Siemens EQ.6 plus TE657313RW - Reviews

edelstaal
Fabrikant kleur(en)
edelstaal
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 335 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus TE657313RW op Kieskeurig.nl.

9,1

Sjodadieju 02-11-2017

“Koffiegenot pur sang”

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Als je het hebt over een koffiegenieter pur sang dan hoor je mijn naam!
Heerlijk thuis genieten van een vers bereidde latte, cappuccino of espresso. Op elk moment van de dag is er wat mij betreft wel een kopje koffie mogelijk. Wanneer ik smorgens opsta start mijn dag pas écht na een heerlijke koffie. Door de dag heen samen genieten met mijn man of vriendinnen van een cappuccino of een latte....Ik ben dól op cappuccino maar er zijn maar weinig plekken waar ik van deze variant, behalve thuis, kan genieten. Ik heb namelijk een lactose intolerantie en maak daarom het melkschuim met de barista versie van OATLY.

De volautomatisch espressomachine SIEMENS EQ6 PLUS 700S maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Te beginnen met het design; Het is geen lelijk bakbeest maar juist zeer verfijnd en een lust voor het oog. Door het mooie design, makkelijk schoon te houden oppervlak én de led-verlichting is het een ware aanwinst voor op het aanrecht.
De bediening is bijna “dummy-proof” door de handige picto’s van de soorten koffie. Zelfs mijn kinderen van 11 en 9 weten zich een heerlijke “Chocochino” uit t apparaat te toveren!
*Chocochino= hang het melkslangetje in een pak chocolademelk en kies de optie melkschuim*
Samen met de handleiding, verschillende instructiefilmpjes op YouTube en wat gezond boeren verstand is de bediening, instellingen maken en reiniging een fluitje van een cent. Daarbij helpt het dat t apparaat jou aangeeft wanneer je wát moet doen. Zo zijn er meldingen voor bv watertank bijvullen, bonen-reservoir bijvullen, ontkalken (na 15, 10, 5 kopjes en uiteindelijk nú)
Álles is naar eigen inzicht in te stellen, de temperatuur, hoeveelheid koffie, hoeveelheid melk, de verhouding van melk tot koffie bij bijvoorbeeld de latte macchiato, de maalgraad van de bonen, en dan ook nog eens vier specialiteiten helemaal op de persoons wensen af te stellen.
Het grote testen is begonnen met illy bonen op maalgraad 3/4. deze waren volgens mijn man de lekkerste maar ik vond ze wat té robuust. Er is heel veel keuze in soorten bonen, op dit moment drie merken getest (allen espressobonen van Illy, la place en brandzaak) onder dezelfde instellingen van het apparaat. De perfecte boon voor ons samen nog niet gevonden maar dat is niet erg, we hebben en nemen hiervoor de tijd, samen met vrienden en familie genieten we elke dag al testend van heerlijke koffie!

Ondanks dat, toch heerlijke latte macchiato en cappuccino weten te maken. Manlief met gewone halfvolle melk en de speciale opklopmelk van AH, ik met de barista versie van oatly.
“Een cappuccino behoort een stevig melkschuim te hebben, waar je het lepeltje op kan neerleggen zonder dat het er gelijk doorheen zakt én de temperatuur moet zodanig zijn dat het direct drinkbaar is, zonder je te verbranden......” dat is wat mijn man al jaaaaren roept en hier in Nederland bijna nergens zo ervaart in horeca gelegenheden.
Maaaar.... *tromgeroffel* deze SIEMENS EQ6PLUS 700S heeft dit dus STANDAARD al ingeprogrammeerd! Dikke pluim hiervoor!
Alleen hiervoor al is dit apparaat een “blijvertje”.

Wat mij opviel was dat de watertank snel leeg geraakt en dat terwijl er echt niet zoveel koffie was gemaakt. Daarbij kwam de melding dat het lekbakje regelmatig geleegd moest worden...De tijd leerde dat dit kwam omdat het apparaat een zelfreinigende functie had. En natuurlijk, daar wordt water bij gebruikt! Uiteindelijk ook geen probleem, lang stilstaand water door een groter reservoir zou de kwaliteit van de koffie niet ten goede komen.
Tip; Een kopje of glaasje onder de uitloop plaatsen, voor en na bereiding zorgt ervoor dat de lekbakje niet zo snel volloopt.

