macchiato .
Het melkreservoir is makkelijk afneembaar zodat je het reservoir in de koelkast kunt zetten.
Het apparaat is gebruiksvriendelijk en makkelijk in onderhoud, er zit een duidelijke handleiding bij,
waardoor de stappen makkelijk en eenvoudig te volgen zijn.
Al met al een fantastisch apparaat voor de echte koffieliefhebber.

Pluspunten

• Geheugenfunctie
  • Warmte en sterkte instelbaar
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Geluidsniveau

theahof 13-06-2018

Mooi apparaat en makkelijk in gebruik.

Het apparaat produceert heerlijke cappuccino en een voortreffelijke espresso. Ook de koffie en latte macchiato zijn heerlijk. Gemakkelijk te bedienen en prijs kwaliteit verhouding is goed.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk te bedienen

Hennie Devilee 13-06-2018

Lekkere koffie, mooi apparaat

Heerlijke koffie. Mooi apparaat. Compact.
Makkelijk te bedienen en in te stellen voorkeuren.
Meerdere keuze mogelijk.
Aanrader

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooi apparaat

Hennie11 13-06-2018

Fijn apparaat, heerlijke koffie

Super apparaat. Zet heerlijke koffie. Makkelijk in gebruik en een mooi compact design. Meerdere keuze mogelijk.
Goed en makkelijk in te stellen op voorkeuren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ed70 13-06-2018

Genieten van een heerlijk kopje koffie…

Nu enkele weken in het bezit van de EP5360/10 - R&R – NL. Mijn eerste verse bonenmachine.
Je proeft het verschil van een vers gemalen kopje koffie echt wel. De EP5360/10 bevalt prima, fijn in gebruik. Makkelijke bediening en toch nog veel mogelijke instellingen waarmee je het apparaat kun instellen naar eigen smaak.
Van de sterkte van je koffie tot de hoeveelheid melk bij een cappuccino of de warmte van je koffie.
En mocht je toch nog gemalen koffie in de kast hebben staan de EP5360/10 kan ook daar nog mee overweg.
Nadat ik de EP5360/10 binnen kreeg heb ik hem uitgepakt en in de keuken geplaatst. Dat was even zoeken naar een geschikte plek. Het is een vrij groot apparaat. Daarna de installatiehandleiding doorgekeken. Deze is vooral opgebouwd uit pictogrammen wat de begrijpelijkheid wel ten goede komt. Helaas had de installatie wel iets wat voeten in de aarde omdat na het volgen van de stappen er geen koffie uit de machine kwam. Waar het precies mis ging is mij nog niet helemaal duidelijk. Door een cleansessie te doorlopen is het daarna wel goed gegaan.
Daarna de machine verder naar eigen smaak ingesteld en dat is ook later nog makkelijk weer aan te passen.
De geïntegreerde melkbeker is een zeer fijne toevoeging. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Super fijn dat je hem ook zo weer in de koelkast kunt plaatsen. De melk wordt zeer goed opgeschuimt.
Ik gebruik de EP5360/10 naar alle tevredenheid en wil niet meer terug naar filterkoffie. Geef mij maar koffie van versgemalen bonen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snelle schoonmaakfunctie voor het melksysteem

