Philips HD 8829 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Henk 26-09-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend apparaat voor een goede prijs.

Mooi design, makkelijke bediening en schoonhouden van de machine. Maar vooral een heerlijk kopje koffie. Of het nou een espresso of een cappuccino is of zelfs een gewone bak , je geniet er voor de volle 100% van. Het doet je denken aan het kopje koffie in Italië.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goed schoon te houden
  • Goed resultaat

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Bas 05-05-2017

hi, ik heb zelf deze machine ook gekocht maar hij is heel luidruchtig heb jij dit ook?

Rob van DIjk 26-08-2017 Product paar maanden in bezit

Lekkere koffie, simpel te bedienen, deels onhandig ontwerp

Nu dik 3 maanden in bezit; daarvoor een DeLonghi. Koffie smaakt wat beter. De melk-afdeling wordt niet gebruikt (iedereen drinkt zwart hier). V.w.b. gebruiksgemak vind ik een paar dingen heel goed: het is een vrij smal apparaat; water aan de bovenkant, zodat je met een kan kunt bijvullen (bij DeLonghii altijd het reservoir er uit te trekken). Ook de verlichte knoppen zijn prettig. Het 2x indrukken (en dubbel knipperen) t.b.v. 2 koppen tegelijk moet je even weten, maar is ook wel handig. Wat ik ronduit stom vind is het koffiebonenreservoir: een opstaande rand waar altijd boven achter klem blijven zitten en het dekseltje niet meer past; en in het toch al niet zo grote reservoir zitten ook nog eens 2 dikke 'uitsteeksels' waar de bonen achter blijven hangen. Ook de afstand van de tuit naar het kopje is te groot; kan wel wat versteld worden, maar dan nog steeds. Kortom, het spettert nogal eens. De platte lade met het restant-water is enigszins verrassend vrij goed zonder morsen er uit te halen. Heb ik vrede mee, aangezien het apparaat er smal door kon blijven. Alles bij elkaar best tevreden, hoewel ik me een paar keer per week erger aan het bonenreservoir.

Bolknakje 11-07-2017

Goede koffiemachine voor een zeer redelijke prijs.

Koffiemachine hd8829 is er een die even wat doornemen van de handleiding nodig heeft maar eigenlijk redelijk eenvoudig is in gebruik. Cappuccino is heerlijk en flink met echte schuim. Maakt dan wel wat lawaai maar dat doen alle goede stoompijpjes of andere oplossingen voor het stomen en opschuimen van melk. Voor zo'n eenvoudige machine genoeg instellingsmogelijkheden. Ik heb expres niet gekozen voor een display en dat soort fratsen want daar wordt de koffie niks lekkerder door en de machine alleen duurder. Er kan dus ook meer kapot.
Gelukkig bij dit model wel gaten in het RVS lekrooster. We wilden ook van onze vorige Nespresso machine af die steeds van die aluminium cups had en daardoor redelijk slecht voor het milieu. Hier alleen nog koffie en water nodig en daardoor op den duur ook veel goedkoper.
Spetteren bij melk opschuimen doen ze allemaal dus daarover heb ik niks te klagen. Dat het slangetje en de kop van het melkopschuimer smerig worden en niet gemakkelijk schoon te maken geldt ook voor alle koffiemachines. In het begin is dat wat sterker dan na een tijd.
Wel heeft de grootte van de machine zijn beperkingen qua waterreservoir en koffie reservoir. Je moet nogal redelijk vaak koffie en water bijvullen.
Ook de lekbak moet nogal redelijk vaak worden leeggegoten. Het is kennelijk een afweging tussen vormgeving qua grootte en
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Café01 17-01-2017

Heerlijke koffie en simpel te bedienen

Uitstekende kop koffie en cappuccino. Echte koffie smaak en simpel te bedienen en schoon te houden.
Koffie zou iets heter mogen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl