Siemens TE615209RW - Reviews

piano zwart
Aansluitwaarde
Netfrequentie
50/60 Hz

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 109 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Thomas 05-01-2018

2 Cappuccino in één keer(!), mooi design en hygiënisch

Eigenlijk nog te vroeg (hebt de machine net 1 dag) om echt conclusies te trekken, toch een 1ste indruk. Na 7.5 jaar Jura C5 was het tijd voor een nieuwe automaat. Deze EQ6 s500 is echt een pracht automaat. 2 koffie met melk 'producten' tegelijk doseren in zelf in volume afgestemde glazen is een luxe. De filmpjes op internet liegen niet. Daarbij maakt de machine echt weinig geluid in vergelijking met andere automaten.
Het melkschuim is goed en de verhouding melk/koffie is prima. Daarbij ben ik heel blij met de mogelijkheid dat de zetgroep makkelijk kan worden schoongemaakt. Bij de Jura C5 volgde ik trouw alle kalk- en reinigingsbeurten en 1x per 2 jaar maakte ik die machine open om zelf de zetgroep te reiningen. Dat is bij een Jura echt een enorme klus, maar wel erg nodig. Er blijft daar de nodige narigheid achter zonder dat de meeste mensen dat door hebben. Bij deze automaat kan je dit echt eenvoudig reinigen. Top koffie, uit een top machine. Ik hoop dat deze automaat ook jaren meegaat.

Pluspunten

• 2 'melk' producten in één keer
  • weinig geluid
  • melkdeel automatisch te reinigen
  • zetgroep éénvoudig te reinigen

Minpunten

• lekrooster ziet er nogal goedkoop uit

Trudy 15-06-2017

Geweldige koffiemachine, advies: koop er een!!

Geweldige machine!! Doet wat die moet doen!!
Was eerst een beetje sceptisch, maar ben blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om er een te kopen.

Michiel 03-05-2018

Fijne espressomachine, al veel gebruikt

Machine heb ik nu een half jaar zonder problemen in gebruik. Een paar bevindingen:
- Na aanzetten kun je supersnel je eerste kopje starten
- Voor ons is de keuzevariëteit ruim voldoende: koffiesoorten, sterktes en hoeveelheden
- Het vinden van de perfecte bonen is nog gaande, we hebben er al veel geprobeerd
- Gebruik melkslangetje erg handig, we hebben melk gewoon in een grote mok in de koelkast
- Schoonmaken is goed te doen, minimaal wekelijks het binnenwerk even met lauw water ontdoen van koffieresten.
- Verder geeft hij zelf aan wanneer ontkalkt en gereinigd moet worden middels tabletten, dat kost wat tijd. Tot nu toe zo om de 6 a 7 weken gedaan
- Lekbak moet best vaak geleegd worden, wat gelukkig amper tijd kost, dus geen bezwaar. Wat wel opvalt is dat als het apparaat aangeeft dat de lekbak vol is, dit niet altijd het geval is. Soms komt erg geen melding en dan blijkt hij juist overvol. Tip: zorg in ieder geval dat je een mok/bakje onder de uitloop hebt staan bij aanzetten en uitzetten, want dan spoelt er wat water door dat anders ook nog in de lekbak komt.
- Waterreservoir moet vaak bijgevuld worden, om de 6 a 7 kopjes, maar is denk ik heel normaal

Kortom, nog geen teleurstelling ondervonden en er positief over de apparaat.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar bij aanzetten
  • Bediening en keuzemogelijkheden
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Lekbak meldingen onduidelijk

Miranda 01-05-2018

Nog steeds tevreden

Ideaal, kan hem gewoon niet anders omschrijven. Enige wat ik aan minpunt vind is dat de melk bij het zetten van een capuchino enigszins lauw blijft. Reiniging is supermakkelijk en wijst vanzelf dankzij stap voor stap menu.

Pluspunten

• makkelijke reiniging
  • alles is instelbaar
  • veel opties

Minpunten

• melk wordt niet heel warm

Rob 24-03-2018

Mogelijkheden

Voordelen: lekkere koffie bij de meeste keuzes. Zeer veel mogelijkheden wbt koffie wens en smaak instellingen. Bediening en uiterlijk zijn top. Nadelen; Temperatuur expresso laag, schoonmaken van drukgroep en lekbak is zeer intensief en moeilijker dan bij vergelijkbare modellen. Waterreservoir moeilijk in en uit

Pluspunten

• Keuzeprogramma
  • Uiterlijk

Minpunten

• Schoonmaken inwendig

? 17-03-2018

Goed espresso apparaat

De Siemens bevalt nog steeds goed en echte klachten heb ik niet. Wel vind ik dat bij het opschuimen van de melk( mooi schuim overigens) de start een beetje explosief is, maar dat is maar heel even en geeft verder geen geknoei.

Joke 13-02-2018

prima aankoop, heerlijke koffie!

