Philips HD8829 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8829 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Paul 13-02-2019

Na een paar maanden in gebruik

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Na een eerdere koffiemachine is deze wel een verbetering. Hij is stiller en heeft een beter ontkalking proces. Koffie is top. Echt een aanrader voor die prijs

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Vrij stil
  • Goed ontkalking proces.

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Paul 26-10-2018

Doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Wat een fijn apparaat. Doet wat hij moet doen. Heerlijke warme koffie en cappuccino. Simpel maar gewoon mooi toestel voor een prima prijs

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • stil en makkelijk te bedienen
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• niet kunnen vinden

Beer 21-08-2018

Wat een herrie!!!

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Na jarenlang een tevreden saeco (philips) gebruikers was dit de opvolger.
Ik ben me kapot geschrokken! En dan met name betreft het geluid.
Koffie zetten maakt wat meer geluid dan gewend, vond dat al aardig verbazend.
Maar de cappuccino stand, dat is echt niet normaal! Ik kan er niet normaal naast staan, zo'n herrie!
Oo
Opzich is de koffie best goed, maar die herrie is onacceptabel!

De kwaliteit van de machine is helaas ook hard achteruit gegaan. Klinkt goedkoop, veel dun plastic en waterbak en lekbak zijn een stuk lastiger in en uitzetten.
Ik ben nogsteeds groot dan fan van de uitneembare zetgroep, die is degelijk en makkelijk te reinigen.
Helaas eindigde hierbij mijn ervaring met philips, want dit wil ik nooit meer!!!

Pluspunten

• Prima koffie

Minpunten

• GELUID!!!!

Gerritsen 22-07-2018

Lekkere koffie, geen gemalen koffie optie

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De koffie is lekker en het apparaat bevalt prima!

Wel vind ik het jammer dat er op de kieskeurig website een fout staat. er staat n.l. dat er een optie voor gemalen koffie is, lees;
Gemalen koffie. De goedkoopste koffievariatie en makkelijk als je een kan wilt zetten. Verse bonen apparaten bieden deze optie soms om caffeïnevrije koffie te kunnen zetten.

Dit is dus niet het geval, er is geen optie voor gemalen oftewel eventueel cafeïnevrije koffie. Jammerk dit niet even nagekeken heb, verder zijn wij er super blij mee.

Regina 08-04-2018

Leuk koffieautomaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Na 3 keer de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ( erg onduidelijk), heb ik het maar gewoon uitgeprobeerd. Ik ben er tevreden over de koffie , espresso en ook de cappuccino . Lekker dikke cremelaag. Makkelojk 2 koppen koffie of espresso te zetten,en alles goed heet. Het apparaat maakt wel veel lawaai, is voor mij geen probleem. Goed en snel schoon te maken. Bonenreservaat had iets groter gemogen.

Wijnen 12-02-2018

Verschrikkelijk apparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De koffie die hij zet is heerlijk, daar houdt het dan ook op. We hebben hem 2.5 maand geleden gekocht en hij heeft welgeteld 3.5 week op het aanrecht gestaan. Na 3.5 week maakte de machine en verschrikkelijke herrie (eigenlijk al vanaf het begin) en liep de koffie niet geleidelijk door. Ook lekte hij ontzettend veel water tijdens het zetten van koffie. Opgestuurd naar philips. Na 3 weken kwam hij weer terug, maar het probleem was niet verholpen. We kregen een nieuwe zetgroep opgestuurd. Nu was het geluid weg, maar het lekken bleef. Klantenservice gaf aan dat dit normaal is. Na 4 koppen moest de lekbak al leeg en dat alleen van het water tijdens het zetten van koffie! Helaas wil Philips niet mee werken aan een passende oplossing. Ja we konden hem weer opsturen, oftewel weer 3 weken kwijt. Gelukkig troffen we bij mediamarkt een geweldige klantenservice medewerkster die het uiteindelijk heel goed heeft opgelost voor ons.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Veel waterverlies
  • Slechte service van philips
  • Maakt veel herrie

Jim C 12-01-2018

Heerlijke koffie voor de liefhebber!

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Ik heb dit apparaat nu ruim een week en ben er zeer tevreden mee, hieronder mijn bevindingen.

De pluspunten
- De koffie is heerlijk, na een beetje puzzelen met de instelknop van de molen is de koffie zoals ik hem het lekkerst vind.
- De afneembare melkopschuimer is makkelijk te gebruiken en reinigen, doordat het melkreservoir los is van het apparaat, kan de melk na gebruik weer koel bewaard worden in de koelkast. De cappuccino die hij zet is lekker en heeft een goede laag melkschuim.
- de melkopschuimerkop is makkelijk uit te wisselen voor de heetwater-kop om bijvoorbeld snel een kopje thee te kunnen zetten.
-Er is ook een handig beugeltje bijgeleverd om beide koppen op te bergen wanneer de andere in gebruik is.
- Het reinigen van de lekbak en koffiedik-bak is zeer makkelijk en ook het zet-mechanisme kan makkelijk worden uitgenomen en gereinigd worden.

De mindere plus punten:
- De melkopschuimer maakt veel herrie wanneer deze word gebruikt, dit is in het begin storend maar went na een tijdje.
- De bonen zijn lastig bij te vullen omdat in het midden van het reservoir een klep zit om het koffiekanaal van boven te kunnen reinigen, hierdoor kunnen bonen snel naast de machine vallen, een schepje om bonen bij te vullen is hierdoor van harte aan te raden.
- Wanneer een kop koffie of andere drank word gezet, zal het apparaat eerst een kort brommend geluid maken, eventjes pauzeren en dan weer verder gaan met zetten.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Eenvoudig in te stellen
  • Snel en simpel te reinigen
  • Aparte melkreservoir
  • Lekkere koffie!

Minpunten

• Luidruchtige Melkopschuimer
  • Bonenreservoir ietwat lastig bij te vullen
  • Zet procedure loopt niet in een keer door

MKeulens 09-01-2018

Prima koffiezet apparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De machine makkelijk in gebruik en simpel te bedienen.
Hij zet in een handomdraai lekkere cappuccino`s met stevig melkschuim.
De machine is snel opgewarmd en is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Warmt snel op.
  • Simpele bediening.
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Lekbakje snel vol.

Alexander1987 02-01-2018

dit apparaat overtreft mijn verwachtingen!

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Wat een heerlijk apparaat zeg! Ik kan helaas dit apparaat niet vergelijken met die van andere fabrikanten, maar de afgelopen tijd een paar gasten voorzien van koffie, en iedereen was onder de indruk van de kwaliteit van de koffie! Ik heb de bonen van het merk XXXX gebruikt type Caffé New York

om te beginnen is het een lekker klein apparaat ( 215 x 330 x 429 millimeter), waardoor deze niet al te veel ruimte inneemt in de keuken, maar daarbij komt wel meteen het grootste nadeel, een vrij klein bonen (250 gram) en water reservoir (1,8L) waardoor U deze beide vrij vaak moet bijvullen.

Wel is de Boiler lekker snel opgewarmd (binnen een minuut warm, doorgespoeld en gebruiksklaar) en is het koffiezetten iets geworden wat echt iedereen kan!
U hoeft maar op de knop te drukken en het apparaat doet zelf het werk. Alleen als U cappuccino wilt zult U zelf even het melk kannetje uit de koelkast moeten pakken en deze naast de machine zetten met het slangetje erin. Dit kannetje is gelukkig vaatwasser bestendig waardoor het schoonmaken hiervan erg makkelijk is.

Heeft U erg grote, of juist erg kleine kopjes en wit U de hoeveelheid koffie hieraan aanpassen? dit kan! In de gebruiksaanwijzing staat simpel beschreven hoe U de hoeveelheid koffie, en in geval van cappuccino, de hoeveelheid melk, kunt instellen.

Soms spettert de machine een beetje, maar ik haal dagelijks na de afwas gewoon even een vochtig doekje langs de voorkant, waardoor ik hier weinig last van heb.

Al met al een heerlijke machine!
Ik zal nooit meer overstappen op Nespresso of filterkoffie nadat ik dit heb ervaren.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• klein water- en bonenreservoir
  • soms spettert de koffie een beetje

Jan0 31-12-2017

Fijne volautomatische espressomachine.

