Siemens TI909701HC - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Fabrikant kleur(en)
edelstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Heinz 02-02-2018

WOW

Ik heb lang gezocht naar een vervangende koffie machine. Deze oogstrelende machine staat prachtig op het aanrecht en heeft een zeer duidelijk en uitgebreid menu. Ik ben eindelijk een huisbarista. Ik moet nog veel leren van deze machine maar de eerste koppen koffie zijn ontegenzeggelijk HEERLIJK! Wat ook heel prettig is, is dat je ook thee kunt zetten en vele speciale keuzes. Deze gaan we nog allemaal nog ontdekken.

Pluspunten

• Veel koffie keuzes
  • Heetwater functie
  • Twee bakjes voor verschillende koffiebonen
  • WiFi functie

Minpunten

• Nog geen idee

MauritsK 28-12-2017

Ideale volautomaat

Het is een topapparaat dat alles kan wat je verwacht en meer.

Ik had hiervoor een Quickmill. Heeft ook zijn charme, alles handmatig, maar dit is zoveel makkelijker.

En deze kan van alles wat een "normal" apparaat niet kan. Espresso zetten in twee etappes (2x malen en zetten)bijvoorbeeld ("doubleshot"), zodat je koffiebonen niet verbranden tijdens het zetten. De temperatuur tot op de graad nauwkeurig instellen. Of bijvorobeeld een espresso macchiato maken bijvoorbeeld. Dat kan met een handmatig apparaat ook natuurlijk, maar dan is de espresso afgekoeld tegen de tijd dat je bij de melk bent of omgekeerd.

Verder is het leuk dat je via de app ook international koffiespecialiteiten kunt selecteren. Zoals een "grosser Brauner" uit Oostenrijk bijvoorbeeld (dubbele espresso met een heel klein beetje melk).

Ik heb het apparaat nu vier dagen, maar kan nu al niet meer zonder.

Heb ik dan helemaal geen verbeterpunten? Jawel; (1) De opvangbak zou groter mogen, zodat je die minder vaak hoeft te legen (afhankelijk van wat je drinkt nu grofweg iedere 6 a 8 kopjes nodig). Op zich geen ramp voor normal gebruik, maar handiger bij feesten en partijen. (2) er zou een software update mogen komen waarmee je het automatisch spoelen bij aanzetten op afstand kunt uitzetten. Je kunt nu het apparaat wel op afstand aanzetten (laten spoelen) en voorverwarmen, maar niet direct na het aanzetten op afstand ook koffiezetten op afstand (want dan zit er spoelwater in je kopje).

Maar, die software update komt hopelijk nog een keer en verder is het echt een topding.

Pluspunten

• Veel verschillende koffie bereidingen
  • In baristamodus alles instelbaar
  • Goede, continue kwaliteit
  • Makkelijk te onderhouden
  • Vormgeving

Minpunten

• Kleine lekschalen
  • Niet op afstand in te schakelen zonder spoelen

Meeusverver2 14-05-2018

Geweldig apparaat

Hebben het toestel nu een paar weken in huis en kunnen het nu al niet meer missen. Kunnen nu iedere dag genieten van heerlijk vers gezette koffie.

Haren 25-04-2018

Mooi apparaat, mooi scherm, eenvoudig te bedienen!

Net gekocht, dus nog niet lang in bezit. Apparaat ziet er mooi uit, jammer dat er niet standaard ook een onderdeel bij zit waarmee je rechtstreeks uit het pak melk de cappuccino kunt maken. Het apparaat is prijzig, maar mooi. Verder is het opvangbakje klein en ook het rechter koffiebonen reservoir past niet veel in (250 gram? Dat is echt het maximum). De latte macchiato is echt perfect, je kunt veel instellen zonder dat het complex wordt en ook het verbinden met wifi en de app gaat zeer makkelijk. De coffee world (de app) heeft niet heel veel koffiesoorten extra, een stuk of 20.

Pluspunten

• Zeer mooi apparaat
  • Veel mogelijkheden
  • Heerlijke koffie!

• Grootte bonenreservoir
  • Grootte opvangbak

Petra 23-04-2018

Siemens volautomaat TI909701HC-EQ9

Fijn apparaat , makkelijk in gebruik en lekkere koffie. Melkschuim kan dikker, maar voor de rest geen klagen. Mooi om te zien. Blij met deze aankoop.