De SIEMENS EQ6PLUS 700S is een prijzig maar prachtig apparaat met legio mogelijkheden. Door de vele mogelijkheden, het gebruiksgemak en “de looks” vind ik dat hij zijn geld wel waard is.
Het is prijstechnisch natuurlijk wat anders dan een simpel cup/pad apparaat maar eerlijk is eerlijk, de smaak is er dan ook naar! Niet te vergelijken met de vele malen goedkopere cup/pad apparaten!
Jarenlang hebben we alleen maar koffie gemaakt uit een snelfilter- en cupapparaat.
Altijd gedacht; “dat is prima koffie.”
Nope, de ervaring leert dat we jaren lang “genept” zijn!
De koffie uit dit FANTASTISCHE apparaat van SIEMENS is koffiegenot pur sang! Wij zijn dik tevreden!

Pluspunten

• Ruime keuze koffiespecialiteiten
  • Twee melkproducten tegelijk maken
  • Bedieningsgemak
  • Volledig in te stellen naar wens

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

robbert.f 19-11-2017

Koffie 2.0

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Het design van de EQ6 Plus s700 spreekt mij erg aan. Het toch screen ziet er niet alleen super uit, het is ook prettig en eenvoudig in het gebruik. De apparaat onthoud bij elke koffie variant ook steeds de laatst ingestelde koffie sterkte en hoeveelheid. Doordat je dit niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen heb ik geen gebruik gemaakt van de optie om favorieten op te slaan. De EQ6 biedt een zeer ruime keuze in koffie varianten. De koffie is goed heet, alleen niet bij de variaties met melk. Zo zijn de cappuccino en latte macchiato qua smaak heerlijk, maar moet je deze vanwege de beperkte temperatuur wel direct opdrinken. Verder vind ik het waterfilter in de watertank niet fijn. Deze moet vanwege de smalle watertank worden vast gedrukt, maar laat regelmatig los. Dit is voor mij wel reden om geen nieuwe waterfilters meer aan te schaffen, aangezien het apparaat ook zonder waterfilter kan.

Overal is het wel een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen koffie automaat die ik zieker aan een ieder kan aanraden. Met dit prachtige apparaat wordt koffiezetten wel een feest.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Veel koffie variaties
  • Eenvoudige bediening en fijne menu structuur
  • Stil bij het malen van de koffiebonen

Minpunten

• Koffie varianten met melk zijn niet erg warm
  • slechte bevestiging brita waterfilter

M. Hoogenkamp 14-12-2018

Lekkere koffie en gemakkelijk te onderhouden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Na veel problemen men onze Krups machine hebben wij deze Siemens EQ 6 plus s700 gekocht. Wat een genot! Hij maakt lekkere koffie soorten en is gemakkelijk te reinigen. Ook de automatische reiniging van het meksysteem werkt goed. Zelf hebben wij er ook de melkbeker van Siemens erbij gekocht wat er erg mooi bij past. Kort om, erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Reiniging melksysteem
  • Goed melkschuim
  • Zetgroep ook goed te onderhouden

Patrick 25-11-2018

Elegant apparaat met verassend veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Mooi vormgegeven apparaat. Mijn vorige, inmiddels 9 jaar oude, Siemens S50 espressomachine gaf de geest na een paar duizend goede bakken koffie.
De nieuwe moest dus weer Siemens worden. Deze voldoet meer dan verwacht. Zeer veel soorten koffie en prima koffie met melk. Ook het reinigen van het melksysteem gaat eenvoudig. Verder heel veel instelmogelijkheden en ideaal dat je 4 favorieten in kunt stellen. Altijd de juiste koffie, sterkte, hoeveelheid, verhouding melk/koffie en hoeveelheid koffie.

Erg blij mee dus en zeker een aanrader, ook met de 50 euro refundactie van Siemens.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Groot waterreservoir
  • Ledlampjes die kopje verlichten
  • Favorieten in te stellen

Wim 22-10-2018

Kortsluiting

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

De machine serveert prima producten, maar al de tweede dag veroorzaakte het om de haverklap kortsluiting.
Dus maar terug naar de Mediamarkt....

DS 05-02-2018

Ontzettend makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

~In de winkel is mij tot in detail verteld wat het apparaat doet en kan; i.v.m. mijn wensen en verwachtingen. Die informatie was erg belangrijk bij het kopen van juist dit apparaat! Nu kan ik zeggen / aangeven dat ik ontzettend tevreden ben! Ik geniet elke dag van mijn kopje koffie...

