Philips HD 8821 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Homie 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

6,4
De ingebruikname verliep moeizamer dan verwacht. De beknopte Nederlandstalige handleiding gaf niet genoeg informatie om het onverwachte probleem bij eerste ingebruikname op te lossen.
De uitgebreide Engelstalige handleiding bood wel een oplossing voor het probleem.
Het toestel heeft veel onderdelen, wat het onderhoud tijdrovend maakt.
Het apparaat neemt best veel ruimte in beslag. De reservoirs zijn moeilijker bij te vullen als je het toestel in de keuken op het aanrecht onder bovenkasten wil plaatsen. Het waterreservoir dient langs de bovenkant uit het toestel genomen te worden.
Het toestel is luidruchtig bij het malen van de koffiebonen.
De standaard fabrieksinstelling en een standaardkeuze van koffiebonen geeft slappe, niet erg warme koffie. De gewenste sterkte en warmte dient uitgebreid te worden getest.
Het uitzicht van het toestel is neutraal.
De sterkte van de koffie kan worden ingesteld naar je persoonlijke voorkeur. De watertemperatuur is niet instelbaar. Dat is meteen het grootste nadeel van het toestel. Een kop gewone koffie is niet warm genoeg. Een grote mok (2 porties) is wel warm genoeg.
Het toestel vergt een behoorlijke inspanning op gebied van reiniging en onderhoud.
Het toestel heeft een zeer kort netsnoer (40 cm).
De smaak van de koffie (mits juiste instelling en koffiebonen) is heel rijkelijk en is lekkerder dan de koffie die je maakt met koffiepads.

Steindenaer 26-05-2015 Product paar dagen in bezit

6,4
De HD8821 van Saeco/Philips,

Deze mocht ik testen, en kreeg daarover een email, was blij verrast. Pakket zou binnen 5 dagen geleverd worden.

Dag erna, dingdong! Pakketpost!

Uitpakken:

Goed verpakt op eerste oog. Handleidingen keurig bij gesloten, een kwastje silicone smering en een maalgraad sleutel. Eenmaal op aanrecht zie ik dat apparaat geheel
uit plastic bestaat, en dat het klepje voor losse koffie invoer afgebroken is. Gelijk het apparaat ontdaan van zijn folie. Prachtig machine komt tevoorschijn.

Als allereerste het zetsysteem eruit gehaald aangezien klepje voor losse invoer was gebroken. Stukjes plastic uit zetsysteem verwijderd.
Gevuld met bonen en met water. Apparaat ingesteld als beschreven in de handleiding die bijgesloten is.

Tijdens aftunen van espresso hoeveelheid met de maalgraadsleutel de maalgraad op 3/4 gezet, ofwel driekwart fijn. Dit leverd verreweg het beste resultaat op en de lekkerste
koffiesmaak.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Instellen:

Espresso knop:

* Espresso helemaal aan te passen aan voorkeur behoeften, knop voor espresso indrukken en vasthouden, koffie begin te lopen en wanneer de voorkeur voor hoeveelheid is bereikt
nogmaals drukken op de knop. De voorkeur voor espresso word vastgelegd en word door het systeem bewaard. Zelfs wanneer apparaat geheel van stroom af word gehaald.

Koffie knop:

* Bij de Coffee knop idemdito. Maar de standaardinstelling is eigenlijk al perfect, goede hoeveelheid koffie voor in een normale mok. Ideaal voor mensen die filterkoffie zijn gewend.

Andere soorten koffievarianten:

Cappuccino:

* Melk opschuimen: Na tijdje oefenen toch gelukt en redelijk eenvoudig.

Stappen voor goed stevig vol schuim:

1. Koude melk! Dit omdat de melk anders zijn kookpunt behaald zonder dat het schuim de juiste consistentie heeft. Magere melk is best, schuimt beter. Let wel op eiwit gehalte.
2. Een mok voldoet, beter nog is een melkkannetje. Van staal. Melk 1/3 deel.Onder een hoek van 60 - 75 graden houden t.o.v de paranello(schuimpijpje) en stoomknop indrukken.
3. Melkschuimer dicht tegen oppervlak van melk houden en driekwart onder melkoppervlakt houden, hierdoor word lucht aangezogen en onstaat een draaiende kolk.
4. Nadat er genoeg lucht in zit, 3 seconden ongeveer. Pijpje geheel onder het melk oppervlak houden. De melk komt omhoog doordat er meer schuim onstaat, mok of melkkannetje
steeds iets verder naar onder bewegen zodat pijpje net onder het oppervlak is.
5. Vinger aan de onderzijde van mok of melkkannetje plaatsen voor het meten van tempratuur. Wanneer bijna de temperatuur bereikt is dat je je brand aan de mok/melkkan de stoomknop
nogmaals indrukken. Het schuim is nu lobbig en met kleine luchtbellen, wanneer juist uitgevoerd.

