Siemens TE615209RW - Reviews

Hoogte
38,50 cm
Breedte
28,00 cm

Beoordeling op basis van 96 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Thomas 05-01-2018

2 Cappuccino in één keer(!), mooi design en hygiënisch

Eigenlijk nog te vroeg (hebt de machine net 1 dag) om echt conclusies te trekken, toch een 1ste indruk. Na 7.5 jaar Jura C5 was het tijd voor een nieuwe automaat. Deze EQ6 s500 is echt een pracht automaat. 2 koffie met melk 'producten' tegelijk doseren in zelf in volume afgestemde glazen is een luxe. De filmpjes op internet liegen niet. Daarbij maakt de machine echt weinig geluid in vergelijking met andere automaten.
Het melkschuim is goed en de verhouding melk/koffie is prima. Daarbij ben ik heel blij met de mogelijkheid dat de zetgroep makkelijk kan worden schoongemaakt. Bij de Jura C5 volgde ik trouw alle kalk- en reinigingsbeurten en 1x per 2 jaar maakte ik die machine open om zelf de zetgroep te reiningen. Dat is bij een Jura echt een enorme klus, maar wel erg nodig. Er blijft daar de nodige narigheid achter zonder dat de meeste mensen dat door hebben. Bij deze automaat kan je dit echt eenvoudig reinigen. Top koffie, uit een top machine. Ik hoop dat deze automaat ook jaren meegaat.

Pluspunten

• 2 'melk' producten in één keer
  • weinig geluid
  • melkdeel automatisch te reinigen
  • zetgroep éénvoudig te reinigen

Minpunten

• lekrooster ziet er nogal goedkoop uit

Trudy 15-06-2017

Geweldige koffiemachine, advies: koop er een!!

Geweldige machine!! Doet wat die moet doen!!
Was eerst een beetje sceptisch, maar ben blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om er een te kopen.

Maja 22-01-2018

fijne koffie machine..

Hij heeft voldoende mogelijkheden, geluid valt mee en koffiemelk voorziening bevalt beter dan het bekende 'pijpje'. Voldoende heldere gebruiksaanwijzingen

Pluspunten

• duidelijk display
  • waterreservoir aan zijkant

Minpunten

• hoop dat ie lang meegaat (vorige 3 jaar)

FRans de Wit 19-01-2018

weinig geluid

Geluidsarm apparaat. En goede prijsprestatieverhouding. In mijn kantooromgeving is dat belangrijk vind ik.

R.Huijboom 19-01-2018

Duidelijk display

Wij hebben voor dit product gekozen omdat hij een duidelijk display heeft en weinig geluid maakt.
We hebben dit product nog niet zolang in ons bezit maar onze ervaring met andere producten van Siemens is tot nog toe geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Weinig geluid

Minpunten

• Klein waterreservoir

peter 18-01-2018

heerlijke koffie

doet precies wat ik ervan verwachte en lekker 2 cappuccino tegelijk wel een hele uitgave maar dan wel het gevoel hebben op een terassje in italie te zitten

Julia 15-01-2018

goede aparat. goede koffie maken. paar opties heb.

Intelligent Heater inside: Het sensoFlow System garandeert elke keer weer de maximale espressosmaak, dankzij de ideale constante zettemperatuur
coffeeSelect Display: Aromatische koffie- en melkspecialiteiten kunnen eenvoudig geselecteerd en bereidt worden door het aanraken van de sensor velden
AutoMilkClean: Een compleet automatische reiniging, na elke zetbeurt, zorgt voor de dagelijkse reining van het melkreservoir
oneTouch DoubleCup: alle koffie- en melkspecialiteiten met één druk op de knop - zelfs twee kopjes op hetzelfde moment
Favorieten: Sla uw persoonlijke voorkeuren op voor uw favoriete koffie- en melkspecialiteiten

Pluspunten

• 1500w
  • funktioneele
  • 19bar. sterk

Super blij met koffieapparaat 15-01-2018

Makkelijk in gebruik

Een super handig volledig koffieapparaat wat heerlijk hete koffie zet! Wij drinken geen van tweeen cappucino anders zou ik minder tevreden zijn omdat de melk niet goed warm wordt.
Verder een superapparaat!!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Koffie is heet
  • Veel keus om verschillende koffies te zetten

Minpunten

• Melk wordt niet heet

PJS 15-01-2018

Eenvoudige bediening, prima machine.

