De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische espressomachine One-Touch-Cappuccino Latt'Espress Zwart EA82F8 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marlie Notermans 15-07-2020

Fijn apparaat!

Gekocht via IBOOD voor 350,00 euro. Voor die prijs is de prijs-kwaliteit verhouding goed. Ik zie hem voor 499,00 euro staan, daar had ik hem zelf niet voor gekocht. Belangrijk vond ik een apparaat dat zelf cappuccino maakt. Met de externe melkhouder kan dit apparaat zelf melk schuimen en koffie eraan toevoegen. Hier heb ik hem op uitgezocht. Helaas geen fatsoenlijke schuimkraag. Voor mij een groot minpunt! Dat blijf ik dan toch zelf doen. Voor de rest een super fijn apparaat; mooie uitstraling, compact (niet te groot), ontzettend veel functies, lekkere koffie! Reinigt zichzelf, echt top! Veel mogelijkheden om de hoeveelheid aan ml koffie te kiezen en de mogelijkheid om twee koppen koffie of espresso te maken. Programmeerbaar, zodat hij bv ‘s morgens om 8:00 uur aanstaat en is opgewarmd. Geeft aan wanneer de bakjes geleegd moeten worden. Inderdaad wel snel, maar verder geen probleem. Heeft de mogelijkheid om een waterfilter te plaatsen en alle onderdelen kunnen goed schoongemaakt worden. De melkhouder is daarin fijn ontworpen!

Pluspunten

• Compact
  • Veel mogelijkheden qua ml
  • Reinigt zelf
  • Melkhouder is goed schoon te maken
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Geen goede schuimkraag op cappuccino

Siebe-Geert de Boer 01-02-2018

Mooie machine voor een mooie prijs

Met dit apparaat kan je direct aan de slag. Je kan alles instellen, waterhoeveelheid (30ml), temperatuur (hoogste) en maalgraad (fijnste) en krijgt er ene zakje bonen bij!

Het water is snel op temperatuur dankzij het thermoblock, maar vaak kan je beter nog net wat langer wachten met koffie zetten. De espresso is prima, maar kan smaakvoller en kleurrijker. Cappuccino is gemakkelijk met 1 druk op de knop, maar het koste wel wat tijd om dit goed ingesteld te krijgen.

Al met al vind ik dit een prima aankoop!

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • instelmogelijkheden
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• kwaliteit kan iets beter

Marjan 15-01-2018

Veel keus, lekkere koffie

De koffiemachine klaar maken voor gebruik was eenvoudig. De bediening van de machine is zeer makkelijk. Op het display worden de instructies gegeven en deze zijn goed te volgen en te lezen. Er is voldoende keuze om verschillende bakjes koffie te maken, zoals espresso, cappuccino, heet water en natuurlijk gewone koffie. Naast de soort koffie te selecteren, kun je ook de hoeveelheid koffie in ml aanpassen naar wens en de temperatuur van de koffie/ water.

Over het externe cappuccino gedeelte ben ik iets minder enthousiast. Tot nu toe heb ik nog niet een echt lekker schuimlaag om mijn koffie gekregen, het is meer een bak koffie met warme melk. Ook ben ik wat minder enthousiast over het warm water / stoom pijpje. Het water loopt niet mooi door het pijpje in de beker, waardoor je op moet passen dat je je niet brand door het spetterende water.

De machine heeft een zelfreinigende functie wat ideaal is, je hoeft alleen maar de opvangbakken te legen en schoon te maken (Deze zijn wel snel vol overigens). Hou hierbij wel rekening dat als de machine aangezet wordt, je een beker / bakje onder eronder moet zetten om het water op te vangen van de reiniging.

Pluspunten

• Koffie naar wens
  • Makkelijk te bedienen
  • Zelfreinigend

Minpunten

• opvangbak snel vol
  • duur in aanschaf
  • warm water pijpje

RvK 31-12-2017

Compact apparaat met goede koffie

We hadden eerst een Dolce Gusto apparaatje in gebruik en sinds we deze getest hebben, wil ik echt niet meer terug. Het is niet alleen goedkoper uiteindelijk maar ook veel lekkerder. We zijn allebei cappucino drinkers en die is echt heerlijk. Verse melk die opgeklopt wordt tot een super schuimlaagje. Het schoonmaken is eenvoudig, omdat het apparaat zelf al aangeeft wanneer de bakjes geleegd moeten worden en bij het inschakelen, wordt er automatisch gespoeld. Zo blijft het apparaat goed schoon.

