Siemens TE657313RW - Reviews

edelstaal
Aansluitwaarde
Netfrequentie
50/60 Hz

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 185 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Sjodadieju 02-11-2017

“Koffiegenot pur sang”

Als je het hebt over een koffiegenieter pur sang dan hoor je mijn naam!
Heerlijk thuis genieten van een vers bereidde latte, cappuccino of espresso. Op elk moment van de dag is er wat mij betreft wel een kopje koffie mogelijk. Wanneer ik smorgens opsta start mijn dag pas écht na een heerlijke koffie. Door de dag heen samen genieten met mijn man of vriendinnen van een cappuccino of een latte....Ik ben dól op cappuccino maar er zijn maar weinig plekken waar ik van deze variant, behalve thuis, kan genieten. Ik heb namelijk een lactose intolerantie en maak daarom het melkschuim met de barista versie van OATLY.

De volautomatisch espressomachine SIEMENS EQ6 PLUS 700S maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Te beginnen met het design; Het is geen lelijk bakbeest maar juist zeer verfijnd en een lust voor het oog. Door het mooie design, makkelijk schoon te houden oppervlak én de led-verlichting is het een ware aanwinst voor op het aanrecht.
De bediening is bijna “dummy-proof” door de handige picto’s van de soorten koffie. Zelfs mijn kinderen van 11 en 9 weten zich een heerlijke “Chocochino” uit t apparaat te toveren!
*Chocochino= hang het melkslangetje in een pak chocolademelk en kies de optie melkschuim*
Samen met de handleiding, verschillende instructiefilmpjes op YouTube en wat gezond boeren verstand is de bediening, instellingen maken en reiniging een fluitje van een cent. Daarbij helpt het dat t apparaat jou aangeeft wanneer je wát moet doen. Zo zijn er meldingen voor bv watertank bijvullen, bonen-reservoir bijvullen, ontkalken (na 15, 10, 5 kopjes en uiteindelijk nú)
Álles is naar eigen inzicht in te stellen, de temperatuur, hoeveelheid koffie, hoeveelheid melk, de verhouding van melk tot koffie bij bijvoorbeeld de latte macchiato, de maalgraad van de bonen, en dan ook nog eens vier specialiteiten helemaal op de persoons wensen af te stellen.
Het grote testen is begonnen met illy bonen op maalgraad 3/4. deze waren volgens mijn man de lekkerste maar ik vond ze wat té robuust. Er is heel veel keuze in soorten bonen, op dit moment drie merken getest (allen espressobonen van Illy, la place en brandzaak) onder dezelfde instellingen van het apparaat. De perfecte boon voor ons samen nog niet gevonden maar dat is niet erg, we hebben en nemen hiervoor de tijd, samen met vrienden en familie genieten we elke dag al testend van heerlijke koffie!

Ondanks dat, toch heerlijke latte macchiato en cappuccino weten te maken. Manlief met gewone halfvolle melk en de speciale opklopmelk van AH, ik met de barista versie van oatly.
“Een cappuccino behoort een stevig melkschuim te hebben, waar je het lepeltje op kan neerleggen zonder dat het er gelijk doorheen zakt én de temperatuur moet zodanig zijn dat het direct drinkbaar is, zonder je te verbranden......” dat is wat mijn man al jaaaaren roept en hier in Nederland bijna nergens zo ervaart in horeca gelegenheden.
Maaaar.... *tromgeroffel* deze SIEMENS EQ6PLUS 700S heeft dit dus STANDAARD al ingeprogrammeerd! Dikke pluim hiervoor!
Alleen hiervoor al is dit apparaat een “blijvertje”.

