Miele CM 5300 rood

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 5300 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Sonny 20-11-2017

Prima op persoonlijke voorkeur in te stellen.

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Deze machine van Miele mogen testen. Om te beginnen liep dit voortreffelijk. Duidelijke afspraken over leveren, zelfs kilo bonen er bij gekregen.Daaraan merk je dat Miele echt een topmerk is. Het apparaat toont degelijk. Instellen is wel even een werkje, maar met de goede Nederlandse handleiding en het Nederlandse menu op de machine is dit goed te doen. Persoonlijke voorkeuren daarom goed in te stellen. Nadeel is het vele spoelen dat hij doet. Dit bezorgd onnodig veel werk met het bijvullen van water en het legen van de lekbak. Dit heeft zeker ook te maken dat ik de melkschuimer er op heb aangesloten. In de praktijk moest ik na 2 tot 4 kopjes koffie lekbak legen, opvangbak koffie legen en water bijvullen. Voor mij is het vele onderhoud de reden om hem NIET te kopen.

Pluspunten

• Nederlands instellingen menu
  • vele mogelijke instellingen te maken
  • koffie is erg smaakvol
  • de melkschuimer is prima

Minpunten

• veel onderhoud
  • vaak water bij moeten vullen
  • vaak lekbak legen

L. Smit 16-11-2017

Mooie koffiemachine, degelijk uitgevoerd

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Een hele degelijke koffiemachine, zet heerlijke koffie, latte macciato, cappuccino e.d.
Je hebt een echte Miele op het aanrecht staan! Mooi strak eigentijds design.
We vonden het enigszins een nadeel dat de watertank vrij klein is en de afvalbak en waterbak regelmatig geleegd moest worden.

• Veel mogelijkheden
  • Degelijke koffiemachine

Minpunten

• Regelmatig legen van de waterbak is nodig
  • Vrij kleine watertank

Joost T 15-11-2017

Gebruiksgemak en heerlijke koffie.

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Over de kwaliteit van de machine heb ik niks op te merken, behalve dat je kunt merken dat het hier om een echte Miele gaat (er is tenslotte geen betere). Een kwaliteitsproduct dus. De machine is bij de eerste ingebruikname makkelijk in te stellen naar Eigen smaak en gemak en daarna ook erg simple in gebruik. Alles via een helder en duidelijk digital scherm en keuzemenu. Ook de instructie voor reiniging en onderhoud zijn gemakkelijk op te volgen. Verder is de keuze uit de te bereiden koffieproducten aanzielijk en kun je naast koffiebonen ook gemalen koffie gebruiken. Qua smaak vind ik persoonljjk dat je kunt merken dat je echte koffie zet met deze machine. Aandachtspunt is het wat kleine waterreservoir en de opvangbak die snel vol zit. Persoonlijk vind ik dit t.o.v. de voordelen een punt om mee te kunnen leven.

Pluspunten

• goeie koffie
  • makkelijk in gebruik en persoonlijke aanpassing
  • gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• grootte van het waterreservoir
  • lekbak zit snel vol

christel 15-11-2017

Prachtig groot apparaat

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Volgens mijn man fantastisch lekkere koffie. Ik zelf ben niet zon koffie drinker.

Het enige nadeel vind ik persoonlijk dat je vrij snel de afvalbak en waterbak moet legen, het zou handiger zijn als deze wat groter is, het bakje van de koffie resten is groot genoeg maar hij geeft al snel aan legen. En beste wel veel lawaai met spoelen.

Saskia 15-11-2017

Strak design, eenvoudige bediening, heerlijke koffie

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Ik heb dit product een paar weken mogen testen.

De koffie automaat heeft een strak design wat volgens mij in iedere keuken past.

Het malen van de verse bonen is duidelijk hoorbaar, maar voor mij niet hinderlijk. Je drinkt wel echt verse koffie.
Het melkreservoir voor cappuccino en latte moet je wel apart aanschaffen. De melk wordt verwarmd dmv stoom, waardoor deze veel lekkerder smaakt (romig) dan een melkopschuimer.

