JURA E8 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

5,9

CrazyQrew BBQ 09-08-2016

Jura E8 t.b.v. catering opdrachten

Nadat wij met de vraag belast werden of we ook de koffie wilde verzorgen tijdens 1 van onze Big Green Egg catering opdrachten heb ik mijn eigen Jura F90 meegenomen. Gek genoeg wisten wij niet beter dan deze koffie, maar onze opdrachtgever was lyrisch over de koffie die we schonken. Dit herhaalde zich enkele keren, en daarop besloten we de koffie ook op te nemen in ons aanbod. Omdat de huidige F90 reeds enkele jaren dienst had gedaan hebben we derhalve uitgekeken naar een nieuwe Jura. Om precies te zijn de E8 welke een directe opvolger is van voornoemd model.

Bij de eerste ingebruikname viel gelijk op hoe verfijnd de techniek in loop van jaren geworden is. Niet alleen is de E8 een zgn. vol-automaat, maar ook de cappuccinatore is veel verfijnder. Verder valt op hoe gebruiksvriendelijk de E8 is, terwijl de F90 dat ook al was. Voor ons was van belang dat de automaat snel was, en indien mogelijk ook stiller. Beide zijn we louter positief over. Wat ons betreft weet Jura zichzelf te overtreffen met de E8. Naast de vriendelijke prijs is het ook (eindelijk) mogelijk om bij de "goedkopere" modellen accessoires aan te kopen. Hetgeen bij de F90 niet het geval was, al is dat wellicht te wijten aan het generatieverschil.

Wij hopen in ieder geval veel mensen kennis te kunnen laten maken met de onovertroffen kwaliteit van Jura.

De duurzaamheid betreffende de E8 kunnen vooralsnog niet beoordelen, maar uitgaande van de F90, die maar liefst 21000 bakjes probleemloos bereid heeft...durven we deze wel een '8'te geven. Een 8 omdat een Jura toch wel regelmatig functioneel onderhoud nodig heeft, maar niet meer of minder dan gebruikelijk als we het afwegen tegen de DE automaten.

CrazyQrew BBQ

E. Soer 23-11-2017

Lauwe espresso en koude Lattes Jura onwaardig

Na jarenlang met een Ranchilio Sylvia te hebben gewerkt overgestapt op deze volautomaat van Jura. Het gemak en de vormgeving sprak ons aan.
Na drie weken al de eerste problemen die niet weggingen. De espresso werd nooit warmer dan 60-65 graden uitstroom temperatuur. Om over de ristretto maar te zwijgen. Machine terug naar Jura. Niks mis mee volgens hen. Wij hadden geen geijkte thermometers dus maten verkeerd. Okee dachten wij weer proberen. Probleem niet opgelost en dus de machine weer retour. Wij filmpjes sturen naar Jura met een geijkte thermometer waarop duidelijk te zien is dat de uitstroom temperatuur veel te laag is. Na vier weken vakantie de machine weer retour. Probleem wordt genegeerd en afgewezen. Wij gaan eens een latte maken (iets wat wij normaal niet drinken) en wat blijkt de melk schuimt niet en wordt maar 38 graden warm. Ongelooflijk. Er komt iemand van de winkel bij ons langs om dit mee te maken en die stelt net als ons vast dat er iets niet goed is. Machine voor de derde keer naar Jura binnen 5 maanden. Nu met de man van de winkel erbij. Voorstel is om het thermoblock te vervangen en de melkmond. Dit in een nieuwe machine!!!! Wij hebben er geen vertrouwen meer in en vinden dat een machine van 1200 euro nooit zoveel gebreken mag vertonen. Ook is de respons van Jura aanmatigend door af te wijzen dat er iets is terwijl er hard bewijs voor is. Nu de machine maar teruggegeven aan de winkel en hopen op een coulante regeling. Voor ons nooit meer een Jura.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lauwe espresso
  • Koude melkspecialiteiten
  • Service Jura Ned.

Tom 19-09-2017

Top apparaat

Heb dit apparaat nu een half jaar en ben uiterst tevreden. volautomatisch, mooi design. Makkelijk schoon te houden. En uiteraard erg lekkere ristretto, espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en flat white. Alles makkelijk in te stellen naar eigen wensen.
Beetje lawaaierig en tikkeltje aan de prijzige kant maar dit is het apparaat zeker waard.

Pluspunten

• volautomatisch
  • design

Minpunten

• prijs

E Luyten 29-01-2018

Lauwe cappuccino

Jura E8 een week in bezit, teleurstellend.
Espresso is prima, cappuccino en cafe latte lauw.
Opgeschuimde melk wordt niet warmer dan 40 graden.
Jura gebeld, probeert het met een slap gerhaal over mengverhouding koffie en de melk.
Nog geen oplossing, wordt terug verwezen naar de Kaldi waar het apparaat vandaan komt.
Indien geen oplossing gaat het apparaat terug naar de leverancier.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Espresso
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Melk wordt niet warm
  • Klacht wordt niet serieus genomen

