Siemens TI313219RW zwart, zilver - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 374 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI313219RW zwart, zilver op Kieskeurig.nl.

Daniel 23-12-2018

Super koffie!

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Deze heb ik gekocht na het lezen van een hoop reviews. Goedkoper kan ook maar ik keek ook naar wat het oog wil en ik wilde wel een goed merk. Dit apparaat ziet er super degelijk uit en is gewoon mooi om naar te kijken. Vaak als mijn drank op is sta ik er nog steeds naast. Moet ook zeggen dat ik nu de ene na de andere drink sinds mijn overstap van filterkoffie naar deze jonge.

Op internet zag ik hoe het apparaat onderhouden dient te worden voor een lange levensduur. dit is onder andere het vervangen van een rubber o-ring en het invetten van een paar onderdelen. Dit is heel makkelijk, goedkoop en hoeft niet vaak. Hoe vaak hangt wel af van het gebruik maar om de twee maanden zou ongeveer goed zijn.

Ik was van plan om géén gebruik te gaan maken van de melk opschuimer. Dit vanwege het feit dat je er enorm ziek van kan worden als er ergens vuil blijft zitten wat niet schoongemaakt is. Toch geprobeerd natuurlijk en ik ben er meteen verliefd op geworden. kwaliteit's cappuccino's uit eigen keuken voortaan! Het schoonmaken betreft alleen maar het afneembare pijpje wat ook niets voorstelt om te doen. Doe het alleen wel na elke kop, onder de kraan met een klein borsteltje erbij. Daarna klik je het pijpje zo terug op zijn plaats.

Wat ik veel gelezen heb is dat er een hoop mensen waren die niet tevreden waren met de koffie kwaliteit. Bij elke review die ik las, waarbij mensen het koffiemerk vermeld hadden ging het om een budget koffiemerk. Ik ga zelf niet voor de duurste koffie maar zeker geen supermarkt huismerk. Bij mij zit er een goed bekend merk koffie in (speciaal ook voor koffie automaten) en het kan voor mij niet beter.

De mogelijkheden zijn goed. Voor meer mogelijkheden betaal je natuurlijk veel meer voor een duurder model. ik kocht hem eigenlijk alleen maar voor koffie. Nu drink ik ook cappuccino en mijn vrouw is gek op de espresso.

Jammer dat er geen schoonmaak setje bij geleverd wordt voor het melk schuim pijpje en voor het binnenwerk van de machine. Wil je het goed doen en de smaak niet verloren laten gaan. Koop de machine, maak hem open (deurtje aan de voorkant, zet groep eruit pakken) en kijk wat voor borsteltjes je ervoor nodig hebt en haal die op tijd in huis.

Nog één ding, niet schrikken van de eerste kop! Bij ingebruikname gaat het apparaat eerst kort spoelen. Daarna zijn ongeveer de eerste 2-3 koppen waterig. Staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Kwaliteit drank (wel met goed merk bonen)
  • bediengemak en aantal knoppen
  • Melk schuim pijpje (beter als reservoir met slang)

Minpunten

• Borstel erbij voor melkschuim pijpje zou mooi zijn
  • Borstel voor binnenwerk reinigen zou ook mooi zijn

netty kop 04-07-2018

koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Het is een verrassing wat het apparaat gaat doen. Hij is vaak de kluts kwijt. Is daar na 4 maanden ook al voor service opgestuurd. Maar het heeft niet echt geholpem

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • goede warme koffie

Minpunten

• gaat zijn eigen gang
  • computer programma is niet goed

Gidion 31-12-2016

Super mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Erg makkelijk in onderhoud. Geeft heerlijke koffie en is erg snel in zetten. Cappuccino islam erg goed. Melkschuim islam perfect.

Pluspunten

• Gemakkelijk in onderhoud
  • Goede melkschuim

Wilco 25-12-2017

Vet cool koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Opzoek naar de beste koffie machine, stuiten wij op de Siemens EQ3.
Wat een geweldig apparaat.
Espresso, cappuccino, crème koffie, latte macchiato, melk opschonen..alles heeft zijn knop en gaat vol automatisch.

De enigste in zijn soort die met 1 druk op de knop cappuccino voor je klaar maakt.

