De'Longhi ECAM 23.210.B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ECAM 23.210.B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AJ 31-12-2018

Gebruiksvriendelijke koffiemachine

Fijne koffiemachine voor een mooie prijs. Voor ieder wat wils - sterkte is makkelijk aan te passen. Makkelijk schoon te maken.

Madelon 04-01-2017

handig in gebruik

heerlijke koffie met groot gebruikersgemak. Geeft ook heerlijke koffie en instellen van de maling is handig

Paulien 15-12-2016

Heerlijke koffie uit een degelijk apparaat

Ik kende een ouder model (ECAM 22110 SB) al van mijn ouders. Ik wist dus dat de koffie uit het apparaat erg lekker is. Bij BCC zag ik dit nieuwere model. Dit model heeft tov de verouderde een mooi voordeel: het melkopschuimen gaat makkelijker. Je hoeft het kopje zelf niet meer te bewegen. Het apparaat ziet er mooi en degelijk uit. Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi apparaat
  • Melkopschuimen gaat eenvoudig

Minpunten

• Nog niet gezien

H.timmermans 19-04-2014

Na 2,5 jaar viel het eerste plastic onderdeel spontaan uit 'het binnenste' van het apparaat. Een half jaar later weer en toen deed hij niets meer. Altijd goed onderhouden en niet echt veel gebruikt. Helaas de garantie is maar 2 jaar dus betalen. Kosten bijna 100 euro.

J de Korte 11-05-2013

Ik heb het apparaat sinds eind 2011, en ben zeer tevreden. Compact, tijdloos design, makkelijk in gebruik enzovoort enzovoort.
Geeft duidelijk aan wanneer hij ontkalkt moet worden en dit doe ik dan ook direct met origineel ontkalkmiddel van DeLonghi.
Voor alles een tien lijkt ongeloofwaardig, maar ik heb er niets op aan te merken. De negen komt door de witte sticker recht achter het water reservoir. maargoed, dit is makkelijk te verhelpen door hem af te plakken (niet eraf ivm garantie)
Het zuiver maken is een kwestie van zetgroep eruit klikken, afspoelen, laten drogen en terugklikken. De rest afdoen met vochtig doekje.
Kortom, ga niet voor een Siemens of Saeco maar gewoon voor een kwaliteitsproduct zoals deze. Delonghi gaat makkelijk mee met met bijvoorbeeld een Jura.
In 2011 kostte het apparaat rond de 500 euro.

Koffieverslaafde 27-07-2012

Deze machine in januari aangeschaft. Produceert heerlijke koffie. Heb al verschillende bonensoorten gebruikt. Ik vind lavazza persoonlijk de lekkerste. Helaas is na een half jaar de machine letterlijk vastgelopen. Zetgroep (infusieapparaat) wilde niet meer voor of achteruit. Monteur geweest, zou aan de "lift" liggen. Deze twee weken later vervangen, maar apparaat wil niet aan. Nu is hij opgehaald om in de werkplaats te worden nagekeken. Gelukkig wel een leenapparaat gekregen. Dus we drinken in ieder geval lekkere koffie :-P

Pieter1301 08-07-2012

Ik heb deze esspressomachine nu een half jaar en al hele sloten weggetikt. De koffie is erg lekker, het apparaat kan flink heet ingesteld worden en het staat mooi in de keuken, zeker als je er mooie kleurige kopjes op zet. Hij maakt ook niet te veel lawaai. Je kunt ook luxere versies nemen van hetzelfde merk, dan heb je bijvoorbeeld ook een volautomaat cappucinofunctie en/of een led-scherm. Erg goede prijs/kwaliteitverhouding!