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Fijne volautomatische espressomachine. Het apparaat is makkelijk in gebruik dankzij de duidelijke knoppen op het apparaat. Hij zet heerlijke koffie, espresso en cappuccino. Ook is het fijn dat er een aparte melkkan bij zit zodat je deze gemakkelijk in de koelkast kunt bewaren

Nadeel van het apparaat is dat het waterreservoir aan de bovenkant van het apparaat zit. Als hij onder een hangend keukenkastje staat is het wat hang en vliegwerk om het reservoir weer terug te plaatsen.

Verder had het mooier geweest als je niet hoeft te wisselen tussen melkuitvoer en warmwateruitvoer.

Pluspunten

• Snel koffie of espresso zetten
  • Makkelijk in gebruik
  • Seperate melkkan

Minpunten

• Hoge geluidsproductie
  • Waterreservoir aan de bovenkant is niet handig
  • water en melkuitvoer kunnen niet gelijktijdig erop

Steve 27-12-2017

Snelle machine voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De koffie uit deze machine is erg lekker, de werking is snel en voor een bonenmaler vind ik hem vrij stil. De melkschuimer is handig, het bakje kan je makkelijk in de koelkast zetten. De grote van de lekbak en de koffie afval bak zijn ruimer dan verwacht.
Algemeen verbeterpunt is een makkelijkere manier om het melkbuisje schoon te maken. We komen van een Nespresso machine en we zijn het erover eens dat de koffie vele malen lekkerder is.

Pluspunten

• Grote lekbak en afvalbak
  • Machine warmt snel op
  • Erg makkelijk in gebruik
  • Relatief stil

Minpunten

• Schoonmaken van melkschuimer

Roderikie 23-12-2017

Prima en simpel te bedienen volautomaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Prima machine, wel ietwat luidruchtig. Maar dat heb je al snel met een bonenautomaat.
Duidelijk en makkelijk in gebruik.
Melkschuim is mooi en melkreservoir goed te reinigen. Handig dat je het reservoir los kan halen, zo bewaren we de overgebleven melk in de koelkast.
Design is mooi, niet te veel tierelantijnen, strak en modern. Mooie toevoeging aan onze mat zwarte keuken.
Met verschillende bonen gebruikt en de koffie is altijd goed van smaak.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Lekkere koffie
  • Goed Melkschuim

Minpunten

• Geen Latte Machiato functie
  • Luidruchtig
  • Water en reinigingfunctie kan beter

Don13 21-12-2017

Prima koffie!

Heerlijke koffie!

Apparaat warmt snel op en de koffie sterkte is ook goed in te stellen.

Cappuccino en latte zijn makkelijk te maken dankzij het melk reservoir. Die Kun je zo in de koelkast zetten inplaats van elke kopje alles te moeten schoon maken!

Prima apparaat voor heerlijke koffie

Irmama 20-12-2017

Doet wat het belooft.

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Dit apparaat zet goede koffie. Hij ziet er mooi uit en oogt degelijk. Hij is makkelijk te bedienen. Het schoon houden en onderhouden van het apparaat is niet zozeer moeilijk maar vergt best wat werk. Hij maakt ook aardig wat geluid. Maar je wordt dan wel beloond met een heerlijke kop koffie, espresso of cappuccino. De laatste drink ik het liefst.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Goede resultaten, lekkere koffie en veel schuim
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Geluid
  • Melkopschuimer niet in hoogte te verstellen

