Siemens EQ.3 s300 titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 236 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.3 s300 titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

e**********@g******** 09-06-2023

rampzalig eq300

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

In het begin heel blij maar na 3 jaar redelijk intensief gebruik merk je dat deze wat minder wordt. Dat vind ik heel erg snel.

na een reparatie wegens lekkage, overigens keurig opgepakt door Siemens, valt het apparaat regelmatig uit. Vervolgens tot 6 keer opnieuw opstarten geen sjoege.

Stekker er uit, even wachten, weer geen sjoege, vervolgens weer wachten, opnieuw proberen, weer geen sjoege. Dan maar na 10 minuten opnieuw proberen. Ja wel, het werkt. DIT MOET TOCH NIET KUNNEN!

Ondanks alle schoonmaakperikelen na ca 200 kopjes koffie, ontkalken, reinigen etc etc, ja ook de vijzel waar de koffiebonen worden gemalen begin ik steeds minder vrolijk van deze machine te worden. Overweeg dus bij een opvolger geen Siemens meer aan te schaffen.

Ad op de Beke 30-04-2021

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.
Gebruikt wel veel water en veel afval water in lekbak.

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Veel afvalwater in lekbak
  • melkpijpje schoonmaken

Peter. 09-04-2021

Siemens EQ3 S 300

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Wij zijn in het bezit van 2 van deze Siemens EQ 3 S 300. Na een 1/2 jaar lag bij de eerste een plasje water onder het apparaat daarvoor is hij 2 x terug naar Siemens geweest en bij de 3e keer kregen wij een nieuw apparaat. 2 maanden later kochten wij er nog 1 bij, voor in een vakantiehuisje, omdat wij dachten dat het probleem met het lekken opgelost zou zijn. Maar na een 1/2 jaar in gebruik ligt onder alle 2 de apparaten een plasje water. Wij gebruiken ze hoofdzakelijk voor ongeveer 4 kopjes cappuccino en maken de binnen module om de 2 dagen schoon.
De lekkage komt volgens mij langs de pijpjes van de module in de achterwand en de deur.
Wij zijn dus zeer slecht tevreden over deze Siemens EQ 3 S 300.

Minpunten

• Water onder de lekbak.

Peet Boogerd 19-02-2021

Prima koffie, maar......

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Prima koffie, maar je moet voor cappuccino en latte wel erg van schoonmaken houden en heel veel geduld hebben.

Pluspunten

• Smaak

Minpunten

• Opschuimpijpje heel snel verstopt

Pim 01-11-2020

Geen lange levensduur

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

In het begin een fijn apparaat, maar uiteindelijk weinig plezier aan beleefd. Binnen de garantietermijn al eens moeten opsturen, omdat het apparaat geheel niet meer aan ging. Nu, 3 jaar na aankoop, loopt het binnenwerk steeds vast. Eerst opgelost door onderdelen opnieuw te plaatsen. Nu helemaal geen werking meer. Zeker geen aanrader voor toch een flinke aankoopprijs!

Pluspunten

Minpunten

• Korte levensduur
  • Melkopschuimer werkt niet altijd goed

Theo 23-05-2020

Veel ontkalken

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Mooi apparaat, lekkere koffie. Maar moet erg veel ontkalkt worden en dat proces duurt veel te lang.
Ook de zetgroep is al eens vastgelopen, gelukkig in de garantie.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Lawaai
  • Veel te veel en te lang ontkalken

Coen 11-04-2020

Heerlijke koffie maar irritant lawaaierig

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Ik was op zoek naar een simpele machine. Bij een koffiemachine demonstratie dag vele machines gezien. Deze stond er ook maar niet operationeel . De vertegenwoordigster van Siemens verzekerde mij dat dit apparaat maar ietsjes meer lawaai maakte dan het demo model echter dat blijkt een kat in de zak. Ik was juist op zoek naar een stillere machine maar deze maakt meer lawaai dan mijn vorige Saeco. Wel lekkere koffie maar veel lawaai dus.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Bonen en waterreservoir niet echt handig
  • Maakt veel lawaai

Joost Johan 22-03-2020

Mooie machine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het is een mooi vormgegeven koffiemachine die makkelijk is in gebruik en schoonmaken. Echter is de fijn-afstelling niet aan te passen. Dit zou wel moeten bij draaiende maling. Dit lukt ons niet.

Pluspunten

• Vormgeving
  • prijs
  • gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Maal-instelling werkt niet
  • veel water onderin de lekbak

Edwin 25-01-2020

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De ene zetgroep na de andere die na verloop van tijd hapert. Woon alleen en drink 4 mokken per dag. Elk jaar nieuwe zetgroep nodig en na de garantie dus voor eigen kosten. Zetgroep=109.- en dit per jaar dus.....

Had meer kwaliteit verwacht.
4 jaar in bezit.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Zie review
  • Lekbak snel vol.

