Saeco HD8927/01 - Reviews

Volautomatisch
ja (koffie)
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jasper 25-05-2016 Product half jaar in bezit

Update na ± half jaar

Nog steeds zeer tevreden over de machine.

Lees soms dat anderen niet altijd goed schuim hebben. Misschien ligt het aan het soort melk? Wij gebruiken altijd houdbare (halfvolle) melk en hebben mooi schuim op de cappuchino!
Wel om de paar dagen even melkkan en andere elementen ontdoen van de oude melk.

Inmiddels ook spulletjes gekocht voor de grotere schoonmaakbeurten. Schoonmaken daarmee gaat ook allemaal makkelijk. Blij dat je het allemaal zelf kan doen en dat je hem niet eens per jaar ofzo hoeft weg te brengen voor reiningen.

Jasper 30-12-2015 Product paar dagen in bezit

Erg blij met de keuze voor deze machine, veel mogelijkheden en erg lekkere koffie! Daarnaast ook nog eens een fraai apparaat om te zien.

Binnen een kwartier is de machine gebruiksklaar. In de gebruiksaanwijzing zijn de stappen die doorlopen moeten worden, alvorens de machine gebruiksklaar is, duidelijk weergegeven.

Hebben op dit moment de standaardbonen van DE (rode zak) er in zitten. Benieuwd naar andere versies van DE en andere merken. Dat komt later wel.

Eerste kopjes koffie zijn nodig om het apparaat in te stellen, deze dan ook in de gootsteen gegooid.
Cappucino en latte macchiato ook erg lekker. Voor een groot glas voor de latte, moet je even een deel van de koffie-uitloop verwijderen zodat het glas eronder past, dit gaat erg eenvoudig. Wat mij betreft is het schuim dik voor mekaar!
Er zijn veel instellingen mogelijk, o.a. om sterkte of hoeveel drinken aan te passen. Menu is duidelijk en ook in het Nederlands te selecteren.

Melkkan kan met de niet gebruikte melk in de koelkast bewaard worden voor de volgende keer. Erg handig.

Schoonmaken doet de machine zelf bij o.a. het uitzetten of na een kopje koffie waar melk is gebruikt.
Daarnaast moet je zelf periodiek ook nog een paar schoonmaakhandelingen verrichten. Staat duidelijk beschreven in de handleiding.

Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het apparaat voelt degelijk en zo ziet die er ook uit.

Getwijfeld tussen deze machine (HD8927/01) en de HD8917/01, vanwege de goede beoordeling op kieskeurig en de consumentengids.
Uiteindelijk voor deze iets luxere machine gekozen vanwege o.a. meer koffievarianten die gezet kunnen worden en 10 ipv 5 maalstanden voor de bonen.

Simone 06-02-2016

Hallo, ik heb een vraagje. Kun je in deze machine ook gemalen koffie gebruiken zodat ik een kop caffeine vrije koffie kan zetten?

Jasper 07-03-2016

Geen probleem, zit een apart vakje voor gemalen koffie

peter1234 15-06-2016 Product half jaar in bezit

dure cartridges

Waarom hoor ik nu niemand hier over de dure cartridges waar je elke maand 13 tot 15 euro aan uit moet geven, die prijs moet veel goedkoper worden. het is dat er nog garantie op zit anders vervang ik ze niet meer en ga alleen ontkalken.
Ook de lekbak geeft vaak storing dat hij geleegd moet worden terwijl dat al gebeurt is.Een ander probleem is het vullen van de bonen, deze gaan soms over het middenrandje en als je de waterbak er uit trekt vallen ze in het watergat. m.a.w. het gebruiksgemak van deze machine vlt viet tegen. koffie is wel lekker en heet.

