Siemens TI907201RW - Reviews

Type
espresso machine
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,4

Andre 17-12-2016 Product paar weken in bezit

De perfecte volautomatische koffiemachine

De Siemens EQ9 is prachtig qua styling en vormgeving en is een aanwinst in elke keuken. De RVS afwerking is mooi en degelijk. De bediening van de EQ9 is erg makkelijk en intuïtief. Op het prachtige grote scherm kun je goed zien welke koffie je wilt laten bereiden. Je kunt kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde instellingen. Maar als je je eigen draai aan de koffie wilt geven kies je voor de Barista modus, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Bovendien kun je meerdere profielen aanmaken, zodat iedereen zijn eigen instellingen kan vastleggen. Het apparaat is erg stil bij het malen van de bonen en het bereiden van de koffie. Wat erg belangrijk is voor de smaak van de koffie is dat het apparaat schoon gehouden wordt. Naast het automatische melk reinigingssysteem biedt de machine de mogelijkheid om de zeteenheid -die zich in de machine bevindt- uit de machine te halen en schoon te maken. Dat voorkomt afzet van schimmelsporen in de machine die de koffiesmaak nadelig beïnvloeden. Het openen en reinigen van de machine is erg eenvoudig. De Siemens EQ9 is niet goedkoop, maar is zijn geld absoluut meer dan waard. De aanschafprijs ben je snel vergeten als je geniet van de diverse heerlijke koffiespecialiteiten. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden en kwaliteit van deze Siemens EQ9.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Reiniging

Astrid 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Mooie uitstraling apparaat.veel koffiemogelijkheden.2 bonensoorten gebruiken. Plus gemalen koffie.ben erg blij met de aankoop.

Pluspunten

• Makkelijk schoonhouden
  • Mooi apparaat

Arjan 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm prachtig aparaat

Mooi aparaat en makkelijk in gebruik. En de koffie smaakt natuurlijk verschrikkelijk lekker vooral de espresso macchiato

RH 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine

De EQ 9 is een geweldig mooie koffiemachine. Handig in gebruik door verschillende voorkeursinstellingen, individueel instelbaar. Met 2 bonenreservoirs en een vulopening voor gemalen koffie nog meer opties.

Pluspunten

• Vele opties
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Latte met veel melk is lauw

J. de Jong 04-01-2017 Product paar weken in bezit

Een machine die échte koffie maakt!

We hebben voor deze koffiemachine gekozen, omdat die echt lekkere koffie van koffiebonen maakt. Hij is stil met bonen malen en er zijn heel veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ook de sterkte van je koffie kun je zelf bepalen. Iedereen kan nu de koffie drinken zoals hij of zij hem het lekkerste vindt! Dat is de prijs van het apparaat meer dan waar

Pluspunten

• veel soorten koffie
  • eigen sterkte van koffie bepalen
  • stil apparaat
  • apparaat reinigt zichzelf
  • lekkere koffie

elltonfb69 29-12-2016

Makkelijk te bedienen

Deze volautomaat kan werkelijk alles. Is voorprogammeerbaar en ook makkelijk schoon te maken en uit elkaar te halen en in elkaar te zetten.
Mijn ideale apparaat voor mijn onmisbare bakkie koffie

Pluspunten

• 2 soorten bonen
  • Losse koffie kan erin
  • Melkcontainer is ideaal
  • Kwaliteit koffie uitmuntend
  • Maling bonen apart in te stellen

Minpunten

• Goed schoonmaken, bijhouden dus

JvB 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie voor iedere fijnproever

Een mooi product van een betrouwbaar merk. Wij hebben dit product gekocht omdat we een apparaat wilde waar wij ieder afzonderlijk binnen ons gezin geheel naar eigen wens een koffiedrank kan bereiden.

Pluspunten

• mogelijkheden
  • prijs/kwaliteit
  • mooie uitvoering

Germie 19-12-2016 Product paar dagen in bezit

Superblij met dit apparaat

Heb hem gisteren pas in gebruik genomen. Sieraad in de keuken en heerlijke koffie. Dubbel bonenreservoir is goede keuze! Gebruiksvriendelijk. Gaat wel even duren om alles uit te proberen, welke sterkte, welke bonen, welke temperatuur enz.
Dit is mijn eerste koffieapparaat dus heb nog geen vergelijk. Wel uitgebreid onderzoek gedaan van te voren en bewust voor deze gekozen. Wel duur, maar ook geen ergernis! Alleen maar genieten.

