De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische espressomachine One-Touch-Cappuccino Latt'Espress Zilverkleur EA82FE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

lano 08-03-2019

Ik heb de Krups Latte Express nu een ongeveer een maand in huis. En de machine bevalt prima. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, zo reinigt hij zich zelf elke keer dat je hem gebruikt en geeft het aan wanneer het waterreservoir op is of wanneer er geleegd moet worden. Bij de cappuccino geeft het apparaat aan de hij schoongemaakt moet worden. Hier voor hoeft u alleen het knopje om te draaien, alleen let hierbij op dat u bij het volgende kopje cappuccino het knopje ingeduwd weer terug draait. De kwaliteit van de koffie is zeer goed. Ook dat er verschillende soorten koffie gezet kunnen worden is een pluspunt. bij de cappuccino is het erg fijn dat je zelf ook de hoeveelheid melk en koffie kan aanpassen en dat de machine de voorkeur onthoudt. De schuimlaag valt tegen. Wellicht dat andere soorten melk dan dat wij gebruiken hier meer geschikt voor zijn.

Het appaart is erg fijn, maar de voordelen wegen voor mij niet op tegen de prijs van het apparaat.

Pluspunten

• snelheid
  • gebruiksvriendelijk
  • smaak koffie

Minpunten

• geluid
  • melkschuimlaag is niet naar wens

Remyenjoor 25-02-2019

Veelzijdige espressomachine

Als echte koffieliefhebbers kon ik niet wachten om deze machine te mogen testen, en hij stelde echt niet teleur. Om de machine te leren kennen zijn we begonnen met gewone koffie, daarna de espresso (in alle soorten en sterkten), toen cappuccino en daarna de latte's. Alle soorten koffie maakt deze machine zonder moeite, ik kan echt zeggen dat ik van ieder bakje koffie echt geniet.
Het malen van de bonen maakt natuurlijk geluid, maar niet meer dan je zou mogen verwachten. En natuurlijk moet iedereen zelf een koffiesoort zoeken, die echt bij hem past.
De machine is echt heel makkelijk in gebruik, hij verteld je precies wat je moet doen. Als enige nadeel zou ik kunnen bedenken dat het waterreservoir te klein is. Al met al is deze machine een echte aanrader.

• Kwaliteit van de koffie
  • Gebruiksgemak
  • Veelzijdigheid

Minpunten

• Waterreservoir

Tim.B 20-02-2019

Goeie koffie, wel duur, klein reservoir&opvangbak

Elke dag worden we vriendelijk gegroet met “goedemorgen” en in de avond “goedenavond”.

’s Ochtends om 07:00 springt hij automatisch aan, om ons te verlichten in ons ochtendritueel. Aan de ene kant is dit fijn, het scheelt 30 seconden in de ochtend wachten. Aan de andere kant is dit natuurlijk niet elke dag noodzakelijk.

Er worden vier opties geboden Espresso (normaal en sterk), koffie (normaal en groot), heet water en cappuccino. Voor de eerste drie opties kun je terwijl je een keuze hebt gemaakt, de hoeveelheid nog makkelijk aanpassen doormiddel van de draaiknop.

Het apparaat is redelijk goed geprogrammeerd wat het mogelijk maakt om een onderbroken opdracht weer te hervatten (mocht je tussendoor water bijvullen).

Het design is mooi en neemt weinig ruimte in beslag. De machine is wel relatief lastig in een hoek te zetten, aangezien aan drie kanten van de machine wel iets van een reservoir of opvangbak zit. Aan de achterkant zit het waterreservoir met optionele ontkalker. Het waterreservoir heeft is zeer functioneel ontworpen om twee redenen: (1) je kunt hem openvouwen en met behulp van bijvoorbeeld een maatbeker vullen, de machine gaat zelfs verder met het maken van de koffie; en (2) hij heeft een handig handvat, niks geen moeilijk gedoe met het vasthouden van het waterreservoir terwijl je vult. Aan de zijkant zit de ‘extra grote’ opvangbak, deze is niet sneller of langzamer vol dan het gemiddelde opvangbakje. Met een beetje pech zit hij vol na drie kopjes koffie, omdat het koffiegruis boven op elkaar valt. Aan de voorkant zit de wateropvang, wat altijd spannende moment oplevert of je de wasbak wel gaat halen.

Het losse melkreservoir wordt op het ‘cappuccino plateau’ geplaatst en met een soort hefboom sluit je hem aan. Daarnaast moet het magneetje van de melkschuimslang vast geklikt worden aan de machine, iets wat wel wat oefening nodig heeft.

