JURA S8 zwart, zilver

• Test panel 9 apr 2018
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA S8 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Michel 26-12-2021

Duur, lekkere koffie, maar tegenvallers

Geschreven voor: JURA S8 chroom

Eindelijk een Jura dacht ik. Dit is een topmerk. Maar dit voel ik niet meer zo aan. Wij hebben de Jura S8 2021 model nu aantal maanden. Maar we beginnen steeds meer teleurgesteld te geraken. Het apparaat is al een keer teruggestuurd naar Jura. Wij moeten namelijk om de 3 a 4 kopjes de koffiebonen in het reservoir vooruit schuiven, elke keer krijg je de melding dat het reservoir leeg is. Maar deze zit nog helemaal vol, echter de bonen zakken niet goed door. Alles gedaan om te verhelpen, maar niks helpt. Volgens Jura moeten we alleen Arabica bonen gebruiken, deze zijn niet vet. Maar deze gebruiken we altijd! Voor een bedrag van 1500 euro vind ik dit echt een storend kwaliteitsprobleem. Ook het onhandig schoonmaken van de cappuccino unit is niet Jura waardig. Het zit zo verstopt, zelfs na schoonmaken met de speciale Jura schoonmaaktabletjes. De cappuccino erna is dan een mislukking. Kwaliteit van koffie is uitstekend. Je maakt hoogkwaliteit koffie. Display is erg handig en gemakkelijk te bedienen. Schoonmaak unit zelf gaat prima, fijn dat je nooit het binnensysteem eruit moet halen, nooit geklieder. Maar die bonenunit, kom op Jura, bedenk daar iets op!

Pluspunten

• Koffiekwaliteit
  • Schoonmaak koffie unit
  • Mooie display
  • Stil

Minpunten

• Bonenunit constant "leeg"
  • Cappuccino unit slecht schoon te maken

CD 12-06-2020

Jura S8 Moonlight silver

Geschreven voor: JURA S8 chroom

Gisteren de Jura S8 opgehaald en meteen geïnstalleerd!
In een zin, wat een geweldige machine!
Alles word duidelijk en netjes aangegeven!
Je merkt meteen dat je een serieuze machine in huis hebt. Een goed helder touchscreen met duidelijke beschrijving.
Alles instellen zoals jij het wilt!
Het kost wat maar dan heb je ook wat!
Vanavond gaan we het melkschuim systeem uitproberen.

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd
  • Duidelijke beschrijving
  • Helder touchscreen
  • Alles zelf in te stellen

Minpunten

• Waterbak snel vol

Hoekstra 22-01-2019

Mooi Design, Melk lauw

Geschreven voor: JURA S8 chroom

Cappuccino liefhebber, wat een teleurstelling. Net Zoals het model E8 melk bereiding deugt niet. Lauwe Cappucino
Meten is weten. Met een kwik thermometer uitstroom temperatuur melk 49 graden. Moet zijn 65. Opgestuurd naar Jura, terug gekregen en gerepareerd. Niet dus, nog steeds 49 graden. In de winkel in Emmen ook het duurste model 49 graden gemeten.
Ik raad u aan in een niet voorverwarmd kopje, zoals u dat thuis doet, een cappuccino in de winkel te testen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Vaak duur waterfilter verwisselen

Henk 02-09-2018

Super mooie koffiemachine

Geschreven voor: JURA S8 chroom

Deze super mooie koffiemachine geeft ook super lekkere koffie ,echt koffie zoals koffie hoort te zijn
De bediening is echt zeer eenvoudig alles is simpel in te stellen op het zeer overzichtelijke display
De de vele producten zijn allemaal persoonlijk in te stellen van hoe sterk en hoe warm je de koffie wilt hebben
Verder zijn de producten heerlijk warm en het schuin voor de cappacino echt van top kwaliteit
De koffie machine is redelijk stil en maalt de koffie zeer snel
Verder is het onderhoud van de machine eenvoudig

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Mooi klein
  • Super mooi design

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Dudink 26-04-2018

koffie om voor wakker te worden!

