Philips EP5360 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5360 zwart op Kieskeurig.nl.

koffieslurper858 14-06-2018
  • Product gekregen

Een zeer degelijke koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Met dit koffiezetapparaat zet je overheerlijke koffie in een handomdraai. Het apparaat heeft een mooi strak design wat relatief weinig ruimte inneemt op een aanrecht. De koffie is geheel naar wens in te stellen door het afstellen van grootte, temperatuur en malingsgraad. en bij cappuccino´s en lattes kan de verhouding melk/koffie ook zelf gekozen worden. Het melkschuim is mooi stevig en behoud ook als de koffie al even staat goed zijn structuur. Wat ik ook heel fijn vind is dat het apparaat relatief onderhoudsarm, het is makkelijk schoon te houden en hoeft amper ontkalkt te worden door het gebruik van de aquaclean. Het enige wat ik wat minder vind is dat het apparaat een beetje laat aangeeft dat de lekbak vol zit waardoor deze dan echt tot het randje gevuld is. Met legen is het dan goed oppassen dat je niet knoeit. Behalve dit kleine puntje ben ik zeer tevreden en kan ik het apparaat iedereen aanraden!!

Pluspunten

• naar eigen wens in te stellen
  • groot water resevoir
  • groot bonen reservoir
  • stevig melkschuim
  • koffie is goed heet

Minpunten

• lekbak raakt snel vol en had groter gemogen

Ed70 13-06-2018

Genieten van een heerlijk kopje koffie…

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu enkele weken in het bezit van de EP5360/10 - R&R – NL. Mijn eerste verse bonenmachine.
Je proeft het verschil van een vers gemalen kopje koffie echt wel. De EP5360/10 bevalt prima, fijn in gebruik. Makkelijke bediening en toch nog veel mogelijke instellingen waarmee je het apparaat kun instellen naar eigen smaak.
Van de sterkte van je koffie tot de hoeveelheid melk bij een cappuccino of de warmte van je koffie.
En mocht je toch nog gemalen koffie in de kast hebben staan de EP5360/10 kan ook daar nog mee overweg.
Nadat ik de EP5360/10 binnen kreeg heb ik hem uitgepakt en in de keuken geplaatst. Dat was even zoeken naar een geschikte plek. Het is een vrij groot apparaat. Daarna de installatiehandleiding doorgekeken. Deze is vooral opgebouwd uit pictogrammen wat de begrijpelijkheid wel ten goede komt. Helaas had de installatie wel iets wat voeten in de aarde omdat na het volgen van de stappen er geen koffie uit de machine kwam. Waar het precies mis ging is mij nog niet helemaal duidelijk. Door een cleansessie te doorlopen is het daarna wel goed gegaan.
Daarna de machine verder naar eigen smaak ingesteld en dat is ook later nog makkelijk weer aan te passen.
De geïntegreerde melkbeker is een zeer fijne toevoeging. Makkelijk in gebruik en schoon te maken. Super fijn dat je hem ook zo weer in de koelkast kunt plaatsen. De melk wordt zeer goed opgeschuimt.
Ik gebruik de EP5360/10 naar alle tevredenheid en wil niet meer terug naar filterkoffie. Geef mij maar koffie van versgemalen bonen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snelle schoonmaakfunctie voor het melksysteem

Minpunten

• Geluid bij aan en uitzetten

LarsWo 11-06-2018

Heerlijk kopje koffie, in te stellen hoe je het zelf wilt

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Dit koffieapparaat kan iedereen voorzien van een heerlijk kopje koffie. Alles is in te stellen zoals je het zelf helemaal wilt. De malingsgraad, hoeveelheid per kopje (denk ook aan verhouding melk/koffie bij cappuccino) en de temperatuur. De koffie die er uitkomt is ook nog eens heerlijk. Het hangt natuurlijk wel af van de bonen die je erin doet. De cappuccino en latte macchiato zijn ook nog eens heel lekker en makkelijk te bereiden. Het schuim is vol en blijft lang mooi egaal.
Het enige nadeel is dat elke keer dat je het apparaat aan- en uitzet deze gaat spoelen, waardoor het waterreservoir redelijk snel leeg gaat en de lekbak snel vol raakt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Alles in te stellen naar persoonlijke voorkeur
  • Snel
  • Relatief stil

Minpunten

• Lekbak raakt snel vol
  • Waterreservoir tamelijk klein

Renevz 11-06-2018

Lekkere koffie uit mooi apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Nu een twee weken de koffie aan het drinken uit deze machine en het is een genot.
Overgestapt van Nespresso naar verse bonen en het verschil is te proeven.
Installatie is met de handleiding eenvoudig, de keuze voor je favoriete soort koffie ook, het enige dat we nog verder moeten gaan ontdekken is de ideale koffieboon die we gaan gebruiken.
Schoonmaken is ook makkelijk en de handleiding geeft duidelijk aan hoe vaak de verschillende onderdelen even schoongemaakt moet worden.
Al met al erg tevreden met deze machine en kan 'm iedereen aanraden.

