Philips EP4050 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP4050 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Monique 05-06-2019

Mooi en niet al te groot maar....

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Het apparaat is niet heel groot en dat is wel zo fijn op het aanrecht.Naast dat hij er mooi uitziet ben ik voor dit apparaat gegaan omdat hij voor de liefhebbers ook ''gewone'' koffie kan zetten. En koffie zetten kan hij, de espresso cappuccino's en alle ander mogelijkheden zijn heerlijk. Dit gezegd hebbende zou ik dit apparaat niet aanbevelen, ondanks dat het apparaat op zijn heetst is ingesteld komt de koffie er niet heel warm uit, zo zet ik mijn cappuccino nadat hij gezet is nog even in de magnetron dat zou toch niet moeten. Ook spettert het apparaat tijdens het zetten van de koffie al met al puntjes die ik echt niet vind kunnen voor een apparaat met deze prijs. Ik heb hiervoor jarenlang een nespresso apparaat gehad met cupjes en achteraf heb ik spijt dat ik niet weer gewoon een soortgelijk apparaat heb aangeschaft.

Pluspunten

• niet al te groot
  • mooi uiterlijk
  • melkschuim dik en weelderig

Minpunten

• spettert
  • koude koffie
  • kan niet gestopt worden bij een foutieve invoer

John 22-01-2018

mooi designe, zeer duidelijk scherm en gebruiks vriendelijk

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Ik heb dit product nog maar enkele dagen in mijn bezit en gebruik. De koffie is zeer lekker van smaak en kan naar je persoonlijke wensen worden ingesteld. Het toestel bied enorm veel mogelijkheden en zeker in vergelijk met duurdere apparaten! Wat de kwaliteit van het toestel betreft, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar Philips is toch wel een goeie referentie denk ik!

Pluspunten

• zeer veel mogelijkheden
  • prachtige vormgeving
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • lekkere koffie
  • ontkalking filter

Minpunten

• de koffie is niet super heet
  • water reservoir mag groter
  • onderhouds intensief

marcel 04-07-2017

Lawaaierig, kleine watertank maarrrrrr lekkere koffie.

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Het apparaat maakt best wel veel lawaai en heeft een kleine watertank. Maar verder is het top: espresso, cappucino, latte macchiato, espresso lungo, café au lait en natuurlijk een gewone zwarte koffie.

Pluspunten

• goeie koffie
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• lawaaierig
  • kleine watertank.

Willem 04-06-2017

Mooie, veelzijdige koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Deze koffiemachine maakt cappuccino's en latte macchiato's alsof je bij een echte barista koffie drinkt.

Annie1965 10-05-2017

Mooie compacte gebruiksvriendelijke machine

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Ik heb de Espressomachine nu twee weken in gebruik. Het is een mooie, compacte en zeer gebruiksvriendelijke machine. Heel fijn is de knop CoffeeSwitch. Op deze manier kun je ook genieten van een 'gewone' volle bak zwarte koffie. De machine is voorzien van een redelijk grote watertank, welke je er vanaf de bovenkant uithaalt. Dat is wel iets om rekening mee te houden wanneer je van plan bent de machine onder de boven keukenkastjes neer te zetten. Schoonmaken, het zetten van verschillende soorten koffie die ook nog eens goed heet zijn, dat is super.
Wel vind ik dat de machine veel lawaai maakt met malen en het opschuimen van de melk.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • CoffeeSwitch knop

Minpunten

• Veel lawaai met malen en opschuimen
  • Lekbak snel vol

Vanwooden 10-05-2017

Stijlvolle, gebruiksvriendelijke, smaakvolle espressomachine

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

De espressomachine is erg stijlvol. Het design gaat richting de Italiaanse espressomachine. Het staat erg mooi in onze nieuwe keuken.

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk. De quickstart gebruiksaanwijzing sprak voor zich zelf. Het schermpje met de menu's is makkelijk en goed leesbaar.

Tijdens het gebruik van de Philips Espressomachine hebben we genoten van de lekkere koffie, espresso´s en capuccino´s. We hebben nog niet de tijd gehad om wat meer te variëren verschillende koffieboonsoorten, de verhouding water-koffie om te komen tot een optimale koffie die goed bij ons past. De machine heeft veel mogelijkheden qua instellingen/afstellingen, die we nog beter willen gaan benutten. Voorheen gebruikte wij een koffiezetapparaat met cups en ook af en toe filter koffie. Dit is een verademing.

Qua verbeterpunten vinden wij dat de espressomachine relatief veel geluid produceert tijdens het malen van de koffie en het zetten er van. Tevens als de koffie uit de machine komt en in je kopje komt dan spetter zo af en toe wat, waardoor de machine vies wordt. Echter, dit is te overzien.