Pluspunten

• Alle soorten koffie met 1 druk op de knop.
  • Temperatuur van de koffie is perfect
  • Stoompijpje eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Tot nu toe nog geen

Patricia van Gent 26-06-2017

Heerlijk warme cappuccino

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Na jaren koffie te hebben gedronken van een koffiezatapparaat formaat campingsetje dacht ik nu is t afgelopen. Heb mn vriend meegenomen naar de Mediamarkt om als verassing een nieuw koffiemachine te kopen. Ik had maar één eis, warme cappuccino. Nou geloof me dat geeft deze! Je kan de sterkte van de bonen makkelijk bepalen met een druk op het knopje, warmtestraling in de melk en hupsakee daar komt mn cappuccino. Latte macchiato daarna uitgeprobeerd. Ik kan je vertellen dat ik daar nu helemaal verslaafd aan ben. Super keuze en we zijn er elke dag nog super blij mee

Pluspunten

• Echte warme cappuccino en macchiato
  • Verwisselbare sterkte in koffie

Minpunten

• Reinigt zichzelf voor en na het aanzetten
  • Geen touchscreen

Susanne 19-07-2019

Warme koffie

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Goede koffiemachine die heerlijke warme koffie maakt. Handig dat je snel switch van sterkte. Zo heeft ieder zijn eigen bakkie koffie naar wens. Ideaal dat je melk in het glas kan doen en deze dan opgeklopt wordt voordat de koffie erin gaan. Zo warm je nooit teveel melk op. Wel in je cappuccino in feite dan een latte macchiato. Verschil tussen beide zit hem dan in de hoeveelheid melk.

Pluspunten

• Warme koffie
  • Sterkte per kopje bepalen
  • Melkopschuimer

Janssen 24-09-2019

Hallo Susanne, als je de machine hebt ingesteld op bijvoorbeeld zeer sterk blijft deze instelling dan staan bij het volgende kopje koffie en ook na de volgende dag opnieuw aanzetten?

groetje S Janssen

Thijs 08-07-2019

De vooruitgang zelf

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Sinds twee weken zijn we in het bezit van dit gloednieuwe apparaat. De look and feel klopt helemaal, de bediening is simpel en vanzelfsprekend, en de mogelijkheden zijn uitgebreid t.o.v. het laatste apparaat dat we hadden. Overigens....dat het oude apparaat (TK52001) het 12 jaar heeft volgehouden is op zich al bijzonder. Zegt iets over de kwaliteit van Siemens-apparatuur! Oh ja, de koffie (en alle afgeleiden als Latte Macchiato) smaakt ook veel beter. Wel even de juiste bonen uitzoeken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Mo6 11-06-2019

Goed koffie en makkelijk in onderhandeling.

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Ik drink graag koffie in de ochtend en goed koffie vind ik belangrijk daarom heb ik voor dit apparaat gekozen, achteraf is goede keuze gebleken.

Peter Koffie 29-01-2019

Maestro in koffie zetten en lekkere latte machiato

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Maestro in koffie zetten en lekkere latte machiato's maken. Geen gedoe meer met bakken melk in de koelkast, maar gewoon de melk in je kopje gieten en de speciale opschuimer doet zijn werk. Zeer compact en goed te onderhouden apparaat, de zet groep is zeer makkelijk te reinigen en ook het dagelijkse bijvullen en schoonmaken is echt een fluitje van een cent. Calc en Clean programma gaat ook prima; tabletje erin, opvangbakje eronder en klaar. Prijstechnisch ook prima ten opzichte van andere duurdere merken die ik ook heb gehad.

Pluspunten

• lekkere koffie en latte machiato b.v.
  • goed te onderhouden
  • compact
  • prijs
  • unieke opschuimer

Minpunten

• iets vaker water bijvullen

Marc 23-01-2019

lekkere koffie voor een goede prijs

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Onze vorige Siemens espressomachine was na 9 jaar intensief gebruik versleten. We kunnen niet meer zonder en daarom weer een nieuwe Siemens besteld. Siemens had zijn kwaliteit inmiddels wel bewezen. Het gebruiksgemak van dit model is aanzienlijk verbeterd, hij is veel stiller en ook de smaak van de koffie is beter. Ben er nu al helemaal blij mee.

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit verhouding
  • relatief stil
  • eenvoudige machine
  • alle relevante zaken zijn in te stellen

Minpunten

• Stoompijpje spoelt mee, dit spettert wat

Maedje 29-11-2018

Mooi uitziend en goed werkende koffie machine

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Ik was meteen verliefd op de uitstraling van deze koffiemachine. Hij is zeer handig in het gebruik en bevat alle mogelijkheden qua koffie. Ronduit voor het oog een plaatje en voor de smaak en het gemak ook!!!!!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooi uiterlijk

John de Jonker 20-12-2017

Gebruiksgemak top !

