Siemens TI303203RW - Reviews

Kleur(en)
zwart, titanium
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 59 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hans Toevank 18-09-2017 Product paar maanden in bezit

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Henk-Jan 12-08-2017 Product paar maanden in bezit

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Fred 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere hete kofiie

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Brigitte 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

Schrotenboer 02-02-2017 Product paar weken in bezit

Goede koffiemachine

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

Ronald 15-10-2017 Product paar dagen in bezit

Lauwe koffie

Mooi design makkelijke bediening maar echt hete kofiie ???? vergeet het maar. Heeft iemand suggesties?

Sietske 25-09-2017 Product paar weken in bezit

tot nu toe goeie koop

Nadat onze Saeco, na 4 jaar al kapot was over op een ander merk. Sinds 1,5 week dit apparaat in ons bezit. Mooi design en nog belangrijker zalig kopje koffie (en wij zijn best kieskeurig). melkopschuim systeem is simpel, voldoet prima en niet onbelangrijk; makkelijk schoon te maken. Ook het schoonmaken van binnen is makkelijk en vraagt weinig tijd. Het enige advies voor Siemens zou zijn dat de digitale tiptoetsen wel erg snel reageren. als je doekje erover haalt, gaat hij meteen aan. Verder maakt hij wel meer geluid dan de Saeco, maar wij vinden dit niet storend.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • Zalige smaak koffie

Minpunten

• digitale tiptoets reageert erg snel
  • geluid

RC Regoort 07-09-2017

Prima apparaat

Mooi product zoals ik gewend ben van Siemens. Daarnaast heel eenvoudig in gebruik. Er is een heerlijke kop koffie mee te zetten met veel variatie.
Het toestel ziet er met een titanium look chique uit hoewel het overgrote deel gemaakt is van plastic. alleen het afdekplaatje van de lekbak is metaal. Het hele apparaat voelt zeer degelijk aan en voldoet aan mijn eisen.
Het enige nadeel wat mij opgevallen is dat wanneer de bonen in het apparaat "bijna" op zijn er geen melding komt in het display. Andere zaken zoals water bijvullen, bakjes legen worden wel aangegeven. Ik heb al 2x gehad dat er te weinig bonen in het apparaat zaten voor dat heerlijke bakkie koffie. Beter in de gaten houden dus. Wellicht kan Siemens hier ook een melding van laten verschijnen voor een volgende serie.

Evert 18-08-2017

Geweldig apparaat

Ik heb dit apparaat vorige maand gekocht en het is een heerlijk apparaat met voldoende mogelijkheden.

Saskia 17-07-2017 Product paar maanden in bezit

EQ.3 espresso volautomaat van Siemens

Elke keuze die je maakt is een juiste keuze of het nu een espresso een heerlijke cappuccino of latte macchiato is allemaal zijn ze goed en op een prima temperatuur. Hij wordt hier elke dag met veel plezier en genot gebruikt.

Pluspunten

• altijd warme koffie
  • mooie schuim

Minpunten

• weinig plek voor kopjes warm te houden

Ed Joosten 02-07-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, veel gebruiksgemak met Siemens EQ3

We zijn lovend over de Siemens EQ3 Espresso volautomaat. Heerlijke koffie, ontzettend eenvoudige bediening, gemakkelijk te onderhouden en schoon te houden. Ontzettend veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Eenvoudige Bediening
  • eenvoudige Onderhoud
  • Heerlijke koffie (uiteraard persoonlijk :-)

Claudia 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige, volautomatische koffiemachine

Nadat ik me weken had ingelezen in diverse apparaten, heb ik voor de Siemens Eq3 gekozen. Het is een prachtig apparaat. Niet te groot voor op het aanrecht. De bediening is heel eenvoudig, en de melkopschuimer echt perfect. Makkelijk te reinigen ook. Het allerbelangrijkste, de koffie smaakt heerlijk en heeft een mooie crème laag. Weinig geluid met malen vd bonen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Melkopschuimer werkt perfect
  • Reinigen is een eenvoudig
  • Mooie crème laag op de espresso
  • Sieraad voor in de keuken

Minpunten

• Geen enkele minpunt

John en Gemma 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Wat een feestje deze automaat!!

Nadat onze 7 jaar oude Bosch de geest had gegeven op kieskeurig op zoek naar een nieuwe. Omdat we tevreden zijn over de voorganger weer een Duits apparaat.
Deze Siemens kwam goed uit de reviews en had alles wat we zochten. De oplossing voor melkschuim sprak ons met name aan. Automatisch schuim en niet teveel onderhoud. Dit blijkt ook zo te werken!
Kortom ons leven is weer een stukje mooier door dit fijne apparaat!!

Pluspunten

• Echt hete koffie
  • Sterkte instelbaar
  • Eenvoudig onderhoud
  • Prijs kwaliteit

Thea 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens espressoapparaat

Mooi apparaat en zeer makkelijke bediening, makkelijk schoon te maken ook. Heerlijke cappucino , zonder apart melkresevoir.

Pluspunten

• geen apart melkresevoir
  • mooi apparaat

Marga 26-06-2017 Product paar weken in bezit

mooi design en lekkere koffie

Het apparaat maakt weinig herrie, alleen even het malen wel. de koffie die eruit komt is heerlijk, ook cappucino maken gaat goed. De machine is makkelijk in gebruik, het display is functioneel, je kunt heel makkelijk je eigen koffiesterkte instellen en wij vinden het design mooi.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • per kopje instelbare koffiesterkte
  • design

EgbertK 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect koffie

Eenvoudig te bedienen, makkelijk schoon te maken en heerlijke koffie, espresso, latte machiatto of cappuchino. Het opschuiven van de melk in het kopje is eenvoudig, handig en vergt weinig moeite.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk te reinigen

Erik de Boer 20-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi Design en goede prijs/kwaliteit verhouding

Na een dag dit product in huis te hebben vervult het niet alleen het genot van de heerlijke koffie, maar ook onze gehele keuken. Het is een echte blikvanger en iedereen die langskomt wil koffie ipv thee! Nu nog het vinden van de lekkerste koffieboon, lekker aan het testen geslagen.

• Snelheid
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Warmhoudplaatje
  • Touchscreen

Minpunten

• Tuit opschuimen melk had iets steviger gemogen

Wim 18-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi ontwer

Voor een aantrekkelijke prijs een prima espressomachine waar je naast de expresso en de cafe crème ook een mooie cappuccino en latte kunt maken
Mooi ontwerp met makkelijkste onderhouden onderdelen
Handig meldopschuim unit waardoor je altijd zelf direct de hoeveelheid melk kan bepalen

Pluspunten

• Prima koffie voor een goede prijs
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Nog niet gevonden

64Marcus 18-06-2017

Super Koffiemachine

Mooi design,duidelijk display en makkelijke bediening.Een groot voordeel t.o.v. andere koffimachine's is dat je als je cappuccino wilt maken geen slangetjes of kannetjes nodig hebt.Andere pluspunten zijn 6 keuzes sterkte koffie en voor mij een enorm pluspunt de koffie is tenminste heet en niet lauw als het het apparaat uitkomt.

Wim 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi ontwer

Mooi ontwerp met makkelijkste onderhouden onderdelen

Pluspunten

• Prima koffie voor een goede prijs
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Nog niet gevonden