Siemens TE615209RW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 103 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE615209RW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Michiel 03-05-2018

Fijne espressomachine, al veel gebruikt

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Machine heb ik nu een half jaar zonder problemen in gebruik. Een paar bevindingen:
- Na aanzetten kun je supersnel je eerste kopje starten
- Voor ons is de keuzevariëteit ruim voldoende: koffiesoorten, sterktes en hoeveelheden
- Het vinden van de perfecte bonen is nog gaande, we hebben er al veel geprobeerd
- Gebruik melkslangetje erg handig, we hebben melk gewoon in een grote mok in de koelkast
- Schoonmaken is goed te doen, minimaal wekelijks het binnenwerk even met lauw water ontdoen van koffieresten.
- Verder geeft hij zelf aan wanneer ontkalkt en gereinigd moet worden middels tabletten, dat kost wat tijd. Tot nu toe zo om de 6 a 7 weken gedaan
- Lekbak moet best vaak geleegd worden, wat gelukkig amper tijd kost, dus geen bezwaar. Wat wel opvalt is dat als het apparaat aangeeft dat de lekbak vol is, dit niet altijd het geval is. Soms komt erg geen melding en dan blijkt hij juist overvol. Tip: zorg in ieder geval dat je een mok/bakje onder de uitloop hebt staan bij aanzetten en uitzetten, want dan spoelt er wat water door dat anders ook nog in de lekbak komt.
- Waterreservoir moet vaak bijgevuld worden, om de 6 a 7 kopjes, maar is denk ik heel normaal

Kortom, nog geen teleurstelling ondervonden en er positief over de apparaat.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar bij aanzetten
  • Bediening en keuzemogelijkheden
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Lekbak meldingen onduidelijk

Miranda 01-05-2018

Nog steeds tevreden

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Ideaal, kan hem gewoon niet anders omschrijven. Enige wat ik aan minpunt vind is dat de melk bij het zetten van een capuchino enigszins lauw blijft. Reiniging is supermakkelijk en wijst vanzelf dankzij stap voor stap menu.

Pluspunten

• makkelijke reiniging
  • alles is instelbaar
  • veel opties

Minpunten

• melk wordt niet heel warm

Rob 24-03-2018

Mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Voordelen: lekkere koffie bij de meeste keuzes. Zeer veel mogelijkheden wbt koffie wens en smaak instellingen. Bediening en uiterlijk zijn top. Nadelen; Temperatuur expresso laag, schoonmaken van drukgroep en lekbak is zeer intensief en moeilijker dan bij vergelijkbare modellen. Waterreservoir moeilijk in en uit

Pluspunten

• Keuzeprogramma
  • Uiterlijk

Minpunten

• Schoonmaken inwendig

? 17-03-2018

Goed espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

De Siemens bevalt nog steeds goed en echte klachten heb ik niet. Wel vind ik dat bij het opschuimen van de melk( mooi schuim overigens) de start een beetje explosief is, maar dat is maar heel even en geeft verder geen geknoei.

Joke 13-02-2018

prima aankoop, heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Mooi apparaat dat doet wat het belooft. Heerlijke koffie, cappuccino of latte macchiato. Hij maakt ook niet te veel herrie.
Vele mogelijkheden en vrij eenvoudig schoon te houden. Het enige nadeel is dat de lekbak vrij snel vol is en waterreservoir snel leeg. Maar deze vul ik bij met een kan zodat ik het er niet telkens uit hoef te halen.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk in gebruik
  • weinig herrie

Minpunten

• lekbak vrij snel vol
  • kopjes niet voor te verwarmen

Marcel 11-02-2018

Mooi moderne display

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Schitteren apparaat,werkt goed prima koffie en veel keuzes. Melk reinigingssysteem is super en een capuccino is makkelijk te maken zonder vervuiling. Na onze vorige Siemens die op was toch weer voor Siemens gekozen. En absoluut geen spijt.

Pluspunten

• Keuzes
  • Melkreinigingssysteem
  • Smaak koffie

Koese 06-02-2018

Siemens TE615209 RW Espresso machine

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Na een aantal espresso apparaten vergelijken te hebben is onze keuze op deze Siemens gevallen. De verschillende koffie smaken heerlijk maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoe je hem instelt. Elke koffie kan je in verschillende sterktes instellen en je kan aangeven of je een klein, normaal of grote koffie wilt. Afhankelijk natuurlijk van de beker/mok die je wilt gebruikten.
De machine is erg makkelijk in onderhoud en deze ontkalk je met een ontkalk tablet. De machine geeft aan wanneer dit nodig is en door simpel de stappen te volgen is het apparaat weer snel te gebruiken. Dit is bij ons ongeveer 1x in de maand en we drinken toch elke dag wel ongeveer 4 bakjes koffie in totaal. Daarnaast zit er een ontkalker in wat er voor zorgt dat er in het apparaat geen kalk ontstaat. Het apparaat maakt niet heel veel lawaai met het malen van de bonen. Wij zijn super tevreden met deze machine en genieten elke dag van een lekkere koffie.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • verschillende mogelijkheden sterkte van koffie
  • verschillende soorten koffie

