Krups volautomatische espressomachine - zwart EA8170

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - zwart EA8170 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

LindaRM 19-03-2024

Prima apparaat op 1 ding na...

In principe prima apparaat. Echter na aantal keer ontkalken (geeft apparaat zelf aan) merkte ik dat het tablet niet verder in het apparaat viel. NB. De bijbehorende tabletten zijn best duur. Bovenkantje los geschroefd en bleken alle voorgaande tabletten nog in het tuitje te zitten!! Ze passen er niet doorheen...even getest bij opengeschroefd apparaat: het uiteinde van het tuitje komt uit op de plek waar het koffiedik restant in het afvalbakje gedrukt wordt: dus daar kwam het ontkalkingstablet ook in terecht. Dit voorgelegd aan Krups maar dan krijg ik het advies om te resetten (??)

Pluspunten

• Heerlijk gemalen koffie
  • Altijd afgemeten, nooit teveel koffie overhouden
  • Mooi compact design

Minpunten

• Herrie met malen
  • Ontkalking proces werkt niet door productiefout?
  • Bijbehorende ontkalkingstabletten zijn duur

Maritha 22-02-2023

Geen hete koffie is warm.

Het is een makkelijk handelbaar product, maar de koffie is warm niet heet!!! Heb de koffiemachine ter reparatie aangeboden en kreeg die vervolgens terug maar koffie warmte is hetzelfde , dus de machine gaat retour. Voor dat geld wil ik wel hete koffie, en niet als er nog koffiemelk bij komt lauw is.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Niet warm

f******@q********** 20-02-2022

Goed apparaat

Een gewoon een goed apparaat makkelijk bedienbaar ,lekkere koffie.
Heb het apparaat 2 jaar .
Als het apparaat het aangeeft schoonmaak tablet erin en weer door.

Review 2 juli 2021
Als je het apparaat door hebt werkt hij perfect 1keer per 2maanden een schoonmaak tablet er in en klaar

Pluspunten

• lekkere koffie
  • Makkelijke bediening
  • gebruiks vriendelijk

Minpunten

• geen

l*********@h********** 15-11-2021

3 x zelfde probleem

Apparaat gekocht nov 2020 nu al 2 x terug geweest omdat hij aan de onderkant flink wat water produceerde.
Iedere x het zelfde probleem laatste x was april 2021 nu ja hoor nov 2021 weer zelfde probleem lekkage aan de onderkant.
Heb geprobeert krups te bellen helaas alleen via mail.
Nu weer al 5 dagen verder nog steeds geen mail of wat dan ook terug gehad van krups ben erg telleur gesteld in krups.
Heb ik een maandag apparaat???

Pluspunten

• Goede lekkere koffie

Minpunten

• 3 x zelfde mankament

Erik 31-10-2021

Een heerlijk, pittig bakkie koffie.

Na wat mindere ervaringen met Krups, tóch de EA8170 maar aangeschaft bij de AH...... (279 euro)
Ik moet zeggen; uitstekende koffie met heel veel (makkelijke) instel-mogelijkheden. De koffie-maalgraad, hoeveelheid water en de temperatuur zijn gemakkelijk in te stellen en te programmeren als voorkeur.
De espresso is heerlijk warm en krachtig maar ook een cappuccino, latte of macchiato is eenvoudig te bereiden.

Het water-reservoir, de koffie-restanten en het lekbakje zijn gemakkelijk te verwijderen en te plaatsen, zonder forceren of kracht te hoeven zetten.

Kortom; een perfect apparaat die we nu een paar maanden in bezit hebben.
O ja, die mindere ervaring was omdat het vorige apparaat in de garantie kapot ging en gemaakt werd (dat hoort zo, toch?) maar nét buiten de garantie weer kapot ging -met dezelfde storing- en Krups niet met één of andere coulance-regeling kwam. Want wie zegt me dat het goed gerepareerd was.....

Ja, dan moet je een andere aanschaffen.... maar dan toch écht geen Krups meer. We zijn destijds overgestapt op een cupjes-machine (ook erg goed bevallen hoor), maar die cupjes 'What else' zijn nogal duur.

Een tijdje geleden dus tóch maar weer een verse-bonen-apparaat aangeschaft.
De koffie die wij gebruiken is de Starbucks Pike Place Roast. Onze favoriet !

Pluspunten

• Goede instelmogelijkheden
  • Maalgraad instelbaar
  • Temperatuur instelbaar
  • Koffie-hoeveelheid instelbaar
  • Makkelijk schoon te maken.

