De'Longhi EN 550.B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN 550.B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Mirjam 08-04-2018

Nesspresso

Geschreven voor: De'Longhi EN 550.B zwart

Ik gebruik de koffiezetapp. Nu inmiddel een aantal weken. Ben zeer tevreden. Goed en lekkere koffie. Ik was verbaasd hoe snel het app. Is. Tip: drink koffie in een dubbelwandigr glas, blijft langer warm. In een normaal glaas koelt t snel af. Temperatuur van de koffie is goed.

Pluspunten

• Snel klaar

Minpunten

• Druppelt na

Vroegindeweij 03-04-2018

Lauwe koffie voor veel geld en geen service

Geschreven voor: De'Longhi EN 550.B zwart

Na 7 jaar hebben we de oude nespresso machine vervangen door een nieuwe De'Longhi. De machine hebben we gekocht bij Nespresso zelf en we gebruiken alleen originele cupjes.
Vanaf het begin was de koffie lauw. Buren hebben hetzelfde apparaat en daar is de koffie warm. Machine laten onderzoeken door Nespresso en terug gekregen. Nog steeds lauwe koffie, en nu ook haperen bij het zetten van cappuccino. Nespresso wil machine alleen tegen kosten laten onderzoeken. Machine vervangen kan niet. Waardeert Nespresso haar klanten? Wij ervaren dat niet.

Minpunten

• lauwe koffie
  • haperen bij cappucino
  • geen service
  • slechte prijs/kwaliteit

Eindbaas 15-03-2017

Handig en mooi apparaat

Geschreven voor: De'Longhi EN 550.B zwart

Heb de lattissma touch nu al een paar dagen in huis en moet zeggen dat hij erg makkelijk werkt.
Ik heb deze machine gekocht omdat wij in huis niet veel koffie drinken, maar als we dan een bakkie nemen moet hij wel goed smaken. Zij houd erg van cappuccino en latte's. Ik ben met een lungo al tevreden. Machine is heel makkelijk in te stellen. Voorheen altijd knoeien met een melkopschuimer, nu met een druk op de knop het gewenste resultaat. Na gebruik het melksysteem doorspoelen is heel eenvoudig. En eens in de zoveel tijd even uit elkaar om geheel schoon te maken. Ook eenvoudig. Melkreservoir kan na gebruik in de koelkast.

Bij elk apparaat krijg je 16 proef cupjes zodat je kan kijken welke smaak je het best bevalt. Cupjes van andere fabrikanten raad ik niet aan, heb er nu een paar geprobeerd (Hema, action, DE, LOR) maar het apparaat gaat of moeilijk dicht, of perforeert de cupjes niet goed. Kortom, het voelt niet goed aan om deze cupjes te gebruiken. Dus ik gebruik de originele cupjes. Ze zijn wat duurder, maar aangezien ik niet veel koffie drink vind ik dit niet erg. Ook vind ik de originele cupjes veel lekkerder.

Met een verjaardag zetten we lekker gierig de Senseo aan.

Verschil met de lattissma pro is dat de pro een display heeft voor instellingen, een heetwater functie heeft, een groter melkreservoir en automatisch het melksysteem reinigt. Het display vind ik niet heel veel meerwaarde hebben omdat je in principe het apparaat maar 1 keer instelt, en om 150 euro voor een heetwaterfunctie te betalen vind ik een beetje overdreven. Bij de touch moet je de melkreinigingsknop ingedrukt houden om hem door te spoelen. en bij de pro hoef je deze maar 1 keer in te drukken en spoel daarna automatisch door. Tis maar net of je deze functies echt nodig heb. Gelukkig mag je dat zelf beslissen.

Dus voor iemand die een mooi apparaat in de keuken wilt hebben, niet veel koffie drinkt en geen aparte melkopschuimer wilt hebben en daarbij iets extra's wilt betalen voor echt lekkere koffie. Zit met dit apparaat zeker goed.
Voor mensen die veel koffie drinken raad ik eerder een bonenmachine aan. Omdat die goedkoper in gebruik is en met goeie bonen ook lekker is.

Ik zal na een maand of wat nog een update posten.

Pluspunten

• Staat mooi in de keuken
  • Geen geknoei met losse melkopschuimer
  • Makkelijk schoonmaken
  • Melding voor ontkalken
  • Ruim assortiment originele cupjes

Minpunten

• Dure cupjes
  • Weinig Nespresso boutiques
  • Geen garantie bij gebruik neppe cupjes

T. 04-07-2016

DeLonghi EN 550 B

Geschreven voor: De'Longhi EN 550.B zwart

Een koffiemachine voor Lungo, Espresso, Ristretto, Cappuccino en Latte Magiato, die makkelijk te bedienen is. De handleiding is duidelijk en goed geschreven.