Eenvoudige bediening door tiptoetsen, gemakkelijk in gebruik. Redelijk aantal instelmogelijkheden voor (verschillende soorten) koffie. Koffie smaakt prima (ook afhankelijk van kwaliteit bonen natuurlijk). Koffie is goed van temperatuur, geldt ook voor cappuchino. Over de duurzaamheid kan nog geen uitspraak worden gedaan, ruim een week in bezit. Tot nu toe tevreden over de machine als geheel en de geproduceerde koffie in het bijzonder. Vind de machine een aanrader, mede gelet op de prijs/kwaliteitverhouding. Kortom tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening.
  • Instelmogelijkheden.
  • Goede temperatuur koffie.

Minpunten

• Waterreservoir had groter gekund.

J. Hendrikx 15-01-2018

Hoe maak je heerlijke koffie

Na jaren gestruggel met ons vorige koffiezetapparaat, hebben wij deze week een Siemens aangeschaft. Hij is zijn prijs meer dan waard. Door de makkelijke bediening, veel mogelijkheden, zet hij ook zeer lekkere koffie.

Een aanrader voor iedereen die eenvoudig lekker koffie wil.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel mogelijkhede.

christina 11-01-2018

mooie vormgeving gebruiksvriendelijk

super koffiemachine maakt heerlijke koffie en alle soorten en maten, alleen zou de melk iets warmer en schuimiger mogen zijn

Pluspunten

• vele mogelijkheden voor alle soorten koffie

Minpunten

• melk niet heel warm
  • melk te weinig schuim

Miranda 11-01-2018

Super gemakkelijk koffievariant met melkproduct maken!

Nadat onze vorige siemens na 8 jaar stuk ging, toch weer een nieuwe in deze gevonden. We kwamen met onze wensen hier gewoon op uit, qua kwaliteit, gemak en beoordelingen van anderen. Geen moment spijt en wat een vooruitgang, servicebeurten zijn ook gewoon in het makkelijk te doorlopen menu te vinden bijvoorbeeld. Niet meer druk 4x op knopA doe een dansje en dan knopB voor spoelen of weet ik veel, heerlijk dit display die HEEL duidelijk weergeeft waar je mee bezig bent en geen enkele stap in begeleiding en uitleg overslaat. Zo wordt de bediening wel heel gemakkelijk gemaakt. Fluisterstil bij het zetten, melkproduct eenvoudig staafje in pak en meteen doorspoeling met 1 knopbediening. We betalen wel iets meer, maar dat zien we echt tegemoet komen in de kwaliteit en mogelijkheden.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Eenvoudige bediening menu/ service
  • Eenvoudig maken koffie met melkproduct
  • Fluisterstil
  • Hygiënisch

Minpunten

• Regelmatig verschillende onderhoudsproducten nodig

Vincent 10-01-2018

Goed apparaat. Veel keuze mogelijkheden

Simpele bediening ondanks de vele mogelijkheden die het apparaat biedt. Uiterlijk is mooi (smaken verschillen uiteraard). Veel mogelijkheden/keuzes.
Jammer is dat bij het maken van bijvoorbeeld cappuccino de temperatuur na het zetten vrij laag is. De temperatuur van de toegevoegde melk via het apparaat is erg laag

Michiel 08-01-2018

Hele fijne, snelle, stille en degelijke espressomachine

Nu 1 maand in gebruik. Na uitvoerige oriëntatie uiteindelijk uit 5 merken op deze Siemens uitgekomen, met als belangrijkste overwegingen: makkelijke drankkeuze met instelmogelijkheden, stille werking maalsysteem, degelijk ontwerp (andere merken vond ik meer plastic uitstraling hebben) en goede reviews.

Mijn ervaring na eerste maand:

De installatie is uiterst eenvoudig en wijst zich helemaal zelf, binnen 10 minuten had ik het eerste kopje gezet.
Het eerste wat me opviel was hoe snel deze machine klaar ik voor gebruik nadat je hem aanzet, minder dan een minuut!
Alle programma's natuurlijk uitgeprobeerd: hij maakt een top espresso en standaard koffie met mooi cremalaagje. De cappuccino is tot nu toe onze favoriet, mooi schuimlaagje en we maken hem af met een cacaostrooier. Daarnaast wordt de latte macchiato veel gemaakt, hiervoor speciale hoge glazen gekocht, en het ziet er werkelijk top uit met de laagjes.
Met de sterktes is het vooral veel uitproberen, van zeer mild tot zeer sterk. Omdat we 's avonds soms decaffe willen is het makkelijk dat we die als poeder los in het laatje kunnen doen.

Bij melkproducten (cappucino en latte macchiato) had temperatuur iets hoger gekund. Door voorverwarmen kopje met heet water is dit verder geen probleem.

