Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 598 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan 23-07-2021

Regelmatig stuk

De eerste was net na 3 jaar stuk, een tweede aangeschaft maar deze is na een jaar ook weer stuk, na reparatie is deze weer stuk dus voor de 2e keer wordt hij opgestuurd.
Ik beveel dit apparaat niet aan, zijn er echt wel klaar mee.

Pluspunten

• Bij werkende machine is koffie goed heet

Minpunten

• Regelmatig stuk

Wout 21-08-2020

Vraagt erg veel onderhoud

Dit apparaat vraagt om heeeel veel onderhoud. Waterfilter vervangen, ontkalken, schoonmaakprogramma, zetmodule schoonmaken, lekbak leegmaken. Dit moet je bij ieder apparaat doen, maar bij deze Siemens wel heel erg vaak. Door de hoge frequentie erg duur in onderhoud (filter, schoonmaakpillen, ontkalken). De lekbak moet je diverse keren per dag legen. De helft van de watervoorraad gaat daar ongeveer steeds in. Dit betekent dat je ook erg veel de waterbak moet vullen.
Even een kopje koffie zetten is er niet bij. Je moet daarvoor vaak weer eerst iets doen. Dit is mijn derde bonen apparaat in 20 jaar. Als je regelmatig een kopje koffie maat is dit apparaat een afknapper. Heel jammer omdat het verder een fijn en m.i. kwalitatief goed apparaat is.

Pluspunten

• koffie smaakt voldoende goed
  • heldere menustructuur
  • veel mogelijkheden
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• melkschuim is te koud
  • koffie mag ook in de warmste stand warmer
  • vraagt ontzettend veel onderhoud
  • duur in onderhoud

Ronald 16-12-2019

Zeer makkelijk

Heb de koffiemachine een paar dagen in gebruik. Mooi design. Een plaatje in de keuken. Het gebruik van de machine is kinderlijk eenvoudig door het overzichtelijke display. Het verwijst zich nagenoeg vanzelf.
Vooralsnog smaakt de koffie prima. Het apparaat maakt een goede melkschuimlaag voor de latte machiato en cappucino. Voor wie een makkelijk te bedienen volle automaat espressomachine zoekt is dit een perfecte machine. Een minpuntje is dat de koffie niet echt heet is. Heb de warmteregeling op het maximale gezet. Maar moet zeggen dat ik voorheen met mijn Senseo apparaat ook geen hete koffie had. Wellicht kom je dan ook in een hoger segment espressomachines

• Duidelijk en overzichtelijk display
  • Prijs

Minpunten

• Warmteregeling koffie. Niet super warm/heet

Frank L 15-12-2019

Goede Siemens volautomatische koffiezetmachine

Een apparaat die ook doet wat er geschreven wordt. Heerlijke koffie, cappuccino, latte etc. De machine is stil en gemakkelijk schoon te maken. Voor iedereen een aanrader die van lekkere koffie houdt en eenvoud in de bediening. Deze is zijn prijs dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Lekkere diverse koffie smaken
  • makkelijk te onderhouden
  • Ideaal voor de melk toevoeging
  • Simpele bediening
  • Ook gemalen koffie toe te voegen

Minpunten

• Prijs (voor iedereen persoonlijk)

Ruud 01-12-2019

Mooie afwerking

Gekozen wegens de mooie afwerking met RVS. Geen plastic in kleur gespoten.
Alle koffievariaties mogelijk even als heet water en melkschuim.

Pluspunten

• Afwerking
  • Looks
  • Gemak

Irene 30-11-2019

Siemens Espresso Apparaat

Wij vinden het een fantastisch apparaat, zeer gebruikt vriendelijk, wij drinken weer heerlijke cappuccino's, cortado's met en zonder cafeïne. Dank je wel Siemens!!