The Real Jazzman 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

Heerlijke koffie in een oogwenk.

Eenvoudig in gebruik, heerlijke koffie, alles automatisch van restretto tot latte machiato, koffiekan, wat dan ook. Schoonmaken gaat heel eenvoudig. Het display leidt je door elke te nemen volgende stap. Zeer uitgebreid instelbaar met baristo.

Pluspunten

• Volautomatisch
  • Eenvoudig in gebruik
  • Eenvoudig schoon te houden

Wierdense 26-11-2016

Perfecte koffie!!

We hebben heel erg getwijfeld of we de s500 of deze zouden nemen. Wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven zijn de 2 bonenreservoirs en de mogelijkheid tot het maken van een kan koffie.
Wij vinden het helemaal super dat we nu zonder gedoe kunnen kiezen welke boon we gaan gebruiken. Bij een creme koffie vinden wij een volle, ronde koffiesmaak lekkerder, maar in een koffie melkproduct mag van ons wel een pittiger smaak, zodat je toch duidelijk nog koffie kan proeven.
Sowieso is het apparaat heel makkelijk te bedienen, ook in de barista mode.
zeker als echte koffieliefhebber is dit niet te versmaden. Voor elk moment en bij elke gelegenheid de koffie waar je juist dan zin in hebt!
Kortom een echte aanrader deze machine, is wel duurder dan de s500, maar die dubbele bonenreservoir maakt het het zeker waard voor de echte koffieliefhebber!
Oorspronkelijk gepost op Siemens

Wierdense 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een must have voor de echte koffieliefhebber!

Wij zijn echte koffieliefhebbers, vandaar dat onze keus op dit apparaat is gevallen.
Je kan er koffie mee zetten helemaal naar je eigen smaak. Wat de doorslag heeft gegeven hier voor te kiezen, is de 2 verschillende bonen reservoir. Voor de café creme hebben wij liever een koffie die aromatisch is en rond van smaak, terwijl wij voor de koffie met melk liever een boon met een pittiger gebruiken.
Wat ook makkelijk is is dat je bij deze uitvoering ook een kan koffie kan maken, met echt veel visite is dit makkelijker, sneller dan steeds 1/2 kopjes te serveren.
Daarbij is de machine lust voor het oog, en dat er nooit vingers te zien zijn een grote plus. Een solide apparaat.

Pluspunten

• 2 verschillende boomsoorten
  • Geheel naar eigen smaak in te stellen
  • Makkelijk in onderhoud
  • Kan koffie
  • Geen vingers op t apparaat

Piet 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige koffie

Gebruiks vriendelijk apparaat.
Geweldig goede koffie.
Iedereen kan met dit apparaat goede koffie maken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Handig keuze menu.

Bert 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eindelijk! Het beste espresso apparaat!

Na veel koffie en espresso apparaten te hebben gehad eindelijk de juiste gevonden! Door de Barista functie ben je niet meer afhankelijk van 1 algemene instelling die niet voor alle bonen geschikt is. Naast een juiste pomp druk en goed instelbare maling, is het onontbeerlijk om de temperatuur te kunnen aanpassen om een perfecte espresso of cappuccino te kunnen bereiden. Deze machine maakt het allemaal waar. Heerlijke koffie en supermakkelijk in te stellen. De machine is ook makkelijk schoon te houden. Water en koffiedik reservoir zijn echt groot genoeg. De melkcontainer is zo makkelijk en precies aan te brengen. Geen gedoe of gezoek. Gewoon goed.
Het TFT kleurenscherm is heerlijk duidelijk. En mooi. Zoals de hele machine. Wij hebben de versie met 2 bonen reservoirs. Erg handig om bijvoorbeeld een wat pittigere boon te hebben voor cappuccino en een wat zachtere boon voor een espresso. De deksels van de reservoirs sluiten goed af waardoor de bonen hun smaak lang zullen behouden.

