Siemens TE617203RW - Reviews

Hoogte
38,50 cm
Breedte
28,00 cm

Beoordeling op basis van 398 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

GeertjeBoZ 24-06-2017

Mooi machien, maar toch......

Het is een mooi, modern koffiezetapparaat, zeer gebruiksvriendelijk en met een ruime keuze. Er zijn voor mij 2 verbeterpunten. Belangrijkste is dat de cappuccino niet echt goed heet te krijgen is. De temperatuur is zodanig dat je direct moet gaan drinken en dan nog......... Ik ben hiermee teruggegaan naar de verkoper (Mediamarkt) die mij adviseerde om de temperatuur via het menu op "max" te zetten. Dat heb ik gedaan maar heeft geen verbetering gebracht. Best een minpunt. Als tweede meld ik de geld-retour-actie. Daar gaan geheid mensen geen gebruik van maken in die zin dat ze het op enig moment opgeven. Men heeft dat zo hoogdrempelig gemaakt dat je er of niet doorheen komt of het gewoon niet lukt omdat je ergens vastloopt. Ik heb het op mijn I-pad en laptop geprobeerd, maar helaas.............

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Cappucino absoluut niet goed warm te krijgen.
  • Zeer ingewikkelde geld-retour-actie

Sigrid 26-01-2017

Slecht apparaat

Wij hebben de pech dat we een apparaat hadden dat vanaf moment 1 ons niet hebben gebracht waar we op hadden gehoopt. Maakte meer lawaai dan voorspelt en dan in de winkel, 2 gelijk kopjes koffie, of enigzins gelijk is onmogelijk. Led lampjes hebben het begeven en maalt geen bonen meer.

Helga en Uwe 09-12-2016

Heerlijke koffie, eenvoudig bedienbare machine

We zijn lange tijd op zoek geweest naar een machine die eenvoudig bedienbaar is, lekkere koffie zet en er ook nog eens mooi uitziet.

Deze machine voldoet wat ons betreft aan alle drie de voorwaarde.

Bij de vele ervaringen over volautomaten hebben we gelezen dat de cappuccino niet echt heel erg warm is, omdat je koude melk gebruikt. (wij vinden dat echt wel mee vallen)
Heel simpel op te lossen door houdbare (dus niet uit de koelkast) melk gebruiken, of de melk even voorverwarmen in de magnetron.
Iedereen kan deze eenvoudige machine bedienen.
Wat voor ons belangrijk is, dat hij 2 kopjes tegelijk kan zetten.
wat ook super fijn is dat je de smaaksterkte kan aanpassen, gewoon een kwestie van uitproberen wat je lekker vind.
kortom, het is een flinke uitgave maar we hebben er geen spijt van.

Pluspunten

• lekkere en veel verschillende soorten koffie
  • mooie uitstraling van de machine
  • eenvoudig te bedienen
  • eenvoudig schoon te maken
  • groot waterreservoir

Minpunten

• ik kan er niet 1 bedenken

Marion 28-01-2017

Heb 1 dag dezelfde machine.
2x eerder 2x een siemens gehad.
Hebben jullie lekkere koffie gevonden?
Vind dat nogal een zoektocht.

Ronald 15-11-2017

Makkelijk, prachtig en heerlijk.

Machine is zeer makkelijk af te stellen en in gebruik te nemen. Schoonmaken na maken van koffie met melk is echt een verademing vergeleken met vorige machine van een ander merk. Nu is koffie maken met melk heeft nu absoluut geen drempel meer. zeker niet omdat er 2 cappuccino's te gelijk gemaakt kunnen worden. Machine is mooi in afwerking en een sieraad in de keuken. Koffie is lekker heet en tijdens het malen zelfs zeer stil. Kortom een verademing en zijn prijs, ondanks dat die wat hoger is, waard.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken.
  • Ongelofelijk stil
  • 2 koffie met melkproducten te gelijk
  • Hete koffie

Minpunten

• Koffie met melk koelt wel sneller af.