Minpunten

• Geluid bij aan en uitzetten

frank 13-06-2018

lekkere koffie

Na vele jaren is de senseo dan toch aan zijn einde gekomen en werd het tijd voor wat nieuws.Nu stamde de senseo nog uit de tijd dat ik studeerde en aangezien ik me wat meer kan veroorloven dan toen vond ik dat ik mezelf wel eens mocht verwennen met een automatische espresso machine.Nadat ik redelijk wat apparaten heb bekeken is mijn keuze uiteindelijk op de Philips 5000 serie gevallen,en wat een fijn apparaat mag ik wel zeggen.
Ik zocht een apparaat wat op de eerste plaats goeie koffie zette en de bonen zelf maalde, verder zocht ik een apparaat wat in staat was meerde soorten drankjes te bereiden vooral de op melk gebaseerde zoals latte macchiato en cappuccino dit vooral om mijn gasten mee te verwennen.Een andere eis was dat het makkelijk schoon te maken was en eenvoudig te bedienen.
Zoals met alles wat nieuw is is het in het begin even wennen maar dat ging in dit geval erg snel, het apparaat is eenvoudig te bedienen en een heldere menu structuur.In dat menu kan je overigens erg veel zonder de weg kwijt te raken, variërend van hoe fijn of grof je de bonen gemaald wilt hebben, de temperatuur van je koffie, de waterhardheid instellen etc etc mogelijkheden te over.
Wat ook erg prettig is zijn het ruime water en bonen reservoir die ook erg makkelijk toegankelijk zijn zoals dit eigenlijk voor alles geld bij deze machine zoals het maalgedeelte wat ook via de zijkant eenvoudig toegankelijk is.Het schoonmaken is ook eenvoudig de voorkant laat zich er afschuiven waarna je het overtollige vocht en de losse koffie die de machine na het gebruik in een apart bakje deponeert kan weggooien.
Wat zijn voor mij de pluspunten van deze machine:
+Hij start erg snel op en is dan gelijk klaar voor gebruik en op temperatuur dit duurt minder dan een minuut waarin die zichzelf ook nog even reinigt, dit doet die overigens ook na elk gebruik.
+Enorm veel mogelijkheden en manieren om je koffie te personaliseren, dit zal voor andere misschien juist als een nadeel worden ervaren maar voor mij is het een pluspunt.
+Ruim water en bonen reservoir zodat je niet constant loop bij te vullen.
+Waterhardheid filter, dit is een functie die ik nog niet eerder ben tegengekomen in deze vorm en iets wat zeker de levensduur van dit apparaat zal verlengen en dat lijkt me een grote plus.
+Goed en eenvoudig schoon te maken en te houden,alle onderdelen die je af en toe moet schoonmaken zijn eenvoudig en goed bereikbaar zodat het onderhoud makkelijk en tot een minimum beperkt word.
+Overzichtelijk en intuïtief menu , het werkt allemaal erg logisch en makkelijk.
+Het belangrijkste hij zet enorm lekkere koffie ,espresso,cappuccino en latte macchiato en uiteindelijk gaat het daarom
​ ​

Pluspunten

• eenvoudig

Minpunten

• uiterlijk

RiSt 13-06-2018

Smaak koffie goed maar gebruik valt tegen

Na jaren een Nespresso-machine te hebben gebruikt, overgestapt op een Philips EP 5360/10 volautomatische espressomachine. Het is een mooi apparaat om te zien, de koffie die het apparaat zet bevalt prima maar het gebruik van het apparaat valt me tegen. Machine maakt veel herrie, de bediening is vrij ingewikkeld, apparaat moet veel schoongemaakt worden en binnenwerk oogt ook niet echt stevig. Van het waterreservoir heb je b.v. het gevoel dat het zo kan breken. Het gebruik van het aparte vakje voor gemalen koffie, handig als iemand decafe wil drinken, werkt soms wel en soms niet. Onduidelijk wat daarvan dan de reden is.

Miejannie 13-06-2018

Mooi apparaat, heerlijk koffie eenvoudig gemaakt.

We hebben de machine nu een aantal weken in gebruik. Het is een ware luxe om zo een heerlijke cappuccino of latte te zetten en aan visite een kopje koffie te kunnen aanbieden naar hun wensen. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en ziet er mooi uit. Het menu spreekt voor zich. De display geeft aan als er wat moet gebeuren, door een melding in het rood. Het is prettig dat je door middel van een uitschuifbaar gedeelte het kopje vast kunt klemmen, zodat je weet dat het kopje goed staat voor zowel de koffie als de melk. Voor kleinere kopjes kan je er ook nog een los element onder plaatsen (wat blijft staan door magneten) waardoor het kopje goed blijft staan. De melkkan is wat lastig te openen, ook is het schoonmaken wat veel werk vanwege de losse onderdelen.

De opgeschuimde melk is echt goed en de koffie is heerlijk. Je kunt het apparaat instellen naar je eigen smaak, sterkte van de koffie, hoeveelheid melk etc. Voor de echte koffieliefhebber is het een aanrader om een luxe apparaat als deze in huis te hebben. Wij drinken onze favoriete kopje koffie nu het liefst lekker thuis.

