De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi ECAM20.110.B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Monique 20-01-2024

Aanrader!

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Prima koffiemachine! Wij hebben hem al 9 jaar. Makkelijk zelf te reinigen en ontkalken.

Jeroen 02-03-2023

Degelijk apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Degelijk en duurzaam apparaat. Wij hebben het apparaat gekocht in 2015 en functioneerd nog altijd prima! 1 x per maand schoonmaken en elke 3 maand ontkalken en nieuw waterfilter plaatsen.
In negen jaar tijd geen mankementen mee gehad.
Het enige nadeel is dat machine niet op tijd aangeeft dat het waterreservoir leeg is en niet aangeeft als de bonen op zijn.

Pluspunten

• Duurzaam en degelijk
  • Makkelijk in gebruik en onderhoud
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Tijdig aangeven niveau waterreservoir

H***************@c******** 30-10-2022

Slechtste koffiemachine ooit wmb

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ik heb dit apparaat nu 1,5 jaar maar kan er maar niet aan wennen, diverse soorten koffiebonen geprobeerd, op verschillende malingen en sterkte s ingesteld maar vind het echt geen lekkere koffie, ga nu terug naar een espresso apparaat met tamper, wmb de lekkerste.

Minpunten

• Moet vaak ontkalkt worden
  • Geen lekkere koffie

R. t. H. 31-07-2022
Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Apparaat 4 jaar gehad, ontkalken ging steeds moeizamer. Tijdens het ontkalken ging er steeds vaker een storingslampje branden. Het ontkalkingsproces moet je dan weer van voren op starten. De ontkalkingsvloeistof hoeft er niet opnieuw bij maar het kost erg veel tijd. Ontkalken is normaal 40 minuten maar na 5 x halverwege opnieuw beginnen ben je zo een halve dag kwijt.
De foutmelding kwam na ongeveer 1 jaar. Apparaat zou vies zijn. Letterlijk alles schoongemaakt zonder resultaat.
De volgende wordt zeker een ander merk.

Pluspunten

• smaak koffie
  • Snelheid tot gebruiksklaar

Minpunten

• ontkalkingsprocedure
  • vele storingslampjes
  • lekt iets bij waterreservoir

Anit 09-06-2022

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Een topmachine na 11 jaren heeft mijn Longhi zijn laatste bonen gemalen. We hebben ee heel veel plezier aan gehad, optijd zijn ontkalking en voor de rest altijd heerlijke koffie gegeven. Het enige wat bij De Longhi vaker voorkomt is dat hij wat water lekt links onder waar het kleine rode opvangbakje is bevestigd is. Hij ging zelfs mee op vakantie 😃. We hebben nooit een reparatie nodig gehad en gaan dus weer meteen voor een nieuwe De Longhi

Pluspunten

• Lange levensduur
  • Goede koffie
  • Weinig onderhoud

Minpunten

• Lekt beetje water linksonder

Mieke 11-12-2019

Slechte service bij klacht

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Na een paar weken gebruik gaf machine aan dat er ontkalkt moest worden. Na de handelingen nauwkeurig gevolgd en uitgevoerd te hebben bleef rode lampje knipperen en is niet meer uitgegaan. Nogmaals procedure uitgevoerd, ook door anderen, maar lampje gaat niet meer uit. Contact gezocht met De'Longhi per mail en klacht aangegeven. Respons: "we krijgen meerdere malen per dag deze klacht, volg procedure in bijlage". Geen bijlage bij de mail. Op mijn 2e vraag hoe de machine gereset kan worden ontving ik geen antwoord. Opnieuw gemaild. Kreeg per post de procedure van ontkalking uitgeprint toegestuurd o.v.v. dat dit een nieuw procedure was. Blijkt dat het enige verschil is dat je de machine op dezelfde manier ontkalkt maar dan zonder ontkalkingsmiddel. Wederom geen antwoord op mijn vraag hoe de machine gereset kan worden. Geen resultaat met "de nieuwe procedure". Ik heb nu het rode lampje met tape bedekt om het voortdurende geknipper niet meer te hoeven zien :(

