De'Longhi ECAM 23.420.SB - Reviews

espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino

cooper1 22-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels heb ik het apparaat al bijna 6 jaar en heb ik probleemloos bijna 16000 heerlijke kopjes koffie ermee gezet. Wel maak ik elke maand de zetgroep goed schoon, ontkalk ik het apparaat wanneer daarom gevraagd wordt en vervang ik eens per kwartaal het waterfilter. Slechts een keer na 10000 kopjes vertoonde het apparaat merkwaardig gedrag toen de koffie niet goed uit het apparaat kwam. Ik heb toen het metalen schijfje losgeschroefd van de zetgroep en even in sodawater gekookt en toen opnieuw op de zetgroep bevestigd en daarmee was dit probleem opgelost. Mijn conclusie: een absoluut topapparaat en mocht hij het ooit begeven dan koop ik deze weer.

marcodicapo 03-01-2015 Product jaar of meer in bezit

9,6
Ik lees hier veel over, heb zelf deze apparaat een paar jaar geleden gekocht. Inmiddels ben ik 2500 kopjes koffie verder, en nog steeds doet hij het perfect. Nog nooit heb ik er iets aan gehad, altijd trouw werd heerlijk me koffie gezet. Prettige bijkomstigheid is ook, dat het veel stiller is dan een andere automaat. Gewoon een overheerlijke machine, en een geweldige bakkie Espresso. Daarom adviseer ik een ieder deze apparaat te nemen. De melk op schuimer, gebruik ik eigenlijk nooit, heb gewoon de op schuimer van de Blokker voor 60,- euro er naast staan. Voor mij, is deze De Longhi de beste machine.

fido 88 20-09-2014 Product jaar of meer in bezit

4,4
Niet echt veel plezier gehad van deze machine. Al vrij snel gingen de stoppen eruit na cappucino maken. Omdat we een melkopschuimer hadden lieten we dat maar zo. En eigenlijk net als wat ik in de ander reviews lees, na 2 jaar is deze machine op. Ruim €600 is in 2 jaar verdampt. Hij geeft melding "te fijn gemalen" en "regel maalgraad" tijdens het opstarten. Dat is een beetje vreemd toch. Monteur inroepen kost gelijk €110. Mijn advies: neem je verlies en spendeer geen cent maar aan Delonghi. Ik ga nu voor een echte machine met pistonhouder. En dus GEEN Delonghi. Wat een troep.

Bowie70 04-03-2014 Product paar dagen in bezit

Ik dacht na het schoonmaken en te controleren hoeveel koffie ik er mee gezet heb, laat ik eens een review schrijven.

Het apparaat heb ik inmiddels 3 jaar in bezit en heb er nu 10000 koppen koffie mee gezet, zonder problemen. Koffie smaakt nog steeds erg goed en verwacht dat hij nog wel even door gaat.

Verder is het een handzaam apparaat klein apparaat.

Nadelen vind ik wel het waterbakje en het koffieafvalbakje schoon te krijgen. Is niet met een afvalborstel in te komen.

heijboerjj 20-02-2014 Product paar dagen in bezit

Had hier voor een Longhi Magnifica ESAM 3200.
Wat een verschil betere koffie met de zelfde bonnen van lidel.
En een hoop minder lawaai.
Koffie is ook warmer je kunt hem zelf instellen op 3 verschillende warmte graden.
Zeker een aanrader.

Jeroen Jeroen 06-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Op het werk gebruiken we dit apparaat met simpele ah bonen (rood).
Lekkere koffie en zelfs na 30000 (!) kopjes smaakt de koffie zoals aan het begin.
Schoonmaken gaat goed. Een aantal keer echt grondig schoongemaakt: zetgroep roostertje met soda en het gaatje waar de koffie door wordt geperst schoonpeuren en dan blijft die het gewoon doen.

laurenshoogmans 26-08-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Dit apparaat nu ruim een jaar in bezit. De eerste 12 maanden prima apparaat. Lekkere koffie en gemakkelijk in de bediening. Ziet er ook nog een mooi uit op het aanrecht. De laatste 2 maanden merk ik dat de sterkte zeer wisselend is. (daarom een 6) De ene keer heb ik zeer lekkere sterke koffie en de keer daarop heb ik, met de zelfde stand, afwaswater. Hij maalt ook heel wisselend: Dan normaal en dan weer veel meer. Zoveel dat soms een overschotje achter het opvangbakje valt. Ik vind dit wel erg snel. Je mag van DeLonghi wel iets betere kwaliteit verwachten.
Zal maar eens wegbrengen om te repareren. Ik heb hem tweedehands gekocht, was toen 2 maanden oud en nauwelijks gebruikt maar er zit geen bon meer bij. Dus reparatie voor eigen rekening :-( Balen .......

