Saeco Incanto HD8911 - Reviews

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ArjayKay 24-01-2016 Product paar weken in bezit

Review Saeco Incanto HD8911/01
De volautomatische espressomachine van Saeco is een prachtige machine om te zien.
Zwart met chroom/zilveren elementen. Vrij smal in vergelijking met mijn huidige Jura c5 en praktisch even hoog.
Mijn eerste indruk is vrij goed, mooi, strak, glimmend. Maar als je het apparaat van dichtbij bekijkt, dan ziet alles er wel een beetje erg goedkoop en plastic uit. De knoppen zijn solide, maar bijvoorbeeld de koffie-uitloop voelt weer erg goedkoop. Ook is deze helaas niet helemaal naar beneden te plaatsen, waardoor de koffie echt in het glas valt ( met bellen in de crèmelaag als gevolg )
Het instellen van de machine is op zich vrij gemakkelijk, alleen had de handleiding iets duidelijker gemogen. Het was wel erg veel tekst voor weinig handelingen. De machine komt met een teststrip voor het bepalen van de waterhardheid. Er zit een waterfilter bij, die makkelijk te plaatsen is. Ook zit er een schepje voor gemalen koffie bij, die tegelijkertijd dient als tool voor het bepalen van de maalgraad van de bonen. Het aanpassen van de maalgraad is vrij gemakkelijk te doen, zolang dit maar tijdens het malen van de bonen gebeurt!
Het bepalen van de juiste maalgraad, is vrij lastig gebleken bij de Saeco. Na ruim een halve kilo bonen te hebben verspild heb ik nu een perfecte espresso, alleen een verschrikkelijk slappe koffie.( Ik heb dezelfde bonen in een Jura C5 zitten, alleen geeft deze wel een lekker bakkie koffie, dus aan de bonen kan het niet liggen. )
Nu over de rest van de machine, het is een mooie aanvulling in de keuken. Alleen is het waterreservoir lastig uit de machine te halen als je bovenkastjes hebt. Deze moet namelijk in zijn geheel boven de machine uit gehaald worden ( ipv een paar cm omhoog en daarna opzij ), dit is bij mij thuis onmogelijk aangezien de hendel te hoog er boven uitsteekt. Let hier op bij aanschaf van deze machine. Het legen van de koffiekoekjes en het restwater is vrij eenvoudig. Wel moet hiervoor de stoompijp opzij worden geschoven en de koffie-uitloop volledig naar boven geplaatst worden. Voor het verwijderen zijn wel 2 handen nodig, aangezien er 2 knoppen tegelijk moeten worden ingedrukt.

Koffie/espresso smaak in vergelijking met de Jura c5
Ik heb meerdere mensen de 2 verschillende bakjes koffie en espresso laten proberen, maar allemaal waren we er over eens dat de Saeco een slappere koffie ( Espresso Lungo ) produceert maar dat de espresso net zo goed is als de Jura. Alleen is de crème laag bij de Jura vele malen voller en blijft deze ook langer staan.
Waar kan het aan liggen? Als ik de maling vergelijk met mijn Jura, dan is de maalgraad vele dunner van de Saeco. Dus technisch gezien zou de koffie sterker moeten zijn dan bij de Jura. De maalgraad veranderen naar een grovere stand heeft een nog slechter resultaat. Daarom heb ik de maal stand van de Jura aangepast naar een vergelijkende graad als de Saeco, maar alsnog blijft de koffie van de Jura voller van smaak hebben. Ik heb alle standen gehad van de maler ( En heb steeds minstens 3 kopjes gewacht voordat ik de stand beoordeelde )
Minder water in de koffie, heeft ook niet echt het gewenste effect. Pas als ik ongeveer dezelfde hoeveelheid water gebruik als een espresso kom het in de buurt van een lekker bakkie koffie.
Achteraf gezien blijkt dit bij Saeco vaker voor te komen. Een kennis van mij heeft ook een Saeco en had dit probleem ook ( espresso heerlijk, koffie slap ) en is uiteindelijk na 2 jaar gezocht te hebben naar de perfecte instelling overgegaan naar Nespresso. Volgens 1 van de testers heeft Saeco zelf ook een oplossing hiervoor verzonnen. Zij heeft namelijk ook een Saeco maar dan met een extra optie “Caffe” ( naast de Espresso, Espresso Lungo). Deze optie geeft namelijk wel een lekkere bak koffie.
Voor deze test dacht ik mijn Jura in te ruilen voor een nieuwer apparaat, maar voorlopig blijft de Jura nog even staan op mijn keukenblad.
Plus punten
• Strak ( smal ) design
• Lekkere Espresso
• Redelijke prijs
• Snel klaar met opwarmen
• Schakelt zelf uit
• Temperatuur is in te stellen

Min punten
• Oogt goedkoop
• Slappe koffie
• Korte stroomkabel
• Waterreservoir verwijderen is lastig als er bovenkastjes zijn
• Maakt veel lawaai ( hoger geluid dan Jura C5 )

