Krups Nespresso - Expert & Milk Black XN6018 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Nespresso - Expert & Milk Black XN6018 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

Dave 25-09-2022

Perfecte Nespresso machine

Fijnste Nespresso machine die ik tot nu toe gehad heb..
Na circa 4 jaar was de flowmeter van het water defect.
De garantie was al ruim verlopen en Nespresso gaf aan dat de reparatiekosten €135 zouden zijn.
Zij adviseerden mij dat het verstandiger was een nieuwe machine te kopen.

Na wat zoeken op het internet heb ik een site gevonden die losse onderdelen verkocht voor deze machine, het defecte onderdeel kost €8, dat is een behoorlijk contrast met de reparatiekosten van Nespresso.
Met een beetje handigheid de machine zelf gerepareerd en hij loopt weer als een zonnetje.
Zoals vele hier melden, heb ik geen problemen met dat het opvangbakje vol loopt of de machine lekt.

• Instelmogelijkheden
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Klein capsule bakje

John 18-05-2022

veel geld voor een machine die de helft van je koffie geeft!

Na vorig jaar al reeds reparatie laten uitvoeren wegens te veel lekken van water/koffie in het lekbakje ipv in de kop. Nu maanden later weer zelfde probleem. Ik denk dat ik hem naar de kringloop breng! Slechte service ook want je krijgt ook geen leenmachine! Ga over naar Philips lor machine met losse melkopschuimer.

Remco 04-05-2022

Waardeloos apparaat, en dan is de "K" niet van koffie!
26 maanden oud, om de +/- 8 maanden identieke reparaties gehad. Klacht; Het lekbakje blijft steeds voller lopen en steeds minder koffie in je beker.
Dus wederom Nespresso gebeld.....
Ja, hij is nu 26 maanden oud dus 2 maanden uit de garantie.
En de garantie op reparaties is 6 maanden en de laatste reparatie is 8 maanden geleden, dus ook hier geen garanties meer.
Laten repareren kan kost EUR 130,00
Een Krupp Nespresso machine met een levensduur van ca 26 maanden, heel erg triest. Ook de circulaire gedachte van een concern als Krupp of Nespresso, ronduit treurig te noemen.
Als je producten op de markt brengt die niet deugen los het dan op met de klanten. En zo te zien waren wij niet de enige met deze klachten.
Voor ons in ieder geval nooit meer Nespresso of Krupp!

Pluspunten

• Design is mooi
  • Met de App via BT in te stellen

Minpunten

• Levensduur
  • Service Nespresso
  • Opvangbakje te klein

m**************@l****** 24-03-2022

Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van het apparaat De 1e gekocht op 20 juni 2019. Na 11 maanden defect. Reparaties uitgevoerd, Probleem was : De meeste koffie in het lekbakje Ipv in het kopje. Problemen bleven, ook na reparatie. 24 april 2021 een nieuwe gekocht, nu weer hetzelfde probleem. Maar weer laten maken

Minpunten

• Te snel kapot

c*******@g******** 30-01-2022

Slechte machine

Idd,hetzelfde als iedereen hier schrijft.Drukt capsules niet goed door,lekbakje na iedere 2de kop vol en idd halve slappe koppen koffie.Kortom niet kopen!!!!

Pluspunten

Minpunten

• Lekt
  • Halve slappe kop koffie
  • Drukt capsules kapot

Paul 20-11-2021

Helaas een slecht ontwerp….

Het apparaat is voor de tweede maal binnen 2 jaar opgehaald voor reparatie omdat de helft van de koffie in het opvangbakje eindigt. Beetje kostbaar! Het ontwerp deugt m.i. niet. Een goede upgrade lijkt uit te blijven.

Pluspunten

• Lekkere koffie, als ie goed werkt…
  • Prima bediening

Minpunten

• Na verloop van tijd lekkage van koffie in lekbak
  • Reparatie werkt minder dan een jaar
  • Kostbare koffie bij halve kopjes!
  • Vaak schoonmaken en ontkalken

Cor en Corry 12-09-2021

Miskoop Krups Expert & Milk Nespresso-apparaat

Niet aanschaffen, volstrekt onbetrouwbaar apparaat

• Volstrekt onbetrouwbaar apparaat, geautoriseerde serviceafdeling maakt niets van een reparatie

