Krups Espresso Automatic Double Cappuccino EA8808 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Espresso Automatic Double Cappuccino EA8808 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Joop van de Biesebos 04-09-2020

Ik heb dit apparaat bijna 4 jaar het is een droefenis. Binnen het jaar al kapot. Er is altijd wel wat mee na garantie van 2 jaar iedere keer € 125,00 aan verzend en reparatiekosten. Koffie is iedere keer verschillend van smaak. Nu krijg je alleen opgeklopte melk met water. Waarschijnlijk maker defect. Rijp voor kliko en nooit geen krups meer.

Minpunten

• Alleen maar minpunten.

Jose 17-09-2019

Jose

Heb deze gekocht omdat ik graag een kopje cappuccino drink.
Het is flink zoeken welke koffiebonen je moet nemen om een lekker bakje te hebben .en hoe je de maalstand instelt hoe fijner hoe sterker.
Dan nog uitzoeken sterk je de koffie wil hebben .
Het beste is om niet op te geven dan heb je daarna een overheerlijke cappuccino .
Wel jammer dat het lekbakje van namaak RvS is .het krast vlug en dat voor een duur apparaat .

Pluspunten

• Na gepuzzel lekker

Minpunten

• Lekbakje namaak RVS
  • Veel handelingen met schoonmaken

Peter 29-01-2017

In 1,5 jaar 3 keer kapot

Voor heel veel geld een espressomachine gekocht, Krups is een merk dat kwaliteit oproept. Helaas, de ervaringen met de Siemens die we daarvoor hadden (8 jaar), zijn door dit merk niet waargemaakt. Na 3 weken 1e keer defect, opgestuurd onder garantie gerepareerd. Retour met missende onderdelen (maalinstelling knop vergeten), thermoblock gescheurd. 5 maanden later exact hetzelfde probleem, weer 3 weken weg. Paar weken geleden bij inschakelen alle stoppen eruit. Uiteindelijk ging het een keer goed, koffie zetten: aanrecht onder water. Besloten om hem niet nog een keer te laten repareren maar een nieuwe te kopen. Deze week bij Mediamarkt (BTW actie) weer een Siemens gekocht. Verkoper wist te vertellen dat je geluk moet hebben bij Krups. Grootste nadeel is dat het 'brew'onderdeel van Krups volledig geïntegreerd is, snel vervuild en alleen maar door erkend reparateur te herstellen is. Voor ons geen Krups meer.

Pluspunten

• Vormgeving (compact)

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Vaak defecten

René 06-09-2016

Espresso apparaat Krups klein maar fijn

deze espresso apparaat heeft een mooi design, is niet al te groot qua formaat. waardoor hij niet het gehele aanrecht in beslag neemt. Hij is makkelijk in gebruik en heeft een digitaal keuze menu. Hierin kun je zelfs je favorieten in stellen. je kunt max 2 kopjes per keer zetten. sterkte en volume zijn verstelbaar. persoonlijk vind ik het spoelen te veel. dat kan misschien in het begin zo zijn. heb hem nu 1 week in gebruik. cappuccino is vrij makkelijk te maken door een slangetje te plaatsen die is meegeleverd.

Pluspunten

• favorieten instelbaar
  • mooi design
  • klein vormgegeven

Minpunten

• vaak spoelen

D.N. 30-04-2016

Beter dan de gemiddelde koffie

Deze apparaat staat nu 2 weken bij mij thuis. De vormgeving is prachtig, alhoewel het een vrij groot formaat is. Je moet er wel plek voor hebben. Waarom deze krups? Ik ben nogal van de cappuccino en deze is hier perfect voor. Makkelijk goed instelbaar en heerlijke cappuccino. Ook espresso en gewone koffie is meer dan gemiddeld qua smaak. Het apparaat geeft duidelijk aan welke handelingen er gedaan moet worden. Denk aan bijvullen water, schoonmaken van het opvangbakje. In het begin is het even zoeken hoe het allemaal werkt maar er zit een goede gebruiksaanwijzing bij. Zoals je ziet er ik ben er blij mee. Dus als je een meer dan gemiddelde koffie wilt is dit de enige echte.

RoyB79 30-04-2016

Geweldige koffie!

Wij hebben dit geweldige apparaat nu twee weken op het aanrecht staan en sindsdien kijkt de Dolce Gusto jaloers vanaf de zijlijn toe.

Dit apparaat bied je voldoende mogelijkheden en instellingen om je je perfecte bak koffie te schenken.
Hierbij is ook de keuze van bonen erg belangrijk, zo hadden wij in het begin Lavazza Espresso bonen maar drinken we het lekkerst van de Arabica bonen.
Doordat je de maling van de bonen kunt aanpassen en daarnaast de sterkte van de koffie in drie standen is in te stellen op het apparaat, heb je al snel door wat jouw ideale instellingen zijn.

Daarnaast word je de mogelijkbeid geboden om dit perfecte bakje koffie in te stellen als favoriet en deze een naam te geven, ook mijn vrouw brengt mij nu dus de koffie zoals ik hem het liefst heb.

Vooral ideaal vind ik het dat je niet meer vast zit aan dure cupjes of smakeloze pads, maar je een bak koffie kunt zetten zoals jij hem het liefste hebt.

Er zijn, naast de hoge aanschafprijs, naar mijn mening maar 3 minpuntjes aan dit apparaat:
-De melk voor het schuim is best wel lauw.
-Hij geeft niet aan wanneer de bonen op zijn.
-De wateropvangbak is vrij snel vol.

Al met al is het wel een aanrader als je van een heerlijke bak koffie houd.

Syllie10 29-04-2016

Een goede kop koffie

Ik ben een echte koffieliefhebber en al enige tijd op zoek naar een koffie apparaat waarin meerdere mogelijkheden te vinden zijn en die ook nog eens goed en makkelijk in gebruik is.

Dat is deze Krups EA8808 dus op zeker. Het is wel een groot apparaat maar er komen wel de lekkerste koffies uit.

In het begin is het even zoeken naar wat voor jou de beste smaak / verhouding is maar word je keuze ook opgeslagen in het geheugen waardoor je laatste keuze altijd onthouden blijft.

Wat ik wel jammer vind is dat er geen opbergruimte is voor het melkslangetje en dat hij geen signaal/melding geeft als de koffiebonen bijna op zijn. Dus dat moet je wel in de gaten houden.

Schoonmaken is makkelijk en hij perst de koffiebonen samen dus liggen mooie cirkels in het opvangbakje en geen natte drab en hij geeft een melding als de bak of het opvangreservoir geleegd dient te worden.

Al met al een dikke prima.

Edwin76 28-04-2016

Wauw!! Wat een luxe apparaat in de keuken!

Ik heb deze machine nu 2 weken in huis en kan niet anders zeggen dat ik/we razend enthousiast zijn! Wat een gemak, smaak, en mogelijkheden heft dit apparaat. Het is even zoeken naar de juiste bonen, maalinstelling, verhouding melk/koffie en welke melk, maar daarna heb je ook wat. Een cappuccino zoals je hem in een restaurant kan verwachten. Er zitten zoveel mogelijkheden op, eigenlijk te veel om te gebruiken. Maargoed daarom is hij ook voor een breed publiek beschikbaar. Het enige nadeel vind ik dat het lekbakje wat klein is, maar hij geeft netjes aan wanneer je hem moet legen, net zoals het bakje voor de bonenpillen. En wat mijn vorige apparaat niet deed, en deze wel, op het moment dat het waterreservoir leeg is, krijg je de melding dat je hem moet bijvullen, nadat je dat gedaan hebt gaat hij gewoon verder met waar hij mee bezig was. Bij het vorige apparaat kon je helemaal overnieuw beginnen en kon je je halve bakkie weggooien.

gerardvandersteen 26-04-2016

De ideal machine voor een heerlijk Espresso

De Krupps EA 8808 is echt een machine waar ik nu eens echt mijn zin op heb gezet.
Met de ervaring van de echte Italiaanse espresso waar ik sinds 1999 al zo geniet van de echte koffie ben ik de uitdaging aangegaan van de EA 8808 van Krups.

Met de vele eisen die je aan een bakje espresso mag stellen geeft de Krups EA8808 je vele mogelijkheden. Je kunt prachtig de maling van de bonen instellen.
Daarnaast is het direct mogelijk om een enkele of dubbele espresso te maken.
De sterkte van je koffie kun je instellen met drie standen en dat lijkt in eerste instantie weinig maar daar ben ik later van teruggekomen.
Er is echter nog een mogelijkheid en dat is de hoeveelheid water dat je door de koffie kunt laten komen.
De koffie kan zo precies worden afgeregeld dat je een heerlijk kopje koffie kunt zetten.
Het is zelfs zo , dat een volgende kop koffie al snel in de gedachten komt, want deze machine maakt gewoon echt een lekker bak koffie.

Ik heb nu twee koffie soorten geprobeerd en daarin zie ik dat je op de smaak nog een stapje kunt verfijnen. Ik heb eerste een Lavazza boon geprobeerd en dat geeft een verfijnde smaak maar de LOR espresso boon had nog net een stapje meer de smaak van mijn persoonlijke voorkeur.
Het mooie is dat je op boonsoort kunt gaan selecteren want de EA 8808 is er perfect geschikt voor.