Gerard 21-05-2018

Beste Luyten,
Is het probleem inmiddels opgelost? Onze machine heeft namelijk hetzelfde euvel en ook ons wordt gezegd verhouding koffiebonen en melk en soort melk. Ons inziens is er een probleem met het opschuimen ..
Gerard

Tom 24-01-2018

Toevoeging aan eerdere beoordeling van Tom

Tom: Nog een kleine toevoeging aan mijn oude beoordeling.
Ik ben in de loop van het jaar achter gekomen dat de kleur en sterkte van een kop koffie niet overeenkomen als je de koffie per 1 tegelijk zet, vergeleken met 2 tegelijk. De koffie die je met 2 tegelijk zet ziet eruit als en smaakt naar 'donkere thee'. Hierover heb ik jura klachtenservice opgebeld, alle instellingen doorlopen, geen effect. Zij hebben hem toen (kosteloos) opgehaald en nagekeken. Intern nog wat afstellingen gedaan met de molen maar het resultaat was hetzelfde. Volgens hen komt dit omdat er maximaal 16 gr. bonen tegelijk gemaald kunnen worden. Zodra je van een sterke kop koffie houdt wordt er voor 1 kopje meer meer dan 8gr gebruikt en dit kan dus nooit verdubbeld worden. Conclusie voor mij is dat ik de functie voor het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk dus niet kan gebruiken. Vooraf is mij dit niet verteld en het verbaasd mij dat zo'n duur apparaat deze forse beperking heeft. Deze beoordeling gaat puur over deze functie, andere beoordeling zegt wat over de rest van het apparaat.

Minpunten

• 2 koppen koffie functie

J. Karelse 10-04-2018

Teleurstelling

Mooie machine en de koffie smaakt goed maar zodra een latte of cappuccino gemaakt wordt krijg je een lauw bakje voorgeschoteld. Voor deze prijs moet dit niet kunnen. Jura onderkent dit probleem helaas niet. Intussen heb ik de klacht vaker gehoord en volgens mij is het gewoon een ondermaats model als het op een latte macchiato/espresso aankomt. Een machine die de melktemperatuur apart kan instellen is helaas fors duurder. Voor mij is het onbegrijpelijk dat deze machine zo goed uit de consumentenbond test gekomen is. Gelukkig kon binnen 14 dagen de machine terug gebracht worden. Mijn siemens eq.9 voldoet gelukkig prima.

Pluspunten

• mooie machine
  • espresso smaakt prima

Minpunten

• latte macchiato/espresso lauw

EALuyten 02-03-2018

Vervolg review 29-01-2018

Nu een maand verder, inmiddels een nieuwe machine gekregen via goede service van Kaldi Leeuwarden. Helaas is de melktemperatuur en melkschuim nog niet naar tevredenheid. Klacht wordt serieus genomen, Kaldi gaat overleggen met Jura.
Hopelijk volgende week een oplossing

Pluspunten

• Espresso perfect

Minpunten

• Melk lauw
  • Melkschuim schraal

Koffieboertjes 02-04-2018

November 2017 een Jura E8 aangeschaft. De "Mercedes" onder de koffiemachines met naast de diverse koffies ook Cappuccino en Late Macchiato. De koffie is lekker, maar al na een paar Cappuccino's was duidelijk dat deze niet warm genoeg zijn. Na overleg met de winkel Kaldi in Leeuwarden, hebben we met een goede vloeistoffen thermometer de temperatuur van de melk gemeten. Na 10 metingen blijkt de temperatuur van de melk tussen de 40 en 45 graden te zitten. De temperatuur van de koffie is 70 - 75 graden. De resulteert in een te koude Cappuccino. Overleg gehad met Jura in Zoetermeer (een lauw overleg, net als de melk) en de machine retour gestuurd, omdat de Jura helpdesk het verwarmingselement wil vervangen. Intussen een leenapparaat (Type ENA 5) gekregen, die precies dezelfde lauwe melk maakt. Maand later een antwoord van de Jura helpdesk gekregen. Het verwarmingselement functioneert niet goed, we krijgen een nieuwe E8 machine opgestuurd. Deze moet warmer melkschuim maken. Bij deze nieuwe machine hebben we natuurlijk weer de temperatuur van het melkschuim gemeten en deze blijft tussen de 40 en 45 graden ( te laag ). Het lijkt er op dat Jura met dit procédé de melk niet goed warm krijgt om een lekkere cappuccino te maken. Koffiewinkel Kaldi in Leeuwarden heeft nog een geavanceerde Profi cappucinatore melkuitloop opgestuurd, maar dit mocht ook niet baten. Morgen gaan we met de machine naar de koffiewinkel in Leeuwarden om te overleggen of er nog andere mogelijkheden zijn. Tot nu toe zijn we teleurgesteld in de Jura E8 koffievolautomaat.

ELuyten 07-04-2018

Jura E8 retour Kaldi, melk en melkschuim niet naar tevredenheid, temperatuur te laag, en schraal schuim. Met bijbetaling omgeruild voor een demo Jura Z6. Melkschuim en melkthemperatuur is bij deze machine wel goed, met dank aan Frank Postma van Kaldi Leeuwarden, heeft z’n best gedaan om de zaak op te lossen. Telefoondienst Jura stelt teleur met inadequate medewerkers.