Hoi Pieter,

Is de koffie echt heet? Ook als deze in een gewoon koud kopje gezet wordt? Ik hoor nl veel verschillende meningen dat de koffie niet heet genoeg zou zijn.

alvast bedankt voor je reactie.

mvg

idenbiesen 14-03-2012

Gebruiksgemak 6, overige punten 8 of 9. Prima apparaat, koffiesmaak is uitstekend. Het was voor ons even zoeken naar de juiste smaak, wij kwamen van een Nespresso. Er zijn ook een paar nadelen aan het apparaat:
- de sticker met gegevens zit achter de waterbak. Bij ons staat het apparaat los, dus die stocker zie je altijd zitten.
- geen indicatie wanneer koffiebonen bijna op zijn
- geen goede indicatie als water bijna op is, namelijk pas als het water op een bepaald niveau is. Kan dus gebeuren dat je net water genoeg hebt, maar als hij dan alsnog onder niveau daalt heb je toch maar een half bakkie.
Vandaar mijn 6 voor gebruiksgemak.

Dennis1988 21-01-2012

Sinds een paar weken in het bezit van de ecam 23210.
Voorheen senseo gedronken maar dit is echt een werelds verschil.

Mijn keuze voor deze machine is ivm goede reviews, prijs/kwaliteitverhouding en uiteraard de functies.
De machine is geheel naar eigen voorkeuren in te stellen en is zeer gemakkelijk in gebruik.

Espresso's komen zeer erg in de buurt van een barista creatie, lekker felle crémelaag en volle ronde smaken.
Koffie is heet, niet snoeiheet maar heet genoeg.
Als men enig twijfel heeft of deze machine goed melk opschuimt dan zeg ik: weg die twijfels!
Lekker dik schuim en binnen een handomdraai de perfecte Latte's of Cappuccino's.

Nadelen heb ik persoonlijk nog niet echt gevonden.
Enigste wat je met volautomaten hebt is het zorgvuldig
legen van bakjes en onderhouden maar.... daar kies je voor.
Ook zegt een klacht in een review van iemand niet altijd iets over de kwaliteit van de machine, 90% van de technische storingen ligt aan gebrekkig onderhoud.
Over duurzaamheid geef ik nog geen cijfer, daarvoor heb ik de machine nog te kort.

tips:

gebruik voorverwarmde kopjes en dubbelwandige kopjes voor echt hete espresso.

Opschuimen melk: halfvolle melk of volle melk naar keuze, kopje iets schuin houden en een beetje op en neer bewegen tussendoor, geen grote bellen maken.

Met een opvangbakje vang ik tijdens het aan en uitzetten spoelwater op en gooi deze gelijk weg.
Zo stel ik het legen van de lekbak uit.

Bij het eruithalen en plaatsen van de waterbak opletten dat je niet over de rvs plaat schuift.
Dit ivm krassen.

Al met al een fijne machine die heerlijk koffievariaties maakt.

Beste Dennis,

Ik ben aan het twijfelen om deze machine of de Jura c5 te kopen. Is de koffie heet genoeg als je de kopjes niet voorverwarmd?

Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg

Casey1955 16-11-2011

Dit apparaat gekocht als vervanging van een alsmaar haperende en niet conform specificatie functionerende SAECO. (Prima afgehandeld overigens door Koffiediscounter) Geen spijt van deze keuze! Espresso is vele malen smakelijker en vooral heter! Personialisatie is ook prima mogelijkheid. Zeer tevreden, absoluut waar naar zijn geld.

yentl06 07-08-2011

Sinds november 2010 ben ik in het bezit van de Ecam 23.210B. Over de smaak van de koffie ben ik heel tevreden!Wel is het jammer dat er geen lichtje gaat branden als de koffiebonen bijna op zijn.Het lampje dat gaat branden als het water bijna op is gaat vaak zo laat pas aan dat het al te laat is!Gevolg:een heel klein beetje koffie in je beker en een enorme herrie uit het apparaat! Het gebruik van de machine valt erg tegen!Elke 3 weken geeft het apparaat aan dat hij ontkalkt moet worden!!!!Ik ben hierover met Delonghi in discussie gegaan maar dat heeft niets opgelost.Zij vinden het heel normaal dat het apparaat om de 3 weken ontkalkt moet worden!!!!Het ligt volgens hen aan ons zelf of aan de hardheid van het water.Ik maak per dag zo'n 10 kopjes koffie,toch niet enorm veel lijkt me.Onze buren hoeven hun machine maar 1 keer in de 3 maanden te ontkalken dus aan de hardheid van het water zal het toch niet liggen!
Omdat ontkalken alleen mag met Delonghi of Durgol ontkalker is dit een dure bezigheid!Je betaald toch al snel €6,00 per ontkalkingsbeurt!!!!
Ook komt het regelmatig voor dat net voor het einde van de ontkalkingsbeurt de machine niet aangeeft dat het water op is met als gevolg dat je het hele ontkalkingsprogramma nog ee keer moet afwerken!!!!
De laatste keer ben ik twee en half uur bezig geweest om hem te ontkalken!!!!
Kortom:Ik ben heel tervreden over de smaak van de koffie maar zeker niet tevreden over het gebruik van het apparaat en de reacties van Delonghi hierop!