Frederikus 12-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Deze koffiezetter ziet er fraai uit en geeft prima koffie. Alle handelingen worden duidelijk op het display aangegeven en de Nederlandse handleiding als boekje is uitvoerig. Twee minpuntjes: de draaiknop stoom/heet water gaat zwaar en de maandelijkse ontkalking is niet goedkoop.

TheoPlekenpol 06-04-2013 Product half jaar in bezit

Fijne machine, zeker in vergelijking met de Senseo die we hiervoor hadden.
De koffie is lekker, al is het even zoeken naar bonen die we lekker vinden.
Eerst hele dure (16,- per kilo) bonen geprobeerd van de koffiebrander hier in het dorp. Heerlijk, maar toch, de prijs...
Uiteindelijk de perfecte koffiebonen gevonden bij de Aldi van € 4,- per pond en die is fantastisch.

Het maken van schuim voor Cappuccino is even uitproberen, maar als je de slag te pakken hebt gaat het prima. Wij doen een redelijke hoeveelheid melk in het kopje (melk koud en kopje ook koud) en dan het stoompijpje zoveel mogelijk onderin en dan stilhouden tijdens het schuimen. De kunst is nl om de melk niet op te warmen door rond te draaien en heen en weer te bewegen want dan krijg je gesputter en geen mooie schuim. Dus stil houden en wachten tot het schuim omhoog komt.
Dan het kopje onder de koffie uitloop en de meest sterke espresso erin die je maar kunt maken.
Heerlijk!

De machine ziet er prachtig uit. Na bijna 3 kwart jaar wel een opmerking;
Het metalen plaatje onder de uitloop waar de kopjes op staan beschadigd wel erg snel en dat is jammer.

cateringdewaterman 06-11-2012 Product paar dagen in bezit

wij zijn over gestapt van senseo naar de delonghi 23.420.sb
wat een wereld van verschil.Eidelijk weer eens een lekker bakkie koffie er gaat toch niks boven verse koffiebonen.
De beste merken zijn: lavazza, illy, fortisimo speciaal voor bonen koffie. en zeer geschikt voor deze machine. Andere bonen willen soms blijven kleven. Het is een kwestie van smaak dus uitproberen. De 23.420.sb is zeer gemakkelijk in bediening en instelling naar ieders smaak is er iets te vinden. mooie machine en neemt niet te veel ruimte in beslag,
Wij vinden dit een aanrader voor mensen die de senseo de rug willen toe keren. En bonen zijn nog altijd goedkoper dan pads
De aanschafprijs kan verschillen van winkel en loopt soms op tot 150 euro dus: zoeken op internet de block,bcc,delonghi,en div. andere wij wensen bij aanschaf iedereen net zo veel koffie genot dan wijzelf ervaren met deze machine. Anke en Jan

bassie n 23-09-2012 Product paar weken in bezit

de machine werkt erg goed . wel is het belangrijk om de goede bonen te kopen. Zelf vind ik de bonen bij de kruidvat erg lekker.
jammer is wel dat hij erg vaak spoelt(na elke uit-stand of energie spaar stand) en dus veel water gebruikt dus de 1,7 liter die in het reservoir gaat is geen overbdige luxe.
voor de rest top machine. gekocht via redcoon top winkel! aanrader

laurenshoogmans 12-09-2012 Product kwartaal in bezit

Heb dit espressoapparaat sinds een maand of 3 in gebruik. Het is mijn eerste volautomaat. Had daarvoor een handmatig espressoapparaat van Solis. Wat een vooruitgang is dit! Erg gemakkelijke bediening, heerlijke koffie/espresso/cappuccino. Kind kan de was doen.
Ik ben het met mijn voorgangers eens: Je kunt nu echt het verschil proeven van diverse merken bonen. Je proeft vrij snel het verschil. Ben ook nog steeds op zoek naar de lekkerste bonen.
Het apparaat neemt niet veel plaats in beslag op het aanrecht en ziet er strak uit.
Mijn voorkeur ging echt uit naar de versie met het LCD scherm dat erg makkelijk is als je verschillende sterkten en grootten koffie wilt selecteren. Dat is in de eenvoudige versie met alleen toetsen wat lastiger.
Wel is er iets(een randje) afgebroken binnenin de machine maar krijg er geen melding van en het apparaat doet het nog steeds.