Pluspunten

• goed warm

Minpunten

• maakt lawaai als water bijna op is
  • service slecht
  • het spoelen kost veel water
  • metalen plaat snel krassen op
  • geeft te laat aan dat water op is

Officiële reactie van De'Longhi Group 16-12-2019

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Spijtig dat u het ontkalklampje van uw espresso machine niet uit krijgt. Indien u van mening bent dat er sprake is van een technisch defect, kunt u er voor kiezen om uw espresso machine door een De'Longhi monteur te laten beoordelen.
U kunt ons hiervoor via een contactformulier benaderen door de volgende link te volgen:

serviceteam De'Longhi

Thijs 08-04-2019

Geweldig duurzaam

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

In 2016 gekocht voor kantoor, dagelijks 20 tot 40 koppen koffie... Nu zeker meer dan 10.000 kopjes gezet... nauwelijks onderhoud nodig, beetje spoelen.

Pluspunten

• Weinig onderhoud
  • Duurzaam
  • Flexibel

Petra 11-02-2019

Minpunten die niet bij de prijs horen

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Maakt lekkere koffie. Ruime mogelijkheid tot instellen van hoe heet je bakje is en hoe sterk.
Wat ik een groot nadeel vind is dat als ik niet op let en op een dubbele kop druk en blijkt maar water voor één in te zitten ik na het bijvullen ook de bonen weer moet vullen. Kost dus extra bonen en je kunt beter de eerste deel weggooien omdat de verhoudingen niet meer kloppen. Voor een apparaat van deze prijs zou je denken dat hij de eerste opdracht gewoon af zou maken.

Pluspunten

• Lekker hete koffie
  • Goed de sterkte in te stellen

Minpunten

• Extra bonen nodig bij te weinig water.
  • Lekbak vangt bij overloop beker niet goed op.

De longhi magnifica 08-12-2018

De longhi espresso apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ik heb in juli dit apparaat gekocht en is inmiddels al twee keer kapot geweest. De tweede keer moest ik er ook nog voor betalen omdat er zogenaamd plastic in het apparaat zat wat ik er zelf in gegooid zou hebben. Ik ben het apparaat in vier maanden twee keer kwijt geweest. Wat een waardeloos prul. Ik heb al jaren espressoapparaten gehad, maar nog nooit zo'n slechte! Goedkope rotzooi

Minpunten

• Levensduur waardeloos
  • Service van de longhi slecht

Wim 07-12-2018

Verontreiniging in bonen, de Longhi helpt

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Goede ervaring met voorganger. Geheel onverwacht, kunnen verontreinigde bonen een storing veroorzaken. Er zat bij mij een keihard stukje tussen de bonen, waarop de maler vastliep. De Longhi heeft dit goed opgelost door de maler te reinigen, aan huis nog wel. De monteur heeft gedemonstreerd hoe dit zelf te verhelpen in de toekomst. Service zeer okay dus. Ik ben inmiddels weer aan de smakelijke koffie.

Anna 18-10-2018

Zeker een aanrader

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Hiervoor 4 jaar lang een Melitta gehad. Daar waren we ook erg tevreden over, maar toen deze stuk ging wilden we toch graag een wat groter waterreservoir en bonenreservoir. Gisteren dus deze "De Longhi" gekocht. We zijn er nu al erg tevreden over al was het al alleen maar door het aantal dB.

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Mooi uiterlijk

Tgi 22-09-2018

Espresso De'Longhi Magnifica S Ik mis hem!

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Zeer fijne machine. Altijd schoonmaken 1 a 2x permaand. Die van ons is nu stuk na 7jaar. Echt balen. Heb zelf eerder het drukventiel vervangen 2 jaar geleden. Volgens youtube video goed te doen. Printplaat is nu stuk (18€+55€ voor allebei) door teveel water bij goed schoonmaken :( (gebruik geen water aan bovenzijde! dan giet je het over de printplaat aan voorzijde= Printplaten kun je makkelijk vervangen, maar gezien de leeftijd doe ik dat niet meer.
De koffie is voor mij erg goed.