Geschreven voor: JURA S8 zwart, zilver

We hebben dit apparaat mogen testen en dat was al een feestje op zich. We hebben zelf een apparaat van een ander merk en je merkt duidelijk dat de JURA kwaliteit en meer functies biedt.
Van het weekend een verjaardag gehad en daarbij iedereen kunnen voorzien van zijn of haar voorkeur. Voor je eigen gepersonaliseerde koffievoorkeuren zijn ook mogelijkheden zodat je jouw ideale koffie kan instellen. (zelf hou ik van hete koffie en mijn vrouw van koffie op normale temperatuur) Ook het aanpassen van je voorkeur tijdens het gebruik is erg makkelijk en je kan deze gelijk opslaan als je dat wilt.
Kleine aandachtspuntjes vind ik zelf dat het apparaat wel meer geluid maakt dan ik had gehoopt/gewend was. Tevens is de app die er bij zit wel leuk, maar moet eerlijk zeggen dat ik deze niet veel gebruik. (je kan je koffie vanaf je smartphone zetten), maar je moet m toch eerst aanzetten alvorens de app werkt. Als deze dan aangaat heb je altijd wat spoelwater, wat je niet in je koffie wilt. Dan sta je al voor het apparaat, kun je een schoon kopje ervoor zetten, wat is dan de toegevoegde waarde van een app? Dit is met alle smart apparaten het geval, zal wel iets persoonlijks zijn.

Voor een multifunctioneel apparaat, met gemakkelijk switchen tussen verschillende gepersonaliseerde instellingen is dit wel een must.

Pluspunten

• lekker koffie
  • gepersonaliseerde instellingen
  • restant koffieprut heel droog

Minpunten

• app werkt wel, maar meerwaarde?
  • geluid is meer dan verwacht

D. Onderwater 25-04-2018

Het gemak dient de mens

Geschreven voor: JURA S8 zwart, zilver

De afgelopen weken had ik de JURA S8 met Smart Connect (bluetooth) module tot mijn beschikking.

Installatie
De installatie van de machine heb ik als zeer eenvoudig ervaren. Het uit de doos halen van het redelijk zware apparaat was de lastigste stap. Vervolgens moet je het filter in het waterreservoir klikken, rooster plaatsen en de stekker in het stopcontact steken.

Gebruik
Je moet het apparaat altijd aanzetten met behulp van de aan/uit knop. Vervolgens begint het apparaat altijd met het doorspoelen van de dubbele koffie uitloop en daarna kun je je koffiebeker plaatsen. Het apparaat gaat, na afloop van de ingestelde stand-by periode, vanzelf uit.

Voor de bediening maak je gebruik van het touchscreen, maar bij sommige producten worden hier ook gebruikers instructies getoond. Zeker in het begin heb ik dit als erg prettig ervaren, omdat je dus niet elke keer de handleiding erbij hoeft te pakken. Je kunt dit ook uitzetten. Navigeren door de verschillende menu opties gaat via veeg-bewegingen. Dat heeft niet mijn voorkeur omdat je toch iets minder controle hebt over je acties. Zeker bij het instellen van de koffiesterkte en hoeveelheden gaf dat wat problemen.

De JURA S8 biedt een ruime keuze aan producten en instellingsmogelijkheden, waardoor eigenlijk voor iedereen het perfecte koffie product gemaakt zou kunnen worden. Je moet alleen de juiste combinatie vinden in de instellingen en ingrediënten. De eerste week was ik ook aardig wat tijd kwijt met het zoeken naar de juiste instellingen en hoeveelheden voor de verschillende bekers en kopjes. Via het scherm kun je 12 persoonlijk product instellingen vastleggen en in de JURA app kun je een grotere lijst maken. In beide gevallen kun je zelf de naamgeving bepalen, zodat het nog makkelijker wordt om de juiste voorkeur te kiezen.

Het apparaat houdt ook bij wanneer een bepaald reinigingsprogramma uitgevoerd moet worden. Als je een product kiest, die gebruik maakt van het melkschuim opzet stuk (bijv. Latte Macchiato), dan krijg aan het einde de melding dat je de melk reiniging kunt uitvoeren (advies is 1x per dag). Dit kost je een paar minuten, waarbij de melkschuim uitloop met behulp van het meegeleverde reinigingsbakje twee keer wordt doorgespoeld. Hier gebruik je nog wel een beetje reinigingsvloeistof. Op de achtergrond houdt het apparaat ook nog andere onderhoudsintervallen bij: vervangen filter, apparaat reiniging, bijvullen van water of bonen reservoir etc.