Pluspunten

• installatie
  • gebruiksgemak
  • keuze mogelijkheden

MoniqueRE 10-06-2018

Prima koffiemachine met een perfect resultaat!

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds kort staat de Philips EP5360/10 bij ons in de keuken, en hij bevalt ons zeer goed!

Het in elkaar zetten van de machine, was even wat uitzoekwerk, ook met het boekje ernaast. Maar in gebruik is hij fijn. Er wordt duidelijk op het scherm weergegeven wat je moet doen (kopje eronder, melk tuutje uitschuiven etc.) en je hebt veel koffie keuzes.
De machine zelf is erg mooi van ontwerp, simpel, duidelijk en compact. Een aanwinst voor in de keuken!

De machine zet heerlijke koffie, goede melkschuimlaag bij de cappucino of latte en goed van smaak.
Vrienden en familie gaven al veel complimenten over de koffie, veel vonden het erg lekker.

Enige nadeel aan de machine vind ik toch het geluid dat hij maakt, maar daar valt denk ik weinig aan te doen, de koffiebonen moeten toch gemalen worden!

Pluspunten

• Mooie compacte koffiemachine
  • Lekkere verschillende smaken koffie
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geluid, maar daar moet je even aan wennen

HelgaWeert 09-06-2018

Prima espressomachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Sinds we dit apparaat in huis hebben, is niet alleen koffie drinken, maar ook koffie zetten een plezier!!
Zeer gemakkelijk in gebruik, ook eenvoudig schoon te maken. Lekkere koffie, cappuccino en Latte.
We zijn zeer tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• gemakkelijk te cleanen
  • bijvullen zonder knoeien
  • geen los slangetje voor de melk
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• handvat van waterreservoir mag iets steviger

Melkdjefer 18-06-2020

Genieten

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Ik ben een fervent koffiedrinker, thuis is de koffie alleen voor mij. En ik mag zeggen met de instelmogelijkheden is de koffie naar wens in te stellen en drink je een lekkere tas zonder veel gedoe van vers gemalen koffiebonen. Maar ook mijn twee kids van bijna 2 en 5 zijn hier Top fan van. Zij drinken de geschuimde melk het liefst met een beetje cacaopoeder bij! Mmmm zelf het papflesje moet dienst doen. De Laté's en Cappucino's zijn ook perfect.
Zeer makkelijk te onderhouden en heel gebruiksvriendelijk. Heb al verschillende vrienden dit aangeraden en op mijn advies hebben ze op hun beurt er ook ééntje aangeschaft!

Anoniem 15-06-2020

Koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Wij zijn erg te vrede over de machine , alleen jammer dat het een klein waterreservoir heeft ook de bonen moet je vrij snel bijvullen

Adkl 08-06-2020

Heerlijke espresso

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Het apparaat zet heerlijke verse espresso, is makkelijk in onderhoud, door de zelf clean functie, voor mij geen filterkoffie meer

petitrocco 20-05-2020

le produit est dans l'attente de mes exigences.

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Si je devais émettre une fausse note, je n'en ai trouvé qu'une: il manque un seuil supplémentaire au degré de force au niveau de l'arôme du café quand je fais un grand café, mais je le comble en faisant un double expresso.

SimonW 15-05-2020

Slecht product

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Koffie is lekker maar daar is het mee gezegd, het aparaat 2 weken in gebruik, het trilt zo hard dat het mokje er onderuit trilt. Daarnaast lekt het apparaat ookal wordt het schoongemaakt

G-Land 14-05-2020

Mooi maar erg onpraktisch

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Deze automaat ziet er mooi uit en zet ook prima koffie. Op zich is dat wel belangrijk.