Freekie Bors 22-02-2011

Heb het apparaat nu een maand in bezit. Bevalt redelijk goed. Echter de volgende opmerkingen:

- je kunt het apparaat instellen zodat je ook een mok kunt vullen. Het apparaat denkt de ene keer dat de mok een "espressomokje" is en de andere keer een halve mok.
- water is heet. Vergelijk het echter niet met water uit een waterkoker. Dat is pas heet. (ja ik weet het, je moet eerst het huis op 35 graden stoken en vervolgens het kopje voorverwarmen, ja duhhh). Verwacht trouwens geen waterval aan heet water, het is een p*sstraaltje wat er uit komt.
- Het apparaat geeft af en toe al na 2 kopjes aan dat het opvangbakje vol is.
- Dat je van kopjes krassen krijgt op het "druiprekje" lijkt me logisch. Als je het opvangbakje (voor de koffiedrap) er niet uithaalt voor het vullen van het reservoir, zorgt het reservoir ook nog voor een paar extra krassen (let dus op bij het eruit halen en terugplaatsen van het waterreservoir)
- Achter het waterreservoir zit een streepjescode sticker van het type "laat mij zitten". Nadeel hiervan is, dat je als je naar het apparaat kijkt, je dit ziet zitten. Persoonlijk val ik niet op dit soort stickers. Dit hadden ze wel anders kunnen verzinnen.

Verder geniet ik elke morgen van een bakske lekkere koffie.

jeroen1963 19-02-2011

Heb deze machine gekocht ter vervanging van dat vieze senseo-gedoe en een piston-machine waar mijn vrouw niet mee overweg kon.
Aanvankelijk ook niet zo gecharmeerd van dat glimmende zwart maar uiteindelijk toch voor de kwaliteit gegaan en op dat punt scoort ie zeer goed.
Had van de week wel het probleem dat het zetstuk, wat je regelmatig moet omspoelen, in verticale stand stond met als gevolg dat de koffie overal vandaan kwam maar niet in de kopjes.
Op de site stond hoe je hem moest resetten. Dat heb ik gedaan en probleem is verholpen.

sans22 02-11-2010

Een mooi compact apparaat. Temperatuur, maalgraad, hoeveelheid koffie en hoeveelheid water instelbaar. De koffiesmaak is over een breed gebied in te stellen. Het duurde dus even voordat de optimale combi gevonden was.
Bijvullen van koffiebonen en water gaat makkelijk.
Een paar min-puntjes:
-De aanduiding 'bakje koffiepillen 'legen' gaat na 9 koffiepillen al aan, maar is dan nog lang niet vol. Pas na legen van het halfvolle bakje kan weer koffie gezet worden.
-De aanduiding 'waterreservoir vullen' gaat pas aan als het al te laat is en je met een bodempje loeisterke koffie in handen staat. Remedie: elke morgen standaard reservoir bijvullen en voorraadbonen checken.
-Bij een gekozen stand van hoeveelheid koffie en water blijkt de koffiesterkte nog afhankelijk van het aantal kopjes (1 of 2).
-Voor twee kopjes tegelijkertijd neemt het apparaat ca 100 seconden, anderhalf keer zoveel als onze oude Krups. Valt wel mee.
Bottomline: wij genieten dagelijks van heerlijke koffie.

elensen 26-10-2010

Prima espresso-apparaat. Cappuccino smaakt prima en werkt goed. Temperatuur koffie is ook heet genoeg. Na 3,5 jaar tevreden een Saeco gehad te hebben, over gegaan op de Delongi op aanraden van de verkoper en de vele goede reacties op kieskeurig.
Mooi design. Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar als er problemen komen zal ik dit toevoegen.