Smart Connect
De Smart Connect module is een los verkrijgbare accessoire, die je in de service-poort moet plaatsen. Net als de installatie ging ook het opzetten van de Bluetooth verbinding met mijn iPhone probleemloos. Vervolgens werd het apparaat direct zichtbaar in de JURA app. Je tablet of telefoon verandert hierdoor eigenlijk in een afstandsbediening. Voor het aanpassen van de product instellingen werkt dit beter dan via het touchscreen. Daarnaast biedt de app ook nog wat andere functies, zoals: product statistieken, onderhoudsinformatie en apparaat gegevens. De werking is op zich prima, maar kan in mijn ogen nog wel wat verbeteringen gebruiken qua user-experience en design. Na het aanpassen van een product instelling, kun je niet direct het aangepaste product laten bereiden of terug navigeren naar de product lijst. Daarnaast moet je het bijwerken van de product statistieken ook handmatig initiëren.

Conclusie
Op basis van mijn ervaringen zou ik de JURA S8 zeker aanbevelen. Belangrijkste punten voor mij zijn de ruime keuze aan (koffie) producten, instellingsmogelijkheden en vooral gebruiksgemak. Zoals: het aanmaken van (meerdere) persoonlijke product instellingen, proactieve meldingen voor reiniging & onderhoud en de grotendeels geautomatiseerde onderhoudsprogramma’s met instructies.

Pluspunten

• aanmaken van persoonlijke producten instellingen
  • ruime keuze aan (koffie) producten
  • gebruikers instructies via touchscreen
  • proactieve meldingen voor reiniging & onderhoud
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• veeg-bediening touchscreen

Pascal 25-04-2018

Lekkere koffie uit een schitterend apparaat

Uitstraling

Met zijn zwart/zilveren design en grote heldere kleuren touchscreen heeft de JURA S8 een luxe uitstraling en komt naar mijn idee in iedere keuken prima tot zijn recht. De gebruikte materialen (zeker voor de onderdelen die vaak ter handen worden genomen) voelen degelijk aan. Zo is de deksel van het koffiebonenreservoir verzwaard uitgevoerd en is het handvat van het waterreservoir bedekt met een laagje RVS. Het bijgeleverde melkbakje past echter niet helemaal in dit plaatje, aangezien dit van eenvoudig plastic is gemaakt en hierdoor goedkoop oogt. Het apparaat heeft een dusdanige omvang dat het prima op het aanrecht past, ook in de wat kleinere keuken.

Geluid

Wij heb de JURA S8 vergeleken met onze vorige volautomaat en andere volautomaten die wij de afgelopen jaren hebben gebruikt. Het maalmechanisme is redelijk stil, maar in vergelijking met onze vorige volautomaat iets luidruchtiger. Gezien het zware RVS deksel met siliconen afdichting van het koffiebonenreservoir hadden wij dit niet verwacht. De zetgroep is stil en maakt het kenmerkende geluid dat iedere volautomaat produceert, maar het geluid is wel typisch herkenbaar (wat hoger qua toon) als een JURA zetgroep.

Bediening

De bediening van het apparaat vind volledig plaats middels het 4,3 inch kleuren touchscreen en is hierdoor kinderlijk eenvoudig. Op het hoofdscherm is plaats voor acht verschillende favoriete bereidingen, waaronder enkele dubbele bereidingen, welke op het scherm zichtbaar zijn als afbeeldingen. Als je eenmaal je favorieten hebt ingesteld is het slechts één druk op het scherm, even wachten en je heerlijke koffiebereiding is klaar. Mocht je echter eens wat anders willen dan je gekozen favorieten zijn de overige vier bereidingen middels wat extra aanrakingen van het scherm beschikbaar vanuit de productcarrousel. Per bereiding zijn er enkel standaard waarden in te stellen, zoals de sterkte, hoeveelheid water (ml) en hoeveelheid melk (seconden). Deze standaard waarden kunnen worden opgeslagen bij ieder favoriet in het hoofdscherm, zodat je altijd exact het kopje koffie hebt dat je wenst. Eventueel zijn tijdens de bereiding deze standaard waarden nog aan te passen. Let wel hier hebt je beperkt de tijd voor en dient plaats te vinden door het vegen/klikken of het scherm. Op een of andere manier lukte het ons niet altijd om deze ‘last minute’ aanpassingen te doen, doordat het scherm niet leek te reageren op de aanrakingen. Naast de bovenstaande instellingen zijn er in het instellingen menu ook nog mogelijkheden om de temperatuur van de bereidingen aan te passen.