Maurice 28-01-2016 Product paar weken in bezit

Ga als een ware barista aan de slag met deze Espressomachine
Via de insiders mag ik de Saeco Incanto (HD 8911) testen. Ik heb de volautomaat espresso machine nu ruim een week in gebruik. Deze Saeco past met zijn moderne design en chromen details in iedere keuken.
Gebruiksgemak:
Na eerst de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben kan het een wat lastige indruk geven. Eenmaal aan de slag met het apparaat blijkt het toch niet zo moeilijk. Het apparaat geeft zelf duidelijk aan welke handeling je moet verrichten. Het is een aanrader om de instellingen te wijzigen naar eigen smaak. Eenmaal zover vind ik het gebruik van de machine een eenvoudige klus. De Saeco geeft met behulp van het duidelijke Led-dsplay aan wanneer o.a de boiler weer klaar is voor gebruik. Het uitneembare lekbakje, geleegd dient te worden. De waterfilter, ontkalking enz. Het ruime waterreservoir is uitneembaar en daarom heel eenvoudig bij te vullen. Onderhoud tijdrovend?! Niet deze! Het is geheel voorzien van een automatisch ontkalkings- en reinigingssysteem!

Vers gemalen
Daarnaast kan je eenvoudig met de toetsen aan de voorzijde de ideale temperatuur zelf aanpassen waardoor er altijd een optimale aromaontwikkeling plaatsvindt en je een perfecte cremalaag op je espresso krijgt. Bovendien stelt de Saeco je in staat zelf de hoeveelheid koffie te programmeren. Handig wanneer je bijvoorbeeld die ene melange of blend graag net iets anders drinkt! Tevens kan je het malen van de bonen, het grote geheim van een goede smaakvolle espresso, instellen voor elke echte koffiedrinker. De in hoogte verstelbare koffieteut creëert bijvoorbeeld de mogelijkheid voor het plaatsen van verschillende kopgroottes. Het apparaat is bovendien zowel met bonen als gemalen espressokoffie te gebruiken.
Pure smaak:
De Saeco incanto is voorzien van een melkschuimer/ stoompijpje waarmee je heerlijk licht melkschuim maakt. Het pijpje mengt stoom, water en lucht, zodat er een rijke melkschuimlaag ontstaat. Je kunt zelf heel eenvoudig variëren met de samenstelling van het melkschuim en bijvoorbeeld ook een lekkere latte macchiato of cortado maken. Dit apparaat beschikt tevens over een heet waterfunctie. Wanneer je de toets hotwater indrukt komt er heet water uit de het stoompijpje. Handig wanneer je bijvoorbeeld een warme chocolademelk wilt maken, een kopje thee wilt zetten, of wanneer je een caffè americano wilt maken door heet water aan je espresso toe te voegen.
Het enige minpuntje wat ik tot zover kan bedenken is dat het apparaat wat luidruchtig is.
De Saeco Incanto goed afgesteld is een must! Een langdurige, goede nasmaak is kenmerk van een perfect bereide espresso en goede kwaliteit koffie.

jurrie 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een mooi stil apparaat, dit is echt een eye catcher in de keuken. Hij is redelijk stil. koffie is goed in te stellen werkt makkelijk. heeft een waterfitlter waardoor hij pas na 5000 kopjes koffie ontkalkt hoeft te worden. de temperatuur van de koffie is ook goed.
De nadelen zijn. je moet zelf melkschuim maken. dit werkt redelijk makelijk. maar het tuitje had langer mogen zijn. verder spettert het tuitje als je warm water pakt en word het nat naast het apparaat.

Verder een super apparaat. met heerlijke koffie(illy espresso bonen)

Martine 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige installatie en heerlijke koffie

Uit de verpakking, heb ik alles heel eenvoudig kunnen installeren aan de hand van een verkorte, met duidelijke plaatjes het apparaat kunnen installeren. En direct daarna een heerlijke cappuccino gedronken. Wat een geweldig apparaat.

Wel even denken aan een klein kopje of bakje om standaard even op het plateautje te zetten, voor het schoonmaakproces (kort). Dat scheelt weer het vullen van de lekbak.

Fijn ook dat de melkpan los in de koelkast geplaatst kan worden en toch ook heel eenvoudig weer aan het apparaat kan worden geplaatst.

Ik ben heel gelukkig met dit apparaat!

Pluspunten

• Snel en gemakkelijk in gebruik
  • Mooi slank formaat
  • Heerlijke koffie!

Minpunten

• Even wennen aan de geluiden

Nanja 21-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat om te zien.

Goede, warme, lekkere koffie. Apparaat heeft een mooi uiterlijk. Ik zou dit product aan anderen aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • goede, warme koffie

Anna 18-06-2017 Product paar weken in bezit

mooi apparaat, heerlijke koffie

Goede prijs/kwaliteit verhouding
De koffieautomaat doet wat je mag verwachten. Enige minpuntje is dat hij vrij veel geluid maakt.

JTi 18-06-2017 Product paar dagen in bezit

Best geteste Koffiemachine zeker de moeite waard!