Als je veel koffie drinkt, is het reservoir en lekbak wel wat klein. Je kan 6 kopjes zetten voordat je moet legen.
Automaat spoelt zowel voor als achteraf. Wel goed natuurlijk, want het houdt de leidingen schoon.

Eenvoudige bediening. Standaard 4 soorten koffie die ingesteld zijn (espresso, koffie, cappuccino en latte).
Maar deze kan je ook eenvoudig aanpassen aan andere formaten koffiekopjes (zowel hoeveelheid melk als koffie sterkte). Wel geldt deze aanpassing voor alle kopjes die je zet. Het is dus niet mogelijk meerdere profielen te gebruiken.
In het menu vindt je ook nog andere soorten koffie, zoals cafe au lait.

Eenvoudig schoon te maken. Onderdelen (lekbak) kunnen ook in de vaatwasser.

Pluspunten

• Strak, modern design
  • Eenvoudig in gebruik
  • Romige, warme melkschuim

Minpunten

• Beperkte capaciteit lekbak
  • Geen persoonlijke profielen in te stellen
  • Melkreservoir niet standaard inbegrepen

Mandy Smits 14-11-2017

Eenvoudig in gebruik, en een mooi design

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Een mooie machine, met veel koffie opties.
Je hoort het malen van de bonen wel goed, maar daardoor wel verse koffie!
Hij doet ongeveer 2 minuten er over om een cappucino of latte machiato te maken.

Verder een fijne machine!

Pluspunten

• mooi design
  • verse koffie
  • verse melk

Minpunten

• opvangbak en waterbak snel vol

Fraser 13-11-2017

Mooie en dergelijke machine, écht een Miele!

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Het apparaat voelt zeer degelijk, ondanks de kunststof behuizing is het best een zwaar apparaat. Je trekt dus een échte Miele uit de doos! Koffiemachine is niet heel compact maar door de rechte uitvoering voelt het wel compact. Ruim koffiereservoir en ook het waterreservoir is voldoende, eigenlijk zou je natuurlijk voor elke kop koffie vers water moeten gebruiken... Instellen is zeer goed te goed op het heldere display. Veel instelmogelijkheden! En dan natuurlijk de koffie; na wat instellingen voor de persoonlijke smaak, kan ik niet anders zeggen dat de koffie voortreffelijk is! Ook het maken van cappuccino of een heerlijke Latte is eenvoudig, enorm pluspunt is de mogelijkheid om twee variaties tegelijk te zetten, super! Onderhoud is super eenvoudig, van het automatisch doorspelen van de melkleidingen als het reinigen van de zetgroep is kinderspel. Als ik dan toch een minpunt moet verzinnen is het de iets kleine druppelbak, deze moet zeer regelmatig geleegd worden en werkt op basis van cycli, dus als je alles geleegd hebt kan het best zijn dat je meteen een melding krijgt dat alles geleegd moet worden.. ik ben een zeer tevreden gebruiker!

Pluspunten

• Uitvoering, degelijk en mooi
  • Ruim bonenreservoir
  • Instelmogelijkheden
  • De smaak van de koffie (varianten)
  • Mogelijk om bv ook twee cappuccino's te maken

Minpunten

• druppelreservoir die op cycli werkt ipv vlotter

Paul en Rianne 13-11-2017

1 apparaat, veel mogelijkheden

Geschreven voor: Miele CM 5300 zwart

Deze mooi vormgegeven koffiemachine heeft zeer veel opties. Naast de verschillende soorten koffie kun je snel per soort onder andere temperatuur en sterkte instellen. De touch-bediening reageert goed en snel. Het apparaat reinigt zichzelf grondig, bij zowel inschakelen als uitschakelen. Wanneer je melkschuim hebt gebruikt wordt de melkleiding ook doorgespoeld. Door het reinigen, zowel met als zonder melkleiding, zit de lekbak na +/- 4 bakjes koffie zetten vol en is het waterreservoir naar onze mening ook relatief snel leeg.

Pluspunten

• Veel opties
  • Makkelijk te bedienen en in te stellen
  • Reinigt grondig
  • Mooie/Luxe vormgeving
  • Touch-bediening

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Klein waterreservoir