Smart connect

Middels de bijgeleverde bluetooth dongel is het mogelijk om via de JURA Coffee App (Android en iOS) verbinden te maken met het apparaat. Dit lijkt een leuke functie, maar de meerwaarde heb ik er (nog) niet echt in gevonden. Zo is het niet mogelijk het apparaat op afstand aan te zetten. Dat leek me juist handig, zodat je bijvoorbeeld vanuit bed direct een kop koffie zou kunnen zetten. Daarnaast moet je er toch altijd nog een kopje onderzetten (met het risico van spoelwater in je koffie). Het voordeel wat ik wel zie, is voor families met veel koffiedrinkers in huis die uiteenlopende voorkeuren hebben. Zo is het mogelijk om je eigen koffievariaties (denk aan sterkte, hoeveelheid water en melk) in je eigen app te bewaren en hoeft men geen aanpassingen te doen aan de standaard waarden per bereiding zoals bovenstaand in de alinea “Bediening” omschreven. Dit komt het gebruiksgemak zeker ten goede. Het was overigens wel even zoeken in de app store naar de juiste App, aangezien in de gebruiksaanwijzing niet exact de naam van de App is vermeld. Hierdoor hadden wij in eerste instantie het idee dat de verbinding tussen dongel en telefoon niet goed tot stand bleek te komen.

Schoonmaken

De onderdelen van het apparaat zijn gemakkelijk los te halen c.q. uit het apparaat te halen voor het nodige schoonmaak werk. Het apparaat spoelt regelmatig zelf. De droesbak en de lekbak schuiven met gemak uit het apparaat en zijn hierdoor eenvoudig te legen en te reinigen. Het apparaat geeft tijdig aan wanneer dit dient te gebeuren. Het schoonmaken van het melksysteem gaat volledig automatisch (na een druk op de knop) middels het geïntegreerde reinigingsprogramma. Wel vinden wij dat het apparaat erg snel de melding geeft dat het melksysteem gereinigd moet worden. De melding komt na ieder bereiding, terwijl dit naar ons idee prima na een ochtendje koffiedrinken zou kunnen.

Smaak

Over smaakt valt altijd te twisten, maar de koffie die de JURA S8 zet is gewoon goed te noemen, niet meer niet minder. De koffie is goed warm en door de verschillende instelmogelijkheden is sterk ook echt sterk. In vergelijking met onze vorige volautomaat (ca. ½ v/d prijs van deze machine) vinden wij echter het verschil in smaak niet noemenswaardig.

Pluspunten

• Design: Luxe uitstraling
  • Veel variatie mogelijkheden
  • Temperatuur koffie
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Apparaat spoelt vaak
  • Toegevoegde waarde app

Marie 24-04-2018

S8: Met trots koffie voor jezelf en je gasten serveren!

Design:
Op het eerste oog is de JURA S8 in chroom een prachtige machine! Het is een luxe volautomatische koffie machine uitgevoerd met touchscreen en verchroomde details. Werkelijk een aanwinst voor iedere keuken. Hij neemt best wel wat ruimte in op de aanrecht, maar goed hij mag ook gerust gezien worden. Het kleurendisplay springt wel in het oog en geeft het toestel een smart look. Bovenop vind je een RVS chrome bonendeksel met een silicone afsluitrand. Zo blijven de boontjes goed en vers bewaard. Het apparaat weegt niet overdreven zwaar en heeft een professionele uitstraling.

Bediening
De bediening van het apparaat is eenvoudig maar wel stijlvol. Het menu is niet overdreven uitgebreid en daarom alle instellingen makkelijk te doorlopen. De uitleg spreekt redelijk voor zich. Tip: Speel een 3 kwartier door het menu en alle instellingen heen en je weet wat het apparaat allemaal kan. Kijk voor de installatie en aansluiting een youtube video en binnen 20 minuten heb je echt je eerste bakkie koffie gezet. Het is de eerste weken gewoon vooral proberen: koffie sterkte aanpassen, temperatuur aanpassen, gewoon omdat het kan allemaal. Er staan geen maten voor, het is een kwestie van spielerei en smaak. Mocht je de S8 toch vanaf je smartphone of tablet willen besturen of programmeren, dan kan dat met de JURA Smart Connect adapter. Je kan op de S8 de producten een naam geven, zo is je eigen favoriete koffie snel te kiezen.