Aartje Robbemont 06-01-2020

Koffie machine heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Wij hebben 12 jaar geleden ook een Siemens koffiemachine gekocht die goed is bevallen.
De keuze was niet zo moeilijk hij is nu nog meer verbeterd lekkere koffie heerlijk warm en een mooi aanzien.

Ad Backer 03-01-2020

Opstarten telkens weer!

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De koffie is warm en lekker. De machine laat het dikwijls afweten met de melding opnieuw opstarten. Ook telkens veel lekwater in de lekbak. De machine maakt veel lawaai, met het reinigenprogramma maakt de machine zeer veel lawaai! De machine geeft dikwijls aan dat hij ontkalkt/gereinigd moet worden. Voor mij de volgende keer geen siemens meer!

Pluspunten

• Warme koffie
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Dikwijls reinigen en ontkalken
  • Dikwijls opnieuw opstarten (storing)
  • Maakt veel lawaai
  • Met reinigingsprogramma heel veel herrie

M.F. Peeterse 31-12-2019

In alles beter dan wij gewend waren.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Na jaren een volautomatische koffiemachine van een bekend Italiaans fabricaat gehad en gebruikt te hebben, wisten wij precies waar we bij aankoop van de volgende koffiemachine op zouden gaan letten. Hierbij zijn de volgende zaken bij het maken van de keuze voor de Siemens machine doorslaggevend geweest: Het apparaat is beduidend stiller bij het opstarten, afsluiten, spoelen, malen en koffie doorpompen. Fijne bediening van bovenaf dmv eenvoudig te reinigen bedieningspaneel en display. Hiermee zijn tevens de instellingen kinderlijk eenvoudig aan te passen aan persoonlijke voorkeuren. De grootste prettige ervaring voor ons is dat er ook goed is nagedacht over de verdere gebruiksvriendelijkheid bijvoorbeeld: een zowel afneembaar, maar tevens van bovenaf te vullen waterreservoir. De koekjesbak is uit te nemen en te legen zonder de lekbak te hoeven verwijderen. Wil je de zetgroep schoonspoelen en de lekbak legen, dan blijft er een grote gladde ruimte in het apparaat achter die ook eenvoudig met een vochtige doek af te nemen is, wat een verademing! Bovendien lijkt de vorm en de plaatsing van de koekjesbak op de lekbak goed uitgevoerd te zijn, waarbij knoeien van koffiedik naast deze onderdelen nagenoeg onmogelijk lijkt, iets wat heel logisch lijkt, maar waar lang niet iedere fabrikant voldoende prioriteit op legt. De automatische opschuimfunctie van melk d.m.v. de afneembare opschuimpijp aan de voorzijde werkt perfect. Zonder geklieder in één handeling zet je hiermee bijvoorbeeld een heerlijke cappuchino. De enige twee verbeterpunten van het apparaat zouden evt kunnen zijn: een iets anders gekozen vorm of greepje aan de koekjesbak, eenmaal gevuld heeft deze de neiging om uit je hand te glijden. Tevens zou een tweede meegeleverde melk opschuimpijp wenselijk zijn, zodat er nog één voorhanden is als de gebruikte pijp in de vaatwasser zit. Al met al zijn wij super tevreden met het apparaat, dat naast bovengenoemde zaken ook nog eens heerlijke koffie zet!

Pluspunten

• waterreservoir op 2 manieren te vullen
  • glad bedieningspaneel /display
  • geluidsarm
  • doordachte constructie lekbak / binnenwerk
  • gebruiksvriendelijke opschuimfunctie

Minpunten

• vorm tbv vasthouden koekjesbak

Deano 23-12-2019

Mooie en veelzijdige machine met voor en nadelen

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Hele compacte en mooie machine welke prachtige cappuccino en latte maakt. Helaas de gewone koffie iets minder mooi. De bediening is echt ideaal te noemen. Ik vind de machine wel erg lawaaierig ten opzichte van mijn vorige koffiemachine. Al met al een redelijk goede machine voor een prima prijs.

Pluspunten

• Cappuccino
  • Bedieningsgemak
  • Compact
  • Reiniging

Minpunten

• Lawaaierig
  • Normale koffie minder van kwaliteit

Hans 21-12-2019

Lekkere koffie, maar al twee keer kapot gegaan.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het apparaat zet lekkere koffie. Maar na anderhalf jaar moest de zetgroep worden vervangen. Dat was onder garantie. Nu hebben we hetzelfde probleem (in het derde gebruikersjaar) en kost reparatie bij Siemens minimaal 149 euro. Wij hebben geen vertrouwen meer in dit apparaat. We hebben overigens de T1303203RW/01.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Gaat kapot

Sjaak H. 01-12-2019

Gemak dient de mens met heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Koffie zoals koffie hoort te zijn en gemaakt met het grootste gemak. Of het nu om een "gewone" koffie, een Espresso, Cappuccino of een Latte Macchiato gaat. Kind kan de was doen. Het onderhoud is makkelijk te doen. Bij het schoonmaken aan de buitenkant wel even de stekker uit het stopcontact halen, want de tiptoetsen zijn erg gevoelig en voor je het weet doet hij dingen die je niet verwacht. Kortom, een gebruiksvriendelijke machine waar over na is gedacht door de ontwerper. Dat heb ik bij andere merken wel eens anders gezien. Zo nu eerst maar weer eens zo'n lekker bakkie produceren.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Geen gedoe met opschuimslangetjes
  • Makkelijke reiniging van alle onderdelen

Minpunten

• Geeft niet aan als het bonenreservoir leeg is.

