Siemens TI303203RW - Reviews

Kleur(en)
titanium
Kastontwerp
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 127 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Henk-Jan 12-08-2017

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Fred 26-06-2017

Lekkere hete kofiie

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Bert 01-11-2017

Mooi compact model, heerlijke koffie

Het apparaat is lekker compact en doet wat het moet doen, lekker koffie zetten. Maakt wel wat meer geluid tijdens het malen maar dat is het enigste wat ik als een gering nadeel kan benoemen.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • compact
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid bij malen
  • het spoelen bij uitschakelen

Hans Toevank 18-09-2017

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Brigitte 29-12-2016

Mooi apparaat

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

Kees 23-01-2018

Lekkere cappuccino

De melk wordt perfect opgeklopt dus heerlijke cappuccino, alleen jammer dat hij niet aangeeft als je bonen op zijn, smaken zijn in 5 verschillende sterktes te krijgen dus voor iedere koffie drinker de perfecte kop koffie.

Pluspunten

• Goede melkopschuimer
  • Diverse sterktes (wat je ook werkelijk proeft)
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de bonen op zijn

Edwin 28-12-2017

Een jaar in bezit.

Koffie is prima en gemakkelijk te bedienen. Lekbakjes wel snel vol. Ik woon alleen, werk overdag en drink alleen savonds koffie 4 stuks.

Na 6 maanden liep de zetgtoep regelmatig vast en is het apparaat opgehaald. Na 4 dagen weer terug en nu na weer 6 maanden begint de zetgroep weer vastloopneigingen te vertonen. Dus nu 1 jaar in bezit en de zetgroep heeft zijn problemen bij de EQ3 ...... Nog 1 jaar garantie dus zal binnenkort wel weer naar Siemens terug gaan voor weer n nieuwe zetgroep ...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk

Minpunten

• Zetgroep
  • Lekbakjes snel vol.

Janny hildenbrant 28-11-2017

Geweldige koffiemachine

De koffie en de cappuccino is heerlijk.een druk op de knop. Fantastisch om zoveel gemak in huis te hebben.ik heb er niets op aan te merken. Voor mij een dikke 10!

Pluspunten

• Bediening
  • Schoonmaak

Schrotenboer 02-02-2017

Goede koffiemachine

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

Gerard 21-02-2018

Heerlijke koffie keer op keer

De Siemens EQ3 ziet er modern uit. De installatie is simpel en de keuzemogelijkheden zijn voldoende. Met de juiste koffiebonen produceer je keer op keer een smakelijke bak cafe creme, cappuccino, latte machiato of een espresso.
Het apparaat doet snel zijn werk en de koffie is goed op temperatuur. Het apparaat kunt je uit zichzelf laten afsluiten van 15 minuten tot 4 uur, Bij het opstarten en afsluiten spoelt de machine zich.
Met het onlangs aangeschafte waterfilter smaakt de koffie zelfs nog beter. Een zachtere smaak is het resultaat.

Pluspunten

• smaak
  • vormgeving
  • geluid

Minpunten

• om de twee maanden waterfilter vervangen
  • extra kosten voor ontkalk en schoonmaak tabletten

Tessa 17-02-2018

Lawaai

Dit fantastische apparaat met veel mogelijkheden geeft heerlijke koffie. De herrie bij het malen van de bonen, vind ik bijna onacceptabel . Zou het graag met bijbetaling wel willen inruilen.

Pluspunten

• Heerlijke koffie’s

Minpunten

• Onacceptabele herrie bij het malen van de bonen.

Louwes 04-02-2018

Zeer makkelijk te bedienen

Geweldige machine, eenvoud ten voeten uit, stil en met een druk op de knop koffie op juiste temperatuur. Makkelijke bediening, duidelijke display en eenvoudig te reinigen , als opvolger van onze TK52001 geen spijt van de aankoop
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Han de Rijcke 28-01-2018

Makkelijk in gebruik

Makkelijk te bedienen apparaat, zet goede koffie. Reservoir is ook bij te vullen door losse deksel wat erg makkelijk is en de zetgroep gewoon via de voorkant te verwijderen is ook een verbetering tot bij de voorgaande modellen.
wel lastig dat bij het schoonmaken van het apparaat bij het aanraken van de display meteen van alles aan gaat.

Pluspunten

• waterreservoir navulbaar
  • zetgroep eenvoudig te verwijderen

Minpunten

• bij schoonmaken schakelt display snel in

Ilze921 17-01-2018

geinig apparaatje

Mooie machine, rustige maar moderne uitstraling en maakt een stuk minder herrie als wat ik gewend ben. Doet wat hij moet doen en meer. Cappuccino en Latte Macchiato zijn goed te drinken. Bediening is makkelijk en overzichtelijk.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • rustige maar moderne uitstraling
  • tamelijk stil

Minpunten

• drupt wat na.

anouk 14-01-2018

slecht melkschuim

een regelrechte miskoop als je graag cappuccino of latte drinkt. Melkopschuimer doet het vaker niet dan wel. Ging na 5 maanden al terug naar leverancier maar klacht is nog niet verholpen. Bij de loterij meer kans op prijs dan dat je kans hebt op goed melkschuim. Smaak van de koffie is wel goed. Maar dat is dan ook het enige pluspunt

Pluspunten

• goede smaak

Minpunten

• slecht of geen melkschuim
  • druppelt na
  • vaak bakjes reinigen

Boudewijn 11-01-2018

Snelle levering

Ik heb voor dit apparaat gekozen voor de gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit prijsverhouding.
Na goed de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen kon ik al snel genieten van een goede bak koffie.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display.

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken

Hans de Ruiter 10-01-2018

Mooie vormgeving

Mooie vormgeving, lekkere koffie, verschillende smaken, koffiesterkte is in te stellen,eenvoudige bediening, makkelijk schoon te maken en korting op het aankoopbedrag was van toepassing.

Hans Toevank 08-01-2018

Zet een heerlijke, aromatische kop koffie

De volautomatische koffie machine voldoet aan de verwachting, het zet een goede aromatische kop koffie en is makkelijk in onderhoud en gebruik.

Pluspunten

• Goede koffie
  • eenvoudig onderhoud

Minpunten

• Veel geluid tijdens het maalproces

Tobias 07-01-2018

Prima apparaat voor een prima prijs

Fijn en makkelijk te bedienen. Is eenvoudig in gebruik en is in te stellen naar wens. Geeft een prima kop koffie; ben er blij mee.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Stoompijpje druppelt lekker na

Maaike kole 07-01-2018

Hele mooie epresso machine

Een heel mooi en degelijk uitziend vol automatisch espresso apparaat voor koffie bonen en met afneembaar water reservoir makkelijk te bedienen met genoeg mogelijkheden voor espresso, latte, cappuccino warme melk en of warm water

Pluspunten

• veel keuzes
  • afneembaar water reservoir

Minpunten

• nog niet gevonden