Krups volautomatische espressomachine - zwart EA8908

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - zwart EA8908 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

p***********@h********** 22-01-2024

Wat een top apparaat. Heerlijke koffie; goede schuimlaag, naar voorkeur in te stellen maling. Ruime keuze op koffiesoorten. Makkelijk te bedienen display.
Ruim waterreservoir.
Enige nadeel is als je theewater wilt zetten en je hebt ervoor een cappuccino gezet, komt er nog wat melk mee in het theewater.

Sariu 12-07-2023

Krups espresso volautomaat Evidence EA8908 (gesponsord)

Krups espresso volautomaat Evidence EA8908 (gesponsord).

Dit is mijn eerste volautomatische espressomachine en de koffie smaakt echt heerlijk (ligt ook aan de koffiebonen). Er is veel af te stellen om tot het juiste bakje koffie te komen; verschillende soorten (espresso, long coffee, dopio, ristretto), hoeveelheid water, extra shot espresso en dark-functie. Je proeft dat de verschillende soorten en instellingen echt een eigen smaak hebben.
Melkopschuimen werkt ook heel goed. Ik vind het persoonlijk erg handig dat het melkslangetje direct in een melkpak kan en er geen ruimte nodig is voor een los melkreservoir. Geen gedoe met een stoompijpje en je verspilt geen melk. Wel veel schoonmaakwerk na het maken van opgeschuimde melk.
Tot slot ziet het apparaat er ook mooi uit. Het design is strak, fijne touch-knoppen en neemt niet teveel ruimte in. Eigenlijk vind ik het lawaai het enige minpunt. Niet alleen het malen van bonen, maar ook het gebrom tijdens het zetten. Gelukkig duurt dat maar kort.
Met de prijs waarvoor ik dit apparaat heb gekocht is dit al met al zeker een aanrader.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Handig, simpel en goed melkopschuimen
  • Veel functies
  • Compact

Minpunten

• Lawaai
  • Schoonmaken na melkopschuimen

Ruud 01-12-2019

Krups machine

Jarenlang een krups machine gehad die echt herrie maakte bij het malen van de bonen.
Dat is nu gelukkig voorbij deze machine is stil koffie smaakt erg goed .
De melk schuimlaag via het slangetje werkt verrassend goed oude model zat stoom pijpje op maar dan zat heel de keuken onder de melk deze machine doet alles zelf creëert in korte tijd een lekkere volle schuimlaag voor verschillende dranken.
Groot plus punt is ook de heet water functie.daardoor is de waterkoker overbodig

Pluspunten

• Snel lekkere koffie
  • Goede schuimlaag
  • Stil
  • Groot waterreservoir
  • Ruime keuze aan drankjes

Minpunten

• Kleine opvang bak voor prut en lekbak

Ans 29-08-2019

Minimaal onderhoud

Dit is onze derde volautomatische kofiemachine. Voor deze gekozen omdat de zetgroep volledig ingebouwd is dus niet schoon gemaakt hoeft te worden. Bovendien kun je de melk opschuimen door het slangetje rechtstreeks in het pak melk te hangen. Een groot voordeel met een gezin waarin erg veel cappucino's en latte's worden gedronken.

Pluspunten

• Geen uitneembare zetgroep
  • Waterfilter

Arnold van Uffelen 14-05-2019

Strak model Espresso Koffiemachine

14-05-2019 hebben wij de Espressomachine gekocht en gelijk uitgetest. Zeer mooie koffiemachine, maakt niet veel herrie bij het maken van koffie. Makkelijke bediening en instellingen voor veel soorten koffie. Lekker bakkie koffie en espresso.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Goede smaak koffie en espresso
  • Goede temparatuur voor de koffie
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Veel kuststof
  • Kleine afvalbak

RemyN 19-09-2018

Fijn en uitgebreid apparaat met veel mogelijkheden

Na een goede twee weken dit apparaat the hebben gebruikt, is het nu toch echt tijd om het er eens goed over te hebben...

