Miele CM 6350 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 6350 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Eric1403 02-04-2022

Waar is de klantgerichtheid van Miele gebleven

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Mijn eerste Miele espressomachine CM6310 begaf het na 3 jaar. In overleg met Miele mocht ik een nieuwe machine uitkiezen, wel met bijbetaling. Dat is op zich niet heel servicegericht, maar ook niet onredelijk.

De nieuwe CM6350 ging ook na 3 jaar stuk, met exact hetzelfde issue. Omdat Miele de reparatieservice inmiddels had uitbesteed aan een externe partij, bleef van de Miele service weinig meer over. De reparatie bleek kostbaar, de communicatie met Miele en met deze reparatiedienst was dramatisch slecht. Na ruim twee maanden gesteggel en een sommatie van mijn kant om te reageren kwam Miele uiteindelijk met 50% korting op de reparatiekosten.

Na deze reparatie is mijn machine nu weer bijna overleden. Ik heb Miele gebeld over het beleid omtrent garantie op reparatie. Ik moest over de reparatievoorwaarden maar contact opnemen met de externe partij. En om het af te maken kreeg ik de filosofische uitsmijter: "Tja, dingen gebeuren, de zon kan niet altijd schijnen".

Wow. We hebben het hier over machines in de range van €1200-€1500 en dit is de service die blijkbaar bij die prijsklasse hoort.

Ik heb destijds bewust gekozen voor Miele, omdat ik heel tevreden ben over mijn Miele wasmachine, wasdroger en stofzuiger. De espressomachines daarentegen kan ik alleen maar afraden: duur in aanschaf, nog duurder in de praktijk en absoluut niet duurzaam.

Pluspunten

• Koffie was lekker
  • Design is fraai

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Snel defect
  • Daardoor duur in onderhoud
  • Zeer slechte customer service

J scherpenzeel 23-03-2021

Miele koffiemachine CM6350

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Zet heerlijke cappuccino, maar erg storingsgevoelig. Net na de garantieperiode van 2 jaar een defect en de kosten waren € 249.-. Na een half jaar weer een defect. Dit keer ivm garantie geen kosten. Nu de machine 3,5 jaar oud is weer defect en de kosten nu € 279,-.
Totale reparatiekosten in 3,5 jaar dus al € 528,-!

Pluspunten

• Heerlijke koffie/cappuccino

Minpunten

• Zeer storingsgevoelig
  • Daardoor hoge kosten

Hans de Kok 24-06-2020

Service/ koffiemachine extreem duur

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Wij heben de voorloper hiervan gekocht. Werkte goed. Na jaren haperde de machine. Total care besteld, 1jaar garantieop de machine. Circa 260 euro. Na7 maanden melkschuim haperde. Garantie service besteld. 2 plastic deeltjes vervangen. Tot onze verbazing zaten de plastic deeltjes niet in de garantie. Nog een keer circa 110 euro betaald voor stukjes giet plastic. Dus extreem hoge service kosten

Minpunten

• Service en garantie: duur en slecht

Gert 18-04-2020

Storingsgevoelig en daardoor veel extra kosten

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

We hebben alle apparaten in huis van Miele (wasmachine, wasdroger etc.) en zijn fervent Miele aanhanger en zeer tevreden. Echter, de koffiemachine die we enkele jaren geleden hebben gekocht blijkt storingsgevoelig waardoor we inmiddels erg veel extra kosten hebben moeten maken. Het filtersysteem is al een keer vervangen, het maalmechanisme is al een keer defect geweest. Elke keer weer een monteur van Miele, wat leidt tot veel extra kosten. Dat zou niet moeten kunnen bij een machine in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Heerlijke koffie

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Aanschafprijs best fors

HenkC 16-02-2019

Uitstekende koffie

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Na diverse automaten (o.a. Saeco / Siemens) is dit het beste apparaat tot nu toe.
De zetgroep is vele malen stabieler dan de vorige apparaten (bijna geen water in het afval bakje).
Het reinigen van de zetgroep is (daardoor) veel sneller en eenvoudiger uit te voeren.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Goede capuccino
  • Weinig water in het afval bakje
  • Erg degelijk

