De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 358 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

i**************@l****** 29-12-2023
Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Zo lang het apparaat het doet is het fijn. Apparaat is nu bijna 4 jaar oud en voor de tweede keer hebben we een mankement. Vorig jaar is het gerepareerd voor 150 euro. Nu geeft apparaat weer storing aan. Gebeld met Siemens. Ik dacht dat apparaat 5 jaar oud was. Daar hoorde bij dat ik kon laten nakijken voor 50 euro en dan zouden ze me laten weten wat uiteindelijke kosten voor reparatie zouden zijn. Toen bleek dat apparaat bijna 4 jaar was. 1 jaar jonger dus. Oh dan geldt die 50 euro niet zei de medewerker. Dan is het meteen 269 euro en voor dit bedrag wordt hij gemaakt. Ik kon er dus ook niet voor kiezen om voor 50 euro te laten nakijken en dan beslissen na horen van bedrag of ik hem wil laten maken. Ik snap de logica niet van deze bedragen en wijze van afhandeling. Ik zie overal vanaf want het slaat nergens op dat je voor zo’n duur apparaat geen goede service krijgt. Voor mij nooit meer een Siemens!!!!

L de Niet 01-06-2023

Mooi apperaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Mooi apperaat duidelijk en makkelijk te bedienen geluid niveau betrekkelijk laag .
Min puntje is dat de lek gouw vol is en dat bij aankoop geen waterfilter is geleverd maar ben toch zeer tevreden

Minpunten

• Geen waterfilter
  • Lek bak gauw vol

Aandacht. 01-02-2023

Aandacht

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Dit apparaat nu enkele jaren in gebruik. Wat tegenvalt is het vele onderhoud dat dit apparaat vergt.
Snel vervuild en gebruikt nu zeer veel water, tweemaal per dag bijvullen. De zetgroep heb ik gereviseerd maar blijft lekken. De zetgroep al diverse keren gedemonteerd en nagekeken. Slangetjes, doorvoeren, ed. doorgeprikt en met lucht doorgeblazen. Veel koffiedrek in de machine en loopt eronder weer uit, dus vuil aanrecht. Koffiebonen blijven vaak hangen en de machine valt dan ook uit. Waterreservoir, handgreep breekt af evenals enkele plaatjes in de zetgroep die je 2x per jaar moet vervangen, breken de klemranden van af. Bij vier koppen koffie moet je de lekschaal en het opvangbakje schoonmaken.
Kan geen goede oplossing vinden in de BSH Groep, van Siemens.
Siemens rekent een vermogen alleen al voor het kijken naar de machine , koop je zowat een andere machine voor!

Helaas dit negatieve schrijven maar het kan ook niet anders. Geen aanrader. Nooit meer kopen!

Pluspunten

• goede koffie
  • goed programma

Minpunten

• veel onderhoud, schoonmaak en bijvullen
  • Zetgroep twijfelachtig vanwege lekken
  • koffiebonen blijven hangen
  • 2x per dag water vullen
  • handvat waterreservoir breekt op 2 plaatsen af.

sonsan 13-01-2022

Echt een aanrader!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Na vele reviews te hebben gelezen uiteindelijk voor deze Siemens gekozen. Eenvoudige bediening, veel instelmogelijkheden zoals watertemperatuur, sterkte van de koffie, verhouding melk/koffie, stil met malen en uiteindelijk een heerlijke espresso of cappuccino!
Zeer tevreden na enkele weken gebruik.
Enig nadeel vind ik de melding van een volle lekbak. Die komt erg vaak, ook als er nog nagenoeg geen lekwater in de bak zit. Eigenlijk het enige minpunt wat ik kan verzinnen.

Echt een aanrader dus!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Instellingen
  • Heerlijke koffiesoorten
  • Stil

Minpunten

• Melding volle lekbak

Leoni 22-12-2021

Blij met de keuze!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Een mooi en duidelijk/overzichtelijk apparaat waar we heerlijk en fijn koffie mee kunnen maken.

Pluspunten

• makkelijk schoon te houden
  • mooi uiterlijk
  • goede melkopschuimer

Minpunten

• duur in aanschaf

Raphuel 14-10-2021

Prima kwaliteit indruk, werkt naar behoren.