Juhroendus 20-12-2017

maak een perfecte Espresso in no-time

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Gebruiksgemak. Dat is toch wel een vereiste bij een huishoudelijk item. Nou, dat hebben ze bij Philips wel begrepen. Vanaf het moment dat je de espressomachine uitpakt heb je in no time een heerlijke espresso, cappuccino of lungo op tafel getoverd. En wanneer je sterkere koffie wil kan je die in een handomdraai op 2 manieren inregelen. Voorop het bedieningspaneel van de espressomachine zit een knop aroma plus. Daarnaast kan je de maling van de koffiebonen aanpassen waardoor je ook de sterkte van de koffie kan aanpassen. Standaard zijn de 3 knoppen voor espresso, cappuccino en lungo ingeregeld, maar ook deze kan je naar gelang je zou willen aanpassen. Dank zij de makkelijke handleiding is dit echt een fluitje van een cent.
Hou je niet van cappuccino of wil je soms gewoon een kop thee? De melkopschuim unit is makkelijk te verwisselen met een opzetstuk voor heet water. Ook thee maak je dus in een handomdraai. Ook het schoonmaken van de espressomachine is gemakkelijk. De zetunit is makkelijk verwijderbaar en schoon te maken. De lekbak en koffiedik opvangbak zijn groot genoeg en ook makkelijk verwijderbaar en schoon te houden. De Philips espressomachine HD8829/01is een schot in de roos voor diegene die graag een lekkere koffie willen zonder moeilijk te doen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Makkelijk in onderhoud
  • Makkelijke gebruiksaanwijzing
  • Heerlijke espresso, cappuccino en lungo
  • Goede melkopschuimer

Minpunten

• Bonen malen maakt erg veel geluid

Meh88 19-12-2017

Zeer matig koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Laten we positief beginnen, de koffie en espresso die het apparaat zet zijn erg lekker.
De cappuccino echter niet. De melkschuimer bestaat uit veel verschillende onderdelen, onhandig in gebruik en schuimt ook zeer matig tot slecht.

Schoonmaken van het apparaat is een hoop werk en relatief onhandig, de water-opvangbak dient regelmatig geleegd te worden en is een grote platte lade en onhandig in gebruik.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Onhandig in gebruik/schoonmaak
  • Zeer matig/slecht melkschuim

RonaldS 19-12-2017

Super heerlijk koffie apparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Wat een geweldig koffie apparaat
Koffie in een hand omdraai.
Met dit heerlijke bonnen apparaat Kun je gemakkelijk een overtreffende cappuccino maken.
Perfecte koffie thuis

Pluspunten

• Snelheid
  • Gemak bediening
  • Gemakkelijk cappaccuino zetten

Minpunten

• Grote

Jipke18 18-12-2017

Compacte koffiemachine voor verschillende soorten koffie

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Het is een mooi compact apparaat. Doordat het zo compact is moet je wel redelijk vaak water (dit is wel gemakkelijk) en bonen bijvullen en de lekbak is snel vol. Het duurt wel even voor je alle functies kent, je hebt de handleiding in het begin echt wel nodig want de knoppen zijn niet intuïtief te bedienen. Vreemd is dat op alle 3 de verlichte knoppen memo staat terwijl de functie (espresso/cappuccino/koffie) er klein onder staat, niet verlicht. De smaak is even zoeken, de sterkte is in te stellen en het soort bonen maakt ook wel verschil. Groot nadeel als je cappuccino maakt dan komt er in eerste instantie water uit het stoompijpje, dit is niet lekker.

Pluspunten

• compact
  • mooi design
  • lekkere koffie

Minpunten

• water en bonen vaak bijvullen
  • Lekbak en koffiedikbak snel vol
  • water uit stoompijpje bij cappuccino
  • niet intuïtief te bedienen

Conny19 18-12-2017

Goed apparaat met kleine verbeterpunten

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Ik heb een goede ervaring met de Philips espresso. Soms maakte het apparaat een gek geluid als het water door de koffie loopt. Verder gebruikt het apparaat redelijk veel spoelwater. Buiten dat is het een goed apparaat, warmt snel op, zet goede koffie en is makkelijk in te stellen. De cappuccino is erg lekker maar maakt wel veel geluid en staat er een beetje gek naast zo los.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Zet goede cappuccino
  • Functioneel design
  • Goede koffie

Minpunten

• Veel spoelwater
  • Af en toe een piepend geluid
  • Vreemd dat de cappuccino zo apart erbij zit.

