JURA E8 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie)

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,7

CrazyQrew BBQ 09-08-2016

Jura E8 t.b.v. catering opdrachten

Nadat wij met de vraag belast werden of we ook de koffie wilde verzorgen tijdens 1 van onze Big Green Egg catering opdrachten heb ik mijn eigen Jura F90 meegenomen. Gek genoeg wisten wij niet beter dan deze koffie, maar onze opdrachtgever was lyrisch over de koffie die we schonken. Dit herhaalde zich enkele keren, en daarop besloten we de koffie ook op te nemen in ons aanbod. Omdat de huidige F90 reeds enkele jaren dienst had gedaan hebben we derhalve uitgekeken naar een nieuwe Jura. Om precies te zijn de E8 welke een directe opvolger is van voornoemd model.

Bij de eerste ingebruikname viel gelijk op hoe verfijnd de techniek in loop van jaren geworden is. Niet alleen is de E8 een zgn. vol-automaat, maar ook de cappuccinatore is veel verfijnder. Verder valt op hoe gebruiksvriendelijk de E8 is, terwijl de F90 dat ook al was. Voor ons was van belang dat de automaat snel was, en indien mogelijk ook stiller. Beide zijn we louter positief over. Wat ons betreft weet Jura zichzelf te overtreffen met de E8. Naast de vriendelijke prijs is het ook (eindelijk) mogelijk om bij de "goedkopere" modellen accessoires aan te kopen. Hetgeen bij de F90 niet het geval was, al is dat wellicht te wijten aan het generatieverschil.

Wij hopen in ieder geval veel mensen kennis te kunnen laten maken met de onovertroffen kwaliteit van Jura.

De duurzaamheid betreffende de E8 kunnen vooralsnog niet beoordelen, maar uitgaande van de F90, die maar liefst 21000 bakjes probleemloos bereid heeft...durven we deze wel een '8'te geven. Een 8 omdat een Jura toch wel regelmatig functioneel onderhoud nodig heeft, maar niet meer of minder dan gebruikelijk als we het afwegen tegen de DE automaten.

CrazyQrew BBQ

E. Soer 23-11-2017

Lauwe espresso en koude Lattes Jura onwaardig

Na jarenlang met een Ranchilio Sylvia te hebben gewerkt overgestapt op deze volautomaat van Jura. Het gemak en de vormgeving sprak ons aan.
Na drie weken al de eerste problemen die niet weggingen. De espresso werd nooit warmer dan 60-65 graden uitstroom temperatuur. Om over de ristretto maar te zwijgen. Machine terug naar Jura. Niks mis mee volgens hen. Wij hadden geen geijkte thermometers dus maten verkeerd. Okee dachten wij weer proberen. Probleem niet opgelost en dus de machine weer retour. Wij filmpjes sturen naar Jura met een geijkte thermometer waarop duidelijk te zien is dat de uitstroom temperatuur veel te laag is. Na vier weken vakantie de machine weer retour. Probleem wordt genegeerd en afgewezen. Wij gaan eens een latte maken (iets wat wij normaal niet drinken) en wat blijkt de melk schuimt niet en wordt maar 38 graden warm. Ongelooflijk. Er komt iemand van de winkel bij ons langs om dit mee te maken en die stelt net als ons vast dat er iets niet goed is. Machine voor de derde keer naar Jura binnen 5 maanden. Nu met de man van de winkel erbij. Voorstel is om het thermoblock te vervangen en de melkmond. Dit in een nieuwe machine!!!! Wij hebben er geen vertrouwen meer in en vinden dat een machine van 1200 euro nooit zoveel gebreken mag vertonen. Ook is de respons van Jura aanmatigend door af te wijzen dat er iets is terwijl er hard bewijs voor is. Nu de machine maar teruggegeven aan de winkel en hopen op een coulante regeling. Voor ons nooit meer een Jura.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lauwe espresso
  • Koude melkspecialiteiten
  • Service Jura Ned.

Tom 19-09-2017

Top apparaat

Heb dit apparaat nu een half jaar en ben uiterst tevreden. volautomatisch, mooi design. Makkelijk schoon te houden. En uiteraard erg lekkere ristretto, espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en flat white. Alles makkelijk in te stellen naar eigen wensen.
Beetje lawaaierig en tikkeltje aan de prijzige kant maar dit is het apparaat zeker waard.

Pluspunten

• volautomatisch
  • design

Minpunten

• prijs