Saeco HD8927/01 - Reviews

Type
espresso machine

gemi 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

geweldige machine

na uitpakken, wijst alles vanzelf, na goed, naar eigen smaak instellen, heerlijke koffie, espresso. ook met de melkkan een heerlijke cappucino, al met al heel tevreden

Pluspunten

• bediening
  • instellingen
  • mogelijkheden

Minpunten

• nog niet

Wouter 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat met heerlijke koffie

Top apparaat met heerlijke koffie en veel keuze mogelijkheden en verschillende soorten koffie.
Zeker een aanrader. Had wel wat stiller mogen zijn en jammer dat je de hoeveelheid melk niet kan doseren.

Pluspunten

• Heel uitgebreid
  • Snel
  • Duidelijk display

Minpunten

• Niet stil
  • geen mogelijkheid om de melkhoeveelheid te doseren

jurre10 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

We wilden weer eens echt genieten van een heerlijke espresso of latte machiatto. Onze oude saeco synthia kon alleen maar een cappuchino maken. Dus een mooie upgrade. Tot nu toe zeer tevreden. Is ook iets smaller dan de vorige. Heb ook de grote dubbelzijdige galzen van bodum voor de machiatto en dit past precies. Kortom een aanrader..

Pluspunten

• zeer diverse soorten
  • lekbak is groot
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• geluid

Richard Blok 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is een blijvertje voor een koffie-minnend gezin!

Gisteren gekocht, vandaag geleverd en meteen in gebruik genomen. Vorige Saeco espressomachine (Xprelia Evo) heeft na 4 jaar intensief gebruik de geest gegeven met een kapot scharnier van de "voordeur". Nieuwe PicoBaristo bevalt prima, is compacter (en ook veel goedkoper) dan de vorige, koffie is uitstekend van smaak, vele koffievariëteiten zijn mogelijk (behalve mijn goeie ouwe caffe lungo, maar dat wordt opgevangen door nu twee caffe crema's in dezelfde kop te maken). Voordeel van de nieuwe machine tov de vorige is dat deze geen "voordeur" meer heeft en dat het lekbakje en de brouwunit niet in hetzelfde compartiment zitten, dus minder kans op slijtage.

Pluspunten

• compact
  • veelzijdig
  • zeer goed aroma
  • apart compartiment lekbakje en brouwunit

Minpunten

• mocht iets stiller zijn

Hans 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Saeco Pico Baristo

De Pico Baristo is een mooi vormgegeven en stevig gebouwde machine. Zeer eenvoudig te installeren en te bedienen. Vele koffie mogelijkheden en alles wat je aan kiest komt eruit zoals je het wenst.
Heerlijke koffie in een handomdraai!

Rico 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel keuze

Geweldig mooi, superveel keuze en is enorm gebruiks vriendelijk. Sarista door dit product de deur uit gedaan. Erg tevreden tot nu toe. Kan niets anders dan aanbevelen.

Pluspunten

• Ruime keuze
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Veel onderhoud

Ad van Straten 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie

Goede prijs kwaliteit verhouding en mooi design.
Tot op dit moment zijn wij zeer tevreden over dit espresso apparaat.

Minpunten

• melk niet erg warm

Laura 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Groot scherm, goede accuduur

Het product voldoet, maakt alleen veel meer geluid dan een vergelijkbaar ander model van dezelfde prijsklasse. De cashback actie is omslagtig en irritant. zorg ervoor dat als er producten gepromoot moeten worden jullie dit gelijk met de verkopende organisatie regelen en de koper er niet mee belasten.

Pluspunten

• koffie smaakt goed
  • melkopschuimer werkt

Minpunten

• herrie
  • cashback actie

Koewa 12-11-2016 Product paar weken in bezit

Een grote stap vooruit!

Na twijfels tussen verschillende merken en typen toch gekozen voor de picobaristo. De belangrijkste reden is zijn zeer strakke uiterlijk en de mogelijkheid om maar liefst 11 verschillende koffiesoorten te maken met 1 druk op de knop.
Het product is niet geluidloos, voorsl het malen vd bonen maakt wat lawaai. Het geluid vd melksteamer valt enorm mee.