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Prijs, maar die heeft mij toch niet tegen gehouden
  • Vaak waterbak legen/bij vullen

Cornelis B 30-11-2019

mooie uitstraling en perfecte koffie

Zo raak je wel verwent met deze koffiemachine. Deze zet zo'n lekkere koffie zodat geen andere ""gewone"" koffie voortaan tegenvalt. Mooie, stille, volledige machine. Goed werk Siemens, dit is kwaliteit. Maar kost ook een paar centen hoewel de cashback aanbieding dit weer wat verzacht

Pluspunten

• mooi
  • stil
  • gebruiksvriendelij
  • perfecte koffie in veel smaken

Minpunten

• ik drink weer teveel koffie

Alfred 24-11-2019

2 Lekkere cappuccino’s tegelijk en erg stil.

We kozen voor deze machine om 4 redenen:

2 cappuccino’s tegelijk kunnen zetten
Weinig geluid tijdens het maken van de koffiesoorten
Solide bouwkwaliteit
Goede beoordelingen

We hebben hem nu een paar weken en zijn blij met onze keuze. De machine is echt een stuk stiller dan onze vorige machine. Je kunt nu tijdens het cappuccino maken gewoon verstaanbaar doorpraten. Er zijn veel verschillende instelmogelijkheden en de machine is eenvoudig te bedienen. De koffie en het melkschuim zijn goed en lekker. Ook goed op temperatuur.

Al met al een absolute aanrader wat ons betreft

Pluspunten

• 2 cappuccino’s tegelijk
  • Stil
  • Veel instellingsmogelijkheden
  • Hoge bouwkwaliteit

Manon 14-07-2019

Super apparaat

Ik heb dit apparaat inmiddels al 2 jaar en het is echt een super apparaat met de lekkerste koffie en cappuccino, latte enz. Makkelijk in gebruik, mooi design en gemakkelijk zelf te reinigen. Wel een uitgave maar als het goed is heb je er jarenlang plezier van!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Gemakkelijk zelf te reinigen

Roelfridamulder 03-07-2019

Siemens eq6 700s

Geweldige koffie, daar over geen commentaar, maar ; het schoonmaken is een crime, we hebben hem nu ca 6 maand, maak hem wekelijks schoon, maar de setgroep is verre van hygiënisch, ik spoel en peuter met kwesties en watten staafjes, overal zit koffie prut, zelfs zo erg dat er schimmel in komt. Het is dat de koffie goed eruit komt maar de rest......

Pluspunten

• Koffiesmaak

Minpunten

• Vaak volle lekschaal
  • Verre van hygiënisch
  • Schoonmaken vergt veel tijd

M. Persoon 29-06-2019

Uitstekend apparaat, volop mogelijkheden en warme koffie!

Uitstekende koffiemachine, mooie en strakke vormgeving en met veel mogelijkheden. Koffietemperatuur is naar tevredenheid instelbaar. Geen lauw bakkie koffie. Kwaliteit van de koffie is uiteraard afhankelijk van de keuze van de koffiebonen. Smaakt verschilt. De verlichting onder het plateau (waar je je kopje op plaatst) lijkt een overbodige luxe maar is heel handig wanneer de machine in een hoek of donkere plaats staat. Bij veel recensies staat vermeld dat de lekbak snel vol is en je deze dus vaak moet legen. Mijn ervaring is dat dit best meevalt, zeker als je een kopje plaatst bij het aan en uitzetten van de machine. Onderhoud is erg eenvoudig.
Slechts twee aandachtspunten voor de toekomst Siemens en dat zijn de afgewerkte koffie, (geen stevige koffie maar prut, dus dit opvangbakje vaker schoonmaken) en de melk opschuimer. Laatstgenoemde werkt prima alleen is de melk erg lauw en het schuim kan steviger. Hiervoor blijf ik dus mijn externe opschuimer gebruiken. Al met al een geweldige machine voor mensen die houden van een goede kop koffie. Het is de investering waard!

Pluspunten

• veel keuze mogelijkheden
  • te programmeren pp
  • kwaliteit
  • vormgeving

Minpunten

• afgewerkte koffie is prut
  • melk is lauw en schuim kan steviger

Ronald 22-06-2019

Wauw !!

Helemaal super., super gaaf ding en voldoet zeer aan onze wensen. Kost wat maar heb je ook wat 😄👍 de koffie is ook zeer goed van temperatuur, dit zag ik in de review,s nog wel eens als negatief voorbij komen. Smaken verschillen vandaar deze machine .......SUPER !!