Pluspunten

• heerlijke cappucino
  • compact apparaat
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• klein opvangbakje

WM Milikan 27-12-2017

Na een paar weken op internet en bij vrienden rond te hebben gekeken en gevraagd, gekozen voor deze volautomatische espressomachine van Krups. En ik moet eerlijk zijn, na paar weken gebruik zie ik weinig nadelen. Om maar gelijk daarmee te beginnen, de opvangbakjes lopen snel vol, maar dat is voor mij enige nadeel.
Installatie en gebruik is vrij eenvoudig van dit mooie compacte apparaat, makkelijk op aanrecht te plaatsen. met 1 knop regel je het gebruik en de mogelijkheden zijn vele.
hoeveelheid en sterkte van de koffie is te regelen.

Pluspunten

• vormgeving
  • gebruiksgemak
  • regulering sterkte/hoeveelheid met 1 knop

Minpunten

• opvangen bakken klein, ook voor compact apparaat

leni 22-12-2017

Ik kan alleen maar lovend spreken . Wij koffie leuten waren blij dat we deze mochten testen en kan alleen maar zeggen geweldig
De temperatuur heel goed de expresso de koffie en de cappucino heerlijk
Dit is buiten mijn verwachtingen een Topper had niet gedacht dit te kunnen gaan zeggen maar is dus wel zo-
In gebruik ook zeer makkelijk. Ik zal iedereen deze Krups Quattro aanraden
Had deze zelf ook graag gekocht maar met ons aowtje redden we dat niet ik zal hem echt missen als ik deze terug gaat sturen. Dank u voor de test

Pluspunten

• heerlijke smaak
  • goede temperatuur
  • staat mooi in de keuken een blikvanger

Minpunten

• geen
  • geen
  • geen

WenndiiY 13-12-2017

Een apparaat welke wel een hoop opties heeft, maar de minpunten zorgen er wel voor dat ik dit apparaat niet zelf zou aanschaffen.
Hij maakt vrij veel herrie en ook de opvangbakken zijn klein, hij reinigt veel dus je moet de bakken vaak legen.
Bij het pakken van heet water uit het stoomstukje spettert het veel en word alles nat/vochtig.
Het cappuccino gedeelte kan je na kopje koffie intern reinigen.
De maalstand van de bonen zijn instelbaar, hij heeft verschillende kopjes koffie en ook het aantal ML is daarvan instelbaar. Je hebt daarom wel voor iedereen een goed kopje koffie.
De smaak is heel afhankelijk van de bonen, de zak die erbij zat viel hier niet in de smaak.

Pluspunten

• Verschillende soorten koffie
  • Heet water
  • ML instelbaar
  • Maalstand bonen instelbaar

Minpunten

• Groot
  • Geluid
  • Kleine opvangbakken
  • Door stoom bij heet water alles nat/vochtig

Manu 27-10-2017

Koffie, voor ieder wat wils!

Sinds een aantal weken bezitten wij nu dit Krups koffiezetapparaat. Het is een makkelijk te bedienen apparaat, met voldoende keuzes voor iedereen. Van lekkere espresso en koffie tot overheerlijke cappuccino. Je kunt per kopje de hoeveelheid instellen en ook de temperatuur is zelf te regelen. Helaas maakt het bonen malen zelf wat lawaai, maar je krijgt er dan ook wel een heerlijk bakkie voor terug. Het opvangbakje voor water is ook erg snel vol, maar deze is erg simpel te legen, het apparaat geeft dit op het LED-scherm zelf aan wanneer dat moet. Het cappuccino systeem is ook heel makkelijk met 1 druk op de knop te reinigen. En zelfs met soya melk zijn de cappuccino’s erg smaakvol en met een hele mooie schuimlaag.
Je kunt het apparaat zelfs automatisch in laten schakelen, zodat je ’s ochtends gelijk je koffie kunt zetten.
Al met al is het een mooi, stijlvol en gebruiksvriendelijk apparaat, met voor ieder een perfecte keuze in koffie.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • regelbare hoeveelheid koffie
  • regelbare temperatuur
  • zelfreinigend

