Siemens EQ.3 s300 - Reviews

Kleur(en)
zwart, titanium
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 102 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Henk-Jan 12-08-2017

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Fred 26-06-2017

Lekkere hete kofiie

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Hans Toevank 18-09-2017

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Brigitte 29-12-2016

Mooi apparaat

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

Bert 01-11-2017

Mooi compact model, heerlijke koffie

Het apparaat is lekker compact en doet wat het moet doen, lekker koffie zetten. Maakt wel wat meer geluid tijdens het malen maar dat is het enigste wat ik als een gering nadeel kan benoemen.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • compact
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid bij malen
  • het spoelen bij uitschakelen

Schrotenboer 02-02-2017

Goede koffiemachine

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

pp 13-12-2017

heerlijke koffie

Top machine! wat een verbetering met mijn vorige koffiemachine... genieten. Tempratuur prima en melk opschuimer werkt perfect.

Pluspunten

• Melk opschuimer
  • geen slangetjes
  • tempratuur

Minpunten

• waterreservoir

Image 13-12-2017

Super volautomatische espressomachine

Vooral super heerlijke koffie! Een goed werkende machine die doet wat hij moet doen. We zijn verrast door het gebruikersgemak en vooral de manier van melk opschuimen is top!

Mandy 06-12-2017

Lekkere verse koffie

Dit koffieapparaat maakt lekkere koffie ook nog met opgeschuimde melk, erg makkelijk in gebruik. Maakt wel wat meer geluid, maar daar smaakt de koffie niet minder door.

Pluspunten

• verse koffie
  • opgeschuimde melk
  • koffie keuze

Minpunten

• geluid

Yvonne 04-12-2017

Siemens TI303203RW volautomaat

We waren toe aan een goede bak koffie! En tot nu toe heeft dit apparaat alles waargemaakt. Het stoompijpje voor de melk is makkelijk en snel te reinigen. Veel instelmogelijkheden die je kopje voor jou persoonlijk het allerlekkerst maakt! Voordat er een kopje koffie uitkomt, duurt wat lang als je het mij vraagt, maar geeft wel meteen het gevoel dat je er even echt voor moet gaan zitten en van genieten. Verder makkelijk te bedienen en het ziet er ook nog eens mooi uit!

Pluspunten

• stoompijpje voor de melk in het kopje

Minpunten

• duurt wat lang voordat het kopje koffie gezet is

Jacqueline 03-12-2017

Siemens Espresso machine

Fijn apparaat, duidelijk, veel mogelijkheden (espresso-crema-latte macchiato-melk) en toch een compact model,het melkopschuimpijpje zit in het midden en hoef je alleen naar beneden te schuiven, melk doe je in het kopje..hoe fijn is dat ben er blij mee!!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Compact

Britten139 30-11-2017

In één woord: helemaal fantastisch geweldig!

Ik heb dit apparaat nu enkele weken en ben er bijzonder tevreden over. Bedieningsgemak is prima, onderhoud is eenvoudig, duidelijke gebruiksaanwijzing en daarbij ook nog voortreffelijke koffie. Elke kopje weer een feestje!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Willy 29-11-2017

Gewoon goed

De machine maakt heerlijke koffie. En werkt heel gemakkelijk met het stoompijpje dat je in het koffiekopje met de melk laat zakken. Blij verrast met het resultaat van deze machine, goede crème, echt mooie cappuccino. Veel stiller dan mijn vorige machine.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • handige melkopschuimer

Minpunten

• tot nu toe geen

Thea van Steen-Huisman 29-11-2017

Koffiemachine

Zocht een koffiemachine die handig is in gebruik en op de aanrecht past. Bij de dealer op de Siemens TI303203RW gevallen, nu gaan we testen op ie aan onze voorstelling voldoet, we verwachten van wel.

Pluspunten

• Vormgeving en mogelijk heden.
  • geen poespas erbij.

Minpunten

• Geen.

Janny hildenbrant 28-11-2017

Geweldige koffiemachine

De koffie en de cappuccino is heerlijk.een druk op de knop. Fantastisch om zoveel gemak in huis te hebben.ik heb er niets op aan te merken. Voor mij een dikke 10!

Pluspunten

• Bediening
  • Schoonmaak

Eddy Hildenbrant 25-11-2017

Siemens vol automatisch koffieautomaat TI303203RW

We hebben diverse websites en winkels bezocht die vol automatische koffieapparaten verkochten. We hebben de verhalen aangehoord (voordelen en nadelen) van de winkelverkopers van de door hun aangeprezen merken. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een merk die ons was aanbevolen door een verkoper van Expert Van Geel te Roosendaal. Dit omdat zijn verhaal overeen kwam met wat wij al hadden verzameld aan informatie op het internet.

Pluspunten

• Automatisch koffieautomaat
  • Gemakkelijke bediening
  • Eenvoudig in te stellen naar je voorkeur
  • Gebruiksvriendelijk
  • Gemakkelijk in onderhoud

De koffieleuten 24-11-2017

Eindelijk de koffie waarmee je niet op de koffie komt

Na jaren zoeken via allerlei soorten oploskoffie in potjes en sticks hebben we nu eindelijk het apparaat gevonden waarmee ieder bij ons in huis zijn of haar eigen keuze kan maken van espresso tot latte, van gewoon tot latte macchiato, van zacht tot sterk tot pittig. Kortom eindelijk de koffie waar niemand van ons meer mee op de koffie komt. En dat is geen koffie verkeerd!

Pluspunten

• snel een verrukkelijk kopje koffie
  • ieder zijn of haar smaak en voorkeur

Gerda Frazer. 23-11-2017

Mooie uitstraling en compact.

Een machine waarmee je direct aan de gang kan,en een heerlijk warm kopje koffie mee maakt. Een pluspunt de Cappuccino in een keer gemaakt met stevig schuim.!!!! Dit is vers gezette koffie om van te genieten.

Pluspunten

• Cappuccino en latte machiato
  • De volle koffiesmaak
  • De uitstraling van het product.

koffieleut 22-11-2017

Lekker makkelijk een kop cappuccino of een latte machiato

Heb dit product gekocht en uitgeprobeerd. Ben liefhebber van koffie bereid met melk en dit apparaat is heel fijn omdat ik de melk per kop kan afmeten. Overigens de kopjes koffie zonder melk zijn ook lekker, goed warm allemaal. Ik gebruik halfvolle melk met bonenkoffie. Het apparaat is makkelijk schoon te houden en te bedienen. Fijn dat het melkpijpje meteen schoon gespoeld kan worden. Dus nooit meer zure melk in de koffie of melk die ik weg moet gooien uit een reservoir. Ik ben er zeer tevreden over. Het apparaat is compact en past op mijn aanrecht.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen en snel schoon te maken
  • door melkpijpje geen reservoir met zure melk meer
  • snel warme melk klaar

Winter 19-11-2017

Koffie machine

Koffie machine is gemakkelijk in gebruik, goed schoon te houden en super lekkere koffie. Plus punt is de melk op schuimer voor cappuccino en latte is handig en na gebruik zo afspoelen en klaar