Na circa een half jaar begonnen de storingen. Ter info: altijd originele cups gebruikt en ontkalkt. Als machine aangezet wordt lijkt alles normaal maar zodra de cup is ingebracht en op de bedieningsknop gedrukt wordt gaat die knipperen en weigert hij dienst. De enige remedie is: stekker uit en in het stopcontact en opnieuw (tweemaal) op de bedieningsknop drukken. De machine in de afgelopen maanden 3x voor hetzelfde euvel via de Mediamarkt (de verkoper) naar het geautoriseerde reparatieservicebedrijf gestuurd. 3x het apparaat teruggekregen zonder dat het probleem opgelost was, maar wel met de notitie: apparaat voldoet aan de fabrieksspecificatie. Zou Krups wel weten wat de gebruiker van zo’ n apparaat wenst? Geen enkele reactie zoals geld terug van Mediamarkt gekregen. Kijk naar de enorme hoeveelheid slechte recensies, zonder dat Krups in actie komt. Dus boycotten dit merk!

s*****@g******** 28-07-2021

Wat een doffe ellende.

Drama drama drama, Afblijven. jan 2020 gekocht. nu voor de derde keer ter reparatie. Blijf voortdurend lekken. Na reparatie gaat het voor ong 4-5 maand goed en vervallen we vervolgens weer in dezelfde ellende. Teruggebracht naar de winkel op advies van nespresso in de hoop om geld retour te krijgen. Zit niet te wachten op nog een reparatie waarna je nu al weet dat deze ellende over een half jaar zich weer voor doet.
Reparatie service is wel goed, twijfel of ik uberhaupt ooit nog nespresso wil hebben.

Pluspunten

• ALS ie t doet doet ie t wel goed

Minpunten

• lekken, lekken, lekken etc
  • iedere 5 maanden reparatie.

Madelon 21-05-2021

Lekt, lekt en lekt!

Voordelen:
Mooi en compact apparaat, handig in gebruik, makkelijk schoon te maken

Nadelen:
Lekt, lekt en lekt! Tig verspilde cupjes en keukenrollen. Vlekken in mijn houten aanrechtblad. Het apparaat vervalt soms is een soort storingsmodus. Het ergste is dat hij enorm vaak lekt. Er komt water via de onderzijde van het apparaat uit. Als hij het dan wel een keer doet zit het bakje te snel vol met water. Dit is al lang gaande, Nespresso geeft niet thuis! Slechte service voor zo’n groot bedrijf.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lekt
  • Waterbakje te snel vol
  • Slechte/geen service Nespresso
  • Duur

vleeuwen 18-04-2021

veel reparaties...

nu al 3x terug geweest voor reparatie; blijft koffiedrap in koffie; lekkage van water....ondanks hoge aanschafprijs - regelmatig ontkalken - huishoudelijk gebruik

Minpunten

• koffiedrap
  • 3x reparatie...nog steeds niet oké
  • lekkages

Albert 10-03-2021

Onbetrouwbaar ( na 2,5 jaar en dus "uit de garantie..")

Apparaat deed het eerst goed. Wel altijd veel lekwater in het bakje ( Nespresso vindt dat normaal) Na 2 jaar steeds meer lekken en na 2,5 jaar 80% van de koffie in het lekbakje ipv in het kopje. Nespresso toont geen coulance (wel coupon om met 20% korting een nieuw apparaat te kopen..) Reparatiekosten 115 EUR. Niet gedaan gezien de slechte pers van dit product en een nieuw ander apparaat aangeschaft die wij als goed klant als aanbieding mochten kopen (.) Enfin niet dit apparaat kopen dus.

Pluspunten

• Mooi apparaat

Minpunten

• snel lekken en na 2 jaar kapot (.)
  • moeilijk echt (intern) schoon te maken
  • "pakt" cup niet altijd

Bert 06-12-2020

Een goede machine veel plezier

Voor de normale koffie soorten heel lekker en dan nog eens verschillende intensiteiten. Smorgens snel opgewarmd dus snel een bakkie. Beter dan Senseo.

Pluspunten

• Vele smaak intensiteiten.
  • Goede vormgeving
  • Snel warm
  • Goede service

Minpunten

• Wel veel capsules
  • Wel iets prijzig ivm senseo

Goof 24-11-2020

Ja ziet er mooi uit maar verder alleen maar frustratie en ellende. Absoluut de alle slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb. Ben er na twee reparaties nu helemaal klaar mee en heb het apparaat uit frustratie in de vuilcontainer gegooid. probleem is daarmee opgelost.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• drukt de capsules plat
  • perforeert de capsules niet
  • lekt water
  • slaat op tilt
  • niet genoeg ruimte om alle gebreken te melden

Nic 24-09-2020

Ik blijk helaas niet de enige.. halve kopjes koffie en een vol lekbakje. Garantie tot aan de voordeur. Echt zonde voor het milieu, zo’n korte levensduur van een apparaat. Niet verwacht van Nespresso...

