Nivona CafeRomatica 859 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 859 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ina 20-06-2018

Geen succes

Op advies verkoper gekocht na 10 jaar Jura te hebben gehad. In eerste instantie leek het een prima apparaat, met een aantal minpunten t.o.v. de Jura, maar het apparaat was ook aanzienlijk goedkoper, dus dat was een bewuste keuze. Nu vertoont het apparaat echter ook mankementen. We hebben de verkoper gevraagd het apparaat in te ruilen voor een Jura....

Pluspunten

• Binnenkant goed schoon te maken

Minpunten

• Traag
  • Lekbak moet erg vaak worden geleegd
  • Maakt programma niet af na bijvullen water
  • Veel storingen

Bart G 14-06-2018

Goede overstap van Jura naar Nivona

Na 8 jaar een Jura F50 met veel plezier gebruikt te hebben, overgestapt op de Nivona, vanwege de positieve reviews. Iets minder bekend in Nederland, maar wat een geweldig apparaat.
En duidelijk display waarin je kunt kiezen uit verschillende soorten bereidingen, die je helemaal naar eigen wens kunt tweaken. Vooral met de cafe americano ben ik blij, die is erg lekker en wordt echt bereid door eerst een espresso te maken, en daar los water aan toe te voegen. Duidelijk anders dan een lungo. Daarnaast is de cappucino echt heel goed, perfect schuim dat niet gemengd is met de koffie tot en soort koffie verkeerd, zoals vaak bij andere apparaten het geval is.
Water bijvullen en de lekbak leggen lijkt iets vaker te moeten dan bij de Jura, maar niet storend vaak.
Kortom, echt een aanrader deze Nivona.

Pluspunten

• Heerlijke espresso, cappucino, cafe americano
  • Veel instelmogelijkheden
  • Eigen koffie keuzes toevoegen

Zenge 13-06-2018

Fantastische volautomaat!

Ik was op zoek naar een goede volautomaat die gemakkelijk zelf te reinigen is. Omdat ik ook een kleurenscherm een mooie optie vond ben ik voor de Nivona CafeRomatica 859 gegaan en hier heb ik geen moment spijt van gehad. Wat een fantastische machine. Werkt redelijk stil, zet heerlijke koffie en is voor iedere variant koffie volledig zelf samen te stellen qua sterkte, smaak en volume. Reinigen is een peulenschil en naast de automatische aan en uit-functie kun je de machine ook standaard laten spoelen na elk gebruik. De machine geeft precies aan wanneer onderhoud/reiniging nodig is. Al met al een topaankoop geweest waar ik geen moment spijt van heb.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Kleurenscherm
  • Koffie te personaliseren
  • Duurzame en luxe materialen en afwerking

Minpunten

• Geen standaard melkbeker meegeleverd

Bastiaan 13-06-2018

Mooi en geluidsarm

Strak ontwerp. Niet al te groot. En vooral stuk stiller dan mijn vorige volautomaat.
Tevens fijn dat je heel veel persoonlijke instellingen voor meerdere soorten koffie kan doen. Koffie smaakt prima. Melkschuim mag wat mij betreft iets warmer. Maar is nu net oké.

Milan V 13-06-2018

Nivona top kwaliteit

Mooi apparaat, stevige materialen, netjes afgewerkt. Makkelijk in gebruik door het centrale display met draaiwieltje. Melk toevoer via het slangetje is ideaal.

Makkelijk in onderhoud door onderdelen die los te halen zijn en de uitneembare zetgroep.

• Gemak
  • Onderhoud
  • Kofiiemogelijkheden
  • Volautomaat

Minpunten

• Lekbakje kan niet heel veel in
  • Waterreservoir kan ook niet heel veel in