Beste,

kan de temperatuur van de koffie worden ingesteld en kun je er ook makkelijk melkschuim mee maken?

Mvg

nothingelsethancoffee 21-08-2010

2 dagen terug de Delonghi ECAM 23210 besteld bij koffiediscounter n.a.v. hun review op Youtube.

Tot nu toe ben ik thuis Nespresso gewend. Goed van smaak maar behoorlijk prijzig. En je bent gebonden aan Nespresso. Dit wilde ik niet meer.

Met name omdat dit apparaat compacter is als alle andere vol automatische machines heb ik gekozen voor dit model.

Maar ook de uitgebreide functies als dosering, sterkte, temperatuur spreken mij wel aan.

Vandaag heb ik de machine ontvangen.

Na twee kopjes koffie ben ik al heel tevreden. Ik kreeg er 200g Bazzara Top Class bij. Echt heerlijk. Daarnaast heb ik nog een zak van de V&D.

Ik hoop dat deze machine heel lang mee gaat en ik er veel koffie mee kan zetten!

dierk2137 14-08-2010

Deze machine heb ik nu een aantal maanden in bezit en ben er alleen maar vol lof over. Hiervoor had ik een saeco incanto digital waarmee ik veel problemen heb gehad. Regelmatig is dat ding gerepareerd en dat heeft me zowat een nieuw apparaat aan onkosten gekost. Toen hij weer stuk ging heb ik hem zonder aarzelen in de vuilnisemmer gegooid en ben uiteindelijk op dit apparaat uitgekomen die ook nog eens € 300 goedkoper was. De koffie smaakt geweldig, de koffiegroep is een stuk eenvoudiger dus minder storingsgevoelig. Niet eerst een halve kan warm water uit het stoompijpje als je melk moet opschuimen maar direct stoom. De sterkte van de koffie is beter (sterker) in te stellen, alles wordt goed aangegeven (waterreservoir leeg, opvangbakje vol, ontkalken etc) Kortom een geweldig apparaat wat volledig idiotproof is. Een verademing in vergelijking met de veel duurdere Saeco die ik had en hij is nog een stuk mooier om te zien ook. Het enige kleine nadeel vind ik het stoompijpje dat je niet naar voren kan trekken maar in plaats daarvan naar de zijkant moet bewegen om op te schuimen. Omdat de machine compact is, is het waterreservoir ook wat kleiner.

edgroen 26-04-2010

makkelijk schoon te houden
machine compact .plaatje op aanrecht
stille koffiemaler.
koffie is heerlijk....
heb geen negatieve punten kunnen ontdekken.

gurpo 16-03-2010

Na vier jaar heeft mijn krups
7220 het begeven, maalstand was niet meer in te stellen ( heeft het eigenlijk nooit gedaan)en nu water uit de bodem.
De ecam gisteren opgehaald bij de makro, fantastisch apparaat
Zoals hieronder al beschreven, de gemaalde koffie hoeveelheid, het aantal cc, alles in te stellen, de maalstand zelfs per klik 13 maal, en hij reageer er ook echt op! Vond hem er wel plastiek-achtig uitzien met al dat glimmend zwart, ,maar het was me geen 100 euro extra waard om voor de zilveren ecam met display te gaan
We zetten meestal 2 kopjes voor ons zelf, maar doen dat een voor een, is lekkerder dan twee tegelijk.
Hoop dat deze langer meegaat dan de krups

Kurrie4823 13-03-2010

Heel erg mooi apparaat. Ook heel erg stil. Lekkere koffie. Even instellen en alles is klaar. Het instellen van de hoeveelheid koffie en de sterkte is heel erg makkelijk in te stellen voor elk kopje appart..

pascal180 24-02-2010

Geweldig apparaat en precies zoals ik het had gewild.
de zwarte kleur van de machine gaat prachtig samen met het chroom dat er aan zit.
Koffie ook lekker warm en de machine is inderdaad heel stil zelf de koffiemolen, wat wel anders was bij de siemens die ik gelukkig heb terug kunnen sturen deze vond ik namelijk wel rumoerig.

