Siemens TI907201RW - Reviews

Fabrikant kleur(en)
edelstaal
Kastontwerp
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 66 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Andre 17-12-2016

De perfecte volautomatische koffiemachine

De Siemens EQ9 is prachtig qua styling en vormgeving en is een aanwinst in elke keuken. De RVS afwerking is mooi en degelijk. De bediening van de EQ9 is erg makkelijk en intuïtief. Op het prachtige grote scherm kun je goed zien welke koffie je wilt laten bereiden. Je kunt kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde instellingen. Maar als je je eigen draai aan de koffie wilt geven kies je voor de Barista modus, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Bovendien kun je meerdere profielen aanmaken, zodat iedereen zijn eigen instellingen kan vastleggen. Het apparaat is erg stil bij het malen van de bonen en het bereiden van de koffie. Wat erg belangrijk is voor de smaak van de koffie is dat het apparaat schoon gehouden wordt. Naast het automatische melk reinigingssysteem biedt de machine de mogelijkheid om de zeteenheid -die zich in de machine bevindt- uit de machine te halen en schoon te maken. Dat voorkomt afzet van schimmelsporen in de machine die de koffiesmaak nadelig beïnvloeden. Het openen en reinigen van de machine is erg eenvoudig. De Siemens EQ9 is niet goedkoop, maar is zijn geld absoluut meer dan waard. De aanschafprijs ben je snel vergeten als je geniet van de diverse heerlijke koffiespecialiteiten. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden en kwaliteit van deze Siemens EQ9.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Reiniging

Gijs 11-01-2018

Echte koffie

Met deze eq 9 maak ik al 2 jaar lang iedere dag koffie zoals koffie moet smaken. Geweldige kwaliteit.

Pluspunten

• kwaliteit
  • weinig geluid

Minpunten

• kleine lekbak

Peter 03-01-2018

Voor de echte koffie liefhebber.

Erg mooi apparaat dat heerlijke koffie zet voor de echte koffie liefhebber.
Alles is in te stellen en op te slaan in een eigen gebruikersprofiel. Heeft 2 aparte bonenreservoirs wat dit apparaat wat duurder maakt maar dit vond ik het waard.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Zeer veel Mogelijkheden
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi groot helder display
  • Twee bonenreservoirs voor verschillende bonen.

Minpunten

• Duur in aanschaf

Ger V 02-01-2018

Supermachine

Mooie rvs machine, eenvoudig in gebruik maar toch veel mogelijkheden je eigen smaak in te stellen. De dubbele koffie containers met eigen molen zijn ook heel handig. Goed heet en een stille machine. Alle soorten koffie van restaurant kwaliteit! ( als ze dat al zo goed kunnen maken)

Pluspunten

• Bediening
  • Smaak

Minpunten

• Stevige prijs

Doorduijn 22-06-2017

Geweldige machine

Na een lange zoektocht naar een volautomaat langs allerlei fabrikanten en vergelijkingssites ben ik uitgekomen bij de siemens eq 9. Een alleskunner die qua ruimte en prijs wellicht niet voor iedereen geschikt maar voor mij is hij helemaal geweldig. Hij is heel erg stil in vergelijking met de vorige machine, volledig instelbaar naar eigen voorkeur en vooral heeft hij een dubbel bonenreservoir. Ik drink alleen decaf en mijn vrouw niet. In het ene bonenreservoir decaf bonen en in de andere "gewone". Geen gedoe meer. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • dubbel bonenreservoir
  • eenvoudig schoon te houden
  • snel
  • volledig instelbaar

Minpunten

• groot (echter minder groot dan ik dacht)
  • prijzig

John Klein Herenbrink 22-05-2017

TI907201RW

Het is een mooi apparaat, in RVS uitvoering. Eenvoudig in het opstellen en aansluiten. Eenvoudig je gewenste kopje koffie, cappuccino of caffe macchiato te maken. Volautomatisch systeem.

