Philips HD8821 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,8

Homie 25-01-2016

6,4
De ingebruikname verliep moeizamer dan verwacht. De beknopte Nederlandstalige handleiding gaf niet genoeg informatie om het onverwachte probleem bij eerste ingebruikname op te lossen.
De uitgebreide Engelstalige handleiding bood wel een oplossing voor het probleem.
Het toestel heeft veel onderdelen, wat het onderhoud tijdrovend maakt.
Het apparaat neemt best veel ruimte in beslag. De reservoirs zijn moeilijker bij te vullen als je het toestel in de keuken op het aanrecht onder bovenkasten wil plaatsen. Het waterreservoir dient langs de bovenkant uit het toestel genomen te worden.
Het toestel is luidruchtig bij het malen van de koffiebonen.
De standaard fabrieksinstelling en een standaardkeuze van koffiebonen geeft slappe, niet erg warme koffie. De gewenste sterkte en warmte dient uitgebreid te worden getest.
Het uitzicht van het toestel is neutraal.
De sterkte van de koffie kan worden ingesteld naar je persoonlijke voorkeur. De watertemperatuur is niet instelbaar. Dat is meteen het grootste nadeel van het toestel. Een kop gewone koffie is niet warm genoeg. Een grote mok (2 porties) is wel warm genoeg.
Het toestel vergt een behoorlijke inspanning op gebied van reiniging en onderhoud.
Het toestel heeft een zeer kort netsnoer (40 cm).
De smaak van de koffie (mits juiste instelling en koffiebonen) is heel rijkelijk en is lekkerder dan de koffie die je maakt met koffiepads.

Steindenaer 26-05-2015

6,4
De HD8821 van Saeco/Philips,

Deze mocht ik testen, en kreeg daarover een email, was blij verrast. Pakket zou binnen 5 dagen geleverd worden.

Dag erna, dingdong! Pakketpost!

Uitpakken:

Goed verpakt op eerste oog. Handleidingen keurig bij gesloten, een kwastje silicone smering en een maalgraad sleutel. Eenmaal op aanrecht zie ik dat apparaat geheel
uit plastic bestaat, en dat het klepje voor losse koffie invoer afgebroken is. Gelijk het apparaat ontdaan van zijn folie. Prachtig machine komt tevoorschijn.

Als allereerste het zetsysteem eruit gehaald aangezien klepje voor losse invoer was gebroken. Stukjes plastic uit zetsysteem verwijderd.
Gevuld met bonen en met water. Apparaat ingesteld als beschreven in de handleiding die bijgesloten is.

Tijdens aftunen van espresso hoeveelheid met de maalgraadsleutel de maalgraad op 3/4 gezet, ofwel driekwart fijn. Dit leverd verreweg het beste resultaat op en de lekkerste
koffiesmaak.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Instellen:

Espresso knop:

* Espresso helemaal aan te passen aan voorkeur behoeften, knop voor espresso indrukken en vasthouden, koffie begin te lopen en wanneer de voorkeur voor hoeveelheid is bereikt
nogmaals drukken op de knop. De voorkeur voor espresso word vastgelegd en word door het systeem bewaard. Zelfs wanneer apparaat geheel van stroom af word gehaald.

Koffie knop:

* Bij de Coffee knop idemdito. Maar de standaardinstelling is eigenlijk al perfect, goede hoeveelheid koffie voor in een normale mok. Ideaal voor mensen die filterkoffie zijn gewend.

Andere soorten koffievarianten:

Cappuccino:

* Melk opschuimen: Na tijdje oefenen toch gelukt en redelijk eenvoudig.