• Eenvoudig in gebruik
  • Naar eigen smaak in te stellen
  • Heerlijke koffie eenvoudig te zetten

Minpunten

• Melkkan lastig te plaatsen en schoon te maken
  • Lekbak zit snel vol

Sjefke28 12-06-2018

Makkelijk en snel lekkere koffie

Het apparaat is handig in gebruik, met een druk op de knop in te stellen voor ieders smaak. Ook de Cappuccino lekker luchtig. Het bakje is makkelijk te verwijderen zodat het de koelkast in kan en de melk vers kunt houden.
Hij warmt snel op en temperatuur is direct goed [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

JelleFol 11-06-2018

Heerlijke cappuccino of latte macchiato in een handomdraai

Deze volautomatische espressomachine van Philips produceert een heerlijke cappuccino of latte macchiato in een handomdraai. Ik heb het apparaat nu enkele weken in bezit en ben er erg blij mee. Het apparaat zet heerlijke koffie en is zeer gemakkelijk te bedienen en in te stellen. De meegeleverde melkbeker is makkelijk los te koppelen en in de koelkast te zetten, zo blijft de melk lekker vers. Een aanrader dus.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

meggy 11-06-2018

Top apparaat

Top apparaat. Ook de instelbaarheid van sterkte en temperatuur is een pré.
Heerlijke koffie, cappuccino e.d. Gebruiksaanwijzing mag iets duidelijker.

LarsWo 11-06-2018

Heerlijk kopje koffie, in te stellen hoe je het zelf wilt

Dit koffieapparaat kan iedereen voorzien van een heerlijk kopje koffie. Alles is in te stellen zoals je het zelf helemaal wilt. De malingsgraad, hoeveelheid per kopje (denk ook aan verhouding melk/koffie bij cappuccino) en de temperatuur. De koffie die er uitkomt is ook nog eens heerlijk. Het hangt natuurlijk wel af van de bonen die je erin doet. De cappuccino en latte macchiato zijn ook nog eens heel lekker en makkelijk te bereiden. Het schuim is vol en blijft lang mooi egaal.
Het enige nadeel is dat elke keer dat je het apparaat aan- en uitzet deze gaat spoelen, waardoor het waterreservoir redelijk snel leeg gaat en de lekbak snel vol raakt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Alles in te stellen naar persoonlijke voorkeur
  • Snel
  • Relatief stil

Minpunten

• Lekbak raakt snel vol
  • Waterreservoir tamelijk klein

Renevz 11-06-2018

Lekkere koffie uit mooi apparaat

Nu een twee weken de koffie aan het drinken uit deze machine en het is een genot.
Overgestapt van Nespresso naar verse bonen en het verschil is te proeven.
Installatie is met de handleiding eenvoudig, de keuze voor je favoriete soort koffie ook, het enige dat we nog verder moeten gaan ontdekken is de ideale koffieboon die we gaan gebruiken.
Schoonmaken is ook makkelijk en de handleiding geeft duidelijk aan hoe vaak de verschillende onderdelen even schoongemaakt moet worden.
Al met al erg tevreden met deze machine en kan 'm iedereen aanraden.

Pluspunten

• installatie
  • gebruiksgemak
  • keuze mogelijkheden

HelgaWeert 09-06-2018

Prima espressomachine

Sinds we dit apparaat in huis hebben, is niet alleen koffie drinken, maar ook koffie zetten een plezier!!
Zeer gemakkelijk in gebruik, ook eenvoudig schoon te maken. Lekkere koffie, cappuccino en Latte.
We zijn zeer tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• gemakkelijk te cleanen
  • bijvullen zonder knoeien
  • geen los slangetje voor de melk
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• handvat van waterreservoir mag iets steviger

Teun53 01-05-2018

Dit product behoeft enige verbetering

De machine zet heerlijke koffie maar heeft wel enige beperkingen.
Gebruik wel arabica koffie bonen anders zit het apparaat snel verstopt.