Miele CM 6350 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Aantal kopjes per keer

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Linda 13-12-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig de lekkerste koffie!

Van Miele heb ik de grafietgrijze CM 6350 vrijstaande koffiemachine gekregen om te testen. Mijn ervaringen en indrukken van dit apparaat:
De CM6 is een prachtig apparaat om te zien, zeker in de grafietgrijze kleur. Het apparaat is compacter dan ik verwacht had, en door de afgeronde hoeken oogt deze nog kleiner! Verder zit het apparaat mooi en slim in elkaar en ziet het er allemaal strak uit. Mede dankzij de tiptoetsen, waardoor het allemaal een glad geheel blijft. Persoonlijk vind ik echte knopjes altijd iets prettiger werken vanwege de feedback die je daarbij krijgt, maar de tiptoetsen werken verrassend fijn, snel en nauwkeurig. Alleen blindelings bedienen is er niet bij hierdoor, want je weet nooit of je vinger op de goede plek houdt wanneer je niet kijkt.
Buiten het tip-toetsen beschikt de CM6 over tal van slimmigheden en mooie eigenschappen:
- Buiten een standaard kop koffie kan de CM6 een flinke variëteit aan dranken maken. Zo heb je de keuze uit o.a. espresso, cappuccino, latte macchiato, ristretto en koffie verkeerd. Maar je kan ook warm water zetten voor een kopje thee op de perfecte temperatuur of met de cappuccinatore warme melk of romig melkschuim maken, wat ideaal is voor een heerlijke mok warme chocolademelk!
- Dankzij de OneTouch en OneTouch for Two functie kan je na één druk op de knop een van een enkele of dubbele koffie-specialiteit - zoals cappuccino of Latte Macchiato – genieten.
- Ook is er de mogelijkheid om tot 8 koppen koffie tegelijkertijd te laten zetten en zo een kan koffie te vullen. Handig met verjaardagen!
- Je kan tal van parameters aanpassen voor je kopje koffie om ‘m precies zo te maken als jij ‘m wilt. En het belangrijkste: deze instellingen kan je opslaan onder je eigen profiel! Zo kan je o.a. de maalgraad van de bonen, de hoeveelheid bonen die gemalen wordt, de temperatuur van het water en de hoeveelheid water per kopje aanpassen.
- Er is een extra reservoir om gemalen koffie in toe doen voor het zetten van bijvoorbeeld caffeïne-vrije koffie.
- Bovenop het apparaat bevindt zich een plateau met een verwarmingselement om kopjes voor te verwarmen of je koffie zelfs iets langer warm te houden. Dit verbruikt uiteraard wel wat extra energie, maar is echt een functie om te gebruiken met visite, of als je even wil pronken met je koffieapparaat.
- Extra energie besparen kan door middel van de ECO-stand waarmee het apparaat alleen opwarmt nadat de opdracht voor een bereiding is gegeven. Het duurt hierdoor uiteraard wel iets langer voordat je kopje klaar is, maar zeker wanneer je slechts een enkel kopje per dag zet is dit een handige functie.
- BrilliantLight is een leuke feature van het apparaat die je kopje koffie verlicht. Vooral ’s ochtends fijn nu het lang donker is.
- De machine heeft ook een timer functie waarmee je kan instellen wanneer het koffieapparaat zichzelf in- en uitschakelt. Helaas is het niet mogelijk om ‘m ook zelfstandig bij het inschakelen direct een kop koffie te laten zetten zodat je ’s ochtends direct opstaat met de geur van je vers gezette kopje koffie. Deze functie gebruik ik zelf niet, ik zet het apparaat gewoon aan wanneer ik ‘m wil gebruiken, maar ik kan de voordelen er van zeker inzien.
- Om het apparaat schoon en goed werkend te houden heeft het apparaat automatisch spoelen functies, kunnen veel componenten zoals het water- en afvalreservoir in de vaatwasser gereinigd worden en zijn alle componenten gemakkelijke bereik- en uitneembaar.
In gebruik:
Zoals al eerder gemeld gaat het bedienen van het apparaat via de tiptoetsen gemakkelijk en snel. Dit wordt geholpen doordat het menu, ondank de vele instellingsmogelijkheden, logisch, overzichtelijk en intuïtief in elkaar zit. De gebruiksaanwijzing heb ik voor de bediening nooit opengeslagen en ik heb eigenlijk nooit hoeven zoeken naar een instelling. Wat dat betreft is het plug-and-play!
Het zetten van een kop koffie kan letterlijk met een druk op de knop, maar je hebt ook de optie om tig parameters aan te passen aan jouw wensen. Dit opende echt een nieuwe koffiewereld voor me! Een kop koffie was een kop koffie voor mij. Natuurlijk proefde ik wel verschillen tussen een goede en slechte, sterke en slappe, verse en oude kop koffie enzo, maar met de CM6 heb ik tal van nuances leren ontdekken. Je kan echt je kopje koffie exact maken zoals jij ‘m (op dat moment) het lekkerst vindt! Ja, het kost wel wat tijd en probeer-kopjes om dat echt perfecte kopje te creëren, want je kan zoveel instellen, maar als je ‘m dan voor elkaar hebt kan je ‘m gelukkig opslaan in je eigen profiel en is ie vervolgens zo opnieuw te zetten! En dan smaakt ie ook daadwerkelijk elke keer hetzelfde. Zolang je dezelfde bonen gebruikt natuurlijk. Maar geen twijfel dat je na wat ervaring de parameters snel aan kan passen om ‘m ook met andere bonen exact zo te krijgen zoals jij ‘m wil.
Wat me allerzins meeviel was de hoeveelheid geluid die het apparaat maakt. Zeggen dat ie fluisterstil is, gaat te ver, want het malen hoor je nu eenmaal goed. Maar hij is aanmerkelijk stiller dan het espressoapparaat dat m’n ouders hebben staan. Desondanks kan de hoeveelheid geluid af en toe wel storend. In stilte een kopje koffie zetten is er niet bij.
Gezien ik een cappuccino en latte macchiato liefhebster ben, was ik enorm blij met de mogelijkheid een melkreservoir (welke meegeleverd wordt) aan te sluiten. En als meegekregen tip bleek dit ook ideaal te zijn om warme chocolademelk mee te maken. De chocolade(poeder) kan niet direct in het apparaat, maar het is echt heerlijk met de opgeklopte melk!
Het nadeel is dat het gebruik van melk het nodige schoonhoudwerk oplevert. Het apparaat spoelt zichzelf automatisch schoon (wat het naar mijn mening soms zelfs iets te snel of vaak doet), maar met name het melkslangetje moet je niet vergeten nog eens extra schoon te maken om (bedorven) melkresten te voorkomen.
Sowieso vereist een apparaat als dit meer onderhoudt dan zeg een Senseo. Gelukkig zijn alle componenten eenvoudig het apparaat te nemen en te reinigen, het kost enkel wat meer tijd en werk dan bij de eerdergenoemde Senseo. Maar daar krijg je dan wel aanzienlijk lekkerdere koffie voor terug, en dat voordeel weegt ruimschoots op tegen dit nadeel!