Pluspunten

• Mooi
  • Goed
  • Lekker

Minpunten

• Prijs

Jan van der Kruyk 15-06-2019

Prachtige Machine

ik was toe aan een nieuwe koffiemachine en de reclame van die van de Siemens koffie machines trok al een poos mijn aandacht. toen ik dus ging zoeken naar een koffiemachine van Siemens sprong de EQ.6 plus s 700 er erg positief uit.
Gelukkig ervaar ik de machine dan ook als zeer positief, erg makkelijk vind ik het automatische reinigingssysteem, maar de verschillende soorten koffie die je kunt kiezen is ook ruim voldoende, er is voor elk wat wils, je kunt standaard al kiezen uit zes verschillende koffierecepten, wat dus erg gemakkelijk is, één druk op de koffie van jouw keuze, bevestigen en klaar.
ik heb al drie favorieten in gesteld, dat is wel zo makkelijk

Pluspunten

• automatisch schoonmaak programma
  • de ruime keuze van sterkte

Rob 14-06-2019

Niet zo duurzaam

Sinds 2015 in het bezit van deze machine. We hebben dit apparaat gekocht na een Phillips Saecco espressomachine. We vonden de koffie daarvan niet echt lekker en de kwaliteitsbeleving was een stuk minder, dus kozen we voor een heel stuk duurder apparaat van duitse degelijkheid. Het ziet er ook gewoon mooi uit.
Na 1 jaar gaf de machine de melding "bel de hotline" , deed vervolgens niets meer. Gelukkig viel dat binnen de garantie, keurig opgelost, het keramisch ventiel en de zetgroep werden vervangen.
Hierna weer veel plezier gehad van dit apparaat, wat bevalt is het bedieningsgemak, de koffiekeuzes en het uiterlijk. Wat gaandeweg wat meer begon te irriteren is het het vele werk, heel veel keren reinigen met tabletten, ontkalken met ontkalksetjes, welke niet goedkoop zijn. Daarnaast de zetgroep reinigen en de lekbak legen, je bent er veel mee bezig.
Ook vind ik dat het apparaat heel veel water gebruikt: als je het aanzet spoelt het door, na een instelbare tijd schakelt het apparaat uit en spoelt het weer door.
Nu, juni 2019 is er weer een storing, het apparaat geeft aan " water zonder koolzuur bijvullen of filter vervangen" , het werkt ook niet meer. Op internet lees ik dat het keramische ventiel vervangen moet worden. Kosten 250,- en dit keer geen garantie. Ik twijfel nu hevig of ik niet over moet stappen naar een eenvoudig (kan er niet zoveel kapot) en goedkoper ( doet het niet zou zeer als ie toch kapot gaat) apparaat.
Zo'n duur apparaat en dan na 4 jaar voor de 2e keer defect vind ik niet kunnen.
Mijn conclusie is: prachtig apparaat, fijne bediening, zet goede koffie, maar niet duurzaam.

Pluspunten

• uiterlijk
  • bediening
  • koffiekeuzes

Minpunten

• duurzaamheid
  • veel werk met schoonmaken

Leo Bezemer 13-06-2019

Heerlijke koffie

We hebben een prachtige siemens EQ 6 Plus gekocht, het kost wat maar je hebt ook wat: heerlijke koffie, simpel schoon te houden en een pareltje qua uitstraling in de keuken.

Pluspunten

• goede koffie
  • simpel onderhoud en reiniging

Minpunten

• waterreservoir had iets groter moeten zijn
  • melkbakje moet er standaard bij

Topper 12-06-2019

Volautomaat koffieapparaat

Lange tijd nagedachte en gekeken wat een goede aankoop zou zijn, meerdere testen en reviews bekeken en gelukkig voldoet het apparaat aan alle verwachtingen.
Het geeft een heerlijke espresso en en nog heerlijkere cappucino, de grote keuzes in mogelijkheden bied ook aan alle gasten een heerlijke koffie. Het apparaat is met zijn mooie vormgeving een aanwinst voor de keuken en zelfs de átechnici onder ons kunnen het bedienen.

Pluspunten

• Bediening
  • Smaak
  • Vele mogelijkheden bieden voor ieder wat wils

Jos Midje 06-06-2019

Top koffiemachine

Nu 1 maand in huis en al ruim 300 kopjes koffie mee gezet. Zowel gewone koffie als koffie met melk. Ook met koude melk is de Latte goed op temperatuur. Naast heerlijke koffie is deze machine heel makkelijk in gebruik en zeer stil. Stiller en beter dan de onze vorige machine (Saeco).
Ook het schoonmaken is een feestje. Zonder gebruiksaanwijzing geeft de machine zelf aan wat je moet doen. Gewoon top.
OK kost een paar centen maar dan heb je ook echt wat.

Pluspunten

• Heerlijke koffieproducten.
  • Goed en makkelijk in te stellen.
  • Schoonmaken en ontkalken een fluitje van een cent.
  • Heel weinig geluid.