Toen ik het voor het eerst open maakte, was het alsof ik een soort van buitenaardse schatkist had gevonden. Oneindig veel mogelijkheden en heel veel opties. Het begon allemaal spannend. Een daadwerkelijke wetenschappelijke test om je PH waardes van het water te ontdekken, om optimaal te kunnen genieten van het meeste overheerlijke bakje koffie! Na de uitgebreide, maar enigszins wat onduidelijke handleiding te hebben gelezen, heb ik het apparaat vol moed maar aangezet. En hier werd ik warm onthaald met een duidelijke en gebruikersvriendelijke interface!

Na alles stap voor stap te hebben gedaan, was ik klaar voor mijn eerste bakje koffie! Ik heb de bonen er in gedaan, het melk slangetje aangesloten en mijn vriendin blij gemaakt met een heerlijk bakje Macchiato, terwijl ik daarna mezelf heb verwend met een bakje long coffee, extra dark met extra shot!

Het apparaat is in gebruik erg simpel en duidelijk. Je kan alles tot aan de Ml afstellen.

Wel vind ik het persoonlijk wat vervelend dat het bijgeleverde melkslangetje elke keer handmatig schoon gemaakt moet worden. Hier is geen reinigingssysteem voor.

Tevens maakt het apparaat zichzelf automatisch schoon. Maar dit betekend wel dat de opvang container vrijwel dagelijks geleegd moet worden. Althans, mits je het net als mij hebt ingesteld dat de automaat automatisch aan gaat in de ochtend, op de door mij ingestelde tijd.

Het apparaat is LUID! In een opzicht is het vrij logisch dat bonen malen luid is, maar als je geen grote keuken hebt dat afgezonderd is van je woonkamer, is dit wel duidelijk te horen.

Verder is het apparaat echt fantastisch. Je hebt ontzettend veel mogelijkheden en instellingen. Je kan voor elk type kop, glas of mok wel instellen wat de hoeveelheid is en wat je nodig hebt. Het zet heerlijke koffie, en het doet de keuken heerlijk ruiken!
Daarnaast maakt het apparaat zichzelf intern vrijwel compleet schoon, en houd zichzelf goed en duidelijk bij. Als er iets mis is, geeft het apparaat dit ook aan.

Qua prijsverhouding vind ik het weer niet waard. Het is een naar mijn idee té duur apparaat, voor het extra beetje sofware waar er gebruikt van word gemaakt om alles in te kunnen stellen.
Dit had naar mijn belevenis goedkoper gekund.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Uitgebreid
  • Makkelijk te onderhouden
  • Ruikt heerlijk
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Bonen malen is luid
  • Prijsverhouding is wat aan de hoge kant
  • Opvang reservoir moet vaak geleegd

Tatanja 19-09-2018

Lekkere koffie

Ik heb een maand dit apparaat mogen testen, en met veel plezier gebruik van gemaakt. Makkelijk in te stellen en te bedienen, veel talen beschikbaar. Veel opties in het apparaat, de smaak/tempratuur/hoeveelheid kan naar eigen smaak/wens ingesteld worden. De functie 'Thee' en de bijbehorende 3 opties vind ik alleen overbodig, er kan geen thee mee gezet worden, verder is er veel keus in koffie waar ik erg blij van word. Apparaat spoelt wel veel met name na koffie+melk maar dat zie ik niet als een probleem en ik raad daarom ook zeker dit product aan!

Pluspunten

• Veel keus
  • Naar eigen smaak in te stellen
  • Lekkere koffie smaak
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Veel spoelen
  • Opvangbakken snel vol

Mountnl 14-09-2018

Top apparaat

Wat een fijne machine! Dacht altijd dat een koffieapparaat veel onderhoud zou kosten maar dat is bij deze zeker niet het geval. Super makkelijke elke koffie maken die je maar wilt zonder gedoe. Melk werkt super simpel en ook dit hou je makkelijk schoon. Enige nadeel is dat ie niet herkent wanneer je bonen op zijn. Verder zeker een aanrader

Pluspunten

• Makkelijk
  • Schoonmaken

Minpunten

• Herkent niet dat je bonen op zijn

Rima 11-09-2018

Restaurant kwaliteit koffie thuis!