F. Burgers 06-02-2018

Super apparaat, lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Geweldige koffie automaat, makkelijk in bediening. We (echte koffieliefhebbers) zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• volledig automatisch
  • makkelijke bediening

Minpunten

• vooraf spoelen van apparaat

Antje Elzinga 01-02-2018

Siemens gekocht super blij mee

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Ik ben er super blij me een geweldig product.
Ik zou iedereen deze machine aanbevelen en te kopen.
U zult hier absoluut geen spijt van krijgen.

Mimi 30-01-2018

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Een fijn apparaat die de mogelijkheid biedt tot veel verschillende soorten koffie in verschillende sterkte en grootte. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Koffie heeft een fijne temperatuur en zet snel een heerlijk kop koffie

Pluspunten

• Goede temperatuur van de koffie
  • Makkelijk te bedienen door het touchscreen

Familie B 30-01-2018

super koffieautomaat!! Siemens EQ6

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Siemens EQ6...super fijn...en super lekker...eenvoudig in het bedienen...en het onderhoud gaat ook makkelijk...wij genieten er van

Pluspunten

• overzichtelijk
  • alles in 1

Minpunten

• geen

Familie B 27-01-2018

super koffieautomaat!! Siemens EQ6

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Pluspunten

• overzichtelijk
  • alles in 1

Minpunten

• geen

breedband 24-01-2018

Mooi apperaat qua design, koffie en melk temp niet echt top

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Mooi model apparaat met een duidelijke bediening. makkelijk schoon maken. Echter koffie en melk temp. ondanks op max nog steeds niet echt warm. Melkschuim goed en ook makkelijk schoon te maken. Vrij stil t.o.v. ons vorige koffiemachine. Had wel meer keuze in koffiesoorten verwacht.

Pluspunten

• makkelijk schoon maken
  • duidelijk display
  • mooie schuimlaag
  • Vrij stil
  • groot waterreservoir en bonen

Minpunten

• temp melk en koffie
  • waterontharder

B&L 23-01-2018

Makkelijk in het gebruik en heerlijke koffie.

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Het koffieapparaat heeft vele mogelijkheden en is makkelijk in het gebruik. Vele soorten koffie en vooral voor ons die best veel koffie drinken maar ook van verschillende soorten koffie zoals een cappuccino in de ochtend, een espresso na het eten en een latte machiato in de avond.

Maja 22-01-2018

fijne koffie machine..

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Hij heeft voldoende mogelijkheden, geluid valt mee en koffiemelk voorziening bevalt beter dan het bekende 'pijpje'. Voldoende heldere gebruiksaanwijzingen

Pluspunten

• duidelijk display
  • waterreservoir aan zijkant

Minpunten

• hoop dat ie lang meegaat (vorige 3 jaar)

FRans de Wit 19-01-2018

weinig geluid

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Geluidsarm apparaat. En goede prijsprestatieverhouding. In mijn kantooromgeving is dat belangrijk vind ik.

R.Huijboom 19-01-2018

Duidelijk display

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Wij hebben voor dit product gekozen omdat hij een duidelijk display heeft en weinig geluid maakt.
We hebben dit product nog niet zolang in ons bezit maar onze ervaring met andere producten van Siemens is tot nog toe geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Weinig geluid

Minpunten

• Klein waterreservoir

peter 18-01-2018

heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

doet precies wat ik ervan verwachte en lekker 2 cappuccino tegelijk wel een hele uitgave maar dan wel het gevoel hebben op een terassje in italie te zitten

Julia 15-01-2018

goede aparat. goede koffie maken. paar opties heb.

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Intelligent Heater inside: Het sensoFlow System garandeert elke keer weer de maximale espressosmaak, dankzij de ideale constante zettemperatuur
coffeeSelect Display: Aromatische koffie- en melkspecialiteiten kunnen eenvoudig geselecteerd en bereidt worden door het aanraken van de sensor velden
AutoMilkClean: Een compleet automatische reiniging, na elke zetbeurt, zorgt voor de dagelijkse reining van het melkreservoir
oneTouch DoubleCup: alle koffie- en melkspecialiteiten met één druk op de knop - zelfs twee kopjes op hetzelfde moment
Favorieten: Sla uw persoonlijke voorkeuren op voor uw favoriete koffie- en melkspecialiteiten

Pluspunten

• 1500w
  • funktioneele
  • 19bar. sterk

Super blij met koffieapparaat 15-01-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Een super handig volledig koffieapparaat wat heerlijk hete koffie zet! Wij drinken geen van tweeen cappucino anders zou ik minder tevreden zijn omdat de melk niet goed warm wordt.
Verder een superapparaat!!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Koffie is heet
  • Veel keus om verschillende koffies te zetten

Minpunten

• Melk wordt niet heet

PJS 15-01-2018

Eenvoudige bediening, prima machine.