Mooi apparaat dat doet wat het belooft. Heerlijke koffie, cappuccino of latte macchiato. Hij maakt ook niet te veel herrie.
Vele mogelijkheden en vrij eenvoudig schoon te houden. Het enige nadeel is dat de lekbak vrij snel vol is en waterreservoir snel leeg. Maar deze vul ik bij met een kan zodat ik het er niet telkens uit hoef te halen.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk in gebruik
  • weinig herrie

Minpunten

• lekbak vrij snel vol
  • kopjes niet voor te verwarmen

Marcel 11-02-2018

Mooi moderne display

Schitteren apparaat,werkt goed prima koffie en veel keuzes. Melk reinigingssysteem is super en een capuccino is makkelijk te maken zonder vervuiling. Na onze vorige Siemens die op was toch weer voor Siemens gekozen. En absoluut geen spijt.

Pluspunten

• Keuzes
  • Melkreinigingssysteem
  • Smaak koffie

Koese 06-02-2018

Siemens TE615209 RW Espresso machine

Na een aantal espresso apparaten vergelijken te hebben is onze keuze op deze Siemens gevallen. De verschillende koffie smaken heerlijk maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoe je hem instelt. Elke koffie kan je in verschillende sterktes instellen en je kan aangeven of je een klein, normaal of grote koffie wilt. Afhankelijk natuurlijk van de beker/mok die je wilt gebruikten.
De machine is erg makkelijk in onderhoud en deze ontkalk je met een ontkalk tablet. De machine geeft aan wanneer dit nodig is en door simpel de stappen te volgen is het apparaat weer snel te gebruiken. Dit is bij ons ongeveer 1x in de maand en we drinken toch elke dag wel ongeveer 4 bakjes koffie in totaal. Daarnaast zit er een ontkalker in wat er voor zorgt dat er in het apparaat geen kalk ontstaat. Het apparaat maakt niet heel veel lawaai met het malen van de bonen. Wij zijn super tevreden met deze machine en genieten elke dag van een lekkere koffie.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • verschillende mogelijkheden sterkte van koffie
  • verschillende soorten koffie

F. Burgers 06-02-2018

Super apparaat, lekkere koffie!

Geweldige koffie automaat, makkelijk in bediening. We (echte koffieliefhebbers) zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• volledig automatisch
  • makkelijke bediening

Minpunten

• vooraf spoelen van apparaat

Antje Elzinga 01-02-2018

Siemens gekocht super blij mee

Ik ben er super blij me een geweldig product.
Ik zou iedereen deze machine aanbevelen en te kopen.
U zult hier absoluut geen spijt van krijgen.

Mimi 30-01-2018

Fijn apparaat

Een fijn apparaat die de mogelijkheid biedt tot veel verschillende soorten koffie in verschillende sterkte en grootte. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Koffie heeft een fijne temperatuur en zet snel een heerlijk kop koffie

Pluspunten

• Goede temperatuur van de koffie
  • Makkelijk te bedienen door het touchscreen

Familie B 30-01-2018

super koffieautomaat!! Siemens EQ6

Siemens EQ6...super fijn...en super lekker...eenvoudig in het bedienen...en het onderhoud gaat ook makkelijk...wij genieten er van

Pluspunten

• overzichtelijk
  • alles in 1

Familie B 27-01-2018

super koffieautomaat!! Siemens EQ6

Pluspunten

• overzichtelijk
  • alles in 1

breedband 24-01-2018

Mooi apperaat qua design, koffie en melk temp niet echt top

Mooi model apparaat met een duidelijke bediening. makkelijk schoon maken. Echter koffie en melk temp. ondanks op max nog steeds niet echt warm. Melkschuim goed en ook makkelijk schoon te maken. Vrij stil t.o.v. ons vorige koffiemachine. Had wel meer keuze in koffiesoorten verwacht.

Pluspunten

• makkelijk schoon maken
  • duidelijk display
  • mooie schuimlaag
  • Vrij stil
  • groot waterreservoir en bonen

Minpunten

• temp melk en koffie
  • waterontharder

B&L 23-01-2018

Makkelijk in het gebruik en heerlijke koffie.

Het koffieapparaat heeft vele mogelijkheden en is makkelijk in het gebruik. Vele soorten koffie en vooral voor ons die best veel koffie drinken maar ook van verschillende soorten koffie zoals een cappuccino in de ochtend, een espresso na het eten en een latte machiato in de avond.

Maja 22-01-2018

fijne koffie machine..

Hij heeft voldoende mogelijkheden, geluid valt mee en koffiemelk voorziening bevalt beter dan het bekende 'pijpje'. Voldoende heldere gebruiksaanwijzingen

Pluspunten

• duidelijk display
  • waterreservoir aan zijkant

Minpunten

• hoop dat ie lang meegaat (vorige 3 jaar)

FRans de Wit 19-01-2018

weinig geluid

Geluidsarm apparaat. En goede prijsprestatieverhouding. In mijn kantooromgeving is dat belangrijk vind ik.

R.Huijboom 19-01-2018

Duidelijk display

Wij hebben voor dit product gekozen omdat hij een duidelijk display heeft en weinig geluid maakt.
We hebben dit product nog niet zolang in ons bezit maar onze ervaring met andere producten van Siemens is tot nog toe geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Weinig geluid

Minpunten

• Klein waterreservoir

peter 18-01-2018

heerlijke koffie

doet precies wat ik ervan verwachte en lekker 2 cappuccino tegelijk wel een hele uitgave maar dan wel het gevoel hebben op een terassje in italie te zitten