Bosch TCA5809

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA5809 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Hajeehajo 26-10-2010
Geschreven voor: Bosch TCA5809

Erg gebruiksvriendelijk. Naar mijn idee verbruikt hij wel vrij veel koffie voor een goede pittige smaak.
Serviceprogramma komt 1 keer per 2 weken. Is toch wat snel. te meer omdat je dan ruim een half uur bezig bent het serviceprogramma te doorlopen. Melkschuimfunctie had wat fijnmaziger mogen zijn maar is ruim voldoende. duurzaamheid is afwachten

NRJ020 25-05-2010
Geschreven voor: Bosch TCA5809

Heb het apparaat sinsds 2 weken in bezit. Zeer makkelijk in gebruik. Door middel van het slangetje zeer makkelijk cappucino's te maken. Hoeveelheid makkelijk in stelbaar voor espresso en normale koffie. Daarnaast is ook de sterkte instelbaar. Heb verschillende soorten bonen geprobeerd. Gebruik nu 100% arabica. Dit geeft mij het lekkerste bakje koffie!!.

Peter0007 24-10-2011

Dus hij maakt met 1 druk op de knop cappuccino? Dat hoef je niet zelf op te schuimen? Gewoon het slangetje in een melkkannetje hangen?

A.J. Winkelhorst 24-04-2010
Geschreven voor: Bosch TCA5809

Een week geleden kochten we een Bosch koffieapparaat.
Dit apparaat maakt prima koffie, maar na een week zijn er al problemen. Het apparaat doet niets meer, na ruim 10 minuten in de wacht gestaan te hebben bij de Bosch service lijn kan er iemand ons vertellen dat er alleen tijdens kantooruren van maandag tot vrijdag iemand ons te woord kan staan om de storing telefonisch op te lossen (het is zaterdag ochtend). Een monteur kan op z'n vroegst woensdag tussen 12.00 en 18.00 uur komen!!
Slechte service bij een apparaat van ruim 500 euro!!

19dick46 19-09-2013

ook wij hebben een tca 5809, is 4 jaar oud 2 jaar geleden al kapot even betalen 200 € nu alweer kapot, even gebeld met bosch, ophalen en maken kost weer 220 €, heb gezegd mooi apparaat maar werkt voor geen meter

Eddie Eijbersen 13-01-2012

Heb een beetje een zelfde ervaring, alleen niet al na een week maar na 5 jaar. Het apparaat veroorzaakt kortsluiting en hiervoor naar Bosch gebeld. Helaas bleken we net een week buiten de garantie te zitten. Dat was jammer, verder ook niet zo'n probleem. Alleen om het apparaat te laten nakijken door Bosch waren de kosten € 235,-, ongeacht de reparatie. Dit was weliswaar nog incl € 40 ophaalkosten maar blijft veel geld waardoor het apparaat (van toch ookruim € 500,-) na 5 jaar eigenlijk total loss is cq afgeschreven. Dat is wel erg teleurstellend. Bovendien bleek het apparaat na controle door een "mannetje" van binnen wel erg vuil te zijn. Hier zou eigenlijk een soort van onderhoudsprogramma voor moeten zijn (zoals bijv ook voor CV-ketels). Helaas is dit niet beschikbaar. Het apparaat heeft overigens 5 jaar prima gewerkt zonder klachten en is altijd netjes gereinigd volgens de automatische programma's. Toch maar weer op zoek naar een nieuwe dan...blijft wel lekkere koffie die deze apparaten maken...