Ik heb een kans om deze Krups voor vier weken om te testen. En wat blij ben ik! Vier jaar lang had ik een koffiezetapparaat, die toen alle beste was, maar na een paar jaar begon hij problemen te krijgen, en uiteindelijk was de koffie niet zo lekker meer. Dus ik was heel blij dat ik de kans kreeg om iets anders te testen.
Allereerst- de machine van Krups er mooi uitziet en niet te groot is. Dankzij het grote water en de koffiebonen reservoir hoef je het niet te vaak anvullen. Er zijn zoveel koffie keuzes en elk van hen is geweldig. Natuurlijk hangt het aan welke koffiebonen en melk je gebruikt. Met producten van goede kwaliteit kunt u thuis een kopje koffie van het restaurant-kwaliteit hebben. Ik ben dol op de extra opties: je kan instellen temperatuur van het drankje, aanpassen de maalfijnheid van de koffiebonen, extra sterke koffie of extra shot. Bovendien het is gemakkelijk te onderhouden en je kan het slangetje gewoon in de melkverpakking stoppen, makkelijker kan niet!
Geweldig dat ik kan een babycinno maken voor mijn dochtertje: melkschuim met wat kakaopoeder er op- genieten we ons koffie pauze samen.
Een paar nadelen zou ik zeggen zijn dat hij veel lawaai maakt en een beetje langzamer is in vergeleken met mijn oude koffiemachine. Ook als u de hoeveelheid koffie of melk in uw drankje wilt aanpassen, moet u wachten tot de apparaat opwarmt als u ernaast staat.
Maar overal is het een geweldig koffiezetapparaat!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Verschillende koffie opties
  • Makkelijk onderhoud
  • Grote water/koffiebonnen reservoir
  • Echt heel veel plus punten!

Minpunten

• Langzaam en maakt veel herrie

Desiree 07-09-2018

Perfect!

Na lang wikken en wegen, heb ik deze machine op aanraden van een vriendin gekocht en ik ben enorm blij met mijn keuze. De koffie is heerlijk en goed van temperatuur. Daarnaast is het gebruik zo makkelijk dat de keuze voor bijvoorbeeld een latte snel gemaakt is. Het slangetje voor de melk kan zo in een pak gedaan worden, dus geen melk in een kannetje over houden omdat je teveel hebt overgegoten. Ook kan je je eigen voorkeur van verhouding qua melk en koffie aangeven en de keuze wordt dan onthouden. Dus mocht je de volgende keer weer dezelfde koffie willen, hoef je het niet weer in te stellen.

De stylingset van de machine is strak en mooi afgewerkt. Het touch-panel is mooi vormgegeven en je ziet aan het icoontje welke koffie ze bedoelen. Nadeel is wel dat stof bij de zwarte variant heel makkelijk aangetrokken wordt, maar dat heb je natuurlijk met hoogglans materiaal.

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Trekt makkelijk stof aan bij de zwarte variant

Joostd 05-09-2018

Ik heb de KRUPS EVIDENCE EA8908 een paar weken en en vindt het een goed uitziende machine. Mooi zwart en goed verlichte bediening. De installatie staat goed uitgelegd in de beschrijving net als het onderhoud en de functies van het apperaat. Het heeft een groot waterreservoir, erg handig. Het heeft veel functies en dat vind ik wel fijn. Alleen het belangrijkste is de smaak van de koffie, En dat is nou net niet sterk genoeg. Het lijkt soms op filterkoffie en dat vind ik erg jammer. Daardoor zijn ook de cappuccino en latte machiato dus ook aan de slappe kant.

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijke bedieninv

Minpunten

• Slappe koffie

Helen Mol 01-09-2018

Mooi design en gebruiksvriendelijk.

