Krups Dolce Gusto Genio II KP1608 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Genio II KP1608 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Irene 26-07-2020

Veel koffie blijft achter in koffiecups

Sinds een maand in mijn bezit. Op zich is het een fijn apparaat, de smaak is goed.
Wat ik jammer en storend vind is dat er veel koffie achter blijft in het koffie-cupje.
Als het kopje/de beker gevuld is, dan haal ik het koffiecupje uit het apparaat, klop vervolgens het cupje op het aanrecht zodat de koffie in het cupje "los" komt en doe het weer terug in het apparaat. Doe de hendel naar beneden en zie dat er nog veel koffie uitkomt. Dit herhaal ik een paar keer totdat er geen koffie meer uit het cupje komt. Hierdoor krijgt mijn kop koffie nog meer smaak en is mijn kopje/beker beter gevuld. Maar het is wel een gedoe om dat telkens te doen. Aan de andere kant is het zonde dat er zoveel koffie achterblijft en weggegooid wordt. Wat dat betreft is een kop koffie met Senseo makkelijker klaargemaakt.

Pluspunten

• Goede smaak

Minpunten

• Er blijft veel koffie achter in cupje

Pieter73 03-06-2017

Echt een lekkere kop koffie, geweldig!

Dit is onze eerste Dolce Gusto en geen moment spijt van. We hebben ook een snelfilterapparaat, maar die gebruiken we als er visite is. De Genio 2 heb ik puur voor mezelf gekocht omdat mijn vrouw geen koffie drinkt en ik dan best iets meer wil betalen voor een goed kopje koffie. En eerlijk gezegd vind ik de Lungo van D.G. lekkerder dan als de koffie uit de snelfilterapparaat (roodfilter D.E.).

Het apparaat zelf voelt lekker zwaar aan en blijft mooi op zijn plek. Hij is ook heel snel op temperatuur en is je kopje koffie snel gezet. Verder is hij helemaal automatisch en schakelt hij ook na 5 minuten automatisch uit.

Ik zou hem iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Uitstekende koffie (Lungo)
  • Heel degelijk en niet licht
  • Is snel op temperatuur en dus zo gezet.

Minpunten

• Cups wat duurder, maar de koffie is ook uitstekend

J. Ramakers 28-12-2016

Koffie app

Dit is een koffie app dat ik gekocht heb voor cado te doen, zelf heb ik ook zo,n app en meer dan 1 jaar in mijn bezit. Ik vind het een fijn app. Makkelijk en snel klaar. Een nadeel is dat je niet in alle supermarkten de padjes kunt krijgen. Verder vind ik het watertankje wat moeilijk los gaan verder is het een goed app. Een nadeel van de winkel is dan weer dat het app voor een lagere prijs wordt aangeprezen kom je aan de kassa is het veel duurder je kunt dan wel weer geld terug krijgen maar dat moet je aanvragen. Vind dat een rompslomp. Maar met het app is niets mis. Goede keuze

Pluspunten

• Bediening
  • Snel warm
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Waterreservoir
  • Verkrijgbaarheid koffiepads

marije157 22-06-2015

Een heel fijn apparaat. Zelf geen koffiedrinker, maar de cappuccino en de latte macchiato zijn erg lekker.
We hebben de zwarte, erg jammer dat er een knalrood snoer aan vast zit.
Wat we wel missen is een indicator als het waterreservoir leeg is en of een automatische stop. De Dolce Gusto blijft aanzuigen terwijl er geen water meer in zit.

Elise 24-10-2015

Hoi Marije, het rode snoer vind/vond ik ook vreselijk! Ik heb hem met een permanent marker (Edding 500, Bruna 3.95) perfect zwart gekleurd, prima! Succes, groetjes Elise