Pluspunten

• duidelijk
  • praktisch
  • spoelt elke keer automatisch schoon
  • diverse / meerdere smaken

Amr Lotfy Mohammed 04-02-2018

Good product in General

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

I purchased this product because I have another Siemens coffee machine (EQ4) in my home country and I am very satisfied with it, but I was a bit disappointed from two things:
1.There are no profiles in this product although I used to have named profiles in my earlier version EQ4
2. the milk container/Calc'n cleaning tablets have not come with the product and when I read the manual, it said that it is not always provided within the purchase package!!

Pluspunten

• Touch screen
  • multiple coffee types ex. flat white

Minpunten

• No profiles
  • milk container was missing

wouter 28-12-2017

top machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Om te beginnen ziet de machine er geweldig mooi uit. De koffie is heerlijk (alle varianten overigens). Koffie is ook goed heet. Uiteraard bij gebruik van koude melk zal de drank waarbij melk wordt gebruikt minder heet zijn maar dat lijkt mij logische. Melkschuim is ook echt heel mooi. Wij hebben de machine nu ruim 1 week in ons bezit en nog geen moment spijt. Aanrader !

Nina 07-11-2017

Mijn favoriete koffie met een druk op de knop!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Ik zocht een koffie automaat om gemakkelijk lekkere koffie te zetten. Wij drinken vooral cappuccino en latte machiato, maar maakten deze zelden thuis, omdat we dat teveel werk vonden met onze Nespresso en losse schuimer. Sinds we de Siemens EQ.6 plus s700 hebben, starten we de dag heel gemakkelijk met onze favoriete koffie. Het is echt een ochtendritueel geworden. Alleen daarom zou ik het apparaat al aanbevelen.

Ik vond het uitpakken en installeren wat onoverzichtelijk omdat de handleiding voor verschillende modellen bedoeld is. Ik dacht vooraf dat het apparaat een melkreservoir zou hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat viel me in eerste instantie tegen, maar nu vind ik het ideaal om een pak melk te gebruiken. Het duurde ook even voordat ik door had wat het Britta filter was en waar die gemonteerd moest worden. Het menu werkt wel vanaf het eerste moment heel goed. Je snapt direct hoe je je voorkeuren (sterkere koffie, grotere of kleinere hoeveelheid) kan aanpassen. Ik merk wel dat anderen (zoals mijn moeder en schoonmoeder) moeite hebben met het herkennen van de afbeeldingen (wat is koffie/cappuccino?).
Ik krijg van bezoek volop complimenten over de lekkere koffie die ik nu voorzet.

Zoals gezegd is het gebruik zo makkelijk dat voor ons de drempel om lekkere koffie te maken nu weg is. Dat vind ik het allergrootste voordeel. Ook ideaal dat hij het melk systeem zelf reinigt. Door het reinigen bij aan- en uitzetten verbruikt hij wel veel water. We moeten na 2 koffiemomenten al het waterreservoir bijvullen. Ook moet ik dagelijks de lekbak legen, terwijl ik al het reinigingswater opvang met een glas. Geen idee waar dat water in de lekbak dan vandaan komt.

Als laatste de looks.... De Siemens EQ.6 plus s700 heeft een luxe front met roestvrijstalen delen. Alle onderdelen (waterreservoir en koffiebonen reservoir) zijn mooi weggewerkt in het design, maar nog wel makkelijk toegankelijk. Het touchscreen werkt goed en de verlichting is heel prettig. Ik vind het zeker een mooi apparaat voor op het aanrecht.

Lang verhaal kort... wat mij betreft is de Siemens EQ.6 plus s700 zeker een aanrader!

Pluspunten

• Favoriete koffie met een druk op de knop
  • Reinigt melksysteem automatisch
  • Mooi design met touchscreen

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Lekbak snel vol

kemphaas 05-11-2017

Mooi, degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Al direct bij het uitpakken heb je het idee dat je een kwalitatief hoogwaardig apparaat in je handen hebt. Alles voelt degelijk en stevig aan. Er is duidelijk aandacht besteed aan het design en de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit.

Qua bediening werkt alle smakkelijk en overzichtelijk. Touchscreen is lekker groot, met mooie kleuren en plaatjes. Menu's zijn helder, daar geen handleiding voor nodig. Het apparaat geeft netjes aan als er dingen gedaan moeten worden, als renigen, legen van afvalbak etc.

