Magimix M190 - Citiz zwart - Reviews

zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix M190 - Citiz zwart op Kieskeurig.nl.

naam 113940 06-01-2012

6,8
Onze Magimix is nog geen 2 jaar oud en heeft het nu helemaal begeven. Hij lekt behoorlijk aan de onderkant terwijl het apparaat nooit verplaatst wordt. Ook vinden wij de koffie niet warm genoeg. De smaak van de Nespresso koffie is op zich oke maar dat heeft niets te maken met het apparaat. Wij vinden het apparaat ook ontzettende herrie maken. Hij is nu ter reparatie bij de fabrikant. Ze kwamen hem ophalen dus dat is wel weer service. Nu maar afwachten of hij gemaakt kan worden. Maar wij maken onze cups op en brengen hem daarna naar de kringloopwinkel en kopen weer een gewoon koffiezetapparaat. Is bovendien stukken goedkoper.

Jkoomen 22-04-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Wij hebben de Nespresso gekocht na 15 jaar een Jura machine te hebben gehad. Inmiddels gebruiken we deze machine een aantal jaren. Sinds kort vertoont de machine gebreken; het water wordt niet krachtig genoeg meer dorgeperst waardoor het zetten van een kop koffie steeds langer duurt. Bovendien heeft de machine een klein lek waardoor water in de opvangbak druppelt.

Gebeld met de servicelijn. Het blijkt "mijn eigen fout" volgens Nespresso: Je mag geen Espresso cupjes gebruiken voor het maken van een Lungo (ofwel een gewone kop koffie waar iets meer water in zit dan in een espresso). Wat een onzin zeg. Ik kon de machine voor 75 euro laten repareren of 50 euro korting krijgen op een nieuwe.

Voor mij geen Nespresso meer als deze het helemaal begeven heeft!

Jkoomen 10-08-2014

Update
We zijn enige tijd geleden weer gebeld door Nespresso: klanttevredenheids onderzoek. Alle lof dit keer voor Nespresso! Nadat ik ook dit keer heb aangegeven te stoppen met Nespresso, werd mij aangeboden volledig gratis de Citiz te laten ophalen en repareren. En er werd tevens een vervangende machine aangeboden. Dit verandert weliswaar niets aan de score. Zou het mogelijk zijn om op Kieskeurig een cijfer te kunnen geven voor Service, dan was dit een dikke 10.

BaronVanLunteren 20-03-2013
  • Product jaar of meer in bezit

De Magimix M190 Citiz al bijna twee jaar in gebruik. Bevalt nog steeds uitstekend. Alleen begon een tijdje terug het lekbakje over te lopen. Gebeld met Nespresso en op hun aanwijzing een aantal testjes gedaan. Bleek toch een defect te zijn aan de afsluiter. Er werd direct een afhaalafspraak gemaakt voor de volgende dag en er volgde vlak voor het afhalen nog een sms'je. Er werd een ruiltoestel achtergelaten. Vervolgens is het toestel gerepareerd onder garantie en na een weekje weer teugbezorgd. Het toestel was niet alleen gerepareerd, maar ook volledig gereinigd en er zat ook nog een set koffiecapsules bij. Met zo'n voortreffelijke service hou je je klanten vast. Complimenten voor Magimix.
Volgens Magimix moet je overigens geen gebruiktecapsules in de houder laten zitten.
Tip: gebruik, net als wij, een tweede melkschuimer. Scheelt echt veel tijd als je meer kopjes moet maken.

Jojanneke1975 19-12-2010

Het is een mooi apparaat, heerlijke koffie. Na een paar dagen is het apparaat alleen wel gaan lekken. Het begon met nalekken na het zetten van koffie (ook nadat ik had nagespoeld zonder cupje in het apparaat), later lekte ook water in het opvangreservoir voor cupjes. Ik heb nogal een overvolle agenda, dus ik kijk niet echt uit naar momenten plannen om thuis te blijven voor reparatieafspraken en dergelijke.

naam23230330 06-01-2012

Dat lekken komt ons bekend voor. Bij ons lekt hij al van het begin tot het eind (en dat eind komt denk ik snel want als hij gerepareerd terugkomt gaat hij op marktplaats of naar de kringloopwinkel

Annelies Grimbergen 07-06-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Toen onze Francis-Francis het begaf hebben wij twee jaar geleden deze machine gekocht en deze loopt nog als een trein! Past perfect in onze kleine keuken, is makkelijk te onderhouden en heerlijke koffie. Het gemak van cups bestellen via internet en alle verpakking is nu recycleerbaar; de gebruikte cups geef je terug in een speciale zak aan de koerier.

Nog een tip; DE heeft nu een namaakcup op de markt, uit interesse geprobeerd maar hier volledig afgewezen. De smaak kan niet tippen aan Nespresso, er is haast geen schuimlaag en de cups zijn van plastic dus moeten in de vuilnisbak.