Spooky71 18-12-2017

lekker kop koffie

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Het is een goede machine die een heerlijk kopje koffie maakt en niet te vergeten een heerlijke cappuccino. Het gebruiksgemak is goed. Bij het zetten van een cappuccino maakt hij veel lawaai op het moment dat er melk komt. Daarnaast is het melkreservoir niet gekoeld wat kan leiden tot melk die niet meer goed is. Maar al met al krijg een je een lekker kopje koffie/cappuccino.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• lawaai bij zetten van cappuccino
  • niet gekoeld melkreservoir

Edo81 18-12-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De Philips HD8829 de afgelopen weken mogen testen voor het Philips test-panel. Het was tevens onze eerste ervaring met een multifunctioneel koffiezetapparaat. Wij waren het meest enthousiast over de espresso, het is even zoeken naar de juiste sterkte (onze stand aroma plus en maal stand 3,5). Het normale bakkie koffie is goed te drinken. De cappuccino is een beetje waterig (maar dat is te omzeilen door iets later je kopje onder de machine te zetten om de eerste plons heet water te ontwijken). Onderhoud van de machine kost enige tijd, maar is niet ingewikkeld.

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Onderhoud

Spookie77 17-12-2017

Mooi design koffiemachine

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De machine geeft zeer lekkere met de juiste verdeling koffie en opgestoomde melk af. De temperatuur van de koffie is precies goed. Er zit een knop op de machine voor extra aroma... dit heb ik gebruikt bij minder goede bonen. Met vers gebrande bonen was dit voor mij niet nodig. Heel erg blij met deze mooie vorm gegeven machine.

Pluspunten

• Mooi design koffiemachine
  • Temperatuur koffie
  • Lekker koffie (verse bonen)

Minpunten

• Schoonmaken
  • Melk schuimer niet geïntegreerd

NielsN 17-12-2017

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

De HD8829/01 3000 series Volautomatische espressomachine, heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding, is zeer gebruiksvriendelijk en zet heerlijk koffie.
De machine is makkelijk te gebruiken en heeft een mooie design. De machine kan vijf soorten drankjes zetten, waaronder cappuccino, de machine schuimt veel melk op (ongeveer 2 vingers breed).
Kortom deze machine zet heerlijk koffie en is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • Mooie design
  • Vijf drankjes
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Veel lawaai tijdens melk opschuimen

Denise 17-12-2017

lekkere koffie, makkelijk te bedienen koffiebonen machine

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Pluspunten: deze koffiebonen machine maakt heerlijke espresso, koffie en cappuccino. Je kan ook heet water voor thee tappen. Je kan de sterkte simpel bijstellen. De hoeveelheid per kop/mok is ook makkelijk te programmeren.
Minpunten : als je melk opschuimt komt er teveel water als eerste in het kopje.

Deze koffiebonen machine is niet moeilijk in gebruik . Er zit een goede handleiding bij.
Het bijvullen van de bonen en water is heel makkelijk je hoeft alleen een klepje op te lichten.
Het is eenvoudig te onderhouden en simpel om schoon te maken. Het is wel verstandig om het melkslangetje regelmatig schoon te maken door deze met warm water door te spoelen.
Ik raad wel aan om de handleiding goed door te lezen voordat je de machine gaat gebruiken, zodat je precies weet hoe de machine werkt en hoe je het moet gebruiken.
De koffie smaakt heerlijk en is snel gemaakt. Het is zeer prettig dat het system bij uitschakelen of in standby mode zichzelf na enige tijd automatisch reinigt.
Daarnaast geeft de machine zelf aan via waarschuwingslampjes wanneer er tekort aan water is, bonen bijgevuld moeten worden, het afvalreservoir vol is of er ontkalkt moet worden.
Deze volautomatische espressomachine beveel ik ten zeerste aan.

Pluspunten

• heerlijke espresso, koffie en cappuccino
  • Je kan de sterkte simpel bijstellen.
  • hoeveelheid per kop is makkelijk te programmeren

Minpunten

• teveel water in het kopje bij opschuimen

SchSt72 16-12-2017

Handig, compact apparaat

Geschreven voor: Philips HD8829 zwart

Voor het eerste gebruik hadden we wel even de gebruiksaanwijzing nodig, maar eigenlijk werkt het apparaat daarna heel simpel. Het is een fijn compact model en zet goeie koffie, het water is goed warm. Het maakt vrij veel geluid, maar dat deed ons vorige apparaat met koffiebonen ook. Cappuccino is geweldig, alleen jammer dat er gebruik wordt gemaakt van een plastic slangetje.

Pluspunten

• Compact
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Plastic slangetje voor cappuccino