Siemens EQ.3 s300 titanium

Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 232 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.3 s300 titanium op Kieskeurig.nl.

Henk-Jan 12-08-2017

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Kipp Carver 20-07-2018

Je kunt eenvoudig TWEE koppen tegelijk zetten door op de twee kopjes toets te drukken en daarna op de caffee crema of cappucino knop. Het pijpje meteen schoonmaken is je eigen keuze. Je kunt het ook in een bakje met warm water leggen en het na het genieten van je cappucino schoonmaken..... toch?

Fred 26-06-2017

Lekkere hete kofiie

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Bert 01-11-2017

Mooi compact model, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het apparaat is lekker compact en doet wat het moet doen, lekker koffie zetten. Maakt wel wat meer geluid tijdens het malen maar dat is het enigste wat ik als een gering nadeel kan benoemen.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • compact
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid bij malen
  • het spoelen bij uitschakelen

Schrotenboer 02-02-2017

Goede koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

Brigitte 29-12-2016

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

Hans Toevank 18-09-2017

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Cornelis 10-11-2019

Compact en compleet

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Op zoek naar een compacte en degelijke koffiemachine van een gerenommeerd merk kwamen we uit bij de Siemens EQ3. Voldoet geheel aan onze koffie wensen. Belangrijk voor onze overweging was dat het opschuimen van de barista melk buiten het apparaat om gaat. Dus geen slangetjes en bakjes waar restanten melk in aan koeken. We zijn er erg tevreden over!

Pluspunten

• Afmetingen
  • Opschuimen melk buiten apparaat om
  • Makkelijk te onderhouden

Minpunten

• Voorverwarming kopjes ; worden niet echt warm

Sjef van Domburg 27-12-2018

Koffiezetmachine met bonen

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Nu 1 week in gebruik, maar toch al tevreden, 1e) over de makkelijke bediening met aantip scherm,
maar 2e) het belangrijkste, ….. de koffie is gewoon lekker.
We hadden een pads en cups machine maar dit is toch veel verser, dat proef je.

Misschien op den duur als de machine lang meegaat, niet eens veel duurder.

Pluspunten

• niet te duur
  • lekker koffie met creamer

Minpunten

• reinigen na afloop spettert buiten lekbak
  • dus kopje er onder zetten

L. Nieuwenhuizen. 23-05-2018

Goed apparaat, duidelijk scherm, makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het apparaat ziet er netjes uit. Spoelt automatisch. Lekker bakkie koffie. Goed ontwerp apparaat. Het lekbakje zit snel vol. Prijsverhouding t.o.v. andere volautomatische apparaten. Aan te raden product!

Hans de Ruiter 01-05-2018

Gebruiksgemak

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Eenvoudig in gebruik, mooie vormgeving en de koffie sterkte is naar wens in te stellen.
Tot nog toe zijn wij zeer tevreden over dit apparaat

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Eenvoudig in gebruik
  • Moderne vormgeving

Minpunten

• Spoelen
  • Calc clean procedure

Kees 23-01-2018

Lekkere cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De melk wordt perfect opgeklopt dus heerlijke cappuccino, alleen jammer dat hij niet aangeeft als je bonen op zijn, smaken zijn in 5 verschillende sterktes te krijgen dus voor iedere koffie drinker de perfecte kop koffie.

Pluspunten

• Goede melkopschuimer
  • Diverse sterktes (wat je ook werkelijk proeft)
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de bonen op zijn

Ilze921 17-01-2018

geinig apparaatje

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Mooie machine, rustige maar moderne uitstraling en maakt een stuk minder herrie als wat ik gewend ben. Doet wat hij moet doen en meer. Cappuccino en Latte Macchiato zijn goed te drinken. Bediening is makkelijk en overzichtelijk.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • rustige maar moderne uitstraling
  • tamelijk stil

Minpunten

• drupt wat na.

Boudewijn 11-01-2018

Snelle levering

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Ik heb voor dit apparaat gekozen voor de gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit prijsverhouding.
Na goed de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen kon ik al snel genieten van een goede bak koffie.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display.

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken

Edwin 28-12-2017

Een jaar in bezit.

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Koffie is prima en gemakkelijk te bedienen. Lekbakjes wel snel vol. Ik woon alleen, werk overdag en drink alleen savonds koffie 4 stuks.

Na 6 maanden liep de zetgtoep regelmatig vast en is het apparaat opgehaald. Na 4 dagen weer terug en nu na weer 6 maanden begint de zetgroep weer vastloopneigingen te vertonen. Dus nu 1 jaar in bezit en de zetgroep heeft zijn problemen bij de EQ3 ...... Nog 1 jaar garantie dus zal binnenkort wel weer naar Siemens terug gaan voor weer n nieuwe zetgroep ...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk

Minpunten

• Zetgroep
  • Lekbakjes snel vol.

Janny hildenbrant 28-11-2017

Geweldige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De koffie en de cappuccino is heerlijk.een druk op de knop. Fantastisch om zoveel gemak in huis te hebben.ik heb er niets op aan te merken. Voor mij een dikke 10!

Pluspunten

• Bediening
  • Schoonmaak

Pim 01-11-2020

Geen lange levensduur

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

In het begin een fijn apparaat, maar uiteindelijk weinig plezier aan beleefd. Binnen de garantietermijn al eens moeten opsturen, omdat het apparaat geheel niet meer aan ging. Nu, 3 jaar na aankoop, loopt het binnenwerk steeds vast. Eerst opgelost door onderdelen opnieuw te plaatsen. Nu helemaal geen werking meer. Zeker geen aanrader voor toch een flinke aankoopprijs!

Pluspunten

Minpunten

• Korte levensduur
  • Melkopschuimer werkt niet altijd goed

Theo 23-05-2020

Veel ontkalken

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Mooi apparaat, lekkere koffie. Maar moet erg veel ontkalkt worden en dat proces duurt veel te lang.
Ook de zetgroep is al eens vastgelopen, gelukkig in de garantie.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Lawaai
  • Veel te veel en te lang ontkalken

Coen 11-04-2020

Heerlijke koffie maar irritant lawaaierig

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Ik was op zoek naar een simpele machine. Bij een koffiemachine demonstratie dag vele machines gezien. Deze stond er ook maar niet operationeel . De vertegenwoordigster van Siemens verzekerde mij dat dit apparaat maar ietsjes meer lawaai maakte dan het demo model echter dat blijkt een kat in de zak. Ik was juist op zoek naar een stillere machine maar deze maakt meer lawaai dan mijn vorige Saeco. Wel lekkere koffie maar veel lawaai dus.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Bonen en waterreservoir niet echt handig
  • Maakt veel lawaai

Joost Johan 22-03-2020

Mooie machine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

Het is een mooi vormgegeven koffiemachine die makkelijk is in gebruik en schoonmaken. Echter is de fijn-afstelling niet aan te passen. Dit zou wel moeten bij draaiende maling. Dit lukt ons niet.

Pluspunten

• Vormgeving
  • prijs
  • gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Maal-instelling werkt niet
  • veel water onderin de lekbak

Edwin 25-01-2020

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.3 s300 titanium

De ene zetgroep na de andere die na verloop van tijd hapert. Woon alleen en drink 4 mokken per dag. Elk jaar nieuwe zetgroep nodig en na de garantie dus voor eigen kosten. Zetgroep=109.- en dit per jaar dus.....

Had meer kwaliteit verwacht.
4 jaar in bezit.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Zie review
  • Lekbak snel vol.