Siemens TI30A209RW zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI30A209RW zwart op Kieskeurig.nl.

Marieke123 10-06-2018

Iets meer dan een half jaar geleden gekocht

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Na 7 jaar gebruik hield mijn vorige Siemens espresso apparaat ermee op. Het was tijd voor een nieuwe en betere.
Een forse aankoop met de verwachting een betrouwbaar apparaat te kopen.
De koffie die eruit komt is erg lekker en het apparaat is wat stiller.
Na nog geen maand moest ik met het apparaat terug omdat er geen vloeistof meer door de uitloop kwam. Twee weken later kreeg ik het apparaat terug. Twee weken senseo gedronken. Wat een verademing dat het apparaat weer terug was. En ik verwachtte nu ook geen problemen meer.
Sindsdien geeft het apparaat regelmatig na inschakeling aan 'opnieuw starten'. Het klinkt dan ook alsof hij er moeite mee heeft en de laatste 'klik' van het in werking stellen niet kan maken. Soms doet hij het dan na 1 keer uit en aan zetten. Maar meestal moet dit 3 a 4 keer voor hij het weer doet en een enkele keer reageert hij nergens op en doet hij het pas na een uur of 2. Erg vervelend wanneer je bezoek hebt of wanneer je even voor je werk uit een kop koffie wilt drinken en de senseo weer uit de kast moet halen.
Daarnaast geeft het apparaat om de twee weken aan 'calk&clean'. Dit vind ik te vaak, de onderhoudsproducten zijn prijzig en wil ik niet twee wekelijks moeten gebruiken.
Als laatste punt lekt het lekbakje of het apparaat zelf op ons granieten aanrecht.

Ik kan het apparaat weer terug doen voor reparatie (valt nog onder garantie) Maar de genoemde punten (en hoeveelheid ervan) zorgen er bij mij voor dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik een degelijk betrouwbaar apparaat terug krijg. Ik verwacht van Siemens een goed werkend apparaat waarbij er best een mankement kan voorkomen maar in deze vorm stelt het mij enorm teleur en moet ik mijn verwachtingen en beeld van Siemens bijstellen.

AA JJB AA 06-01-2019

Siemens Espresso

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Deze Siemens espresso machine geeft geweldige lekkere koffie ,eigen sterkte makkelijk in te stellen en zeer makkelijk te bedienen.Alles word duidelijk aangegeven en dan ook nog zoveel gevarieerde koffie .

Pieter 18-11-2019

Heerlijke koffie en een probleemloos apparaat

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Dit is onze tweede Siemens koffiemachine, en niet zonder reden. Onze eerste machine heeft de nodige liters koffie gemaakt en geniet nu van de eeuwige rust. De keuze voor weer een Siemens was niet moeilijk. Hij zet heerlijke koffie en zo eenvoudig dat een kind die de was kan doen ook koffie kan zetten met deze machine. We hebben mensen met veel verschillende koffiesmaken, aan die behoefde voldoet dit apparaat uitstekend. Het zal nog wat jaren duren, maar dan nemen we weer eenzelfde.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Minder geluid dan zijn voorganger

Lehel 07-07-2019

Eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Zeer eenvoudig in gebruik, snel een kop koffie, espresso of cappuccino maar ook meerdere keuzes mogelijk. Ik heb nu enkele dagen de Siemens EQ3 One Touch in gebruik. Stand caffe crema geeft snel een lekker kop koffie, lekker heet en een mooie schuimlaag bovenop. De touch knoppen werken direct, de koffie sterkte kan gekozen worden tussen 1 of 3. Ik ben nog steeds verbaasd hoe snel een cappuccino gemaakt kan worden zonder veel poespas. Koude melk in de kop, stoompijpje naar beneden schuiven, knop cappuccino aanraken en het apparaat begint direct de melk schuimen waarna de koffie op de geschuimd warme melk begint te lopen. Stoompijpje af klikken, onder de kraan afspoelen en kan terug geplaatst worden. Zo simpel en eenvoudig een heerlijke kop cappuccino. De frontbediening voor schoonmaak is ideaal, het gehele voorkant scharniert naar links en met een paar simpele handelingen heb je het apparaat weer schoon. Met de compacte afmetingen weet Siemens toch een apparaat te maken die niet steeds bij moet vullen. Een sierlijke aanwinst voor elk keuken, in ieder geval voor mij zeker weten wel.