Wat mij opviel was dat de watertank snel leeg geraakt en dat terwijl er echt niet zoveel koffie was gemaakt. Daarbij kwam de melding dat het lekbakje regelmatig geleegd moest worden...De tijd leerde dat dit kwam omdat het apparaat een zelfreinigende functie had. En natuurlijk, daar wordt water bij gebruikt! Uiteindelijk ook geen probleem, lang stilstaand water door een groter reservoir zou de kwaliteit van de koffie niet ten goede komen.
Tip; Een kopje of glaasje onder de uitloop plaatsen, voor en na bereiding zorgt ervoor dat de lekbakje niet zo snel volloopt.

De SIEMENS EQ6PLUS 700S is een prijzig maar prachtig apparaat met legio mogelijkheden. Door de vele mogelijkheden, het gebruiksgemak en “de looks” vind ik dat hij zijn geld wel waard is.
Het is prijstechnisch natuurlijk wat anders dan een simpel cup/pad apparaat maar eerlijk is eerlijk, de smaak is er dan ook naar! Niet te vergelijken met de vele malen goedkopere cup/pad apparaten!
Jarenlang hebben we alleen maar koffie gemaakt uit een snelfilter- en cupapparaat.
Altijd gedacht; “dat is prima koffie.”
Nope, de ervaring leert dat we jaren lang “genept” zijn!
De koffie uit dit FANTASTISCHE apparaat van SIEMENS is koffiegenot pur sang! Wij zijn dik tevreden!

Pluspunten

• Ruime keuze koffiespecialiteiten
  • Twee melkproducten tegelijk maken
  • Bedieningsgemak
  • Volledig in te stellen naar wens

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

robbert.f 19-11-2017

Koffie 2.0

Het design van de EQ6 Plus s700 spreekt mij erg aan. Het toch screen ziet er niet alleen super uit, het is ook prettig en eenvoudig in het gebruik. De apparaat onthoud bij elke koffie variant ook steeds de laatst ingestelde koffie sterkte en hoeveelheid. Doordat je dit niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen heb ik geen gebruik gemaakt van de optie om favorieten op te slaan. De EQ6 biedt een zeer ruime keuze in koffie varianten. De koffie is goed heet, alleen niet bij de variaties met melk. Zo zijn de cappuccino en latte macchiato qua smaak heerlijk, maar moet je deze vanwege de beperkte temperatuur wel direct opdrinken. Verder vind ik het waterfilter in de watertank niet fijn. Deze moet vanwege de smalle watertank worden vast gedrukt, maar laat regelmatig los. Dit is voor mij wel reden om geen nieuwe waterfilters meer aan te schaffen, aangezien het apparaat ook zonder waterfilter kan.

Overal is het wel een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen koffie automaat die ik zieker aan een ieder kan aanraden. Met dit prachtige apparaat wordt koffiezetten wel een feest.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Veel koffie variaties
  • Eenvoudige bediening en fijne menu structuur
  • Stil bij het malen van de koffiebonen

Minpunten

• Koffie varianten met melk zijn niet erg warm
  • slechte bevestiging brita waterfilter

DS 05-02-2018

Ontzettend makkelijk in gebruik!

~In de winkel is mij tot in detail verteld wat het apparaat doet en kan; i.v.m. mijn wensen en verwachtingen. Die informatie was erg belangrijk bij het kopen van juist dit apparaat! Nu kan ik zeggen / aangeven dat ik ontzettend tevreden ben! Ik geniet elke dag van mijn kopje koffie...

Pluspunten

• duidelijk
  • praktisch
  • spoelt elke keer automatisch schoon
  • diverse / meerdere smaken

Amr Lotfy Mohammed 04-02-2018

Good product in General

I purchased this product because I have another Siemens coffee machine (EQ4) in my home country and I am very satisfied with it, but I was a bit disappointed from two things:
1.There are no profiles in this product although I used to have named profiles in my earlier version EQ4
2. the milk container/Calc'n cleaning tablets have not come with the product and when I read the manual, it said that it is not always provided within the purchase package!!