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Siemens is een vertrouwd merk. Bevat keramische schijven. Over dit apparaat is goed nagedacht! Top!
De bediening lijkt ingewikkeld maar wijst echter via de display de weg. Gelukkig geen externe melkhouder met slangetjes o.i.d.
Nu is het alleen nog leuk uitproberen, welke bonen de beste smaak hebben.
In het kort hebben wij door de aankoop, ons zelf verwend.

Pluspunten

• Keramische schijven
  • Geen "melkslangetjes" maar stoompijpje.
  • Display prima

Minpunten

• Nwe. serie, ledlampje bij de kop? Handig !

Arthur 07-05-2017

Prima apparaat, maakt heerlijke koffie, wel wat luidruchtig

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Machine ziet er mooi uit, maakt heerlijke koffie en is gemakkelijk schoon te maken. Enige minpuntjes: hij is wel erg luidruchtig, vooral tijdens het maalproces. Bovendien gaat het instellen van specifieke voorkeuren (bijv. schuimduur) wat omslachtig en is de gebruiksaanwijzing hierover ook wat vaag.
De smaak van de koffie maakt het toch een aanbevelenswaardige keus.

Pluspunten

• smaak
  • vormgeving
  • schoonmaken

Minpunten

• geluid, vooral tijdens malen
  • specifieke instellingen niet duidelijk

Harry en Elly 26-01-2017

Blij met aankoop

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Apparaat is gebruiksvriendelijk in zetwijze en onderhoud, koffiesmaak komt goed tot zijn recht. Helaas één minpuntje: het geluid tijdens het zetten van de koffie is erg hard, dat hadden wij jammer genoeg niet geweten (vanwege open keuken).

Sindy 23-01-2017

Lekker......en makkelijk

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Na lang twijfelen toch geïnvesteerd in dit prachtige apparaat.
Nog geen dag spijt, heerlijke koffie .
Eenvoudig te bedienen en makkelijk schoon te maken.
Het filtertje was even lastig te plaatsen maar met een beetje geduld zeker te doen, een aanrader dus......

Van Ballegooy 06-01-2017

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Super blij met het koffie apparaat!
Heerlijke koffie en espresso. En in een handomdraai een super lekkere cappuccino!
Gemakkelijk te bedienen en te onderhouden.
Handig warmhoudplaatje voor de kopjes.
Ben heel blij met deze aankoop! Absoluut geen spijt!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Koffieleut 12-12-2019

gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Het is een koffiemachine die lekkere koffie zet. Er is keuze voor lekkere koffie, Espresso, Cappuccino, latte Macchiato. Keuze instelling voorkeur sterkte koffie en ook makkelijk een warm maakplaatje bovenop het apparaat voor het opwarmen van de beker. Ook is het apparaat heel gemakkelijk schoon te maken en ziet er bovendien mooi uit. Kortom een hele goede koffiemachine waar wij zeker blij mee zijn.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Keuze mogelijkheden
  • Schoonmaken

Minpunten

• Nog niet kunnen ondekken

Marianne 10-12-2019

simpele bediening

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Gezien de goede ervaringen van ons vorige Siemens espresso apparaat, die na 12 jaar trouwe dienst en zeer intensief gebruik maar weer voor Siemens gekozen. Prijs kwaliteit verhouding is goed.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • heerlijke koffie
  • goede temperatuur van de koffie, gelukkig
  • niet zo groot

Minpunten

• gevoelig display
  • kan temperatuur niet zelf instellen

Volautomatische espressomachine 07-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

Na vergelijking met andere apparaten bleek deze koffiemachine het best te passen bij ons eisenpakket, omdat hij:
naast de onderstaande pluspunten het voordeel heeft dat
- de melk buiten het apparaat blijft, is hygiënisch
- het geluid relatief gering is
- naar schatting een gunstige prijs-/kwaliteitsverhouding heeft.

Pluspunten

• maakt alle door ons gewenste soorten koffie
  • heeft mooi uiterlijk, geen frutsels
  • is eenvoudig schoon te maken
  • gaat aan de voorkant open
  • de melk blijft buiten het apparaat

Minpunten

• alleen verkrijgbaar in de zwarte kleur

Jan 05-12-2019

duidelijke en makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens TI313219RW zwart, zilver

mooi apparaat makkelijk schoon te houden duidelijke gebruiksaanwijzing.
De maalschijf is keramisch en dat is ook beter voor de koffiesmaak daarom
heb ik voor deze machine gekozen.