Pluspunten

• Compact in afmetingen
  • Sierlijk, straalt luxe uit
  • Snel in gebruik
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• lawaai bij koffie malen

pieter 03-07-2019

overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Fijne machine die met een simpele druk op de knop heerlijke koffie zet.
Melk systeem is eenvoudig schoon te maken

PimK 11-06-2019

Perfecte smaak

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Een perfecte koffie smaak. Dat zoek je en vind je terug in deze machine. De koffie is perfect van smaak de aroma is perfect aanwezig. En laten wij de combinatie met het melk niet vergeten. Alles zit in dit apparaat waardoor je in een hand om draai verschillende koppen koffie kan zetten.

De temperatuur is grandioos, de smaak is uitmuntend, de aroma is perfect aanwezig. Wat wil je nog meer.

Groen 08-06-2019

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Apparaat is eenvoudig te bedienen. Het reservoir is war klein. Ook is hij wat luidruchtiger dan de Saeco die we hiervoor hadden. Maar prima koffie

Pluspunten

• Eenvoudig de bedienen
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Wat luidruchtig
  • Klein reservoir om de koffie op te vangen

Jacob Telnekes 28-05-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

In januari j.l. deze machine gekocht, maar werkte niet naar behoren. 2 x voor service opgehaald en retour gebracht.
Vertrouwen kwijt in machine en contact opgenomen met leverancier Bemmel en Kroon, die hem omruilde voor een nieuwe.
Wereld van verschil. Veel minder geluid en geen storingen meer. Koffie is heerlijk. Melk opschuimen moet je even handig in worden. Lukt nog niet erg goed.

P. van der Steen 26-05-2019

Makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Mooi compact apparaat met veel keuzemogelijkheden. Makkelijk te bedienen en schoon te houden. Wij hebben dit apparaat aangeschaft vanwege de vele mogelijkheden en omdat je geen extra reservoir voor de melk nodig hebt. Het is een prima apparaat en is zijn geld meer dan waard. De prijs/kwaliteitsverhouding is prima! Zeer tevreden over dit product!

Pluspunten

• compact
  • Veel keuzemogelijkheden
  • Makkelijk te bedienen
  • Goed schoon te houden

Wal72 12-02-2019

Super tevreden ...

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

We hebben dit apparaat nu een week en kan wel zeggen ik ben er zeer tevreden mee. Koffie echt heerlijk warm. Capucinno te lekker:)
Hier voor hadden we een ander merk maar deze komt er zeker bovenuit.Kortom een aanrader!

31 januari 2019 31-01-2019

Heerlijke hete koffie!

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Heerlijke koffie, van espresso tot latte machiato, voor ieder wat wils.
De sterkte naar eigen smaak in te stellen.
Mooi overzichtelijk display.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goed schoon te maken melkschuimer

Rick 29-01-2019

Mooi instapmodel espressomachine

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Voor als je goede koffie wilt met niet teveel toeters en bellen is dit een goede keuze. Het apparaat is niet de goedkoopste in zijn soort maar daar krijg je goede koffie en Siemens kwaliteit voor terug (bijvoorbeeld de sensor flow voor constante zettemperatur). Naast de 'normale' koffie en espresso maakt dit apparaat ook lekkere cappucinos en latte machiatos. Het schuim is (zeker voor iets wat je met een espressomachine maakt) niet slecht. De ondervonden nadelen zijn dat de machine vrij veel water gebruikt om te spoelen (het waterreservoir is met 1,4 liter niet heel groot) en dat er best wel wat water en koffieprut in de lekbak terecht komt.

