De'Longhi Lattissima Touch zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi Lattissima Touch zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Dorazou 05-07-2021

waardeloos.

Ik lees hier dezelfde klachten die wij ook ervaren; na elk kopje cappuccino moet het apparaat compleet worden schoongemaakt. Leuk als je visite hebt. Dit is ons derde apparaat en de eerste die het niet behoorlijk doet. Kat in de zak.
De koffie wordt wel goed warm en de melk is schuimig, als ie het doet, want meestal komt er alleen stoom uit het ding.

Pluspunten

• ziet er mooi uit.

Minpunten

• kan alleen koffie zetten.

Koffieliefhebber 19-02-2021

Melkopschuimer snel kapot

Inmiddels aan mijn 2de toe. De eerste ging de melkopschuimer van kapot. Zelf nog een keer gerepareerd, maar ging snel weer kapot. Daarna eenzelfde gekocht en deze kreeg hetzelfde euvel binnen de garantietermijn. Naar de fabrikant gestuurd, na 3 weken retour gekregen met een gemaakte klep. Maar de melkopschuimer doet het nog steeds niet. De volgende wordt zeker geen DeLonghi meer.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Sterkte van de koffie te regelen

Minpunten

• Melkopschuimer gaat snel kapot
  • Schoonmaak programma duurt lang
  • Maakt redelijk wat lawaai

Officiële reactie van De'Longhi Group 22-02-2021

Beste Koffieliefhebber,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Spijtig om te vernemen dat de melkopschuimer van uw Nespresso machine niet correct lijkt te functioneren. In dat geval adviseren wij u om uw Nespresso machine nogmaals te laten beoordelen door Nespresso. Het gratis telefoonnummer van Nespresso is: 0800-0222320.
U kunt Nespresso ook per e-mail contacteren door de volgende link te volgen:

serviceteam De'Longhi

NooitmeerNespresso 24-06-2020

Waardeloos

Ik ben toe aan mijn derde apparaat en ook deze is nu zo ver dat het vaker geen dan wel melkschuim oplevert. Let wel, het is echt geen goedkoop apparaat! Dan maar naar Dolce Gusto, de koffie is minder maar het is wel telkens dezelfde kop koffie.

Pluspunten

• One Touch

Minpunten

• Doet niet wat het belooft

Sunny99 11-03-2020

Goed apparaat als je van koude koffie houdt.

De Lattissima Touch is een mooi apparaat met veel mogelijkheden. Helaas is alle koffie die eruit komt te koud om lekker te zijn. Het helpt wat als je eerst een kopje water laat doorlopen, maar ook dan is de temperatuur nog niet echt goed en ik vind het niet normaal dat je altijd eerst water moet laten doorlopen om dat vervolgens weg te gooien. Vooral koffie met melk als cappuccino en latte komt vaak niet hoger dan 45 graden. Het vreemde is dat de koffie die we meermalen voor aankoop proefden in verschillende winkels wel de juiste temperatuur had. Deze werd meestal gezet op een andere Nespressomachine, maar was volgens de medewerkers hetzelfde. Nou, niet dus. In enkele weken al drie maal met klantenservice gebeld, steeds weer fabrieksinstellingen terug gezet en dan kwam er na een paar keer laten doorlopen een kopje water van max. 70 graden. Met melk lukt die temperatuur nog steeds niet.

Pluspunten

• mooi apparaat

Minpunten

• koude koffie

BJ 24-12-2019

Koffie te koud en melk te waterig

Ik heb het product nu een jaar. Eigenlijk zouden beoordelingen pas na een jaar geschreven moeten worden. Dan is de cognitieve dissonantie ook wat minder aanwezig, dan wat nu het geval lijkt. Heb het apparaat namelijk gekocht naar aanleiding van veel reviews, die net als ook hier op Kieskeurig super positief zijn over dit apparaat. Terwijl... het hoofddoel van dit apparaat is toch echt een cappuccino of een latte variant maken. Dit lukt beiden niet. De koffie is om te beginnen standaard veel te koud. 57 graden en vanaf het 2e kopje 67 graden. De eerste keer zonder cupjes wat water door laten lopen helpt al aanzienlijk met de uiteindelijke smaak en kwaliteit van de cappuccino, maar het is toch te bizar voor woorden dat dat nodig is. Koffie is dus niet lekker. Uit een een veel goedkoper Nespresso apparaat komt a veel betere koffie. De melk heeft ook niks met cappuccino te maken. (Als je koffie lepeltje op het schuim blijft liggen is de schuimlaag oké). Nou de schuimlaag uit dit apparaat varieert naar gelang de instelknop, van warm waterig spul tot een lucht bubbeltjes massa.
Verder moet je na elk kopje koffie met een melkvariant het hele melk gedeelte spoelen, en dat wordt echt super irritant is dit! De eerste twee punten zijn echter het meest irritant en meteen no go voor dit ding. Alsof je een stofzuiger koopt die niet zuigt, of een koelkast die koelt tot 14 graden.

