De'Longhi PERFECTA ESAM 5500.T grijs, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi PERFECTA ESAM 5500.T grijs, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

MDLMA 18-03-2013

Nog geen maand na het verlopen van de garantie termijn begonnen de problemen. Melkkan vernieuwd, volgens DeLonghi gaan deze dingen slechts 1 jaar mee????
Aantal maanden later schuimde apparaat niet meer op. Leverancier wilde wel tegen betaling service verlenen, echter geen garantie op succesvolle reparatie????
Door Delonghi zelf, doorverwezen naar E-care in Duiven. Reparatietijd langer dan 1 maand. Apparaat ogenschijnlijk goed gerepareerd. Stoomuitlaat vervangen. 3 maanden later weer geen melkopschuimen, na weer een nieuwe melkkan en vervangen van rubber ringetjes, apparaat weer naar E-care. Deze keer op garantie, weer reparatie, stoomheater vervangen, echter melk schuimt nog steeds niet op.
Kortom voor een apparaat dat destijds €1199,00 moest kosten is dit in vergelijking met het vorige koffiezetapparaat een onvoorstelbare miskleun. Voor bezitters; succes met je aankoop. Maar een apparaat dat het net 3 jaar vol houdt, is €100,00 nog te veel.

WGG 22-05-2011

---------- update review, 22-05-2011 ----------
Na ruim 2 jaar werkt alles nog uitstekend. Gebruik alleen bonen optie. schoonmaken kop melkreservoir is een beetje priegelwerk. 3 onderdelen daarvan demonteren en goed schoonmaken (w.o. weken). gaatjes en buisjes hebben na verloop van tijd aderverkalking en slibben dicht waardoor cappuchino melk niet goed meer is (en snel bederft). Dus regelmatig aandacht nodig.Ontkalken doe ik met reguliere flacon geschikt voor volautomaten, uit de supermarkt, wel goed op de verhouding water/ontkalkingsmiddel letten mbv een maatbeker bijv. Dus tot nu toe lof voor dit produkt.

---------- 1e review, 09-10-2009 ----------
Het apparaat nu bijna 6 maanden in bezit. Solide, stijlvol en, tot nu toe, probleemloos apparaat. Eenvoudig te bedienen en zelf te onderhouden (ontkalken, binnenwerk). Standaard knoppen voor cafe (espresso), cafe lungo (soort verdunde espresso), cafe latte en cappuchino. De compactheid/dikte van de melkschuimkraag is eenvoudig in te stellen op de melkkan die je aan het apparaat moet klikken (en in de koelkast kunt bewaren). Ook een ristretto en een slappe bak koffie (koffie met heel veel water) zijn goed te maken omdat je op een eenvoudige manier de volgende zaken kunt instellen: (1) verhouding espresso/water kunt instellen,
(2) maalgraad (zeer fijn, tot grof)
(3) watertemperatuur (normaal, heet)
(4) aroma (licht tot sterk).
Door een bepaald hendeltje te verplaatsen in het koffiebonenreservoir kun je de maalgraad (en dus doorlooptijd) afstellen, zodat het tot zo'n 20 seconden kan duren alvorens een espressootje in je kopje druppelsgewijs tot stand komt met, afhankelijk van de koffiesoort, een goede cremelaag op de koffie.
Verder is het apparaat vrij stil wanneer het z'n werk doet. Bij zowel aan als uitzetten van het apparaat vindt een spoelsessie plaats. Dat is mooi natuurlijk, maar de wateropvangbak zit dan wel snel vol. Ik zet standaard een schaaltje onder de tap, dat werkt prettiger. De krasgevoeligheid van de chromen plaat waarop het kopje staat is een (klein) minpuntje, beter iets van mat alluminium (?) in stijl het het frontje van het apparaat. Een heel bedrag voor dit soort apparaten, maar, als je een koffieliefhebber bent, daar staan iedere dag wel onbetaalbare verwenmomenten tegenover.

wisseltje 05-04-2011

Ik ben nu ruim 2 jaar in het bezit van de Esam 5500 en naar volle tevredenheid. De cappuccino is heet evenals de koffie. Wel gebruiken wij dubbelandige glazen, dit scheelt een stuk wat warmt betreft. Ik heb er tot nu toe gelukkig nog geen reparaties aangehad. Ik denk dat geregeld goed schoonmaken daar aan meewerkt en zorgen dat je geen gearomatiseerde koffiebonen gebruikt. Dit zal de machine vast doenlopen. Het is alleen moeilijk om in de winkels aan ontkalkingsmiddel van DeLonghi te komen. Er zijn wel andere goede middelen maar daarop kun je niet de goede verhouding van ontkalker/water vinden.

famtenveen 13-03-2010

---------- update review, 13-03-2010 ----------
inmiddels is het probleem helemaal opgelost en kunnen wij weer van heerlijke koffie en cap. genieten. De koffiebonen bij Meesters (Purmerend) zijn prima!

