Siemens EQ.6 plus TE657313RW - Reviews

edelstaal
Fabrikant kleur(en)
edelstaal
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 250 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Sjodadieju 02-11-2017

“Koffiegenot pur sang”

Als je het hebt over een koffiegenieter pur sang dan hoor je mijn naam!
Heerlijk thuis genieten van een vers bereidde latte, cappuccino of espresso. Op elk moment van de dag is er wat mij betreft wel een kopje koffie mogelijk. Wanneer ik smorgens opsta start mijn dag pas écht na een heerlijke koffie. Door de dag heen samen genieten met mijn man of vriendinnen van een cappuccino of een latte....Ik ben dól op cappuccino maar er zijn maar weinig plekken waar ik van deze variant, behalve thuis, kan genieten. Ik heb namelijk een lactose intolerantie en maak daarom het melkschuim met de barista versie van OATLY.

De volautomatisch espressomachine SIEMENS EQ6 PLUS 700S maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Te beginnen met het design; Het is geen lelijk bakbeest maar juist zeer verfijnd en een lust voor het oog. Door het mooie design, makkelijk schoon te houden oppervlak én de led-verlichting is het een ware aanwinst voor op het aanrecht.
De bediening is bijna “dummy-proof” door de handige picto’s van de soorten koffie. Zelfs mijn kinderen van 11 en 9 weten zich een heerlijke “Chocochino” uit t apparaat te toveren!
*Chocochino= hang het melkslangetje in een pak chocolademelk en kies de optie melkschuim*
Samen met de handleiding, verschillende instructiefilmpjes op YouTube en wat gezond boeren verstand is de bediening, instellingen maken en reiniging een fluitje van een cent. Daarbij helpt het dat t apparaat jou aangeeft wanneer je wát moet doen. Zo zijn er meldingen voor bv watertank bijvullen, bonen-reservoir bijvullen, ontkalken (na 15, 10, 5 kopjes en uiteindelijk nú)
Álles is naar eigen inzicht in te stellen, de temperatuur, hoeveelheid koffie, hoeveelheid melk, de verhouding van melk tot koffie bij bijvoorbeeld de latte macchiato, de maalgraad van de bonen, en dan ook nog eens vier specialiteiten helemaal op de persoons wensen af te stellen.
Het grote testen is begonnen met illy bonen op maalgraad 3/4. deze waren volgens mijn man de lekkerste maar ik vond ze wat té robuust. Er is heel veel keuze in soorten bonen, op dit moment drie merken getest (allen espressobonen van Illy, la place en brandzaak) onder dezelfde instellingen van het apparaat. De perfecte boon voor ons samen nog niet gevonden maar dat is niet erg, we hebben en nemen hiervoor de tijd, samen met vrienden en familie genieten we elke dag al testend van heerlijke koffie!

Ondanks dat, toch heerlijke latte macchiato en cappuccino weten te maken. Manlief met gewone halfvolle melk en de speciale opklopmelk van AH, ik met de barista versie van oatly.
“Een cappuccino behoort een stevig melkschuim te hebben, waar je het lepeltje op kan neerleggen zonder dat het er gelijk doorheen zakt én de temperatuur moet zodanig zijn dat het direct drinkbaar is, zonder je te verbranden......” dat is wat mijn man al jaaaaren roept en hier in Nederland bijna nergens zo ervaart in horeca gelegenheden.
Maaaar.... *tromgeroffel* deze SIEMENS EQ6PLUS 700S heeft dit dus STANDAARD al ingeprogrammeerd! Dikke pluim hiervoor!
Alleen hiervoor al is dit apparaat een “blijvertje”.

Wat mij opviel was dat de watertank snel leeg geraakt en dat terwijl er echt niet zoveel koffie was gemaakt. Daarbij kwam de melding dat het lekbakje regelmatig geleegd moest worden...De tijd leerde dat dit kwam omdat het apparaat een zelfreinigende functie had. En natuurlijk, daar wordt water bij gebruikt! Uiteindelijk ook geen probleem, lang stilstaand water door een groter reservoir zou de kwaliteit van de koffie niet ten goede komen.
Tip; Een kopje of glaasje onder de uitloop plaatsen, voor en na bereiding zorgt ervoor dat de lekbakje niet zo snel volloopt.

