Siemens TI303203RW - Reviews

Kleur(en)
titanium
Fabrikant kleur(en)
titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 141 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Henk-Jan 12-08-2017

Prima koffie, maar slechts één kop per keer

Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, zet prima koffie en lekkere cappuccino en latte machiato, met 'een' druk op de knop. Koffie is goed heet, en de sterkte is snel in te stellen.

Toch beveel ik het apparaat niet aan. Er zijn nl andere apparaten die hetzelfde doen, maar waar mijn minpuntjes niet voorkomen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten. Er zit op dit apparaat wel een knop voor twee koppen tegelijk, maar dan zet het apparaat simpelweg twee keer één kopje, en omdat er een dubbele uitloop is, krijg je dus twee keer een half kopje per uitloop. Dus sta je alsnog twee 'beurten' te wachten. Kan je net zo goed kop voor kop zetten... Daarbij is de uitloop bij mij niet gelijk, dus het ene kopje is voller dan het andere kopje. Omdat hij twee kopjes zet, maalt hij dus ook twee keer...

Omdat het melkpijpje gedurende het opschuimen in de melk staat, wordt dit uiteraard vies. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het pijpje niet meteen schoon te maken, ipv het te laten zitten. Dat betekent dat de cappuccino alweer redelijk koud is als ik klaar ben met het schoonmaken (melkschuim in water maken, en het pijpje afspoelen onder de kraan). De latte is heter, daar heb je niet het probleem van het koud worden.

Daarnaast vind ik het heel apart dat er zoveel water in de lekbak komt te staan. Ik heb dit aan Siemens gevraagd, en blijkbaar gooit het apparaat het water dat gebruikt wordt voor het spoelen, direct in de lekbak, en gaat dit niet via de uitloop (waar ik altijd een kopje onder heb staan). Ik moet dus altijd bij het weggooien van de gebruikte koffie, ook de lekbak legen.

De zetunit is heel makkelijk te verwijderen, en schoon te maken. Dat is absoluut een pluspunt. Ook de touchscreen bediening is prima, hoewel je nog wel eens denkt het apparaat aan te hebben gezet, maar toch nog een keer de juiste knop moet zoeken...

Pluspunten

• Onetouch koffie zetten, volautomatische cappuccino
  • Makkelijk schoonmaken zetunit

Minpunten

• Slechts één kopje per keer
  • melkpijpje schoonmaken duurt lang
  • Veel afvalwater in lekbak

Fred 26-06-2017

Lekkere hete kofiie

De eerste cappuccino viel even tegen maar lezen doet wonderen. Na bij het opschuimen van de melk de knop 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden, was het genieten. Een aandachtspunt is wel dat de melk tijdens het opschuimen erg hoog komt en zelfs (bij mij) overloopt, dat zal wel wennen zijn. Houdt hiermee rekening bij de keuze van het kopje.
Schuimen in de kop zelf ervaar ik als makkelijk al is het wel even zoeken in de kast naar het juiste kopje/beker.

Pluspunten

• De koffie temperatuur
  • Het bedieningsgemak
  • De instellingsmogelijkheden
  • Dat je kunt opschuimen in het kopje/de beker

Minpunten

• bij het opschuimen van de melk komt deze erg hoog

Anita 05-08-2017

Kan je gelijk de volgende cappucino maken of reinigd hij dan eerst?

Bert 01-11-2017

Mooi compact model, heerlijke koffie

Het apparaat is lekker compact en doet wat het moet doen, lekker koffie zetten. Maakt wel wat meer geluid tijdens het malen maar dat is het enigste wat ik als een gering nadeel kan benoemen.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • compact
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid bij malen
  • het spoelen bij uitschakelen

Hans Toevank 18-09-2017

Na de reininging volgt ontkalkingsbehandeling.