---------- 1e review, 17-12-2009 ----------
Sinds oktober 2008 in het bezit van een Essam 5500 Titanium. Heerlijke koffie en capp. Helaas zijn er sinds 3 maanden problemen. Zo is de koffiemolen vervangen. Nog steeds werkt apparaat niet. Monteur (van HAS) meerdere x langsgeweest en zo ook wederom gisteren. Hij heeft nu alle onderdelen (elec.) vervangen en het app. werkt nog steeds niet. Monteur beloofde vervangend app. danwel nieuw via Delonghi. Inmiddels zijn wij nu bijna 3 maanden verder en met kerst dus geen lekkere koffie!! Ik baal enorm. Hoop dat Delonghi ons vervangend (nieuw) apparaat geeft voor de kerst. Alle gasten met kerst verwachten een lekker bakkie!!! Ik denk dat wij gewoon een fabrieksfout app. hebben gekregen (lees namelijk aleen maar positieve berichten).
Delonghi help!!!!!

wendtirik 27-01-2010

zeer tevreden over aparaat:
=erg gemakkelijk in gebruik.
=diverse variaties en mogelijkheden
=makkelijk te reinigen

tresi 04-10-2009

Wij hebben een de longhi 5500 gekocht ( na jaren Jura) en dit bevalt ons prima. Goed bedieningsgemak en veel instellingsmogelijkheden. Ook voor de opgeschuimde melk zijn er diverse gemakkelijke instellingen. Goed schoon te maken en geen hoge verpichteonderhoudskost ....lekkere koffie voor ieders smaak

rob1971 14-08-2009

we hebben de esam 5500 notenhout nu 3 maanden geleden gekocht en heb er geen moment spijt van.nu is het echt genieten van een bak koffie.we hadden een lichte beschadiging op het apparaat maar dat is na 1 telefoontje super opgelost,de volgende dag hadden we een nieuw apparaat,bij de koffiediscounter kopen is een echte aanrader.het was een hele uitgave maar is het geld dubbel en dik waard,super makkelijke bediening.

hans1234 09-03-2009

Tot op heden zeer tevreden. Na lang wachten eindelijk het apparaat ontvangen. Eerst besteld via een internet winkel die hem uiteidelijk niet op voorraad had (let dus op als je hem snel wil hebben) en later via een tweede winkel die wel kon leveren.
Vooral de 'een druk op de knop cappucino' werkt super.
Een klein minpuntje tot nu toe, ik had gehoopt dat je via het menu de warmhoud plaat bovenop uit zou kunnen zetten. Als je dat niet gebruikt is het een beetje energie verspilling want de plaat wordt nu altijd warm.
Te kort in bezit om iets over degelijkheid te zeggen. Inzake 'smaak' spelen we nog een beetje met de sterkte (instelbaar) en de bonen.

c1973 06-03-2009

Wat een heerlijke koffie!
En dan nog de cappuccino..hmmm.
Super apparaat, makkelijk te bedienen. Dit is precies de koffiesensatie die ik zocht. Nu nog wat experimenteren met bonen.
De koffiemolen schijnt heel stil te zijn, echter ik vind hem best wel herrie maken. Geen idee hoe andere molens dus klinken...
Maar zijn geld tot nu toe meer dan waard!

naam 36 02-03-2009

---------- update review 02-03-2009 ----------
Wat een geweldige machine is dit, en een prachtig design.
We hebben hem nu een paar weken en we genieten iedere dag van een heerlijk kop koffie.
Simpel te bedienen, en wat ik erg handig vind is het onderhoud, je kan overal simpel bij via de voorzijde van het apparaat.
De molen is inderdaad erg stil, veel mogelijkheden om te kiezen hoe je de koffie wilt.
Wat voor ons ook belangrijk was om dit apparaat te kopen is de cappuccino.
Melkkan vullen, aanhaken, en met een druk op de knop gaat de rest vanzelf.
Geen cappuccino meer? even de spoelknop indrukken en alles is weer schoon, melkkan in de koelkast, en klaar!!
Het is natuurlijk best wel een uitgave, maar ik ben een echte koffieleut en vind het dubbel en dwars waard voor deze mooie espressomachine.
Wij kunnen het ieder geval iedereen aanraden die een goed kop koffie wilt drinken, en een mooi stukje disign op zijn aanrecht wil hebben staan.