Rob 24-10-2020

Krupps

Na een slechte ervaring met een bekend merk espresso machine (lauwe koffie, bewerkelijk reinigen etc), hebben we na jaren toch deze machine aangeschaft op basis van de goede reviews.
We zijn blij verrast met de heerlijke koffie en het gebruiksgemak!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Eenvoudige reiniging

Fred 20-10-2020

Goed apparaat

Goed apparaat makkelijke bediening . Let bij het eerste gebruik op er zit een stickertje op de display wat slecht te zien je ziet niet of het de echte display is of het stickertje
Verder perfect apparaat simpele bediening op tijd een schoonmaak tabletje er in en hij blijft het doen.

Fred 02-07-2020

Goed apparaat

Maalt de bonen uitstekend zet heerlijker koffie. Doet wat het moet doen reinigen is makkelijk met tabletten

Pluspunten

• Makkelijk 1druk op de knop
  • Ziet er goed uit
  • Zet lekkere koffie

Cornelia 18-12-2017

Fijn, snel en makkelijk in gebruik

Krups EA8170 getest. Mooi apparaat om te zien. Niet te groot past goed op het aanrecht. De gebruiksaanwijzing is duidelijk. Je kan twee voorkeuren instellen. En natuurlijk nog wisselen als je dat wil. Ook kan je het automatisch laten spoelen. Makkelijk.
Ik heb even moeten vinden welke maling ik het lekkerste vond. Dat kan je boven in bij de bonen instellen. Er zijn drie standen. Water vullen gaat zeer eenvoudig. Ook het leeg maken van de koffieprut gaat zeer makkelijk. Je plaatst alles gemakkelijk terug. Zonder te moeten duwen of trekken. De koffie is lekker. Je proeft echt dat het verse koffie is. Het opschuimen moet je even aan wennen. Is lekker warm maar schuimt minder goed voor een latte. Voor cappuccino kan hij er voor door gaan. Het tuitje is niet zo makkelijk. Maar went wel. Een breed kommetje gebruiken gaat het beste. Wel is het goed schoon te maken. En makkelijk terug te plaatsen. Ik ben niet ontevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• opschuimen gaat wat moeilijker.
  • verder niet

Ebbel 08-12-2017

Koffiemaatje

Het is een mooi apparaat dat niet al te groot is en makkelijk een plekje kan vinden in de keuken. Het waterreservoir is makkelijk te verwijderen om bij te vullen, maar deze kan ook makkelijk via de bovenzijde gevuld worden. Voordeel is wanneer je te laat bent met bijvullen het apparaat netjes wacht tot het is bijgevuld om vervolgens je koffiekopje verder te vullen. Het geluid van de molen is absoluut niet storend. Het apparaat is verder makkelijk te reinigen. Ook het instellen van de hoeveelheid koffie en water is via het scherm makkelijk in te stellen. Ik mis alleen een app voor een smartphone om het nog verder te kunnen personaliseren. Het melkopschuimbuisje zit voor mijn gevoel niet echt op een ideale plek. Het is even worstelen en uitvinden hoeveel melk je in een beker kan doen voor je hebt uitgevonden wat het beste werkt. Al met al een prima apparaat wat een heerlijk bakje koffie zet.

• Gebruikersgemak

Minpunten

• Melkopschuimer

Richard050175 08-12-2017

makkelijk in gebruik

Het is een mooi apparaat, wat je naar gelang je eigen voorkeur kunt instellen, het apparaat is snel in opwarmen en handig in gebruik.
Hier in huis wordt hij de afgelopen 2 weken zeer intensief gebruikt en we genieten van iedere kop die hij voor ons maakt.
De sterkte is instelbaar en ook de hoeveel water kun je op het makkelijk te bedienen paneel ingeven.
Het voordeel als hij te weinig water in zijn reservoir heeft, je dit kan bijvullen en dan maakt hij zijn programma af.
Hij is makkelijk in gebruik en qua geluid valt het ook mee, als de bonen gemaalt worden.
Tot nu toe doet hij wat hij moet doen, alleen het melkopschuimen is mijn inziens niet echt handig, het pijpje is niet makkelijk in de juiste stand te krijgen en hierdoor toch enigszins ergenis, gelukkig drink ik zelf het liefst de koffie zwart :)

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • makkelijk schoon te houden
  • uitstekende koffie
  • neemt weinig ruimte in

Minpunten

• melk opschuimer

Donna 07-12-2017

Krups EA8170 Arabica Zwart

het werd tijd voor een cadeautje voor mijn partner aangezien hij zijn koffie alleen buitenshuis moest halen. Het design was voor mij belangrijk, het moet wel mooi staan op het aanrecht. Het is een prachtig apparaat, maar inhoudelijk nog veel meer. Keuzes alom, tempratuur, sterkte, hoeveelheid. Ik ben dat allemaal niet gewend. Ondanks alle opties zeer gebruiksvriendelijk. Je kan je favorieten keuzes opslaan waardoor een kind de was kan doen. Hele lekkere koffie, met opgeschuimde melk.

• Luxe
  • Gebruiksvriendelijk