Siemens TI907201RW - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Kastontwerp
vrijstaand
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 58 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Andre 17-12-2016

De perfecte volautomatische koffiemachine

De Siemens EQ9 is prachtig qua styling en vormgeving en is een aanwinst in elke keuken. De RVS afwerking is mooi en degelijk. De bediening van de EQ9 is erg makkelijk en intuïtief. Op het prachtige grote scherm kun je goed zien welke koffie je wilt laten bereiden. Je kunt kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde instellingen. Maar als je je eigen draai aan de koffie wilt geven kies je voor de Barista modus, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Bovendien kun je meerdere profielen aanmaken, zodat iedereen zijn eigen instellingen kan vastleggen. Het apparaat is erg stil bij het malen van de bonen en het bereiden van de koffie. Wat erg belangrijk is voor de smaak van de koffie is dat het apparaat schoon gehouden wordt. Naast het automatische melk reinigingssysteem biedt de machine de mogelijkheid om de zeteenheid -die zich in de machine bevindt- uit de machine te halen en schoon te maken. Dat voorkomt afzet van schimmelsporen in de machine die de koffiesmaak nadelig beïnvloeden. Het openen en reinigen van de machine is erg eenvoudig. De Siemens EQ9 is niet goedkoop, maar is zijn geld absoluut meer dan waard. De aanschafprijs ben je snel vergeten als je geniet van de diverse heerlijke koffiespecialiteiten. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden en kwaliteit van deze Siemens EQ9.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Reiniging

Gijs 11-01-2018

Echte koffie

Met deze eq 9 maak ik al 2 jaar lang iedere dag koffie zoals koffie moet smaken. Geweldige kwaliteit.

Pluspunten

• kwaliteit
  • weinig geluid

Minpunten

• kleine lekbak

Peter 03-01-2018

Voor de echte koffie liefhebber.

Erg mooi apparaat dat heerlijke koffie zet voor de echte koffie liefhebber.
Alles is in te stellen en op te slaan in een eigen gebruikersprofiel. Heeft 2 aparte bonenreservoirs wat dit apparaat wat duurder maakt maar dit vond ik het waard.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Zeer veel Mogelijkheden
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi groot helder display
  • Twee bonenreservoirs voor verschillende bonen.

Minpunten

• Duur in aanschaf

Doorduijn 22-06-2017

Geweldige machine

Na een lange zoektocht naar een volautomaat langs allerlei fabrikanten en vergelijkingssites ben ik uitgekomen bij de siemens eq 9. Een alleskunner die qua ruimte en prijs wellicht niet voor iedereen geschikt maar voor mij is hij helemaal geweldig. Hij is heel erg stil in vergelijking met de vorige machine, volledig instelbaar naar eigen voorkeur en vooral heeft hij een dubbel bonenreservoir. Ik drink alleen decaf en mijn vrouw niet. In het ene bonenreservoir decaf bonen en in de andere "gewone". Geen gedoe meer. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • dubbel bonenreservoir
  • eenvoudig schoon te houden
  • snel
  • volledig instelbaar

Minpunten

• groot (echter minder groot dan ik dacht)
  • prijzig

John Klein Herenbrink 22-05-2017

TI907201RW

Het is een mooi apparaat, in RVS uitvoering. Eenvoudig in het opstellen en aansluiten. Eenvoudig je gewenste kopje koffie, cappuccino of caffe macchiato te maken. Volautomatisch systeem.

Pluspunten

• geïntegreerd melksysteem, zelf reinigend
  • geruisloos
  • twee maal systemen
  • handige bediening
  • profiel gebruiker instelbaar

Minpunten

• lekschaal snel vol
  • waterfilter maandelijks verv. (advies verkoper)

Arjan 21-01-2017

Groot scherm prachtig aparaat

Mooi aparaat en makkelijk in gebruik. En de koffie smaakt natuurlijk verschrikkelijk lekker vooral de espresso macchiato

RH 05-01-2017

Prachtige machine

De EQ 9 is een geweldig mooie koffiemachine. Handig in gebruik door verschillende voorkeursinstellingen, individueel instelbaar. Met 2 bonenreservoirs en een vulopening voor gemalen koffie nog meer opties.

Pluspunten

• Vele opties
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Latte met veel melk is lauw

E. Velzeboer 14-02-2018

Zeer gebruiksvrienelijk en geluidsarm

Uitstekend apparaat dat alle koffiesoorten aankan. Gekozen omdat en twee soorten koffiebonen in kunnen
Weliswaar groot van omvang, maar dat weet je bij aankoop.
Je kunt enorm veel variaties aanbrengen in o.a. hoeveelheid melk, hoeveelheid koffiebonen, temperatuur, inhoud van het kopje etc.

Pluspunten

• Variaties in koffie
  • Simpele bediening

Minpunten

• Groot

Jan23 04-02-2018

Geweldige koffie automaat

Ik had al een oudere koffieautomaat van Siemens waar ik zeer tevreden over was. Via hun online shop was het zeer gemakkelijk om bij problemen met een van de onderdelen nieuwe te bestellen voor een schappelijke prijs. Tevens is het gemakkelijk om via de tekeningen online op dezelfde site de onderdelen te bestellen. Het is en was een zeer goede automaat en werkt nog steeds is nu in bezit van mijn dochter. Dus de opvolger moest ook een Siemens worden. Door de cashback actie werd het mij nog gemakkelijker gemaakt. Gekozen de eq9 met 2 Koffiemolens om nog meer mogelijkheden te hebben, daar ik hoofdzakelijk espresso drink en mijn vrouw koffie met melkproducten. De mogelijkheden wat deze machine biedt zijn zeer uitgebreid, maar wel gemakkelijk te gebruiken. De profielinstellingen maakt dit nog gemakkelijker. Dit produkt is een aanrader voor degene wie zelf meer wil testen met koffieprodukten.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Harold 01-02-2018