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Prima apparaat. (Te) veel instelmogelijkheden, maar produceert heerlijke koffie. Is relatief stil, en gemakkelijk schoon te maken. Absolute aanrader voor de koffieliefhebber.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Relatief stil
  • 2 Favorieten instelbaar
  • Voldoende groot koffiereservoir

Minpunten

• Waterreservoir relatief klein

c******@h****** 26-08-2021

Een heerlijke verse bak koffie zonder poespas

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Ik ben zeer tevreden met dit product. Een snelle en verse bak koffie en weinig onderhoud. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalkt of gereinigd dient te worden en ook dat is in een oogwenk gebeurd. Wij zijn zeer tevreden en het was het geld meer dan waard. Ook kooffiebo en verbruik is voordeliger dan de Nespresso apparaat en cups die ik in het verleden heb gebruikt.

Pluspunten

• Lekker
  • Digitaal

j********@c******** 11-07-2021

Siemens, het meest veelzijdige kopje leut

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Het apparaat gezien en de koffie geproefd bij vrienden. Was helemaal verkocht. Zit voor langere tijd in het gips dus dacht ik ga me zelf verwennen met de Siemens koffiemachine. Met deze koffie loop ik graag een stukje met 1 kruk 😄

Pluspunten

• Sterkte van de koffie
  • Automatisch schoonmaak

Minpunten

• Niet gevonden

Roy 02-07-2021

Goeie koffie, makkelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Dit apparaat doet wat van hem verwacht wordt.
Maakt heerlijke koffie, espresso, latte machiato, cappuccino enz.
Ideaal bonen erin, water erin, stekker erin en klaar voor gebruik.
Nu inmiddels een paar maanden in gebruik en vind m erg handig.
Alleen jammer dat de lekbak vrij snel vol zit en dat er geen extra groot bonen reservoir oid op kan worden gezet. Maar verder echt een top apparaat!

Raphuel 26-06-2021

Prima kwaliteitsindruk en goede smaak

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Ik heb deze koffiemachine pas 3 dagen, en ben er erg tevreden mee. De kwaliteitsindruk is uitstekend, en het bedieningsgemak is hoog. Is eenvoudig schoon te maken. En last but not least, de koffie smaakt uitstekend. Wat wel fijn is aan deze machine is dat je ook favorieten kunt opslaan. Zeer handig wanneer je met meerdere personen gebruik maakt van deze koffiemachine.

• Uitstekende kwaliteitsindruk
  • Relatief stil
  • Lekkere koffie

Minpunten

• N.v.t.

Sander 25-06-2021

Prima volautomatische espressomachine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Deze espressomachine kan geschuimde melk uit dezelfde pijpjes als voor de koffie laten komen. Dus kan hij zelf cappuccino zetten e.a. speciale koffie's. Werkt fijner dan een los melkopschuim apparaat dat we hadden. En de koffie is lekker (de eerste 10 smaakten nog naar rubber maar nu niet meer, is normaal volgens gebruiksaanwijzing). Koffie is ook goed op temperatuur.

Pluspunten

• Gemak
  • Temperatuur koffie

Wim 21-06-2021

mooi product om te zien en maakt niet veel lawaai

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

mooi product en lekkere koffie, tijdens de bereiding geniet ik al van de geur.De programma's zijn duidelijk te volgen. Ik kan hem ieder een aanraden!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • maakt weinig lawaai

Minpunten

• geen
  • geen

Johan026 14-06-2021

veelzijdig apparaat met handig gebruik

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

De Siemens EQ.6 Plus s500 TE655203RW volautomatische espressomachine kan tot twee kopjes Espresso of melkspecialiteiten als Cappuccino, Latte Macchiato of koffie verkeerd tegelijkertijd zetten vooral handig als ik en mijn partner een ander koffiemoment hebben. Door de aromaDouble Shot kun je met deze Siemens extra sterke koffie zetten zonder dat het bitter wordt want mijn partner houdt meer van een sterkere koffie dan ik. Dit komt door het dubbele maal- en zetproces van de Siemens espressomachine.
Verder beschikt de epressomachine over een flexibele melktoevoer. Zo kun je melk laten schuimen via een optionele melkcontainer of, wat wij doen: direct uit een melkpak. Ook kun je kiezen voor nog meer koffieopties namelijk Americano, Flat White of Espresso Macchiato, waardoor je je gasten meerdere mogelijkheden kunt aanbieden. Echt een toevoeging op onze meerdere koffiemomenten van de dag. En echte aanrader voor dit veelzijdige apparaat.