Marielle034 16-06-2016

Ik koop de cartridges altijd in de aanbieding bij koffiediscounter. Dat scheelt al stuk. Maar de kosten vind ik persoonlijk niet opwegen tegen de tijd die ik normaal gesproken kwijt ben met het ontkalken. Maar dat is persoonlijk. De andere storing die je meld herkennen wij niet. De koffie is inderdaad heet das groot + punt van deze machine. Wij zijn er nog steeds heel blij mee. En voorsl de tijd welke het bespaart op het ontkalken ondanks dat het grld kost.

peter1234 17-06-2016

Doen wij ook Marielle, 2 stuks voor iets van 25 euro, maar dat betekent dat ik nog bijna 150 euro extra per jaar kwijt ben aan cartridges. Dat komt er op neer dat je kopje koffie flink in prijs omhoog gaat, valt me tegen van Philips dat ze die dingen niet goedkoper maken. Ik heb hiervoor een De'Longhi Magnifica ECAM 4400 7 jaar gehad, alleen af en toe ontkalken en minder storingen. Vooral het lekbakje geeft dagelijks storingen dat hij vol is terwijl er bijna niets in zit. Ik weet dat de machine aan moet staan bij het verwisselen, maar dat is al raar, waarom niet vervangen als de machine uit is, water vervangen en bakje legen, maaar dan komt de storing na 1 of 2 kopjes dat hij vol is.

Peter

Fransn1961 15-07-2016

Overweeg ook deze machine te kopen echter lees ik hier dat het filter iedere maand vervangen moet worden, in de winkel geeft men aan dat dit 1 maal per 3 maand moet.
wie heeft hier nu gelijk???

Frans

Fransn1961 15-07-2016

wie heeft hier nu gelijk???

Frans

peter1234 16-07-2016

Hangt af van je gebruik, maar voor thuisgebruik met 2 personen moeten wij elke maand de cartridge vervangen, dat is dus 150 euro p/j extra kosten.
Of je moet de cartridge niet gebruiken en elke keer ontkalken , maar weet niet hoe dat met de garantie zit.
Philps zegt dat je in ieder geval elke 3 maand de cartridge moet vervangen of je hem nu gebruikt of niet.
wij gebruiken ongeveer 12 kopjes per dag.

Sandra 18-04-2016 Product half jaar in bezit

Evaluatie na 5 maanden

Evaluatie van het apparaat na 5 maanden gebruik. Nog steeds heerlijke koffie. Toch wat minpuntjes: apparaat geeft regelmatig melding bakje legen terwijl dit net gedaan is. Iedere week helemaal reinigen, ook de binnenkant van het apparaat. Het is allemaal zo gedaan maar bij mijn vorige apparaat was dit allemaal niet nodig. Wel aan te raden.

Jasper 20-04-2016

Leeg je het bakje als het apparaat is ingeschakeld of uitgeschakeld? Als het apparaat aan staat, merkt hij dat het bakje er uit is gehaald en wordt de teller gereset.
Dan zou je de melding dus niet mogen krijgen als je de bak net geleegd hebt.

double 29-07-2016 Product maand in bezit

Mooi maar beperkt jn gebruik

7,3
Hallo koffie leuten. Wij gebruiken al ruim 8 jaar espessomachines met een gemiddeld gebruik van 15 capucinos per dag op 4 personen. Al 2 delonghi escams 4200 versleten die niet langer dan 4 jaar en 4 reparaties meegaan. Voor het gemak een automatische melkschuimer espressomachine van saeco gekocht. Na ruim 100 bakken de juiste instelling kunnen vinden, maar nog niet zo lekker dan delonghi met een aparte melkschuimer. De saeco gebruikt bij latte en capu meer water en is na 4 bakken al weer bijna leeg. Dus de waterkan naast de console. Delonghi ging 7 bakken mee. Koffie reservoir een ramp. Ook een kantel klepje waar bonen invallen en het waterresorvoir durf ik er niet eens meer uit te halen. Kan ook niet onder de keukenkast. Voor ruim 50 euro allerlei onderhouds, schoonmaak en ontvettingsmiddelen moeten kopen. Voor die 725 euro valt het me tegen. Maar ja welke espressomachine is wel goed. Senseo? Maagpijn veroorzaker. Design mooi. Elke dag waterbak leeggooien en reservoir bijvullen is niet handig. Tot over 4 jaar.