Mark000 09-12-2010
  • Product maand in bezit

Nu een maand in bezit en erg tevreden. Super-lekkere koffie en espresso. Hoog kopje voor hete koffie en breder/plat kopje voor als ik snel weg moet. Gemakkelijk schoon te maken. Cupjes recyclen is nu mogelijk met een onhandig plastic zakje die je weer richting Nespresso kunt opsturen. Hoeveelheid koffie is in te stellen door het knopje ingedrukt te houden totdat je 'genoeg' koffie hebt. Helaas is wordt deze dan wel onthouden voor de volgende keer, dus als iemand later een fabriekshoeveelheid wil, moet hem eerst weer 'resetten', maar die handelingen moet ik altijd even opzoeken. Voor de rest top! Een aanrader, solide kwaliteitsproduct. En ja, de cupjes zijn duur, maar dat weet je als hem koopt.

Giel1 25-08-2010

Sinds een kleine week heb ik het apparaat in bezit. Ik ben er zeer tevreden mee. Heerlijke koffie (ik gebruik voornamelijk Lungo) en met de temperatuur is echt niks mis; absoluut niet te koud.
Het zetten van de koffie is heel eenvoudig.
Via Nespresso meteen een welkomset besteld; je krijgt dan 250 cups en een bewaardoos.

Bobykim 14-07-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Een jaar geleden de Magimix Citiz gekocht. Nu een uitgebreide review.

- Design
Dat is voor ieder persoonlijk. Daarom zal ik er niet al te veel over zeggen. Wij hebben in ieder geval voor de Magimix gekozen wegen het design van het de chromen voorzijde. Bij de Krups is deze breed en de Magimix smal. Verder bestaat er een verschil in machines! Wij hebben de Citiz vol automatische versie. Er bestaat ook nog een versie waarbij je de knop om koffie te zetten ingedrukt moet houden. Let hier op bij aanschaf!

- Tijdsduur:
Het opwarmen duurt bij ons 1 minuut en 15 seconden.
Lungo maken: +/- 45 seconden (een espresso zal rond de 10 seconden zijn)

- Espresso en Lungo

Vervolgens heb je de mogelijkheid om te kiezen uit de volgende koffie: Espresso en Lungo. Het verschil is de hoeveelheid water. Bij de espresso kun je er nog voor kiezen om er een dubbele van te maken. Dat doe je door tweemaal op de espresso knop te drukken. De inhoud van de koffie is dan net iets minder dan een Lungo (ongeveer 2/3 van een Lungo).
Daarnaast heeft onze machine de mogelijkheid om de hoeveelheid water aan te passen door nogmaals op de koffieknop te drukken. Deze instelling wordt opgeslagen en het is een fluitje van een cent om de standaard waarden weer terug te zetten.
Er bestaan Espresso kups en Lungo kups. Ikzelf ben geen espressofan. Dus ik gebruik espresso cups ook als lungo.

-Koffiedoorloop
Het vreemde is dat de ene keer de koffie sneller loopt dan de andere keer terwijl we het apparaat regelmatig ontkalken.

- Geluid
Zelf vind ik dat het apparaat behoorlijk geluid produceert, maar ja...er wordt met 19bar(!) een kopje koffie gezet.
-Smaak + "zicht"
Daar valt niet over te twisten;) Het is de lekkerste koffie die ik heb geproefd. Er komt mooi koffieschuim dat zelf met een sateprikker ver veranderen is in mooie figuurtjes. De temp is perfect.

- Onderhoud
Ontkalken: Nespresso heeft speciale ontkalkingssets op de markt. Voor de Nespresso Citiz zijn dat twee zakjes voor 10euro(!). Ik heb geen flauw idee of het zijn werking goed doet, het ontkalken is in ieder geval een gedoe.

1) Je moet de inoud van het zakje samen met een halve liter water in het reservoir doen. Vervolgens een handeling uitvoeren van de knoppen. Als het zover is dan moet je de kofiekop houder omhoog draaien en een maatbeker onder de koffieuitloop plaatsen. Onze maatbeker is te groot en past er niet onder dus ik moet hem schuin vasthouden. Erg jammer dat Nespresso niet een standaard passende maatbeker bijleverd! Als het reservoir leeg is de maatbeker weer terug gieten in het reservoir en de procedure herhalen.

2) Spoelen. Om de resterend ontkalkingsrommeltje uit de machine te halen moet je spoelen. Dat gaat via dezelfde procedure als ontkalken. Alleen gebruik je dan schoon water. Op gegeven moment stopt onze machine dan en dan zet ik hem uit, weer aan volg weer een knoppen procedure en meestal kan ik dan door gaan. Effe pielen, hetgeen ik dan niet wil.
Het probleem: na 5(!) reservoirs schoon spoelwater ruik je het ontkalkingsspul nog steeds! Je koffie smaakt er zelfs naar. Vooral de volgende ochtend: eerst het apparaat doorspoelen door een koffie te maken zonder cup, dan pas met cup.