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Aantal mogelijkheden qua instellingen

Minpunten

• Geluid

PassieS 10-05-2017

Top espressomachine Philips EP4050!

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Een mooi design, gebruikersvriendelijk espressomachine met veel koffievariaties. Dit alles in je eigen smaak samen te stellen. Door de handige CoffeeSwitch is het makkelijk schakelen tussen koffie en espressomalingen voor het maken van espresso, cappuccino, latte macchiato en cafe au lait. Onderhoudsvriendelijk doordat de verschillende onderdelen makkelijk uit te nemen en daardoor schoon te maken zijn. Zowel sterkte als warmte van de koffie variaties is aan te passen.

Pluspunten

• Coffeeswitch
  • Verschillende koffie variaties
  • Gebruikers- onderhoudsvriendelijk
  • Makkelijk instelbaar
  • Goede melkschuim

Minpunten

• Deksels water- bonenreservoir sluiten niet aan
  • Hoeveelheid Classic Koffie niet instelbaar
  • Bonenreservoir lastig bijvullen

Erwin35 08-05-2017

Prima machine die ook nog eens mooi op ons aanrecht staat

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Wij zijn zeer tevreden over deze espressomachine EP4050/10. Wij hebben de machine nu drie weken in gebruik en hebben zo ongeveer alle opties wel gebruikt. Voor ons staat het gebruiksgemak voorop, want een espressomachine kan veel (schoonmaak)werk met zich meebrengen. Deze machine is echt heel makkelijk schoon te maken. De lekbak, die onder de hele machine doorloopt, kan eenvoudig worden verwijderd en schoongespoeld. Daarnaast moet de zetgroep (het onderdeel waar heet water onder druk door de gemalen koffie wordt gedrukt) één keer in de week worden schoongespoeld. Deze zetgroep is ook makkelijk te verwijderen. Het enige nadeel is dat de machine niet zelf aangeeft op de display dat de zetgroep moet worden gereinigd. Voor de lekbak is dit wel het geval.

Het mooie aan deze machine is dat er ook een gewone kop koffie kan worden gezet met filterkoffie of met bonen. Het is leuk dat de optie voor filterkoffie erop zit, maar wij hebben deze maar één keer gebruikt. Deze optie is wel handig als iemand cafeïne vrije koffie zou willen. Als je eenmaal koffie van gemalen bonen drinkt, dan is dat toch lekkerder. Dit ligt uiteraard wel erg aan het soort bonen.
Voor elke soort koffie kan je de eigen gewenste sterkte en hoeveelheid instellen. Het was even zoeken naar bijvoorbeeld de juiste afstemming van de cappuccino, maar ook die hebben we gevonden. Ook de maling kan worden aangepast, dus het kan wel even duren voordat het voldoet aan je eigen smaak.
Een nadeel is voor ons dat er bij de gewone koffie geen 'kleine' kop koffie in het geheugen kan worden gezet, maar alleen een grote mok. Gelukkig is er wel de mogelijkheid om met één druk op een knop het koffiemaken te stoppen, waardoor wij alsnog een 'kleine' kop gewone koffie kunnen tappen.

Het melkkannetje voor het opschuimen van de melk kan zo in de koelkast als er nog melk in zit. In de praktijk wassen wij alles direct af na gebruik. De onderdelen zijn makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken.

Het is een compacte machine die ook nog eens mooi op ons aanrecht staat.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Veelzijdig
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Bedieningsgemak

W.Eberhard 08-05-2017

GEBRUIKSVRIENDELIJK met hoofdletters!

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

De automaat wordt omschreven als gebruiksvriendelijk. Hier sta ik vaak wat sceptisch tegenover. Vaak is hij dan gebruiksvriendelijk voor 'de jeugd' die opgegroeid is met technologie. Zelfs bij gangbare koffieautomaten, krijg ik het voor elkaar dat de koffie uit het verkeerde gaatje stroomt. Tot hilarisch ongeloof van mijn kinderen.. Maar bij dit apparaat is het anders! Deze is GEBRUIKSVRIENDELIJK met hoofdletters! De handleiding voor het installeren komt met plaatjes, zodat zelfs een kind het zou kunnen doen. Dit heb ik dan ook aan mijn zoon van 25 overgelaten. ;)
Ook het zetten van koffie gaat met het grootste gemak. Zo zet ik nu o.a. de heerlijkste Lattes, die overigens vanaf de tweede kop heel lekker warm zijn op de heetste stand. Bij een volgend apparaat mag hij van mij nóg heter kunnen. En het mooiste is: alles komt uit de juiste gaatjes!
Het design is erg mooi, dat hij daadwerkelijk zo compact is als hij wordt beschreven had ik niet verwacht. Eerlijk moet ik bekennen dat hij zelfs kleiner is dan ik had gedacht, ideaal want nu neemt hij niet mijn hele aanrecht in beslag.
Al met al ben ik heel erg tevreden, maar heb ik ook een waarschuwing; ben je gesteld op je kopje koffie onderweg bij de benzinepomp? Koop deze machine dan niet, want die kan gegarandeerd niet meer tippen aan je eigen koffie! ;)