Pluspunten

Minpunten

• Koffie te koud
  • Melk schuimt nauwelijks
Officiële reactie van De'Longhi Group 27-12-2019

Beste BJ,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Spijtig om te vernemen dat u niet tevreden bent over uw Nespresso machine. Mocht u twijfelen aan een correcte technische werking van uw Nespresso machine kunt u deze uiteraard laten beoordelen door Nespresso. Het gratis telefoonnummer van Nespresso is: 0800-0222320.
U kunt Nespresso ook per e-mail contacteren door de volgende link te volgen:

serviceteam De'Longhi

BJ 27-12-2019

Bedankt voor uw reactie. Ik vrees dat de technische werking in orde is Dit omdat ik nu tussen de reviews door nog een paar keer deze conclusies heb gelezen. Mocht u echter denken dat mijn verhaal niet zou moeten kloppen, dan wil ik heel graag mijn machine opsturen ter controle. Zoals gezegd denk ik echter dat het het apparaat in zijn oorspronkelijke kunnen is.
Vr. Gr. BJ

rookie74 19-10-2019

Super gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in gebruik

Deze Nespresso automaat is echt super gebruiksvriendelijk. Schoonspoelen van zowel koffieuitloop als melkuitloop is een fluitje van een cent, maar ook de reiniging van de verschillende onderdelen stelt niets voor. Binnen no time heb je de koffie gezet die je zelf wil, met de hoeveelheid koffie en melk die je zelf fijn vindt. Wil je een keer afwijkende hoeveelheden melk of koffie gebruiken dan is dat ook geen probleem.
Het enige wat misschien handiger had gekund was het waterreservoir, maar ook die is goed te gebruiken. Ook geen gedoe met filters ofzo.
Overigens blijkt de klantenservice van Nespresso ook erg klantvriendelijk en bovendien zijn ze bijna altijd telefonisch bereikbaar.
Ik was hiervoor een Saeco bonenmachine gewend, maar vergeleken daarmee is dit zo'n verademing.... Ik kan 'm iedereen van harte aanbevelen!
De melk wordt ook goed opgeschuimd, trouwens.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Spoelen wanneer jij wilt
  • Onderhoud is fluitje van een cent
  • Gemakkelijk melk opschuimen

Minpunten

• Waterreservoir minder goed bereikbaar

Joop 14-05-2019

Mooie complete koffiemachine

Wij hebben een Nespresso apparaat en een machine die bonen maalt. Wij zochten eigenlijk naar een machine waarmee espresso en cappuccino kan worden gemaakt. Deze machine van DeLonghi vonden wij bij BCC in Amersfoort. Advies: lees voor het gebruik eerst heel goed de gebruiksaanwijzing ! Na de eerste handelingen zoals waterhardheid instellen en de machine met water en melk vullen hebben wij onze eerste cappuccino gezet. De hoeveelheid koffie en melk kan simpel worden geprogrammeerd voor de hoeveelheid. De dikte van het melkschuim kan ook worden ingesteld. Een prima machine met een goede prijs/prestatie verhouding.

Pluspunten

• Compact
  • Veel mogelijkheden
  • Goede instelbaarheid
  • Uineembaar melkreservoir (in de koelkast)
  • Melkreservoir kan in afwasmachine

Minpunten

• Tot op heden nog niet

Gerry 28-12-2018

Lattissima Touch, een aanrader!

Nadat onze eerste DeLonghi na ruim 7 jaar langzaam de geest begon te geven zijn we op zoek gegaan naar een vervanger. Deze hebben we gevonden in de Lattissima Touch. De machine heeft een handzaam formaat en heeft voor ons voldoende mogelijkheden. De melkopschuimer is stukken beter dan van de vorige, het apparaat is veel minder luidruchtig. Kortom we zijn meer dan tevreden met onze nieuwe aankoop.

Pluspunten

• melkschuim prima
  • koffie goed warm
  • weinig geluid

Ulku 23-12-2018

Mijn eigen barista in huis!

Heel mooi apparaat met veel koffie opties.
Mijn eigen barista in de keuken is een feit!
Geen moment spijt gehad met deze aankoop..

Pluspunten

• Ieder zijn eigen koffie smaak

Minpunten

• Prijs

Monicque 24-09-2018

Mooi van vorm, makkelijk te bedienen.

Ik heb deze machine bij mediamarkt duiven gekocht, in de winkel geproefd en goede uitleg gekregen. Thuis gelijk geprobeerd en het was makkelijk en het was een heerlijke koffie.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoonmaken
  • Melk reservoir kan in de koelkast

Amuse 21-01-2018

Snel goede koffie

Mijn bonenmachine was kapot, dus een andere machine gekocht. Al ervaring met de Pixie, maar deze Littisima is net wat uitgebreider en ziet er strak uit. Daarnaast een enorm goede kwaliteit-prijs verhouding. Echt topkoffie :-)

Pluspunten

• Compact
  • Prijs
  • Strakke vorm
  • Koffie zeker zo goed als met een bonenmachine

Minpunten

• Bij veel koffiegebruik duur ivm de cupjes
  • Cappuccino e.d. met 2 knoppen bedienen

alexis59 24-10-2016

Makkelijke bediening en heerlijke koffie

Prachtig design, makkelijke bediening en heerlijke koffie tot gevolg in vele varianten.
Mooi dat je de hardheid van je water tevoren bepaalde met dit apparaat, zodat de koffie 'maatwerk' wordt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Snel gebruiksklaar

Minpunten

• Druppelt wat na

Carola 03-10-2016

Mooi (koffie) maatje

Dit apparaat doet gewoon wat het moet doen na een druk op de knop.
Een heerlijk capuccino of latte machiato, waar je zin in hebt.
Fijn compact neemt niet teveel ruimte in op je keukenblad. En...eerlijk...Nespresso is de lekkerste koffie, what else!