Ruud1911 19-07-2012 Product kwartaal in bezit

Sinds mei deze machine in gebruik. Smaak van koffie is goed en koffie is lekker heet. Instellen was heel makkelijk en gebruik is ook erg eenvoudig. Ook een cappuccino maken met stoompijpje is erg eenvoudig.
Apparaat destijds bij Block Electrostore gekocht voor 499,- incl. bezorging.
Denk er wel aan om op site van Delonghi het gratis welkompakket te bestellen. (destijds een koffiepakket met kopjes, nu een gratis ijsmachine)

yorkshireman 05-05-2012 Product paar dagen in bezit

na twee jaar heeft onze saeco synthia het opgegeven.
net uit de garantie,gaat het volgens ons veel geld kosten,om te repareren.
na onderzoek besloten een delonghi 23.420 te nemen.
wat een genot!!!!! lekkere warme koffie heeeerlijk aroma je kan aan de zijkant zien hoeveel water er nog is.het opvangbakje kan veel droes hebben en er kan veel koffie bovenin. een aanrader.

I. Van loon1 27-04-2012 Product paar dagen in bezit

Sinds paar dagen dit Delonghi apparaat in bezit.
Na de simpele handleiding in korte tijd goed in te stellen.
De koffie smaak echt geweldig lekker.
Het uiterlijk van de machine ziet er ook nog goed uit.
Tot nu toe alleen maar positievereacties.

Jeroen Jeroen 12-02-2012 Product jaar of meer in bezit

We hebben dit apparaat op ons werk? Eigenlijk is die daar niet voor bedoeld maar het gaat prima. Ondertussen heeft die ongeveer 15000 !!! kopjes gezet en hij doet het nog. Hij heeft zijn dienst dus eigenlijk al bewezen. Maar de de koffie iis nog prima. Na 10000 kopjes heb ik het roostertje uit de zetgroep geschroefd en met soda goed schoongemaakt want die was ondertussen aardig verstopt. Verder is die ook redelijk onderhouden, altijd met (te duur) ontkalkmiddel van delonghi en om de week even de zetgroep schoonmaken. Ik vind wel dat je de binnenkant wat lastig kan schoonmaken, dat kan beter maar ik weet niet of andere apparaten het slechter doen.

Thuis heb ik hem ook en ik had wat probleempjes: een gek geluid bij het bewegen van de zetgroep. Dat heb ik uiteindelijk zelf opgelost door met vaseline de ijzeren schroefstsng in te vetten (de monteur wist dat niet, ondertussen wel omdat ik deze oplossing aan delonghi heb doorgegeven).

Verder had ik wat prut in mijn koffie, maar dat is nu minder omdat ik de maalstand op zijn fijnst heb gesteld zodat de koffie resten beter samenpakken (tip van monteur). Apparaat heeft er verder geen moeite mee (kan zijn dat een te fijne stand te lastig wordt voor het apparaat).

Kortom ik ben best tevreden.

dongstra 15-01-2012 Product maand in bezit

Na 6 weken gebruik is het tijd om maar een een review te plaatsen van dit apparaat. Het is bij ons de opvolger van een Krups Orchestro en het is duidelijk een fiks aantal stappen voruit qua mogelijkheden en gebruiksgemak. De keuze is op dit apparaat gevallen vanwege:
- de goede reviews op kieskeurig en elders op internet,
- het makkelijk te bereiken waterreservoir,
- de relatief kleine breedte van het apparaat.
- het zelf kunnen schoonmaken van de brouwgroep,
- de "looks",
- prijs

Instellen van het apparaat is m.b.v. de gebruiksaanwijzing gemakkelijk en wat oefenen met de drukknoppen geeft je al gauw inzicht in de logica van het gebruiksmenu.

