Saeco Incanto HD8911 - Reviews

7,6

Krispy 31-01-2016 Product paar weken in bezit

6,4
Mooi apparaat maar wel een flinke verschijning kwa omvang. Je moet goed de ruimte hebben op het aanrecht anders pas het niet.

De koffie is heerlijk, je kunt per kopje de intensiteit instellen en je kan zelfs nog via een apart klepje bovenin, andere koffie toe voegen (bv decaf).
Het stoompijpje geeft goede melk schuim. Doordat je het ijzeren buisje eraf kan halen is het ook makkelijk schoon te maken.

Wanneer je twee kopjes tegelijk wil zetten, gaat het apparaat tussen kopje 1 en 2 nog een keer malen (dus je kunt net zo goed 2x 1 kopje zetten, kost even veel tijd en geluid).

Maurice 28-01-2016 Product paar weken in bezit

Ga als een ware barista aan de slag met deze Espressomachine
Via de insiders mag ik de Saeco Incanto (HD 8911) testen. Ik heb de volautomaat espresso machine nu ruim een week in gebruik. Deze Saeco past met zijn moderne design en chromen details in iedere keuken.
Gebruiksgemak:
Na eerst de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben kan het een wat lastige indruk geven. Eenmaal aan de slag met het apparaat blijkt het toch niet zo moeilijk. Het apparaat geeft zelf duidelijk aan welke handeling je moet verrichten. Het is een aanrader om de instellingen te wijzigen naar eigen smaak. Eenmaal zover vind ik het gebruik van de machine een eenvoudige klus. De Saeco geeft met behulp van het duidelijke Led-dsplay aan wanneer o.a de boiler weer klaar is voor gebruik. Het uitneembare lekbakje, geleegd dient te worden. De waterfilter, ontkalking enz. Het ruime waterreservoir is uitneembaar en daarom heel eenvoudig bij te vullen. Onderhoud tijdrovend?! Niet deze! Het is geheel voorzien van een automatisch ontkalkings- en reinigingssysteem!

Vers gemalen
Daarnaast kan je eenvoudig met de toetsen aan de voorzijde de ideale temperatuur zelf aanpassen waardoor er altijd een optimale aromaontwikkeling plaatsvindt en je een perfecte cremalaag op je espresso krijgt. Bovendien stelt de Saeco je in staat zelf de hoeveelheid koffie te programmeren. Handig wanneer je bijvoorbeeld die ene melange of blend graag net iets anders drinkt! Tevens kan je het malen van de bonen, het grote geheim van een goede smaakvolle espresso, instellen voor elke echte koffiedrinker. De in hoogte verstelbare koffieteut creëert bijvoorbeeld de mogelijkheid voor het plaatsen van verschillende kopgroottes. Het apparaat is bovendien zowel met bonen als gemalen espressokoffie te gebruiken.
Pure smaak:
De Saeco incanto is voorzien van een melkschuimer/ stoompijpje waarmee je heerlijk licht melkschuim maakt. Het pijpje mengt stoom, water en lucht, zodat er een rijke melkschuimlaag ontstaat. Je kunt zelf heel eenvoudig variëren met de samenstelling van het melkschuim en bijvoorbeeld ook een lekkere latte macchiato of cortado maken. Dit apparaat beschikt tevens over een heet waterfunctie. Wanneer je de toets hotwater indrukt komt er heet water uit de het stoompijpje. Handig wanneer je bijvoorbeeld een warme chocolademelk wilt maken, een kopje thee wilt zetten, of wanneer je een caffè americano wilt maken door heet water aan je espresso toe te voegen.
Het enige minpuntje wat ik tot zover kan bedenken is dat het apparaat wat luidruchtig is.
De Saeco Incanto goed afgesteld is een must! Een langdurige, goede nasmaak is kenmerk van een perfect bereide espresso en goede kwaliteit koffie.

ArjayKay 24-01-2016 Product paar weken in bezit

Review Saeco Incanto HD8911/01
De volautomatische espressomachine van Saeco is een prachtige machine om te zien.
Zwart met chroom/zilveren elementen. Vrij smal in vergelijking met mijn huidige Jura c5 en praktisch even hoog.
Mijn eerste indruk is vrij goed, mooi, strak, glimmend. Maar als je het apparaat van dichtbij bekijkt, dan ziet alles er wel een beetje erg goedkoop en plastic uit. De knoppen zijn solide, maar bijvoorbeeld de koffie-uitloop voelt weer erg goedkoop. Ook is deze helaas niet helemaal naar beneden te plaatsen, waardoor de koffie echt in het glas valt ( met bellen in de crèmelaag als gevolg )
Het instellen van de machine is op zich vrij gemakkelijk, alleen had de handleiding iets duidelijker gemogen. Het was wel erg veel tekst voor weinig handelingen. De machine komt met een teststrip voor het bepalen van de waterhardheid. Er zit een waterfilter bij, die makkelijk te plaatsen is. Ook zit er een schepje voor gemalen koffie bij, die tegelijkertijd dient als tool voor het bepalen van de maalgraad van de bonen. Het aanpassen van de maalgraad is vrij gemakkelijk te doen, zolang dit maar tijdens het malen van de bonen gebeurt!
Het bepalen van de juiste maalgraad, is vrij lastig gebleken bij de Saeco. Na ruim een halve kilo bonen te hebben verspild heb ik nu een perfecte espresso, alleen een verschrikkelijk slappe koffie.( Ik heb dezelfde bonen in een Jura C5 zitten, alleen geeft deze wel een lekker bakkie koffie, dus aan de bonen kan het niet liggen. )
Nu over de rest van de machine, het is een mooie aanvulling in de keuken. Alleen is het waterreservoir lastig uit de machine te halen als je bovenkastjes hebt. Deze moet namelijk in zijn geheel boven de machine uit gehaald worden ( ipv een paar cm omhoog en daarna opzij ), dit is bij mij thuis onmogelijk aangezien de hendel te hoog er boven uitsteekt. Let hier op bij aanschaf van deze machine. Het legen van de koffiekoekjes en het restwater is vrij eenvoudig. Wel moet hiervoor de stoompijp opzij worden geschoven en de koffie-uitloop volledig naar boven geplaatst worden. Voor het verwijderen zijn wel 2 handen nodig, aangezien er 2 knoppen tegelijk moeten worden ingedrukt.