In de 2e fase van de reiniging (ontkalking) bij punt 9 onderhoudsboekje. "Calc 'n Clean knippert, calc 'n clean 1x kort aanraken (dus niet even vasthouden !) Dit is de enigste opmerking, verder is het een prima machine.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Bediening is goed

Minpunten

• onderhousboekje Calc 'n Clean tekst

Schrotenboer 02-02-2017

Goede koffiemachine

Het is een makkelijke en gebruiksvriendelijke machine. De koffie heeft een goede temperatuur. Wij hebben voor deze machine gekozen omdat deze een keramische molen heeft en dat heeft een langere levensduur. Ook waren er goede referenties over deze machine. Wij zijn zeer tevreden over deze koffiemachine.

Pluspunten

• Melkopschuimer is makkelijk schoon te maken
  • Koffie heeft een goede temperatuur

Brigitte 29-12-2016

Mooi apparaat

Deze koffiemachine is eenvoudig in gebruik, heeft een mooie vormgeving en de koffie smaakt goed.
Alles wat je wenst bij dit product.

Pluspunten

• Gebruik
  • Vormgeving

L. Nieuwenhuizen. 23-05-2018

Goed apparaat, duidelijk scherm, makkelijk te bedienen.

Het apparaat ziet er netjes uit. Spoelt automatisch. Lekker bakkie koffie. Goed ontwerp apparaat. Het lekbakje zit snel vol. Prijsverhouding t.o.v. andere volautomatische apparaten. Aan te raden product!

Hans de Ruiter 01-05-2018

Gebruiksgemak

Eenvoudig in gebruik, mooie vormgeving en de koffie sterkte is naar wens in te stellen.
Tot nog toe zijn wij zeer tevreden over dit apparaat

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Eenvoudig in gebruik
  • Moderne vormgeving

Minpunten

• Spoelen
  • Calc clean procedure

Kees 23-01-2018

Lekkere cappuccino

De melk wordt perfect opgeklopt dus heerlijke cappuccino, alleen jammer dat hij niet aangeeft als je bonen op zijn, smaken zijn in 5 verschillende sterktes te krijgen dus voor iedere koffie drinker de perfecte kop koffie.

Pluspunten

• Goede melkopschuimer
  • Diverse sterktes (wat je ook werkelijk proeft)
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de bonen op zijn

Ilze921 17-01-2018

geinig apparaatje

Mooie machine, rustige maar moderne uitstraling en maakt een stuk minder herrie als wat ik gewend ben. Doet wat hij moet doen en meer. Cappuccino en Latte Macchiato zijn goed te drinken. Bediening is makkelijk en overzichtelijk.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • rustige maar moderne uitstraling
  • tamelijk stil

Minpunten

• drupt wat na.

Boudewijn 11-01-2018

Snelle levering

Ik heb voor dit apparaat gekozen voor de gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit prijsverhouding.
Na goed de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen kon ik al snel genieten van een goede bak koffie.
Makkelijk te bedienen en duidelijk display.

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken

Edwin 28-12-2017

Een jaar in bezit.

Koffie is prima en gemakkelijk te bedienen. Lekbakjes wel snel vol. Ik woon alleen, werk overdag en drink alleen savonds koffie 4 stuks.

Na 6 maanden liep de zetgtoep regelmatig vast en is het apparaat opgehaald. Na 4 dagen weer terug en nu na weer 6 maanden begint de zetgroep weer vastloopneigingen te vertonen. Dus nu 1 jaar in bezit en de zetgroep heeft zijn problemen bij de EQ3 ...... Nog 1 jaar garantie dus zal binnenkort wel weer naar Siemens terug gaan voor weer n nieuwe zetgroep ...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk

Minpunten

• Zetgroep
  • Lekbakjes snel vol.

Janny hildenbrant 28-11-2017

Geweldige koffiemachine

De koffie en de cappuccino is heerlijk.een druk op de knop. Fantastisch om zoveel gemak in huis te hebben.ik heb er niets op aan te merken. Voor mij een dikke 10!