Pluspunten

• Maakt perfecte koffie
  • Bediening is supermakkelijk.
  • Stil!
  • Prima melkschuim

Minpunten

• Rand koffie uitloop kan melkresten vasthouden

Hans T 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een plaatje in de keuken

Keurig afgewerkt, zeer eenvoudig overschakelen naar gewone- of decaf. Door de hoogglans metalen buitenkant gemakkelijk schoon te houden. Last but not least prima koffie die bovendien te personifiseren is.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Groot waterreservoir
  • Solide drukgroep

Remco 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Nieuwe Siemens EQ9 S700 volautomaat koffiemachine

Topapparaat, heerlijke koffie, alles automatisch, profielen temperatuur, dubbel bogenreservoir. Rib uit je lijf maar dan heb je ook wat. Starbucks ziet mij niet meer terug. Thuis lekkerder, met Monin Caramel Siroop maak je de lekkerste Caramel Machiato met 1 druk op de knop. Gewoon thuis en niet voor 5 euro

Pluspunten

• Kwaliteit van de machine
  • Eenvoudig in te stellen / bedienen
  • Mooi Design, superdisplay
  • Dubbel bonenreservoir
  • Maakt zichzelf schoon, nauwelijks onderhoud

Minpunten

• Prijs, maar ach...

John 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fraai met een grote F

9,4
Je merkt letterlijk aan alles dat je hier te maken hebt met een premium product.

Ontwerp:
Oogstrelend! En je voelt aan elk onderdeel de kwaliteit af. Ook lekker compact qua afmetingen.

Gemak:
Het fraaie kleurendisplay is een genot. Alles staat duidelijk aangegeven, kind kan de was (uuhh koffie) doen. In de barista modus beschik je over echt alle mogelijkheden om je koffie of warme drank in te stellen zoals jij wilt. Bovendien kun je je voorkeuren in profielen opslaan.

Uniek:
In deze versie zitten twee bonenreservoirs. Ik ben dat nog niet eerder ergens tegengekomen binnen de consumentenmarkt. Wel reuze handig om bv met espresso een andere boon te gebruiken dan bij gewone koffie. Hij heeft dus ook 2 aparte maalmolens.

Stil:
Het is de stilste volautomaat die ooit heb gehoord. Fluisterstil.

Onderhoud:
Het onderhoud is ook eenvoudig, in het bijzonder bij melkproducten omdat hij de leidingen keurig zelf reinigt.

Smaak:
Uiteraard draait het om de smaak. Daar valt niets op af te dingen, mits je kwaliteitsbonen gebruikt uiteraard.

Prijs:
Aan de stevige Maar alles bij elkaar genomen wel een dermate uniek apparaat, dat het de prijs wel waard is.

Eric W 08-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat

07-06 Siemens eq 9 gekocht, geweldig apparaat, met een dubbele bonen dispenser bonvenop enz.

Koffie is heerlijk, Illy koffie, voldoet meer dan ik verwacht had, toestel is wel aan de prijs ruim 2400 euro, maar dan heb je ook wat.

Henk Niemeijer 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

Een heerlijk kop koffie uit een sublieme machine

9,6
Als koffie liefhebber geniet ik erg van de smakenmogelijkheden die dit apparaat heeft. Ook technisch en esthetisch is het een genot om deze espresso machine te mogen gebruiken. het bedieningsgemak is voortreffelijk.

Wittkamper 19-01-2016 Product paar weken in bezit

De instellingen zijn bijzonder makkelijk mbv het duidelijke menu. Het aantal mogelijke instellingen is erg uitgebreid. Daarom duurt het even voor de meest ideale instelling gevonden is. Wel kan deze dan opgeslagen worden in het persoonlijke menu. De vormgeving is erg mooi. Voor mij de mooiste van alle volautomatische koffiemachines. Kortom; zeer aan te raden

GFA 15-01-2016 Product paar weken in bezit

Mooi gestileerd apparaat. Heeft vele instelmogelijkheden waardoor er koffie of thee naar eigen voorkeur en op smaak kan worden gemaakt. Kortom een aanwinst voor de keuken.