Pluspunten

• Volautomatisch
  • twee kopjes tegelijk
  • aromadouble Shot voor extra sterke koffie
  • Flexibele melktoevoer direct uit een melkpak
  • meer koffieopties

Tanja 12-06-2021

Degelijk apparaat met een mooie strakke uitstraling!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Wij hebben dit koffieautomaat nu een paar dagen, maar zijn er met hele gezin erg druk mee! Iedereen geniet van zijn of haar eigen keuze, wat voor ons dit apparaat juist zo leuk maakt. Of het nu gaat om een heerlijke cappuccino of een nog lekkerder bakje koffie, of een handige kop thee (warm water) of (voor de kinderen) een lekkere chocomel (door eerst cacao in een beker te doen en dan lekkere warme melk toe te voegen of melkschuim! Al met al we genieten van elk bakkie! De aanschaf was voor onze portemonnee best prijzig, maar hij is het echt dubbel en dwars waard!!

Pluspunten

• Veel keus
  • Lekkere melkschuim
  • Automatisch reinigingsprogramma
  • Mooie uitstraling
  • Geen herriemaker

Minpunten

• Tot nu toe geen

Norma 11-06-2021

Snel een lekker kopje koffie!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Net een paar dagen binnen maar al bijna alle koffie uitgeprobeerd. Zet lekkere koffie, goed in te stellen voor soort / sterkte / vulling, duidelijk scherm, informatie ook heel simpel in te zien. Alles goed bereikbaar. Klinkt ook niet zo hard. Absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Niet zo groot
  • Goed schoon te maken
  • Staat mooi in de keuken
  • Veel koffie keuzes

Minpunten

• Waterreservoir had iets groter gemogen

747 10-06-2021

Top kwaliteit voor een redelijk prijs

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Jeetje wat een mooie machine. Makkelijk in het gebruik en prettig te gebruiken. Ik had gelezen dat het geluid storend bij sommige gebruikers was, maar ik moet zeggen dat het enorm meevalt. Koffie is lekker, goed warm en wel een extra luxe in huis! Blij met onze aankoop!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Veel koffiekeuzes
  • stijlvol machine
  • kan voorkeuren instellen

Inge.m 08-06-2021

mooie machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

ik heb nu sinds een paar weken de siemens eq6 in huis en het is de beste beslissing die ik heb gemaakt. de machine is makkelijk in gebruik en is erg stil. maak met gemak een koffie of een speciale koffie.

het enige nadeel is dat het water reservoir vrij klein is maar deze is gemakkelijk te vullen met een maatbeker. tot nu toe zeer tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • meerdere koffie soorten
  • stil apparaat

Minpunten

• klein water reservoir

AvV 04-06-2021

Elke dag genieten ??

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Sinds 2 weken ben ik eigenaar van een Siemens EQ.6 Plus s500. Na 6 jaar Dolce Gusto vond ik het tijd worden om een koffiemachine met verse bonen te kopen. In mijn afweging heb ik verschillende merken overwogen.

De doorslag om voor de Siemens EQ6 Plus s500 te gaan was met name de grote hoeveelheid verschillende koffiesoorten die ik er mee kan zetten. Daarnaast is zo'n beetje alles naar eigen smaak in te stellen. Dat vergt veel proberen en proeven maar ik heb mijn smaak redelijk snel gevonden. Ook het schoonmaken is eenvoudig en snel te doen door de verschillende reinigingsprogramma's in combinatie met de reinigingstabletten van Siemens/Bosch.

Ik kan iedereen deze prachtige machine aanbevelen. Hij oogt esthetisch in onze keuken en het is een feest om voor je gasten een heerlijke 'special coffee' te maken. Ik heb er dagelijks veel plezier van en de koffie smaakt heerlijk!