Minpunten

• Geen verlichting van het menu

Stephan 17-02-2018

prima koffie volautomaat

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Ik kocht deze koffie vol-automaat vandaag kan niet veel over de kwaliteit zeggen. hoewel ik denk dat dit bij Miele wel goed zit.
hiervoor had ik de Siemens EQ 6 700 series, die zag er mooi uit maar hield geen stand. 1,5 jaar.
wat ik sterk van De Miele vind is de temperatuur van de koffie die je goed kunt instellen en warm is ook echt warm en heet is heet. het menu is wat wennen omdat er eigenlijk 3 zijn dus je moet even wennen waar je welke instellingen kunt vinden.
de display is helder en duidelijk.
ik lees wel eens dat het zetten van koffie wat lang duurt maar ik vond dat van de Siemens ook en daar ben ik aan gewend cappuccino duurt 120 seconden. goed bereidt kost even tijd :-)
wat ik van dit model mis is het gebrek aan verlichting achter de soft touch knoppen. je hebt dus normaal licht nodig om te zien waar je op drukt.de verlichting onder de uitloop blijft wel branden dat is wel prettig ook sfeervol in de keuken. tot het toestel in de eco mode gaat dan stopt de verlichting en het display maar met één druk op een knop is hij snel weer klaar voor een uitstekend kopje koffie.
vind het toestel ook wat plastic en had van mij wel meer R.V.S. aan mogen zitten, smaken verschillen.
nu enkele uren in bezit maar ga met vertrouwen de toekomst in met dit toestel.

Pluspunten

• goede koffie smaaak
  • smaakvol ontwerp
  • ruim reservoir voor bonen
  • 2 producten simultaan bereidt.
  • gebruikersprofielen

Minpunten

• is iets duurder dan andere merken.
  • geen verlichting in de knoppen

Chanel 28-11-2017

Hij doet wat hij moet doen , een echte aanrader !

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Koop je iets van Miele dan krijg je altijd kwaliteit is mijn ervaring !
Ik heb deze koffiemachine gekocht omdat hij tip toetsen heeft, je kunt je eigen instellingen invoeren zelfs op je eigen naam , de koffie is overheerlijk !!!!!
Alle koffie die je kunt maken is overheerlijk Het theewater is ook kokend heet. Je kunt er warme melk uithalen , super !!!
Het toestel geeft zelf aan in het scherm wanneer hij ontkalkt moet worden en wat je moet doen, makkelijker kan het niet zijn !!
Ik vind het een echte aanrader !!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Spoelt na elk kopje de leidingen door
  • Geeft in display aan wat je moet doen
  • Het weekt via tip toets
  • Je kiest welke koffie je wilt

Minpunten

• Verlichting display in de avond

ria 04-09-2017

om te zien een mooie machine,

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

voor dit product gekozen vanwege de uitstraling en afmeting. Machine is erg duur voor de mogelijkheden, na stand-by moet je 2x drukken voordat er koffie gezet kan worden. Valt erg tegen
ik ben beter gewend van Miele
Wij gaan een andere machine aanschaffen.

Pluspunten

• uitstraling

Minpunten

• klein afvalbakje,
  • klep waterreservoir sluit niet
  • gebruikt erg veel bonen
  • geen verlicht bedieningsscherm
  • geeft niet aan 'koffie bijvullen'

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Ria, jammer om te horen en te zien dat u zoveel minpunten op te merken heeft aan de CM 6350. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl zodat we contact met u op kunnen nemen om dit verder te bespreken?

Alvast bedankt.

Miele Webcare

wouter 21-04-2017

heerlijke koffie

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

heerlijke koffie en cappuccino komt er uit,
en Latte macchiato
gemakkelijk schoon te houden
geen ingewikkeld schoon maken met de melk
een heerlijk apparaat

Angelique 18-01-2017

fijn apparaat, je hebt veel opties voor 'n lekker kop koffie

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Ik heb het apparaat pas enkele dagen, maar vind het makkelijk in gebruik en onderhoud. De opties maken een kop koffie heerlijk, alleen had de tempratuur van mij warmer gemogen. Ik vind de koffie niet warm genoeg, terwijl het op de maximale tempratuur stand staat. Dat is voor nu ook het enigste nadeel.

Pluspunten

• veel opties
  • lekkere koffie
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk om schoon te maken

Minpunten

• tempratuur, niet zo warm

Luc 18-01-2017

Geweldig toestel

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

De keuze van dit apparaat was vanwege de grote keuze van bereidingen, het design en de verschillende gebruikersprofielen.
Het toestel heeft een eenvoudige menustructuur en is heel vlot aanpasbaar op allerlei parameters.
Het enige minpunt is dat de sfeerverlichting niet continu kan blijven branden, het zou mooi zijn dat de verlichting ook in uit stand zou kunnen branden.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Handig in gebruik
  • Gebruik gemalen koffie
  • Eenvoudige reiniiging melkleidingen
  • Meerdere gebruikersprofielen

Minpunten

• De sfeerverlichting is niet afzonderlijk regelbaar

J.B. ter Horst 19-12-2016

Het scherm is goed te lezen

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Als men in de keuken een lichtbron boven de koffiemachine heeft zitten dan ziet men het
display moeilijk. Dat is dan ook alles. Verder een prima machine.