Kees 30-08-2018

Heerlijke koffie en een schappelijke prijs

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ik heb het apparaat nu anderhalve maand thuis staan. Had me vooraf goed ingelezen dus ik had al de minpunten gezien dat het water snel op is, de plaat waar de kopjes op staan snel krast (is inderdaad zo), en de opvang van water snel vol loopt omdat hij bij aan- en uitzetten gaat spoelen. Dat laatste heb ik opgelost door er gewoon altijd een glas onder te zetten, dat is makkelijker legen dan die opvangbak.

De machine is verder prima, je kan de sterkte makkelijk instellen met de grote draaiknop aan de voorkant. Aanpassen van de temperatuur van de koffie is wat lastiger, maar dat zal je ook niet zo vaak doen. Aanpassen van de hoeveelheid koffie die er uit komt gewoon door het knopje ingedrukt te houden tot je op de gewenste hoeveelheid zit. Dat onthoudt hij dan voor de volgende keer.

Eigenlijk maar 1 ergernis, en dat is dat het apparaat niet controleert of er voldoende water in het reservoir zit voor een bak koffie. Als het te weinig is breekt hij halverwege af en gaat ook niet verder als je het reservoir bijgevuld hebt. Zit je dus met een halve, hele sterke bak koffie waar je niet veel meer mee kan (hooguit naar smaak wat aanlengen met heet water).

Maar, alles opgeteld, nog steeds een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Geen check op water voordat hij gaat draaien
  • Metalen plaat krast snel

Grootentraast 04-07-2018

Koffiemachine

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Mooie vormgeving.makkelijk in gebruik.prijs kwaliteit verhouding zeer gunstig en werd als zeer goed aanbevolen

Pluspunten

• snelle levering.prijs kwaliteit is erg goed.
  • Geluids arm .maakt lekkere koffie

Minpunten

• Tot op heden geen

Betty 23-06-2018

zet goede koffie, maar geen cappuccino

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Na mijn eerdere kritiek ben ik nog steeds ontevreden over deze koffiemachine. Ondanks diverse pogingen en rekening houdend met alle aspecten van de gebruiksaanwijzing is het mij niet gelukt cappuccino te produceren. De melk verandert niet in schuim, hoewel ik inmiddels verschillende soorten heb geprobeerd. Ik heb het nu opgegeven, maar de machine terugbrengen naar de leverancier (Blokker) lukt me niet, omdat ik geen auto heb.
Koffiezetten gaat goed.

Pluspunten

• goede koffie

Minpunten

• zet geen cappuccino
  • het spoelen kost veel water

tjee 20-04-2018

Na 7 jaar gewoon weer deze.

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ongeveer de goedkoopste en volgens de reviews nog steeds 1 van de toppers. 7 jaar geleden kocht ik de eerste en na ongeveer 20.000 koffie is de maalgroep versleten.
Net de nieuwe geïnstalleerd, gaat snel als je 'm kent. Even temperatuur, waterhardheid en maalgraad afstellen en op naar de volgende 20.000.

Pluspunten

• Waar voor je geld
  • Goed af te stellen
  • Makkelijk in onderhoud
  • Prima koffie
  • Opschuimen melk uitstekend

Minpunten

• Waarschuwing voor water op komt te laat.
  • Waarschuwing voor water op komt te laat.
  • Waarschuwing voor water op komt te laat.
  • Waarschuwing voor water op komt te laat.
  • Waarschuwing voor water op komt te laat.

Aad 29-03-2018

mooi compacte espressomachine

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ten eerste goed advies door de verkoper in de winkel in Naarden.
De eerste indrukken van het product zijn zeer positief. goede heldere gebruiksaanwijzing en
een kop koffie is gemakkelijk te zetten. Hoeveelheid water en koffie is gemakkelijk in te stellen. Het geluid is acceptabel en beter als mijn oude espressomachine.
Apparaat wordt doorgespoeld bij in en uitschakelen van apparaat.
Hoop dat hij het net zo lang uithoudt als mijn vorige espressomachine (Saeco).

dinah 26-03-2018

Heerlijke verse koffie

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ik heb de De'longhi magnifica al 4 jaar en hij werkt nog perfect. Wel regelmatig onderhouden (geeft hij zelf aan) maar hij werkt nog perfect. Een echt aanrader mocht je overwegen om er een te kopen. Met een eigen melkopschuimer kan je ale koffies maken die je maar wil. Je hebt keuze uit 1 of 2 koppen koffie of espresso.