Koffie/espresso smaak in vergelijking met de Jura c5
Ik heb meerdere mensen de 2 verschillende bakjes koffie en espresso laten proberen, maar allemaal waren we er over eens dat de Saeco een slappere koffie ( Espresso Lungo ) produceert maar dat de espresso net zo goed is als de Jura. Alleen is de crème laag bij de Jura vele malen voller en blijft deze ook langer staan.
Waar kan het aan liggen? Als ik de maling vergelijk met mijn Jura, dan is de maalgraad vele dunner van de Saeco. Dus technisch gezien zou de koffie sterker moeten zijn dan bij de Jura. De maalgraad veranderen naar een grovere stand heeft een nog slechter resultaat. Daarom heb ik de maal stand van de Jura aangepast naar een vergelijkende graad als de Saeco, maar alsnog blijft de koffie van de Jura voller van smaak hebben. Ik heb alle standen gehad van de maler ( En heb steeds minstens 3 kopjes gewacht voordat ik de stand beoordeelde )
Minder water in de koffie, heeft ook niet echt het gewenste effect. Pas als ik ongeveer dezelfde hoeveelheid water gebruik als een espresso kom het in de buurt van een lekker bakkie koffie.
Achteraf gezien blijkt dit bij Saeco vaker voor te komen. Een kennis van mij heeft ook een Saeco en had dit probleem ook ( espresso heerlijk, koffie slap ) en is uiteindelijk na 2 jaar gezocht te hebben naar de perfecte instelling overgegaan naar Nespresso. Volgens 1 van de testers heeft Saeco zelf ook een oplossing hiervoor verzonnen. Zij heeft namelijk ook een Saeco maar dan met een extra optie “Caffe” ( naast de Espresso, Espresso Lungo). Deze optie geeft namelijk wel een lekkere bak koffie.
Voor deze test dacht ik mijn Jura in te ruilen voor een nieuwer apparaat, maar voorlopig blijft de Jura nog even staan op mijn keukenblad.
Plus punten
• Strak ( smal ) design
• Lekkere Espresso
• Redelijke prijs
• Snel klaar met opwarmen
• Schakelt zelf uit
• Temperatuur is in te stellen

Min punten
• Oogt goedkoop
• Slappe koffie
• Korte stroomkabel
• Waterreservoir verwijderen is lastig als er bovenkastjes zijn
• Maakt veel lawaai ( hoger geluid dan Jura C5 )

Motomuuz 22-01-2016 Product paar weken in bezit

7,4
Mooi apparaat en heel veel mogelijkheden tot soorten koffie. Aparte heetwater voorziening en mogelijkheid tot opschuimen melk. Maakt wel veel herrie als je wat wilt. Duurt ook langer. Dus je moet geen haast hebben.

Famwam 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

Qua design een mooie machine, smaller dan mijn vorige Saeco Syntia. Uitvoering is echter wat goedkoop, rondom plastic. Het bonenmalen maakt ook meer herrie dan de Syntia.
Instellingen zijn makkelijk te wijzigen, het wijst zich allemaal vanzelf.
Het stoompijpje vind ik minder handig, daarom gebruik ik een aparte melkopschuimer (ook van Philips).
De koffie smaakt goed, wel even tijd investeren in de perfecte afstelling.

Zonnestraalen174 21-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,6
Ik vind het een mooi machine, na mijn Saeco Incanto van 7 jaar oud is dit een compact machine.
Smaak is erg goed, apparaat is rustiger/geruisloos. Enige nadeel vind ik het dat wanneer apparaat opwarmt of standby gaat de leidingen gespoeld worden. Vind ik waterverspilling.
Verstelbare uitloop had iets langer gemogen i.v.m. spetteren. Dit gebeurt ook met warm water uit schuimpijpje.

jurrie 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een mooi stil apparaat, dit is echt een eye catcher in de keuken. Hij is redelijk stil. koffie is goed in te stellen werkt makkelijk. heeft een waterfitlter waardoor hij pas na 5000 kopjes koffie ontkalkt hoeft te worden. de temperatuur van de koffie is ook goed.
De nadelen zijn. je moet zelf melkschuim maken. dit werkt redelijk makelijk. maar het tuitje had langer mogen zijn. verder spettert het tuitje als je warm water pakt en word het nat naast het apparaat.

Verder een super apparaat. met heerlijke koffie(illy espresso bonen)