Minpunten

• geen verlichte display

Linda 13-12-2016

Eenvoudig de lekkerste koffie!

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Van Miele heb ik de grafietgrijze CM 6350 vrijstaande koffiemachine gekregen om te testen. Mijn ervaringen en indrukken van dit apparaat:
De CM6 is een prachtig apparaat om te zien, zeker in de grafietgrijze kleur. Het apparaat is compacter dan ik verwacht had, en door de afgeronde hoeken oogt deze nog kleiner! Verder zit het apparaat mooi en slim in elkaar en ziet het er allemaal strak uit. Mede dankzij de tiptoetsen, waardoor het allemaal een glad geheel blijft. Persoonlijk vind ik echte knopjes altijd iets prettiger werken vanwege de feedback die je daarbij krijgt, maar de tiptoetsen werken verrassend fijn, snel en nauwkeurig. Alleen blindelings bedienen is er niet bij hierdoor, want je weet nooit of je vinger op de goede plek houdt wanneer je niet kijkt.
Buiten het tip-toetsen beschikt de CM6 over tal van slimmigheden en mooie eigenschappen:
- Buiten een standaard kop koffie kan de CM6 een flinke variëteit aan dranken maken. Zo heb je de keuze uit o.a. espresso, cappuccino, latte macchiato, ristretto en koffie verkeerd. Maar je kan ook warm water zetten voor een kopje thee op de perfecte temperatuur of met de cappuccinatore warme melk of romig melkschuim maken, wat ideaal is voor een heerlijke mok warme chocolademelk!
- Dankzij de OneTouch en OneTouch for Two functie kan je na één druk op de knop een van een enkele of dubbele koffie-specialiteit - zoals cappuccino of Latte Macchiato – genieten.
- Ook is er de mogelijkheid om tot 8 koppen koffie tegelijkertijd te laten zetten en zo een kan koffie te vullen. Handig met verjaardagen!
- Je kan tal van parameters aanpassen voor je kopje koffie om ‘m precies zo te maken als jij ‘m wilt. En het belangrijkste: deze instellingen kan je opslaan onder je eigen profiel! Zo kan je o.a. de maalgraad van de bonen, de hoeveelheid bonen die gemalen wordt, de temperatuur van het water en de hoeveelheid water per kopje aanpassen.
- Er is een extra reservoir om gemalen koffie in toe doen voor het zetten van bijvoorbeeld caffeïne-vrije koffie.
- Bovenop het apparaat bevindt zich een plateau met een verwarmingselement om kopjes voor te verwarmen of je koffie zelfs iets langer warm te houden. Dit verbruikt uiteraard wel wat extra energie, maar is echt een functie om te gebruiken met visite, of als je even wil pronken met je koffieapparaat.
- Extra energie besparen kan door middel van de ECO-stand waarmee het apparaat alleen opwarmt nadat de opdracht voor een bereiding is gegeven. Het duurt hierdoor uiteraard wel iets langer voordat je kopje klaar is, maar zeker wanneer je slechts een enkel kopje per dag zet is dit een handige functie.
- BrilliantLight is een leuke feature van het apparaat die je kopje koffie verlicht. Vooral ’s ochtends fijn nu het lang donker is.
- De machine heeft ook een timer functie waarmee je kan instellen wanneer het koffieapparaat zichzelf in- en uitschakelt. Helaas is het niet mogelijk om ‘m ook zelfstandig bij het inschakelen direct een kop koffie te laten zetten zodat je ’s ochtends direct opstaat met de geur van je vers gezette kopje koffie. Deze functie gebruik ik zelf niet, ik zet het apparaat gewoon aan wanneer ik ‘m wil gebruiken, maar ik kan de voordelen er van zeker inzien.
- Om het apparaat schoon en goed werkend te houden heeft het apparaat automatisch spoelen functies, kunnen veel componenten zoals het water- en afvalreservoir in de vaatwasser gereinigd worden en zijn alle componenten gemakkelijke bereik- en uitneembaar.
In gebruik:
Zoals al eerder gemeld gaat het bedienen van het apparaat via de tiptoetsen gemakkelijk en snel. Dit wordt geholpen doordat het menu, ondank de vele instellingsmogelijkheden, logisch, overzichtelijk en intuïtief in elkaar zit. De gebruiksaanwijzing heb ik voor de bediening nooit opengeslagen en ik heb eigenlijk nooit hoeven zoeken naar een instelling. Wat dat betreft is het plug-and-play!
Het zetten van een kop koffie kan letterlijk met een druk op de knop, maar je hebt ook de optie om tig parameters aan te passen aan jouw wensen. Dit opende echt een nieuwe koffiewereld voor me! Een kop koffie was een kop koffie voor mij. Natuurlijk proefde ik wel verschillen tussen een goede en slechte, sterke en slappe, verse en oude kop koffie enzo, maar met de CM6 heb ik tal van nuances leren ontdekken. Je kan echt je kopje koffie exact maken zoals jij ‘m (op dat moment) het lekkerst vindt! Ja, het kost wel wat tijd en probeer-kopjes om dat echt perfecte kopje te creëren, want je kan zoveel instellen, maar als je ‘m dan voor elkaar hebt kan je ‘m gelukkig opslaan in je eigen profiel en is ie vervolgens zo opnieuw te zetten! En dan smaakt ie ook daadwerkelijk elke keer hetzelfde. Zolang je dezelfde bonen gebruikt natuurlijk. Maar geen twijfel dat je na wat ervaring de parameters snel aan kan passen om ‘m ook met andere bonen exact zo te krijgen zoals jij ‘m wil.
Wat me allerzins meeviel was de hoeveelheid geluid die het apparaat maakt. Zeggen dat ie fluisterstil is, gaat te ver, want het malen hoor je nu eenmaal goed. Maar hij is aanmerkelijk stiller dan het espressoapparaat dat m’n ouders hebben staan. Desondanks kan de hoeveelheid geluid af en toe wel storend. In stilte een kopje koffie zetten is er niet bij.
Gezien ik een cappuccino en latte macchiato liefhebster ben, was ik enorm blij met de mogelijkheid een melkreservoir (welke meegeleverd wordt) aan te sluiten. En als meegekregen tip bleek dit ook ideaal te zijn om warme chocolademelk mee te maken. De chocolade(poeder) kan niet direct in het apparaat, maar het is echt heerlijk met de opgeklopte melk!
Het nadeel is dat het gebruik van melk het nodige schoonhoudwerk oplevert. Het apparaat spoelt zichzelf automatisch schoon (wat het naar mijn mening soms zelfs iets te snel of vaak doet), maar met name het melkslangetje moet je niet vergeten nog eens extra schoon te maken om (bedorven) melkresten te voorkomen.
Sowieso vereist een apparaat als dit meer onderhoudt dan zeg een Senseo. Gelukkig zijn alle componenten eenvoudig het apparaat te nemen en te reinigen, het kost enkel wat meer tijd en werk dan bij de eerdergenoemde Senseo. Maar daar krijg je dan wel aanzienlijk lekkerdere koffie voor terug, en dat voordeel weegt ruimschoots op tegen dit nadeel!

