JURA E8 zwart, platina

Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA E8 zwart, platina op Kieskeurig.nl.

6,4

E Luyten 29-01-2018

Lauwe cappuccino

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Jura E8 een week in bezit, teleurstellend.
Espresso is prima, cappuccino en cafe latte lauw.
Opgeschuimde melk wordt niet warmer dan 40 graden.
Jura gebeld, probeert het met een slap gerhaal over mengverhouding koffie en de melk.
Nog geen oplossing, wordt terug verwezen naar de Kaldi waar het apparaat vandaan komt.
Indien geen oplossing gaat het apparaat terug naar de leverancier.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Espresso
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Melk wordt niet warm
  • Klacht wordt niet serieus genomen

Gerard 21-05-2018

Beste Luyten,
Is het probleem inmiddels opgelost? Onze machine heeft namelijk hetzelfde euvel en ook ons wordt gezegd verhouding koffiebonen en melk en soort melk. Ons inziens is er een probleem met het opschuimen ..
Gerard

Tom 19-09-2017

Top apparaat

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Heb dit apparaat nu een half jaar en ben uiterst tevreden. volautomatisch, mooi design. Makkelijk schoon te houden. En uiteraard erg lekkere ristretto, espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en flat white. Alles makkelijk in te stellen naar eigen wensen.
Beetje lawaaierig en tikkeltje aan de prijzige kant maar dit is het apparaat zeker waard.

Pluspunten

• volautomatisch
  • design

Minpunten

• prijs

Tom 24-01-2018

Toevoeging aan eerdere beoordeling van Tom

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Tom: Nog een kleine toevoeging aan mijn oude beoordeling.
Ik ben in de loop van het jaar achter gekomen dat de kleur en sterkte van een kop koffie niet overeenkomen als je de koffie per 1 tegelijk zet, vergeleken met 2 tegelijk. De koffie die je met 2 tegelijk zet ziet eruit als en smaakt naar 'donkere thee'. Hierover heb ik jura klachtenservice opgebeld, alle instellingen doorlopen, geen effect. Zij hebben hem toen (kosteloos) opgehaald en nagekeken. Intern nog wat afstellingen gedaan met de molen maar het resultaat was hetzelfde. Volgens hen komt dit omdat er maximaal 16 gr. bonen tegelijk gemaald kunnen worden. Zodra je van een sterke kop koffie houdt wordt er voor 1 kopje meer meer dan 8gr gebruikt en dit kan dus nooit verdubbeld worden. Conclusie voor mij is dat ik de functie voor het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk dus niet kan gebruiken. Vooraf is mij dit niet verteld en het verbaasd mij dat zo'n duur apparaat deze forse beperking heeft. Deze beoordeling gaat puur over deze functie, andere beoordeling zegt wat over de rest van het apparaat.

Minpunten

• 2 koppen koffie functie

Evi 09-09-2018

Lauwe cappuccino

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Aanvankelijk waren we heel blij met ons nieuwe koffieapparaat, waar we lang voor gespaard hadden. Helaas blijkt de cappuccino lauw. Heel jammer, zeker voor zo'n dure machine. We waren afgegaan op het oordeel van de Consumentenbond, maar hier had men echt kritischer moeten zijn.

Minpunten

• Cappuccino lauw
  • Duur

J. Karelse 10-04-2018

Teleurstelling

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Mooie machine en de koffie smaakt goed maar zodra een latte of cappuccino gemaakt wordt krijg je een lauw bakje voorgeschoteld. Voor deze prijs moet dit niet kunnen. Jura onderkent dit probleem helaas niet. Intussen heb ik de klacht vaker gehoord en volgens mij is het gewoon een ondermaats model als het op een latte macchiato/espresso aankomt. Een machine die de melktemperatuur apart kan instellen is helaas fors duurder. Voor mij is het onbegrijpelijk dat deze machine zo goed uit de consumentenbond test gekomen is. Gelukkig kon binnen 14 dagen de machine terug gebracht worden. Mijn siemens eq.9 voldoet gelukkig prima.

Pluspunten

• mooie machine
  • espresso smaakt prima

Minpunten

• latte macchiato/espresso lauw

Tim 13-01-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Ik heb deze machine gekocht omdat hij lekkere koffie geeft. Helaas blijkt na aankoop dat niet alleen da aanschafprijs hoog is. Ook de bijbehorende waterfilters zijn erg duur. Een kopje koffie wordt er €0,10 duurder van. Dat is gewoon veel. De weg naar goedkopere waterfilters heeft Jura afgesloten door ze uit te rusten met een chip. Die chips hebben universele filters niet dus moet je die van Jura aanschaffen. Ze kosten bijna €15 en moeten na 150 kopjes worden vervangen. Jammer dat Jura op die wijze haar klanten benadeeld. Daarnaast is de bijbehorende App feitelijk onbruikbaar. Als er instellingen mee in de machine worden aanpast, zijn die na het opnieuw opstarten weer weg. Ik heb de machine 4 maanden en kan het verdienmodel van Jura niet waarderen.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Hoge aanschafprijs
  • Dure waterfilters
  • Display geeft veel soorten koffie, zoekplaatje
  • Display niet aan te passen

Christa 01-01-2019

Jura e8

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Gekocht in de kaldi winkel. Makkelijk in onderhoud. Makkelijk te bedienen . Heerlijke koffie.alleen mag de koffie heter dit lossen we zelf op door met heet water te vullen
Je kunt de koffietemp aanpassen maar zelfs op heetste stand niet echt heet bij de cappucino
Soms schuimt de melk niet goed maar dit is makkelijk op te lossen door extra reinigingsbeurt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Koffie niet echt heet
  • Je kunt geen 2 cappucino tegelijk zetten

John 02-06-2018

Goede uitstraling

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Machine bevalt redelijk goed, alleen zoals algemeen bekend is de koffie waar melk bij wordt gebruikt lauw, en ik denk niet dat Jura hier iets mee doet om de eenvoudige reden dat ze dat niet kunnen.