Jeroen 09-11-2017

Makkelijk in gebruik

Apparaat ziet er erg mooi uit, zet heerlijke koffie en geeft zelf aan wanneer er onderhoud oid nodig is. Ook de koffie met melk werkt gemakkelijk, melk direct uit het pak.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Ziet er mooi uit
  • Maakt weinig geluid

P.verbaan Eindhoven 15-11-2016

P.verbaan Eindhoven

Mooi uiterlijk makkelijk in gebruik + punt je kunt 2 kopjes tegelijk van iedere smaak zetten , iets aparts , duur apparaat maar dan heb je ook wat, het apparaat is zeer stil wij hadden eerst een delonghi maar deze maakte veel meer herrie bij het malen , en tot slot het water voor de thee kan iets warmer maar verder zijn wij zeer tevreden tot nu toe wij hebben dit apparaat nu 5 dagen in huis .

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk
  • Geruisloos

Minpunten

• Thee water iets warmer

NK 09-11-2016

Heerlijke koffie, stil apparaat, veel mogelijkheden.

Erg blij met dit apparaat. Malen van koffiebonen en melkafgifte bijzonder rustig/stil. We proeven nu echt weer de heerlijke intense koffiesmaak. Veel keuze in soorten van koffie en in hoeveelheid van grootte. Twee Cappucino of Latte Macchiato maken is echt ideaal. Wij hadden hiervoor een apparaat met aparte melkkan, nu pijpje direct in melkpak, voor ons ideaal. Geen ingewikkeld gedoe met schoonmaken van de melkkan. Apparaat spoelt zichzelf en melkpijpje schoon.
Prijzig apparaat, dat wel, maar we zijn er wel heel blij mee.

Pluspunten

• Stil, rustig
  • Smaak koffie intens lekker
  • Zelf reinigend zowel apparaat als melkafgifte

Minpunten

• Prijzig

Tim 15-01-2018

Mooie machine

Mooi om te zien, eenvoudig in gebruik en onderhoud. Genoeg opties. Melk had wel wat warmer mogen worden maar als je de kopjes voorverwarmt wordt het wel lekker heet.

Pluspunten

• Mooi
  • Gebruiksvriendelijk
  • Stil in gebruik
  • Snel gebruiksklaar na opstarten

Minpunten

• Melk wordt niet heet

Hans 14-01-2018

Goede koffie en eenvoudig te bedienen

Mooie koffiemachine met een zeer complete maar toch eenvoudige bediening. Vrijwel alles is in te regelen: van koffietemperatuur tot inhoud per keuze. De touchscreen technologie werkt uitstekend. Ingebruikname is in een paar stappen gerealiseerd.
Kwaliteit van de gemaakte koffie is zeer goed, schoonmaken is ook eenvoudig.

Pluspunten

• Automatische melkreiniging
  • Touchscreen
  • Veel instellingsmogelijkheden

Sandra de rijk 14-01-2018

Mooi machine

Koffie heerlijk.makkelijk in onderhoud.
Goede beschrijving.is aankoop zeer waard.
Maak geen herrie met bonen malen.

Pluspunten

• Mooi
  • Koffie heerlijk
  • Machine kan alles

Ben 14-01-2018

Degelijk

Eenvoudig bedienbare en degelijke machine. Best groot waterreservoir. Wat duurder, maar nu kan je wel simpelweg slangetje in melkpak hangen voor een cappucino of latte. Makkelijk om daarna meteen 'milk clean' te kunnen gebruiken, zonder eigen gedoe. Hikte wat tegen het aankoopbedrag aan, maar ben blij met deze keuze. Ook omdat het wekelijkse onderhoud zo makkelijk is. Aanrader dus.

Pluspunten

• degelijk
  • makkelijk onderhoud
  • mooi melksysteem voor lattes etc.