• Eenvoudige, inuïtieve bediening
  • Koffie- en instelmogelijkheden
  • Je persoonlijke kopje koffie opslaan
  • Apart aan te sluiten melkreservoir

Minpunten

• Niet fluisterstil
  • Vergt meer onder- en schoonhoudwerk dan een Senseo
  • Blindelings bedienen niet mogelijk door tiptoetsen

Joury 07-12-2016

Geweldige koffiemachine

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

De machine is echt een eyecatcher in de keuken.
Goed over nagedacht op veel vlakken.
Elke kop koffie is heerlijk van smaak.
Machine spoelt alle leidingen goed schoon met water en stoom.
Een apart goed afgesloten melk reservoir.
De keuze om 2 koppen tegelijk te maken is geweldig.
Onwijs veel verschillende koppen koffie.
De mogelijkheid om een pot te zetten.
Kop heet water of warme melk behoort ook tot de mogelijkheden.
Je kan ook bij Miele langs gaan voor instructies en testen, een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Elke kop koffie is heerlijk van smaak
  • Veel koffie soorten
  • Makkelijk instelbaar
  • Makkelijk schoon te maken (doet deels zelf)

Minpunten

• geen minpunten

Miele vrijstaande koffiemachine CM6 05-12-2016

Een geweldig slim apparaat

Geschreven voor: Miele CM 6350 zwart

Deze koffie machine werkt super makkelijk, op een simpele manier een keuze voor vele soorten heerlijke koffie maken via de tip toetsen .
De machine spoelt na ieder gebruik zijn leidingen zodat het allemaal hygienisch schoon blijft . Geeft op tijd aan wanneer hij ontvet moet worden of ontkalkt wat dan ook weer simpel gaat met een tablet en een reiniging programma.

Pluspunten

• snel
  • veel keuze in koffie
  • zelf reinigend