Pluspunten

• automaat
  • uiterlijk

Minpunten

• lauwe melk

EALuyten 02-03-2018

Vervolg review 29-01-2018

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Nu een maand verder, inmiddels een nieuwe machine gekregen via goede service van Kaldi Leeuwarden. Helaas is de melktemperatuur en melkschuim nog niet naar tevredenheid. Klacht wordt serieus genomen, Kaldi gaat overleggen met Jura.
Hopelijk volgende week een oplossing

Pluspunten

• Espresso perfect

Minpunten

• Melk lauw
  • Melkschuim schraal

Koffieboertjes 02-04-2018

November 2017 een Jura E8 aangeschaft. De "Mercedes" onder de koffiemachines met naast de diverse koffies ook Cappuccino en Late Macchiato. De koffie is lekker, maar al na een paar Cappuccino's was duidelijk dat deze niet warm genoeg zijn. Na overleg met de winkel Kaldi in Leeuwarden, hebben we met een goede vloeistoffen thermometer de temperatuur van de melk gemeten. Na 10 metingen blijkt de temperatuur van de melk tussen de 40 en 45 graden te zitten. De temperatuur van de koffie is 70 - 75 graden. De resulteert in een te koude Cappuccino. Overleg gehad met Jura in Zoetermeer (een lauw overleg, net als de melk) en de machine retour gestuurd, omdat de Jura helpdesk het verwarmingselement wil vervangen. Intussen een leenapparaat (Type ENA 5) gekregen, die precies dezelfde lauwe melk maakt. Maand later een antwoord van de Jura helpdesk gekregen. Het verwarmingselement functioneert niet goed, we krijgen een nieuwe E8 machine opgestuurd. Deze moet warmer melkschuim maken. Bij deze nieuwe machine hebben we natuurlijk weer de temperatuur van het melkschuim gemeten en deze blijft tussen de 40 en 45 graden ( te laag ). Het lijkt er op dat Jura met dit procédé de melk niet goed warm krijgt om een lekkere cappuccino te maken. Koffiewinkel Kaldi in Leeuwarden heeft nog een geavanceerde Profi cappucinatore melkuitloop opgestuurd, maar dit mocht ook niet baten. Morgen gaan we met de machine naar de koffiewinkel in Leeuwarden om te overleggen of er nog andere mogelijkheden zijn. Tot nu toe zijn we teleurgesteld in de Jura E8 koffievolautomaat.

ELuyten 07-04-2018

Jura E8 retour Kaldi, melk en melkschuim niet naar tevredenheid, temperatuur te laag, en schraal schuim. Met bijbetaling omgeruild voor een demo Jura Z6. Melkschuim en melkthemperatuur is bij deze machine wel goed, met dank aan Frank Postma van Kaldi Leeuwarden, heeft z’n best gedaan om de zaak op te lossen. Telefoondienst Jura stelt teleur met inadequate medewerkers.

E8 lauwe cappuccino/latte 16-04-2018

bij onze E8 ook lauwe cappuccino en latte

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Ook bij ons is de koffie prima van temperatuur maar de cappuccino en latte zijn lauw (al meteen na aankoop van het apparaat). Ik warm nu eerst de melk op in de magnetron, zodat ik warme cappuccino heb; dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heeft iemand ervaringen waarmee dit opgelost kan worden?

Minpunten

• cappuccino/latte lauw

Alex 20-01-2019

Prima apparaar

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Erg complete koffie machine veel mogelijkheden wat mij stoort is dat als je 2 kopjes koffie wilt zetten je binnen zeer korte tijd twee maal het knopje moet indrukken dit gaat erg vaak verkeerd vind dat een machine van deze prijs een betere oplossing hiervoor zou moeten hebben

Van oosten 16-11-2018

Nieuwe E8

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Perfecte machine voor ons. Prima koffiekwaliteit, doorsnee cappuccino en mooi design. Oude Jura ging 15 jaar mee dus hebben goede verwachtingen van deze machine. Maar gebruik altijd goede koffiebonen! Geen goedkope meuk!

• Vertrouwde techniek

Rocas 10-02-2018

Perfecte machine voor alle koffievarianten

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Wij hebben deze machine nu ruim een half jaar in bezit. De vorige was een Nesspresso-machine. Wat een heerlijke koffie zet dit apparaat zeg. Ik drink tegenwoordig meer koffie dan goed voor me is omdat de smaak helemaal klopt. Alle varianten hebben we inmiddels helemaal naar eigen wens, qua sterkte en volumes, ingesteld. Wij herkennen ons totaal niet in de negatieve ervaringen van een paar andere gebruikers. Ik vermoedt dat het daar om incidenten gaat. Bij ons worden alle varianten (ook 2 tegelijk) goed heet. Enige nadeel is wel dat iedere 2 maanden dat waterfilter vervangen moet worden, maar als je zoveel uit geeft aan goede koffie mag je daar misschien niet over zeuren.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik/ bediening
  • Afwerking machine