Wij hebben de krups Evidence EA 8908 nu circa 1 week in gebruik. Wij zijn erg enthousiast over het gebruiksgemak van de Evidence. Je proeft dat je echt een hoogwaardig kopje koffie drinkt. de krups machine maakt ook niet zoveel geluid en gaat redelijk snel. Wel zo fijn als je bezoek hebt. Ook van kennissen kregen wij gelijk lovende reacties.

• Gebruiksvriendelijk
  • Geluid

Minpunten

• Slangetje melk reinigen

Joël 01-08-2018

Mooi design, goede koffie

Apparaat heeft een erg mooi en chic design, ziet er netjes uit. Werking is vrij eenvoudig, apparaat neemt wel vrij veel tijd voor reinigen voor/na het maken van de koffie naar keus (cappuccino, espresso, latte macchiato, reguliere koffie, ...), maar dit is niet storend, goede koffie mag immers best even tijd kosten om te maken!

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Reinigingstijd

Dickus 14-05-2018

Veel soorten koffie

Het leuke aan deze machine is dat je heel veel verschillende soorten koffie kunt zetten, gewone koffie maar bv ook een cappuccino. De vormgeving van de Krups is mooi strak en het digitale display is duidelijk en overzichtelijk. Het waterreservoir is groot en er kunnen veel koffiebonen in het koffiebonen-reservoir. De bediening is eenvoudig, maar de knopjes zijn lastig te zien als de omgeving wat donkerder is. Melk is direct vanuit het pak te gebruiken, dus geen vies melkreservoir. De hoeveelheid melk is in te stellen. Onhandig is dat er na elke keer als er melk gebruikt is, je het apparaat door moet spoelen. De handleiding is niet echt gebruiksvriendelijk wat wel jammer is omdat je best veel dingen moet doen voordat je je eerste kopje koffie kunt gaan zetten. Het malen van de bonen maakt best wel veel herrie, wat je duidelijk merkt als je een open keuken hebt.

Pluspunten

• Groot bonenreservoir

Minpunten

• Vaak spoelen

Henk van de Koster 10-01-2018

Toe aan echte koffie

Sinds jaar en dag zetten we koffie met de bekende Senseo koffiezetter. Prima, maar niet echt bijzonder. Ik verbaasde mij altijd over de volle rijke smaak van koffie in een -goed- café of restaurant. Daartoe ben ik dan toch maar overgegaan tot de aanschaf van echte koffiemachine. Vandaar dus de krups. Het installeren was een fluitje van een cent en binnen de kortste keren kwam het eerste kopje uit het apparaat.

Veel verschillenden soorten koffie moet je maken door een soort van trial en error systeem. Uitproberen en proeven is het devies. Het voordeel is dan wel dat het apparaat 'onthoudt' wat je doe zodat het apparaat leert wat je lekker vind

Pluspunten

• Makkelijk te installeren

Minpunten

• Traag
  • Beknopte gebruiksaanwijzing

edwin1967 21-12-2017

Fijne bonenmachine

Heb de bonenmachine van Krups het type EA8908 mogen testen en na 2 weken kan ik zeggen dat het een degelijke en goede bonenmachine is. Het apparaat is niet te groot en voelt robuust aan. Er zaten diverse meegeleverde producten bij, zoals een melkslangetje/reinigingstabletten/antikalkbakje enz. Belangrijk is eerst de hardheid van het water te testen bij ons omgeving Leiden zat deze op klasse 4(zeer hard) dus hierop ingesteld. Datum/ tijd ingesteld alsmede de taal en maateenheid, hier begin je mee als je de bonenmachine aanzet volg gewoon de instructies.
Belangrijk is het instellen van de maalfijnheid van de koffiebonen, hoe fijner hoe sterker de koffie.
De smaken hangt uiteraard af van het soort koffiebonen, er zat en zak bonen bij van Krups zelf en deze waren in ieder geval lekker.
Je kan diverse soorten bakkies zetten als Cappuccino/Macchiato /Long Koffie/Expresso enz. Ook kan er Thee worden voorbereid (Soort Thee hierop wordt dan de watertemperatuur aangepast).
Tot nu toe ben ik tevreden over het apparaat en ben bezig om je juiste om de juiste instelling voor mijn Cappuccino te vinden, maar dit gaat vast lukken.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • twee koppen tegelijk