Nu is het alleen nog verder uittesten van de verschillende merken espresso/koffiebonen. Omdat eerst het reservoir leeg moet zijn gaat hier wel een paar maanden overeen. Ook de instelling van het maalmechanisme moeten we nog in variëren omdat dit ook nog invloed heeft op smaak en bitterheid van de koffie.

Het onderhoud tot nu toe ook erg eenvoudig: lekbak moet redelijk vaak geleegd worden en het schoonmaken van de zetgroep. Dit gaat erg snel en makkelijk en hoort er gewoon bij als je een dergelijk apparaat neemt. Na het maken van koffie met melk starten we altijd even het automatische melkreiningingsprogramma, deze spoelt de leidingen meteen even door met heet water. Het blijft allemaal mooi schoon zo.

Dus na een maand zijn we erg tevreden en zelf onder de indruk van deze machine. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Het zetten van koffie is altijd een feestje ;-)

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Makkelijk schoon te houden
  • Stil maalsysteem
  • makkelijk keuzemenu
  • hoeveelheden per product instelbaar

Minpunten

• Bij melkproducten zou temperatuur iets hoger mogen

Patrick T 04-01-2018

Een pronkstuk in iedere keuken !!

De koffiemachine is erg mooi en bewijst zijn klasse. Daarnaast is de machine erg makkelijk in gebruik. Het enige minpunt is de temperatuur van de cappuccino/latte. Dit is simpel op te lossen door de melk even uit de ijskast te halen of even vooraf de kou eraf te halen in de magnetron (20 sec met 1000 watt).

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Temperatuur cappucino
  • Waterreservoir niet heel groot

ron 04-01-2018

Compact,compleet en overzichtelijke indeling

Alle koffiesoorten beschikbaar, heet water,melk. Oftewel een compleet apparaat voor een professionele bak koffie waar je van kan genieten.
Mooie en robuuste look, een eye catcher in elke keuken en voor een zacht prijsje.

Pluspunten

• alle mogelijke koffiesoorten
  • strak uiterlijk
  • weinig geluid
  • goede hete smaakvolle koffie, geen bittere bak
  • zacht prijsje

Minpunten

• je ziet ze nog niet overal

De Beer 03-01-2018

Zeer gebruikersvriendelijk strak design!

Deze zeer strak afgewerkte koffie machine is van top kwaliteit, je krijgt zeker goede waarde voor je geld. Maakt geen herrie zoals onze voorgangers van andere merken! Deze koffie machine is zo gebruikers vriendelijk dat iedereen deze machine met alle gemak kan gebruiken. Dikke aanrader!

Pluspunten

• Geen herrie tijdens het malen
  • Gebruikers vriendelijk
  • Strak design
  • Reinigt zichzelf
  • Goede toutch screen (glas)

Leroy Franssen 03-01-2018

Siemens EQ6

We wilden een volautomaat koffiezetapparaat en die hebben we gevonden.

Onze Siemens TE615209RW.

Onze zoekcriteria waren:
Eenvoudig schoonmaken
Mooi uiterlijk vertoon
Stil
Lekkere snelle koffie

En dat is gelukt.

Op internet gezocht en bij de MediaMarkt gevraagd en kwamen hier met behulp van de verkoopster ook op uit.
We kregen bij navraag bij familie en vrienden te horen dat schoonmaak van een volautomaat wel lastig was. Dit was dan ook het belangrijkste punt.

Zowel het schoonmaken van de melk toevoer als de zetgroep is een fluitje van een cent.

Heerlijke koffie is het gevolg en alles is zelf instelbaar en je kunt er zelfs voorgemalen koffiebonen in doen voor bijvoorbeeld een decafe.

Pluspunten

• Eenvoudig schoonmaken
  • Twee van de zelfde koffiespecialiteiten tegelijk
  • Mooi

Minpunten

• Het malen geeft wel wat meer lawaai dan gedacht

EllyvanLangen 02-01-2018

koffie geheel naar eigen smaak

Het espresso apparaat bevalt ons tot nu toe uitstekend. het ziet er niet alleen fraai uit met oa een mooie display en een strakke outlook. De koffie is naar hoeveelheid, smaak en warmte in te stellen. Ideaal!

V dijk 02-01-2018

Perfecte koffie

Veel instellingsmogelijkheden waardoor iedereen zijn eigen perfecte koffie krijg. Maar dit toch met een hele simpele bediening.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Bediening
  • Mogelijkheden soorten koffie
  • Reinigen melkslang simpel