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• Levensduur
  • Prijs
  • Service

Edwin van Rijn 04-09-2020

Miskoop van het jaar!

Ben inmiddels aan de 2e machine bezig, maar hij moet ook nu weer voor de 3e keer weg voor reparatie. Inderdaad ook hangende capsules, geen goed geperforeerde capsules, de helft van de koffie komt in het lekbakje. Kortom, hoop ellende voor zo'n duur apparaat. Volgens mij verkoopt Nespresso dit apparaat niet meer en de negatieve reviews zijn enorm. Koop dit apparaat niet. Ik ben op het design afgegaan, maar het is een grote miskoop!

Pluspunten

• design
  • lekkere koffie

Minpunten

• veel defecten
  • arrogante houding Nespresso

Eric 25-08-2020

Nooit kopen deze machine! Tenzij je geld over hebt.

We hebben deze machine een jaar geleden gekocht omdat we graag (en veel) cappuccino drinken. Pak em beet de eerste paar maanden geen probleem, totdat van de een op andere dag er bijna geen koffie meer uitkwam en al het water in de lekbak verdween. Met als gevolg dat mijn hele aanrecht op een gegeven moment blank stond door het lekken. Nespresso gebeld en de machine opgehaald voor reparatie. Service van Nespresso is in ieder geval goed. Het hele gedeelte waar de koffie gezet wordt is toen vervangen en binnen 1 week was de machine weer retour en konden we wederom genieten van lekkere koffie. Afijn hij heeft het 2 maanden goed gedaan en toen begon de ellende weer van voor af aan. Inmiddels is de machine voor de 3e keer in 1 jaar opgehaald voor reparatie. Nu een conflictje met Nespresso omdat ik een andere machine wil. Ik vertrouw dit apparaat niet meer, maar Nespresso komt je niet tegemoet. Ik hoef niet gratis een nieuwe en andere machine maar ik verwacht wel korting, maar daar wil Nespresso niet aan. Eigenlijk zitten we dus met een apparaat van ruim €270 die eigenlijk na 1 jaar al afgeschreven is! Zodra hij terug is flikker ik hem direct op marktplaats!

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Duur
  • Lekt
  • Veel reparaties
  • Koffie zit overal behalve in je kopje
  • Miskoop

Jeroen 19-08-2020

Zeer slechte ervaring

Slecht product! Hij ging aan het eind van de garantie kapot, dit werd gerepareerd. En nu, net een jaar lster, 3 jaar (!) na aankoop, is hij weer defect. Nespresso doeg niks en neemt geen verantwoordelijkheid! Zo'n duur apparaat mag toch wel langer meegaan dan 3 jaar.
Nu maar de allergoedkoopste machine gekocht en dat is ook direct de laatste.
Zeer teleurgesteld in Nespresso...

Pluspunten

• Mooi
  • Als het werkt, lekkere koffie

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Garantie nespresso
  • Kwaliteit

Linda 06-05-2020

Geen fijn apparaat

Sinds juli 2019 in mijn bezit. Beoordeling geschreven dat het apparaat slecht functioneerd. Na een paar maanden gebruik deze laten onderzoeken op defecten. Slede waar cupjes in gaan van binnen aangepast.
Nog steeds worden meer kopjes niet goed gezet dan wel..
Prijs kwaliteit erg slecht.

Caroline Koekenbier 31-03-2020

Niet bestellen

Slechte machine met veel foutmeldingen, duur apparaat en nu na de garantie minimaal 145. Euro kosten. Tot het volgende probleem
Zich voordoet, doet niks meer, klantenservice weet t ook niet, men geeft aan dat het een fout gevoelig apparaat is.

Minpunten

• Veel foutmedlingen
  • Niet makkelijk met ontkalken

LInda 15-01-2020

Nespresso expert&milk machime

Na een eerder defect nespresso koffiemachine deze nieuwe flitsend uitziende koffiemachine gekocht.
Slechtste koop ooit van nespresso. De machine werkt meer niet dan wel. Aliminium cupjes worden meer niet, dan wel goed door geduwd, waardoor er steeds alleen heel veel water in het kopje en het lekbakje komt. Een aantal kopjes koffie achter elkaar zetten is echt een drama. Steeds na elk kopje lekbakje legen en opnieuw proberen. Mijn advies ga niet voor deze mooi uitziende machine, voor een hoop geld. Zonde.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Machine pakt cupje niet
  • Veel water i.p.v koffie
  • Kleine opvangbak

y.Pireddu 07-01-2020

mooi van vormgeving

Wij hebben het in de maand december 1999 gekocht,alle problematiek wat er over het apparaat beschreven wordt is inmiddels opgelost,We zijn super tevreden,handig vinden we ook dat je er warm water mee kunt maken voor een kopje thee het gaat sneller als de waterkoker. de koffie vinden we lekker ,is goed warm, goede schuim wat goed blijft totdat je kopje koffie op is.