De SIEMENS EQ6PLUS 700S is een prijzig maar prachtig apparaat met legio mogelijkheden. Door de vele mogelijkheden, het gebruiksgemak en “de looks” vind ik dat hij zijn geld wel waard is.
Het is prijstechnisch natuurlijk wat anders dan een simpel cup/pad apparaat maar eerlijk is eerlijk, de smaak is er dan ook naar! Niet te vergelijken met de vele malen goedkopere cup/pad apparaten!
Jarenlang hebben we alleen maar koffie gemaakt uit een snelfilter- en cupapparaat.
Altijd gedacht; “dat is prima koffie.”
Nope, de ervaring leert dat we jaren lang “genept” zijn!
De koffie uit dit FANTASTISCHE apparaat van SIEMENS is koffiegenot pur sang! Wij zijn dik tevreden!

Pluspunten

• Ruime keuze koffiespecialiteiten
  • Twee melkproducten tegelijk maken
  • Bedieningsgemak
  • Volledig in te stellen naar wens

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

robbert.f 19-11-2017

Koffie 2.0

Het design van de EQ6 Plus s700 spreekt mij erg aan. Het toch screen ziet er niet alleen super uit, het is ook prettig en eenvoudig in het gebruik. De apparaat onthoud bij elke koffie variant ook steeds de laatst ingestelde koffie sterkte en hoeveelheid. Doordat je dit niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen heb ik geen gebruik gemaakt van de optie om favorieten op te slaan. De EQ6 biedt een zeer ruime keuze in koffie varianten. De koffie is goed heet, alleen niet bij de variaties met melk. Zo zijn de cappuccino en latte macchiato qua smaak heerlijk, maar moet je deze vanwege de beperkte temperatuur wel direct opdrinken. Verder vind ik het waterfilter in de watertank niet fijn. Deze moet vanwege de smalle watertank worden vast gedrukt, maar laat regelmatig los. Dit is voor mij wel reden om geen nieuwe waterfilters meer aan te schaffen, aangezien het apparaat ook zonder waterfilter kan.

Overal is het wel een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen koffie automaat die ik zieker aan een ieder kan aanraden. Met dit prachtige apparaat wordt koffiezetten wel een feest.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Veel koffie variaties
  • Eenvoudige bediening en fijne menu structuur
  • Stil bij het malen van de koffiebonen

Minpunten

• Koffie varianten met melk zijn niet erg warm
  • slechte bevestiging brita waterfilter

DS 05-02-2018

Ontzettend makkelijk in gebruik!

~In de winkel is mij tot in detail verteld wat het apparaat doet en kan; i.v.m. mijn wensen en verwachtingen. Die informatie was erg belangrijk bij het kopen van juist dit apparaat! Nu kan ik zeggen / aangeven dat ik ontzettend tevreden ben! Ik geniet elke dag van mijn kopje koffie...

Pluspunten

• duidelijk
  • praktisch
  • spoelt elke keer automatisch schoon
  • diverse / meerdere smaken

Amr Lotfy Mohammed 04-02-2018

Good product in General

I purchased this product because I have another Siemens coffee machine (EQ4) in my home country and I am very satisfied with it, but I was a bit disappointed from two things:
1.There are no profiles in this product although I used to have named profiles in my earlier version EQ4
2. the milk container/Calc'n cleaning tablets have not come with the product and when I read the manual, it said that it is not always provided within the purchase package!!

Pluspunten

• Touch screen
  • multiple coffee types ex. flat white

Minpunten

• No profiles
  • milk container was missing

wouter 28-12-2017

top machine

Om te beginnen ziet de machine er geweldig mooi uit. De koffie is heerlijk (alle varianten overigens). Koffie is ook goed heet. Uiteraard bij gebruik van koude melk zal de drank waarbij melk wordt gebruikt minder heet zijn maar dat lijkt mij logische. Melkschuim is ook echt heel mooi. Wij hebben de machine nu ruim 1 week in ons bezit en nog geen moment spijt. Aanrader !

Nina 07-11-2017

Mijn favoriete koffie met een druk op de knop!

Ik zocht een koffie automaat om gemakkelijk lekkere koffie te zetten. Wij drinken vooral cappuccino en latte machiato, maar maakten deze zelden thuis, omdat we dat teveel werk vonden met onze Nespresso en losse schuimer. Sinds we de Siemens EQ.6 plus s700 hebben, starten we de dag heel gemakkelijk met onze favoriete koffie. Het is echt een ochtendritueel geworden. Alleen daarom zou ik het apparaat al aanbevelen.