Pluspunten

• geïntegreerd melksysteem, zelf reinigend
  • geruisloos
  • twee maal systemen
  • handige bediening
  • profiel gebruiker instelbaar

Minpunten

• lekschaal snel vol
  • waterfilter maandelijks verv. (advies verkoper)

Arjan 21-01-2017

Groot scherm prachtig aparaat

Mooi aparaat en makkelijk in gebruik. En de koffie smaakt natuurlijk verschrikkelijk lekker vooral de espresso macchiato

RH 05-01-2017

Prachtige machine

De EQ 9 is een geweldig mooie koffiemachine. Handig in gebruik door verschillende voorkeursinstellingen, individueel instelbaar. Met 2 bonenreservoirs en een vulopening voor gemalen koffie nog meer opties.

Pluspunten

• Vele opties
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Latte met veel melk is lauw

Kopen 29-05-2018

Geweldig apparaat !!

We hebben het apparaat nu bijna 6 maanden.
En voor iemand die bijna nooit koffie dronk, drink ik nu gemiddeld 2 per dag.

twinkler 24-05-2018

Veelzijdige FAE met heerlijke koffie.

We hebben deze volautomatische espresso machine 2 maand geleden aangeschaft en leren het apparaat en de mogelijkheden steeds beter kennen. Onlangs een barista workshop in het inspiratiehuis 2020 gevolgd en hele goede tips gekregen. Het is een topapparaat met veel mogelijkheden en heerlijke koffie.

Jos Verdoorn 16-05-2018

Koffiemachine Siemens EQ9

Gekozen voor dit product vanwege de enorme keuze aan mogelijkheden om koffie te maken. Ook omdat een volle kan koffie gezet kan worden.

Pluspunten

• eigen menu instellen
  • onderdelen zitten niet achter de behuizing
  • prachtige vormgeving met led verlichting

Minpunten

• waterkan erg klein dus vaak bijvullen
  • waterfilter gaat steeds drijven
  • hoge prijs

A. Loots 30-04-2018

Nog steeds tevreden

Machine vlak voor de kerst gekocht, Ondanks de hoge aanschafprijs erg tevreden.
Wel jammer dat al vrij snel er allerlei meldingen komen ivm het schoonmaakprogramma.
Houdt in dat er altijd nog kosten bijkomen voor bv nieuw waterfilter ed.
Het schoonmaken gaat het vrij makkelijk maar moet wel regelmatig gebeuren.
Verder is het gewoon heerlijke koffie en en tot nu toe een geweldige machine. Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet veel zeggen

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• snsnel melding ivm schoonmaakprogramma's
  • regelmatig schoonmaken

EmJee 28-04-2018

Perfecte koffiemachine Siemens TI907201RW

Prachtige machine, makkelijke instellingen en houd precies bij wanneer je onderhoud moet plegen, is echt makkelijk te onderhouden,gaat wel wat tijd in zitten maar ik vindt het normaal als je iedere dag het apparaat gebruikt dat je er ook voor moet zorgen dat het schoon blijft en goed blijft werken. Koffie hieruit met zoveel instellingen is heerlijk van mild tot extra sterk.Degelijke koffiemachine van rvs,maakt geen overdreven geluid. Display is heel duidelijk. Machine heeft twee bonen reservoirs met iedere een aparte maalinrichting komt ook van pas als je het echt gebruikt anders beter eentje met een reservoir aanschaffen scheelt veel in de prijs. Prachtige degelijke koffiemachine, echt een aanrader voor de echte koffiedrinker.