Helaas moet ik toegeven de Nespresso Machine nu werkloos toekijkt hoe we genieten van deze Krups koffie machine.

Kortom,
Bediening is fijn, verfijning van de smaak is essentieel, zelfreinigend is gemak. Alles zit in dit apparaat. En hij staat nog prachtig mooi ook in de keuken. Als ik het vergelijk met de Nespresso machine maak is het wel een overduidelijk verschil
Deze machine is een echte blijvertje.

nottie2008 08-03-2016

Wat een mooi apparaat. Makkelijk te bedienen met touchscreen. Hij leid je door het programma. Koffie sterkte in te stellen, hoeveelheid melk. Zo maak je voor iedereen lekkerste koffie. Wat ideaal is dat je je favoriete koffie kan opslaan. iedereen gezinslid heeft een eigen kleur. Lekker groot waterreservoir.
Het apparaat werkt goed, maar waarom wanneer je het koffieprutbakje leegt je ook het schuifje moet uitkloppen waardoor er altijd koffie op je aanrecht terecht komt. Daarnaast vind ik het rubberen slangetje niet zo mooi (lijkt mij ook geen sterkte constructie)Maar hoe dan ook hij doet zijn werk prima. Ik heb er zelf even snel een melkbakje bijgekocht die ik afgesloten weer in de koelkast kan bewaren. Wil toch eens kijken of Krups die zelf verkoopt. Al met al een top apparaat.

WJG 05-03-2016

Sinds een week ben ik in het bezit van de Krups. Het in elkaar zetten ging erg soepel. Het in gebruik nemen ging nog soepelef, op de display is precies af te leaen welke stappen je moet doen, dus een kind kan de was doen. Mijn man en ik drinken de koffie zwart, dus op dit moment heb ik de andere mogelijkheden ook nog ni uitgeprobeerd. Hiervoor maakte ik gebruik van een Senseoapparaat. Het nadeel van de Krups is dat deze meer lawaai maakt en dat de stekker achterin wat snel loslaat.
Zoals gezegd is de bediening erg makkelijk, je kunt je eigen koffie zetten als favoriet bewaren. Tot op heden zijn wij tevreden met deze volautomatische espressomachine, los van het lawaai dan.

Mecht 04-03-2016

Ik heb het apparaat nu ongeveer een week in huis en hij bevalt goed. Voor het soort apparaat en de mogelijkheden is hij lekker compact en gemaakt van mooie materialen. Door het ledscherm is hij makkelijk in gebruik. Hij verteld gewoon wat je moet doen. En het allerbelangrijkste de koffie die eruit komt is heerlijk. We hebben bijna alle mogelijkheden geprobeerd. Mijn man is dol op ristretto en espresso. Ik zelf op cappuccino's. En soms gewoon een kop zwarte koffie. We vinden ze allemaal lekker. Het lekbakje voor water vind ik te klein. Het moet vaak worden geleegd. En het metalen plaatje waar de kopjes op staan krast snel. Wel handig vind ik dat je de kop waar de koffie en melk uitkomt makkelijk omhoog en omlaag kan zetten. Dat scheelt spetteren.
Hij is duur qua aanschaf maar dan heb je ook wat. Ik kan iedereen het apparaat aanbevelen.

tyra 30-12-2015

Het is een super apparaat. Heerlijke koffie, goede temperatuur. Het apparaat zelf heeft heel veel mogelijkheden, dus voor iedereen wat wils. Ondanks dat er veel mogelijkheden zijn is het apparaat heel eenvoudig in gebruik door het ledscherm. Het apparaat is eenvoudig in onderhoud en geeft precies aan wat je moet doen, een kind kan de was doen. Ik kan met goed fatsoen mijn bezoek een goede kop koffie voor zetten. Kortom heel tevreden over dit apparaat.

wilang 28-12-2015

Voorheen had ik een Delongi bonen apparaat welke vervangen moest worden. Hij maakt aanzienlijk minder geluid. Opstarten gaat redelijk snel De smaak instellen was vrij eenvoudig hij moest wel iets sterker gezet worden.
De touchscreen was even wennen Wat handig is, is het instellen van de hoeveelheid als je een groter kopje gebruikt.
Het reinigen van het slangetje voor de melk opschuimer gaat goed omdat het voldoende dik is. Opvangbakje van koffie is voldoende groot maar het opvangbakje van het water is wat aan de kleine kant. De koffie smaakt prima en goed te vergelijken met mijn vorige apparaat.
Heet water is ook te tappen maar daar proef je wel wat koffie smaak doorheen als geen thee erin doet.
De diverse koffie mogelijkheden zijn te kiezen vanuit het touchscreen.
Het metalen plaatje waarop de kopjes staan is wel snel vuil omdat hij wel wat spettert

