Nivona Cafe Romatica 680 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona Cafe Romatica 680 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Remon Witteveen 31-08-2019

Verrassend goed

Na diverse espressomachines te hebben versleten van rond de 350 euro nu wat dieper in de buidel getast en deze aangeschaft vanwege zijn keramische maler. Maar de zelfde koffie smaakt zo veel beter en de cappuccino is fantastisch. Is het te veel waterverbruik kan ik mij niet vinden wang deze spoelt juist minder dan mijn vorige machines maar vergeleken met een nespresso wel ja. Een topper, gebruiksvriendelijk en eenvoudig.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Heerlijke hete en aromatische espresso en koffie
  • Duurzaam

Minpunten

• Handleiding is onduidelijk

AmbuTom 27-05-2019

Fantastisch! Stil, veel functies, makkelijk onderhoud.

Na jaren Jura toen Nespresso en lang met een pruttelpotje koffie te hebben gezet weer een volautomaat gekocht. Gekozen voor dit product vanwege goede reviews en de functies. Lokaal koffiewinkel gaf extra uitleg en toen gekocht.

Hij oogt mooi, maar dat is persoonlijk. Hij is stil, heeft vele functies. Bediening is intuitief en makkelijk. Zowel via het apparaat zelf als via de app. Schoonmaken gaat erg makkelijk. De zetkamer kan je eruit halen en en onder de kraan afspoelen. De gebruiksaanwijzing is wat ingewikkeld, maar binnen de app staan makkelijke filmpjes. Reiniging en ontkalking geeft hij tijdig aan en gaat eenvoudig. Spoelt veel, maar de smaak blijft hierdoor wel goed. Maalgraad, zetmanier alles is eenvoudig in te stellen.
Voor de cappuccino liefhebbers: die zet hij eenvoudig en erg goed!

Pluspunten

• Veel opties
  • Stil
  • Makkelijk schoon te maken
  • Handige app

Minpunten

• Spoelt veel (maar dat is ook weer goed)

Dagmar 29-09-2018

Heerlijke koffie, maar problemen.

Wij hebben deze machine gekocht eind juli 2018, als vervanging voor de Nespresso én verjaardagscadeau voor 1 van ons.

Op zich een gebruiksvriendelijk apparaat dat heerlijke koffie geeft áls-ie werkt.

En wij houden ons strikt aan de voorschriften;
Iedere dag beginnen wij met het waterreservoir te voorzien van schoon, koud kraanwater.
In de namiddag, omdat de machine doordeweeks tussen 10.00 en 16.00 niet wordt gebruikt, doen we dit ook.
De lekbak én de koffieopvangbak wordt minimaal 2x daags uiterst zorgvuldig gereinigd.

De machine wordt voor én na ieder gebruik (automatisch) gespoeld, thans het 3de waterfilter, ook al 4x reinigingstablet (incl.procedure) gebruikt.
Alles wordt direct na melding op display uitgevoerd.

Ben na 2 maanden nog niet eens zo ver gekomen om iets anders te bereiden dan 110 ml koffie oer kop.

In 2 maanden 3+ vandaag weer 1 (!!) waterfilters (ca. € 11 p.st.), 6x reinigen met reigingstabletten en nu storing op storing.

Omschrijving storing;
We krijgen continu de volgende meldingen;
"Bereiding afgebroken" gevolgd door "Bonnen vullen" (= vol doorroeren)

Na 3 tot 8 keer krijgen we een slap bakje, 40 ml ipv 110 ml (zoals ingesteld).
De laatste keer begon de machine zelfs een ploffend geluid te produceren.
Lekbak keer op keer vandaag gereinigd: vocht en heel veel drab.
Koffieopvang keer op keer vandaag gereinigd; geen mooie geperste koffieschijven, maar brokjes.

Wij hadden voor dit bedrag (incl.filters e.d. bijna € 700,00) verwacht dat de machine koffie zou geven i.p.v. problemen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooie machine
  • Heldere display

Minpunten

• Waterfilter-verbruik
  • Storingen

Teus 01-03-2019

Wij hebben een nivona sinds juni 2017. Prima koffie en het apparaat werkt feilloos. DE aanwijzing volgens de display worden nauwgezet gevolgd. Soms moet vaker de lekbak geleegd worden, maar als je alles goed droog maakt, ook binnenin of een de lekbak een nachtje aan de lucht laat drogen mag er geen enkel probleem zijn. Het ziet er naar uit dat je een maandagmorgen exemplaar hebt.