Mehmet Kaya 15-04-2018

1e indruk: Fantastisch

Heb deze apparaat gisteren aangeschaft en vandaag volop getest; 1e indruk is gewoonweg: Fantastisch!
De aansluiting met Wifi + mogelijkheden om diverse Internationale koffie smaken gewoonweg met de app te zetten is erg makkelijk. Heb deze vooral gekozen voor de 19 bar druk, geen spijt tot nu toe. Smaak koffie is erg lekker.

David Mustard 02-02-2018

Alsof je je eigen persoonlijke barista in huis hebt!

Het was tijd om onze trouwe koffie automaat te vervangen. Geen twijfel dat het een Siemens moest blijven. Maar dit keer meegegaan met de laatset ontwikkelingen. En top-of-the-line!

Installatie was duidelijk en makkelijk, verbinden met huis netwerk, daarna de App en klaar! Duidelijk te zien hoe het machine aan het werk was en hoe makkelijk elk keus kon worden verfijnd tot eigen smaak en preferences. Enig "nadeel" - wij "moesten" zoveel koffie drinken .. .. maar zeker geen straf! Elke kop koffie was een gegarandeerd plezier.

Bedienen via de ingebouwde scherm, knoppen en keus wieltje was zeer overzichtelijk. Een keer dat het naar wens was konden we dat toekennen aan de persoonlijke profiel. Voor latere makkelijkheid. Latere keuzen via app gingen ook fantastische goed. Maar wat mij opviel het meest was hoe elke keus kon verfijnen worden - en hoe makkelijk. Meer melk, sterkte koffie, meer hoeveelheid in het resultaat, of de melk schuim meer of minder stevig was .. noem maar op. En dit op te slaan in de profiel keuzen. Makkelijk onthouden!

Bediening en schoonhouden zijn verbeterd sinds onze vorige model en een nog grotere waterbak (2.4 liter) en die twee koffieboon houders zijn uitstekend te bereiken en bijvullen. De melkkan sluit makkelijk aan en kan worden bewaard in de koelkast (trouwens ook een Siemens!)

In zijn werking is het apparaat zo super stil. Bonen malen met een fluisterend geluid, gelijk tijdens het brouwen en serveren. Progress wordt aangegeven aan het scherm en app scherm.

Huishoudelijke meldingen worden aangegeven op het juiste moment. Of er genoeg water of bonen of melk aanwezig zijn vóórdat de machine verder gaat. Dit in tegenstelling tot onze oude model. Gen verspilde koffie meer! Ook bij de makkelijk te controleren lade onderaan mocht er daar attentie nodig zou zijn. Mooi aandacht aan deze details.

Machine ziet ook goed uit; siert menig een moderne keuken zonder probleem. Design kan ook een belangrijk punt zijn en Siemens teleurstelt hier ook niet aan.

Zo al in al het is zeker een aanrader - top-of-the-range prijs natuurlijk maar elk cent is terugbetaald in genot.

Een leuk paar extra's in de menu's - wereld koffies erbij brengen ook herinneringen aan de recent vakantie? Super verrassingen te verwachten. Oh en de kook recepten en zekere aanbevelingen - niet te missen.

A happy purchase die zeker veel jaren plezier meegaat - een persoonlijke in-huis barista die nooit "nee" zegt!

Bedankt Siemens!

Pluspunten

• Makkelijk bedienen en individueel keuzen verfijnen
  • Makkelijk schoonhouden en overzichtelijk bijvullen
  • Standard koffie types uitgebreid "Wereld koffies"
  • Grote water reservoir, melk reservoir, opvang lade
  • Ziet er goed uit

Pommetje mobiel 02-02-2018

Een waardige topper

Zeer tevreden met de aankoop. De kleine onderdelen bedrijfsklaar maken en espresso scoren.
Kleine trilling richting het aanrecht wat als klankbord door loopt naar de carousel ruimte in de hoek.
Rubber tril vangers 4x eronder en geluid klank via keukenkastje tot het minimale verminderd, doel geluid overlast met de buren minimaliceren cq. voorkomen.

Pluspunten

• perfecte afstemming op smaak

Minpunten

• decemberactie EQ9 premium pakket onderhoud te kort

bertvr 01-02-2018

Lekkere koffie

Nu drie weken in gebruik en zeer tevreden. Maakt heerlijke koffies en loopt feiloos, rustig en is makkelijk te bedienen via de app. Vergt wel frequent onderhoud maar dan heb je ook wat.

Bea 02-01-2018

Siemens Eq9 S900

Wat een heerlijk fluisterstil apparaat en wat een genot om nu een kopje koffie, latte machiatto, cappuccino of espresso te drinken. Heerlijk altijd dezelfde kwaliteit omdat je een eigen profiel kunt instellen. Het kunnen gebruiken van 2 soorten bonen is ideaal. Dus ieder moment van de dag word een geniet momentje. In een woord geweldig!