AlexanderT 21-12-2015

Sinds kort heb ik deze geweldige machine in huis. Ik zit veel thuis te werken en dan is deze machine perfect. Geen gedoe met filters of (losse) melkopschuimers, hang het slangetje gewoon in een pak melk en gaan! 's Ochtends kan ik direct vanuit bed een kop koffie zetten doordat hij via een in te stellen timer aan gaat. De Krups kan een heel scala aan verschillende koffies produceren waardoor het voor iedereen een perfect kopje koffie zet! Het enige minpunt wat ik zou kunnen benoemen is het metalen plaatje waar de bekers op staan, hier komen snel krassen in wat ik voor een machine uit deze prijsklasse wel jammer vindt.
Al met al een geweldig apparaat met alle functies die je voor een koffiemachine kunt bedenken!

YessinTRQ 21-12-2015

Na een senseo werd het tijd voor andere koek. En het werd niets minder dan deze krups. Ik waan me thuis in een goed koffiehuis. Wat een opties en wat een luxe en rijke koffie. Wat een heerlijke espresso en daarnaast nog zoveel keuze meer. Mijn vrouw is geen koffiedrinker, tot twee weken geleden. De latte macciato is nu onderdeel van haar ochtendritueel. Design is ook prachtig, het is het paradepaardje geworden van onze keuken. Zeer maar dan ook zeer tevreden

rverde 19-12-2015

De Krups is een geweldige koffiezetter. Ik ben zelf een echte koffiedrinker en het liefste gewoon zwart(met bonen). Je kunt precies aangeven hoe je de koffie wilt. Hoeveel water erbij moet en de sterkte. Via het menu kan je zelfs de temperatuur van de koffie bepalen. Er is genoeg ruimte om twee bakkies in één keer te zetten. De Krups geeft ook aan wanneer je moet schoonmaken en wat je precies moet doen. Alles wordt voor gedaan op het scherm. Enige wat ik minder vind is de aansluiting om de cappuccino te maken.

Monique 19-12-2015

Aangezien ik een digibeet ben is deze superdeluxe koffiemachine heel handig. Makkelijk in elkaar te zetten, de stekker erin et voila. Het heeft een simpel menu met vele variaties. Voor iedereen is er wat ook het reinigen doet hij automatisch.

Het enige minpuntje is dat je heel goed de aanwijzingen van de machine moet volgen en reservoir goed legen. Blijft er wat water of koffie in het reservoir dan blijft het even steken. Geen punt als je het eenmaal weet.

De koffie is van goede kwaliteit en je kan het leuk maken als je zelf wil

Dianejw 25-11-2015

Zet heerlijke koffie. Zowel zwart als cappuccino of latte machiatto. Zeer gebruiksvriendelijk. Menu is zeer eenvoudig te gebruiken. Echt een aanrader!

Mieke 24-11-2015

Sinds een paar weken deze mooie koffiemachine in ons bezit.Je kunt heel makkelijk je favoriete keuze in het hoofdprogramma zetten en daar word dankbaar gebruik van gemaakt. De een heeft liever sterkere koffie en de ander is fan van latte of cappuccino.Met het bijgeleverde slangetje voor de melk lukt dit aardig. De koffie is lekker heet( dat kun je zo instellen).Onze andere machine was een Jura Z5 en dan is het toch wel even wennen. De inhoud van het water is beduidend minder waardoor we veel moeten bijvullen. En deze machine geeft niet aan wanneer de koffiebonen op zijn, dan krijg je dus slappe koffie. Dat vind ik eigenlijk wel het grootste nadeel.

Ilonka 22-11-2015

Nu in de tweede week vindt het nog steeds een mooi en prettig apparaat. Voor 2 cappuccino ben je iets langer bezig maar de smaak is zalig is het wel waard. Het is even uitzoeken voor de juiste verhouding van melk. Een andere smaak bonen geprobeerd en dat beviel ook zeker. Het is gewoon een betere smaak dan een Senseo. Het is wel jammer dat het melk slangentje zo dun is en niet makkelijk op te bergen vraag me ook af hoe lang deze qua duurzaamheid mee gaat. Maar blijf bij mijn mening is een zalige manier om koffie te drinken toppie. Helaas op naar de laatste week zal deze dadelijk zeker gaan missen.