Op de espresso na tevreden over de smaken van alle soorten koffie. Normale koffie is goed van sterkte, en lekker warm. Melkschuim is lekker romig, en de diverse varianten zijn erg lekker. Melk is niet super heet, dus koffie met melk kan het beste direct na het maken gedronken worden. Espresso heb ik nog nie tlekker kunnen zetten. Een goede espresso heeft tussen de 20-30 seconden contact met het water, maar hoe fijn ik de maalgraad ook instel, de espresso is altijd sneller klaar, en daardoor niet erg lekker aangezien deze dan behoorlijk zuur is.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Bediening gemakkelijk en logisch
  • Smaak van de gezette koffie en melkvarianten

Minpunten

• Smaak espresso
  • Melkproducten niet super heet

Suusje1986 03-11-2017

Mooi apparaat met geweldig lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Eerder hadden wij een bonen apparaat welke defect was geraakt. Een ideale omstandigheid om ons te oriënteren op een nieuwe. We waren blij dat we de Siemens mochten testen.
Hij geeft heerlijke koffie en super veel extra's,

Cappuccino, Latte, warme melk, heet water, noem het maar op. En alles in een nette tijd bereid. Opstarttijd van het apparaat is goed en lekkere hete koffie kunnen leuten.

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Diverse koffies kunnen maken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Lekbak van het water snel vol

Diana Gijsbers 14-12-2018

Fantastisch Apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Mooi design, handig in gebruik. Alles is naar wens in te stellen. Reinigt voor het uitzetten de leidingen en is simpel schoon te maken. Nu 1 apparaat voorheen 3.

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Handig te reinigen
  • Van meerdere apparaten terug naar 1

j w de bakker 14-12-2018

zeer duidelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

het is een mooi apparaat , en vooral in de avond heel mooie verlichting had ik niet verwacht, en deze machine is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • verlichting
  • niet zoveel lawaai met het malen van de bonen
  • ik proef nu echte koffie

Toon van Hapert 14-12-2018

beste prijs/kwalitiet verhouding die je kan wensen!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Product gekocht omdat ik van goede koffie houd. Snel warm, en super stil tijdens het bereiden van je lekkere ( let op warme) kop koffie. Top product! En in i.c.m. de ledverlichting ziet het erg er strak uit!

J. Boekweit 14-12-2018

Duidelijke display

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Ik zal dit product zeker aan anderen aanbevelen.
Ik vind het zeer smakelijke koffie. Ik ben uiterst tevreden.

Pluspunten

• Het smaakt voortreffelijk.
  • Fijn in gebruik.

Minpunten

• Koffie mag wat heter zijn.
  • Dat er geen reservoir voor de melk bij zit.

Hanneke 13-12-2018

top koffie apparaat !!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Prima apparaat ,zet heerlijke koffie in een handomdraai
Gebruiksvriendelijk,maakt weinig herrie
Altijd snel een vers kopje koffie!!

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • veel variaties/instellingen

Minpunten

• reinigings en ontkalkingstabletten zijn prijzig
  • koffieprut "te nat"

Bob 13-12-2018

Dit is een degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Hebben verschillende andere apparaten getest. Deze is voor ons de beste
Eenvoudige bediening, degelijke constructie, groot bonenreservoir, warmte instelbaar en natuurlijk vooral Heerlijke koffie.

Pluspunten

• degelijke apparaat
  • groot koffiereservoir
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• tot nu toe nog niets

Erna 13-12-2018

Heerlijke koffie van een fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Onze vorige Siemens koffiemachine de S50 had er 24000 kopjes opzitten en heeft ons vele jaren plezier gebracht.
Ook de opvolger: nog lekkerder! Super gebruiksgemak. Onder andere het schoonmaken van melkreiniging werkt fantastisch! Echt een aanrader

• Smaak
  • Vele mogelijkheden
  • Prijs/kwaliteit

Tanja de Bruijn 12-12-2018

Gebruiksvriendelijk, nu nog experimenteren sterkte koffie.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Apparaat een week in huis, erg gebruiksvriendelijk, display wijst de weg. Veel mogelijkheden, cappuccino heerlijk. Koffie is goed op temperatuur. Kortom zeer tevreden met aankoop.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Lekkere koffie
  • Onderhoud simpel

Michel 11-12-2018

Prachtig apparaat. Siert de keuken. Makkelijk. Veel keuze.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW

Het apparaat is een aanwinst in onze keuken. Mooi. Compact. Duidelijk. Keuze uit diverse soorten heerlijke koffie. Prima aankoop.

Pluspunten

• Duidelijke display.
  • Mooie vorm.
  • Lekkere koffie.

Minpunten

• Koffie wordt wat traag geschonken.