Stappen voor goed stevig vol schuim:

1. Koude melk! Dit omdat de melk anders zijn kookpunt behaald zonder dat het schuim de juiste consistentie heeft. Magere melk is best, schuimt beter. Let wel op eiwit gehalte.
2. Een mok voldoet, beter nog is een melkkannetje. Van staal. Melk 1/3 deel.Onder een hoek van 60 - 75 graden houden t.o.v de paranello(schuimpijpje) en stoomknop indrukken.
3. Melkschuimer dicht tegen oppervlak van melk houden en driekwart onder melkoppervlakt houden, hierdoor word lucht aangezogen en onstaat een draaiende kolk.
4. Nadat er genoeg lucht in zit, 3 seconden ongeveer. Pijpje geheel onder het melk oppervlak houden. De melk komt omhoog doordat er meer schuim onstaat, mok of melkkannetje
steeds iets verder naar onder bewegen zodat pijpje net onder het oppervlak is.
5. Vinger aan de onderzijde van mok of melkkannetje plaatsen voor het meten van tempratuur. Wanneer bijna de temperatuur bereikt is dat je je brand aan de mok/melkkan de stoomknop
nogmaals indrukken. Het schuim is nu lobbig en met kleine luchtbellen, wanneer juist uitgevoerd.

Grote bellen kunnen worden verwijderd door mok op aanrecht te kloppen en in een mooie ronddraaiende beweging tegen de klok in te draaien. Vervolgens is de mok voor 2/3 gevuld.

Cappucinno:

Zojuist gemaakte melkschuim met mok onder de koffieuitloop plaatsen en een espresso erin laten lopen. Bespringelen met wat cacoa of kaneel en u heeft een heerlijke Cappuccino.

De lepeltest!

* Leg een koffielepeltje op het melkschuim, blijft de lepel langer dan 2 minuten liggen zonder te zakken dan is de cappuccino perfect gelukt!

Latte Machiato:

Zelfde stappen als bij Cappuccino, alleen hier neemt u 2/3 melk en een grotere mok, bij voorkeur glas, zodat u de scheiding van melk, koffie en schuim goed kunt zien.

Bouwkwaliteit:

De bouwkwaliteit valt echter enorm tegen. Alles oogt erg cheap en is geheel uit plastic vervaardigd. Ben benieuwd na hoelang het apparaat of de zetgroep de brui eraan geeft. Bij andere
Minuto apparaten waarvan ik revieuws heb gelezen is dit een groot probleem.

Goed schoonmaken van het apparaat is wel een must. Zetgroep elke 7 dagen onder lauwwarm water spoelen, en 1 keer in de maand met nieuw vet insmeren. En elke 3 maanden kalkreiniging doen.

Opvangbak voor de koffiekoekjes moet na ongeveer 25 koffie varianten worden leeggemaakt, stevige koffiekoekjes stuk voor stuk.

Wateropvangbak raakt behoorlijk snel vol. Dit ook omdat het apparaat bij inschakelen de interne leidingen eventjes spoelt.
Na 15 koppen is de lekbak vol.

Voor en nadelen:

+ Lekkere koffie
+ Makkelijk in gebruik
+ Paranello (schuimpijpje) melk kan hierdoor gewoon in koelkast worden bewaard en is makkelijk schoon te maken.
+ Makkelijk schoonmaken
+ Goed leesbare knoppen en een duidelijke handleiding.
+ Hoogte verstelbare koffietuit

- Slechte bouwkwaliteit, voelt cheap aan en alles is dan ook vervaardigd uit plastic. Zelfs zetgroep.
- Klepje voor losse koffie gebroken bij unboxing.
- Lekbak snel vol

Conclusie:

Voor een apparaat net een gemiddelde prijs van 450 euro, voelt het allemaal erg goedkoop aan. Had er persoonlijk meer van verwacht. Tis dat ik hem mocht testen, anders had ik hem niet gekocht.
Al met al redelijk goed apparaat, zet heerlijke koffie in een handomdraai, filterkoffie hoef ik niet meer. Zuinig in koffiebonen gebruik, zonder nadelig gevolg voor koffie. Watertank is
aan krappe kant. Blijft altijd laagje water instaan omdat aanzuignippel niet verzonken is in watertank. Handig uitneembaar en vulbaar, dat wel.

Op lange termijn hoop ik dat het apparaat zich ook goed blijft houden. Reviews van andere Minuto apparaten voorspeld weinig goeds.