Al met al is het een prima machine. Echter zou ik er persoonlijk geen 588 euro voor uitgeven.

Pluspunten

• koffiesmaak
  • klein apparaat
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• elke kant heeft opvangbak
  • kleine opvangbakken
  • prijs/kwaliteit

sproetje 19-02-2019

Ik had de mogelijkheid om dit product te testen, maar ben er zeer tevreden over.

Het instaleren gaat vrij makkelijk en is goed te doen.
het duurt wel even voordat je echt de goede koffie smaak heeft die jij graag wilt.
Dit is erg makkelijk in te stellen zelfs de warmte van het water is goed in te stellen.
De cappucino Vind ik voor deze prijs van het koffie apparaat vrij zwak.
Ik krijg het melk maar niet warm genoeg, je kan de cappucino in een teug opdrinken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het is me nog steeds niet gelukt om dit goed te krijgen.
Het op een bepaalde moment van de dag alvast warm te laten worden vind ik een top functie.
Het schoonmaken en reingen doet dit apparaat helemaal zelf alleen de opvangbak en de lekbak moet je natuurlijk zelf doen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden met dit apparaat alleen de prijs vind ik zeer hoog.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • temperattur koffie
  • handige extra functies

Minpunten

• prijs
  • cappucino

NaomiH 13-02-2019

Fijn apparaat

Al een aantal weken dit apparaat in huis.
Het apparaat is makkelijk in gebruik en de cappucino’s zijn heerlijk!
Af en toe heb ik alleen een hele sterke bak koffie er tussen zitten. Je ziet dit dan al de straaltjes koffie die eruit komen zijn echt donker zwart en de koffie smaakt erg sterk.
En onderin de lade komt na elke bak koffie een klein beetje (koffie prut) dit valt dan in de lade, regelmatig geeft het apparaat te laat aan dat de lade geleegd moet worden waardoor ik achterin achter de lade de (koffieprut) moet schoonmaken. Dit is een beetje vervelend.
Verder is het een prima apparaat.
Het apparaat is wel wat prijzig

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie
  • Heerlijke cappucino

Minpunten

• Af en toe een hele zwarte sterke bak
  • Koffieprut achter de lade,

3picGary 07-02-2019

Compact en mooi apparaat, cappuccino zetten lastig

Ik heb voor dit product gekozen, omdat ik eigenlijk dagelijks meerdere koppen koffie en/of cappuccino drink. De koffie op werk is een lekkere koffie met gemalen bonen, dus wou ik graag iets soortgelijks in huis. Eenmaal uitgepakt heb ik de handleiding doorgenomen, maar was uiteindelijk toch vrij lang bezig voordat ik het apparaat daadwerkelijk aan de praat had. Ik heb nooit eerder eenzelfde soort apparaat gehad, dus misschien speelde hier ook een stukje onwetendheid. Eenmaal aan de praat en een aantal keer in gebruik genomen kom ik tot de ontdekking dat het apparaat behoorlijk voor zich spreekt en makkelijk te bedienen is. Er wordt duidelijke informatie op het heldere lcd display weergegeven en er wordt informatie gegeven over het tijdig reinigen van het apparaat en leegmaken van de opvangbakken. De bonen zijn gemakkelijk aan te vullen aan de bovenkant, waar tevens ook kan worden ingesteld hoe ver de bonen vermalen moeten worden (3 standen). Het waterreservoir is groot zat en is gemakkelijk te vullen en terug te plaatsen. Vooral erg belangrijk om te benoemen is dat de koffie erg goed smaakt. Ook mijn zwager is al een aantal keer langs geweest, omdat hij de koffie hier zo lekker vindt. Dat zegt dus wel wat ;). Wat ik een enorm mispunt vind is dat het recipiënt waar de melk in gegoten kan worden de melk niet goed opschuimd uit zichzelf. De melk is enorm slap wat ik ook probeer. Gelukkig zit er een stoompijpje bij waarmee ik handmatig de melk kan opschuimen, maar het zou toch wel erg fijn zijn als het apparaat dit automatisch goed deed. Ik drink tenslotte het liefst cappuccino, dus je begrijpt dat dit een tegenvaller is. Eenmaal de melk handmatig opgeschuimd is de cappuccino wel lekker.

