JURA A1 piano black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA A1 piano black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

T van Wingerden 16-05-2021

Fijne bonen machine!

Geschreven voor: JURA A1 piano black

Hele mooie en toch eenvoudige koffiemachine die 1 kopje er keer kan zetten en daardoor ook compact is. Maakt niet veel herrie tijdens het malen van de bonen.
Simpele opties voor de sterkte van de koffie (2)
3 opties voor de hoeveelheid standaard in keuze maar ook de mogelijkheid om zelf sterkte aan te passen door middel van meer of minder water toe te voegen.
Ook is de koffiemachine geschikt voor filter koffie in een extra reservoir fijne optie voor bijvoorbeeld caffeine vrij voor wie dit wil gebruiken.

Wij zijn er super tevreden mee!

Pluspunten

• Bonen koffie
  • Optie voor filter koffie
  • Maakt niet veel herrie
  • Simpel en genoeg opties

Reinier 30-12-2020

Te duur apparaat met veel gebreken voor je koffie

Geschreven voor: JURA A1 piano white

Ik verwachtte bij aanschaf een goede machine die ook goede koffie maakt. Met de juiste koffiebonen is dat laatste geen probleem. Het goede apparaat kan je bij deze Jura vergeten. Na bijna 4 jaar gebruiken zijn de onderhouds en reparatiekosten net zo hoog als de aanschafkosten. Bij aankoop wordt vergeten om te vermelden dat deze machine regelmatig (om het jaar ongeveer) voor onderhoud en schoonmaak naar Jura of een Jura-dealer moet. Bovendien kan je zelf ook niet makkelijk de machine schoonmaken. Alleen het opvangbakje legen en ontkalken en de reinigingstabletten gebruiken is te weinig. Het waterreservoir van het apparaat is als je veel koffie drinkt te klein. Het apparaat blijft constant spoelen (voor- en na gebruik) dus het reservoir is zo leeg. Dit geldt ook voor het opvangbankje voor koffieresidu, deze is snel vol. Dit apparaat is dus niet geschikt voor mensen die veel koffie drinken. De kwaliteit van deze machine is ook slecht, als je binnen 4 jaar het dubbele aan kosten maakt is deze Jura gewoon slecht te onderhouden. Kortom geen aanrader!

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Veel onderhoudskosten (€ 100 - € 200 p.j.)
  • Klein waterreservoir
  • Slecht zelf schoon te maken (binnenkant)

Martin 21-11-2018

Geen aanrader

Geschreven voor: JURA A1 piano black

De Jura A1 wordt verkocht als een espresso apparaat. Echter bij gebruik van bonen maling (in het reservoir) blijft het een zure slappe plons. Met gebruik van het gemalen koffie reservoir komt er wel wat redelijks uit. Echter het vullen van dit "poeder" reservoir geeft een hoop geknoei.
Voor de echte sterke koffie liefhebber is dit absoluut geen aanrader. Spijt dat ik mijn Nespersso apparaat heb weg gegeven!

Pluspunten

Minpunten

• Alles, gewoon slechte zure en slappe koffie