Twee smaken

Net in gebruik genomen, als vervanging van mijn Gaggia Brera. Gewoon drang naar meer luxe heeft mij gedreven deze Siemens te kopen. Eerste kopje bevestigde mij dat dit een goede stap is geweest. Was de koffie uit de Gaggia al niet bepaald slecht, de Siemens troeft hem ruimschoots af, alleen al in smaak. En dan heb ik het nog niet over de variatie die de EQ9 biedt. Je moet wel weten wat je wilt drinken, anders raak je overweldigd door het aantal keuzes. En dan nog de twee koffie reservoirs; kun je in de ene decaf doen zodat je nieuwe verslaving niet al te hard aankomt en slaaptekort veroorzaakt.
Een bakkie doen is bij mij sinds vandaag echt een ander begrip geworden.

Pluspunten

• Dubbel reservoir
  • Hoge pompdruk

Minpunten

• Zware machine

p. de block 01-02-2018

Geweldige machine

Na vele reviews op het internet te hebben gelezen, overgegaan tot aanschaf van deze machine.
Het is een lust voor het oog in de keuken, alles wijst zichzelf via het overzichtelijk menu.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er een geweldige kop koffie wordt geproduceerd.
Hoop er nog jaren plezier aan tye beleven.

Pluspunten

• mooi desig
  • eenvoudige bediening
  • instellen warmte van het water
  • melkhoeveelheid instelbaar
  • mogelijkheid om kan koffie te maken

Jan 28-01-2018

EQ9

Schitterend apparaat. Gekozen voor de 2 bonenmalers. Makkelijk te reinigen en maakt lekkere koffievariant. En ja, de stilste koffieautomaat tot nu toe. Ongeloofelijk stil ten opzichte van ander merken.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Zeer stil
  • Veel mogelijkheden
  • makkelijk in gebruik door de profielen

Minpunten

• geen tot nu toe

Huib 27-01-2018

Geweldig

Gisteravond gekocht en nu (na 15 uur) 15 koppen koffie verder. Wat een ongelooflijk lekkere koffie (espresso, doppio en cafe creme. Melkproducten doe ik niet aan).
De EQ9 S700, wijst zich vanzelf en kan, dmv de Barista functie perfect ingesteld worden.

Kopers moeten wel letten op het S nummer. De S300 is niet zo uitgebreid als deze. In de advertenties wordt dit onderscheid vaak niet gemaakt! Het scheelt wel aanmerkelijk in de prijs....

Duurzaamheid kan ik niet over oordelen. Garantie is voor 15.000 kopjes... Dat gaat snel ben ik bang.

• perfecte koffie
  • zeer eenvoudige intiutieve bediening

R. Diepen 26-01-2018

Super met dubbele Maalininrichting

Geen enkele machine geeft de mogelijkheid om separate koffie te zetten met zoveel mogelijkheden. Niet eerder heb ik van ongeacht welke boon genoten.

Jan78 25-01-2018

Geweldige Volautomaat machine.

Siemens TI907201RW EQ.9 is een machine van het betere segment.
Heeft veel mogelijkheden en zet prima koffie.
Familie, vrienden en kennissen zijn ook enthousiast.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Gerard 16-01-2018

Top machine!

Top machine! Makkelijk in gebruik, reinigt zichzelf en heerlijke koffie. Vooral het dubbele reservoir is erg handig en de meerprijs wat mij betreft meer dan waard. Echte aanrader

vb996 13-01-2018

Logische user interface

Ik was op zoek naar een koffieautomaat met twee verschillende maalwerken. Dit omdat ik 's avonds graag decaf drink. Uiteraard kun je dan gemalen koffie gebruiken, maar ik heb dan toch liever bonen. Dus twee gescheiden maalwerken is dan handig. Siemens is een van de weinigen die dit voor een redelijke prijs aanbiedt. Het apparaat zelf is eenvoudig en logisch te bedienen. Dit ondanks dat je zo'n beetje alles kunt instellen via de barista modus. Zelfs in de barista modus wordt je niet overvallen door keuze-stress, het menu is en blijft logisch. Kortom: knap gedaan door degene die deze user interface ontworpen heeft. O ja, ook niet onbelangrijk: de koffie is heerlijk!

Pluspunten

• heldere user interface
  • lekkere koffie
  • eenvoudig te bedienen barista-modues

Minpunten

• niet echt heel goedkoop

Donald Horrocks 11-01-2018

Lekkerste koffie OOIT.

goede smaak verhouding, ruime keuze voor verschillende type koffie uitvoeringen.
En zeer gebruik vriendelijk.

Pluspunten

• ruime keus diverse koffie soorten
  • duidelijk in bediening

K. Jansen 10-01-2018

Makkelijke bediening

Erg mooi en gebruiksvriendelijk apparaat.
Het is even zoeken naar wat voor jou de lekkerste koffie is, je hebt namelijk heel erg veel keuze mogelijkheden.
Maar dan heb je ook een overheerlijk kopje koffie!
voor ieder gezinslid de favoriete koffie.
Erg blij ermee.

Pluspunten

• erg veel keuze
  • mooi design
  • heel gebruiksvriendelijk
  • erg fijn twee soorten koffiebonen

Minpunten

• lekbak snel vol

EmJee 08-01-2018

Prachtig,degelijk en kwaliteit

Prachtig degelijk product,behuizing van rvs heeft een mooie uitstraling en vergeleken met onze oude machine van een ander merk hoor je deze machine bijna niet.vele instellingen uit geprobeerd en de varianten zijn goed van smaak en goed heet. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Degelijk
  • makkelijk te onderhouden