Pluspunten

• Compact apparaat
  • Koffie is lekker van smaak
  • Reinigt zichzelf (in te stellen in het menu)

Minpunten

• Automatisch melk laten opschuimen is een no go
  • Handleiding niet altijd even duidelijk

Pup68 07-01-2018

Genieten van een heerlijke kop koffie

Wij hebben de machine een paar weken in huis en genieten van de heerlijke koffie. Geef mij maar de sterkte espresso, mijn dochter regelt een lekkere cappuccino voor zichzelf en mijn man geeft de voorkeur aan een latte. Voor ieder wat wils in een handomdraai. De machine is makkelijk in onderhoud en makkelijk bij te vullen. Het is een mooie espresso machine die niet misstaat op het aanrecht. Heerlijk wakker worden en te beseffen dat de machine al opgewarmd klaar staat. Een druk op de knop en ik word rustig wakker met mijn espresso. Ideaal.

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Aan de dure kant

Cher 24-12-2017

Heerlijke koffie in een handomdraai

Ik ben zo blij met mijn nieuwe koffiezetapparaat heerlijke koffie binnen een handomdraai en buiten dat de koffie super is ziet hij er ook nog eens super uit

schaakster 30-10-2017

Mooie machine

De machine van krups is makkelijk in elkaar te zetten. Voor je het weet heb je je machine uitgepakt, de instructies opgevolgd, de bonen in de bak en je gaat fluitend door het gebruikers vriendelijke instructie heen.

Als je zin hebt kun je de machine automatisch instellen dat als je 's ochtends of 's middags zin hebt in een cappuccino, espresso of gewone koffie het geen probleem is.

De koffie is van prima kwaliteit, warm en sterk. Het enige minpuntje is het melkreservoir dat is een gedoe om het aan te sluiten het stoompijpje werkt beter.

Ook zijn de koffie en water reservoirs makkelijk te legen en schoon te maken.

De machine is prima, koffie is prima en na het gebruik wil je nooit meer een andere.

Pluspunten

• zeer makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• melkreservoir.
  • is wat lawaaiig.

mark20 24-10-2017

Mooi design espresso-apparaat

Geweldig apparaat, maakt hele mooie espresso's en cappuccino's. Aan het begin wel even puzzelen voor de verschillende standen en koffiesmaken en instellingen, maar werkt daarna erg netjes. Goed schoon te houden, zelfs het melkreservoir, wat over het algemeen lastig schoon te houden is, gaat goed. Melkreservoir is eenvoudig uit te nemen om de melk in de koelkast te bewaren. Veel vrijheid wat betreft temperatuur, bonenmaling, hoeveelheid water. Nadelig puntje is de hoge prijs van het apparaat. Daarnaast zou het displaytje wat moderner kunnen voor deze prijs.

• Goede espresso
  • Mooie cappuccino
  • Eenvoudig schoon te houden
  • Opwarmen gaat snel

Minpunten

• Veel lawaai
  • Heet (thee) water is bitter
  • Prijs
  • Simpel LCD display

Leonie 23-10-2017

Heerlijke cappuccino's

Wat een fijn apparaat! Elk soort kopje koffie is zo gezet. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing weet je al snel hoe het apparaat werkt. Je kunt het apparaat instellen naar je eigen wensen: inschakelen bepaalde tijd, sterkte, maling van de koffiebonen, hoeveelheid, etc. Erg fijn dat het apparaat in de ochtend al ingeschakeld is. Met een druk op de knop staat je koffie zo klaar.
Wij zijn vooral blij met de kwaliteit van de cappuccino's. Het melk schuimt goed op, heerlijk!!
Het apparaat is wel vrij prijzig, maar ach als je zo'n heerlijke cappuccinno drinkt ben je dat al snel vergeten.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Kwaliteit koffie / cappuccino

Minpunten

• Hoge prijs

Sab10 21-10-2017

Mooie volautomatische espressomachine

Blij verrast was ik al na het eerste eigen vers gemalen kopje koffie! Wat een luxueus apparaat, met vele handige opties. Zo is een cappuccino snel gemaakt, wat melk in het reservoir - druk op de knop en een paar tellen later een dampende kop die klaar staat! Met heerlijke melkschuim bovenop. Ja, daar wen je snel aan... Het schoonmaken vereist wel even wat tijd, maar dat is dan ook wel een van de weinige minpunten. De maling van de bonen is naar wens in te stellen, het volume ook per kop, De functie vooraf verwarmen en automatisch doorspoelen geven je ook weer wat tijd terug. Het fraaie design misstaat in geen ene keuken, het geluid is als in een koffiebar; luid en vol verwachting op dat heerlijke zwarte drankje. Voor mij een aanrader!

Pluspunten

• handige functies
  • Hete koffie
  • fraai design

Minpunten

• aan de hoge prijskant