Pluspunten

• Écht gebruiksvriendelijk
  • Heerlijke koffie en snel klaar
  • Mooi compact apparaat

Minpunten

• Benzinepomp koffie smaakt niet meer
  • Koffies met melk mogen nog heter kunnen

vdVegt 05-05-2017

Goede hete koffie

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

De EP4050 is een goede koffiemachine. Geeft o.a. goede hete koffie, espresso, cappuccino. Ook is een kop gewone koffie een goede kop vol. Het is erg makkelijk in bediening. Wel heeft de volautomaat veel schoonmaak werk (meer dan wij dachten) maar het is makkelijk te onderhouden want de machine geeft het zelf al aan, wat er moet gebeuren. Het is zeker de moeite waard!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Perfecte cappuccino
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Onderhoud

Marlies53 04-05-2017

EP4050/10 zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Ik ben zeer tevreden over het espresso-apparaat EP4050/10 van Philips. De koffie is echt ontzettend lekker. Ik heb er wel een uur over gedaan voordat het apparaat naar behoren geïnstalleerd was en het eerste kopje koffie gezet kon worden. Bij de quickstart-handleiding waren de laatste stappen om het waterfilter te installeren ook niet helemaal duidelijk. Ook werd daar niet vermeld dat voor het eerste gebruik twee koppen heet water moet worden getapt en moet worden weggegooid. Dat staat wel in de uitgebreide handleiding. Er staat in de handleiding dat het espresso-apparaat aan de bovenkant 15 cm ruimte nodig heeft, maar dan kun je het waterreservoir niet meer uit het apparaat tillen. Ik moet het waterreservoir met een kan bijvullen. Het is heel fijn dat er zowel gemalen koffie als koffiebonen in het apparaat kunnen. Bij gebruik van koffiebonen is de sterkte van de koffie en de maalgraadstand erg gemakkelijk in ter stellen voor het perfecte kopje koffie. Alle soorten koffie die je met dit apparaat kunt zetten smaken heerlijk. Op de latte macchiato en op de cappuccino komt een heerlijke schuimlaag. Ook de gewone koffie heeft een heerlijk dun schuimlaagje. Het espresso-apparaat is heel gebruiksvriendelijk door middel van een duidelijk menu en display. Hij geeft ook aan als de lekbak of de koffiedikbak vol zijn en geleegd moeten worden. Na twee dagen had ik alle verschillende functies van het apparaat wel onder de knie.

Pluspunten

• te gebruiken met gemalen koffie of koffiebonen
  • duidelijk menu en display
  • geeft superlekkere koffie met mooi schuim
  • mooi design

Minpunten

• geen

Ron 03-05-2017

Top Espresso apparaat !!

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

De Philips Espresso machine EP4050/10, is zijn geld meer dan waard !!!
het design is super, een slanke machine met een prachtige uitstraling, die de heerlijkste versie koffie voor je maakt, alsmede een heerlijke Espresso, en als je daar behoefte aan hebt ook een heerlijke Cappuccino voor je bereid.
Kortom niks dan lof voor dit apparaat en de heerlijke koffie die hij bereid.
kan hem echt iedereen aanbevelen.......!!!!

Pluspunten

• Mooi strak, slank design.
  • Bereid de heerlijkste versie koffie/Espresso.

Isabeau 03-05-2017

Koffie zoals koffie bedoeld is

Geschreven voor: Philips EP4050 zilver

Prachtige design voor in de keuken.
Binnen de gekozen sterkte kan je via het menu een sterkte van de koffie kiezen.
Met deze espressomachine zet je niet alleen espresso maar ook koffie, cappuccino, latte machiato en zelfs 2.
Door magere melk te gebruiken creëer je een perfecte schuimlaag op je cappuccino.
De machine is zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Bonen en filterkoffie
  • Prachtig design
  • Meerdere versies koffie
  • Aanpasbare sterkte
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Schoonmaak rubberenbuisje melkopschuimer