Daarnaast is er nog een ander probleem dat ik moeilijk kan beschrijven.
De cup wordt aan twee zijde door geprikt. Aan de achterkant (de spitse kant) en de voorzijde (het platte alu gedeelte). Aan de voorzijde wordt de cup tegen een plaatje gedrukt als je de hendel naar beneden drukt. Dat plaatje is een rond plaatje met daarop uitsteksels. Deze uitstekels doorboren de voorzijde van de cup waar de koffie doorheenloopt naar je kopje. In het begin kwam het voor dat er heel veel koffieresidue in het kopje kwam. Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik het plaatje met uitsteksels moet schoonhouden met een tandenborstel. Jammer dat Nespresso deze niet standaard heeft meegeleverd.

Wat ik nu standaard doe is:
Machine aanzetten, via de espresso knop eerst systeem spoelen zonder cup. Dan koffie maken met Cup. Daarna systeem spoelen zonder cup via de espresso knop. Eens in de week met de tandenborstel het plaatje schoonmaken. 1x per maand ontkalken.
Het opvangbakje voor de cupjes ed is makkelijk schoon te maken. Alleen zitten er aan de voozijde ribbels in het plastic dus de druppels in de ribbels zijn bijna niet droog te krijgen.

Prijs:
Dat is het absolute hekel punt! Voorheen dronken wij simpele espresso sticks van nescafe. Een doosje met 20 of dertig sticks kost 2 euro zoveel. Nu, uitgaande van twee kopjes in de ochtend en een decaf in de avond pp. komen wij op (hou je vast) 60 a 70 per maand! Dat is 600 a 700 euro per jaar!! Doe daar nog 120 euri aan ontkalkingsmiddel bij. Wij zijn terug gegaan naar de necafe sticks en alleen in het weekend drinken we Nespresso. Een cupje kost gemiddeld 30 cent en je kunt alleen kopen bij de Bijenkorf of online bestellen: creditcard of acceptgiro binnen 30 dagen.

Karin Zegstroo 12-10-2011

Graag wil ik even reageren op je review, ik heb zojusit nespresso club gebeld en gevraagd of je espresso cups ook kunt gebruiken met de lungo hoeveelheid water. Nee, hiermee kun je het apparaat ontregelen de maling is schijnbaar anders. zij kunnen bij reparatie ook zien of dit gebeurd is.?? ik lees nu dat jij de espresso cups gebruikt voor een dubbele espresso, ik ben nl. ook geen espresso drinker (foute apparaat waarschijnlijk) vind de lungo's niet zo lekker.
heb net geprobeerd de espresso knop 2 maal in te drukken, hij doet dit niet, begint gewoon een espresso te maken, bij nogmaals drukken komt de volgende hoeveelh.espresso water.
Hoe bedoel je dit, doe ik het niet juist?
graag hoor ik je reactie. met vriendelijke groeten,Karin Zegstroo

Douwe84 03-01-2012

Klinkklare onzin dat je espresso cups niet voor lungo kunt gebruiken. Het verschil is dat lungo cups een grovere maling hebben en meer koffie bevatten. Hierdoor loopt hij véél sneller door dan met een espressocup en blijft er gedurende het gehele proces lekkere koffie uitkomen. Wanneer je een lungo met een espressocup maakt zal de koffie naar het eind toe erg bitter worden. Kwestie van smaak. Een andere manier om een grote koffie te maken is de american coffee. Hierbij zet je je een epsresso in een kopje waar al een evengrote hoeveelheid kokend water in zit. Vind ik persoonlijk dan weer het lekkerst.

baries 07-10-2009

Wat een top apparaat!
Mooi uiterlijk. Hele lekkere koffie. Makkelijk schoon te houden. Weinig herrie.
Gewoon top!

Dennis121 25-05-2009

Apparaat nu enkele weken in gebruik.
Super simpel in het gebruik en super koffie!

Mede gekocht om het fraaie design (Een van de eerste Nespresso apparaten die ik er enigszins normaal uit vind zien).

Erg prettig dat het apparaat opwarmt, ook al is de watertank niet geplaatst.

grietbroek 20-05-2009

Heerlijke koffie, door de grote keus zit er voor iedereen wel wat tussen.

Makkelijk in gebruik, binnen paar minuten zit je aan je eerste kopje. Wat een verschil met senseo! Daar betaal ik graag wat extra's voor!

Nu afwachten hoe de duurzaamheid is...

Maar tot nu toe een super aankoop!!

REYSEN49 15-05-2009
  • Product maand in bezit

9,4
Duurzame machine welke heerlijke koffie zet. Misschien door de capsules niet de goedkoopste maar smaak en duurzaamheid zijn veel waard. Apart een Aeroccino er bij gekocht voor perfect melkschuim van goede temperatuur voor een heerlijke latte of cappucino.
De Citiz werd aangeschaft als reserve machine omdat onze Saeco Primea Cappucino Touch continue defect is.