Zal voor aantal kleine dingen al beroep moeten doen op garantie:

Koffieklep voor filterkoffie invoer is los/kapot. En het rozetje om het stoompijpje kwam los bij tweede maal schoonmaken van paranello

woftor 28-12-2016

Mooi desgin, compact en lekkere koffie/espresso

Na uitpakken even de instructies goed doornemen. Dat is wellicht iets meer werk dan bij andere apparaten, maar de instructies zijn duidelijk. Wel een beetje raar dat de uitgebreide instructies niet in het Nederlands beschikbaar zijn voor een van oorsprong Nederlands bedrijf. De verkorte handleiding is wel erg duidelijk.

Het instellen is heel erg makkelijk: Je hebt precies 4 standen van 'fijnheid' van maling: hoe fijner hoe sterker. Kennelijk vinden enkele mensen hier dat enorm ingewikkeld. Wees blij dat je iets kunt instellen en nog eenvoudig ook. Ik vond de één na fijnste maling het beste (dat is 1 fijner als de standaard ingestelde).

Melk opschuimen is zeer makkelijk als je maar verse halfvolle (of volle) en vooral koele melk gebruikt en het kopje schuin houdt en een beetje op en neer gaat (zoals duidelijk in de handleiding staat). Snap niet dat een aantal mensen daar zoveel moeite mee heeft. Je kan dan ook gewoon een apparaat kopen dat dat automatisch doet, maar dan ben je zeker 2x zoveel kwijt. De opgeschuimde melk heeft niet 1 microseconde na stoppen de consistentie die het uiteindelijk heeft: begin gewoon met koffie zetten en je zult zien dat het gewoon perfect wordt: de consumentenbond geeft terecht het opschuimen zo'n hoog cijfer.

Het apparaat is compacter dan onze oude Saeco met als klein nadeel een iets kleiner reservoir voor het water. Ik vind het zelf juist makkelijk dat het een 'bovenlader' is qua melk en bonen, maar als je weinig ruimte hebt boven het apparaat is het misschien wel onhandig.

Je kan verder nog instellen hoeveel koffie/espresso het apparaat uitserveert, maar ik vond de standaard instelling goed.

De temperatuur van de espresso en koffie is eerder te heet dan te koel zoals enkelen hier beweren. Ik neig ernaar dat het misschien wat te heet is, maar 2 minuten geduld doet wonderen.

Het apparaat maakt inderdaad geluid, maar luid kan ik dat absoluut niet noemen voor zo'n compact ding, dus dat dit ding luid is, is wat mij betreft ook onzin.

Pluspunten

• De korte NL handleiding is duidelijk.
  • Snel in het zetten van koffie / espresso
  • Goede opgeschuimde melk (zie review).
  • Compact apparaat voor de functionaliteit
  • Zet prima koffie / espesso

Minpunten

• Uitgebreide handleiding niet in het Nederlands.
  • Door compactheid wat kleiner reservoir voor water.
  • Waterreservoir bovenkant kan vervelend zijn.

wessiejj91 22-06-2015

Mooi vormgegeven apparaat.

Installatie ging super makkelijk met de gebruikershandleiding. De opschuimfunctie werkt perfect en de koffie is goed van smaak en goed op temperatuur +/- 90*C. Thee zetten met dit apparaat is ook geen probleem.
Prijs-kwaliteit verhouding is top.

Ook het malen maakt niet zoveel lawaai (vergeleken met mijn oude volautomaat, de Bosch Benvenuto classic). Het opschuimen maakt iets meer lawaai. Stoor ik me totaal niet aan. (ik gebruik dit apparaat niet in de kerk)

Enige minpunten zijn: Temperatuur niet te regelen, bonenreservoir laat zich wat ongemakkelijk bijvullen vanuit de zak, meer onderhoud dan bij bijv een ''gewone'' koffiezetapparaat/Senseo (maar dat is normaal bij een volautomaat)en bijgeleverde (losse) netstroomsnoer is wat aan de korte kant nl. +/- 50 cm. Deze kleine minpunten wegen niet op tegen de grote pluspunten.

Omdat ik dit apparaat nog niet zo lang heb, kan ik nog niets vertellen over de duurzaamheid.