Dirk 22-11-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Geweldige bedienings gemak, Duidelijk display , Zet een heerlijk bakkie. En zo kan ik nog wel even doorgaan .

Pluspunten

• duidelijk display
  • eenvoudige bediening
  • perfect apparaat
  • Mijn beste keuze van dit jaar .

Een echte aanrader! Waar voor je geld. 19-11-2019

Robuust en sterk

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Strak en robuust ontwerp. Vertrouwd gevoel bij Siemens en aan de hand van reviews deze gekozen. En een hele goede keus. Heerlijke koffie en veel mogelijkheden. Kortom een aanrader!

• Verschillende soorten koffies
  • Melkopschuimer
  • Gemakkelijk schoon te houden

Cornelis 10-11-2019

Compact en compleet

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Op zoek naar een compacte en degelijke koffiemachine van een gerenommeerd merk kwamen we uit bij de Siemens EQ3. Voldoet geheel aan onze koffie wensen. Belangrijk voor onze overweging was dat het opschuimen van de barista melk buiten het apparaat om gaat. Dus geen slangetjes en bakjes waar restanten melk in aan koeken. We zijn er erg tevreden over!

Pluspunten

• Afmetingen
  • Opschuimen melk buiten apparaat om
  • Makkelijk te onderhouden

Minpunten

• Voorverwarming kopjes ; worden niet echt warm

Gerard 06-09-2019

Zetgroep is de zwakke schakel

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Dit apparaat hebben wij in 11.2017 aangeschaft. Na ongeveer een jaar was iedere keer de melding 'opnieuw starten'. Met een nieuwe zetgroep (a 100 euro) ging het weer de goede kant op. Maar nu geeft de machine wederom aan bij aan en uitzetten 'opnieuw starten'. Ondanks het wekelijkse onderhoud geeft het toch problemen.
Jammer, want het is een fijn apparaat met goede koffie resultaten.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Keuzemogelijkheden

Minpunten

• Zetgroep geeft problemen

Theo Bongers 18-07-2019

Feel Good Gevoel.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Na van alles geprobeerd te hebben van eenvoudig koffiezet apparaat tot duur Nespresso machine dolblij met de Siemens espresso machine.
Zoals de titel aangeeft een feel good gevoel , door de perfecte maling een super lekkere espresso of cappucino .
Totaal tevreden over deze machine, mooie prijs en perfecte kwaliteit.

Pluspunten

• hete koffie
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• kan iets minder lawaaierig

Margret Hoogland 18-07-2019

Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het koffiemachine is makkelijk in gebruik. En zet heerlijk koffie alleen het warm houd plaatje doet het niet.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Melkopschuimer doet het fantastisch

Edwin van Casteren 10-07-2019

Siemens EQ3

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Koffie is prima. Heb nu 2,5 jaar in bezit. Ben alleenwonend en drink 2 kopjes per dag en met weekend erbij stuk of 20 kopjes. Eerste 2 zetgroepen zijn onder garantie van 2 jaar vervangen. Nu dus de derde zetgroep en deze is nu alweer stuk. Loopt telkens vast en is een drama.
Ben dan ook niet tevreden in dit product en zal never nooit meer voor eens Siemens kiezen. 630 euro is niet gratis....en dan verwacht ik iets meer dan dit! Nakijken door Siemens kost onder coulance mij nu 150,- terwijl een nieuwe zetgroep via winkel 107,- kost :-(

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Zetgroep 1 per jaar
  • Zie review

GudY 09-07-2019

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Verse koffie, makkelijk gezet, eenvoudig in onderhoud. Aansluiten lukt direct, overzichtelijke aanwijzingen, mogelijkheden tot persoonlijke instellingen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel en eenvoudig aan te sluiten
  • Aparte melk opschuimer
  • Pers. instellingen (hoeveelheid, sterkte, geluid))

Minpunten

• Filter uitnemen vergt wat handigheid
  • Je moet er even wat ruimte voor maken in de keuken

Nelly 06-07-2019

Koffiemachine van Siemens Prima apparaat. Makkelijk ,super.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Die is makkelijk te bedienen. Goede prijs verhouding. En ook nogeens lekkere koffie. Dus goed.super

Pluspunten

• Goed
  • Makkelijk
  • Mooi

espresso-automaat TI303203RW EQ3 29-06-2019

makkelijke bedieningstoetsen, erg duidelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

makkelijk om schoon te houden tov vorige koffiezetter (ander merk) , tot aankoop besloten omdat er 2 koppen koffie tegelijk gezet kunnen worden.