Pluspunten

• Touch screen
  • multiple coffee types ex. flat white

Minpunten

• No profiles
  • milk container was missing

wouter 28-12-2017

top machine

Om te beginnen ziet de machine er geweldig mooi uit. De koffie is heerlijk (alle varianten overigens). Koffie is ook goed heet. Uiteraard bij gebruik van koude melk zal de drank waarbij melk wordt gebruikt minder heet zijn maar dat lijkt mij logische. Melkschuim is ook echt heel mooi. Wij hebben de machine nu ruim 1 week in ons bezit en nog geen moment spijt. Aanrader !

Nina 07-11-2017

Mijn favoriete koffie met een druk op de knop!

Ik zocht een koffie automaat om gemakkelijk lekkere koffie te zetten. Wij drinken vooral cappuccino en latte machiato, maar maakten deze zelden thuis, omdat we dat teveel werk vonden met onze Nespresso en losse schuimer. Sinds we de Siemens EQ.6 plus s700 hebben, starten we de dag heel gemakkelijk met onze favoriete koffie. Het is echt een ochtendritueel geworden. Alleen daarom zou ik het apparaat al aanbevelen.

Ik vond het uitpakken en installeren wat onoverzichtelijk omdat de handleiding voor verschillende modellen bedoeld is. Ik dacht vooraf dat het apparaat een melkreservoir zou hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat viel me in eerste instantie tegen, maar nu vind ik het ideaal om een pak melk te gebruiken. Het duurde ook even voordat ik door had wat het Britta filter was en waar die gemonteerd moest worden. Het menu werkt wel vanaf het eerste moment heel goed. Je snapt direct hoe je je voorkeuren (sterkere koffie, grotere of kleinere hoeveelheid) kan aanpassen. Ik merk wel dat anderen (zoals mijn moeder en schoonmoeder) moeite hebben met het herkennen van de afbeeldingen (wat is koffie/cappuccino?).
Ik krijg van bezoek volop complimenten over de lekkere koffie die ik nu voorzet.

Zoals gezegd is het gebruik zo makkelijk dat voor ons de drempel om lekkere koffie te maken nu weg is. Dat vind ik het allergrootste voordeel. Ook ideaal dat hij het melk systeem zelf reinigt. Door het reinigen bij aan- en uitzetten verbruikt hij wel veel water. We moeten na 2 koffiemomenten al het waterreservoir bijvullen. Ook moet ik dagelijks de lekbak legen, terwijl ik al het reinigingswater opvang met een glas. Geen idee waar dat water in de lekbak dan vandaan komt.

Als laatste de looks.... De Siemens EQ.6 plus s700 heeft een luxe front met roestvrijstalen delen. Alle onderdelen (waterreservoir en koffiebonen reservoir) zijn mooi weggewerkt in het design, maar nog wel makkelijk toegankelijk. Het touchscreen werkt goed en de verlichting is heel prettig. Ik vind het zeker een mooi apparaat voor op het aanrecht.

Lang verhaal kort... wat mij betreft is de Siemens EQ.6 plus s700 zeker een aanrader!

Pluspunten

• Favoriete koffie met een druk op de knop
  • Reinigt melksysteem automatisch
  • Mooi design met touchscreen

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Lekbak snel vol

kemphaas 05-11-2017

Mooi, degelijk apparaat

Al direct bij het uitpakken heb je het idee dat je een kwalitatief hoogwaardig apparaat in je handen hebt. Alles voelt degelijk en stevig aan. Er is duidelijk aandacht besteed aan het design en de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit.

Qua bediening werkt alle smakkelijk en overzichtelijk. Touchscreen is lekker groot, met mooie kleuren en plaatjes. Menu's zijn helder, daar geen handleiding voor nodig. Het apparaat geeft netjes aan als er dingen gedaan moeten worden, als renigen, legen van afvalbak etc.