Maar het ontwerp is echt niet best, zeker als je regelmatig koffie drinkt.
Het waterreservoir is klein en slap, die vul ik maar bij met een maatbeker. Het deksel blijft daarbij niet goed openstaan. Het bonenreservoir is ook erg klein, en onhandig met een gemalen koffie gat zo'n beetje in het midden. Het deksel blijft niet goed openstaan en dan zit er nog een 2e deksel in, voor de versheid? Daarvoor zijn de bonen echt te snel op. Tenslotte is ook het bakje voor de koffiedik erg klein en dus snel vol.
Hou er rekening mee dat als je veel koffie drinkt, er altijd wel een reservoir leeg of juist vol is.
Het binnenwerk oogt niet erg stevig en de maler terug in de apparaat steken gaat niet altijd eenvoudig.
En er knippert steeds een rood lichtje als de machine uit staat. Omdat hij dan niet echt uitstaat maar in stand by... tsja.
Voor dit geld verwacht je een betere machine. Hoe langer je 'm gebruikt hoe vervelender deze nadelen worden. Zelden dat ik eens een paar kopjes kan zetten zonder iets bij te hoeven vullen.

Positieve punten: Zet goede koffie, het menu is eenvoudig, het apparaat ziet er mooi uit, de melkopschuimer werkt prima.
Het is een functionele machine, maar bij meer dan 8 kopjes meer dag niet praktisch.

Reinders 29-04-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Heerlijke koffie en latte machiato komt er uit dit apparaat. Super handig dat je de melkdispenser in de koelkast kunt zetten. En het apparaat is makkelijk schoon te maken.

Lamers 24-03-2020

Heerlijke koffie uit deze machine

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Maalmechanisme zit achter 2 deksels dus geluid is stukken minder dan gewend, hoeveelheid is eenvoudig in te stellen en koffie, Latte en Cappuccino smaken heerlijk

Koffieleutje67 30-01-2020

Heerlijke verschillende soorten koffie

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Ivm de prijs lang gewacht met het kopen van deze machine. Geen moment spijt van. Hadden we veel eerder moeten doen. Echt heel fijn dat je veel verschillende soorten koffie kunt maken. Cappuccino en latte zijn mijn favoriet. Even gezocht naar het merk bonen dat onze voorkeur heeft.
Klein minpuntje is het kleine waterreservoir en de hoge prijs van de aquaclean.
Omdat wij ook heet water tappen voor thee moet de aqua clean per 2 maanden worden vervangen

peetje14 27-12-2019

zeer tevreden

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

ik ben erg blij met het apparaat. klein minpuntje is dat het waterreservoir moeilijker uit het apparaat te halen is maar ik vul m bij met een maatbeker en dat gaat prima

Erika wijngaard 24-12-2019

Beoordeling ep5360/10

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Heerlijke koffie. Eenvoudig gezet. De cappuccino is overheerlijk en zo klaar. Voorheen moest ik met een aparte melkopschuimer werken. Weinig geluid vergeleken met mijn vorige machine

Pluspunten

• Goede smaak
  • Minder geluid dan ons oude apparaat
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Anoniem 23-11-2019

heerlijke koffie, veel keuze voor eigen smaak

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

Mooi design, fijn koffie apparaat. Je kunt kiezen uit zes verschillende koffie soorten, 5 sterktes en 5 maalstanden. je kunt dus - nog los van de keuze uit merken en soorten bonen - genoeg proberen tot je jouw perfecte kopje koffie hebt per koffie soort. schoonmaken is even goed lezen en de filmpjes op de Philips site kijken, maar na paar keer doen is het makkelijk. Malen en zetten maakt wat geluid, maar je waant je in een café / restaurant, de geur helpt daar ook bij. Display geeft duidelijk aan wat je moet en kan doen. Ik ben zeer blij met dit apparaat.

Frederikus 04-10-2019

HD8834 Prima koffie en gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

xxx net twee jaar en een maand geleden gekocht. Gemakkelijk in gebruik en prima koffie, echter wel uitgebreid in onderhoud. Helaas net buiten twee jaar garantie lekkage. Exact dezelfde klacht had ik eerder met een ander bekend merk.

Pluspunten

• prima koffie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• uitgebreid onderhoud
  • na twee jaar lekkage

R.C.K. 11-09-2019

goed en degelijk apparaat

Geschreven voor: Philips EP5360 zwart

mooi design snel lekkere koffie en verschillende optie's makkelijk zichtbaar procenten van de kalk aanduiding. makkelijk te onderhouden melk houder en alles kan uit elkaar en goede introductie filmpjes op internet voor schoonmaak en onderhoud.