Minpunten

• veel geluid bij bonen malen
  • opvangbakje voor het water erg snel vol

Niels 23-10-2017

Smaak zelf in te stellen en met 1x drukken heerlijke koffie

Sinds vier weken in het bezit van de Krups EA82F8. Eenmaal uit de verpakking natuurlijk niet de gebruiksaanwijzing lezen, maar gewoon meteen beginnen. Even later toch de gebruiksaanwijzing er bij gepakt. Vond dat deze ook niet geheel duidelijk was. Voornamelijk met het waterreservoir aan te sluiten. Enkele duidelijke foto's hiervan zouden de installatie een stuk gemakkelijker maken.
Eenmaal alles geïnstalleerd, de bijgeleverde bonen in de bak voegen en dan begint het smaak afstemmen. Het mooie van dit apparaat is dat je de fijnheid van de bonen, de hoeveelheid koffie en de hoeveelheid water helemaal af kunt stemmen op je eigen smaak. Het duurde dan ook even, maar uiteindelijk hebben wij het apparaat zo ingesteld dat de koffie voor ons het lekkerst smaakt. Na het instellen voor de 'gewone' koffie is het ook makkelijk om een cappuccino te maken. Melk vullen in het melkreservoir, 1 keer instellen hoeveel schuim en koffie je wilt deze instelling slaat hij automatisch op zodat je elke keer cappuccino kan drinken zoals jij hem wilt.
Datum en tijd instellen kan ook op het apparaat zodat je de tekst goedemorgen, goedenavond in het scherm krijg zodra je hem aanzet. Je kunt ook van te voren in stellen dat hij 's ochtends om 7 uur bv aanstaat en warm is als je beneden komt.
Ik vind dat er weinig minpunten aan dit apparaat zitten. Eerder genoemd de installatie en verder alleen het geluid van het bonen malen is vrij hard. Dit duurt ongeveer 10 seconden en dan is het vrijwel stil tijdens het koffie zetten. Pluspunt van het apparaat is dat hij zichzelf reinigt. Nadeel hiervan is dat je het wateropvangbak redelijk snel moet legen. Dit wordt op het scherm vanzelf aangegeven.

Pluspunten

• Smaak helemaal zelf in te stellen
  • Gemakkelijk koffie zetten met 1 druk op de knop

Minpunten

• Redelijk veel herrie met koffiebonen malen
  • Opvangbak moet je vrij snel legen

Dinanda 23-10-2017

Mooi compact apparaat voor een heerlijk bakje koffie

Mooi , niet te groot apparaat wat echt lekkere koffie zet. Zelf in te stellen sterkte van de koffie en temperatuur. Ook het aantal ml dat je wilt kun je zelf aangeven. Dus bij elke bonensoort weer een perfect kopje koffie.
Na 8 a 9 kopjes moeten de opvangbakken geleegd worden, maar voor de rest is het apparaat zelfreinigend. Erg handig.
Hij maakt wel aardig geluid bij het malen, maar dat hoort natuurlijk ook bij een bonenapparaat.
Wij zijn echt super tevreden en raden het zeker aan!

Pluspunten

• zelfreinigend
  • sterkte en temperatuur zelf te regelen
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• opvangbakken redelijk snel vol

JoyceG 16-10-2017

Prima espressomachine

Ik ben zeer tevreden over deze espressomachine! Sinds kort ben ik overgestapt naar een espressomachine, wat een enorm verschil is met een filterautomaat. De koffie smaakt kwalitatief veel beter. Het apparaat biedt keuze voor verschillende soorten koffie, en biedt ook de mogelijkheid voor een kop heet water. Water uit het reservoir wordt goed opgewarmd waardoor de koffie heet van temperatuur is. In het waterreservoir bevindt zich een filter wat ervoor zorgt dat de hardheid van het water afneemt. Het apparaat is klein van formaat en ziet er mooi uit voor het oog. Er zijn verschillende instellingsmogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven hoeveel ml koffie je per kop wil, en is de sterkte van de koffie instelbaar. Wel vind ik het een nadeel dat een grotere mok niet goed onder de schenktuit past. Het apparaat is erg gemakkelijk in onderhoud. Voor het eerste onderhoud zijn de benodigdheden meegeleverd. De meeste onderdelen zijn uitneembaar waardoor ze goed schoon zijn te maken. Wel is het opvangreservoir erg snel vol, en dient vaak leeg te worden gemaakt. Wanneer dit het geval verschijnt er een melding op het display. Deze espressomachine is het geld absoluut waard.

• Zelfreinigend systeem
  • Meerdere keuze mogelijkheden
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • Opvangreservoir is snel gevuld
  • Minder geschikt voor grotere kopjes

Nadine 13-10-2017

Fijn aparaat

Enorm fijn koffiezetapparaat! Door het duidelijke display is het apparaat erg gebruiksvriendelijk. Het malen van de koffie geeft niet veel geluid en het apparaat heeft veel mogelijkheden. Ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Duidelijke display
  • Weinig herrie
  • los melkreservoir