Ik vond het uitpakken en installeren wat onoverzichtelijk omdat de handleiding voor verschillende modellen bedoeld is. Ik dacht vooraf dat het apparaat een melkreservoir zou hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat viel me in eerste instantie tegen, maar nu vind ik het ideaal om een pak melk te gebruiken. Het duurde ook even voordat ik door had wat het Britta filter was en waar die gemonteerd moest worden. Het menu werkt wel vanaf het eerste moment heel goed. Je snapt direct hoe je je voorkeuren (sterkere koffie, grotere of kleinere hoeveelheid) kan aanpassen. Ik merk wel dat anderen (zoals mijn moeder en schoonmoeder) moeite hebben met het herkennen van de afbeeldingen (wat is koffie/cappuccino?).
Ik krijg van bezoek volop complimenten over de lekkere koffie die ik nu voorzet.

Zoals gezegd is het gebruik zo makkelijk dat voor ons de drempel om lekkere koffie te maken nu weg is. Dat vind ik het allergrootste voordeel. Ook ideaal dat hij het melk systeem zelf reinigt. Door het reinigen bij aan- en uitzetten verbruikt hij wel veel water. We moeten na 2 koffiemomenten al het waterreservoir bijvullen. Ook moet ik dagelijks de lekbak legen, terwijl ik al het reinigingswater opvang met een glas. Geen idee waar dat water in de lekbak dan vandaan komt.

Als laatste de looks.... De Siemens EQ.6 plus s700 heeft een luxe front met roestvrijstalen delen. Alle onderdelen (waterreservoir en koffiebonen reservoir) zijn mooi weggewerkt in het design, maar nog wel makkelijk toegankelijk. Het touchscreen werkt goed en de verlichting is heel prettig. Ik vind het zeker een mooi apparaat voor op het aanrecht.

Lang verhaal kort... wat mij betreft is de Siemens EQ.6 plus s700 zeker een aanrader!

Pluspunten

• Favoriete koffie met een druk op de knop
  • Reinigt melksysteem automatisch
  • Mooi design met touchscreen

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Lekbak snel vol

kemphaas 05-11-2017

Mooi, degelijk apparaat

Al direct bij het uitpakken heb je het idee dat je een kwalitatief hoogwaardig apparaat in je handen hebt. Alles voelt degelijk en stevig aan. Er is duidelijk aandacht besteed aan het design en de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit.

Qua bediening werkt alle smakkelijk en overzichtelijk. Touchscreen is lekker groot, met mooie kleuren en plaatjes. Menu's zijn helder, daar geen handleiding voor nodig. Het apparaat geeft netjes aan als er dingen gedaan moeten worden, als renigen, legen van afvalbak etc.

Op de espresso na tevreden over de smaken van alle soorten koffie. Normale koffie is goed van sterkte, en lekker warm. Melkschuim is lekker romig, en de diverse varianten zijn erg lekker. Melk is niet super heet, dus koffie met melk kan het beste direct na het maken gedronken worden. Espresso heb ik nog nie tlekker kunnen zetten. Een goede espresso heeft tussen de 20-30 seconden contact met het water, maar hoe fijn ik de maalgraad ook instel, de espresso is altijd sneller klaar, en daardoor niet erg lekker aangezien deze dan behoorlijk zuur is.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Bediening gemakkelijk en logisch
  • Smaak van de gezette koffie en melkvarianten

Minpunten

• Smaak espresso
  • Melkproducten niet super heet

Suusje1986 03-11-2017

Mooi apparaat met geweldig lekkere koffie

Eerder hadden wij een bonen apparaat welke defect was geraakt. Een ideale omstandigheid om ons te oriënteren op een nieuwe. We waren blij dat we de Siemens mochten testen.
Hij geeft heerlijke koffie en super veel extra's,

Cappuccino, Latte, warme melk, heet water, noem het maar op. En alles in een nette tijd bereid. Opstarttijd van het apparaat is goed en lekkere hete koffie kunnen leuten.

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Diverse koffies kunnen maken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Lekbak van het water snel vol

Wim 22-10-2018

Kortsluiting

De machine serveert prima producten, maar al de tweede dag veroorzaakte het om de haverklap kortsluiting.
Dus maar terug naar de Mediamarkt....

Meijer 21-10-2018

koffiemachine

Lekkere kop koffie, in een hand omdraai.
Zeer eenvoudig in gebruik.
Een geweldig design.
Makkelijk in onderhoud.

Marco 19-10-2018

Echt een top apparaat.