• Eenvoudige, inuïtieve bediening
  • Koffie- en instelmogelijkheden
  • Je persoonlijke kopje koffie opslaan
  • Apart aan te sluiten melkreservoir

Minpunten

• Niet fluisterstil
  • Vergt meer onder- en schoonhoudwerk dan een Senseo
  • Blindelings bedienen niet mogelijk door tiptoetsen

Miele vrijstaande koffiemachine CM6 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Een geweldig slim apparaat

Deze koffie machine werkt super makkelijk, op een simpele manier een keuze voor vele soorten heerlijke koffie maken via de tip toetsen .
De machine spoelt na ieder gebruik zijn leidingen zodat het allemaal hygienisch schoon blijft . Geeft op tijd aan wanneer hij ontvet moet worden of ontkalkt wat dan ook weer simpel gaat met een tablet en een reiniging programma.

Pluspunten

• snel
  • veel keuze in koffie
  • zelf reinigend

ria 04-09-2017 Product paar maanden in bezit

om te zien een mooie machine,

voor dit product gekozen vanwege de uitstraling en afmeting. Machine is erg duur voor de mogelijkheden, na stand-by moet je 2x drukken voordat er koffie gezet kan worden. Valt erg tegen
ik ben beter gewend van Miele
Wij gaan een andere machine aanschaffen.

Pluspunten

• uitstraling

Minpunten

• klein afvalbakje,
  • klep waterreservoir sluit niet
  • gebruikt erg veel bonen
  • geen verlicht bedieningsscherm
  • geeft niet aan 'koffie bijvullen'

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Ria, jammer om te horen en te zien dat u zoveel minpunten op te merken heeft aan de CM 6350. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl zodat we contact met u op kunnen nemen om dit verder te bespreken?

Alvast bedankt.

Miele Webcare

wouter 21-04-2017 Product paar weken in bezit

heerlijke koffie

heerlijke koffie en cappuccino komt er uit,
en Latte macchiato
gemakkelijk schoon te houden
geen ingewikkeld schoon maken met de melk
een heerlijk apparaat

Angelique 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

fijn apparaat, je hebt veel opties voor 'n lekker kop koffie

Ik heb het apparaat pas enkele dagen, maar vind het makkelijk in gebruik en onderhoud. De opties maken een kop koffie heerlijk, alleen had de tempratuur van mij warmer gemogen. Ik vind de koffie niet warm genoeg, terwijl het op de maximale tempratuur stand staat. Dat is voor nu ook het enigste nadeel.

Pluspunten

• veel opties
  • lekkere koffie
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk om schoon te maken

Minpunten

• tempratuur, niet zo warm

Luc 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig toestel

De keuze van dit apparaat was vanwege de grote keuze van bereidingen, het design en de verschillende gebruikersprofielen.
Het toestel heeft een eenvoudige menustructuur en is heel vlot aanpasbaar op allerlei parameters.
Het enige minpunt is dat de sfeerverlichting niet continu kan blijven branden, het zou mooi zijn dat de verlichting ook in uit stand zou kunnen branden.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Handig in gebruik
  • Gebruik gemalen koffie
  • Eenvoudige reiniiging melkleidingen
  • Meerdere gebruikersprofielen

Minpunten

• De sfeerverlichting is niet afzonderlijk regelbaar

J.B. ter Horst 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Het scherm is goed te lezen

Als men in de keuken een lichtbron boven de koffiemachine heeft zitten dan ziet men het
display moeilijk. Dat is dan ook alles. Verder een prima machine.

Minpunten

• geen verlichte display

Joury 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige koffiemachine

De machine is echt een eyecatcher in de keuken.
Goed over nagedacht op veel vlakken.
Elke kop koffie is heerlijk van smaak.
Machine spoelt alle leidingen goed schoon met water en stoom.
Een apart goed afgesloten melk reservoir.
De keuze om 2 koppen tegelijk te maken is geweldig.
Onwijs veel verschillende koppen koffie.
De mogelijkheid om een pot te zetten.
Kop heet water of warme melk behoort ook tot de mogelijkheden.
Je kan ook bij Miele langs gaan voor instructies en testen, een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Elke kop koffie is heerlijk van smaak
  • Veel koffie soorten
  • Makkelijk instelbaar
  • Makkelijk schoon te maken (doet deels zelf)

Minpunten

• geen minpunten