Pluspunten

• Bediening
  • Schoonmaak

Miriam Pendjol 19-06-2018

Heel erg duidelijke aanwijzigingen

Heb hier voor gekozen want hou van hoede lekkere koffie en cappuccino en de uitstraling van t apparaat sprak mij gelijk aan

Pluspunten

• Altijd verse koffie
  • Makelijk bedienbaar
  • Makkelijke reiniging
  • Mooi design apparaat

Minpunten

• Jammer dat het pijpje boor stomen beetje los zit

Diegoist 10-06-2018

Ben weer voorzien van lekkere koffie

Kan weer lekker snel en simpel een kopje koffie zetten. Mocht ik een cappuccino willen ook super simpel. Schoonhouden, automatisch!! geweldig. Oh ja, van lekkere milde koffie tot sterke koffie.

Pluspunten

• Lekkere koffie smaak, zelfs bij heel sterk
  • Simpel te gebruiken
  • Lekker genieten

Minpunten

• Waterreservoir aan de achterkant
  • Verder nog geen andere minpunten

Angela 09-06-2018

In eerste instantie prima apparaat

In eerste instantie vond ik dit een prima apparaat maar ben nu na een half jaar toch minder tevreden.
Als ik niet direct de calc'n clean uitvoer dan loopt het apparaat vast in het reinigingsprogramma op het moment dat ik het wel doe.

Pluspunten

• Goede koffie en varianten

Minpunten

• Loopt vast in reinigingprogramma na uitstel
  • Maakt relatief veel geluid

Jeffrey 08-06-2018

Fantastische machine! Heel erg blij net mijn keuze!

De machine nu een aantal weken in huis en nog geen dag spijt van gehad! Allereerst staat de machine prachtig op het aanrecht. Design is erg goed en neemt niet al te veel ruimte in!

Verder is de machine relatief stil en is de touchscreen erg goed in gebruik!
Erg tevreden ben ik over de temperatuur van de koffie! Die is boven verwachting goed! Ook de temperatuur die bereikt wordt bij het opschuiven van melk uit de koelkast!
Want dat is toch echt het paradepaardje van deze machine! Het innovatieve melkpijpje! Geen gedoe met melkcontainers, slangetjes spoelen etc. Simpelweg je mok of glas vullen met melk, het melkpijpje erin schuiven en een keuze maken tussen je favoriete koffiespecialiteiten! De machine doet de rest en zet er een heerlijke cappuccino of macciato mee! Na het opschuimen het melkpijpje eenvoudig loshalen en schoonspoelen onder de kraan!

Dankzij de vele opties, en mogelijkheden om de koffies aan te passen aan je eigen smaak, geniet ik sinds de aanschaf iedere avond weer van de lekkerste koffie en specialiteiten maar dan thuis op de bank! Super!

• Warme koffie!
  • Innovatief melkpijpje
  • Touch screen display
  • Intern Reiniging en ontkalkings programma!

Minpunten

• Nog niet ontdekt!

jeroen 02-06-2018

lekkere koffie

Espressomachine net gekocht en in gebruik genomen , eerste indruk is goed. Duidelijke handleiding en heerlijke koffie.

Pluspunten

• opschuimer
  • afstelling sterkte van de koffie
  • stil

Minpunten

• geen eerste brita filter bijgevoegd

Geert 31-05-2018

Koffiezetmachine

Om weer lekkere koffie te drinken met versgemalen koffiebonen en kopje voor kopje , er word niets meer weggegooid, en het smaakt elke keer weer lekker.

wout 23-05-2018

koffiezetter

Ik heb deze koffie machine gekocht omdat het een eenvoudige machine is die de koffiebonen maalt en goede en warme koffie zet. Voldoende instel mogelijkheden voor de sterkte en de hoeveelheid koffie.

Pluspunten

• makelijke bediening
  • goede koffie smaak