Onderhoud
De verschillende onderdelen zijn makkelijk los te koppelen voor een reinigingsbeurt. De S8 initieert regelmatig zelf een programma om door te spoelen of te reinigen. Naar mijn inzicht soms wat onnodig vaak maar als je uit bent op strakke hygiëne gewoon akkoord geven op voorgestelde reiniging. De residubak, het waterreservoir en de behuizing allemaal simpel zelf te reinigen. Het schoonmaken van de melkschuimer kan makkelijk via het geïntegreerde reinigingsprogramma, maar als je 'm een keer handmatig wil reinigen, klik je de hele melkschuimer makkelijk van de machine af en spoel je die onder de kraan af.

App
De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Soms nóg handiger dan het handmatig instellen van de machine op het apparaat zelf. De app installeert makkelijk en er hoeft geen persoonlijke data opgegeven te worden om de app te gaan gebruiken. Activeren van Bluetooth op je mobiele device is voldoende om de app te laten zoeken naar een compatibele Jura volautomaat. De app loopt soepel , maar moet eerlijk zeggen dat de verbinding regelmatig haperde. Op zowel mijn smartphone als de tablet kon hij geregeld de S8 niet vinden (android). Ik zie persoonlijk meer nut in het registreren van instellingen en inzage in aantal gezette koffie keuzes dan het bedieningsgemak. Je moet tenslotte altijd zelf nog een kopje onder het apparaat zetten. Daarom naar mijn mening weinig toegevoegde waarde voor het bedrag dat moet worden betaald. Het is meer een gadget.

Scherm
Het touchscreen op de S8 is groot, snel en helder. Nu ben je tegenwoordig al heel wat gewend van smartphones en tablets, maar het komt er dicht genoeg bij. Op dit scherm moet je wel stevig drukken of vegen. Het scherm reageert prima. Eyecatcher!

Voorkeursopties
Een cappuccino heb je binnen de minuut gezet, net als een Latte Macchiato, flat white , espresso of ristretto. Veel keuze! Plus je kunt zelf ook een eigen koffie product toevoegen en die een naam geven. De S8 geeft wel na ieder bereidt melkproduct aan dat je het apparaat moet reinigen. Dit kost je gauw 2 minuten. Persoonlijk vind ik dat overdreven. De melkschuimer is verstelbaar waardoor je de temperatuur en structuur van de melkschuim kunt beïnvloeden.

Geluid
Het apparaat is redelijk bescheiden met geluid. Gelukkig maakt het scherm geen lawaai met overdreven tip signaaltjes. Nadat je koffie (of 2) gezet hebt zou ik het apparaat uitschakelen. Anders gaat hij om de zoveel tijd spoelen en dat hoor je wel. Maar het is niet storend.

Smaak
De koffie die je zet is echt wel heel lekker. Warm genoeg, veelzijdig, prima cremelaag, genoeg keuzes. Je koopt deze machine omdat je meer uit koffie wil halen. Omdat je variatie wil en omdat je jezelf en je visite wil verassen met originele goede koffie. Omdat je een mooie keuken hebt waar deze machine een aanvulling voor is. Je moet de verschillende instellingen voor koffie ook kunnen proeven. Je moet een liefhebber zijn om de stevige prijs hiervoor te willen betalen. Het is net als een B&O TV. Niet per se heel veel beter dan reguliere voordeligere koffiemachines. Maar het is het totaal plaatje dat het verschil maakt. Tip: gebruik passend kopjes of doorzichtige glazen. Het resultaat mag gezien worden namelijk. Met trots kun je op zeker een lekkere bak koffie serveren voor jezelf of je gasten.