Op de espresso na tevreden over de smaken van alle soorten koffie. Normale koffie is goed van sterkte, en lekker warm. Melkschuim is lekker romig, en de diverse varianten zijn erg lekker. Melk is niet super heet, dus koffie met melk kan het beste direct na het maken gedronken worden. Espresso heb ik nog nie tlekker kunnen zetten. Een goede espresso heeft tussen de 20-30 seconden contact met het water, maar hoe fijn ik de maalgraad ook instel, de espresso is altijd sneller klaar, en daardoor niet erg lekker aangezien deze dan behoorlijk zuur is.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Bediening gemakkelijk en logisch
  • Smaak van de gezette koffie en melkvarianten

Minpunten

• Smaak espresso
  • Melkproducten niet super heet

Suusje1986 03-11-2017

Mooi apparaat met geweldig lekkere koffie

Eerder hadden wij een bonen apparaat welke defect was geraakt. Een ideale omstandigheid om ons te oriënteren op een nieuwe. We waren blij dat we de Siemens mochten testen.
Hij geeft heerlijke koffie en super veel extra's,

Cappuccino, Latte, warme melk, heet water, noem het maar op. En alles in een nette tijd bereid. Opstarttijd van het apparaat is goed en lekkere hete koffie kunnen leuten.

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Diverse koffies kunnen maken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Lekbak van het water snel vol

Pias 20-06-2018

Super apparaat

Hoognodig toe aan een nieuw apparaat, best een investering maar wat een super apparaat, en heerlijke koffie, voor ieder wat wils

Pluspunten

• display
  • weinig geluid

Frank 20-06-2018

Mooie machine, veel mogelijkheden, heerlijke koffie

De machine is erg eenvoudig te bedienen en ook belangrijk, eenvoudig te reinigen. Veel keuze mogelijkheden en instellingen mogelijk, met deze machine maak je jouw koffie

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienene
  • schoonmaken

Minpunten

• lekbar vaak vol

Fokke 19-06-2018

Super top koffiemachine

Vandaag een super koffiemachine aangeschaft.
Om alles uit te proberen, bijna alle smaken geproefd.
Niets dan lof.
Hebben altijd een goede koffiemachine gehad, maar dit overtreft onze verwachting.

• Heerlijke producten

KeeMars 19-06-2018

Superfijn apparaat!

Heel fijn apparaat! Zeer gemakkelijk in de bediening. Superlekkere koffie, en heel veel keuze in koffiespecialiteiten.
Makkelijk te onderhouden. Echte aanrader!

H.J.A.Mentink 19-06-2018

Mooie machine om te zien. Makkelijk en snel te bedienen.

Prijs/kwaliteit is goed. De smaak van de koffie is goed.
De machine is oogstrelend. Staat mooi in de keuken.

Wouter 19-06-2018

Gemak en luxe in 1

Qua design hebben wij getwijfeld tussen de Jura Imprezza en deze. UIteindelijk hebben de user test de doorslag gegeven mbt de capuchino functie. De capuchino functie van de Siemens is echt super gebruiksvriendelijk, je kunt alle sterktes instellen en ook persoonlijke voorkeuren opslaan. De machine is ook echt stil en maakt alle varianten koffie van de Latte tot de espresso super snel en lekker. De schoonmaakfuncties zijn ook erg gemakkelijk.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Lekkere koffie en veel variatie
  • Gebruiksvriendelijke interface

Minpunten

• Grote machine
  • Dure onderhoudsmiddelen

Judith 14-06-2018

Siemens ecspresso volautomaat.

