De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische espressomachine One-Touch-Cappuccino Latt'Espress Zwart EA82FB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

tess 04-03-2018

Mooi apparaat, maar niet voor de cappuchinodrinker

Het apparaat ziet er strak uit, mooie uitstraling. Eenvoudig te bedienen zonder al teveel toeters en bellen. De koffie is goed heet, dat is prettig. Het vullen van het waterreservoir gaat makkelijk. Het geluid van het malen van de bonen is wel wat hard, maar dat zie je bij veel apparaten. De reden dat ik het apparaat een 6 heb gegeven is omdat ik een echte cappuccinodrinker ben. het is mij niet gelukt om van de melk schuim te maken. De nieuwe variant van dit apparaat is daar wel toe in staat.

Pluspunten

• uitstraling
  • goede temperatuur
  • eenvoudig

Minpunten

• cappuchinomelkschuimer

WenndiiY 02-03-2018

Fijn, niet te groot, koffiezetapparaat.

Fijn klein koffiezetapparaat. Past hier in ieder geval goed op het aanrecht, vergeleken met de grotere uitvoeringen. Maakt niet teveel geluid.
De koffie hoeveelheid is in te stellen en ook de sterkte daarvan.
Jammer dat je er niet veel verschillende soorten koffies mee kan zetten.
Het spuitstukje voor water druppelde regelmatig dus deze moest wel boven het opvangbakje hangen.
Een fijn apparaat, maar wij zouden er 1 kiezen waar meer mogelijkheden op zitten.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Instelbare hoeveelheid
  • Maakt niet teveel herrie

Minpunten

• Niet veel opties qua koffie
  • Prijzig

kees 26-02-2018

Matig apparaat tegen een zeer hoge prijs

Ik heb de Krups EA82FB10 espresso apparaat mogen testen.
Het apparaat maakt redelijk veel herrie vooral met bonen malen.
Het melk pijpje om melk op te schuimen is voor het mooi tekort om het melkkannetje goed rond te kunnen draaien voor optimale verwarmen/opschuimen van de melk en zonder het apparaat onnodig te beschadigen.
Aan te raden is om de optie Krups XS 6000 melkopschuimer erbij te bestellen. (niet getest)
Na 3 weken diversen soorten koffiebonen uitgeprobeerd te hebben om de juiste smaak koffie te vinden ging het apparaat helaas kapot.
Het apparaat deed een automatische reiniging en kwam er niet meer uit (resetten niet mogelijk).
Tevens liep het water en koffieresten onder uit het apparaat (niet via de lekbak).
Doordat ik hem in zo’n korte tijd niet voldoende heb kunnen beoordelen ben ik matig over de smaak, prijs kwaliteitsverhouding en zijn mogelijkheden zoals het maken van cappuccino of latte macchiato.
Ik had hoge verwachtingen van zo’n prachtig apparaat dat qua design een aanwinst in je keuken is, maar ben na deze test zwaar teleurgesteld op over zijn prestaties.

Pluspunten

• prachtig design
  • groot waterreservoir

Minpunten

• maakt veel herrie
  • melkschuim/heet water pijpje te kort
  • extra optie kopen voor melkopschuimen

Robert 20-02-2018

Deze mooie compacte bonenkoffie machine nu bijna een maand in huis, geniet dagelijks van lekkere koffie.

De pluspunten: hij is mooi compact voor een volautomaat, hij is vrij stil, de koffie goed op temperatuur, installatie is simpel en staat verder mooi in de keuken.

De verbeter punten: het uiterlijk ziet er goed uit maar voelt verder wel erg plastic,
Insteldraaiknop werkt traag, snel draaien wordt niet goed geregistreerd. Geeft vaak aan dat de opvang bak vol zit terwijl dat nog lang niet zo is, het stoompijpje hangt er beetje losjes naast en gebruik daarvan is niet handig. Meerdere kopjes koffiezetten duurt lang en wanneer je 2 tegelijk wilt zetten kan dat alleen in de vorm van 1 grote die dan niet veranderd kan worden in bijvoorbeeld 2 van 140ml. Stop registratie bij de 2e keer indrukken van de knop is heel erg vervelend en overkomt nog steeds regelmatig, hierbij worden ook de gemalen bonen weggegooid.

Al met al, leuke compacte machine die toch nog wel een aantal verbeteringen kon hebben.