Op een avond met visite is het apparaat 2 uur lang continu in gebruik geweest voor koffie, espresso en cappuccino. Het apparaat gaf geen krimp.

We zijn nog steeds bezig met het zoeken naar de voor ons lekkerste koffiebonen. Met dit apparaat ga je heel goed de verschillen in smaak proeven tussen de verschillende soorten.

Geen 10 voor dit apparaat want het perfecte apparaat bestaat niet. Zo spoelt deze Ecam heel wat af tijdens zijn gebruik (waterreservoir is dan weer bij te vullen) en een foutmelding agv een water-/bonentekort zou eigenlijk vooraf moeten plaatsvinden ipv achteraf zodat je niet met een halve bak of slappe koffie zit.
Duurzaamheid is natuurlijk nog niet te beoordelen.

Siebe van Koerten 11-01-2012 Product maand in bezit

Perfect koffiezetten en vooral voordeliger dan de "Clooney"-koffie en vooral veel en veel lekkerder "bakkie doen" of is dit "koffie drinken?" dan de voorgevormde vilten koffieschijfjes van de "ander" in het geval je als meerpersoonshuishouden meer dan, zeg maar, dagelijks vanaf vier tot vijf koppen koffie of meer drinkt. Zwarte koffie, espresso, dus.... Het opschuimertje stelt niet veel voor. Maar heb je eens gasten die een cappuccino wensen....: het werkt wel!

Verder. Instellen is kinderspel. Je kunt een persoonlijk MIJN KOFFIE instellen! Het apparaat oogt nog geil ook en laat, niet onbelangrijk, ruimte voor overige keukenapparatuur. Minpuntjes: het waterreservoir en het koffiedikbakje zijn snel gevuld en moeten met regelmaat geleegd worden. Of zou dat komen door de verrekt lekkere koffie die wij sinds een maandje met dit apparaat in onze koffiekopjes laten druppelen..... Maar dat komt ook door de mogelijkheden die de betere koffieleverancier je in een wat beter geoutilleerd winkelcentrum je kan bieden: net wat meer bijzondere en vooral lekkere koffie die zijn plaats weet te vinden in dit bijna perfecte apparaat.

C.Muntz 28-12-2011 Product jaar of meer in bezit

7,4
Heb dit app nu 17 maanden alles wat hier positief wordt vermeld ben ik het volkomen mee eens maar.....
App ging een tien weken geleden stuk en is het nog steeds, twee maal een monteur langs geweest een vroeg sop om de zetgroep te reinigen werkte toen weer een paar dagen later stopte hij er weer mee en de tweede monteur
vroeg om vaseline om de zetgroep in te vetten. Werkte een aantel dagen en stopte weer.App terug naar de delonhgi werkplaats kreeg hem terug met de mededeling achterstallig onderhoud (te weinig ontkalkt)Heb hem volgens de voorschriften ingesteld wat men niet kon ontkennen.App werkte weer volgens delonghi. Inderdaad een dag of twee en toen weer hetzelfde liedje.
Twee dagen geleden krijg ik een e-mail de monteur komt op woensdag 28 dec langs. het is nu 28 dec en wordt gebeld met de mededeling dat hij niet kan komen om dat er een onderdeel besteld moet worden.
Als er drie mensen bij zijn geweest hoe kan de vierde dan weten welk onderdeel hij moet hebben, en al is dat zo waarom maakt hij da een afspraak voor 28 dec ?

Wordt vervolgd

Renske10101 20-12-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit product nu een jaar en heb er al verschrikkelijk veel koffie mee gezet. Nu zo rond de 2000 kopjes.

Het gebruiksgemak is erg goed en maakt alle soorten koffie in no time.

Het loont om wat verschillende koffiebonen te proberen.

Om me heen krijgen steeds meer mensen nu een dergelijk apparaat thuis, maar als ik die vergelijk met die van mij ben ik nog steeds blij met mijn keuze!

Ik kan er geen negatief aspect aan vinden.

Veel opties in vergelijking met andere en je zit niet aan een onderhoudscontract vast.

Schoonmaken is een makkie!

Dus mocht je nog twijfelen, dan is dit echt een aanrader!!!