Pluspunten

• Je kan veel zelf instellen, sterkte warmte ed.
  • echte verse koffie
  • levensduur
  • ziet er mooi uit.
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• regelmatig ontkalken

Betty 05-03-2018

wel goede koffie, maar geen cappucino

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Koffiezetten gaat prima, maar het lukt mij niet om er melk voor cappucino mee op te schuimen. Heb de gebruiksaanwijzing heel goed gelezen en alle aanwijzingen goed gevolgd, maar de melk wordt wel heet, maar schuimt niet.

Pluspunten

• goede koffie- en espressofunctie

Minpunten

• melkopschuimer werkt niet

wilenmia 23-02-2018

mooi compact apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

hadden 6 jaar geleden al dezelfde machine gekocht maar had een lekkage die te duur was om te maken. daarom nieuwe gekocht. waren zeer tevreden daarom dezelfde gekocht
fijne compacte machine
makkelijk bediening
zeer makkelijk naar eigen wens in te richten
lekkere koffie naar eigen smaak

Pluspunten

• compact
  • bediening

Harry 26-01-2018

Lekker bakje koffie

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Fijne machine, lekkere koffie lawaai valt ook wel mee (net zo veel als de oude senseo)
Enig nadeel een beetje klein waterreservoir maar ja hij spoelt zichzelf wel 2 x schoon

Pluspunten

• Niet te groot
  • Koffie sterkte makkelijk instelbaar
  • Goed warm
  • Niet te veel lawaai
  • 2 kopjes per keer

Minpunten

• Klein waterreservoir

Clement 05-12-2017

Kan niet beter voor fijnproever

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Ik heb hem nu ruim een jaar. Makkelijk af te stellen naar hoeveelheid per kopje.
Makkelijk af te stellen naar smaak.
eenvoudig en goed te onderhouden. Duidelijke gebruiksaanwijzing.
Ik wil niet anders meer.

Pluspunten

• zuinig in energie

Warner 06-11-2017

Heerlijke koffie

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Naast het feit dat er een heerlijke, naar eigen wens te bereiden, koffie mee gezet kan worden is het een mooi apparaat dat zeer gebruiksvriendelijk is.

Pluspunten

• mooi apparaat
  • heerlijke koffie
  • deels zelfreinigend
  • redelijk stil
  • nette prijs

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

Bax 06-11-2017

Eenvoudige bediening, makkelijk in onderhoud, prima koffie.

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Prima koffie tegen een betaalbare prijs, eenvoudige bediening, makkelijk in het onderhoud, twee jaar garantie. Wij zijn meer dan tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Uitsekende prijs/kwalitiets verhouding
  • Watertank word naar voren verwijderd.
  • eenvoudige bediening.

Minpunten

• weinig extra opties

HaWi 17-10-2017

Prima koffiezetter

Geschreven voor: De’Longhi ECAM20.110.B

Na een groot aantal jaren heeft mijn Siemens TK53009 het opgegeven en heb ik sinds een maand deze De Longhi Magnifica S in mijn bezit. Qua geluidsbelasting een verademing vergeleken met de Siemens. De ingebruikname kost wat tijd maar daarna werkt het apparaat flitsend. Hij spoelt met relatief veel water waardoor je regelmatig moet bijvullen maar dat gaat handig omdat je de watertank er niet uittilt maar uittrekt. Zeker handig als hij onder een keukenkastje staat. Maling en kopgrootte zijn goed in te stellen. Ik gebruik de waterfilter. Die moet je ongeveer om de drie maanden vervangen. Ik koop ze voor € 7,99.
Kortom; ik ben zeer tevreden over dit toestel. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen.

Pluspunten

• Aantal decibels
  • waterresevoir uittrekbaar
  • Prijs