Grote bellen kunnen worden verwijderd door mok op aanrecht te kloppen en in een mooie ronddraaiende beweging tegen de klok in te draaien. Vervolgens is de mok voor 2/3 gevuld.

Cappucinno:

Zojuist gemaakte melkschuim met mok onder de koffieuitloop plaatsen en een espresso erin laten lopen. Bespringelen met wat cacoa of kaneel en u heeft een heerlijke Cappuccino.

De lepeltest!

* Leg een koffielepeltje op het melkschuim, blijft de lepel langer dan 2 minuten liggen zonder te zakken dan is de cappuccino perfect gelukt!

Latte Machiato:

Zelfde stappen als bij Cappuccino, alleen hier neemt u 2/3 melk en een grotere mok, bij voorkeur glas, zodat u de scheiding van melk, koffie en schuim goed kunt zien.

Bouwkwaliteit:

De bouwkwaliteit valt echter enorm tegen. Alles oogt erg cheap en is geheel uit plastic vervaardigd. Ben benieuwd na hoelang het apparaat of de zetgroep de brui eraan geeft. Bij andere
Minuto apparaten waarvan ik revieuws heb gelezen is dit een groot probleem.

Goed schoonmaken van het apparaat is wel een must. Zetgroep elke 7 dagen onder lauwwarm water spoelen, en 1 keer in de maand met nieuw vet insmeren. En elke 3 maanden kalkreiniging doen.

Opvangbak voor de koffiekoekjes moet na ongeveer 25 koffie varianten worden leeggemaakt, stevige koffiekoekjes stuk voor stuk.

Wateropvangbak raakt behoorlijk snel vol. Dit ook omdat het apparaat bij inschakelen de interne leidingen eventjes spoelt.
Na 15 koppen is de lekbak vol.

Voor en nadelen:

+ Lekkere koffie
+ Makkelijk in gebruik
+ Paranello (schuimpijpje) melk kan hierdoor gewoon in koelkast worden bewaard en is makkelijk schoon te maken.
+ Makkelijk schoonmaken
+ Goed leesbare knoppen en een duidelijke handleiding.
+ Hoogte verstelbare koffietuit

- Slechte bouwkwaliteit, voelt cheap aan en alles is dan ook vervaardigd uit plastic. Zelfs zetgroep.
- Klepje voor losse koffie gebroken bij unboxing.
- Lekbak snel vol

Conclusie:

Voor een apparaat net een gemiddelde prijs van 450 euro, voelt het allemaal erg goedkoop aan. Had er persoonlijk meer van verwacht. Tis dat ik hem mocht testen, anders had ik hem niet gekocht.
Al met al redelijk goed apparaat, zet heerlijke koffie in een handomdraai, filterkoffie hoef ik niet meer. Zuinig in koffiebonen gebruik, zonder nadelig gevolg voor koffie. Watertank is
aan krappe kant. Blijft altijd laagje water instaan omdat aanzuignippel niet verzonken is in watertank. Handig uitneembaar en vulbaar, dat wel.

Op lange termijn hoop ik dat het apparaat zich ook goed blijft houden. Reviews van andere Minuto apparaten voorspeld weinig goeds.

Zal voor aantal kleine dingen al beroep moeten doen op garantie:

Koffieklep voor filterkoffie invoer is los/kapot. En het rozetje om het stoompijpje kwam los bij tweede maal schoonmaken van paranello

woftor 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi desgin, compact en lekkere koffie/espresso

Na uitpakken even de instructies goed doornemen. Dat is wellicht iets meer werk dan bij andere apparaten, maar de instructies zijn duidelijk. Wel een beetje raar dat de uitgebreide instructies niet in het Nederlands beschikbaar zijn voor een van oorsprong Nederlands bedrijf. De verkorte handleiding is wel erg duidelijk.

Het instellen is heel erg makkelijk: Je hebt precies 4 standen van 'fijnheid' van maling: hoe fijner hoe sterker. Kennelijk vinden enkele mensen hier dat enorm ingewikkeld. Wees blij dat je iets kunt instellen en nog eenvoudig ook. Ik vond de één na fijnste maling het beste (dat is 1 fijner als de standaard ingestelde).

Melk opschuimen is zeer makkelijk als je maar verse halfvolle (of volle) en vooral koele melk gebruikt en het kopje schuin houdt en een beetje op en neer gaat (zoals duidelijk in de handleiding staat). Snap niet dat een aantal mensen daar zoveel moeite mee heeft. Je kan dan ook gewoon een apparaat kopen dat dat automatisch doet, maar dan ben je zeker 2x zoveel kwijt. De opgeschuimde melk heeft niet 1 microseconde na stoppen de consistentie die het uiteindelijk heeft: begin gewoon met koffie zetten en je zult zien dat het gewoon perfect wordt: de consumentenbond geeft terecht het opschuimen zo'n hoog cijfer.

Het apparaat is compacter dan onze oude Saeco met als klein nadeel een iets kleiner reservoir voor het water. Ik vind het zelf juist makkelijk dat het een 'bovenlader' is qua melk en bonen, maar als je weinig ruimte hebt boven het apparaat is het misschien wel onhandig.

Je kan verder nog instellen hoeveel koffie/espresso het apparaat uitserveert, maar ik vond de standaard instelling goed.

De temperatuur van de espresso en koffie is eerder te heet dan te koel zoals enkelen hier beweren. Ik neig ernaar dat het misschien wat te heet is, maar 2 minuten geduld doet wonderen.

Het apparaat maakt inderdaad geluid, maar luid kan ik dat absoluut niet noemen voor zo'n compact ding, dus dat dit ding luid is, is wat mij betreft ook onzin.

Pluspunten

• De korte NL handleiding is duidelijk.
  • Snel in het zetten van koffie / espresso
  • Goede opgeschuimde melk (zie review).
  • Compact apparaat voor de functionaliteit
  • Zet prima koffie / espesso

Minpunten

• Uitgebreide handleiding niet in het Nederlands.
  • Door compactheid wat kleiner reservoir voor water.
  • Waterreservoir bovenkant kan vervelend zijn.

wessiejj91 22-06-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi vormgegeven apparaat.

Installatie ging super makkelijk met de gebruikershandleiding. De opschuimfunctie werkt perfect en de koffie is goed van smaak en goed op temperatuur +/- 90*C. Thee zetten met dit apparaat is ook geen probleem.
Prijs-kwaliteit verhouding is top.

Ook het malen maakt niet zoveel lawaai (vergeleken met mijn oude volautomaat, de Bosch Benvenuto classic). Het opschuimen maakt iets meer lawaai. Stoor ik me totaal niet aan. (ik gebruik dit apparaat niet in de kerk)

Enige minpunten zijn: Temperatuur niet te regelen, bonenreservoir laat zich wat ongemakkelijk bijvullen vanuit de zak, meer onderhoud dan bij bijv een ''gewone'' koffiezetapparaat/Senseo (maar dat is normaal bij een volautomaat)en bijgeleverde (losse) netstroomsnoer is wat aan de korte kant nl. +/- 50 cm. Deze kleine minpunten wegen niet op tegen de grote pluspunten.

Omdat ik dit apparaat nog niet zo lang heb, kan ik nog niets vertellen over de duurzaamheid.

Elly 23-11-2016 Product paar weken in bezit

SPIJT

Voor dit product gekozen i.v.m. oordeel consumentenbond. Helaas. Lampje voor bonenreservoir werkt niet. Zodra je de koffie in de kleur van thee krijgt moet je bijvullen. Lampje voor lekbak werkt wanneer het zin heeft. Gaat vermoedelijk op telsysteem. Warme koffie? Helaas. Stil apparaat? Ja, wanneer hij uitstaat.
Zet privé al ca 35 jaar espressokoffie in verschillende apparaten. Deze staat onderaan mijn beoordeling.

Pluspunten

• prijs
  • smaak goed dankzij goede koffie

Minpunten

• koude koffie
  • lampjes werken niet allemaal
  • veel herrie

Eerlijke review 23-12-2016 Product paar weken in bezit

uitstekend

Ik lees veel slechte reviews, maar ben zelf zeer tevreden.
Smaak van koffie komt van de type bonen die je er in doet.
Instelmogelijkheden zijn er wel van hoe fijn je de bonen wil laten malen.
Ik maak heerlijke cappuccino en koffie met deze machine.
Het is natuurlijk geen volautomaat, dus je moet wel even met google checken hoe je het beste melk kan opschuimen (koude meld, gebruik van roestvrij stalen kannetje en melk een beetje ronddraaien bij het opschuimen) werkt perfect. Als je dat te moeilijk vindt dan moet je een volautomaat kopen (maar goed die kost 5 keer zoveel). Enige minpunt is voor mij dat het aan/uit lampje de hele dag knippert. Rood=uit Groen=aan. Ik zou liever hebben Groen=aan Geenlicht=uit.

Pluspunten

• melkopschuimer
  • smaak van de koffie

Minpunten

• Knipperlichtje

flappy00 21-05-2015 Product paar weken in bezit

Ht apparaat is gebruiksvriendelijk en maakt lekker koffie .
een nadeel vindt ik dat het relatief vocht wordt in de ruimte waar de koffiedrek in opgevangen wordt . en het metaal van het stoom stangetje zou ook wat steviger mogen . verder een super automaat

Bram 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Miskoop. Trap hier niet in!

Ik dacht de Consumentenbond wel te kunnen vertrouwen. Niet dus. Veel te sterke espresso, veel te slappe koffie en voor melk opschuimen moet je kennelijk een diploma hebben. Na twee pakken was ik er klaar mee. Hoe moeilijk is het om een apparaat te maken dat gewoon een lekker bak cappucino maakt?!?!?!

Minpunten

• Te sterke espresso
  • Te slapen koffie
  • Melk opschuimen is een drama

Robert 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Wordt er niet blij van

Ik vind de espresso te sterk en de koffie te slap en het melkschuim vind ik ook niet lobbig genoeg.
Mis instel mogelijkheden mbt smaak.

JanenTitia 11-02-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie, eenvoudig in gebruik. Een aanrader!

We hebben al lange tijd bij onze kinderen een espresso apparaat mogen ervaren, en nu eindelijk eentje voor onszelf! En het bevalt erg goed.
De installatie was een klein beetje lastig, vooral het aanpassen van de grofheid van de bonenmaler. Dit kan alleen tijdens het malen, dat is wat onhandig. Gelukkig, toen het eenmaal ingesteld stond naar onze smaak, hoefden we ons hier niet meer mee bezig te houden.
We zijn erg blij met dit apparaat. Één druk op de knop en we hebben van onze favoriete bonen heerlijke koffie.

Ook de melkopschuimer werkt, na wat oefenen, prima. We maakten de fout het kannetje met melk te verwijderen terwijl de schuimer nog aan stond. Met als gevolg: gespat. Nu we het onder de knie hebben genieten van zowel de gewone koffie, van een espresso op zijn tijd en af en toe een cappuccino.
Kortom: erg blij en tevreden met de Philips machine. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooi apparaat in de keuken
  • Vershoudklepje voor bonen
  • Signaal voor bijvullen en schoonmaken

Minpunten

• Installatieknop grofheid bonen
  • Ff oefenen met melkopschuimer

LucienM 11-02-2017 Product paar weken in bezit

Goede machine

Apparaat voldoet aan de verwachting.Het mooie en strakke design dragen voor ons bij om een lekkere bak koffie te maken. De sterkte is makkelijk in te stellen en het tappen van een kopje theewater is kinderlijk eenvoudig en goed heet.

Pluspunten

• Goed heet tapwater en stoom
  • Makkelijk te reinigen
  • Voldoende grote watertank

Gijs 10-02-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere koffie, eenvoudig in gebruik

Lekkere, zonder moeite. Voldoende mogelijkheden om naar smaak in te stellen. Opwarmen en klaar voor gebruik. Bij in en uitschakelen lijkt er een hoop aan schoonmaak van binnen te gebeuren. Hierbij loopt er soms ook wat water uit de 'koffieuitgang'. De lekbak is hierdoor relatief snel vol, maar zorgt dan hopelijk dat het apparaat van binnen goed schoon blijft.
Het periodiek schoonmaken van de zetgroep is wel even een klusje, maar hoeft gelukkig niet zo vaak. Enige kleine puntje is de hoeveelheid geluid die het apparaat maakt, maar uiteindelijk geen struikelblok.
Het belangrijkste is natuurlijk wat er uit komt, en dat is gewoon goede koffie! Melkopschuimer is eenvoudig in het gebruik. Ook lekker om opgeschuimde chocomelk te maken, een aanrader voor kinderen!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Maakt nodige geluid

FVanTurenhout 10-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooi vormgegeven makkelijk in gebruik, lekkere koffie

Deze machine is voor mij een vervanger voor mijn Nespresso apparaat. Ik wil graag een bonen machine maar daar geen kapitaal voor uitgeven. Dat is gelukt.