Minpunten

• na iedere melk gebruik moet je spoelen

Dick 21-12-2017

Goede vervanger voor andere koffiemachines

Nu twee weken de Krups EA8908 espressomachine in huis, als vervanger voor onze Dolce Gusto en Senseo koffieapparaten, moet ik zeggen dat deze machine mij prima bevalt. Veel keuzes op het apparaat en wat heel handig is een boost functie om je koffie extra sterk te maken. Cappuccino en Latte Machiato zij met het aansluitbare slangetje makkelijk te maken. Nadeel (en eigenlijk ook weer een voordeel) is dat er na elke cappuccino en Latte Machiato je het slangetje moet demonteren en je de lekbak moet legen omdat er automatisch een schoonmaak spoeling volgt. Voordeel hiervan is, dat je altijd een gegarandeerd schone machine hebt voordat je nieuwe koffie maakt. De vele functies op de machine maakt het mogelijk om voor iedereen de koffie te maken die men wil. Fijn is ook de grote waterbak zodat er niet na elke paar bakkie je het water bij moet vullen. Een waardige vervanger voor de andere koffieapparaten.

Pluspunten

• Veel verschillende smaken

Minpunten

• Schoonmaken na elke speciale koffie

Kimberly90 20-12-2017

Lekkere koffie, makkelijk in gebruik!

Sinds een aantal weken hebben wij de KRUPS Evidence zwart in huis. Allereerst wat is dit een grote vooruitgang op ons vorige koffiezetapparaat.

Wij zijn groot koffie liefhebbers en daarom ook zeer over dit apparaat te spreken. Het is mogelijk om een groot aantal verschillende koffiesoorten te bereiden. De bereiding van de koffie is vrij vlot en heeft door de bonen een heerlijke geur. Daarnaast is het koffiezetapparaat makkelijk in gebruik.

Onze favoriet is de cappuccino met een extra shot espresso. Daarnaast is het ook mogelijk om variëren in de hoeveelheid koffie, voor elke koffiekop of mok is er een geschikte hoeveelheid.

Tevens zijn wij te spreken over het design. Niet te veel poespas maar een elegante, solide strakke uitstraling.

Een minpunt van dit apparaat is dat het bakje met koffieprut snel vol is en geleegd moet worden. Daarnaast is het bereiden van melkdranken, zoals cappuccino door het slangetje wat omslachtiger.

Pluspunten

• Veel soorten koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vaak reinigen
  • Geluid

Peter 18-12-2017

Volautomatische espresso machine

We hebben dit apparaat nu zn 2 weken in huis en al diversen soorten en maten koffie gemaakt.
De vormgeving is heel erg mooi.
Echt een plaatje van een apparaat op uw aanrecht.
Maar de werking is nog niet zo simpel.
Je kan bij elke soort koffie tijdens het tappen met een pijl omhoog en omlaag zelf kiezen hoeveel u wilt.

Het vervelende vinden aan het maken van een cappuccino is dat zodra de cappuccino klaar is je zilveren klepje open moet maken en alles uit moet spoelen.
Ook het slangetje wat er bij zit moet je grondig schoonmaken.
Ook is het moeilijk In te stellen of je een slap bakkie wilt of een sterke.
Je kan een extra shot espresso toevoegen, maar dan word het vaak zn flinke bak koffie.
En na een koffie of 5 moet je heel voorzichtig de lekbak eruit halen om die te legen.
Dit zijn tot nu toe de punten waar ik tegen aan gelopen ben.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Niet echt geschikt voor onder de keukenkastjes