Pluspunten

• Design: echte eyecatcher
  • Variatie in koffie smaken en mogelijkheden
  • Groot touchscreen
  • Luxe volautomatische koffie machine
  • Professionele melkopschuimer

Minpunten

• App & bluetooth adapter (matige connectiviteit )
  • Machine wil vaak reinigen

Caroline de Jager-de Haas 24-04-2018

Stijlvolle compacte koffiemachine

Geschreven voor: JURA S8 chroom

De Jura S8 is een strakke en uitstekende koffiemachine van deze tijd. Niet te groot, met touchscreen en het past ook prima in een kleinere keuken!
Op het scherm verschijnen de verschillende koffie keuzes, even aan tippen en de machine doet zijn werk.
Cappuccino, Latte Macchiato (heerlijk stevige opgeklopte melk!), Espresso, gewoon bakkie koffie (of 2 tegelijk), het apparaat kan het allemaal.
De gewenste sterkte is makkelijk op te slaan of tijdens het zetten eenvoudig aan te passen door aan te tippen (want iedereen heeft zijn eigen wensen in ons gezin met pubers, aanhang en vele vrienden).
Ook het reinigen gaat zeer makkelijk, het koffie gedeelte spoelt automatisch na het uit en aan zetten. Vergeet niet het bijgeleverde bakje er onder te zetten!
Ook het melk gedeelte is eenvoudig te reinigen met bijgeleverde middelen.
De handleiding is duidelijk en eenvoudig.
Bijgeleverde gadget is de mogelijkheid om via de App een kop koffie op afstand te zetten, helaas werkte deze nog niet op de Android telefoons, de fabrikant is druk bezig met een update!

Samengevat een uitstekende moderne koffiemachine die makkelijk naar ieders wens heerlijke koffie kan zetten in vele varianten!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Eenvoudig, compact en strak

Minpunten

• App werkt nog niet op Android telefoon

Maaike 23-04-2018

Supermooie machine en heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA S8 chroom

We hebben deze espressomachine nu 2 weken in bezit en zijn tot nu toe bijzonder tevreden. Koffie zetten gaat heel erg gemakkelijk. Het beeldscherm is erg mooi en scherp en de opwarmtijd is heel erg kort.

Wij komen van een cupjes apparaat en zijn dus gewend om heel snel en gemakkelijk koffie te zetten. Op voorhand twijfelde we of dit met een espressomachine ook zo snel en gemakkelijk zou gaan. Het antwoord is volmondig ja! Een cappuccino heb je binnen een minuut gezet, zo ook een flat white en een espresso of ristretto. Het nadeel is wel dat je na iedere cappuccino (of ander melkproduct) het apparaat moet reinigen. Dit kost je al gauw 2 minuten. Klinkt niet lang, maar in de praktijk kan het je weerhouden om een cappuccino te zetten. Echter; de cappuccino is van dusdanige kwaliteit dat het meer dan de moeite waard is.

De Smart Connect app werkt goed. Vanuit de woonkamer zet je snel en makkelijk koffie. De toegevoegde waarde zie ik echter niet. Je moet op voorhand al een kopje klaarzetten, en de koffie komt ook niet naar je toe wandelen. Oftewel: tijdswinst is er niet echt. Een leuke gadget, maar geen reden om voor deze machine te kiezen. Alle andere aspecten echter wel!

Het design is prachtig, het gebruiksgemak is top en de koffie is heerlijk. Als je opzoek bent naar een goede espressomachine dan is dit absoluut de juiste keuze. Er is eigenlijk geen minpunt te benoemen. Wat een topding.

Pluspunten

• Beeldscherm met touchscreen
  • Melkopschuimer
  • Meerdere koffiekeuzes
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Melksysteem reinigen na gebruik

Ronald 23-04-2018

Uitstekende koffie. Veel variatie in mogelijkheden.

Geschreven voor: JURA S8 zwart, zilver

Vol verwachting de doos van de JURA S8 Moonlight Silver open gemaakt. Wat eerst opviel was het strakke moderne ontwerp van het apparaat. Het apparaat zat snel in elkaar en was klaar voor het eerste kopje koffie. Nu gebruik ik al langer bonenmachines, maar dit eerste kopje doppio espresso was een openbaring. Lekker sterk en heerlijk! De machine is snel, misschien wel een beetje te snel, want als je de sterkte van je kopje koffie wilt aanpassen moet je snel zijn, anders is het te laat. Ik stel me voor dat dat wel went.

Daarna een latte macchiato geprobeerd. Het was even zoeken naar de plek waar het slangetje voor de melk aangesloten moet worden, maar toen dat eenmaal gelukt was was het eerst een lust voor het oog om te zien hoe het glas zich vulde met melk en koffie en daarna een lust voor de tong toen de heerlijk warme latte macchiato naar binnen gleed. De machine vraagt dan meteen of het melksysteem gereinigd moet worden, maar dat kun je ook later doen als je meer latte's of cappucciono's wilt maken. Reinigen gaat overigens simpel en snel.