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Eenvoudige bediening door tiptoetsen, gemakkelijk in gebruik. Redelijk aantal instelmogelijkheden voor (verschillende soorten) koffie. Koffie smaakt prima (ook afhankelijk van kwaliteit bonen natuurlijk). Koffie is goed van temperatuur, geldt ook voor cappuchino. Over de duurzaamheid kan nog geen uitspraak worden gedaan, ruim een week in bezit. Tot nu toe tevreden over de machine als geheel en de geproduceerde koffie in het bijzonder. Vind de machine een aanrader, mede gelet op de prijs/kwaliteitverhouding. Kortom tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening.
  • Instelmogelijkheden.
  • Goede temperatuur koffie.

Minpunten

• Waterreservoir had groter gekund.

J. Hendrikx 15-01-2018

Hoe maak je heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Na jaren gestruggel met ons vorige koffiezetapparaat, hebben wij deze week een Siemens aangeschaft. Hij is zijn prijs meer dan waard. Door de makkelijke bediening, veel mogelijkheden, zet hij ook zeer lekkere koffie.

Een aanrader voor iedereen die eenvoudig lekker koffie wil.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel mogelijkhede.

christina 11-01-2018

mooie vormgeving gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

super koffiemachine maakt heerlijke koffie en alle soorten en maten, alleen zou de melk iets warmer en schuimiger mogen zijn

Pluspunten

• vele mogelijkheden voor alle soorten koffie

Minpunten

• melk niet heel warm
  • melk te weinig schuim

Vincent 10-01-2018

Goed apparaat. Veel keuze mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Simpele bediening ondanks de vele mogelijkheden die het apparaat biedt. Uiterlijk is mooi (smaken verschillen uiteraard). Veel mogelijkheden/keuzes.
Jammer is dat bij het maken van bijvoorbeeld cappuccino de temperatuur na het zetten vrij laag is. De temperatuur van de toegevoegde melk via het apparaat is erg laag

Michiel 08-01-2018

Hele fijne, snelle, stille en degelijke espressomachine

Geschreven voor: Siemens TE615209RW zwart

Nu 1 maand in gebruik. Na uitvoerige oriëntatie uiteindelijk uit 5 merken op deze Siemens uitgekomen, met als belangrijkste overwegingen: makkelijke drankkeuze met instelmogelijkheden, stille werking maalsysteem, degelijk ontwerp (andere merken vond ik meer plastic uitstraling hebben) en goede reviews.

Mijn ervaring na eerste maand:

De installatie is uiterst eenvoudig en wijst zich helemaal zelf, binnen 10 minuten had ik het eerste kopje gezet.
Het eerste wat me opviel was hoe snel deze machine klaar ik voor gebruik nadat je hem aanzet, minder dan een minuut!
Alle programma's natuurlijk uitgeprobeerd: hij maakt een top espresso en standaard koffie met mooi cremalaagje. De cappuccino is tot nu toe onze favoriet, mooi schuimlaagje en we maken hem af met een cacaostrooier. Daarnaast wordt de latte macchiato veel gemaakt, hiervoor speciale hoge glazen gekocht, en het ziet er werkelijk top uit met de laagjes.
Met de sterktes is het vooral veel uitproberen, van zeer mild tot zeer sterk. Omdat we 's avonds soms decaffe willen is het makkelijk dat we die als poeder los in het laatje kunnen doen.

Bij melkproducten (cappucino en latte macchiato) had temperatuur iets hoger gekund. Door voorverwarmen kopje met heet water is dit verder geen probleem.

Nu is het alleen nog verder uittesten van de verschillende merken espresso/koffiebonen. Omdat eerst het reservoir leeg moet zijn gaat hier wel een paar maanden overeen. Ook de instelling van het maalmechanisme moeten we nog in variëren omdat dit ook nog invloed heeft op smaak en bitterheid van de koffie.

Het onderhoud tot nu toe ook erg eenvoudig: lekbak moet redelijk vaak geleegd worden en het schoonmaken van de zetgroep. Dit gaat erg snel en makkelijk en hoort er gewoon bij als je een dergelijk apparaat neemt. Na het maken van koffie met melk starten we altijd even het automatische melkreiningingsprogramma, deze spoelt de leidingen meteen even door met heet water. Het blijft allemaal mooi schoon zo.

Dus na een maand zijn we erg tevreden en zelf onder de indruk van deze machine. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Het zetten van koffie is altijd een feestje ;-)

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Makkelijk schoon te houden
  • Stil maalsysteem
  • makkelijk keuzemenu
  • hoeveelheden per product instelbaar

Minpunten

• Bij melkproducten zou temperatuur iets hoger mogen