Elly 23-11-2016

SPIJT

Voor dit product gekozen i.v.m. oordeel consumentenbond. Helaas. Lampje voor bonenreservoir werkt niet. Zodra je de koffie in de kleur van thee krijgt moet je bijvullen. Lampje voor lekbak werkt wanneer het zin heeft. Gaat vermoedelijk op telsysteem. Warme koffie? Helaas. Stil apparaat? Ja, wanneer hij uitstaat.
Zet privé al ca 35 jaar espressokoffie in verschillende apparaten. Deze staat onderaan mijn beoordeling.

Pluspunten

• prijs
  • smaak goed dankzij goede koffie

Minpunten

• koude koffie
  • lampjes werken niet allemaal
  • veel herrie

Eerlijke review 23-12-2016

uitstekend

Ik lees veel slechte reviews, maar ben zelf zeer tevreden.
Smaak van koffie komt van de type bonen die je er in doet.
Instelmogelijkheden zijn er wel van hoe fijn je de bonen wil laten malen.
Ik maak heerlijke cappuccino en koffie met deze machine.
Het is natuurlijk geen volautomaat, dus je moet wel even met google checken hoe je het beste melk kan opschuimen (koude meld, gebruik van roestvrij stalen kannetje en melk een beetje ronddraaien bij het opschuimen) werkt perfect. Als je dat te moeilijk vindt dan moet je een volautomaat kopen (maar goed die kost 5 keer zoveel). Enige minpunt is voor mij dat het aan/uit lampje de hele dag knippert. Rood=uit Groen=aan. Ik zou liever hebben Groen=aan Geenlicht=uit.

Pluspunten

• melkopschuimer
  • smaak van de koffie

Minpunten

• Knipperlichtje

flappy00 21-05-2015

Ht apparaat is gebruiksvriendelijk en maakt lekker koffie .
een nadeel vindt ik dat het relatief vocht wordt in de ruimte waar de koffiedrek in opgevangen wordt . en het metaal van het stoom stangetje zou ook wat steviger mogen . verder een super automaat

Bram 24-11-2016

Miskoop. Trap hier niet in!

Ik dacht de Consumentenbond wel te kunnen vertrouwen. Niet dus. Veel te sterke espresso, veel te slappe koffie en voor melk opschuimen moet je kennelijk een diploma hebben. Na twee pakken was ik er klaar mee. Hoe moeilijk is het om een apparaat te maken dat gewoon een lekker bak cappucino maakt?!?!?!

Minpunten

• Te sterke espresso
  • Te slapen koffie
  • Melk opschuimen is een drama

Robert 26-04-2016

Wordt er niet blij van

Ik vind de espresso te sterk en de koffie te slap en het melkschuim vind ik ook niet lobbig genoeg.
Mis instel mogelijkheden mbt smaak.

Do 18-02-2017

Goede koffie, machine van redelijke kwaliteit

We hebben een aantal weken geleden een nieuwe machine gekocht, na dat ons Senseo niks meer deed, we waren opzoek naar een machine met cappuccino functie voor een redelijke prijs, en kwamen al snel bij deze Philips machine uit.

De machine zet erg lekkere koffie, en na wat oefenen krijg je ook een top cappuccino.

Voordelen zijn:
Prijs
Lekkere koffie
Apparaat is relatief klein en ziet er mooi uit
Display is duidelijk

Nadelen zijn:
Lekbakje redelijk snel vol
Iets wat lawaaierig bij het malen

Ik geef de machine gemiddeld een 6, bij het wekelijks schoonmaken van het stoompijpje is het plastic binnenstukje afgebroken, melk opschuimen voor een cappuccino lukt hierdoor niet meer.

De machine is 4 maanden oud, een reparatie valt volgens Wehkamp/ Phillips niet onder de garantie, repareren kan wel voor ''slechts'' 51.63 euro!

Ik vind dit een absurd hoog bedrag voor een nieuw stoompijpje, waarvan ik het ook niet eens ben dat het niet onder de garantie voorwaarden valt, het binnenstukje is namelijk erg fragiel en breekt makkelijk af.

JanenTitia 11-02-2017

Heerlijke koffie, eenvoudig in gebruik. Een aanrader!