Minpunten

• prijzig

J. Huyzers 14-01-2018

Geweldig apparaat

Makkelijk een bakkie koffie zetten is nu kinderspel. Wat een heerlijk apparaat zeg. Zeer goede en lekkere koffie. Alleen de melk had wat heter gemogen. Maar ja dan hoef je niet te blazen. Melk reinigings functie is ook ideaal. Met een druk op de knop word het schoongemaakt incl. het slangetje. Je kan alles instellen oa. sterkte, ml kopje. Ook kun je twee kopjes bijvoorbeeld met cappaccino tegelijk maken. Met één druk op de knop een koffie product. kortom een heerlijk koffie apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken
  • twee melkproducten tegelijk
  • Zeer mooi uiterlijk

Minpunten

• Melktemperatuur niet zo heet

Thon 13-01-2018

mooi en veelzijdige machine

Reeds langere tijd op zoek naar een “complete” koffiemachine. Waar niet te veel schoonmaak werk aan zit en dus de (op-schuim) melk niet door het apparaat gaat. Veel merken, prijzen en machines gezien en er “zetsel” van gedronken. Zijn vooral in voor “mixen”. Bij zoektocht stond dus cappuccino en latte’s voorop. Met deze machine zijn we dus “voor allen wat wils”!
Concreet; we hebben het over de Siemens EQ.6 Series 700 TE617203RW.
Nu begint voor ons de zoektocht naar “dat specifieke smaakgevoel”. Koffiebonen en de maling, de smaak, slap tot dubbel espresso, veel of weinig vloeistof als water of melk(-schuim).
Voorlopig nog even met bijgeleverde koffie en zonder waterfilter (1week zonder-1 week met-1 week zonder) en later weten wat de beste smaak geeft.
Phoe phoe, een hele klus voor een hele tijd uitproberen. Gezellige gespreksstof!!

Pluspunten

• ruime keus in dranken
  • ruime keus in concentratie drank
  • reiniging melkschuim systeem
  • reinigen setblok en lekbak

Minpunten

• niet t goedkoopste.

Gerard Janssen 13-01-2018

Uitstekende koffie, espresso en cappucino

Wij hadden een espresso apparaat voor Illy Iperespresso cupjes, maar dat werd ons te duur. Dus gekeken naar een alternatief met (Illy) bonen.
Opties waren Jura en Siemens en uiteindelijk gekozen voor de Siemens vanwege de gunstiger prijs, de kwaliteit van de koffie en de zeer uitgebreide schoonmaakmoglijkheden.
Daarna Illy bonen in de machine en de koffie is fenomenaal. Wel gaan we in de toekomst experimenteren met goedkopere, 100% arabica melanges.

Pluspunten

• Zeer goede koffie
  • Goede en snelle schoonmaak

Minpunten

• Verbruikt relatief veel water
  • Lekbak vaak vol

Elise 13-01-2018

Mooi, weinig herrie, makkelijke bediening!

Super blij mee, lekker koffie, cappuccino! Ook de mogelijkheid voor extra filter koffie. Mijn man drinkt cafeïne vrij goede oplossing! Maakt niet veel geluid en je ruikt echte koffie. Echt een aanrader!!

klaas 12-01-2018

mooi apparaat

eenvoudig in de bediening, mooie vormgeving alleen de melk blijft wat koud apparaat doet wat ie moet doen

Minpunten

• melk blijft te koud

Ton 11-01-2018

Expresso koffie automaat

Op zoek naar een makkelijk te gebruiken koffiemachine. Deze is van veel gemakken voorzien. Onderhoud zeer makkelijk. Goed instelbaar.Lekkere koffie in verschillende smaken. Super

Pluspunten

• makkelijk instelbaar
  • onderhouds vriendelijk
  • lekkere koffie

R.Roelands 10-01-2018

Siemens espresso-machine vol automatisch

Veelzijdig espresso-machine, gebruiksvriendelijke, vele mogelijkheden voor een smaakvolle bak koffie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makelijk in onderhoud

JB 10-01-2018

Heerlijke koffie !

Heerlijke koffie, enkel de cappucino is net heel warm. Handigheidje: even melk voorverwarmen in magnetron !! Alle onderdelen makkelijk los te halen en schoon te maken.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• cappucino niet heel warm

Henk Ties 10-01-2018

Heerlijke koffie

De Siemens EQ6 is een mooi apparaat om te zien, maakt heerlijke koffie en is zelfreinigend. Superaankoop