Erik 05-01-2020

Lekkere koffie, goede klantenservice, het apparaat gaat weg.

Nadat onze vorige koffiemachine aan vervanging toe was hebben wij voor de Nespresso expert en milk gekozen. Met name vanwege de smaak van de koffie, het gebruiksgemak bij koffie zetten en melk opschuimen.
De koffie, Nespresso en Douwe Egberts cupjes, is lekker, cappuccino is ook snel gemaakt. Wel opletten dat je je melkopschuimer telkens goed schoonmaakt. En we hebben ook erg snel een lekker kopje koffie. Gevolg is wel dat wij vrij snel meer koffie zijn gaan drinken. Daarom na verloop van tijd toch maar overgestapt op goedkopere DE cupjes, maar expres wel de aluminium cupjes gekozen. Oké tot nu toe het positieve verhaal.

Vanaf moment één hebben wij gedoe met het apparaat. Het eerste probleem was dat er water leek te lekken, druppeltjes. Hiervoor is het apparaat nagekeken door Nespresso en beoordeeld dat het apparaat in orde was.
Het volgende probleem is van hardnekkige aard. Elke keer nadat het apparaat langer dan week niet gebruikt wordt krijgen wij gedoe met het zetten van koffie. De koffie komt dan voor de helft in het kopje en de andere helft in de lekbak. Dit is drie keer gemaakt door Nespresso. De vierde keer hebben wij een nieuw apparaat van Nespresso gekregen. Top service.
Bij het nieuwe apparaat viel op de merknaam Krups niet meer op het apparaat staat, er een grotere lekbak inzit en er niet meer druppels water onder het apparaat lagen. Zouden wij dan in eerste instantie een maandagmorgenproduct hebben gehad?
Helaas niet, want ook dit apparaat heeft weer problemen met het zetten van koffie. Na wederom langer dan een week stilgestaan te hebben komt de helft van de koffie in de lekbak terecht. Wij vinden het inmiddels echt niet grappig meer. De kwestie ligt nu weer bij Nespresso. Zij denken nu dat het aan de keuze van de cupjes ligt en moeten wij dus eerst het probleem aantonen met Nespresso cupjes. Die Nespresso trouwens wel kosteloos opstuurt.
Ondanks deze service zijn wij wel op zoek naar een nieuwe koffieapparaat. En dat gaat geen Nespresso of Krups meer worden.

Kortom, wij hebben het apparaat met veel tevredenheid gebruikt de afgelopen twee en een half jaar. En als deze niet elke keer na een vakantie dienst zou weigeren zouden wij hem de komende jaren nog steeds graag blijven gebruiken.

Pluspunten

• Smaak
  • Snel lekkere koffie
  • Service Nespresso en klantenservice

Minpunten

• Problemen met de extractiemodule
  • Dure koffie
  • Veel afval van de cupjes

Tinka 07-04-2019

Goede koffie, makkelijke bedienen, bluetooth minder

Daar mijn oude apparaat met automatische melkopschuimer niet meer warm. Heb ik dit apparaat gekocht. Daar ik wel graag met melkopschuimer wilde, maar met apparaten van DeLonghi toch niet helemaal uit de voeten kan. Hij is makkelijk te bedienen, koffie goed heet, melk makkelijk op te schuimen. Alleen de toegevoegde waarde van de bluetooth vind ik nog ver te zoeken. Je het apparaat dan ook op afstand moeten kunnen aanzetten. Dan zou het wel iets handiger zijn. Verder heel tevreden. Behalve nu over de Aeroccino. Sinds kort brandt de melk aan. Ik ben nog aan het uitzoeken waardoor dat zou kunnen komen.

Pluspunten

• goede melkschuim
  • hete koffie

Minpunten

• bluetooth weinig toegevoegde waarde

Johan Parent 18-02-2019

Voor de tweede keer lekkage

Ook bij het tweede apparaat na ruiling nog steeds last van een lekkage. Niet veel, maar wel lastig. Verder een prima apparaat.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Lekt langzaam water

SomRoq 22-03-2018

Degelijk apparaat, mooi uiterlijk, veel mogelijkheden

Prachtige machine met veel instellingsmogelijkheden. Snel warm en stiller dan onze vorige Nespresso machine. De melkopschuimer is echt TOP!

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Melkopschuimer