We hebben al lange tijd bij onze kinderen een espresso apparaat mogen ervaren, en nu eindelijk eentje voor onszelf! En het bevalt erg goed.
De installatie was een klein beetje lastig, vooral het aanpassen van de grofheid van de bonenmaler. Dit kan alleen tijdens het malen, dat is wat onhandig. Gelukkig, toen het eenmaal ingesteld stond naar onze smaak, hoefden we ons hier niet meer mee bezig te houden.
We zijn erg blij met dit apparaat. Één druk op de knop en we hebben van onze favoriete bonen heerlijke koffie.

Ook de melkopschuimer werkt, na wat oefenen, prima. We maakten de fout het kannetje met melk te verwijderen terwijl de schuimer nog aan stond. Met als gevolg: gespat. Nu we het onder de knie hebben genieten van zowel de gewone koffie, van een espresso op zijn tijd en af en toe een cappuccino.
Kortom: erg blij en tevreden met de Philips machine. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooi apparaat in de keuken
  • Vershoudklepje voor bonen
  • Signaal voor bijvullen en schoonmaken

Minpunten

• Installatieknop grofheid bonen
  • Ff oefenen met melkopschuimer

LucienM 11-02-2017

Goede machine

Apparaat voldoet aan de verwachting.Het mooie en strakke design dragen voor ons bij om een lekkere bak koffie te maken. De sterkte is makkelijk in te stellen en het tappen van een kopje theewater is kinderlijk eenvoudig en goed heet.

Pluspunten

• Goed heet tapwater en stoom
  • Makkelijk te reinigen
  • Voldoende grote watertank

Gijs 10-02-2017

Lekkere koffie, eenvoudig in gebruik

Lekkere, zonder moeite. Voldoende mogelijkheden om naar smaak in te stellen. Opwarmen en klaar voor gebruik. Bij in en uitschakelen lijkt er een hoop aan schoonmaak van binnen te gebeuren. Hierbij loopt er soms ook wat water uit de 'koffieuitgang'. De lekbak is hierdoor relatief snel vol, maar zorgt dan hopelijk dat het apparaat van binnen goed schoon blijft.
Het periodiek schoonmaken van de zetgroep is wel even een klusje, maar hoeft gelukkig niet zo vaak. Enige kleine puntje is de hoeveelheid geluid die het apparaat maakt, maar uiteindelijk geen struikelblok.
Het belangrijkste is natuurlijk wat er uit komt, en dat is gewoon goede koffie! Melkopschuimer is eenvoudig in het gebruik. Ook lekker om opgeschuimde chocomelk te maken, een aanrader voor kinderen!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Maakt nodige geluid

FVanTurenhout 10-02-2017

Mooi vormgegeven makkelijk in gebruik, lekkere koffie

Deze machine is voor mij een vervanger voor mijn Nespresso apparaat. Ik wil graag een bonen machine maar daar geen kapitaal voor uitgeven. Dat is gelukt.

De machine is na het uitpakken en vullen bijna direct klaar voor gebruik. Even alles door laten lopen, 3 kopjes koffie weggooien en je hebt je eerste echte kop koffie. De handleiding zegt dat het een kopje of 20 duurt voor de echte smaak er is, dat geloof ik wel.

Ik was eerst verbaasd over de geringe hoeveelheid bonen die in het reservoir kunnen, maar realiseer me wel dat dat best handig is, omdat je zo geen oude bonen gebruikt.

Het geluid wat de maler maakt is best stevig.
Ik heb nog niet getest om de maler op een andere stand te zetten zodat de bonen fijner of grover gemaald worden, maar de bediening daarvan is eenvoudig (als je de indicatie op de maler goed kunt lezen)

Heet water en stoom werkt zoals het hoort. Ik ben verbaasd hoe snel je een kop thee kunt krijgen nadat je het apparaat hebt aangezet, erg snel!

Kortom, ik ben erg tevreden. Besef wel dat de soort bonen ook echt de koffie bepaalt. Ik ben begonnen met Australian Medium Roast. (ik hou van een stevige bak) en daarmee heb ik echt lekkere koffie en espresso.