Pluspunten

• Veel opties
  • Makkelijke bediening
  • Goed schoon te maken
  • Esthetisch

Koffie specialist 31-05-2021

Wauw! Top apparaat van Siemens!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

İk was lange tijd op zoek naar een volautomatische koffie bonen apparaat!
Hiervoor heb ik wel veel koffie gehad maar dit is wel de beste keus ooit! Deze apparaat is makkelijk in te stellen! Veel taal keuze. Nederlands taal zit er ook bij waardoor je alles naar de beste keuze voor je zelf in kan stellen. Naast dat deze apparaat super lekker koffie zet. İs dat de design van het apparaat ook heel mooi en strak uit ziet. Mensen die langs komen zien deze mooie apparaat staan en krijg veel complimenten over de design en de smaak van de koffie. Plus punt is dat de lekbak, vuilbak van water en bonen best groot is waardoor ik weinig hoef te doen. Zeker 100 procent aanbevolen en zoek niet verder dit is alles wat je nodig hebt :))

Pluspunten

• Smaakvolle koffie in vele variaties
  • Mooi degisn
  • Weinig schoonmaakwerk
  • Touchscreen met veel talen inclusief NL taal

Minpunten

• Geen minpunten alles is perfect

René 28-05-2021

Prima machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Prima machine met ruim voldoende mogelijkheden om een uitstekende bak koffie te zetten. De prijs was trouwens zeer aantrekkelijk.

Pluspunten

• Becdieningsgemak
  • Smaak van de koffie
  • Uitgebreide mogelijkheden

tina reads 28-05-2021

zeer gemakkelijk in gebruik en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

onlangs hadden wij een gelijkaardig philips apparaat gekocht maar deze werkte niet naar behoren. dan maar geopteerd om deze siemens te kopen. wauw, wat een verschil zeg! eerst en vooral de installatie, als je het al zo kan noemen. want eigenlijk is het gewoon de stekker insteken en je bent vertrokken. goed begin dus.
doordat het melksysteem rechtstreeks melk uit de melkpak neemt is het geen gedoe met aparte bakjes monteren en demonteren. na gebruik even het buisje afvegen en via het menu kun je het melksysteem zo reinigen.
via de toetsen kies je je drankje, je sterkte en de grote van je tas. ook hier kun je naar gewenst aanpassingen doen via het menu. je laatste keuze word automatisch opgeslaan.
ikzelf drink altijd koffiedranken met melk. de latte machiatto als eerste uitgeprobeerd en echt een mooi dik schuim. kun je zo in de betere tearooms serveren.
het is een ietwat prijzig apparaat maar zeker zijn prijs waard.

Pluspunten

• mooie dikke melkschuim
  • zeer makkelijk in gebruik
  • reinigingssysteem

Topperbarry 27-05-2021

Topmachine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Gekocht na aanleiding reviews tot op heden ben ik uitermate tevreden.
Verwacht binnenkort me melkhouder voor me cappuccino maar de koffie is voortreffelijk van smaak en goede temperatuur

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Goede smaak en temperatuur

Dave 26-05-2021

Erg stil en lekker koffie!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Deze gekocht omdat ik een volautomatische koffiemachine wilde, qua functies en design viel deze koffiemachine gelijk op. Het design is schitterend, voor een groot gedeelte komt dit door het touchscreen scherm, soms even met een doekje over het scherm tegen de vingerafdrukken.

Het heeft alle opties qua koffie die je zou willen en wanneer je de machine uitpakt wil je ze gelijk uitproberen. Het mooie van deze machine is dat je de verschillende keuzes kunt aanpassen naar je eigen smaak, melkverhouding, temperatuur, sterkte en grootte.

In combinatie met volle melk krijg je goede dikke melkschuim en makkelijk in gebruik. Bij de uitvoering is de melkreservoir optioneel, tot dusver nog geen problemen gehad met direct uit het pak mek gebruiken.

Pluspunten

• Veel opties
  • Makkelijk in gebruik
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Vingerafdrukken snel zichtbaar

Frans de Bie 19-05-2021

Degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Een degelijke koffiemachine, helemaal aanpasbaar aan de persoonlijke smaak. Qua ontwerp zeer geslaagd

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• de lekbak is erg klein
  • garantieinformatie ontbreekt

f***************@g******** 18-05-2021
Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Een goed koffiezetapparaat , volop keuzes en instellingen. Zet een prima kopje koffie.
Een paar kanttekeningen zijn : dr blijft veel koffie prut achter in het apparaat , achter de zetgroep.
En het klepje voor gemalen koffie is niet uitneembaar waardoor gemalen koffie achterblijft wat door hete waterdamp dan gaat schimmelen. Dit is best lastig schoon te maken.
Verder wel tevreden over dit apparaat.
Voorheen hadden we een cafeo bistro van melitta die hebben we 8 jaar gehad . Ben wel benieuwd of deze dat ook gaat redden.