Pluspunten

• bediening
  • schoonmaken
  • degelijk

Koffieman 20-04-2018

Zeer makkelijke bediening degelijke afwerking

Is een zeer goede koffiemachine veel keuze om koffie te zetten prima met melkreservoir spoelt zich zelf na elke aan of uitschakeling verwittig als water op is of gereinigd moet worden nonstress koffiemaker
Zeer goede aanschaf

CK 06-04-2018

Makkelijk, goed en praktisch

eindelijk een apparaat die doet wat die moet doen- lekker koffie maken. Menu is duidelijk, je hebt geen gebruiksaanwijzing meer nodig. Stil - lekbak kan groter maar je moet sowieso elke dag deze legen. Als je geen 15 kopjes per dag drinkt geen probleem

Pluspunten

• comfort
  • geluid
  • gemak

Minpunten

• prijs

Edds 04-04-2018

Modern en eigentijds apparaat met veel instelmogelijkheden

Wij vinden het tot nu toe wel de investering waard als koffieliefhebbers. De koffie smaakt prima en er zijn op het kleurenscherm diverse individuele instellingen mogelijk. Voor ieder wat wils. Daarnaast is het ook een plaatje als het apparaat op het keukenblad staat.

Pluspunten

• individuele instelmogelijkheden
  • goede koffie
  • mooi design

E. Velzeboer 14-02-2018

Zeer gebruiksvrienelijk en geluidsarm

Uitstekend apparaat dat alle koffiesoorten aankan. Gekozen omdat en twee soorten koffiebonen in kunnen
Weliswaar groot van omvang, maar dat weet je bij aankoop.
Je kunt enorm veel variaties aanbrengen in o.a. hoeveelheid melk, hoeveelheid koffiebonen, temperatuur, inhoud van het kopje etc.

Pluspunten

• Variaties in koffie
  • Simpele bediening

Minpunten

• Groot

Jan23 04-02-2018

Geweldige koffie automaat

Ik had al een oudere koffieautomaat van Siemens waar ik zeer tevreden over was. Via hun online shop was het zeer gemakkelijk om bij problemen met een van de onderdelen nieuwe te bestellen voor een schappelijke prijs. Tevens is het gemakkelijk om via de tekeningen online op dezelfde site de onderdelen te bestellen. Het is en was een zeer goede automaat en werkt nog steeds is nu in bezit van mijn dochter. Dus de opvolger moest ook een Siemens worden. Door de cashback actie werd het mij nog gemakkelijker gemaakt. Gekozen de eq9 met 2 Koffiemolens om nog meer mogelijkheden te hebben, daar ik hoofdzakelijk espresso drink en mijn vrouw koffie met melkproducten. De mogelijkheden wat deze machine biedt zijn zeer uitgebreid, maar wel gemakkelijk te gebruiken. De profielinstellingen maakt dit nog gemakkelijker. Dit produkt is een aanrader voor degene wie zelf meer wil testen met koffieprodukten.

Harold 01-02-2018

Twee smaken

Net in gebruik genomen, als vervanging van mijn Gaggia Brera. Gewoon drang naar meer luxe heeft mij gedreven deze Siemens te kopen. Eerste kopje bevestigde mij dat dit een goede stap is geweest. Was de koffie uit de Gaggia al niet bepaald slecht, de Siemens troeft hem ruimschoots af, alleen al in smaak. En dan heb ik het nog niet over de variatie die de EQ9 biedt. Je moet wel weten wat je wilt drinken, anders raak je overweldigd door het aantal keuzes. En dan nog de twee koffie reservoirs; kun je in de ene decaf doen zodat je nieuwe verslaving niet al te hard aankomt en slaaptekort veroorzaakt.
Een bakkie doen is bij mij sinds vandaag echt een ander begrip geworden.

Pluspunten

• Dubbel reservoir
  • Hoge pompdruk

Minpunten

• Zware machine

p. de block 01-02-2018

Geweldige machine

Na vele reviews op het internet te hebben gelezen, overgegaan tot aanschaf van deze machine.
Het is een lust voor het oog in de keuken, alles wijst zichzelf via het overzichtelijk menu.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er een geweldige kop koffie wordt geproduceerd.
Hoop er nog jaren plezier aan tye beleven.

Pluspunten

• mooi desig
  • eenvoudige bediening
  • instellen warmte van het water
  • melkhoeveelheid instelbaar
  • mogelijkheid om kan koffie te maken