Hebben voor dit product gekozen voor de vele mogelijkheden en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hij bevalt prima door de vele instelmogelijkheden kan iedereen een koffie naar zijn smaak maken, dit is allemaal heel simpel in te stellen door middel van touchscreen. Prima smaak.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk in onderhoud
  • veel mogelijkheden

Roel 11-06-2018

Uitstekende koffie

Apparaat nu een week en reeds 70 koppen gehad. Malen is relatief stil, veel meer lawaai verwacht. Zet je hem aan, binnen 1,5 minuut opgewarmd. Touchscreen is erg fijn en overzichtelijk. Bij elke koffiekeuze kun je weer alles handmatig aanpassen: sterkte koffie, hoeveelheid water en hoe warm de koffie moet zijn. Melkschuim is gewoon erg goed. Waterreservoir is redelijk sabel leeg maarja. Enig nadeel is dat koffie nog warmer mag. Ook op stand max mag hij nog heter. In beschrijving staat dat je vooraf je kopje kunt opwarmen. Kopjesverwarming is dan een uitkomst maar kost dan natuurlijk ook veel meer.

Pluspunten

• Tot in detail je gewenste koffie
  • Goed melkschuim

Minpunten

• Koffie kan warmer

Ton 11-06-2018

Handig apparaat met vele mogelijkheden.

Wij zochten een koffiemachine met meerdere mogelijkheden. Uiteindelijk kwamen wij op deze machine uit. Ook vanwege de aantrekkelijke prijs door de geldterug actie. GEEN miskoop!

Pluspunten

• Ruim koffiemenu
  • Hete dranken

Minpunten

• Niet al te snel

Renm 10-06-2018

Fantastische espressomachine

We hebben de espressomachine nu 1 maand in bezit. De machine bevalt zeer goed. De koffie smaakt goed. Het display is duidelijk, de bediening is erg gemakkelijk en spreekt voor zich. Het is handig dat de vorige instelling wordt onthouden en dat vier favorieten kunnen worden ingesteld. Verder zijn er veel instellingen per koffiespecialiteit en favoriet mogelijk: sterkte, temperatuur, hoeveelheid, verhouding melk-koffie. Het is ook handig dat wanneer je de machine uitzet, deze automatisch het melksysteem reinigt na het zetten van een cappuccino of latte e.d. (melkspecialiteit). Het is jammer dat de machine dit niet doet na het zetten van een flat white. Dit komt omdat deze koffiespecialiteit deel uitmaakt van de extra koffiespecialiteiten/plus koffies). De temperatuur van de cappuccino was in eerste instantie vrij laag. Na contact opgenomen te hebben met Siemens werd ons geadviseerd om de melk van te voren uit de koelkast te halen. Dat werkt goed. Indien de kopjes worden voorverwarmd en de melk warmer is dan koelkasttemperatuur heeft de cappuccino een goede temperatuur. Het schuim is dan nog steeds mooi fijn. Al met al een goed en mooi apparaat die wij zeker aanbevelen.

• Gemakkelijk in het gebruik
  • Per specialiteit diverse instellingen mogelijk
  • Mooi fijn schuim

Minpunten

• Het waterreservoir had iets groter mogen zijn
  • De lekbak is snel vol
  • Het waterfiltertje is moeilijk te bevestigen

Fjan 10-06-2018

Siemens TE657313RW koffie machine

ik heb altijd een Saeco gehad, maar was toe aan een volautomatische. Nou die heb ik gekocht, whoooooooo wat een pracht apparaat. Uitvoering strak, maar vooral gebruiksvriendelijk. Smaak van de koffie, heerlijk. Sterk voor de echte liefhebber, mild voor de gewone drinker en voor de liefhebber van specialiteiten mmmmm. Dit klinkt allemaal misschien overdreven, maar ik was toe aan een top apparaat en kan deze als een echte koffie liefhebber, zeker aanraden.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • strakke uitvoering
  • diverse specialiteiten
  • prijs/kwaliteit verhouding +

Eef 09-06-2018

Eindelijk weer eens Lekkere koffie

Eerder bonen machines gehad,altijd lekkere koffie.
Laatste tijd alleen Senseo,en nu de EQ zes plus 700.
Wat een mogelijkheden en keuzes.
We waren gelijk om.
Zijn er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Smaak
  • Mogelijkheden
  • Grote watertank
  • Reiniging van de melk leidingen