Het menu laat zich simpel bedienen en heeft veel mogelijkheden voor het zetten van zowel enkele kopjes als meerdere kopjes tegelijk. Er werd ook een afstandsbediening bij geleverd met een app op de telefoon. De meerwaarde daarvan heb ik niet gevonden. Je moet bij bediening met de app binnen korte afstand van de machine staan en je moet er toch altijd nog een kopje of kopjes onder zetten. Maar, het idee is leuk.

Na hem nu een paar weken gebruikt te hebben kan ik de machine zeker aanraden. De koffieproducten die er uit komen zijn uitstekend. Goed op temperatuur (kan je zelf nog instellen) en goed van smaak (hoeveelheid koffie en maalgraad ook in te stellen). En dan de keuze ! Alles wat je kan verzinnen op koffiegebied kan deze machine wel voor je verzorgen.

Ik heb veel gebruik gemaakt van de machine en dan is het jammer dat je die niet rechtstreeks op de waterleiding aan kan sluiten. Er zit een groot waterreservoir bij, maar aansluiting op de waterleiding zou het helemaal af maken.

Kortom en ondanks dat: als je een heel goede koffiemachine zoekt is de JURA S8 Moonlight Silver een aanrader. Je moet er overigens wel een flink bedrag voor over hebben. Maar dan heb je wel een gedegen JURA in de keuken óf je woonkamer staan.

Pluspunten

• temperatuur goed in te stellen
  • veel keuze in koffiesoorten
  • melksysteem snel te reinigen
  • eerste kopje koffie in korte tijd
  • menu makkelijk aan te passen aan eigen wensen

Minpunten

• capaciteit bonenreservoir
  • niet op de waterleiding aan te sluiten

Fam. de Graaf 23-04-2018

Heerlijke koffie uit een geweldig apparaat !

Geschreven voor: JURA S8 zwart, zilver

Heerlijke koffie uit een geweldig apparaat !
Wat een lekkere koffie zeg. De kwaliteit van de koffie die uit deze JURA S8 komt is echt erg goed. Hoe je de voorkeuren instelt of aanpast er komt een heerlijk product uit. De schuimlaag die met het stoompijpje wordt gemaakt is echt stevig. Ook erg handig is dat je je kopje niet hoeft te wisselen om er koffie in te krijgen.

Mooi design!
Staat prima in ieder huishouden. De JURA S8 heeft een aantal mooie details, zoals RVS elementen en een helder touchscreen. Door de speciale klep op het bonenreservoir, blijven de bonen super vers.

Klaar voor 2020 !
Koffie zetten vanuit je luie stoel of tijdens een vergadering! Gewoon met behulp van de gratis JURA Coffee App en de optionele Smart Connect via Bluetooth. Let er wel op dat alvast een kopje onder het apparaat staat, maar dan is het ook genieten.

De hele bediening is kinderlijk eenvoudig. Ieder product wordt vormgegeven met een mooie afbeelding. Elk product is bovendien individueel aan te passen naar smaak, sterkte en hoeveelheid. Een voorkeursinstelling maken is wel handig, het a la minute aanpassen van eventuele voorkeuren moet namelijk erg snel gebeuren.

Schoonmaken.
Het reinigen van deze JURA S8 gaat snel en gemakkelijk. Je bent hier echter wel tijd mee zoet, zeker wanneer je een wat kleinere koffie drinker bent. Het apparaat spoelt met regelmaat, waardoor de lekbak snel moet worden geleegd en het reservoir moet worden bijgevuld. Het is gewenst om de reinigingsmiddelen van JURA te gebruiken vanwege de garantie.

Energiebesparing
Het apparaat warmt snel op en geeft daarna een heet kopje koffie. Na het zetten kan je instellen wanneer het apparaat zichzelf uitschakelt. De instructies daarvoor krijg je via het mooie display.

Pluspunten

• Heerlijke koffie.
  • Goede temperatuur koffie.
  • Geweldige schuimlaag.
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooi kwaliteits apparaat

Minpunten

• erg gevoelige display van het apparaat
  • De app ziet niet of er een kopje staat
  • het apparaat spoelt erg veel

carolina_e 22-04-2018

JURA S8 met handige Smart Connect App .