Kritiekpuntje: Bij het opwarmen van het apparaat komt eerst een klein beetje water. Dat wil je niet in je koffie hebben dus niet eerst je kopje wegzetten.

• Makkelijk in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• Best veel lawaai bij malen
  • Bij opwarmen komt laagje water vrij

Pouwjean 09-02-2017

Prima koffiemachine gemakkelijk te bedienen

Prima koffiemachine, makkelijk te bedienen, mooi klein, duidelijke bediening, voldoende instelmogelijkheden, handig ontwerp en maakt goeie koffie

Pluspunten

• Mooi klein
  • Minder geluid
  • Duidelijk instelbaar
  • Makkelijk bedienen

Minpunten

• Spoelt vaak (bij aanzetten en ook bij uitzetten)

Bos een gebruiker geweest 22-06-2018

Uitloop van de koffie raakt steeds meer verstopt

Heb het apparaat steeds ontkalkt en schoongemaakt, echter kan je niet bij de uitloop van de koffie het onderdeel zelf bijkomen. Langzaamaan gaat dit onderdeel (ook na schoonmaak of ontkalking) steeds meer dicht slippen. Philips hierover geschreven en die stelden voor om hem op te sturen. Echter zouden alle kosten wel voor de koper zijn rekening komen. De kosten konden wel eens hoog uitvallen. Uiteindelijk hebben wij een andere koffieapparaat gekocht, want dat was goedkoper dan de Philips HD8821 te laten reinigen door de fabriek

Bos 04-03-2018

Philps HD8821 uitstortunit

de unit aan de voorkant van het apparaat heeft twee uitlopen. één daarvan geeft bijna niks. heb al geprobeerd om het te vegen met een kleine ragebol. heeft het apparaat al tig keer ontkalkt. maar niets helpt. kan je deze unit demonteren??? om hem handmatig te reinigen of iets open te krijgen.
voor redelijk veel geld een goedkope uitwerking

GerBar 18-02-2018

Goede machine

Heb dit koffiezetapparaat bijna twee jaar.En maal
terug geweest,maalinrichting zat vast.Heb nu
een probleem wat ik niet kan oplossen en wil de machine een dezer dagen opnieuw aanbieden voor reparatie.
Als je er twee kopjes onder zet en dubbel drukt wil hij wel een beetje brommen,maar wat er volgt is GEEN koffie.
De koffiebonen worden zonder dat ze gebruikt zijn naar de afvalbak gedeponeerd.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

peter v.e. 16-01-2018

tegenvallend

Het begint ermee dat de machine niet heeft wat de folder beloofd; er gaat, nadat de machine stopt omdat er water bijgevuld moet worden, slechts 1,5 liter water (i.p.v. 1,8 l.) in het reservoir en er gaan ook veel minder bonen in het reservoir als de beloofde 250 gram.
Toen we de machine twee jaar geleden uit de doos haalden was hij na twee kopjes koffie al kapot; de Philipsservicedienst zij dat we hem terug moesten sturen. Na een paar dagen kregen we een nieuwe die het wel deed. De koffie is niet goed warm; de kopjes moeten voorverwarmd worden, zeker bij espresso. Over de smaak zijn we wel tevreden.
Nu, na twee jaar komt de koffie niet meer goed uit de uitloop pijpjes; soms komt deze aan de zijkant van het "uitloopblok" er uit. Hoewel ik zelf machinemonteur ben is de demontage van zo'n apparaat erg lastig omdat die voor een deel in elkaar "geklikt" zit. Reparatie zal wel een dure grap worden. Voor deze Philips hadden we een Siemensmachine; die heeft het 4 jaar volgehouden. Het zijn erg kwetsbare apparaten. Als we er weer een aanschaffen moet dat met 5 jaar garantie zijn anders gaan we wel weer filteren.

Pluspunten

• goede smaak

Minpunten

• twee keer defect
  • koffie niet warm genoeg
  • bonenreservoir te klein
  • waterreservoir te klein

Mariette 28-12-2017

Simpelweg goed

Het apparaat is verrassend eenvoudig en produceert een prima kop gewone koffie, espresso en cappucino.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl