Philips HD8821 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8821 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Corine Boef 06-10-2018

PHILIPS HD8821/01 Koffiemachine al na tweeënhalf jaar kapot

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Deze koffiemachine was de eerste tijd makkelijk in gebruik. Maar het afstellen van de koffiesterkte vond ik lastig. De koffie werd na verloop van tijd steeds minder heet. De uitloop van de koffie raakte steeds verstopt en was bijna niet schoon te maken, je kunt er niet bij. Na twee jaar was de keramische molen kapot. Een half jaar later weer. Het leek een voordelige koffiemachine maar het bleek een hele slechte koop. Ik laat 'm niet meer repareren.

Bos een gebruiker geweest 22-06-2018

Uitloop van de koffie raakt steeds meer verstopt

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Heb het apparaat steeds ontkalkt en schoongemaakt, echter kan je niet bij de uitloop van de koffie het onderdeel zelf bijkomen. Langzaamaan gaat dit onderdeel (ook na schoonmaak of ontkalking) steeds meer dicht slippen. Philips hierover geschreven en die stelden voor om hem op te sturen. Echter zouden alle kosten wel voor de koper zijn rekening komen. De kosten konden wel eens hoog uitvallen. Uiteindelijk hebben wij een andere koffieapparaat gekocht, want dat was goedkoper dan de Philips HD8821 te laten reinigen door de fabriek

Bos 04-03-2018

Philps HD8821 uitstortunit

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

de unit aan de voorkant van het apparaat heeft twee uitlopen. één daarvan geeft bijna niks. heb al geprobeerd om het te vegen met een kleine ragebol. heeft het apparaat al tig keer ontkalkt. maar niets helpt. kan je deze unit demonteren??? om hem handmatig te reinigen of iets open te krijgen.
voor redelijk veel geld een goedkope uitwerking

peter v.e. 16-01-2018

tegenvallend

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Het begint ermee dat de machine niet heeft wat de folder beloofd; er gaat, nadat de machine stopt omdat er water bijgevuld moet worden, slechts 1,5 liter water (i.p.v. 1,8 l.) in het reservoir en er gaan ook veel minder bonen in het reservoir als de beloofde 250 gram.
Toen we de machine twee jaar geleden uit de doos haalden was hij na twee kopjes koffie al kapot; de Philipsservicedienst zij dat we hem terug moesten sturen. Na een paar dagen kregen we een nieuwe die het wel deed. De koffie is niet goed warm; de kopjes moeten voorverwarmd worden, zeker bij espresso. Over de smaak zijn we wel tevreden.
Nu, na twee jaar komt de koffie niet meer goed uit de uitloop pijpjes; soms komt deze aan de zijkant van het "uitloopblok" er uit. Hoewel ik zelf machinemonteur ben is de demontage van zo'n apparaat erg lastig omdat die voor een deel in elkaar "geklikt" zit. Reparatie zal wel een dure grap worden. Voor deze Philips hadden we een Siemensmachine; die heeft het 4 jaar volgehouden. Het zijn erg kwetsbare apparaten. Als we er weer een aanschaffen moet dat met 5 jaar garantie zijn anders gaan we wel weer filteren.

Pluspunten

• goede smaak

Minpunten

• twee keer defect
  • koffie niet warm genoeg
  • bonenreservoir te klein
  • waterreservoir te klein

Nor 11-05-2017

Gewoon doen

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Mooi apparaat, super lekkere espresso ! Is inwendig gelukkig het zelfde als de vroegere Saeco apparaten, daar had ik ook een van, met natuurlijk een echt lekkere espresso. (Dat apparaat heeft het 7 jaar goed gedaan) Italiaanse oorsprong, en dat proef je. Ohja, ik gebruik graag kruidvat bonen.

Pluspunten

• Smaak
  • Mooi
  • makkelijk doseren
  • Alle onderhoud zelf te doen

Minpunten

• zwakke klepjes
  • korte standby tijd( zelf veranderen?)

Mandy 15-04-2017

Mooie compacte koffiemachine

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Mooie compacte koffie machine, waarmee je heerlijke koffie zet. Snelle levering. Helaas miste de netsnoer. Deze werd keurig een dag later opgestuurd. Eindelijk koffie (dacht ik), maar toen bleek de waterbak lek. Weer gebeld en er zou bij Philips direct een nieuwe worden besteld. 3-5 werkdagen, maar onverwachts de volgende dag al in huis. Eindelijk koffie. Waarschijnlijk gewoon domme pech gehad want nu werkt de HD8821 super! Kreeg ter compensatie ook een gratis ontkalkingssetje van koffie discounter. Dus netjes opgelost, goeie service!

Pluspunten

• Compact
  • Goede koffie
  • Melkopschuimer makkelijk in gebruik

John 01-03-2017

koffiezet apparaat

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Ik vind het een vreselijk apparaat, ik heb er al drie gehad maar deze is het slechtste...het apparaat gaat na een 1/2 uur uit, dus je moet hem altijd eerst aanzetten voor je koffie kunt pakken. de watertank is niet meer zichtbaar, wat vervelend is en de bonen erbij doen, kan bijna niet zonder ze ernaast te gooien. echt een slecht apparaat.

Minpunten

• gaat snel uit, watertank is niet zichtbaar
  • Bonen moeilijk bij te vullen zonder te knoeien

Do 18-02-2017

Goede koffie, machine van redelijke kwaliteit

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

We hebben een aantal weken geleden een nieuwe machine gekocht, na dat ons Senseo niks meer deed, we waren opzoek naar een machine met cappuccino functie voor een redelijke prijs, en kwamen al snel bij deze Philips machine uit.

De machine zet erg lekkere koffie, en na wat oefenen krijg je ook een top cappuccino.

Voordelen zijn:
Prijs
Lekkere koffie
Apparaat is relatief klein en ziet er mooi uit
Display is duidelijk

Nadelen zijn:
Lekbakje redelijk snel vol
Iets wat lawaaierig bij het malen

Ik geef de machine gemiddeld een 6, bij het wekelijks schoonmaken van het stoompijpje is het plastic binnenstukje afgebroken, melk opschuimen voor een cappuccino lukt hierdoor niet meer.

De machine is 4 maanden oud, een reparatie valt volgens Wehkamp/ Phillips niet onder de garantie, repareren kan wel voor ''slechts'' 51.63 euro!

Ik vind dit een absurd hoog bedrag voor een nieuw stoompijpje, waarvan ik het ook niet eens ben dat het niet onder de garantie voorwaarden valt, het binnenstukje is namelijk erg fragiel en breekt makkelijk af.

Espressolover040 15-02-2017

Compact, makkelijk te bedienen en heerlijke espresso!

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Ik heb de Philips 3000-series HD8821/01 ten test aangeboden gekregen via Philips.

Verpakking: Eerste indruk: wat een gigantische doos! Ik maakte me een beetje zorgen of het apparaat wel tussen mijn aanrecht en het keukenkastje zou passen. Gelukkig bleek al snel dat het apparaat goed omgeven was door piepschuimen mallen en dit de afmeting van de doos verklaarde. Ietwat lastig op het gebied van afstand doen van het verpakkingsmateriaal maar uiteraard noodzakelijk om het apparaat veilig te kunnen vervoeren.

Installatie: Een klusje waar je even mee bezig bent. Set-up is makkelijk genoeg maar dan moet het apparaat even helemaal doorgespoeld worden etc. om te garanderen dat jouw eerste kop niet alleen lekker is maar ook gezond. Geen plug-and-play maar na een half uurtje heb je je eerste kop espresso er wel uit. Je hoeft zelf overigens niet veel te doen, het kost wat tijd maar het werk wordt grotendeels gedaan door het apparaat zelf.

Koffie zetten en smaak: Een makkelijkere interface kun je je niet wensen. Twee grote knopen voor Espresso of Lungo. In de bonencontainer zit een wieltje waarmee je de malingsgraad van de bonen kunt instellen. De default setting (middelste stand) was voor ons te slap, wij hebben hem nu op 80% staan en worden hier heel erg blij van! Heerlijke espresso! Voor mijn vriend zwart en voor mij met opgeschuimde melk, supersnel gedaan met het stoompijpje aan de voorkant. Nadeel: de power on/off button blijft in stand-by knipperen.

Bijvullen, onderhoud en schoonmaken: Bijvullen van water en bonen is een makkie. Ik moet het apparaat zelf naar voren schuiven op het aanrecht omdat het bijvullen van bovenaf plaatsvindt en mijn keukenkastje dan in de weg zit. Nadeel van mijn kleine keukentje (al is het apparaat wel van een heel fijne afmeting in mijn keuken, lekker compact!). Het legen van de lekbak en de koffieprutbak is ook makkelijk, aan de voorkant kun je de hele constructie er uit klikken en makkelijk legen en schoonspoelen. Het apparaat spoelt zichtzelf voor en na het zetten van koffie netjes door met water uit de watercontainer om salmonellavergiftiging te voorkomen en alles netjes schoon te houden. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik eens in de zoveel tijd moet ontkalken en de zetgroep moet onderhouden. Dit heb ik nog niet hoeven doen in de drie weken dat ik het apparaat heb. Ik heb wel gezien dat je de zetgroep gemakkelijk uit het apparaat kunt klikken aan de zijkant dus ik verwacht geen grote problemen.

Conclusie: fijn apparaat, compact, makkelijk te bedienen en bovenal heerlijke espresso!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Compact
  • Heerlijke espresso

Minpunten

• Knipperende stand-by lampje

RonaldS 14-02-2017

Top apparaat die heerlijke koffie zet

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Geweldig apparaat in de keuken, heerlijk als je snel even een bakje of beker koffie wilt, maar wel echte bonen koffie.
Heerlijk de geur van echte (koffie)bonen, snel en in een hand omdraai.
Makkelijk te gebruiken met een grote mok of een klein kopje.
Simpel en makkelijk opvang bakje voor de bonen resten

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel en eenvoudig
  • heerlijke koffie

Cossie72 14-02-2017

Uitstekend apparaat

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Deze espressomachine is een echte aanrader. In een handomdraai heerlijke koffie! Naar eigen wens in te stellen. Melkopschuimer maakt perfecte schuim voor een heerlijke cappucino of latte. Weinig onderhoud aan dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Perfecte schuim voor cappuccino of latte
  • Sterkte naar eigen wens in te stellen

Minpunten

• lekbak snel vol
  • Beschrijving onderhoud zetgroep minimaal.

JanenTitia 11-02-2017

Heerlijke koffie, eenvoudig in gebruik. Een aanrader!

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

We hebben al lange tijd bij onze kinderen een espresso apparaat mogen ervaren, en nu eindelijk eentje voor onszelf! En het bevalt erg goed.
De installatie was een klein beetje lastig, vooral het aanpassen van de grofheid van de bonenmaler. Dit kan alleen tijdens het malen, dat is wat onhandig. Gelukkig, toen het eenmaal ingesteld stond naar onze smaak, hoefden we ons hier niet meer mee bezig te houden.
We zijn erg blij met dit apparaat. Één druk op de knop en we hebben van onze favoriete bonen heerlijke koffie.

Ook de melkopschuimer werkt, na wat oefenen, prima. We maakten de fout het kannetje met melk te verwijderen terwijl de schuimer nog aan stond. Met als gevolg: gespat. Nu we het onder de knie hebben genieten van zowel de gewone koffie, van een espresso op zijn tijd en af en toe een cappuccino.
Kortom: erg blij en tevreden met de Philips machine. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooi apparaat in de keuken
  • Vershoudklepje voor bonen
  • Signaal voor bijvullen en schoonmaken

Minpunten

• Installatieknop grofheid bonen
  • Ff oefenen met melkopschuimer

LucienM 11-02-2017

Goede machine

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Apparaat voldoet aan de verwachting.Het mooie en strakke design dragen voor ons bij om een lekkere bak koffie te maken. De sterkte is makkelijk in te stellen en het tappen van een kopje theewater is kinderlijk eenvoudig en goed heet.

Pluspunten

• Goed heet tapwater en stoom
  • Makkelijk te reinigen
  • Voldoende grote watertank

Gijs 10-02-2017

Lekkere koffie, eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Lekkere, zonder moeite. Voldoende mogelijkheden om naar smaak in te stellen. Opwarmen en klaar voor gebruik. Bij in en uitschakelen lijkt er een hoop aan schoonmaak van binnen te gebeuren. Hierbij loopt er soms ook wat water uit de 'koffieuitgang'. De lekbak is hierdoor relatief snel vol, maar zorgt dan hopelijk dat het apparaat van binnen goed schoon blijft.
Het periodiek schoonmaken van de zetgroep is wel even een klusje, maar hoeft gelukkig niet zo vaak. Enige kleine puntje is de hoeveelheid geluid die het apparaat maakt, maar uiteindelijk geen struikelblok.
Het belangrijkste is natuurlijk wat er uit komt, en dat is gewoon goede koffie! Melkopschuimer is eenvoudig in het gebruik. Ook lekker om opgeschuimde chocomelk te maken, een aanrader voor kinderen!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Maakt nodige geluid

FVanTurenhout 10-02-2017

Mooi vormgegeven makkelijk in gebruik, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Deze machine is voor mij een vervanger voor mijn Nespresso apparaat. Ik wil graag een bonen machine maar daar geen kapitaal voor uitgeven. Dat is gelukt.

De machine is na het uitpakken en vullen bijna direct klaar voor gebruik. Even alles door laten lopen, 3 kopjes koffie weggooien en je hebt je eerste echte kop koffie. De handleiding zegt dat het een kopje of 20 duurt voor de echte smaak er is, dat geloof ik wel.

Ik was eerst verbaasd over de geringe hoeveelheid bonen die in het reservoir kunnen, maar realiseer me wel dat dat best handig is, omdat je zo geen oude bonen gebruikt.

Het geluid wat de maler maakt is best stevig.
Ik heb nog niet getest om de maler op een andere stand te zetten zodat de bonen fijner of grover gemaald worden, maar de bediening daarvan is eenvoudig (als je de indicatie op de maler goed kunt lezen)

Heet water en stoom werkt zoals het hoort. Ik ben verbaasd hoe snel je een kop thee kunt krijgen nadat je het apparaat hebt aangezet, erg snel!

Kortom, ik ben erg tevreden. Besef wel dat de soort bonen ook echt de koffie bepaalt. Ik ben begonnen met Australian Medium Roast. (ik hou van een stevige bak) en daarmee heb ik echt lekkere koffie en espresso.

Kritiekpuntje: Bij het opwarmen van het apparaat komt eerst een klein beetje water. Dat wil je niet in je koffie hebben dus niet eerst je kopje wegzetten.

• Makkelijk in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• Best veel lawaai bij malen
  • Bij opwarmen komt laagje water vrij

Frank0598 10-02-2017

mooie machine maar koffie te koud

mooie gebruiksvriendelijke machine
maar de koffie is te koud

dat komt waarschijnlijk door de te hoge koffie uitloop waardoor de koffie in het kopje kletterd en daardoor temperatuur en smaak verliest

bijvullen van bonen en water is ook niet echt handig

schoonmaken van de machine is wel makkelijk te doen

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak knoppenpaneel

Minpunten

• temperatuur
  • grondstoffen bijvullen

Pouwjean 09-02-2017

Prima koffiemachine gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Prima koffiemachine, makkelijk te bedienen, mooi klein, duidelijke bediening, voldoende instelmogelijkheden, handig ontwerp en maakt goeie koffie

Pluspunten

• Mooi klein
  • Minder geluid
  • Duidelijk instelbaar
  • Makkelijk bedienen

Minpunten

• Spoelt vaak (bij aanzetten en ook bij uitzetten)

Sjouk V. 03-02-2017

De espresso koffiemachine

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Philips machine, 2 jaar garantie, beste consumenten koop.
Prijs/Prestatie verhouding hoog.
Geen overbodige luxe ! een degelijke machine.
Keramische maalschijf.
Verse geurende Koffie zoals Oma het vroeger maakte.

Pluspunten

• Goed Merk
  • Alle onderdelen verkrijgbaar
  • 2 jaar Garantie
  • Beste consumenten koop

Minpunten

• Je kunt niet even snel andere bonen gebruiken

Nedar 01-02-2017

Koffie goed maar melk opschuimen chaos

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Ter vervanging van Senseo apparaat deze gekozen. Andere naam zelfde apparaat en iets gemoderniseerd.
Opschuimen van melk (in melkbeker, melkkannetje ed) is een drama. Geen schuim en de keuken zit onder de melkspatten. Diverse soorten melk geprobeerd en hetzelfde resultaat. Ik breng hem terug!

Pluspunten

• inregelbare sterkte
  • personaliseren

Minpunten

• koffie opschuimen

André 25-01-2017

Geen topper!

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Gebaseerd op advies van derden heb ik drie maanden geleden deze Philips HD8821 aangeschaft.

Na een paar jaar verwend te zijn geweest met een Miele inbouw espressomachine, wil ik nu na mijn scheiding niet terug naar een Senseo;-) liever echte koffie.
Een kennis van mij heeft een Gaggia koffiemachine en die geeft prima koffie, maar is verder beperkt in de mogelijkheden.
Daardoor de keuze voor de Philips, met veel opties en (volgens zeggen) prima koffie.

Helaas, niet dus.

Mogelijkheden zijn legio op deze machine, diverse koffiesoorten maken en warm water voor thee tappen, hoort allemaal tot de mogelijkheden.

De grootste tegenvaller vind ik de temepratuur van de koffie. Deze is gewoonweg niet warm. En niet instelbaar. Daarnaast krijg ik ook geen lekker bakkie uit de machine, ondanks dat ik inmiddels al verschillende bonen heb geprobeerd. Altijd wel 100% Arabica bonen en van diverse merken.

De smaak blijft vlak en slap, ondanks dat ik de maling ook op diverse standen heb geprobeerd.
Zoals gezegd de temperatuur is ook matig. Het thee water is wel behoorlijk warm, maar uiteraard geen Quooker temperatuur.

Het geluid vind ik niet storend en ben ik van een espressomachine gewend, onderhoud en schoonmaken is bij deze machine vaak wat intensief.

Kwaliteit kan ik nog weinig van zeggen aangezien ik de machine pas kort in huis heb.

Kortom, toch wat teleurgesteld in deze machine en ik heb besloten om een andere te gaan zoeken.

Pluspunten

• Veel opties
  • makkelijk melk opschuimen

Minpunten

• slappe koffie
  • temperatuur

woftor 28-12-2016

Mooi desgin, compact en lekkere koffie/espresso

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Na uitpakken even de instructies goed doornemen. Dat is wellicht iets meer werk dan bij andere apparaten, maar de instructies zijn duidelijk. Wel een beetje raar dat de uitgebreide instructies niet in het Nederlands beschikbaar zijn voor een van oorsprong Nederlands bedrijf. De verkorte handleiding is wel erg duidelijk.

Het instellen is heel erg makkelijk: Je hebt precies 4 standen van 'fijnheid' van maling: hoe fijner hoe sterker. Kennelijk vinden enkele mensen hier dat enorm ingewikkeld. Wees blij dat je iets kunt instellen en nog eenvoudig ook. Ik vond de één na fijnste maling het beste (dat is 1 fijner als de standaard ingestelde).

Melk opschuimen is zeer makkelijk als je maar verse halfvolle (of volle) en vooral koele melk gebruikt en het kopje schuin houdt en een beetje op en neer gaat (zoals duidelijk in de handleiding staat). Snap niet dat een aantal mensen daar zoveel moeite mee heeft. Je kan dan ook gewoon een apparaat kopen dat dat automatisch doet, maar dan ben je zeker 2x zoveel kwijt. De opgeschuimde melk heeft niet 1 microseconde na stoppen de consistentie die het uiteindelijk heeft: begin gewoon met koffie zetten en je zult zien dat het gewoon perfect wordt: de consumentenbond geeft terecht het opschuimen zo'n hoog cijfer.

Het apparaat is compacter dan onze oude Saeco met als klein nadeel een iets kleiner reservoir voor het water. Ik vind het zelf juist makkelijk dat het een 'bovenlader' is qua melk en bonen, maar als je weinig ruimte hebt boven het apparaat is het misschien wel onhandig.

Je kan verder nog instellen hoeveel koffie/espresso het apparaat uitserveert, maar ik vond de standaard instelling goed.

De temperatuur van de espresso en koffie is eerder te heet dan te koel zoals enkelen hier beweren. Ik neig ernaar dat het misschien wat te heet is, maar 2 minuten geduld doet wonderen.

Het apparaat maakt inderdaad geluid, maar luid kan ik dat absoluut niet noemen voor zo'n compact ding, dus dat dit ding luid is, is wat mij betreft ook onzin.

Pluspunten

• De korte NL handleiding is duidelijk.
  • Snel in het zetten van koffie / espresso
  • Goede opgeschuimde melk (zie review).
  • Compact apparaat voor de functionaliteit
  • Zet prima koffie / espesso

Minpunten

• Uitgebreide handleiding niet in het Nederlands.
  • Door compactheid wat kleiner reservoir voor water.
  • Waterreservoir bovenkant kan vervelend zijn.

Eerlijke review 23-12-2016

uitstekend

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Ik lees veel slechte reviews, maar ben zelf zeer tevreden.
Smaak van koffie komt van de type bonen die je er in doet.
Instelmogelijkheden zijn er wel van hoe fijn je de bonen wil laten malen.
Ik maak heerlijke cappuccino en koffie met deze machine.
Het is natuurlijk geen volautomaat, dus je moet wel even met google checken hoe je het beste melk kan opschuimen (koude meld, gebruik van roestvrij stalen kannetje en melk een beetje ronddraaien bij het opschuimen) werkt perfect. Als je dat te moeilijk vindt dan moet je een volautomaat kopen (maar goed die kost 5 keer zoveel). Enige minpunt is voor mij dat het aan/uit lampje de hele dag knippert. Rood=uit Groen=aan. Ik zou liever hebben Groen=aan Geenlicht=uit.

Pluspunten

• melkopschuimer
  • smaak van de koffie

Minpunten

• Knipperlichtje

H. Koster 21-12-2016

Goede expresso

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Zojuist aangeschaft. Koffie is heerlijk en de bediening eenvoudig. Kan niets zeggen over de levensduur.

Pluspunten

• Goede ptijs
  • Beste koop consumentenbond

Bram 24-11-2016

Miskoop. Trap hier niet in!

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Ik dacht de Consumentenbond wel te kunnen vertrouwen. Niet dus. Veel te sterke espresso, veel te slappe koffie en voor melk opschuimen moet je kennelijk een diploma hebben. Na twee pakken was ik er klaar mee. Hoe moeilijk is het om een apparaat te maken dat gewoon een lekker bak cappucino maakt?!?!?!

Minpunten

• Te sterke espresso
  • Te slapen koffie
  • Melk opschuimen is een drama

Elly 23-11-2016

SPIJT

Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

Voor dit product gekozen i.v.m. oordeel consumentenbond. Helaas. Lampje voor bonenreservoir werkt niet. Zodra je de koffie in de kleur van thee krijgt moet je bijvullen. Lampje voor lekbak werkt wanneer het zin heeft. Gaat vermoedelijk op telsysteem. Warme koffie? Helaas. Stil apparaat? Ja, wanneer hij uitstaat.
Zet privé al ca 35 jaar espressokoffie in verschillende apparaten. Deze staat onderaan mijn beoordeling.

Pluspunten

• prijs
  • smaak goed dankzij goede koffie

Minpunten

• koude koffie
  • lampjes werken niet allemaal
  • veel herrie