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Minpunten

• Traag
  • Kleine opvang
  • Weinig capaciteit

SouvSouv 18-02-2018

Fijne vlotte bonenmachine

Krups Quattro Force EA82FB nu een paar weken in gebruik. Het is een prettige machine welke snel opstart. Wanneer je in de ochtend voor je werk even snel een bakje koffie wil, dan ben je aan het goede adres met deze koffiemachine. Het instellen van het apparaat gaat razendsnel. Binnen 20 minuten na het uitpakken stond de machine al gereed voor de eerste bak koffie. Het opschuimen van melk is even puzzelen qua tijd, maar dan heb je ook heerlijk opgeklopte melk. Nadeel is dat het instellen van de sterkte van de koffie niet zo gemakkelijk werkt. Wanneer je met ze tweeën koffie wil drinken stel je het apparaat gemakkelijk in op 2 koppen koffie. Zelfs het aantal milliliter per kopje is in te stellen. Wil je een complete bak koffie en geniet je van opgeklopte melk, dan is dit een compleet apparaat. Prettige bijkomstigheid is dat het niet een ontzettend groot apparaat is en gemakkelijk op je keuken past. Daarbij is het een mooi design wat niet misstaat op de keuken.

Pluspunten

• Snel
  • Voor meerdere personen tegelijk
  • Niet te groot
  • Gemakkelijk bij te vullen

Minpunten

• Instellen van fijnmaling

MK84 16-02-2018

Goeie koffie kwaliteit en een mooi apparaat

Ik hou zelf van lekkere sterke koffie en ben thuis voornamelijk zo'n Nespresso apparaat gewend. Ik heb nu ondervonden dat het helemaal niet verkeerd is om met hetzelfde gemak ook verse koffie te kunnen nuttigen. Ik vind het apparaat erg goed werken, deze maakt niet veel lawaai. Het is bij het eerste gebruik wel even interessant om alle functies en opties in het apparaat na te lopen. Voor mij persoonlijk waren niet alle functies even belangrijk of nuttig. Het automatisch inschakelen bijvoorbeeld heeft naar mijns inzien weinig nut want de opwarmtijd van het apparaat is niet zo heel lang. Verder zitten er niet veel bijzondere opties op. Gewoon rechttoe rechtaan lekkere koffie zetten. Ik vind het ook persoonlijk niet erg handig om met de stoomfunctie melk op te schuimen, maar dat is voornamelijk omdat er veel werk zit in het voorbereiden en schoonmaken. Ik ben dan ook echt meer voor een simpel bakje koffie, en daar is dit apparaat zeker goed voor geschikt.

Een kleine minpunt vind ik het waterreservoir. Hier zit een handvat op zodat je deze makkelijk op kan tillen om te vullen. Juist door deze handvat kan het deksel makkelijk open vliegen waardoor er ook makkelijk stof of rotzooi in kan vallen. Een ander, relatief klein, minpunt is dat de opvangbakjes redelijk snel vol zitten. Je kan dan geen koffie zetten tot je deze hebt geleegd. Maar aan de andere kant is het ook weer positief dat het apparaat dit zelf aangeeft.

De koffiesmaak is trouwens ook afhankelijk van welke bonen je er in stopt. Ik heb zelf verschillende sterktes geprobeerd om zo voor mezelf te kunnen achterhalen wat voor mij het lekkerst is. Op het apparaat zelf kan je zelf nog wat opties instellen van warmte en hoe vol je het kopje wilt hebben. Al bij al vind ik het een prima systeem. Verschillende mensen die bij mij op bezoek zijn geweest waren ook onder de indruk en waren direct ook geïnteresseerd om deze aan te schaffen.

Daarnaast is het veel voordeliger om verse koffiebonen aan te schaffen vergeleken met de Nespresso kupjes. Dus gezien de goeie koffie kwaliteit van dit apparaat is dit wel een grote pluspunt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie
  • Mooie design
  • Druipt niet

Minpunten

• Klep waterreservoir vliegt makkelijk open
  • Opvangbakjes zitten redelijk snel vol

Wil 05-02-2018

Veelzijdig koffie apperaat voor de heerlijkste koffie

Deze koffie machine kocht ik omdat ik vele kopjes koffie ☕️zet waaronder vele soorten zoals coffee latte cappuccino espresso enz... Ook krijg ik vele thee liefhebbers en als kleine zelfstandige komt dit koffie zet apparaat mij zeer goed van pas. Niet alleen het design en de compactheid van het apparaat gaf de doorslag , maar vooral ook het verse malen van de koffie bonen komt goed de smaak van elk kopje ☕️ koffie ten goede.Een heerlijke vers gemalen kop koffie op welke wijze dan ook gezet is het verbluffende resultaat. Een echte aanrader 👍 voor elke koffie liefhebber.Over smaken valt te twisten maar voor de echte liefhebber heeft dit apparaat het 👌echte WHOW effect.