Larsvillage 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Een review en vraag ineen: Na ruim 10 jaar trouwe dienst hield mijn bonenmachine van Siemens er mee op. Ondanks de tevredenheid over Siemens toch maar eens iets anders proberen. De Picobaristo is een mooie en slanke machine met veel mogelijkheden die op een gebruiksvriendelijke manier kunnen worden ingesteld. Het design spreekt mij aan. De koffie is goed heet en kan ook worden ingesteld.
Helaas zit ik na ruim een week aan instellingen rommelen nog steeds niet in de buurt van een goede (liefst de ultieme) cappuccino of espresso. Ik heb daarom smaak op een 7 gezet omdat -ondanks de nodige koffiedrink- en koffiezetervaring- ik nog niet tevreden ben. Ik ben er van overtuigd dat deze machine dit wel kan produceren. Is er wellicht iemand die mij een goede koffieboon met de exacte instellingen (maalgraad + sterkte) kan adviseren? De cappuccino -en daarmee de espresso- mag best een stevige body hebben. Alvast dank voor eventuele reacties.

Marielle034 04-07-2016

Welke bonen he nodig hebt kan ik je niet adviseren. Kan je wel een tip geven. Ga eens bij create2fit.nl webshop informeren. In de winkel hebben ze veel machines staan en kun je koffie proeven. Dat heb ik ook gedaan en koop dasr nu regelmatig de bonen.

soula 30-12-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Sinds een paar weken in gebruik. Dit apparaat is fantastisch. Nog nooit zo gemakkelijk een cappuccino gemaakt. 1 druk op de knop en klaar ! Het display is eenvoudig en duidelijk voor gebruik . De melkkan kan bewaard worden in de koelkast.
Je kan o.a de sterkte , hoeveelheid en temperatuur instellen voor extra hete koffie .
Deze espressomachine moet je niet op de haverklap ontkalken maar pas na 5000 kopjes koffie, dankzij het meegeleverde filter. Super gewoon !
Tot nu toe nog geen minpuntjes gevonden, de Picobaristo staat perfect op mijn aanrecht .

Osman 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Lauwe koffie, geen heet water, gelijk terug gebracht

Ik wilde de nieuwe Siemens eq3 aanschaffen, maar aangezien het een verjaardagscadeau voor mijn vrouw was mocht zij kiezen. Zij drinkt ook verreweg de meeste koffie in huis.

Zij koos voor een Saeco vanwege de vormgeving, want het moet wel strak staan op het keukenblad aangezien wij een open keuken hebben.

Ik heb me laten leiden door de best review dec 2015-titel op deze pagina + voor iets meer geld heb je net wat meer smaken koffie dan de Saeco 8917 (best review nov 2015).
Je koopt het maar 1 keer, dus een iets duurdere variant gekozen.

Eenmaal thuis kwamen we erachter dat de koffie erg lauw was. Op google en site van Philips gezocht naar oplossingen. Je kunt de temperatuur instellen (3 standen). Op max gezet, maar helaas nog steeds lauw.

Espresso geprobeerd om de koude melk buiten beeld te houden, nog steeds lauw.

Alleen heet water geprobeerd, ik kon mijn vinger 5 sec erin stoppen en er gebeurde niets.

Netjes schoongemaakt en weer netjes in de doos gedaan. Gelijk de volgende dag terug gebracht en we kregen gelukkig ons geld terug (14 dagen bedenktijd).

Gekocht bij Mediamarkt online laten bezorgen bij MM Dordrecht opgehaald en betaald bij MM Dordrecht retour gebracht bij MM Dordrecht en direct geld terug gekregen van MM Dordrecht.

Mediamarkt Dordrecht heeft het apparaat zelf ook getest en gaf ons gelijk. We mochten hem omruilen, een ander model uitzoeken of geld terug. Mijn complimenten voor de goede service van Mediamarkt Dordrecht.

Wij hebben er voorlopig voor gekozen om ons geld terug te vragen.

Als we weer eens gaan kijken voor zo'n apparaat, gaan we het eerst testen. Niet vetrouwen op een goed merk en een paar reviews, want als je echt hete koffie gewend bent valt dit vies tegen. Koffie en bekers vooraf opwarmen vind ik onzin, aangezien je juist zo'n apparaat koopt omdat hij volautomatisch is. Je wilt met 1 druk op de knop je warme koffie hebben en niet zelf zelf 3 stappen ervoor moeten nemen.