John 02-06-2018

Goede uitstraling

Machine bevalt redelijk goed, alleen zoals algemeen bekend is de koffie waar melk bij wordt gebruikt lauw, en ik denk niet dat Jura hier iets mee doet om de eenvoudige reden dat ze dat niet kunnen.

Pluspunten

• automaat
  • uiterlijk

Minpunten

• lauwe melk

Koffieboertjes 23-04-2018

Lekkere koffie, melkschuim te koud, cappuccino te koud

Deze volautomaat koffiemachine uitgezocht omdat hij naast espresso/koffie ook cappuccino maakt. Onze verwachting werd niet gerealiseerd. De cappuccino vonden we keer op keer te koud.
We hebben de nieuwe machine uitgetest gedurende een maand en telkens de temperatuur van de melk gemeten. Deze zat tussen de 40-45 graden, en dat levert dan een te koude cappuccino (60 graden) op. Contact opgenomen met de winkel waar we hem gekocht hebben (Kaldi in Leeuwarden), die ons adviseerde om de Helpdesk van Jura in Zoetermeer te bellen. Hun reactie was lauw (net als de melk) en afwijzend. Na wat telefoontjes over en weer is besloten een leenapparaat op te sturen en de E8 volautomaat terug te halen. Het leenapparaat maakte dezelfde lauwe cappuccino. Na een maand kregen we een telefoontje van de Jura helpdesk dat onze E8 onderzocht was en dat het verwarmingselement niet goed functioneerde. We kregen een nieuwe E8 volautomaat opgestuurd. Misschien raadt u het al, maar dit nieuwe apparaat kon ook geen warme cappuccino maken. Het Jura procédé om met stoom melkschuim te maken die warm genoeg is werkt niet. We hebben Kaldi Leeuwarden dit verteld. Hij heeft onze klacht serieus genomen en gezegd dat hij ons voor het aankoopbedrag van de E8 geen Jura koffieautomaat kan aanbieden die melkschuim kan maken die warm genoeg is. Er is wel een Jura machine die twee verwarmingselementen heeft en dus warmere melkschuim kan maken. De meerprijs is wel 1000.= euro. Hij heeft onze machine teruggenomen en het geldbedrag terug gestort. Daar waren wij blij mee. We gaan ons verder oriënteren en waarschijnlijk een koffievolautomaat van Jura kopen en dan met een losse melkschuimer cappuccino maken.

Pluspunten

• mooi design
  • compact
  • koffie malen maakt niet zoveel geluid
  • lekkere espresso/koffie

Minpunten

• geen warm melkschuim
  • slechte communicatie vanuit helpdesk

E8 lauwe cappuccino/latte 16-04-2018

bij onze E8 ook lauwe cappuccino en latte

Ook bij ons is de koffie prima van temperatuur maar de cappuccino en latte zijn lauw (al meteen na aankoop van het apparaat). Ik warm nu eerst de melk op in de magnetron, zodat ik warme cappuccino heb; dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heeft iemand ervaringen waarmee dit opgelost kan worden?

Minpunten

• cappuccino/latte lauw

Marwille 25-02-2018

Jura E8

In dubio tussen de Siemens EQ9 S500 en de Jura E8. Voorkeur was de Siemens gebaseerd op instelmogelijkheid voor persoonlijke instellingen, mooi display, reiniging melkdosering. Uiteindelijk toch voor de Jura gekozen. Redenen: Design mooier ( per persoon verschillend). Zetgroep hoeft niet gereinigd te worden. Setgroep van de Jura ziet er degelijker uit. Het reinigen van de melkdispenser bij de Jura gaat eenvoudig en is uiteindleijk hygiënischer dan bij de Siemens.
De Expresso zijn het lekkers bij de Jura machines. Jura core business zijn koffie automaten en niets anders. Het is mogelijk om de samenstelling van koffie, melk en hoeveelheid snel en zeer eenvoudig in te stellen, zelf tijdens het gebruik. Verlichting gaat automatisch aan tijdens het gebruik. De standaard fabrieksinstelling geeft al de uitstekende koffie.

Pluspunten

• kwaliteit setgroep
  • smaak expresso
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geen persoonsgebonden instellingen

Rocas 10-02-2018

Perfecte machine voor alle koffievarianten

Wij hebben deze machine nu ruim een half jaar in bezit. De vorige was een Nesspresso-machine. Wat een heerlijke koffie zet dit apparaat zeg. Ik drink tegenwoordig meer koffie dan goed voor me is omdat de smaak helemaal klopt. Alle varianten hebben we inmiddels helemaal naar eigen wens, qua sterkte en volumes, ingesteld. Wij herkennen ons totaal niet in de negatieve ervaringen van een paar andere gebruikers. Ik vermoedt dat het daar om incidenten gaat. Bij ons worden alle varianten (ook 2 tegelijk) goed heet. Enige nadeel is wel dat iedere 2 maanden dat waterfilter vervangen moet worden, maar als je zoveel uit geeft aan goede koffie mag je daar misschien niet over zeuren.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik/ bediening
  • Afwerking machine