Siemens TI303203RW - Reviews

Kleur(en)
titanium
Fabrikant kleur(en)
titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 148 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Henk-Jan 12-08-2017

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Kipp Carver 20-07-2018

Je kunt eenvoudig TWEE koppen tegelijk zetten door op de twee kopjes toets te drukken en daarna op de caffee crema of cappucino knop. Het pijpje meteen schoonmaken is je eigen keuze. Je kunt het ook in een bakje met warm water leggen en het na het genieten van je cappucino schoonmaken..... toch?

Fred 26-06-2017

Lekkere hete kofiie

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Bert 01-11-2017

Mooi compact model, heerlijke koffie

Het apparaat is lekker compact en doet wat het moet doen, lekker koffie zetten. Maakt wel wat meer geluid tijdens het malen maar dat is het enigste wat ik als een gering nadeel kan benoemen.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • compact
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid bij malen
  • het spoelen bij uitschakelen

Hans Toevank 18-09-2017

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Schrotenboer 02-02-2017

Goede koffiemachine

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

Brigitte 29-12-2016

Mooi apparaat

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

Jaapz1 24-06-2018

Heerlijke koffie, matige machine

Om te beginnen is de koffie uit deze automaat zonder te overdrijven heel erg lekker!

Maar er is helaas ook een waslijst aan kleine mankementen zoals;
-de temperatuur van de koffie is niet altijd gelijk, kopjes voorverwarmen lost het probleem van te koude koffie wel op.
-het opschuimproces lijkt een samenspel van de temperatuur van de melk, herkomst van de melk en of de machine er zin in heeft. -het stoompijpje is brandschoon-
-de zeteenheid loopt regelmatig vast bij het opstarten, even onder de kraan afspoelen werkt goed, maar de klappen die het soms maakt klinken niet goed
-calc en clean komt soms weer terug terwijl het apparaat het schoonmaak programma net heeft afgerond. Er komt in dat geval ook echt geen koffie meer uit de machine :-(
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Jurjen 22-06-2018

prachtig apparaat

Begin Juni gekocht en erg tevreden. Maakt heerlijke cappachino en espresso.
Eenvoudig in gebruik en ook het schoonmaken is kinderspel.
Wat betreft het geluid bij het malen vind ik het meevallen, ik was een nespresso gewend.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

L. Nieuwenhuizen. 23-05-2018

Goed apparaat, duidelijk scherm, makkelijk te bedienen.

Het apparaat ziet er netjes uit. Spoelt automatisch. Lekker bakkie koffie. Goed ontwerp apparaat. Het lekbakje zit snel vol. Prijsverhouding t.o.v. andere volautomatische apparaten. Aan te raden product!

Hans de Ruiter 01-05-2018

Gebruiksgemak

Eenvoudig in gebruik, mooie vormgeving en de koffie sterkte is naar wens in te stellen.
Tot nog toe zijn wij zeer tevreden over dit apparaat

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Eenvoudig in gebruik
  • Moderne vormgeving

Minpunten

• Spoelen
  • Calc clean procedure

Kees 23-01-2018

Lekkere cappuccino

De melk wordt perfect opgeklopt dus heerlijke cappuccino, alleen jammer dat hij niet aangeeft als je bonen op zijn, smaken zijn in 5 verschillende sterktes te krijgen dus voor iedere koffie drinker de perfecte kop koffie.

Pluspunten

• Goede melkopschuimer
  • Diverse sterktes (wat je ook werkelijk proeft)
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de bonen op zijn

Ilze921 17-01-2018

geinig apparaatje

Mooie machine, rustige maar moderne uitstraling en maakt een stuk minder herrie als wat ik gewend ben. Doet wat hij moet doen en meer. Cappuccino en Latte Macchiato zijn goed te drinken. Bediening is makkelijk en overzichtelijk.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • rustige maar moderne uitstraling
  • tamelijk stil

Minpunten

• drupt wat na.

Boudewijn 11-01-2018

Snelle levering

Ik heb voor dit apparaat gekozen voor de gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit prijsverhouding.
Na goed de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen kon ik al snel genieten van een goede bak koffie.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display.

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken

Edwin 28-12-2017

Een jaar in bezit.

Koffie is prima en gemakkelijk te bedienen. Lekbakjes wel snel vol. Ik woon alleen, werk overdag en drink alleen savonds koffie 4 stuks.

Na 6 maanden liep de zetgtoep regelmatig vast en is het apparaat opgehaald. Na 4 dagen weer terug en nu na weer 6 maanden begint de zetgroep weer vastloopneigingen te vertonen. Dus nu 1 jaar in bezit en de zetgroep heeft zijn problemen bij de EQ3 ...... Nog 1 jaar garantie dus zal binnenkort wel weer naar Siemens terug gaan voor weer n nieuwe zetgroep ...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk

Minpunten

• Zetgroep
  • Lekbakjes snel vol.

Janny hildenbrant 28-11-2017

Geweldige koffiemachine

De koffie en de cappuccino is heerlijk.een druk op de knop. Fantastisch om zoveel gemak in huis te hebben.ik heb er niets op aan te merken. Voor mij een dikke 10!

Pluspunten

• Bediening
  • Schoonmaak

Wilfred 26-07-2018

Een kwalitatief hoogwaardige koffiemachine

Hij is gemakkelijk in te stellen en geeft een lekkere warme koffie, Cappuccino schuimt goed op. Het schoonmaken van het stoompijpje is heel simple en is niet hinderlijk. Met deze koffiemachine heeft Siemens een betaalbare machine op de markt gebracht welke voor bijna iedereen betaalbaar is. Topper.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Gemakkelijk in te stellen en Nederlandstalig
  • Gemakkelijk onderhoud
  • Bij probleem servicemonteur aan huis
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Veel geluid bij malen
  • Spoelen duurt vrij lang

heidi 18-07-2018

een schitterend koffie machine

Onze oude machine ook een Siemens was na 9 jaar defect en hebben niet getwijfeld over welk merk het zou worden.Het aanbod is reuze qua koffie machine,s Dus hebben we weer voor een Siemens gekozen.Maar wat een verschil met de vorige.Echt een pronkstuk op het aanrecht.En niet te vergeten heerlijke warme koffie

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • mooi design
  • warme en lekkere koffie
  • eenvoudige melk opschuimer

Minpunten

• mocht iets stiller zijn

Jan van Weezel 26-06-2018

PRIMA KOFFIE

Prima koffie, geen spijt van aankoop.
Ook de verschillende varianten zijn goed.
De koffietemperatuur is ook goed.

Nick Bouman 24-06-2018

fijne koffie machine

prijs kwaliteitsverhouding prima maakt erg lekkere koffie en diverse dranken makkelijk te maken, zoals cappuccino, latte macchiato ,café crema en espresso.

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • erg lekkere koffie

Minpunten

• kleine watertank

Gerard 24-06-2018

Espressoautomaat Siemens TI303203RW/02

Het apparaat pas een paar dagen in gebruik, maar tot nu toe geen tegenvallers ondervonden. Lekkere koffie- en melkproducten. Snel klaar en goed op temperatuur. Het geluid bij het malen valt best mee. Op de site bij Siemens staat dat er een Brita waterfilter in zit, maar dat is niet zo. Je kunt er wel zelf een kopen en dat er dan in monteren. Schoonmaken is heel eenvoudig. Vooral de melkopschuimer in het midden vind ik geniaal. Ik denk lang plezier te hebben van dit apparaat.

Pluspunten

• geen gehannes met slangetjes en melkreservoirs
  • sjieke vormgeving
  • technisch tot in detail doordacht

Minpunten

• geen gemalen koffie mogelijk
  • relatief klein waterreservoir