Pluspunten

• Gemak, 11 koffies met 1 druk op de knoo
  • Uiterlijk

Minpunten

• Quick clean functie blijft maar tijdelijk staan
  • Geluid bonenmaler

Frank 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Strak en functioneel ontwerp

Compacte volautomatische espressomachine met een fraai uiterlijk. Goede koffiekwaliteit, duidelijke en intuïtieve bediening. Relatief gemakkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• kwaliteit koffie
  • bedieningsgemak
  • design

Beentjes 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en makkelijke machine die heerlijke koffie zet.

Een goede koffiemachine die diverse soorten heerlijke koffie maakt. Goed naar ieders wens instelbaar.

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijk
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Niets

Jaap 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

super machine, hete koffie!

snel geleverd door Coolblue, altijd uitstekende service. duidelijke gebruiksaanwijzing, goede hete koffie, uitgebreide instelling koffiesterkte, hete melk!

Pluspunten

• heet
  • prima tap voor theewater
  • eenvoudig reinigen

Minpunten

• eigenlijk geen

Ronald 27-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie en goede machine, tegen een zeer goede prijs.

Net gekocht na veel onderzoek en proeven bij winkels. Deze Pico Barista van Saeco kwam voor ons als absolute winnaar uit de bus. De komende weken gaan we hem intensief gebruiken, dan geef ik nog een aanvullende review.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruikersgemak
  • Degelijkheid
  • Alles in een

Minpunten

• nog niet gevonden

Jetske Bouma 20-09-2016 Product paar weken in bezit

maar 1 kopje - instelling vast (dus te veel (te koude) melk)

Ben eerlijk gezegd teleurgesteld - wij hadden een Bosch/Siemens waar we erg tevreden over waren en het na 12 jaar had begeven Omdat de Bosch/Siemens apparaten wel erg groot zijn (invergelijking met Saeco/Mellita) en we niet veel ruimte hebben heb ik dit keer voor een Saeco gekozen. Apparaat ziet er mooi uit - RVS - goede uitstraling. Je kunt 1 kopje per keer zetten (terwijl ik hier nog op heb gelet bij beoordeling op kieskeurig!! Staat gewoon fout op site) - stom want het zou echt niet ingewikkeld zijn om hier 2 kopjes (normale koffie/espresso) van te maken.
Melk opschuimer is gammel - plek spuitmond erg lastig (glas moet wel heel wijde opening hebben want anders loopt ofwel de koffie ofwel de melk ernaast) en de easy clean moet je direct activeren want er is geen knop waarmee je dat kunt doen als je niet snel genoeg bent. Zeer irritant.
Verder wel erg veel melk in een cappucchino (en ook niet echt heet). En helaas is dit niet in te stellen.
Kortom jammer - als ik t over kon doen had ik een Siemens gekocht.

Pluspunten

• roestvrij staal
  • formaat

Minpunten

• melk te koud
  • onhandige melk uitvoer
  • gammel melkopschuim bakje
  • maar 1 kopje koffie p.k.
  • hoeveelheid melk vast

René 15-09-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Sinds gisteren deze volautomatische espressomachine in gebruik. Na jaren met een Senseo koffie gemaakt te hebben wordt het tijd voor het betere werk. Deze espressomachine gekozen vanwege zijn grote (klein dus), eenvoudige bedieningsgemak (volgens handleiding), vele keuzemogelijkheden (koffie soorten), eenvoudige instelbaarheid, de look, het merk en natuurlijk de recensies. Na ontvangst direct aangesloten. Ingebruikname was een echt fluitje van een cent. Daarna de eerste koffietjes gezet. Het duurt ff voordat de machine is ingeregeld (tot een kop of 20). De eerste kopjes zijn veel belovend.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk in gebruik
  • prijs/kwaliteit
  • vele soorten koffie
  • instelbaarheid