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Fleur 05-06-2019

Vol Automatische Siemens E.Q.6 Plus S700

Na het veelvuldig gebruik van een Nespresso hebben wij besloten over te stappen naar een volautomatische espresso machine. Wij hebben uitvoerig de verschillende merken en serienummers met elkaar vergeleken. De siemens E.Q. 6 S700 leek het beste aan te sluiten bij onze wensen. Uit eindelijk in de winkel werd dit bevestigd. We gebruiken hem nu ruim een week en zijn zeer tevreden. Zowel over de melkproducten als de koffie.

Pluspunten

• Uitgebreid keuzemenu
  • Eenvoudig melkproducten

Minpunten

• Kopjes eerst opwarmen

Atie Bakker 05-06-2019
  • Product gekregen

Een fantastische koffiemachine.

Cadeau gehad van de kinderen. Een goede vervanging van mijn snelfilter koffieapparaat. De koffie is altijd klaar.

Fam. van Kooten 27-05-2019

Geweldige uitstraling en makkelijk te bedienen!

Siemens heeft een goede naam wat betreft huishoudelijke producten, dat is 1 van de redenen voor ons deze machine aan te schaffen. We gebruiken hem nu circa 6maanden en drinken meer koffie dan voorheen en hebben alle smaken al uitgeprobeerd. We gebruiken tot nu toe alleen koffie bonen die we bestellen bij koffie-voordeel, want je kunt daar een pakket bestellen met verschillende koffie merken. Hierdoor kan je zelf bepalen wat voor jou de beste bonen soort is.
filters / reinigingstabletten en ontkalkingstabletten bestellen we via Amazon, vaak in een pakket wat voordeliger is. Dit bevalt ons goed. De lekbak maken we voor de zekerheid wat vaker leeg als nodig is en de koffie droes gaat op de composthoop. Je leert vanzelf wat voor jou het handigst is. Dus wij zijn reuze blij met deze machine en de visite ook. Hebben er ook via Amazon wel een dubbelwandige melkbeker bijgekocht, die handig in het gebruik is.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Koffie mogelijkheden
  • Melk of Melkschuim toevoegen.
  • Warm water voor thee.

EQ.6 plus automatic coffee machine 22-05-2019

Makkelijk te bedienen

Voldeed aan al onze gestelde eisen. Vooral de belofte van een redelijk stil apparaat hielp ons de keuzen maken. ik moet zeggen dat is wekelijk zo,
zelfs bij het malen van de koffie is hij verassende stil.

Pluspunten

• Stilte
  • Goede temperatuur van de koffie

Minpunten

• Plaatsen van bijgeleverd waterfilter was lastig

Hanh 21-05-2019

Perfecte koffie

De nespresso cupjes zijn te duur als je 6x op een dag gaat drinken. Daarom hebben we gekozen voor een koffiebonen apparaat. de siemens EQ6 is een mooi apparaat en maakt ook nog eens heerlijke koffie. Net zo lekker als een kopje koffie bij een koffiezaak! Hij is het waard.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Variaties
  • Temperatuur
  • Mooi apparaat

B. Waninge 21-05-2019

Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Tot nu toe zeer tevreden met de koffiemachine, gemakkelijk in gebruik en goede koffie voor iedereen i.v.m. de vele keuze mogelijkheden voor sterkte en hoeveelheid. Machine is gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Weinig geluid bij maling
  • Gemakkelijk bedienbaar
  • Goede koffie, veel variaties
  • Goed schuim van de melkopschuimer

Minpunten

• Tot nu toe nog geen enkel minpunt ondervonden

Martijn 21-05-2019

Heerlijke koffie!

Net een paar dagen in bezig en bevalt goed! Heerlijke koffie, veel mogelijkheden en zelfreinigend. Enige nadeel is dat het zelfreinigen veel water verbruikt waardoor je wat vaker moet bijvullen / lekbak legen

Pluspunten

• veel keuze
  • zelfreinigend

Minpunten

• verbruikt veel water met zelfreinigen

Jeroen 20-05-2019

Lekker bakkie

Prachtig apparaat, degelijk. Veel vergeleken en op dit merk en model uitgekomen. Melkschuim pijpje kan zo in pak melk, lekker praktisch. Schoonmaakfunctie ook erg handig. Zeer tevreden

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere koffie
  • lekker melkschuim

Minpunten

• koffie niet super heet