---------- oude review 25-02-2009 ----------
Zeer tevreden met deze espresso machine.
Bediening zeer eenvoudig, heeft een zeer stille molen, smaak is prima in orde, en koffie is heet.
Veel mogelijkheden om je eigen smaak samen te stellen, kan uiteraard ook automatisch, maar er zit ook een handige optie op om je voorkeuren in te stellen.Ik heb nog even in twijfel gestaan om de esam 4500 te kopen, maar toen ik in de winkel deze naast elkaar zag staan toen was ik verkocht en ben toch, ondanks de meer prijs, voor de 5500 gegaan, vond het gewoon een prachtige machine om te zien en doet niet plastic aan, er is ander materiaal gebruikt.
Kortom, een uitstekend apparaat!!!

tjae 24-02-2009

Wij hebben sinds een week de Delonghi ESAM5500T.
Gemakkelijke en mooi apparaat. Cappucino maken is heel eenvoudig en de schuim is super. Wat een gemak.
Wij hebben alleen een minpunt. De koffie is niet heet.Ook niet als we de kopjes voor verwarmen. We hebben hem ingesteld op heet.
Weet iemand hoe dat beter kan.

Nu hebben we koffie van de Ikea. IS goed te drinken. Maar we experimenteren verder.

hent 06-02-2009

Gelukkig geen senseo meer...

De Esam 4500 en 5500 zijn op het uiterlijk na gelijk. Ik heb voor de 5500 gekozen omdat ik deze mooier vind. Het prijsverschil is wel groot.

Het gemak van deze DeLonghi zit 'm vooral in het maken van cappuccino of caffe latte. Het melkreservoir schuif je aan het koffie apparaat - druk op de toets cappuccino - de cappuccino wordt automatisch gemaakt. Druk op clean om het pijpje schoon te maken (daar is de melk doorheen gegaan) - zet het melkreservoir in de koelkast - klaar.

Zorg ervoor dat je koffiebonen neemt waar geen glans (vet) over heen zit. Het apparaat zal dan langer meegaan. Doe vaseline om de rubbers waar warm water/stoom en melk doorheen stroomt.

Als je van koffie houd is het echt een aanrader.

roodharigblondje 14-01-2009

---------- update review ----------
Ik wil nog even een review plaatsen,ik drink zelf geen koffie,nooit gelust maar mijn man is een echte koffiedrinker,en mijn vaste visite ook.Ze vinden het apparaat van delonghi 5500 helemaal te gek,hij is zo gemakkelijk met gebruiksaanwijzingen enz,d ekoffie is goed heet en op dit moment gebruiken we de illy koffieboon,normaal,voorheen lavazza,die ook heel erg goed,maar bij mij vinden ze illy nummer 1 staan

---------- oude review 07-12-2008 ----------
Wij hebben sinds gisteren ook de delonghi 5500 aangeschaft,het is een prachtig apparaat,mooie uitstaling,makkelijk menu,ik moet wel even puzzelen wat sterkte van d ekoffie aangaat.Mijn man pakt meestal koffie lungo,dat is de grootste kop,maar dan is die wat slapper,bij navraag bij de dealer verklaarde die dat he tkomt doordat je een grote kop kiest en dan word er wat meer water aangemaakt,het beste is dan gewoon een kleiner kopje te kiezen en dan voor 2 koppen intoesten,dan is de koffie sterker,ik heb de lavaZza espressoboon,maar ik weet niet of lilly beterde is en je hebt ook nog Segafredo,kan iemand mij een tip geven wat espressoboon aangaat?

De koffiebrander 02-01-2009

Nog net voor de jaarwisseling de De'Longhi esam 5500 geleverd gekregen.
Tot nu toe absoluut voor 100% tevreden.
Alles kinderlijk eenvoudig te programmeren door de logische menustructuur. Elk kopje koffie smaakt gewoon heerlijk. Wij gebruiken Segafredo oro en die valt zeker niet tegen.
De duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niet bepalen maar het apparaat ziet er degelijk uit.

Andries Meter 03-09-2008

De in augustus 2008 uitgekomen Esam 5500 direct na ontvangst uitgetest. Een cappucinno maken is kinderlijk eenvoudig met dit apparaat. Gewoon een kwestie van
de melkkan plaatsen en 1 druk op de knop et voila: Een heerlijke cappuccino!

Het maalwerk is inderdaad bijna superstil.

Alles vanaf de voorzijde te demonteren, te vullen en schoon te maken. Deze Esam kan op een geprogrammeerd tijdstip aan gaan en kan automatisch afslaan na 1, 2 of 3 uur.

In het bonenreservoir kan ik een heel pak van 250 gram kwijt.
Een zeer mooi design en ziet er zeer degelijk uit.