De machine is na het uitpakken en vullen bijna direct klaar voor gebruik. Even alles door laten lopen, 3 kopjes koffie weggooien en je hebt je eerste echte kop koffie. De handleiding zegt dat het een kopje of 20 duurt voor de echte smaak er is, dat geloof ik wel.

Ik was eerst verbaasd over de geringe hoeveelheid bonen die in het reservoir kunnen, maar realiseer me wel dat dat best handig is, omdat je zo geen oude bonen gebruikt.

Het geluid wat de maler maakt is best stevig.
Ik heb nog niet getest om de maler op een andere stand te zetten zodat de bonen fijner of grover gemaald worden, maar de bediening daarvan is eenvoudig (als je de indicatie op de maler goed kunt lezen)

Heet water en stoom werkt zoals het hoort. Ik ben verbaasd hoe snel je een kop thee kunt krijgen nadat je het apparaat hebt aangezet, erg snel!

Kortom, ik ben erg tevreden. Besef wel dat de soort bonen ook echt de koffie bepaalt. Ik ben begonnen met Australian Medium Roast. (ik hou van een stevige bak) en daarmee heb ik echt lekkere koffie en espresso.

Kritiekpuntje: Bij het opwarmen van het apparaat komt eerst een klein beetje water. Dat wil je niet in je koffie hebben dus niet eerst je kopje wegzetten.

• Makkelijk in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• Best veel lawaai bij malen
  • Bij opwarmen komt laagje water vrij

Pouwjean 09-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prima koffiemachine gemakkelijk te bedienen

Prima koffiemachine, makkelijk te bedienen, mooi klein, duidelijke bediening, voldoende instelmogelijkheden, handig ontwerp en maakt goeie koffie

Pluspunten

• Mooi klein
  • Minder geluid
  • Duidelijk instelbaar
  • Makkelijk bedienen

Minpunten

• Spoelt vaak (bij aanzetten en ook bij uitzetten)

Nor 11-05-2017 Product paar weken in bezit

Gewoon doen

Mooi apparaat, super lekkere espresso ! Is inwendig gelukkig het zelfde als de vroegere Saeco apparaten, daar had ik ook een van, met natuurlijk een echt lekkere espresso. (Dat apparaat heeft het 7 jaar goed gedaan) Italiaanse oorsprong, en dat proef je. Ohja, ik gebruik graag kruidvat bonen.

Pluspunten

• Smaak
  • Mooi
  • makkelijk doseren
  • Alle onderhoud zelf te doen

Minpunten

• zwakke klepjes
  • korte standby tijd( zelf veranderen?)

JA7604 07-05-2017

spijt van aankoop

Heb apparaat 2 maanden in bezit en is al 2x voor reparatie terug geweest.
En het euvel is nog niet opgelost.

Jose59 04-05-2017

Apparaat is gebruiksvriendelijk

Jammer dat de temperatuur van de koffie niet hoger kan.
Melkopschuimer functioneert niet naar behoren. De melk blijft vloeibaar.

jcdeb 27-04-2017

was een prima machine

een jaar lang prima gewerkt. Maar hij geeft nu teveel water. geen idee hoe ik dit weer tot de normale hoeveelheid water kan krijgen. niks over te vinden in de handleiding

Mandy 15-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooie compacte koffiemachine

Mooie compacte koffie machine, waarmee je heerlijke koffie zet. Snelle levering. Helaas miste de netsnoer. Deze werd keurig een dag later opgestuurd. Eindelijk koffie (dacht ik), maar toen bleek de waterbak lek. Weer gebeld en er zou bij Philips direct een nieuwe worden besteld. 3-5 werkdagen, maar onverwachts de volgende dag al in huis. Eindelijk koffie. Waarschijnlijk gewoon domme pech gehad want nu werkt de HD8821 super! Kreeg ter compensatie ook een gratis ontkalkingssetje van koffie discounter. Dus netjes opgelost, goeie service!

Pluspunten

• Compact
  • Goede koffie
  • Melkopschuimer makkelijk in gebruik

Baristor 30-03-2017

Espressomachine die weer koffie zet

De Philips Espressomachine doet echt waarvoor hij gemaakt is. Hij zet een perfecte kop koffie en espresso. Het opschuimen van de melk is een vak apart. Het bedieningsgemak is ook zoals het in de handleiding staat of op YouTube te zien is. Handig.