Mooi dynamisch apparaat, ziet er erg gaaf uit en vooral makkelijk in gebruik. De koffie is echt heerlijk. Goede vermaling.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Simpele reiniging
  • Bonen blijven lang vers

M Goossens 19-10-2018

Uitstekende machine

Super fijn espresso machine. Heerlijke koffie, makkelijk in het bedienen. Kan hem echt iedereen aanraden.
Mooi apparaat, geeft duidelijk aan wat je moet doen. Zelfs mijn kinderen kunnen een heerlijk kopje koffie voor mij zetten.

Smit 19-10-2018

Geweldige machine

Echt een geweldige machine. Heerlijke koffie met keuze uit vele smaken. Handige tip toetsen in een mum van tijd de juiste smaak. Wat erg fijn is dat je ook gelijk 2 kopjes tegelijk kan zetten. Dit is onze 3e vol automatische koffiezetaparaat. De eerste Siemens maar weet nu al datde volgende weer een Siemens gaat worden. Maar ga er van uit dat wij nu nog lang mogen genieten van deze machine.

Pluspunten

• Geprogammeerde tip toets
  • 2 kopjes te gelijk
  • Weinig lawaai
  • Koffiebonen zitten goed afgesloten
  • Een zelfreinigend systeem voor de melkopschuimer

Minpunten

• Kan nu niks vinden

Hans en Tineke van den Berg 16-10-2018

Controller / Hoofd administratie

Prachtig sierstuk op mijn aanrecht in de keuken en bovendien een apparaat die heerlijke koffie en andere koffiespecialiteiten maakt. Een aanwinst in ons gezin waar we elke dag weer enorm van kunnen genieten.

Jose van Kasteren 10-10-2018

Na maanden gebruik nog steeds tevreden

Super apparaat. Enige minpuntje is dat zowel het waterreservoir als ook de lekbak snel aangeven dat ze moeten worden leeggemaakt terwijl dit op het zicht nog niet nodig us

Pluspunten

• Goede kwaliteit koffie
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Snel opnieuw vullen van waterreservoir
  • Snel melding leegmaken lekbak

LilianV 07-10-2018

Volautomatisch is zeker waar

Ik heb ca. 2 weken geleden deze machine aangeschaft en ben er uitermate tevreden over. Zeer eenvoudige bediening en daarbij ook automatische clean opties!

Rogier1971 30-09-2018

Geweldig apparaat

Nu 2 weken in ons bezit .Heb thuis nog nooit zo een lekkere koffie gedronken . Het apparaat heeft tal van mogelijkheden .Zet gewoon HEERLIJKE koffie

djs2302 22-09-2018

Wat een Prachtige machine

Vandaag gekocht. Meteen alles ingesteld, kinderlijk eenvoudig. En daarna mijn eerste kop koffie. Dat is pas genieten. Nu alle andere koffie opties gaan proberen.

M. Mensink 08-09-2018

Top koffie!

We hadden een Siemens espressomachine van 10 jaar oud en die begaf het uiteindelijk. Nu sinds een jaar de Q.6 en die bevalt ook al uitstekend. De speurtocht naar de juiste koffiebonen neemt wat tijd in beslag. We hebben van alles geprobeerd van duur tot goedkoop. Maar we zijn bij de AH Perla espresso bonen nr. 8 gebleven. Daarmee maak je naar onze smaak prima koffie.
Het apparaat bevalt dus prima; simpele bediening, mooi uiterlijk, redelijk stil bij het malen. Maar het valt op dat in vergelijking met onze oude machine deze erg veel water gebruikt. Ook moet je zeker eens per 14 dagen de zetgroep grondig spoelen. Ongelooflijk wat een koffietroep daarin achterblijft. En de kalk- en reinigingstabletten zijn nogal prijzig. Maar het reinigen en ontkalken is een simpel karweitje, dus zo gebeurd.
Kortom, we zijn blij met deze espressomachine van Siemens en hopen er nog jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Mooi om te zien
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Zetgroep moet vaak gespoeld worden onder de kraan
  • Gebruikt veel water

Wesly thuss 06-09-2018

Fijne luxe machine

Super machine keuze is reuze tot heden nog geen seconde spijt van schoon maken en onderhouden is een fluitje van een cent zeer gebruiks vriendelijke

Pluspunten

• Veel variatie
  • Hete koffie
  • Makkelijk in onderhoud
  • Stille machine

Minpunten

• Tot heden niet kunnen vinden