LeuntjeOppelaar 21-11-2015

Mooi uitgebreid apparaat met veel mogelijkheden. Diverse soorten koffies te bereiden. Zeer makkelijk in gebruik. Minpunten: melkslangetje is erg slap en nergens netjes op te bergen. Voor een apparaat van deze prijsklasse vind ik het plaatje waar de bekers op staan wel erg gauw met krassen. Als je 3 a 4 koffies moet bereiden duurt dit wel erg lang omdat je alleen de cappuccino per 2 kunt bereiden.

Irisvdw 16-11-2015

Sinds een week heb ik de Krups EA8808 in huis en hier ben ik erg blij mee.

Eerder had ik altijd koffie uit een senseo apparaat of filterkoffie. Omdat ik vaak de enige ben die koffie drink, is filter koffie niet erg handig. Daarnaast vindt ik senseo niet erg lekker..

Dit apparaat heeft ontzettend veel mogelijkheden, welke ik nog niet eens allemaal geprobeerd heb. Ik vind de cappuccino en dit is dan ook mijn favoriet. De gewone koffie is overigens ook erg lekker.

Super fijn dat je thuis 'de echte' koffie hebt. De machine werkt simpel, alleen is de hoeveelheid schuim (in seconden) en espresso (in ML) even uitvogelen. Het is me al meerdere keren overkomen dat het niet in mijn kopje paste. Zodra je de goede verhouding te pakken hebt kun je die eenvoudig opslaan in 'favorieten', en heb je geen last van kopjes die overstromen.

De machine is iets kleiner dan dat ik van tevoren verwacht had, wat alleen maar mooi is. Ik vindt het heerlijk dat hij met vers gemaalde bonen werkt. Ik ben nu met mijn 2e zak bezig en ga zeker nog meer verschillende uitproberen.

De machine maakt bij het malen van de bonen wel een hoop herrie, maar dat is naar mijn idee logisch en daarom niet erg storend.

De machine is makkelijk schoon te maken, veel kleine losse onderdelen. Maar wanneer je weet waar je die kunt vinden is het prima te doen. Wat me alleen tegenvalt is dat het 'lek bakje' te snel vol zit en dat de metalen plaat hiervan erg krasgevoelig is.

Bij de machine zitten gebruiksaanwijzingen en een USB met nog een introductiefilmpje en uitleg over het schoonmaken van de machine. Daarnaast zijn er een paar chloor tabletten meegeleverd. Compleet pakket dus!

Al met al een super machine die ervoor gezorgd heeft dat ik thuis weer van mijn koffie kan genieten!

Matteo Concutelli 15-11-2015

Heel prettig apparaat, heerlijke cappuccino kan je met de Krups EA8808 maken en het is ook nog eens erg makkelijk. Makkelijk schoon te maken, spoelt automatisch door nadat je hem aanzet en is makkelijk in gebruik door het touchscreen. Klein nadeel vind ik dat er niet zoveel koffiebonen in gaan.

Ilonka 14-11-2015

Afgelopen zaterdag was ik een van de gelukkige die de Krup EA8808 mocht testen. Nu een week later mijn ervaring met de Krup . Deze kwam binnen met een pak koffie (bonen) en twee bekers. De bijgevoegde handleiding was zodanig geschreven dat de Krup snel gebruiksklaar stond. Toen aan de slag er waren verschillende keuzes zoals gewone koffie, espresso, latte en capucino. Persoonlijk gebruik ik een koffiezetapparaat met snelfiltering en als ik haast heb een Senseo met pads. Nu eerst gestart met gewone koffie zwart voor mijn man met melk. Het was een verrassing het verschil van de smaak van koffie was niet overdreven zeker 100% beter. Het koste ongeveer 2 'à 3 minuten om de koffie te maken. Daarna de capucino was erg nieuwsgierig hoe het ging met warme melk en niet te vergeten het schuim. Ik heb zelf een losse elektrische melkopschuimer erg bewerkelijk. Nu was het melk in een kannetje of beker slangetje erin en binnen de kortste tijd warm en lekker schuimig. Omdat ik overdag werk wordt de Krup gebruikt 's morgens en 's avonds. Het schoonmaken was zeer prettig op het scherm wordt duidelijk aangeven wat en waar je moet schoonmaken. Mijn conclusie na een week is een apparaat met een mooi design en werkt zoals beschreven is. Koffie is lekker en zeker veel meer smaak. Handleiding voor in gebruik name helder en duidelijk. Schoonmaken geen probleem en kost niet veel extra tijd. De komende week ga ik de latte en espresso uitproberen. Maar tot nu toe aanrader voor de echte koffieliefhebber