Minpunten

• nog geen

double 29-07-2016 Product maand in bezit

Mooi maar beperkt jn gebruik

7,3
Hallo koffie leuten. Wij gebruiken al ruim 8 jaar espessomachines met een gemiddeld gebruik van 15 capucinos per dag op 4 personen. Al 2 delonghi escams 4200 versleten die niet langer dan 4 jaar en 4 reparaties meegaan. Voor het gemak een automatische melkschuimer espressomachine van saeco gekocht. Na ruim 100 bakken de juiste instelling kunnen vinden, maar nog niet zo lekker dan delonghi met een aparte melkschuimer. De saeco gebruikt bij latte en capu meer water en is na 4 bakken al weer bijna leeg. Dus de waterkan naast de console. Delonghi ging 7 bakken mee. Koffie reservoir een ramp. Ook een kantel klepje waar bonen invallen en het waterresorvoir durf ik er niet eens meer uit te halen. Kan ook niet onder de keukenkast. Voor ruim 50 euro allerlei onderhouds, schoonmaak en ontvettingsmiddelen moeten kopen. Voor die 725 euro valt het me tegen. Maar ja welke espressomachine is wel goed. Senseo? Maagpijn veroorzaker. Design mooi. Elke dag waterbak leeggooien en reservoir bijvullen is niet handig. Tot over 4 jaar.

peter1234 15-06-2016 Product half jaar in bezit

dure cartridges

Waarom hoor ik nu niemand hier over de dure cartridges waar je elke maand 13 tot 15 euro aan uit moet geven, die prijs moet veel goedkoper worden. het is dat er nog garantie op zit anders vervang ik ze niet meer en ga alleen ontkalken.
Ook de lekbak geeft vaak storing dat hij geleegd moet worden terwijl dat al gebeurt is.Een ander probleem is het vullen van de bonen, deze gaan soms over het middenrandje en als je de waterbak er uit trekt vallen ze in het watergat. m.a.w. het gebruiksgemak van deze machine vlt viet tegen. koffie is wel lekker en heet.

Jasper 25-05-2016 Product half jaar in bezit

Update na ± half jaar

Nog steeds zeer tevreden over de machine.

Lees soms dat anderen niet altijd goed schuim hebben. Misschien ligt het aan het soort melk? Wij gebruiken altijd houdbare (halfvolle) melk en hebben mooi schuim op de cappuchino!
Wel om de paar dagen even melkkan en andere elementen ontdoen van de oude melk.

Inmiddels ook spulletjes gekocht voor de grotere schoonmaakbeurten. Schoonmaken daarmee gaat ook allemaal makkelijk. Blij dat je het allemaal zelf kan doen en dat je hem niet eens per jaar ofzo hoeft weg te brengen voor reiningen.

Sandra 18-04-2016 Product half jaar in bezit

Evaluatie na 5 maanden

Evaluatie van het apparaat na 5 maanden gebruik. Nog steeds heerlijke koffie. Toch wat minpuntjes: apparaat geeft regelmatig melding bakje legen terwijl dit net gedaan is. Iedere week helemaal reinigen, ook de binnenkant van het apparaat. Het is allemaal zo gedaan maar bij mijn vorige apparaat was dit allemaal niet nodig. Wel aan te raden.

Larsvillage 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Een review en vraag ineen: Na ruim 10 jaar trouwe dienst hield mijn bonenmachine van Siemens er mee op. Ondanks de tevredenheid over Siemens toch maar eens iets anders proberen. De Picobaristo is een mooie en slanke machine met veel mogelijkheden die op een gebruiksvriendelijke manier kunnen worden ingesteld. Het design spreekt mij aan. De koffie is goed heet en kan ook worden ingesteld.
Helaas zit ik na ruim een week aan instellingen rommelen nog steeds niet in de buurt van een goede (liefst de ultieme) cappuccino of espresso. Ik heb daarom smaak op een 7 gezet omdat -ondanks de nodige koffiedrink- en koffiezetervaring- ik nog niet tevreden ben. Ik ben er van overtuigd dat deze machine dit wel kan produceren. Is er wellicht iemand die mij een goede koffieboon met de exacte instellingen (maalgraad + sterkte) kan adviseren? De cappuccino -en daarmee de espresso- mag best een stevige body hebben. Alvast dank voor eventuele reacties.