Mijn advies: test het apparaat voordat je het aanschaft. Heet water is niet heet en koffie is niet zo warm als wij gewend waren.

Online kopen geeft je wel meer mogelijkheden om het retour te sturen (kopen op afstand) dan in een winkel waarbij je het apparaat had kunnen testen.

Ik heb het gecombineerd. Online besteld, in de winkel opgehaald. Niet gezocht naar de meest goedkope lugubere winkel, maar gewoon bij Mediamarkt. Heb je meer kans dat je je geld terug krijgt.

** Het kan zijn dat toevallig het apparaat dat wij kregen niet goed was, maar ik blijf nu wel huiverig over dit soort apparaten omdat op deze website nog iemand heeft geklaagd over dit euvel en hem niet was gelukt het apparaat om te ruilen/geld terug te krijgen.

Pluspunten

• Veel smaken
  • Zelfreiniging
  • Vormgeving

Minpunten

• Lauwe koffie
  • Lauwe "heet" water
  • Apparaat terug gebracht

jurre10 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

We wilden weer eens echt genieten van een heerlijke espresso of latte machiatto. Onze oude saeco synthia kon alleen maar een cappuchino maken. Dus een mooie upgrade. Tot nu toe zeer tevreden. Is ook iets smaller dan de vorige. Heb ook de grote dubbelzijdige galzen van bodum voor de machiatto en dit past precies. Kortom een aanrader..

Pluspunten

• zeer diverse soorten
  • lekbak is groot
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• geluid

Richard Blok 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is een blijvertje voor een koffie-minnend gezin!

Gisteren gekocht, vandaag geleverd en meteen in gebruik genomen. Vorige Saeco espressomachine (Xprelia Evo) heeft na 4 jaar intensief gebruik de geest gegeven met een kapot scharnier van de "voordeur". Nieuwe PicoBaristo bevalt prima, is compacter (en ook veel goedkoper) dan de vorige, koffie is uitstekend van smaak, vele koffievariëteiten zijn mogelijk (behalve mijn goeie ouwe caffe lungo, maar dat wordt opgevangen door nu twee caffe crema's in dezelfde kop te maken). Voordeel van de nieuwe machine tov de vorige is dat deze geen "voordeur" meer heeft en dat het lekbakje en de brouwunit niet in hetzelfde compartiment zitten, dus minder kans op slijtage.

Pluspunten

• compact
  • veelzijdig
  • zeer goed aroma
  • apart compartiment lekbakje en brouwunit

Minpunten

• mocht iets stiller zijn

Hans 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Saeco Pico Baristo

De Pico Baristo is een mooi vormgegeven en stevig gebouwde machine. Zeer eenvoudig te installeren en te bedienen. Vele koffie mogelijkheden en alles wat je aan kiest komt eruit zoals je het wenst.
Heerlijke koffie in een handomdraai!

Rico 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel keuze

Geweldig mooi, superveel keuze en is enorm gebruiks vriendelijk. Sarista door dit product de deur uit gedaan. Erg tevreden tot nu toe. Kan niets anders dan aanbevelen.

Pluspunten

• Ruime keuze
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Veel onderhoud

Koewa 12-11-2016 Product paar weken in bezit

Een grote stap vooruit!

Na twijfels tussen verschillende merken en typen toch gekozen voor de picobaristo. De belangrijkste reden is zijn zeer strakke uiterlijk en de mogelijkheid om maar liefst 11 verschillende koffiesoorten te maken met 1 druk op de knop.
Het product is niet geluidloos, voorsl het malen vd bonen maakt wat lawaai. Het geluid vd melksteamer valt enorm mee.

Pluspunten

• Gemak, 11 koffies met 1 druk op de knoo
  • Uiterlijk

Minpunten

• Quick clean functie blijft maar tijdelijk staan
  • Geluid bonenmaler

Jaap 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

super machine, hete koffie!

snel geleverd door Coolblue, altijd uitstekende service. duidelijke gebruiksaanwijzing, goede hete koffie, uitgebreide instelling koffiesterkte, hete melk!