Pluspunten

• helder display
  • heerlijk aroma
  • water toe kunnen voegen bij elk kopje koffie
  • 👌☕️👍

Minpunten

• vaak de lekbak en koffie trap bak legen
  • niet zelf de sterkte van de koffie kunnen bepalen

Kim1981 05-02-2018

Fijn apparaat

Ik vind het een fijn koffiezetapparaat. Wij hadden eerst een tassimo met cups, maar deze koffie is toch vele malen beter.
Het is niet zo'n groot apparaat dus het neemt niet je hele aanrecht in beslag.
De opgeschuimde melk maakt je koffie helemaal af.
Wel vind ik het pijpje waarmee je de melk moet opschuimen of waarmee je heet water voor bv thee moet maken niet handig geplaatst.
Het is lastig om je kopje er juist onder te krijgen.
Ook maakt hij wel wat lawaai als hij bezig is.
Verder prima apparaat.

Pluspunten

• Heerlijke verse koffie
  • Neemt niet veel ruimte in
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Pijpje voor melk opschuimen niet goed geplaatst
  • Lawaai

joeri_zelf 04-02-2018

Fijn apparaat

Ik werk op een studio met 6 mensen die allen gebruik maken van de nieuwe Krups espressomachine. We maken nu ruim een week van het apparaat gebruik. Het vorige apparaat, ook van Krups, maakte teveel herrie om te kunnen blijven gebruiken in ons kantoor. Daarom hebben we deze nieuwe en duurdere versie van Krups besteld. Deze maakt veel minder geluid/herrie en daarom ben ik er heel blij mee. Het malen van de bonen maakt minder herrie maar ook als de koffie bezig is in het kopje te lopen. Nu kunnen we gewoon nog telefoneren terwijl iemand anders koffie aan het pakken is. Verder heeft het apparaat een digitaal display wat makkelijk werkt dmv een draai-druk-knop.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Gemakkelijk in bediening

JudithH 03-02-2018

Heerlijke koffie met een schuimlaagje

Als je een Senseo apparaat gewend bent, merk je pas dat dit toch wel veel lekkerder is!!
Sinds een paar weken heb ik dit product in beheer. Het is gemakkelijk in gebruik en de koffie is in verschillende sterkten in te stellen (evenals de warmte).
Het uiterlijk vind ik zelf teveel plastic als ik kijk naar de prijs. Tijdens het malen van de bonen maakt deze best veel geluid.
Het stoompijpje voor het opschuiven van melk vind ik een leuke toevoeging al kost het wel wat ervaring voor dat dit helemaal lukt.
Desondanks is het apparaat gemakkelijk in gebruik en is het heerlijk om een ieder te kunnen laten meegenieten van jouw koffie.
Koffie is een kwestie van smaak dus ook het verschil in de koffiebonen moet ik nog testen maar dat komt vast goed.
Ik ben om.....eindelijk échte koffie in huis

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Verschillende sterkten
  • Mooi formaat

Minpunten

• Maar 1 kop koffie per keer
  • Plastic uiterlijk
  • Maakt veel herrie tijdens het proces
  • Prijs

Wipi68 02-02-2018
Laat ik voorop stellen dat ik de koffie heerlijk vind. Alleen de koffie mag wel wat warmer. , zeker als je 2 koppen koffie tegelijkertijd zet. Het waterreservoir is groot genoeg voor mij. Het design is prima voor mij en past ook goed in mijn keuken qua kleur. De toetsen moet je vrij hard indrukken dat is wel wat jammer. Je krijgt te snel een teken dat je het reservoir moet leeg maken terwijl dit nog niet noodzakelijk is. Daarbij maakt het apparaat behoorlijk wat geluid .dus op dit moment redelijk tevreden.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Veel geluid
  • Koffie niet al te warm

Rick 02-02-2018

Lekkere koffie en fijn om af te wisselen

Na jaren een Philips te hebben gebruikt nu eens de Krups gaan testen om te kijken of deze bevalt. Toch altijd leuk om te merken dat er wel degelijk verschil zit tussen koffie apparaten. De Philips is altijd wat waterig geweest en deze kruis geeft me een echt diepere koffie smaak. Bevalt me wel!
De keuze tussen de verschillende koffiesoorten bevalt me ook prima. Je kan bij iedere keer opstarten kiezen om te spoelen of niet; ook prettig, zit je niet altijd te wachten op het spoelen maar kan je kiezen hiervoor. Al met al, prima apparaat, snel in gebruik kunnen nemen en fijn idee van een waterfilter erin.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs aan hoge kant

RinskeVG 01-02-2018

Mooi design, eenvoudig te gebruiken

Het apparaat is nu een weekje in gebruik. Design is mooi en je hebt hem snel aan de praat doordat je snel door het instellingen menu wordt geloodst. Wat jammer is, is dat de koffie steeds niet superheet is. Het lekkerste is als je hem eigenlijk te heet om direct te drinken krijgt, en dat krijgen we met dit apparaat nog niet voor elkaar, ook ondanks het kopje vooraf verwarmen.

Pluspunten

• Snel op te starten en in te stellen
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Koffie wordt niet enorm heet bereid
  • Wordt te snel gesignaleerd dat bakjes leeg moeten