De machine is fijn in gebruik, de koffie smaakt perfect en is makkelijk in gebruik voor zowel jong als oud! Ideaal is ook de melk karaf die je gewoon weer in de koelkast kan plaatsen na gebruik en met de auqa filter is onderhoud een fluitje van een cent! Het is even een bedrag maar je hebt zeker waar voor je geld!

Pluspunten

• Warme koffie
  • Duidelijk voor jong en oud
  • Vooraf ingestelde programma's
  • Goede sterkte instelling

Minpunten

• Water reservoir klein
  • Koffie reservoir klein

Groen 18-06-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere koffie

Prima koffiemachine. Fijn van het waterfilter. Minder dat deze niet aangeeft wanneer de bonen op zijn en dan gewoon een bakje troebel water zet. Wel weer fijn is dat er qua water alleen maar hele bakjes koffie worden gezet en niet een half kopje als het water op is.

Pluspunten

• uiterlijk
  • water
  • smaak koffie

Minpunten

• rumoerig
  • geen melding bonen op

Italiëfan 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige Espressomachine

Na vele espresso's in Italië te hebben gedronken, hebben we zelf ook besloten om een goede espressomachine aan te schaffen die redelijk geprijsd is. Dit als vervanging van ons Nespresso apparaat. De Philips Saeco Incanto HD8911 is simpel te installeren en de smaak is zoals een goede espresso in Italië smaakt! In het apparaat gebruiken we bonen van Segafredo en dit is een geweldige combinatie met deze machine. Het onderhoud is simpel en het apparaat voelt zeer degelijk aan. Enig minpuntje is wellicht het handvat van het waterreservoir wat een beetje fragiel oogt. Verder niets dan lof!

Pluspunten

• Fantastische koffiesmaak
  • Degelijke bouw
  • Simpel onderhoud

Minpunten

• Handvat waterreservoir wellicht wat fragiel
  • Aquaclean filter wat prijzig, maar werkt goed

koffieliefhebber 16-06-2017 Product paar dagen in bezit

eerste bakkie was heerlijk

net gekocht. werkt makkelijk en ziet er goed uit. lijkt een aanwinst voor de keuken. wat ruiken die koffiebonen toch heerlijk en ook nog lekkerder dan dulce gusto.

Expressomachine 16-06-2017 Product paar weken in bezit

heerlijke koffie, eenvoudige bediening en schoonmaken

Het apparaat voldoet erg goed aan onze verwachtingen, snel een heelijke koffie of cappucino gemaakt.

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoonmaken
  • Veel opties qua sterkte van smaak

Hdejong 16-06-2017 Product paar dagen in bezit

Saeco HD8917

Mooie machine met perfecte koffie. Goede smaak en makkelijk te bedienen. Ook een mogelijkheid om thee te zetten.

• Ook heetwater functie.

Dennis Ishaak 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie machine! Hopelijk een top aankoop

Het is een mooie machine. Een paar dagen in bezit. Gekozen voor dit product op basis van de prijs en de cadeauactie van Philips ter waarde van € 150,00.

Dirk Sassen 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere koffie , goeie machine

Makkelijk en produceert goeie koffie, makkelijke bediening en vormgeven mooi
veel mogelijkheden koffie voor iedereen

Prinsbernard 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Topmachine.

Super lekkere koffie, juiste temperatuur. Ook het design is super! Kortom een machine die duur is in aanschaf maar dik wordt terugverdiend!

Rik 14-06-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch apparaat, hete koffie

Fantastisch apparaat, lekkere cappuccino door de goede melkunit. Enige nadeel vind ik het bonenreservoir, hier vallen de bonen naast en dan past het deksel niet goed.

Pluspunten

• Melkunit
  • Temperatuur
  • Ontkalken

Minpunten

• Bonenreservoir

Rien Hendriks 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

mooi machine was makelijk te instaleren

het is een mooi product,maar waarom ik er voor gekozen heb, daar ik zeer tevreden was om mijn oude Saeco molito die plus minus 5jaar oud was .
Daarom heb ik weer voor een Saeco gekozen de incanto,was makkelijk te installeren duurde ongeveer 15 minuten en mooi om te zien

Soof 13-06-2017 Product paar weken in bezit

Gebruikersvriendelijke en goede kwaliteit expresso

Mooi design apparaat met de juiste opties voor redelijke prijs. Eeenvoudige bediening alleen melkschuimer is handmatig. Daardoor wel makkelijk te reinigen. Automatische melding wanneer reiniging van apparaat nodig is, is handig.

Sjardijn 13-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi en goed apparaat

Het een makkelijk te bedienen koffie machine en lekkere koffie. Mooie uitstraling . Heb het apparaat Nu net een week maar tot op Helen alleen maar lof

j verbeek 11-06-2017 Product paar dagen in bezit

lekkere koffie is de tweede al

goede koffie en makkelijk te bedienen en mijn man kan er ook goed mee over weg het is de tweede die ik heb gekocht ben zier tevreden