Pluspunten

• heet
  • prima tap voor theewater
  • eenvoudig reinigen

Minpunten

• eigenlijk geen

Ronald 27-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie en goede machine, tegen een zeer goede prijs.

Net gekocht na veel onderzoek en proeven bij winkels. Deze Pico Barista van Saeco kwam voor ons als absolute winnaar uit de bus. De komende weken gaan we hem intensief gebruiken, dan geef ik nog een aanvullende review.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruikersgemak
  • Degelijkheid
  • Alles in een

Minpunten

• nog niet gevonden

René 15-09-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Sinds gisteren deze volautomatische espressomachine in gebruik. Na jaren met een Senseo koffie gemaakt te hebben wordt het tijd voor het betere werk. Deze espressomachine gekozen vanwege zijn grote (klein dus), eenvoudige bedieningsgemak (volgens handleiding), vele keuzemogelijkheden (koffie soorten), eenvoudige instelbaarheid, de look, het merk en natuurlijk de recensies. Na ontvangst direct aangesloten. Ingebruikname was een echt fluitje van een cent. Daarna de eerste koffietjes gezet. Het duurt ff voordat de machine is ingeregeld (tot een kop of 20). De eerste kopjes zijn veel belovend.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk in gebruik
  • prijs/kwaliteit
  • vele soorten koffie
  • instelbaarheid

Minpunten

• nog geen

Marielle034 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Heb sinds enkele dagen deze espresso machine en moet zeggen ben er erg blij mee. App is veel sneller opgewarmt en de koffie is veel heter. Daarnaast is hij veel compacter dan mijn vorige machine. Waar ik erg benieuwd naar ben is naar het ontkalken, hier was ik met mijn vorige Machine DeLonghi heel veel tijd mee kwijt. Wat mij verder opvalt is dat de opschuimopschuimer veel beter is, wat ik persoonlijk lekkerder vindt. Ook de mogelijkheden met dit app zijn enorm en heel veel koffie smaken kan ik direct gebruiken door 1 druk op de knop.Ik/wij zijn erg blij met deze Saeco Pico Barista

Marielle034 14-04-2016

AquaClean wat een uitvinding. Met mijn vorige espressomachine stond ik lang in de keuken om de machine te ontkalken. Dat hoef ik nu niet of althans veel minder

Baristanu 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Nog maar net in huis en al meteen fan!
Supermooi in de de keuken en ook nog eens heel compact.
Koffie is een stuk heter dan bij mijn vorig espresso-apparaat en deze is ook nog eens veel stiller.
Verkoper vertelde me ook dat deze pas op 5000koppen ontkalkt moet worden en in tussentijd je enkel filter vervangt, dat scheelt een hoop gedoe!
Ik ga nog even genieten van een espresso, en een heerlijke cappuccino voor mijn vrouw! Supermakkelijk met deze Italiaan in de keuken! :)
Enig minpuntje is geen warmhoudplaat voor de kopjes, maar de temperatuur van dit apparaat tov mijn vorige is zoveel warmer, dat dit eigenlijk niet nodig meer is.

Marian804 03-07-2016

Er zit wel een warmhoudplaat op, tenminste bij de accademia die ik heb, onder instellingen kun je hem aan of uit zetten.

Edith 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Koude koffie

Ik lees allemaal hele mooie reviews en ook ik vind het een mooi apparaat met lekkere cappuccino maar ik vind hem zo koud... hebben meer mensen daar last van? Ook komt er rook/stoom aan de zijkant uit het apparaat als ik een bakkie koffie maak en is mijn bak onderin binnen 1 dag vol met water terwijl er de hele dag een beker onder staat voor de spoeling....

Dus ik ben heel benieuwd of meer mensen hier last van hebben of dat ik hem misschien beter terug kan brengen..

Wim 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie met de Saeco Pico Baristo!

Mooi apparaat voor thuis en maakt heerlijke koffie specialiteiten.
Sterkte, hoeveelheid melk ed zelf in te stellen en makkelijk schoon te maken.
Ik heb hem nu pas 4 weken maar wil al niet meer zonder...........
Echte aanrader voor de echte koffie liefhebber.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • melkreservoir uitneembaar