En de koffie is verukkelijk
Kortom ben ik heel blij met deze bloedmooie en prima machine.

marcel vd wart 07-01-2010

Puik apparaatje!

We wilden een goed apparaat wat ook nog compact is. Eigenlijk is dit een van de weinige apparaten die daaraan kan voldoen.

enkele kenmerken, zijn
Display:
het is geen LCD display, maar een display met symbolen. Zodra je weet wat het betekent, dan kan een kind de was doen. Prima.

Waterbak:
1.7 liter! erg veel voor een espressoapparaat in deze prijsklasse! toch gaat het water wel redelijk snel, want iedere keer laat het espressoapp wat water in de lekbak lopen om de koffieuitvoer te reinigen. wel begrijpelijk dus.

smaak:
Het 5e bakkie espresso was het helemaal. Effe instellen aan maalgraad, sterkte en je bent er. Maalgraad staat op 5 een beetje gemiddeld dus. De koffie smaakt echt lekker!

Onderhoud:
Zoo makkelijk, de koffiemolen 1 keer in de maand (volgens boekje) goed afspoelen en done. Weet niet precies wanneer het ontkalkt moet worden, zolang heb ik het nog niet.

Vormgeving:
Klein, lekker klein en smal. je moet het app niet inbouwen, want rechts zit de waterbak en daarachter zit het maalsysteem. dit haal je dus via de zijkant eruit. een voordeel is dus dat deze veel minder diep en breed hoeft te zijn. leuk detail is dat het klepje van de koffiebonen een rubberen afdichting heeft. dit om de geuren en aroma bij de koffie te houden! zie je niet heel veel.

Koffiebonen:
We wilden gelijk goede koffie nadat we het apparaat gekocht hadden. niets is vervelender om na de aanschaf weken op zoek te gaan naar goede bonen. Dus hebben we "Bazzara Gourmet Top Class Espresso 1kg" aangeschaft. kost een vermogen, maar een 10! nu willen we op zoek gaan naar wat goedkopere bonen. heb goede verhalen over Hema gehoord.

mogelijkheden:
Prima, je kan er alles mee. 1 of 2 koffie kopjes. erspresso opstomen, theewater aftappen. koffietuit in hoogte verstellen. energiebesparing. gemalen of koffiebonen. kan allemaal.

Duurzaamheid:
we hebben het app pas een maand, maar dat zal denk ik wel goed zijn. het systeem was volgens mij hetzelfde als de andere in dit merk. alleen is hier het maalsysteem gekanteld om ruimte te besparen.

Beste,

Vinden jullie de koffie heet die eruit komt? En is de temperatuur ook instelbaar?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
mvg

DaphneA 26-09-2009

Sinds een paar dagen heb ik deze prachtige intensa in huis!
Van tegenvallers & onderhoud weet ik dus nog niet veel, maar tot nog toe moet ik zeggen dat het apparaat inderdaad erg compact is, eigenlijk alle denkbare opties biedt, redelijk makkelijk te installeren en te begrijpen (als je de symbolen door hebt), snel is in de bereiding en dat de koffie heerlijk smaakt...!

Het enige bij dit apparaat is wel dat het een centrifugaalsysteem heeft (itt een pomp- of stoomsysteem).
Naar mijn idee prima, maar het is geloof ik nog vrij nieuw, dus hoe het op de lange termijn uitpakt is nog onduidelijk.

Maar een dergelijk uiterlijk en uitgebreide opties voor deze prijs; ik heb het bij geen ander apparaat nog gezien!

Groet,
Daphne