Pluspunten

• stilte van het apparaat
  • heerlijke kop koffie
  • barista modus
  • praktisch melksysteem
  • handig schoon te maken

Minpunten

• hij zou iets sneller mogen zijn
  • prijs is wel wat aan de hoge kant

Aad 28-12-2017

Lekkere koffie!

Van harte aanbevolen! Heerlijke koffie, voor ieder gezinslid een eigen "bakkie" naar eigen smaak. Zelfs vaste wensen zijn vast te leggen.

Pluspunten

• Werkt bijzonder makkelijk en goed

Minpunten

• Even tijd nemen om alles te installeren

Jeroen Storm 26-12-2017

Groot scherm voor keuzes

We hebben de machine net één dag. Bevalt uitstekend. Hoeveelheid keuzes is geweldig. Ook de aanpassing aan persoonlijke voorkeuren is fantastisch

Pluspunten

• Aanpassing aan persoonlijke voorkeuren
  • Design van machine

Paul 21-12-2017

in een woord: keurige machine (oeps 2)

Prima product, simpel te bedienen eveneens met de home connect app en perfect kopje koffie komt er uit

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • relatief stil ten opzichte van onze oude Philips
  • zeer goede koffie komt er uit

Minpunten

• kleine opvangbak

Erwin 19-12-2017

Geweldige Espresso en Cappuccino volautomaat

Geweldige Espresso en Cappuccino volautomaat, waarbij eenvoudig verschillende bonen kunnen worden gebruikt voor diverse koffievarieteiten. Heerlijke hete koffie met een goede smaak en veel gebruiksgemak door de makkelijk app!

Pluspunten

• Koffietemperatuur naar keuze bij te stellen
  • Keuze tussen 2 koffiebonen
  • Hoeveelheid Melk naar wens toe te voegen
  • App om koffie op afstand door te geven

Minpunten

• Nog geen

EB71 18-12-2017

Espresso volautomaat voor een TOP kopje espresso

Een hele mooie koffieapparaat met veel gebruiksgemak. een heerlijk kopje espresso of latte macchiato. De mogelijkheid om met gemak van koffieboon te kunnen wisselen, zodat je een stevig gebrande koffieboon kan pakken voor de latte of cappuccino en een wat mildere voor de espresso. En dit alles vanuit je luie stoel!

Een top product!

Astrid 17-12-2017

Veel mogelijkheden - snel - lekkere koffie

Lekkere koffie, snelheid zeer acceptabel. Makkelijk in te stellen naar de verschillende samenstelling, waardoor voor een ieder de perfecte koffie. De app werkt goed met het apparaat. Compacte machine voor de mogelijkheden die erop zitten.

MD 29-11-2017

Juweel voor elke keuken

Het is een mooi apparaat die heerlijke koffie maakt! Door de vooraf te programmeren koffie´s is het voor elke gast een feestje om bij ons koffie te drinken. Het apparaat is nu al een hit bij ons.

Jessica Hamminga 09-11-2017

gemakkelijk, geluid loze koffie machine!

We zochten een apparaat dat heerlijke koffie kon geven, en op maat koffie schonk
Doordat je kan inprogrammeren wat je eigen voorkeur is, en daarnaast je een uniek kopje koffie geheel kan instellen en kan opslaan. Daarnaast zijn de vaste cliënten die hier komen verrast dat ze een kopje koffie of thee krijgen op maat van hun eigen smaak.
Gastvrij op den top!!!,

Pluspunten

• Instellingen gemakkelijk
  • Geluid loos
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• De 2,2 liter water reservoir heb je wel nodig

Riet 09-11-2017

goed te begrijpen gebruiksaanwijzing

Het is een fantastisch apparaat met bijna onbegrensde mogelijkheden die heel goed te begrijpen zijn.
Vooral de vele soorten koffie specialiteiten zijn geweldig.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • alles kan worden ingesteld en gaat automatisch

KTalal 30-10-2017

Prima koffieautomaat!

Automaat is erg stil, gebruiksvriendelijk (zowel de automaat als de app voor op de tablet en telefoon), dranken zijn uitgebreid instelbaar voor de gewenste smaak en inhoud, kortom erg tevreden. Mijn enige minpunten over het apparaat, is dat er geen klok getoond wordt terwijl de automaat uit staat en als de Wi-Fi aan staat, blijf de verlichting van het scherm aan staan terwijl de de automaat uit staat.