Pluspunten

• Siemens kwaliteit apparaat
  • Goede melkopschuimer

Minpunten

• Prijzig
  • Spoelt wel veel

Anoniem 26-01-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Zijn erg tevreden over deze espresso machine. Hij heeft veel mogelijkheden en de koffie is heerlijk. Melk opschuimen moet je even handigheid in krijgen. Hij is gemakkelijk in onderhoud en ziet er prachtig uit.

r 17-01-2019

Perfecte koffie automaat! opschuimen zeer makkelijk!

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

zet heerlijke koffie en cappuccino, opschuimen van melk zeer makkelijk en snel schoon te maken.
geen slangetjes e.d. alleen het opschuim pijpje even afspoelen of in de vaatwasser en klaar!
kortom een mooie makkelijk werkende koffie automaat!

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • heerlijke koffie
  • mooi design
  • makkelijke bediening

Minpunten

• 1 bakje koffie per keer

Menno 16-01-2019

De lekkerste koffie drink ik nu thuis!

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

De machine is erg gemakkelijk in gebruik en geeft mij de lekkerste koffie. Ik kan kiezen uit diverse varianten maar ga voor de latte machiato. Ik hoef de deur niet meer uit voor een heerlijk verse bak koffie. Ook het schoonmaken van deze machine gaat erg eenvoudig en het ontkalkingsprogramma is snel en makkelijk uit te voeren. Ik ben erg tevreden met deze espressomachine die mijn aanrecht siert.

Pluspunten

• heerlijke koffie snel gezet
  • makkelijk schoon te houden
  • mooi vormgegeven

Minpunten

• moet watertank wel vaak bijvullen

Marjolijn 12-01-2019

Helemaal goed

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Fijn apparaat. Lekkere koffie. Helemaal niets mis mee. Maakt een goede cappuccino en een prima latte.

Mignon 07-01-2019

Siemens EQ3

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Prima apparaat, mooi design. Heerlijke koffie en cappuccino. Makkelijk te bedienen en snel klaar. Echt een aanrader!

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • compact formaat

Mark 04-01-2019

Ik wil niet meer terug naar Senseo en filterkoffie!

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Dit apparaat maakt heerlijke koffie. Het smaakt echt zoals je het in een restaurant/koffiebar krijgt. Het maken van cappuccino gaat goed. Het melkschuim is goed stevig (lepeltje blijft er bijna op liggen zo stevig). Het is wel zaak het stoompijpje na elke kofffiesessie schoon te maken, maar dat kan gewoon onder de kraan en in de vaatwasser.

Het apparaat is niet bijster snel, maar daar staat wel lekkere koffie uit een volautomaat tegenover.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat ik hem pas een week heb.

Echt zo'n verschil met gewone filterkoffie! Ik wil nooit meer terug.

Pluspunten

• Goede stevige melkschuim
  • Smaakt zoals in een restaurant
  • Makkelijk schoon te maken
  • Prijstechnisch een goed apparaat

Minpunten

• Niet de snelste
  • Verbruikt veel water voor het spoelen

Linda 03-01-2019

Mooi Design, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Mooi apparaat om te zien, makkelijk in gebruik en onderhoud.
Apparaat maakt in verhouding weinig lawaai.
Fijn apparaat!

Remco 01-01-2019

Compleet apparaat

Geschreven voor: Siemens TI30A209RW zwart

Mooi vormgegeven apparaat, met precies genoeg keuze aan koffie specialiteiten. Hij spoelt zichzelf wel vaak door, zodra je hem aan EN uitzet. Waardoor het soms best lang kan duren voordat je je koffie klaar heb. Maar dan heb je wel een “schone” bak koffie. Bediening is simpel en effectief. Alleen jammer dat het plaatje aan de bovenkant niet warm wordt zodat je je kopjes kan opwarmen. Hier lijkt mij ruimte genoeg voor te zijn.
En het belangrijkste is natuurlijk dat er een lekkere bak koffie uitkomt.

• Simpele bediening
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Groot
  • Vaak spoelen