Geschreven voor: JURA S8 zwart, zilver

De JURA S8 is de perfecte volautomatische koffiemachine voor thuisgebruik.
Gebruik is zeer simpel met een goede gebruiksaanwijzingen.
Zo weet je hoe de JURRA werkt, wat je mogelijkheden zijn en hoe je voorkeurssterkte van de koffiemaling kan opslaan.
Ook kan je tijdens het handmatig gebruik je koffie wat sterker meer / minder water /melk via een display instellen.
Dat gaat door op de display te vegen maar soms dat lukt niet altijd.
Daar is de Smart Connect App. op je mobiel super handig voor.
Op de app. staan al de variaties koffie.
Voordat je koffie zet kan je daar je sterkte en hoeveelheid melk/ water instellen naar je eigen smaak.
De App. onthoud je veranderingen en zo drink je je koffie naar je eigen wens.
Al met al een super apparaat!

Pluspunten

• Gemakelijk je lekkerste koffie naar eigen smaak
  • Snel heet water voor thee
  • Via mobiel APP. Koffie sterkte instellen
  • Warmt snel op .
  • Vraag om schoonmaakspoeling

Minpunten

• handmatig aanzetten voor gebruik.niet via app.
  • Pas op voor spoelwater in kopje
  • APP.veranderingen niet op machine opgeslagen
  • Display machine onhandig als je wilt veranderen

Yvonne de Vroedt 18-04-2018

Koffie kiezen met je smartphone vanuit bad-/ vergaderkamer.

Mooi !
Een lust voor het oog dit schitterende Apparaat, met mooie details zoals de wat zwaardere RVS klep op het bonenreservoir waardoor de bonen luchtdicht zitten en dus vers blijven. Daardoor staat deze JURA mooi in elke ruimte. Met een helder kleuren touchscreen van maar liefst 4,3 inch.

De tijd vooruit.
Koffie zetten met je smartphone! Leuk hè ! Met behulp van de gratis JURA Coffee App en de optionele Smart Connect via Bluetooth. Leuk hoor koffie selecteren op je telefoon of tablet. Wel moet er alvast een kopje onder het apparaat staan en dan heb je kans dat er wat spoelwater in druppelt. Maar ik vind het echt een leuk extraatje.

In de App en op het heldere touchscreen staat van elk product een mooie afbeelding. Elk product is individueel aan te passen naar smaak, sterkte en hoeveelheid. Dit zelf samengestelde product kun je opslaan onder je eigen naam. De hele bediening is kinderlijk eenvoudig. Het is wel aan te bevelen om de eigen voorkeuren op te slaan want het maken van de koffie gaat zo snel dat de aanpassingen ook heel snel moet gebeuren. Een vaste instelling is dan wel handig.

De opwarm /opstart tijd is goed en snel, en de temperatuur van de koffie is goed en zelf nog heter in te stellen. Ik hou zelf wel van een heet kopje koffie.
Op het apparaat zit en energie besparende functie en schakelt automatisch uit als je het niet gebruikt. Het uitschakelen kunt u ook zelf instellen op 15 of 30 minuten of op 1 -9 uur. Het is aan te raden om de standaard instelling op een uur of meer te zetten, anders is het apparaat al weer uit voor je 2e kopje koffie. Je krijgt duidelijke instructies via het grote kleuren display.

Schoonmaken.
Het reinigen van deze JURA S8 was nog nooit zo gemakkelijk en snel. Het is wel aan te bevelen om de eigen reinigings-middelen van JURA zelf te gebruiken hiervoor ook vanwege de garantie. Maar het automatische reinigings-systeem is het super handig.

En de koffie!
De kwaliteit van de koffie die uit deze JURA S8 komt is echt de beste, wat een lekker kopje koffie zeg. Hoe je de voorkeuren instelt of aanpast er komt een heerlijk product uit. En die schuimlaag is echt stevig. Het leuke is om de koffie altijd in doorzichtige kopjes of glazen te doen want dan zie je dat het eindproduct ook mooi is om te zien met diverse lagen. Echt professioneel.

Pluspunten

• Geweldige schuimlaag.
  • Goede temperatuur koffie.
  • Mooi in elke ruimte.
  • Heerlijke koffie.
  • Automatisch reinigings systeem.

Minpunten

• Gebruik App. Wel kopje plaatsen.
  • Voorkeur instellen moet snel.